Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Investiție de 10 miliarde de euro pentru accelerarea tranziției către economia circulară, susținută de BEI și cele mai mari bănci de investiții din UE

Published

on

© Pixabay

Cele mai mari bănci și instituții naționale de investiții din cadrul UE și Banca Europeană de Investiții lansează o inițiativă de 10 miliarde EUR pentru accelerarea tranziției către o economie durabilă și circulară, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeana.ro

Cinci bănci și instituții naționale de instituții de la nivel european și Banca Europeană de Investiții (BEI) au lansat astăzi la Luxemburg inițiativa comună privind economia circulară pentru a sprijini dezvoltarea și implementarea proiectelor și programelor de economie circulară în Uniunea Europeană (UE). Acest parteneriat emblematic va viza cel puțin 10 miliarde EUR de investiții în următorii cinci ani (2019-2023).

Scopul este de a preveni și elimina deșeurile, de a spori eficiența resurselor și de a stimula inovarea prin promovarea circularității în toate sectoarele economiei.

Cele cinci bănci și instituții naționale de investiții sunt: Banca Gospodarstwa Krajowego (BGK – Polonia), Groupe Caisse des Dépôts (CDC – Franța), inclusiv Bpifrance, Cassa Depositi e Prestiti (CDP – Italia), Instituto de Crédito Oficial (ICO – Spania) și Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW – Germania).

Declarații ale președinților celor cinci bănci europene care promovează investițiile

Președintele BEI , Werner Hoyer a declarat: ,,Lupta împotriva încălzirii globale și a crizelor de mediu este cea mai urgentă provocare a timpurilor noastre. Consolidarea economiei circulare este unul dintre cele mai puternice instrumente din arsenalul nostru. Aceasta nu numai că va contribui la realizarea obiectivelor din acordul de la Paris, ci va aduce, de asemenea, beneficii uriașe pentru economie și societate. Cu Inițiativa Comună privind economia circulară, ne extindem ambiția și ne alăturăm forțelor europene pentru a stopa valul de deșeuri”.

Președintele consiliului de administrație al BGK, Beata Daszyńska-Muzyczka, a declarat: ,,La BGK suntem convinși că dezvoltarea durabilă cu o economie circulară reprezintă o expresie a responsabilității pentru generațiile viitoare. Suntem încântați că, împreună cu partenerii noștri, dezvoltăm astfel de soluții importante, care vor sprijini investițiile inovatoare și ecologice în Uniunea Europeană. Abordarea este conformă cu Foaia de parcurs a guvernului polonez pentru economia circulară, bazată pe Strategia europeană privind economia circulară. Foaia de parcurs subliniază patru priorități: sprijinirea inovațiilor, crearea pieței europene a materialelor reciclate, asigurarea materialelor reciclate de înaltă calitate, dezvoltarea sectorului de servicii”.

Președintele CDC, Eric Lombard a declarat: ,,Prin această inițiativă comună, Grupul Caisse des Dépôts își propune să susțină alte proiecte circulare în Franța, împreună cu omologii europeni, pentru a evidenția întregul potențial al economiei circulare în vederea creșterii durabile, creând noi oportunități economice pentru regiuni”.

Președintele CDP, Fabrizio Palermo a declarat: ,,Planul de afaceri CDP 2019-21 pentru prima dată vizează integrarea sustenabilității în alegerile noastre strategice. CDP se angajează să promoveze o schimbare de paradigmă către un model de dezvoltare mai durabil și mai incluziv în Italia, cu accent pe comunitățile locale. Acest parteneriat european demonstrează încă o dată cât de important este rolul instituțiilor naționale de promovare (INN) de a realiza o creștere și o dezvoltare durabilă adecvate la nivel european “.

Președintele ICO, José Carlos Garcia de Quevedo, a declarat: ,,ICO are drept scop promovarea creșterii economice incluzive și trecerea la o dezvoltare mai durabilă. Sprijinul pentru resurse alternative, cum ar fi economia circulară, se aliniază perfect cu obiectivele pentru dezvoltare durabilă și cu politicile publice abordate pe plan internațional în Agenda 2030, inclusiv Planul de acțiune al UE privind finanțarea durabilă și Agenda națională de schimbare a Spaniei. În calitate de bănci de investiții, avem o responsabilitate clară în ceea ce privește conducerea în acest domeniu și un angajament deosebit de sporire a colaborării între instituțiile europene “.

Președintele KfW, Günther Bräunig a declarat: ,,KfW a fost întotdeauna axat pe durabilitate: Aproximativ 40% din finanțarea noastră este deja alocată pentru protecția mediului și a climei. Dar nicio țară nu poate face față provocărilor uriașe din acest domeniu pe cont propriu. De aceea este extrem de important să ne unim forțele cu partenerii noștri europeni. Conservarea resurselor noastre naturale este o sarcină esențială pentru noi toți și trebuie să acordăm mai multă atenție acestei probleme. Trecerea la o economie circulară va juca un rol-cheie aici, iar inițiativa noastră comună este un prim pas pentru atingerea acestui obiectiv “.

Cele șase instituții partenere își vor combina expertiza, experiența și capacitatea financiară pentru a sprijini mai bine punerea în aplicare a proiectelor circulare viabile și a abordărilor programatice. Inițiativa comună privind economia circulară (JICE) va acorda împrumuturi, investiții de capital sau garanții proiectelor eligibile și va dezvolta structuri de finanțare inovatoare pentru infrastructura publică și privată, municipalități, întreprinderi private de diferite mărimi, precum și pentru proiecte de cercetare și inovare. JICE se bazează pe inițiativele în curs de desfășurare conduse de Comisia Europeană pentru a construi cunoștințe prin grupuri de lucru dedicate și pentru a dezvolta scheme de finanțare.

Inițiativa comună se va concentra în special pe investițiile din statele membre ale UE care vor contribui la accelerarea tranziției către o economie circulară. Aceasta va viza toate etapele lanțului valoric și a ciclului de viață al produselor și serviciilor.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

COMUNICATE DE PRESĂ

Cooperare româno-britanică la nivel de think tank: New Strategy Center și London School of Economics IDEAS au încheiat un protocol de cooperare

Published

on

© New Strategy Center

New Strategy Center și London School of Economics IDEAS au încheiat un protocol de cooperare, al carui scop este elaborarea de analize și studii pe teme de interes comun în domeniul afacerilor externe, securității și al relațiilor economice internaționale sau pe alte domenii considerate a fi prioritare pentru cele două părți, informează think tank-ul de la București într-un comunicat.

Potrivit protocolului, New Strategy Center și LSE IDEAS vor organiza evenimente în comun și vor face schimburi de experți pentru conferințe și dezbateri.

Protocolul a fost semnat de profesorul Cristopher Coker, directorul LSE IDEAS, și de ambasadorul Sergiu Celac, președintele de onoare al New Strategy Center.

 

LSE IDEAS este think tank-ul în domeniul afacerilor externe și securității internaționale al prestigioasei universități britanice London School of Economics.

New Strategy Center este un think tank românesc specializat în politică externă, de apărare și securitate, o organizație non-partizană, non-guvernamentală.

New Strategy Center iși concentrează activitatea pe trei direcții principale: furnizarea de analize de specialitate pentru factorii de decizie; desfășurarea unor dezbateri periodice, atât în regim Chatham House, cât și publice, pe teme de interes pentru securitatea națională a României; extinderea activității externe prin încheierea de parteneriate cu instituții sau organizații similare din Europa și SUA, în vederea elaborării de documente de politici și organizării de conferințe internaționale. Regiunea extinsă a Mării Negre și zona Balcanilor sunt domenii de interes prioritar pentru New Strategy Center.

De asemenea, activitățile New Strategy Center acoperă subiecte de pe agenda internă din România, relevante pentru securitatea națională, cum ar fi achizițiile în domeniul apărării, securitatea energetică, securitatea cibernetică și amenințările hibride.

New Strategy Center consideră că pe marile teme care țin de securitatea națională trebuie să existe consens politic și național. Avem nevoie de o coerență a politicilor publice în plan securitar, avem nevoie de strategii pe termen mediu și lung, care să fie asumate de întreg spectrul politic și să fie duse la bun sfârșit, indiferent de guvernele care se succed la putere. Pentru că dincolo de simpatiile politice, dincolo de stânga sau de dreapta, există România.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Gabriela Drăgan și-a încheiat mandatul de director general al Institutului European din România. Noul director al IER este Oana-Mihaela Mocanu

Published

on

© Institutul European din România/ Facebook

Gabriela Drăgan, prof. univ. dr. în cadrul Academiei de Studii Economice, și-a încheiat luni mandatul în funcția de director general al Institutului European din România, poziție pe care a ocupat-o din 30 iulie 2019, informează IER într-un comunicat.

”Doamna prof.univ.dr. Gabriela Drăgan își va încheia mandatul de Director General al Institutului European din România (IER) la data de 29 iulie 2019. Doamna Gabriela Drăgan a fost Director General ad interim al IER în perioada 1 ianuarie 2008 – 29 iulie 2009, iar din 30 iulie 2009 a ocupat funcția de Director General al IER”, scrie sursa citată.

Prin decizia Consiliului de Administrație al IER, noul director al instituției va fi Oana-Mihaela Mocanu, aceasta urmând să ocupe începând cu data de 30 iulie 2019 funcția de director general ad interim.

”Doamna Oana-Mihaela Mocanu, doctor în economie, și-a început activitatea la IER în anul 2000. Este redactor-șef al Romanian Journal of European Affairs și șef Birou Studii și Analize”, precizează IER.

Conform sursei citate, ”Consiliul de Administrație și colectivul IER doresc să-și exprime deplina apreciere și recunoștință cu privire la întreaga activitate desfășurată de doamna Gabriela Drăgan în calitate de Director General al Institutului European din România. Domnia sa a contribuit în mod semnificativ la dezvoltarea strategiei instituționale a IER, la diversificarea activităților și programelor derulate de institut, susținând totodată implementarea de noi inițiative, prin care să se asigure o mai bună conectare a IER, atât în plan național cât și european. La nivel profesional, a reprezentat cu eficiență și discreție instituția în relația cu partenerii instituționali, desfășurând și o semnificativă activitate publicistică și de comunicare, menită să consolideze profilul profund european al Institutului. La nivel personal, a asigurat un climat de stabilitate, verticalitate și transparență, încurajând dezvoltarea angajaților IER și îmbunătațirea abilităților acestora”.

Institutul European din România, instituţie publică aflată în coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, are ca misiune furnizarea de expertiză în domeniul afacerilor europene administraţiei publice, mediului de afaceri, partenerilor sociali şi societăţii civile. În perioada 2000-2006, IER s-a concentrat pe analiza impactului pe care aderarea României la UE l-ar avea asupra economiei şi societăţii româneşti. După aderarea României la UE în 2007, institutul a pus accentul pe sprijinirea consolidării deciziilor şi politicilor rezultate din calitatea României de stat membru UE şi din evoluţiile politice şi instituţionale înregistrate la nivel comunitar.

Pentru informații suplimentare privind activităţile specifice desfăşurate de institut vă rugăm accesați www.ier.gov.ro.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Ministerul Fondurilor Europene: Simplificăm depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului Operațional Capital Uman

Published

on

©Roxana Mânzatu/ Facebook

Ministerul Fondurilor Europene începe o acțiune amplă de simplificare a proceselor care trebuie parcurse pentru accesarea fondurilor europene. Un prim demers este făcut de Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman (AM POCU), potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeana.ro

„Simplificăm depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului Operațional Capital Uman. Patru documente diferite solicitate până acum vor fi înlocuite de Documentul Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității. Datorită acestor modificări, beneficiarii vor completa mai simplu și vor încărca mai repede anexele solicitate în etapa de depunere a cererilor de finanțare, iar evaluarea conformității administrative și a eligibilității proiectelor va dura mai puțin timp”, a declarat Roxana Mînzatu, ministrul fondurilor europene.

Documentul Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității (DUCAE) înlocuiește anexele nr. 2, 3,  4 și  5 ale documentului „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”. Astfel, la depunerea cererii de finanțare, solicitantul va depune un DUCAE, completat conform instrucțiunilor (Anexa 2 la documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”) și câte un DUCAE pentru fiecare partener (Anexa 3 la documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”), dacă este cazul.

O altă noutate este că solicitanții au la dispoziție un model de procedură de selecție a partenerilor (formularul 5) și de notă justificativă privind valoarea adăugată a parteneriatului (formularul 6).

Beneficii pentru solicitanți:

  • Diminuarea riscului ca o cerere de finanțare să fie respinsă în etapa de verificare a conformității administrative și a eligibilității;
  • Reducerea timpului de completare și încărcare anexe în aplicația MySmis2014, inclusiv prin eliminarea obligativității ștampilării acestor anexe;
  • Separarea anexelor ce trebuie prezentate de solicitant/lider, respectiv partener(i), fapt ce asigura că toate părțile implicate înțeleg exact ce obligații revin fiecăreia în cadrul proiectului;
  • Reducerea timpului alocat pentru pregătirea documentației administrative, ceea ce va permite solicitanților să se concentreze pe scrierea unor proiecte de calitate, mărind șansele implementării cu succes a acestora;
  • Reducerea riscului ca unul dintre formulare să nu fie completat/încărcat la aplicare sau să fie încărcat un formular greșit;
  • Introducerea a două formulare noi, „Procedura de selecție parteneri” și „Nota justificativă privind valoarea adăugată a parteneriatului”, care includ condițiile minime solicitate, asigurând astfel un nivel minim de calitate și pentru aceste documente;
  • Introducerea unei liste de verificare a documentelor, care sprijină beneficiarii în a se asigura că au completat și că vor depune toate anexele necesare, atât pentru ei, în calitate de solicitanți/ lideri, cât și pentru parteneri, acolo unde este cazul;
  • Reducerea numărului de clarificări și contestații posibile și, implicit, a timpului total de evaluare, ceea ce va permite diminuarea timpilor de verificare;
  • Creșterea șanselor unei cereri de finanțare de a intra în evaluarea tehnico-financiară, punând astfel accent pe calitatea proiectului.

În egală măsură, introducerea Documentului Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității aduce beneficii și pentru ofițerii de evaluare prin simplificarea procesului și reducerea timpului din această etapă.

Precizăm că modificările intră în vigoare de la data publicării ordinului, atât pentru apelurile lansate la această dată, cât și pentru cele care vor fi lansate. În cazul în care există cereri de finanțare depuse (înregistrate ca fiind transmise pe apelurile deschise) la data publicării acestui ordin, nu este obligatorie redepunerea anexelor în noua formă.

AM POCU va continua demersurile de simplificare pentru fiecare etapă parcursă de un proiect și stă la dispoziția beneficiarilor prin serviciului Help Desk: http://www.fonduri-ue.ro/contact/logare-utilizator.

Documente:

Documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020” este publicat aici.

Anexele documentului „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”, aici.

Continue Reading

Cum pot vota românii din diaspora la alegerile prezidențiale

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending