Connect with us

POLITICĂ

Klaus Iohannis a testat trenul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni: Acesta va fi ritmul de dezvoltare impus pentru anii următori. Va schimba fața României în sens pozitiv

Published

on

© Administrația Prezidențială

Preşedintele Klaus Iohannis a participat, luni, la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroport “Henri Coandă”, prilej în care șeful statului a menționat că este mulțumit de ritmul în care au fost finalizate lucrările și că prin astfel de investiții în infrastructura de transport se va schimba “fața României”.

În cursul unor scurte declarații de presă alături de prim-ministrul Ludovic Orban și ministrul transporturilor Lucian Bode, Iohannis a subliniat că a “participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată construită, nu din 1989, ci din din anul 1984 încoace”.

 

“Iată că Planul de Relansare Economică pe care l-am elaborat împreună cu Guvernul Orban începe să-și arate și partea practică. Pentru a sublinia importanța dezvoltării infrastructurii feroviare, am participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată, construită, atenție, nu din `89 încoace, din `84 încoace, cum ne-a spus domnul ministru. Noi dorim să dezvoltăm Aeroportul Internațional, dorim să-i dăm amploare, dar pentru asta, evident, este nevoie să poți ajungi în aeroport în condiții foarte bune, în condiții predictibile, și pentru acest lucru legătura de la Gara de Nord până la Aeroport este absolut esențială. Este evident că în acest fel și în acest ritm vom reuși să modernizăm infrastructura din România. Nu întâmplător am participat în ultimele zile la metrou, la autostradă și, iată, acum la testarea acestei noi căi ferate”, a spus președintele.

În condițiile în care conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroportul Otopeni a fost realizată cu fonduri europene nerambursabile, șeful statului a spus că România va putea să realizeze infrastructura sa de transport prin bani europeni și a făcut trimitere la Planul Național de Relansare Economică.

“Dezvoltarea infrastructurii de transport este fundația pe care se clădește Planul de Relansare Economică. Romania are nevoie de o dezvoltare economică sustenabilă, puternică și pentru asta este nevoie de infrastructură de transport, iar pentru a putea realiza această infrastructură de transport avem o șansă enormă, acum în anii care urmează, când putem să folosim banii europeni care ne sunt puși la dispoziție. Trebuie sa recunoaștem că bani europeni am avut și până acum, doar voința politică până acum a fost puțină. Dacă ne gândim doar că din 2016 până in 2019 s-a realizat din aceasta linie 11% și, în niciun an de când a venit guvernului liberal, s-a realizat practic tot restul, linia este ca și realizată, putem să ne dăm seama care este voința politică și putința politică”, a mai declarat Klaus Iohannis.

“Îi felicit pe toți – premier, ministru, constructori, consultanți, și toată lumea care a participat și a facilitat aceast[ dezvoltare. Sunt convins că acesta va fi ritmul impus pentru anii următori, un ritm care va schimba fața României în sens pozitiv”, a conchis el.

Ministrul Transporturilor Lucian Bode a declarat în urmă cu o săptămână că linia de cale ferată Gara de Nod-Aeroportul Otopeni ar putea fi dată în folosință în 12 decembrie, odată cu noul mers al trenurilor. Potrivit acestuia, distanța dintre Gara de Nord și Aeroport va fi parcursă în 15-17 minute, iar trenul va circula cu o frecvență de 50 de minute.

Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri, şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional “Henri Coandă Bucureşti” prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

POLITICĂ

Premierul Ludovic Orban efectuează luni și marți o vizită oficială în Franța pentru întrevederi cu omologul său, cu mediul de afaceri și cu Consiliul OCDE

Published

on

© Guvernul României/ Facebook

Premierul Ludovic Orban va efectua, luni şi marţi, o vizită oficială în Franţa, prima sa deplasare externă după vizitele de la Bruxelles și din Polonia de la începutul acestui an.

Potrivit unui comunicat de la Palatul Victoria, şeful Guvernului de la Bucureşti va avea întrevederi cu omologul francez, Jean Castex, cu preşedintele Adunării Naţionale a Republicii Franceze, Richard Ferrand, preşedintele Senatului, Gerard Larcher, cu preşedintele Partidului “Les Republicains”, Christian Jacob.

Vizita va avea şi o importantă componentă economică, context în care prim-ministrul român va avea convorbiri cu reprezentanţi ai Consiliului întreprinderilor Franţa – România din cadrul Mişcării Întreprinderilor din Franţa (MEDEF).

De asemenea, prim-ministrul Ludovic Orban va avea o întrevedere oficială cu secretarul general al OCDE, Angel Gurria, şi va participa la reuniunea Consiliului Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică.

Vizita va include şi o întâlnire cu reprezentanţi ai comunităţii de români din Franţa.

Inițial, Ludovic Orban a anunțat săptămâna trecută că va efectua o vizită în Franța la finalul lunii octombrie, precizând că va fi însoțit în această vizită și de către ministrul afacerilor externe, respectiv ministrul apărării naționale. De asemenea, el a mai spus să va efectua vizite în Germania și în Israel și că se lucrează și pentru întreprinderea unei vizite în SUA.

De altfel, în cadrul unor întrevederi avute cu noul ambasador al Franței la București, ministrul de externe Bogdan Aurescu și ministrul apărării naționale Nicolae Ciucă au evocat importanța reluării consultărilor bilaterale în formatul 2+2 la nivel ministerial (afaceri externe și apărare) între Franța și România care să permită un schimb de opinii aprofundat pe teme de securitate și apărare.

Franța și România au un parteneriat strategic bilateral, relație consolidată cel mai recent printr-o foaie de parcurs semnată de președinții Klaus Iohannis și Emmanuel Macron în cadrul unei întrevederi la Paris, în noiembrie 2018.

Continue Reading

POLITICĂ

Klaus Iohannis atenționează că România va pierde fonduri UE dacă pensiile vor fi majorate cu 40%: Comisia Europeană citește cu foarte mare atenție tratatele, ca să vadă în ce zonă putem fi trași la răspundere

Published

on

© Administrația Prezidențială

Președintele Klaus Iohannis a declarat luni, într-o conferință de presă, că există riscul ca România să piardă fonduri europene și să fie retrogradată de analizele agențiilor de rating dacă pensiile vor fi majorate cu 40%, așa cum a propus majoritatea parlamentară susținută de PSD.

“Toată lumea se așteaptă de la România la măsuri care, evident, sunt precaute. Deci, se așteaptă de la noi o acțiune bugetară responsabilă, în condițiile în care criza economică este, din păcate, un fapt. Din păcate, consumul a scăzut, veniturile la buget au scăzut. Este evident că anumite cheltuieli trebuie făcute – de exemplu, cele pentru susținerea sistemului spitalicesc, pentru medici, pentru tablete pentru elevi – însă multe cheltuieli pot fi amânate până când situația se îmbunătățește și asta se așteaptă de la noi, o acțiune responsabilă, a spus președintele.

“Dacă nu va fi așa, cu siguranță, vom intra într-o procedură specială, care implică, pe de-o parte, un rating care, evident, va fi în scădere și nu în creștere. Pe de altă parte, Comisia Europeană citește deja cu foarte mare atenție tratatele, ca să vadă în ce zonă putem fi încadrați și trași la răspundere“, a atenționat Klaus Iohannis.

Șeful statului a reluat astfel o afirmație făcută și luna trecută când a spus că salariile profesorilor și punctul de pensie nu pot fi majorate în această perioadă pentru că “nu există spațiu fiscal” în condițiile în care măsura ar “împovăra bugetul pentru anul viitor cu 6% din PIB”. 

Parlamentul României a adoptat luna trecută rectificarea bugetară pe 2020, cu amendamentul PSD referitor la creşterea cu 40% a punctului de pensie. Parlamentarii au decis, la propunerea PSD, abrogarea articolului potrivit căruia punctul de pensie se majora cu 14%, în acest fel rămânând în vigoare legea sistemului public de pensii care prevede creşterea acestuia cu 40%.

Guvernul PNL a atacat aceste modificări la Curtea Constituțională, iar avertismente împotriva unor astfel de cheltuieli au venit și din partea mediului de afaceri, îndeosebi din partea Camerei de Comerț Româno-Americane.

Continue Reading

POLITICĂ

Klaus Iohannis, la finalul Summitului celor Trei Mări: Trebuie să utilizăm fonduri europene și finanțări din partea SUA pentru proiectele strategice susținute de România

Published

on

© Administrația Prezidențială

Inițiativa celor Trei Mări va contribui în perioada post-pandemie la redresarea economică, prin dezvoltarea conectivității între statele din regiunea noastră, a declarat luni președintele Klaus Iohannis, într-o conferință de presă susținută la Palatul Cotroceni după participarea la Summitul Inițiativei celor Trei Mări, organizat de Estonia în format videoconferință.

“Obiectivul principal al României este implementarea proiectelor strategice de interconectare, un pas important fiind finalizarea primei faze a proiectului de transport gaze naturale – așa numitul proiect BRUA și trecerea la implementarea fazei a doua”, a spus președintele, referitor la punctele de vedere susținute în cadrul summitului.

Acesta a arătat că, în domeniul transportului, a ținut să sublinieze “importanța deosebită din punct de vedere economic și strategic a liniei de cale ferată numită Rail2Sea, care leagă porturile Constanța și Gdansk, precum și a traseului rutier transeuropean Via Carpatia”.

Aceste proiecte strategice pentru noi au nevoie de finanțare substanțială și, de aceea, pe lângă resursele financiare provenite din Fondul de Investiții al Inițiativei celor Trei Mări, ar trebui utilizate fonduri guvernamentale, fonduri europene, precum și fondurile anunțate de Statele Unite ale Americii“, a adăugat șeful statului, în condițiile în care o susținere pentru proiectele Rail2Sea și Via Carpatha a fost reafirmată recent și de ambasadorul SUA la București, Adrian Zuckerman.

“În pofida dificultăților generate de pandemia de COVID-19, apreciez că am avut un Summit bun, în cadrul căruia au fost consemnate progrese importante, fiind totodată conturate liniile principale de acțiune pentru perioada următoare”, a conchis Klaus Iohannis.

De altfel, vorbind în cadrul reuniunii, secretarul de stat al SUA Mike Pompeo a reafirmat angajamentul SUA de a aloca până la un miliard de dolari pentru proiectele Inițiativei.

De asemenea, conform declarației finale a Summitului, mai multe state din regiune –  Estonia, Letonia, Ungaria, Bulgaria, Lituania și Slovenia – au decis să alătura Poloniei și României în cadrul Fondului de Investiții al Inițiativei celor Trei Mări, instrument lansat cu ocazia Summit-ului I3M de la București, din 2018, găzduit de președintele Klaus Iohannis, în vederea sprijinirii eforturilor statelor participante de dezvoltare a infrastructurii, de asigurare a securității energetice și de îmbunătățire a conectivității la nivel regional.

Iniţiativa celor Trei Mări este o platformă politică la nivel prezidenţial, reunind cele 12 state membre ale Uniunii Europene aflate între Marea Baltică, Adriatică şi Marea Neagră – Austria, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Letonia, Polonia, România, Slovacia şi Slovenia. Iniţiativa îşi propune dezvoltarea economică a statelor din regiune, prin stimularea interconectivităţii în trei domenii principale – transport, energie, digital; creşterea convergenţei reale între statele membre ale Uniunii Europene, contribuind astfel la consolidarea unităţii şi coeziunii în cadrul Uniunii; precum şi întărirea relaţiei transatlantice, prin stimularea prezenţei economice a Statelor Unite ale Americii în regiune.

Pentru România, summitul a avut loc într-un context special în care SUA au anunțat că vor începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate, care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Acest anunț are o dublă valoare strategică, referindu-se la proiectul feroviar RAIL 2 SEA – “Modernizarea şi dezvoltarea rutei feroviare Gdansk – Constanţa” și la traseul transeuropean Via Carpatia, ambele numărându-se între cele 27 de proiecte principale susținute de România și de Polonia în cadrul Inițiativei celor Trei Mări – Adriatică, Baltică, Neagră – platformă de cooperare prezidențială și de interconectare în domeniile transporturi, energie și digital inițiată care a atins deplina maturitate politică la summitul de la București din 2018.

Continue Reading

Facebook

Europe Talks 2020 – Survey

Dragoș Pîslaru6 hours ago

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru, despre înscrierea pentru votul prin corespondență: Românii din străinătate ne-au demonstrat din nou că sunt foarte apropiați de „acasă”

U.E.6 hours ago

Eurobarometru: Situația economică, principala preocupare a cetățenilor UE în contextul pandemiei de COVID-19

ROMÂNIA8 hours ago

România a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru “anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I”

ROMÂNIA10 hours ago

Ministrul de externe, Bogdan Aurescu: România solicită tuturor statelor să respecte dreptul internaţional în mod strict

Cristian Bușoi11 hours ago

Pactul Ecologic European: Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru industrie și energie din PE: România trebuie să își seteze ținte curajoase, dar care să nu ducă la prăbușirea independenței energetice

PARLAMENTUL EUROPEAN11 hours ago

Parlamentul European organizează prima Săptămână Europeană a Egalității de Gen

ROMÂNIA12 hours ago

COVID-19: Guvernul a aprobat acordul de împrumut cu UE în valoare de 4 mld. de euro pentru a reduce riscul de șomaj și pierderea veniturilor

ROMÂNIA12 hours ago

MApN: Încă doi militari români, răniți în Afganistan, vor fi transferați către Spitalul Militar ROL-3 din Baza Aeriană Bagram

NATO12 hours ago

Fregata “Regina Maria” participă la cea de-a treia misiune NATO din acest an pentru a descuraja potențiale amenințări în bazinul estic al Mediteranei

U.E.12 hours ago

Miniștrii mediului din UE, reuniți în Luxemburg, încearcă să ajungă la un acord cu privire la Legea Europeană a Climei

ROMÂNIA13 hours ago

Guvernul a aprobat proiectul privind structura suport în cazul celor 15 procurori delegați la Parchetul European, condus de Laura Codruța Kövesi

ROMÂNIA4 days ago

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu: Urmează discuţii foarte dure cu agenţiile de rating şi cu Comisia Europeană

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Marian-Jean Marinescu, raportorul PE pentru politica de transport a UE: Comisia Europeană trebuie să prioritizeze finalizarea coridoarelor strategice și alocarea integrală a fondurilor pentru atingerea acestui obiectiv

ROMÂNIA1 week ago

Ministrul Agriculturii, Adrian Oros: România a atras în acest an fonduri europene pentru agricultură de peste două miliarde de euro

Dragoș Pîslaru1 week ago

Dragoș Pîslaru: Pandemia este o lovitură, dar și un moment în care putem face tranziția de la o piața reactivă și inflexibilă la una dinamică

U.E.2 weeks ago

COVID-19: Noi recomandări privind coordonarea restricțiilor de călătorie în UE. Platforma „Re-open EU”, actualizată permanent cu date noi privind călătoriile

ENGLISH2 weeks ago

COVID19: regions and cities demand simplified access to EU funds and sufficient time to invest on recovery

U.E.2 weeks ago

Barometrul regional și local al UE avertizează că pandemia COVID-19 riscă să creeze o generație de tineri „pierdută”

Cristian Bușoi2 weeks ago

Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru Energie din PE, schimb de opinii cu directorul DG Energie din Comisia Europeană: Numai prin îmbunătățirea energetică a clădirilor, UE și-ar putea reduce consumul de energie cu cel puțin 6%

Dragoș Pîslaru2 weeks ago

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru: Digitalizarea României necesită o reconfigurare „din temelii” a societății, operând mai incluziv din perspectiva competențelor digitale

Advertisement
Advertisement

Trending