Connect with us

POLITICĂ

Klaus Iohannis, la deschiderea anului școlar: Vreau să relansez educația ca temă de dezbatere națională

Published

on

Președintele Klaus Iohannis a declarat luni, la Colegiul Economic “Ion Ghica” din Târgoviște, că dorește să relanseze educația că temă de dezbatere națională și că nu va “gira” nicio modificare legislativă în acest domeniu fără o “atentă și consistentă dezbatere publică”.

Alocuțiunea președintelui, redată de Administrația Prezidențială:

Domnule ministru,

Înaltpreasfinția Voastră,

Onorate autorități,

Stimați părinți și dragi elevi,

Doamnelor și domnilor,

Este pentru mine o onoare și o bucurie să mă aflu alături de dumneavoastră la deschiderea anului școlar. Faptul că sunt aici în calitate de Președinte al României nu schimbă cu nimic emoția primei zile a unui nou an școlar, care a fost întotdeauna pentru mine un moment special.

Ca profesor, am privit generații de elevi de la intrarea în liceu până la absolvire. Ca Președinte, această ocazie capătă o semnificație în plus, legată de convingerea mea că educația este calea către o Românie puternică și prosperă. De aceea vreau să relansez educația ca temă de dezbatere națională.

Foto: www.facebook.com/klausiohannis

Foto: www.facebook.com/klausiohannis

Am ținut să marchez acest moment alături de elevii și profesorii de la Colegiul Economic „Ion Ghica” pentru că îl consider unul dintre exemplele de performanță, conectare cu realitatea și inițiativă. Țin să vă felicit în acest sens.

Nu mă refer doar la faptul că 94% dintre elevii de aici au promovat sesiunea trecută examenul de bacalaureat, că 85% continuă în învățământul universitar și 90% dintre absolvenții de școală profesională se integrează pe piața muncii. Am în vedere și un alt aspect: modul în care a fost gândit și organizat învățământul aici poate fi o sursă de inspirație pentru o viziune asupra întregului sistem.

Cred că o asemenea viziune trebuie să răspundă la câteva întrebări simple.

Prima dintre ele este ce vrem să învețe elevii la școală. În acest sens, nu cred că ceea ce contează este cantitatea informațiilor, ci capacitatea lor de a asigura un fundament de cunoștințe și valori, de a pregăti drumul în viață al celor care ies de pe băncile școlilor.

A doua întrebare la care trebuie să răspundă o viziune articulată asupra sistemului de învățământ este ce opțiuni au elevii și cum promovăm performanța și meritocrația. Aceasta nu se măsoară doar prin note și nivelul lor, ci prin faptul că fiecare elev este încurajat să-și descopere propriile aptitudini, interese și domenii în care poate performa și apoi să aibă șansa reală de a o face. Cu alte cuvinte, orice elev trebuie să aibă opțiuni de parcurs. Ideea că toți trebuie să știm de toate și trebuie să fim buni la toate este depășită și neproductivă în lumea de azi.

O societate este până la urmă la fel ca o echipă, care câștigă dacă fiecare își găsește zonă de expertiză și excelență, dacă fiecare este încurajat să crească și motivat să fie cât mai bun în ceea ce face. Asta înseamnă pentru mine susținerea performanței și meritocrației.

Centrarea educației pe elev nu este un slogan care sună bine și pe care din când în când politicienii își aduc aminte să îl folosească. El trebuie să fie un principiu care conduce la decizii și se reflectă în practică. Aici la dumneavoastră, vedem că acest lucru este posibil.

Al treilea element pe care îl văd esențial în materie de educație este corelarea ei cu piața muncii, cu realitățile și nevoile din societate. Mai simplu spus, o educație performantă nu produce șomeri, ci absolvenți care au perspective de carieră, care sunt competitivi și așteptați pe piața muncii. Aici parteneriatul cu mediul privat este esențial și trebuie încurajat.

Nu este rolul meu ca președinte să intru în zona politicilor publice foarte concrete. Dar este, cred eu, responsabilitatea mea să vorbesc răspicat despre aceste lucruri, mai ales că am asumat educația ca proiect personal și  am inclus-o ca element cheie în Strategia Națională de Apărare.

Aștept de la decidenții politici să se aplece cu mai multă atenție asupra unor asemenea teme majore și să răspundă la ele. Iar eu, în contextul prerogativelor mele constituționale, pot oferi cadrul pentru o dezbatere foarte serioasă asupra lor.

Dragi elevi şi profesori,

Doamnelor și domnilor,

Aș dori în același timp să folosesc această ocazie pentru a sublinia rolul învățământului profesional și tehnic în interiorul acestei viziuni. Prin prezența mea aici vreau să transmit un mesaj de susținere și încurajare a acestui tip de învățământ. Contribuția sa la societatea viitorului implică tocmai acel parteneriat cu mediul privat despre care am vorbit, dar și colaborare comunitară. Conectarea la acest tip de învăţământ poate face diferenţa între o diplomă formală şi un viitor profesional de succes. Părinții au în acest context un rol esențial, ei contribuind decisiv la creionarea viitorului copiilor. 

În ultimii ani, capacitatea și disponibilitatea sectorului economic de a colabora cu școala românească a crescut. Un model de succes s-a dovedit a fi învățământul dual, care dovedește importanța implicării mediului de afaceri în învățământul profesional și rezultatele care se pot obține atunci când există încredere și colaborare pentru a adapta educația la cerințele societății și economiei cunoașterii.

Dacă ne dorim oameni calificați, consider că școala și mediul economic trebuie să își regăsească parteneriatul firesc și încrederea reciprocă.

În acest parteneriat, și universităţile pot colabora îndeaproape cu liceele pentru a oferi tinerilor absolvenţi posibilitatea unei tranziţii adecvate, bazate pe certificarea rezultatelor învăţării, conform modelelor europene de recunoaştere. Pentru ca noile generaţii de elevi să beneficieze de sprijinul unor cadre didactice bine pregătite, care ţin pasul cu dinamica schimbărilor tehnologice, este necesară redobândirea statutului social meritat al dascălilor, în calitatea lor de creatori de viitor.

Dragi elevi,

Doamnelor și domnilor,

O societate integră și prosperă are nevoie de excelență. Excelența trebuie susținută în toate domeniile, mai ales în educație – indiferent de forma de învățământ, iar metodele care au dus la apariția ei merită a fi promovate și utilizate de comunitatea școlară.

Valoarea școlii este dată de capacitatea de a educa tinerii în spiritul societăţii în care dorim să trăim, o societate care promovează munca şi performanţa, în care contează valoarea fiecărei persoane și care are grijă ca niciun copil să nu piardă șansele pe care propriul talent i le conferă.

Vreau să închei subliniind încă o dată nevoia unei dezbateri naționale serioase asupra viitorul educației și școlii românești, cu toți actorii interesați. Aceasta implică și o abordare diferită față de cadrul normativ. Vă spun limpede că nu voi gira modificări ale legislației privind educația fără ca ele să treacă prin filtrul unei atente și consistente dezbateri publice, în care cei implicați să ajungă la un numitor comun într-o abordare pe termen lung.

Dragi elevi,

Vă urez un an plin de realizări și vă încurajez pe toți să vă urmați chemarea și înclinațiile!

Dragi profesori și părinți,

Vă doresc succes și multă putere de muncă! Vă mulțumesc!

Tuturor vă doresc un an şcolar foarte bun, cu reuşite şi mulţumiri.

.

.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

JUSTIȚIE

Președintele Klaus Iohannis a semnat decretele de numire în funcție a noilor procurori șefi ai Parchetului General, DNA și DIICOT

Published

on

©️ Administrația Prezidențială

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul pentru numirea în funcţia de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a Gabrielei Scutea, pe o perioadă de trei ani, anunţă Administraţia Prezidenţială într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

De asemenea, şeful statului a semnat decretele pentru numirea în funcţia de procuror şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie a lui Crin-Nicu Bologa, pe o perioadă de trei ani şi pentru numirea în funcţia de procuror şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism a Elenei-Giorgiana Hosu, pe o perioadă de trei ani.

Pe 14 februarie, Secţia pentru procurori a CSM a anunţat că i-a transmis preşedintelui Klaus Iohannis avizele date pentru propunerile de numire la şefia Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.

Secţia pentru procurori a CSM a înaintat şefului statului propunerile ministrului Justiţiei pentru numirea în cele trei funcţii, însoţite de avize.

Secţia a acordat următoarele avize: Gabriela Scutea – aviz negativ pentru funcţia de procuror general al PICCJ; Crin Nicu Bologa – aviz pozitiv pentru funcţia de procuror-şef al DNA; Giorgiana Elena Hosu – aviz negativ pentru funcţia de procuror-şef al DIICOT.

Gabriela Scutea a fost procuror general adjunct în mandatul Laurei Codruța Kovesi 2006-2013. A îndeplinit funcţia de Înalt Reprezentant al Ministerului Justiției la Comisia Europeană 2013-2016 şi a ocupat funcţia de secretar de stat în Ministerul Justiției 2016-2017.

Giorgiana Hosu este procuror-șef adjunct al DIICOT. Procurorul are peste 20 de ani vechime, ea activând ca adjunct al DIICOT în perioada 2013-2015, după ce, anterior a condus vreme de cinci ani Serviciul de combatere a macrocriminalităţii economico-financiare al instituţiei. După ce Alina Bica şi-a dat demisia în 2015 din funcţia de procuror-şef al instituţiei, Giorgiana Hosu a preluat interimatul instituţiei. 

Crin Bologa a fost adjunct al Parchetului Sălaj, a condus DNA Cluj între 2005 și 2008. Este procuror din 1996.

Continue Reading

POLITICĂ

Corina Crețu, despre „yesmenii„ criticați de Tăriceanu: nu e nicio conspirație mondială. Sunt mulți oameni care nu au curajul să apere interesele României

Published

on

Eurodeputatul Corina Crețu a criticat, duminică, la Convenția anuală a PRO Romania, pierderea oportunităților oferite de Uniunea Europeană. Comentând afirmațiile liderului ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, referitoare la reprezentarea intereselor naționale de către ”yesmeni”, fostul Comisar european a confirmat că există mulți oameni care nu au curajul să reprezinte interesele României.  Arătând că nu există nicio conspirație mondială împotriva țării, Corina Crețu a oferit propriul exemplu, amintind de momentul în care a blocat tăierile de bani europeni pentru România prin depunerea mandatului de comisar în semn de protest.

© Corina Crețu – Facebook

„Degeaba ne facem complimente după ce s-au pierdut miliarde de euro. Cum explicam eu oamenilor faptul că și acum 70% din banii europeni care i se cuvin României, din 2014 i se cuvin și care și acum așteaptă la Bruxelles să fie accesați. Stăteam cu orele, cu zeci de experți în primăria capitalei să ajutăm bucureștenii, în timp ce în Guvernul României, oamenii nu știau decât să o sape, cum să îi tragă preșul de sub picioare și să nu o lase să facă niciun proiect.

La insistențele mele și ale CE, în final, ultimul act pe care l-am semnat a fost centura Bucureștiului, după doi ani de tergiversări Îmi pare foarte rău dar nu pot să uit aceste lucruri.Nu pot să uit că am alocat banii pentru metroul din București 250 de milioane de euro în februarie 2017. Exact acum trei ani, iar Drumul Taberei este și acum dat peste cap ca să nu se spună că ”Corina Crețu a dat bani” sau că Gabriela Firea nu face ceva. Haideți să fim serioși și-au bătut joc de oportunitățile pe care le-am avut de la Uniunea Europeană. Pentru că, domnule Tăriceanu, nu e nicio conspirație mondială împotriva României. Domnul Tăriceanu a avut dreptate doar atunci când a spus că sunt „Yesmeni„.

Într-adevăr sunt atât de mulți oameni care nu au curajul să apere interesele României dar nu pot să îi acuz pus pe alții că și urmăresc interesele proprii.Eu m-am dus cu mandatul pe masă la domnul președinte Junker când s-a făcut proiectul de buget pentru 2021-2027 și i-am spus că eu nu pot să merg în Parlamentul European și să prezint un buget care are tăieri masive pentru țările cele mai sărace, pentru că se introdusese un indicator pe migrații, care era un ”Robin Hood” în sens invers, care lua de la săraci și dădea la bogați”.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Ludovic Orban, întâlnire la München cu Vera Jourova: Comisia Europeană apreciază revenirea României pe o traiectorie pozitivă privind combaterea corupției

Published

on

© Guvernul României

Corespondență de la München

Prim-ministrul Ludovic Orban a evocat prioritatea acordată de Guvernul de la Bucureşti obiectivului încheierii cât mai rapide a Mecanismului de Cooperare şi Verificare (MCV) în cadrul unei întrevederi cu Vera Jourova, vicepreşedintele Comisiei Europene pentru valori şi transparenţă.

Întrevederea a avut loc, duminică, în marja Conferinţei de Securitate de la München.

Potrivit unui comunicat al Guvernului remis CaleaEuropeană.ro, premierul a exprimat angajamentul Executivului de a pune în aplicare recomandările formulate de Comisia Europeană.

“Prim-ministrul a evocat, în acest context, măsurile adoptate de la preluarea mandatului pentru combaterea fenomenului corupţiei la nivel guvernamental. Comisarul Jourova a apreciat, la rândul său, revenirea României pe o traiectorie pozitivă în acest domeniu, subliniind, însă, importanţa sustenabilităţii progreselor înregistrate”, se arată în comunicat.

Cei doi înalţi oficiali au reiterat sprijinul pentru continuarea politicii de extindere a UE, exprimând speranţa într-o decizie favorabilă în ceea ce priveşte deschiderea negocierilor de aderare cu Albania şi Republica Macedonia de Nord cu prilejul summitului de la Zagreb, din luna mai a acestui an.

Premierul Orban a subliniat, de asemenea, importanţa continuării sprijinului Uniunii Europene pentru statele membre ale Parteneriatului Estic.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending