Connect with us

DIASPORA

LSRS şi Kaufland România, program de atragere în țară a tinerilor români cu studii în străinătate

Published

on

În cadrul Galei Studenţilor Români din Străinătate, Liga Studenţilor Români din Străinătate (LSRS) şi Kaufland România au anunţat demararea unei serii de proiecte dedicate comunității de studenți români din diaspora. Astfel, Kaufland România se alătură eforturilor LSRS urmărind două obiective strategice esenţiale: încurajarea şi informarea cu privire la oportunităţile de studiu în străinătate şi, mai ales, încurajarea şi facilitarea întoarcerii acasă sau spre casă a celor mai buni studenţi români din diaspora.

og-lsrs-logoÎncurajarea și facilitarea studiilor în străinătate. Una dintre primele idei de proiect lansată de LSRS, aceea de a crea un fond de burse, acordate pe baza meritelor academice, pentru elevii şi studenţii români ce îşi doresc să studieze la cele mai renumite universităţi ale lumii a găsit în sfârşit sprijinul financiar de care avea nevoie. Astfel împreună cu Kaufland România, proiectul Fondul pentru Excelenţă în Străinătate (FES)/Fondul Educaţional Românesc (FER) îşi propune să ofere prima rundă de burse de studiu, tinerilor talentaţi în anul 2016. Proiectul are ca obiectiv finanţarea studiilor în străinătate unor tineri de excepţie, cu condiţia reîntoarcerii în România după terminarea acestora şi angajarea în cadrul companiilor şi instituţiilor finanţatoare. Acest proiect – urmează modelul de succes al unor proiecte asemănătoare derulate de către mediile privat şi public din ţările dezvoltate.

KauflandKaufland își continuă expansiunea în România și, în același timp, își dorește să participe la dezvoltarea României. „Considerăm că acest lucru se poate realiza prin susținerea activă a accesului larg la educație de calitate, iar Liga Studenților Români din Străinătate, prin experiența lor în lucrul cu tinerii și prin programele pentru susținerea celor care aleg să studieze în străinătate, este partenerul potrivit în această direcție. Pentru că valorile noastre se întrepătrund, împreună ne propunem să încurajăm excelența în educație și tânără generație să se întoarcă acasă. Ne dorim să ne implicăm activ în societatea civilă românească, iar colaborarea cu LSRS vizează această direcție. Vom dezvolta o serie de programe dedicate familiarizării tinerilor cu oportunitățile disponibile în cadrul Kaufland România și ne propunem să finanțăm burse de studii în străinătate pentru studenții români.” susțin reprezentanții companiei.

Facilitarea reîntoarcerii în România. Încă de la începuturile organizaţiei, LSRS a sprijinit şi a încurajat reorientarea absolvenţilor români de peste hotare către ţară, încurajând astfel implicarea activă în societatea românească şi în dezvoltarea sustenabilă a acesteia. În această direcție, LSRS și Kaufland România pregătesc oportunități de carieră și de dezvoltare în mediul privat ce vor aduce plus valoare proiectelor LSRS deja existente, precum Hai Acasă!, BCCSE sau SMART Internships.

Ruxandra Popescu, Vice-Preşedinte LSRS pentru Relaţii Externe, a adăugat: „Suntem extrem de bucuroşi că mediul privat din România începe să-şi deschidă porţile pentru proiecte cu impact asupra societății civile din România. Parteneriatul dintre LSRS şi Kaufland România este un prim pas, unul fundamental, în crearea unui mediu în care actori din mediul public, privat şi ONG îşi unesc forţele pentru un scop comun şi nobil. Ne identificăm într-adevăr cu valorile noilor noştri parteneri de la Kaufland România şi sperăm că această colaborare va creşte impactul proiectelor LSRS în toate direcțiile de acțiune ale noastre. Salutăm deschiderea şi profesionalismul Kaufland România şi sperăm ca acesta să fie doar începutul. Tinerii români din ţară şi din străinătate au nevoie de un astfel de sprijin.”

Liga Studenților Români din Străinătate (LSRS) oferă studenților și absolvenților români de peste hotare un cadru deschis de dialog și acțiune. LSRS promovează inițiativa, profesionalismul şi solidaritatea membrilor săi, ca reprezentanți de valoare ai României, şi o atitudine pozitivă față de perspectivele reorientării lor spre țară. Obiectivul principal al LSRS este de a apăra şi promova drepturile şi interesele academice, profesionale, sociale, civice şi culturale ale membrilor săi, precum și de a sprijini contribuția lor la dezvoltarea României. LSRS este o organizație neguvernamentală, apolitică și echidistantă.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 țări: Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croația, Bulgaria și România. Kaufland este prezent în România de 10 ani cu un număr de 107 magazine deschise. Cu peste 15.000 de angajați, Kaufland România se află în topul celor mai doriți angajatori din România. Programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei Kaufland și credem că într-adevăr educația reprezintă baza societății și o investiție în viitor. Cea mai mare parte a proiectelor noastre de CSR sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmărim implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pe lângă educație și sănătate, sprijinim proiectele dedicate protecției mediu înconjurător și pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viață sănătos prin intermediul activităților sportive și adoptarea unei nutriții echilibrate.

.

.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

DIASPORA

Alegeri prezidențiale 2019: Victorie consistentă pentru Klaus Iohannis în diaspora după cea mai mare prezență electorală din istorie în străinătate

Published

on

© Partidul Național Liberal/ Facebook

Candidatul PNL la alegerile prezidenţiale, preşedintele Klaus Iohannis, a obţinut, la scrutinul de duminică, 53,83% din voturile în diaspora, iar reprezentantul Alianţei USR PLUS, Dan Barna – 26,42%, după numărarea buletinelor din 705 secţii din străinătate (835 în total).

Potrivit datelor furnizate de AEP și citate de Agerpres, dintr-un total de 486.688 de voturi valabil exprimate în cele 705 de secţii în care au fost centralizate voturile, pe primele două locuri s-au clasat actualul preşedinte Klaus Iohannis – cu 261.961 de voturi, urmat de Dan Barna – 128.606 voturi.

Următorii clasaţi sunt: Theodor Paleologu (PMP) – 6,33% (30.821 voturi), Mircea Diaconu (Alianţa UN OM) – 3,67% (17.841 voturi) şi Viorica Dăncilă (PSD) – 2,88%.

Președintele Klaus Iohannis a câștigat primul al alegerilor prezidențiale și urmează să se confrunte în turul al doilea cu Viorica Dăncilă, candidatul PSD și fost premier al României. La scrutinul prezidențial au votat în total peste 9,3 milioane de alegători, cetățenii români din străinătate având la dispoziție, în premieră, trei zile pentru a vota.

De altfel, prezența la urne a consemnat un paradox: cu 675.348 de voturi în diaspora a fost înregistrată cea mai mare prezență din istorie peste hotare, în timp ce la nivel național, prezența de 47,66% este cea mai scăzută de până acum la un scrutin prezidențial.

Citiți și

Alegeri prezidențiale 2019. Rezultate parțiale la nivel național: Klaus Iohannis – 36,66%, Viorica Dăncilă – 23,8%, Dan Barna – 13,99%

🔴 Alegeri prezidențiale 2019/ Primele exit-poll-uri | România a decis: Klaus Iohannis – 39%, Viorica Dăncilă – 22,5%, Dan Barna – 16,4%

🔴 UPDATE Alegeri prezidențiale 2019: Prezență de 47,66% – Votul s-a încheiat în România, unde peste 8,6 milioane de cetățeni au votat. Prezență record în diaspora: peste 675.000 de voturi

Continue Reading

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2019

Alegeri Prezidențiale 2019: MAE a finalizat expedierea materialelor necesare votării pentru cele 835 de secții din străinătate

Published

on

Ministerul Afacerilor Externe a anunţat vineri, 1 noiembrie, că a finalizat expedierea către misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României a materialelor necesare votării la alegerile prezidenţiale.

Potrivit unui comunicat de presă transmis CaleaEuropeană.ro, pentru cele 835 de secţii de votare care vor fi organizate pentru alegătorii români din străinătate, MAE a trimis, pentru turul I al alegerilor prezidenţiale, 4.483.907 de buletine de vot, 7.739 de ştampile cu menţiunea “VOTAT” şi 3.997.044 de timbre autocolante cu menţiunea “VOTAT”.

Odată cu buletinele de vot, Ministerul Afacerilor Externe a expediat şi celelalte materiale necesare votării – modele de liste electorale suplimentare, modele de procese-verbale pentru consemnarea rezultatelor votării, modele de procese-verbale ce trebuie completate în anumite situaţii specifice.

Numărul buletinelor de vot, al ştampilelor şi al timbrelor autocolante necesare desfăşurării procesului de vot din străinătate a fost stabilit ca urmare a estimărilor realizate de misiunile diplomatice, ţinând cont de prezenţa la vot la procesele electorale anterioare şi distribuţia teritorială a comunităţilor româneşti, precum şi de intenţia participării la vot exprimată de către cetăţenii români în cadrul consultărilor misiunilor diplomatice ale României cu comunităţile româneşti din străinătate, a precizat MAE.

Citiți și: Ministerul Afacerilor Externe a publicat lista şi harta interactivă cu cele 835 de secţii de votare din diaspora pentru alegerile prezidențiale

Click pe hartă pentru a vedea secţiile de votare din străinătate

La alegerile prezidenţiale, votarea în străinătate se va desfăşura pe parcursul a trei zile pentru fiecare tur de scrutin: vineri între ora locală 12,00 şi ora locală 21,00, iar sâmbătă şi duminică între ora locală 7,00 şi ora locală 21,00. Alegătorii care la ora 21,00 se află la sediul secţiei de votare, precum şi cei care se află la rând în afara sediului secţiei de votare pentru a intra în localul de vot pot să îşi exercite dreptul de vot până la ora locală 23,59. 

Continue Reading

DIASPORA

Repatriot Summit 2019: România este, de multe ori, mai atractivă pentru investitorii străini decât pentru proprii cetățeni, unul dintre mesajele centrale ale celei de-a patra ediții

Published

on

România, este de multe ori, mai atractivă pentru investitorii străini decât pentru proprii cetățeni, a fost unul dintre mesajele centrale ale celei de-a patra ediții a summitului RePatriot, găzduit de Gura Humorului între 3 și 6 octombrie.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, partener media, la eveniment au participat peste 200 de români din diaspora, reprezentanți ai autorităților locale și ai Președinției și oameni de afaceri din țară. Moderatorii evenimentului au fost Marius Bostan, inițiator al RePatriot și Felix Pătrășcanu, co-fondator FAN Courier.

Pe parcursul celor 4 zile, cei prezenți au analizat situația României, au împărtășit proiectele proprii, au făcut planuri pentru noi afaceri profitabile pentru România și au spus ce ar putea face în continuare.

Dragoș Roșca, președinte al Romanian Business Leaders, a subliniat că România se numără printre puținele state europene care au crescut de peste cinci ori în ultimii 20 de ani.

”Cu excepția perioadei de criză, avem 20 de ani cu creștere neîntreruptă”, a declarat Dragoș Roșca, care a mai spus că anul trecut, PIB-ul României l-a depășit pe cel al Ungariei și Cehiei, în primele șase luni ale anului 2019 investițiile străine directe crescând cu 10%, respectiv 30%.

”Cred că în următorii 20 de ani, PIB-ul României va crește de cel puțin trei ori”, a adăugat Dragoș Roșca.

Astfel, lipsa de încredere va fi fi combătută prin cele 11 proiecte strategice RePatriot și următorii pași de acțiune pentru România. Printre aceste proiecte se numără:

1. RePatriot Turism. A fost lansată din Bucovina chemarea către toți românii din Diaspora ca fiecare să încurajeze un străin să viziteze România. Panelul moderat de Dragoș Anastasiu, experiența de la Toaca Bellevue, Best Western Bucovina și mănăstirile din zonă au făcut să crească încrederea că în anii următori se poate dubla numărul turiștilor în țara noastră. – www.repatriot.ro/turism.

2. RePatriot Jobs. Nevoia de oameni de ispravă, meseriași calificații cu dragoste de muncă și manageri inteligenți atât în mediul privat cât și de stat sunt așteptați Acasă. Oameni de afaceri importanți vor susține demersul RePatriot, alături de mari companii și companii de recrutare specializate. Vor fi promovate locurile de muncă bine plătite în speranța că vom avea mai mulți români Acasă. – www.repatriot.ro/jobs
 

“RePatriot așteaptă ca următorul guvern să promoveze locurile de muncă din sectorul public și către cei plecați și vom avea oameni din ce în ce mai competenți în funcții. Avem promisiuni ferme și avem încredere că în următorii 5 ani vom întări România.” a declarat Marius Bostan, inițiator RePatriot în acest context.

3. RePatriot – Top 100 Români de Pretutindeni. Gala excepțională din 4 Octombrie a adus în fața publicului 100 de români extraordinari ce au fost aplaudați la scenă deschisă. Va fi apreciată și elogiată în continuare excelența românească din toată lumea. – www.repatriot.ro/top100-romani-de-pretutindeni.

4. RePatriot Medical. A fost întărită inițiativa RePatriot prin panelul în care Wargha Enayati, fondatorul Regina Maria, a făcut o pledoarie remarcabilă pentru România și credința în România. – www.repatriot.ro/repatriot-medical

5. RePatriot Zilele Diasporei. A fost reiterată importanța parteneriatului cu administrația locală și atragerea diasporei în proiecte de investiții. A fost remarcată activitatea administrației din Suceava și din alte locuri din România. – www.repatriot.ro/zilele-diasporei.

6. RePatriot Regenerare Urbană. Un nou proiect care va focaliza activitățile de până acum, bazat pe credința că românii se întorc în orașe sau comunități cât mai inteligent proiectate și dezvoltate. Capitalul privat și parteneriatele corecte și inteligente sunt soluția pentru România.

7. RePatriot Summit 2020. Ediția a cincea a summit-ului va fi în perioada 1-4 Octombrie și va începe la București și va conecta românii de pretutindeni cu țara.

8. RePatriot Matching. O soluție de conectare cât mai bună va fi generată în anul următor și se speră să fie și bază de lansare de oportunități de afaceri și să lucreze ca o platformă pentru mai multe proiecte – country-as-a-platform

9. RePatriot Conferințe. Va continua în mai multe locuri din lume și în România pentru a oferi consiliere directă, sprijin, interacțiune pentru a transmite mesajul: Credem în România. – www.repatriot.ro/category/conferinte

10. RePatriot Youth. Noi acțiuni de sprijin pentru studenți și tineri conectate cu alte activități ale Romanian Business Leaders.

11. RePatriotAI. Proiectul de Elaborare a Strategiei de Inteligență Artificială a României va trece la următorul nivel, de generare a subproiectelor specifice în care sunt implicați experți, antreprenori, companii și cercetători din toată lumea – www.repatriot.ro/inteligenta-artificiala-de-la-mister-la-strategie

Acestea, alături de alte inițiative sunt proiecte care se dezvoltă și în care RePatriot dorește să atragă mai mult sprijin. Mai sunt proiecte speciale pentru care s-au creionat pașii următori fără a fi deocamdată dezvăluiți public.

Gheorghe Flutur, președintele Consiliului Județean Suceava a vorbit despre nevoia de a atrage mai multe investiții în regiunea Nord Est, cea mai puțin dezvoltată din țară în acest moment.

A expus românilor din diaspora dornici să se întoarcă oportunitățile pe care le are Bucovina: turismul, industria alimentară, industria textilă sau industria de mașini.

”Bucovina este a treia destinație de turism, ca număr de locuri de cazare, după Litoral și Brașov. Anul acesta vom avea jumătate de milion de turiști în Bucovina”, a declarat președintele Consiliului Județean Suceava.

Profitând de context, acesta a anunțat în cadrul summitului RePatriot că ”o stradă din Suceava va avea numele RePatriot în numele celor plecați din țară și care nu și-au uitat rădăcinile.”

La eveniment a participat și Constantin Boca, fondator și CEO BOK Construction & Autoboca Rent a Car, un român care a dezvoltat o afacere de construcții în Marea Britanie și care în următorii trei ani intenționează să se repatrieze definitiv.

Împreună cu fratele său, Constantin, a început încă din 2007 să investească și în România. A început cu un restaurant și a continuat cu o firmă de închiriere de mașini și cu un business în domeniul construcțiilor.

Totodată, acesta a spus că, dacă imediat după ce a emigrat a ajutat circa 1.000 de persoane să plece la muncă în străinătate, acum se concentrează pe repatrierea lor. ”Sunt foarte mândru că am reușit să aduc români acasă”, a spus antreprenorul.

Autoritățile locale prezente au făcut astfel apel la companiile de construcții ale românilor din străinătate să participe la licitațiile publice, “pentru că avem de lucru și nu avem forță suficientă”.

Felix Pătrășcanu, co-fondator FAN Courier, a completat în schimb că „importul de mentalitate sănătoasă din diaspora este cel puțin la fel de important ca sprijinul financiar adus României de cei plecați”.

“Cei care suntem repatrioți în spirit, ne întoarcem în țările de adopție cu mai mult elan să implementăm soluții practice de internaționalizare a produselor românești, după ce ne-am conectat cu producători români de mare calitate, aici la RePatriot Summit”, a spus Dana Bucin, Partner Murtha Cullina LLP și Consul Onorific al României în SUA, Connecticut.

Printre participanți s-au regăsit și antreprenori din Diaspora care au beneficiat de programul Diaspora Start-up, un program inspirat de acțiunea RePatriot și inițiat în 2016 prin care s-au înființat peste 1000 de companii noi de către români din străinătate.

A patra ediție RePatriot Summit, reuniunea românilor întreprinzători din diaspora și din țară, a avut loc în perioada 3-6 octombrie în Bucovina și a adus laolaltă 100 de oameni de afaceri și manageri români din străinătate și 100 din România.

După edițiile anterioare din București, Delta Dunării și Alba Iulia, summitul din Bucovina (3-6 octombrie) a împlinit unul dintre obiectivele fundamentale ale mișcării: promovarea ideii centrale a RePatriot – repatrierea prin antreprenoriat – și identificarea de noi oportunități de afaceri în toate regiunile istorice ale României.

În 2018, reunirea RePatriot de la Alba Iulia s-a desfășurat sub auspicii deopotrivă faste (era Anul Centenar) și sumbre (intervenția autorităților contra mitingului Diasporei din 10 august).

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending