Connect with us

U.E.

Manfred Weber pune eșecul său pe seama unei ”axe Macron-Orban”: Au măturat cu o simplă mișcare a mâinii un rezultat electoral. Suntem acum în faţa unui câmp de ruine

Published

on

©️ EPP/ Flickr

Liderul grupului PPE în Parlamentul European, germanul Manfred Weber, candidat perdant la preşedinţia Comisiei Europene, a denunţat joi în mod deschis o “axă Macron-Orban”, pe care o acuză că ar fi “măturat dintr-o simplă mişcare a mâinii” rezultatul alegerilor europene.

Într-un interviu pentru Bild, Weber și-a afirmat susținerea ca ministrul german al Apărării, Ursula von der Leyen, tot membru PPE, să devină viitorul președinte al Comisiei Europene și a promis că nu va renunța la intenția sa de a democratiza Europa.

PPE este bucuros să aibă oportunitatea de a alege o femeie pregătită pentru președinția Comisiei Europene. O voi susține pe Ursula von der Leyen”, a spus Weber.

Potrivit Agerpres, liderul grupului PPE a explodat în acest interviu, sigurnând că ”au existat forțe puternice care nu voiau să accepte rezultatul electoral”.

Au existat discuţii în culise şi întâlniri nocturne în cursul cărora axa Macron-Orban s-a impus. Sunt foarte dezamăgit, este clar. În calitate de politician, ştiu că se pot câştiga sau pierde alegeri. Dar ca Emmanuel Macron şi Viktor Orban să măture astfel dintr-o simplă mişcare a mâinii un rezultat electoral, nu mă aşteptam“, a denunţat el.

Potrivit lui, “Macron a spus: Alegeţi Europa mea, nu pe cea a lui Orban. Şi deodată, ei lucrează împreună şi aduc prejudiciu Europei democratice”. “Suntem acum în faţa unui câmp de ruine”, a apreciat eurodeputatul bavarez.

Manfred Weber a criticat și argumentele președintelui francez și ale altor lideri pentru care a fost exclusă susținerea sa, acelea potrivit cărora nu are experiență executivă la nivel înalt.

“Argumentul scos din pălărie potrivit căruia eu nu aş avea experienţă în executiv este absurd: o treime dintre şefii de guvern europeni la ora actuală nu aveau anterior experienţă în executiv. Însuşi preşedintele Macron nu avea experienţă în domeniu decât puţin” când a fost ales preşedinte în mai 2017, a mai spus Weber.

 

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este parte a programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

U.E.

Guvernul croat, pregătit să înceapă discuții cu cancelarul Angela Merkel privind atragerea unei investiții Volkswagen în Croația

Published

on

© Volkswagen/ Twitter

Guvernul croat este pregătit să înceapă discuții cu cancelarul Angela Merkel privind atragerea unei investiții Volkswagen în Croația, a anunțat marți ministrul croat al economiei, Darko Horvat, în cadrul unei conferințe la Varaždin, transmit Hina şi Novinite, preluat de Agerpres.

Ministrul Darko Horvat a declarat, în cadrul unui eveniment, că cei patruzeci de parametri necesari pentru investiție au fost acum satisfăcuți și că guvernul a pus la punct o ofertă adecvată.

,,Discuțiile încep mâine (miercuri, n.r.) cu doamna Merkel despre realizarea unei investiții VW în Croația. Guvernul a pregătit o ofertă pentru VW și a găsit trei locații unde există un milion de metri pătrați de teren, toate celelalte condiții, care vizează cei 40 de parametri, sunt îndeplinite așa cum au fost solicitate pentru a realiza această investiție ”, a explicat ministrul economiei.

Cele trei locații potențiale pentru fabrică VW suntVaraždin, Ivanić-Grad și Dugo Selo.

,,În nicio altă parte a Croației nu au găsit atât de multe terenuri disponibile pentru investiții, combinat cu toate celelalte condiții, cum ar fi capacitatea umană și educațională și planurile de dezvoltare pentru douăzeci de ani”, a adăugat Horvat.

Totuși, într-un interviu acordat postului naţional de radio, Horvat a precizat că ,,este prea devreme să vorbim despre VW în acest moment” și, dacă va avea şansa ,,să prezint oferta Croaţiei în cadrul unor convorbiri directe, o voi face”, a adăugat ministrul economiei. 

Volkswagen plănuia să ridice noua fabrică cu o capacitate de producție anuală de 300.000 de vehicule în Manisa, la 40 km de oraşul Izmir. Însă, compania germană a amânat construirea unei fabrici în Turcia nedorind să devină parte a criticilor internaţionale de condamnare a operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria de teama potențialelor efecte asupra imaginii sale.

În acest context, Bernd Osterloh, şeful sindicatului global al VW şi membru în Consiliul de Supraveghere al producătorului auto, preciza la începutul lunii că reglementările VW prevăd ca la fabricile companiei să existe ,,un mediu de stabilitate şi siguranţă”. De asemenea, directorul financiar al companiei auto, Frank Witter, a explicat că deocamdată nu există o urgență privind construirea unei noi uzine, existând chiar alternativa de a moderniza actualele fabrici pentru extinderea capacității de producție.

Între timp, compania va monitoriza situația politică îngrijorătoare din Siria și evoluțiile de pe frontul deschis în nordul țării  și va decide până la finalul anului dacă va construi noua sa fabrică în Turcia, potrivit anunțului făcut de compania germană după reuniunea de marți a Consiliului de supervizare. 

Continue Reading

Cristian Bușoi

Eurodeputatul Cristian Bușoi (PNL): PPE, așteptări pozitive privind reconfirmarea mandatului președintelui Iohannis pentru consolidarea direcției europene a României

Published

on

© caleaeuropeana.ro

Partidul Popular European (PPE) are așteptări pozitive privind reconfirmarea mandatului președintelui Iohannis pentru consolidarea direcției europene a României în următorii cinci ani, este declarația făcută de eurodeputatul Cristian Bușoi pentru corespondentul caleaeuropeană, la Congresul PPE de la Zagreb.

Întrebat despre primirea făcută de popularii europeni delegației liberale din România, la congresul de la Zagreb, eurodeputatul Cristian Bușoi a declarat că ,,a fost primită foarte bine, este una dintre cele mai mari și influente delegații din PPE, dar și foarte bine reprezentată la nivel politic, prin intermediul președintelui Klaus Iohannis, al premierului Ludovic Orban și al comisarului european pentru transporturi, Adina Vălean, precum și de toți europarlamentarii PNL”. De asemenea, a spus acesta, ,,fiecare dintre noi profităm de fiecare oportunitate pentru a promova interesele, proiectele și imaginea României în interiorul familiei populare europene”. 

Întrebat care sunt așteptările membrilor PPE privind cel de-al doilea tur de scrutin pentru alegerie prezidențiale din România, Cristian Bușoi a răspuns că toți cei cu care s-au interesectat atât cu șeful statului, cât și cu premierul Orban, au ,,așteptări pozitive privind reconfirmarea unui al doilea mandat la Cotroceni al președintelui Iohannis prin care să continue munca bună pentru România și consolidarea direcției europene în următorii cinci ani”. 

,,Aceste așteptări pozitive țin de rezultatele din turul I, de sondajele de opinie, de excelenta prestație a președintelui Iohannis în ultimele zile, în România, inclusiv la dezbaterea cu jurnaliștii și fomatorii de opinie”, a explicat Cristian Bușoi. 

,,Cred că în orice bătălie politică trebuie mobilizare maximă până în ultimul moment pentru ca românii să confirme așteptările din sondaje, însă sperăm la o victorie”, a adăugat eurodeputatul.

 

Continue Reading

U.E.

Eurostat: Franța, Italia și Spania, cei mai mari producători de vinuri din UE, cu vânzări de peste 9 miliarde de euro în 2018

Published

on

© European Union

În 2018, producția vândută de vin (inclusiv vin spumant, port și must de struguri) în UE a fost de aproximativ 15 miliarde de litri. Cei mai mari producători de vinuri au fost Italia, Spania și Franța, urmate de Portugalia, Germania și Ungaria, potrivit cifrelor publicate de Eurostat

În această săptămână, iubitorii de vinuri sărbătoresc Ziua Beaujolais Nouveau (21 noiembrie), fiind un moment potrivit pentru a analiza cele mai recente date despre principalii exportatori și importatori de vin din Uniunea Europeană (UE).

Franța, cel mai mare exportator

În 2018, statele membre ale UE au exportat vin în valoare de 22,7 miliarde de euro. Peste jumătate din cantitatea de vin a fost exportată în țări din afara UE (11,6 miliarde euro, sau 51% din totalul exporturilor de vin), în principal către Statele Unite (3,8 miliarde euro, sau 33% din exporturile extra-UE), Elveția (1,0 miliarde euro, 9%), China (1,0 miliarde euro, 8%), Canada (0,9 miliarde euro, 8%), Japonia și Hong Kong (ambele 0,8 miliarde euro, 7%).

Franța a fost de departe cel mai mare exportator de vin, cu exporturi extra-UE în valoare de 5,4 miliarde euro în 2018, reprezentând 47% din exporturile de vin în afara UE ale statelor membre. După Franța, s-a clasat Italia (3,1 miliarde euro, 26%) și Spania (1,2 miliarde euro, 10%).

Regatul Unit, cel mai mare importator

În ceea ce privește fluxurile din import, statele membre ale UE au importat vin într-un total de 13,4 miliarde de euro în 2018. Doar 20% din acestea provin din țări din afara UE, în special din Chile (0,6 miliarde euro, 22% din importurile din afara UE) , Australia (0,45 miliarde euro, 17%), Statele Unite (0,43 miliarde euro, 16%), Africa de Sud (0,4 miliarde euro, 15%) și Noua Zeelandă (0,37 miliarde euro, 14%).

Printre statele membre ale UE, cel mai mare importator de vin a fost Regatul Unit (1,2 miliarde euro sau 47% din importurile din afara UE ale statelor membre), urmată de Germania (0,3 miliarde euro, 11%), Olanda ( 0,2 miliarde euro, 9%) și Franța (0,2 miliarde euro, 8%).

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending