Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Marea Lojă Națională din România lansează seria de dezbateri “Viitorul României”, pe teme importante și de actualitate pentru societatea românească

Published

on

Pentru a facilita clarificarea unor aspecte privind probleme majore care preocupă România de azi, Marea Lojă Națională din România organizează o serie de conferinte si dezbateri, într-un larg cadru, cu implicarea societății civile și a factorilor interesați.
Prima conferință va avea loc în București, la data de 15 ianuarie 2019 și va fi dedicată importanței preluării de către România a Președinției Consiliului UE. Evenimentul va începe la ora 18:00 și va avea loc la Pentagon Events, Bd. Expozitiei, Intrarea C, Romexpo.

Seria de conferințe va include următoarele teme:

• Importanța preluării de către România a Președinției Consiliului UE. De la 1 ianuarie 2019, Romania preia, pentru prima oara de la momentul aderarii la UE, Presedintia Consiliului UE. O premiera care ofera oportunitatea unei proiectii nationale privind viitorul UE, dar si responsabilitati privind complicata situatie a UE, generata de Brexit, alegerile europarlamentare si negocierile privind Cadrul Financiar Multianual.

 

• Promovarea capitalului și business-ului autohton. Oamenii de afaceri romani, firmele romanesti reprezinta coloana vertebrala a economiei romanesti. Oportunitățile generate de integrarea in UE si patrunderea pe pietele occidentale implica, totodata, o atentie sporita privind situatia capitalului si mediului de afaceri romanesc.

• Exodul de inteligență, problemă majoră a României. Tara noastra este printre cele mai afectate de fluxul de emigratie. Milioane de romani au plecat, in ultimii 15 ani, pentru a studia sau munci in special in alte tari europene. Cat de grava este situatia si care sunt solutiile pentru a gestiona aceasta provocare majora, pe fondul scaderii natalitatii si a imbatranirii populatiei? Cum pot fi convinsi sa se intoarca acasa romanii plecati?

 

• Locul și Rolul elitelor în conducerea statelor democratice. Societatile moderne sunt rodul unor viziuni generate de elitele acestora. Care sunt formele de implicare in societate a elitelor? Cum pot fi acestea recunoscute si in ce formula optima isi pot asuma rol activ in leadership-ul national?

• Intelligence-ul – rol și necesitate în societatea modernă. Un stat puternic este protejat de structuri de intelligence eficiente si respectate, atat in tara, cat si in afara acesteia. Care este cadrul de functionare si cum pot fi imbunatatite conditiile de eficienta a acestora? Ce modele poate analiza Romania in acest context, in randul aliatilor sai din structuri similare ale statelor NATO si UE?

• Importanța învățământului dual profesional în dezvoltarea României moderne. Dezvoltarea economica si trendul investitiilor genereaza pentru Romania nevoia unor centre de invatamant dual profesional conectate la realitatile si dinamica acestor procese. Care sunt exemplele de bune practici existente la nivel national si cum pot fi preluate astfel de repere functionale in alte state membre UE?

Printre participanții invitați la dezbateri se vor număra personalitati din mediul academic, universitar, cultural, bancar, diplomatic si politic. Prin acest ciclu de conferințe, societatea civilă va putea contribui la clarificarea aspectelor insuficient explicate, într-o perioadă care generează nevoia de a contura o viziune unitară și coerentă privind dezvoltarea României.

Tematicile alese reprezinta repere ale interesului manifestat de mass-media si publicul larg, dar si resurse de dezvoltare pentru viitorul tarii noastre. Urmarind nevoia de normalitate si viziune strategica in abordarea unor astfel de repere, initiativa isi propune sa reuneasca lideri de opinie si exponenti ai zonelor de expertiza vizate, astfel incat proiectia rezultata sa ofere atat oportunitatea unei dezbateri reale pe teme concrete, dar si solutii pentru evitarea unor confuzii sau distorsionari ale situatiei reale ori ale solutiilor de care Romania are nevoie in aceasta perioada.

 

.

COMUNICATE DE PRESĂ

Compania națională TAROM oferă reduceri cu ocazia Zilei Micii Uniri: bilete cu 20% mai ieftine

Published

on

Compania națională aeriană a României, TAROM, a anunțat că va reduce prețurile biletelor de avion cu 20% cu ocazia celebrării Micii Uniri, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeana.ro.

Promoţia este valabilă pentru biletele cumpărate în perioada 23 – 27 ianuarie 2019 pentru călătorii efectuate între 15 februarie 2019 şi 31 martie 2019 (data ultimului retur).

Cei care doresc să beneficieze de rezervare rapidă sunt invitați să acceseze următorul link: https://www.tarom.ro/mica-unire-vine-cu-tarife-mai-mici-20 .

Toţi pasagerii beneficiază gratuit de transport al bagajului de cală, catering la bord, respectiv check-in.

Biletele pot fi achiziţionate în perioada 23 Ianuarie-27 Ianuarie 2019 şi sunt disponibile pentru vânzare atât pe site-ul www.tarom.ro, cât şi prin agenţiile proprii şi cele autorizate din ţară şi de peste hotare.

Oferta este valabilă pentru cursele externe, dinspre şi înspre România, operate de TAROM în perioada menţionată, iar locurile la aceste tarife sunt limitate. 

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Klaus Iohannis, mesaj la redeschiderea Radio Europa Liberă România: ”Nu poate fi imaginată o Românie liberă într-o Europă liberă fără cel mai de preț apărător al democrației – presa liberă”

Published

on

O Românie liberă într-o Europă liberă nu poate fi imaginată fără cel mai de preț apărător al democrației – presa liberă, a declarat, luni, președintele Klaus Iohannis, într-un mesaj adresat la revenirea Radio Europa Liberă în România.

Radio Europa Liberă (Radio Free Europe/ Radio Liberty, RFE/RL) revine de luni în România, la zece ani distanță după ultima sa emisie, cu scopul de a ajuta la creșterea unei prese libere și la promovarea valorilor și instituțiilor democratice.

FOTO: Administrația Prezidențială

Mesajul integral al președintelui:

„Aici e Radio Europa Liberă! Se va auzi, începând de astăzi, din nou în România, chiar dacă într-o formulă nouă, adaptată tehnologic lumii în care trăim. Salut cu bucurie această relansare cu atât mai mult cu cât Radio Europa Liberă a reprezentat oxigenul nostru mediatic atât de necesar supraviețuirii în perioada comunistă.

Ați fost, înainte de 1989, pentru mulți ani de zile, printre puținele surse prețioase de informații pe care puterea comunistă dorea, în mod abuziv și prin cenzură, să le ascundă românilor. Prin opiniile și analizele colaboratorilor dumneavoastră, ați contribuit la răspândirea adevărului despre acel regim odios care acționa împotriva oamenilor.

În acele vremuri, posturi precum Radio Europa Liberă reprezentau adevărate bastioane ale libertății, care au întreținut aspirațiile occidentale ale românilor și speranța că eliberarea de comunism este posibilă.

Redeschiderea redacției în limba română este o veste bună, pentru că o societate sănătoasă se bazează pe o presă liberă, iar dumneavoastră ați demonstrat că sunteți profesioniști în acest domeniu.

Într-o Europă divizată, care se confruntă cu multiple amenințări, unele dintre ele de natură internă, avem nevoie de presă independentă care să ajute cetățenii să discearnă adevărul într-un ocean mediatic de minciună, știri false și manipulare.

Tendințe extrem de periculoase pe care le credeam îngropate într-un trecut sumbru au reapărut astăzi, ascunse sub forme subversive, în discursurile populiste și pline de demagogie ale unor politicieni dispuși să sacrifice chiar viitorul unei națiuni în numele unor interese meschine și personale.

Umbra întunecată a intoleranței, autocrației și a discursului urii se abate iar asupra continentului nostru.

De aceea, demersul dumneavoastră devine cu atât mai important. Aveți o dublă responsabilitate, de a vă ridica la înălțimea renumelui istoric al postului dumneavoastră și de a deveni un avanpost respectat în misiunea nobilă a corectei informări.

Gradul de democrație al unei națiuni este indisolubil legat de capacitatea de a proteja independența jurnaliștilor și de a încuraja corectitudinea și echilibrul editorial. Răspândirea de articole eronate, lansarea de campanii mediatice care vizează atingerea unor ținte politice și care dăunează grav interesului public și stabilității statului pot fi stopate prin efortul jurnaliștilor onești, care urmăresc mereu aflarea adevărului și își respectă integritatea profesională.

Existența presei independente este vitală pentru sănătatea societății noastre. Nu poate fi imaginată o Românie liberă într-o Europă liberă fără cel mai de preț apărător al democrației – presa liberă. Există jurnaliști care merită să fie susținuți și al căror efort de a-și păstra verticalitatea avem datoria de a-l recunoaște. Îi încurajez pe toți să continue și să nu renunțe la standardele lor etice. Campaniile de denigrare și atacurile personale la adresa unor jurnaliști confirmă că pe unii politicieni îi deranjează libertatea de exprimare și adevărul spus oamenilor.

Sper ca relansarea Radio Europa Liberă, în primul an al noului secol de existență a României și la 30 de ani de la înlăturarea dictaturii în 1989, să marcheze reafirmarea valorilor care fac profesia de jurnalist una esențială într-o democrație.

Vă doresc mult succes!”

 

 

.

Continue Reading

Ana Claudia Țapardel

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România protestează astăzi în fața Reprezentanței Comisiei Europene de la București pentru stoparea adoptării pachetului Mobilitate 1

Published

on

UNTRR organizează astăzi între 08:30 – 10:30, un protest în fața Reprezentanței Comisiei Europene de la București pentru stoparea adoptării Pachetului Mobilitate, potrivit comunicatului de presă UNTRR, remis Calea Europeană.

Protestul se desfășoară în contextul  vizitei Președintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, și a Colegiului Comisarilor care participă la Ceremonia oficială de lansare a Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.

Acest protest are ca scop conștientizarea factorilor politici decidenți de la București și Bruxelles privitor la pericolul pe care îl reprezintă adoptarea acestui nou pachet (Mobilitate 1) de reglementări care va închide piața transporturilor vest europeană pentru transportatorii rutieri din est, prin măsuri vădit protecționiste, inadmisibile într-o piață liberă cum se autocaracterizează Uniunea Europeană.

Propunerile de modificare a legislației europene în domeniul trasnporturilor europene au fost dur criticate și de europarlamentarii români din Parlamentul European la Bruxelles. 

 

Eurodeputatul PNL, membru al Comisiei pentru Transport și Turism a Parlamentului European, dar și membru al Comisiei pentru control bugetar și al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie, consideră că Pachetul de Mobilitate ”dă naştere unui tratament diferit între ţările din centrul Europei şi cele de la frontiera externă a Uniunii. Am stat apoi de vorbă cu reprezentanţi ai transportatorilor români care au protestat la Bruxelles, faţă de noile reglementări europene privind transportul rutier. Am explicat şi în PE de unde apar dezavantajele pentru transportatorii români şi le voi explica şi celor din guvern dacă doresc să fie ajutaţi”, a spus Marinescu.

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) a reușit să formeze în grupul PPE o mică majoritate cu ajutorul căreia a respins la vot două din cele trei rapoarte cuprinse în pachetul numit Mobilitate care au intrat în data de 10 ianuarie la vot în Comisia de Transport (TRAN) a Parlamentului European, a anunțat Vicepreședintele grupului PPE în Parlamentul European Marian-Jean Marinescu, apărând astfel interesele transportatorilor români.

Citiți și: Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), victorie pentru transportatorii rutieri din România: Am reușit să resping în Comisia de Transport, cu ajutorul unei majorități formate de mine în Grupul PPE, două din cele trei rapoarte cuprinse în Pachetul de Mobilitate

Europarlamentarul Claudia Țapardel (PSD, S&D) în calitate de membru al Comisiei pentru Transporturi și de reprezentant al României în PE consideră că rezultatul votului este o dovadă a faptului că divergențele de opinie între Estul și Vestul Europei în ceea ce privește viitorul pieței europene de transport rutier încă persistă.

,,Este inacceptabil să susținem o legislație europeană prin intermediul acestui pachet de mobilitate care să fie strict în interesul individual al unor state membre din Vestul Europei și în defavoarea celor din Est, prin promovarea și protejarea exclusivă a intereselor și obiectivelor companiilor occidentale”, a precizat europarlamentarul Claudia Țapardel, potrivit unui comunicat remisCaleaEuropeană.ro.

CONTEXT: 

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe data de 31 mai 2017 şi cuprindea propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere, propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti, propunerea de modificare a Regulamentului nr. 1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.

În data de 3 decembrie 2018Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat poziţia sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalţi transportatori estici, sunt trimişi acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană.

După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene – Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

Continue Reading

Trending