Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu a prezentat, în plenul PE, Facilitatea de Conectare a Europei: Pledez pentru o guvernare europeană. Statele membre vor decarbonizare, dar fără să asigure bugetul necesar

Published

on

© European Parliament

Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF) va face rețele de transport mai puternice, mai rezistente și mai durabile, iar Europa va fi mai competitivă, a afirmat marți eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, co-negociator al CEF în Comisia pentru transport și turism a Parlamentului European, în cadrul unei dezbateri în plenul de la Strasbourg.

Parlamentul European dezbate și votează marți programul Connecting Europe Facility. Prin intermediul acestuia, 33,7 miliarde de euro vor fi disponibile între 2021 și 2027. Astfel, 25,8 miliarde de euro sunt destinate dezvoltării și modernizării infrastructurii feroviare, rutiere, fluviale și maritime, precum și asigurării unei mobilități sigure și securizate, iar 5,8 miliarde de euro sunt destinate proiectelor energetice și 2,1 miliarde de euro sectorului digital.

“Este regulamentul care stabilește politica de transport a Uniunii, lângă capitolele de digital și energie. Este al doilea regulament în acest sens. Vreau să vă reamintesc că în 2011 Comisia Europeană a propus 50 de miliarde pentru această Facilitate de Conectare a Europei. Acum avem doar 33 de miliarde. (…) Să sperăm că el (n.r. – bugetul) va fi cheltuit eficient”, a spus Marinescu, în plenul PE.

El s-a referit și la sloganul central al acestei politici – Shift to Rail (n.r. – trecerea la cale ferată), criticând însă statele membre și pledând pentru un sistem de guvernare europeană în politica de transport a UE.

“După opinia mea, în Uniunea Europeană nu există un sistem de cale ferată la nivelul cerut pentru a transfera de pe cale rutieră și de pe aer pe cale ferată. Statele membre au un discurs paralel. Se vrea decarbonizare, dar nu se vrea să se asigure bugetul necesar pentru acest lucru. Fără bani și fără investiții din celelalte fonduri europene nu vom ajunge în 2030 să avem îndeplinită această țintă. Pe de altă parte, cred că mai este nevoie, pe lângă cheltuirea eficientă a banilor, și de o guvernare europeană în acest mod de transport. Avem nevoie de standardizare, avem nevoie de interoperabilitate. (…) Eu pledez pentru o guvernare europeană pentru a armoniza regulile din acest mod de transport și a direcționa investițiile acolo unde sunt necesare”, a adăugat el.

“CEF va moderniza conexiunile de transport din întreaga Europă și va contribui în special la realizarea în sfârșit a sloganului “trecerea la calea ferată”. Completarea legăturilor lipsă, datorită CEF, nu numai că va consolida mobilitatea persoanelor și a mărfurilor. Rețele de transport mai puternice, mai rezistente și mai durabile vor contribui la reducerea emisiilor de CO2, vor face Europa mai competitivă și, mai presus de toate, vor crea locuri de muncă, locuri de muncă, locuri de muncă”, a declarat, anterior, eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, într-un comunicat al grupului PPE.

Cu o zi în urmă, în cadrul unei declarații difuzate serviciului de presă al Parlamentului European, Marinescu a opinat că “bugetul de 33 de miliarde de euro este insuficient pentru proiectul ambițios pe care îl reprezintă CEF”.

“Comisia Europeană a propus un buget de 50 de miliarde, acum trebuie să ne descurcăm cu 33 de miliarde”, a spus el.

Acesta a mai subliniat că Mecanismul pentru Interconectarea Europei va finanța transformări extrem de importante, precum completarea coridoarelor de cale ferată, energie și digitale până în 2030. Acest lucru presupune că va fi acordată o atenție sporită pentru mai multă mobilitate pe cale ferată și mai puțină pe cale rutieră și cale aeriană.

Dezbaterea și votul din plenul de la Strasbourg sunt posibile după ce Comisia pentru transport și turism (TRAN) și Comisia pentru industrie, energie și cercetare (ITRE) din Parlamentul European au adoptat pe 24 iunie, în ședință comună, regulamentul privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei.

Această decizie a celor două comisii vine în urma acordului provizoriu la care au ajuns Marian-Jean Marinescu și ceilalți negociatori ai Parlamentului European cu cei ai Consiliului Uniunii Europene cu privire la cea de-a doua ediție a programului emblematic al UE, și anume Mecanismul pentru interconectarea Europei, care va continua să finanțeze proiecte-cheie în domeniile transporturilor, digitalului și energiei.

Citiți și Consiliul UE și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu privind Mecanismul pentru interconectarea Europei, având un buget total de 33.71 miliarde euro

Acest program va funcționa în perioada 2021-2027 și dispune de un buget semnificativ în valoare de 33,71 de miliarde de euro. Datorită eurodeputatului Marian-Jean Marinescu, România va putea beneficia de mai multe fonduri europene din acest program emblematic, sporind șansele ca țara noastră să primească 2 miliarde de euro. 

Bugetele pentru fiecare sector vor fi (în prețuri curente):

  • transporturi: 25.81 miliarde euro (inclusiv 11.29 miliarde euro pentru țările beneficiare ale fondurilor de coeziune)
  • energie: 5.84 miliarde euro
  • sectorul digital: 2.06 miliarde euro

În domeniul transporturilor, MIE 2.0 va promova rețele interconectate și multimodale în scopul dezvoltării și al modernizării infrastructurii feroviare, rutiere, maritime și a căilor navigabile interioare, precum și în scopul mobilității în condiții de siguranță și securitate.

Se va acorda prioritate continuării dezvoltării rețelelor transeuropene de transport (TEN-T), punându-se accentul pe verigile lipsă și pe proiectele transfrontaliere cu valoare adăugată pentru UE. Suma de 1.56 miliarde euro din bugetul pentru transporturi va fi utilizată pentru a finanța proiecte feroviare majore între țările beneficiare ale fondurilor de coeziune.

De asemenea, MIE 2.0 va asigura faptul că, atunci când infrastructura va fi adaptată în vederea îmbunătățirii mobilității militare în interiorul UE, ea va putea avea o dublă utilizare, satisfăcând atât nevoile civile, cât și pe cele militare. Mobilitatea militară va avea un buget separat în cadrul pachetului pentru transporturi, în valoare de 1.69 miliarde de euro.

În sectorul energiei, programul urmărește să contribuie la integrarea în continuare a pieței europene a energiei, îmbunătățind interoperabilitatea transfrontalieră și transsectorială a rețelelor energetice, facilitând decarbonizarea și asigurând securitatea aprovizionării.

De asemenea, va fi disponibilă finanțare pentru proiecte transfrontaliere în domeniul generării de energie din surse regenerabile. La definirea criteriilor de atribuire a contractelor va fi luată în considerare coerența cu planurile UE și planurile naționale din domeniile energiei și climei, inclusiv cu principiul „eficiența energetică pe primul loc”.

În domeniul conectivității digitale, sfera de aplicare a programului a fost extinsă pentru a reflecta faptul că transformarea digitală a economiei și a societății în ansamblu depinde de accesul universal la rețele de mare și foarte mare capacitate fiabile și accesibile ca preț. Conectivitatea digitală este, de asemenea, un factor decisiv în reducerea discrepanțelor economice, sociale și teritoriale.

Pentru a fi eligibil să primească sprijin din partea MIE 2.0, un proiect va trebui să contribuie la piața unică digitală și la obiectivele de conectivitate ale UE. Se va acorda prioritate proiectelor care asigură o arie mai mare de acoperire, inclusiv pentru gospodării.

MIE 2.0 accentuează sinergiile dintre sectoarele transporturilor, energiei și economiei digitale, pentru a îmbunătăți eficacitatea acțiunilor UE și a minimiza costurile de punere în aplicare. Acesta va promova activitatea transsectorială în domenii precum mobilitatea conectată și automatizată și combustibilii alternativi.

De asemenea, programul urmărește să integreze acțiunile climatice, ținând seama de angajamentele UE pe termen lung privind decarbonizarea, cum ar fi Acordul de la Paris.

Acordul provizoriu are nevoie de aprobarea miniștrilor UE și a Parlamentului European. Odată adoptat Regulamentul Mecanismului pentru interconectarea Europei va intra în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al UE.

Acesta se aplică retroactiv de la 1 ianuarie 2021.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Victor Negrescu

Victor Negrescu: Transformarea digitală a României trebuie să reușească pentru a reduce cheltuielile bugetare și pentru a ușura viața oamenilor

Published

on

© Victor Negrescu/Facebook

Transformarea digitală a României trebuie să reușească pentru a reduce cheltuielile bugetare și pentru a ușura viața oamenilor, transmite eurodeputatul social-democrat Victor Negrescu, într-un mesaj pe pagina sa de Facebook.

„Transformarea digitală a României trebuie să reușească pentru a reduce cheltuielile bugetare și pentru a face viața oamenilor mult mai ușoară. De aceea, am susținut, la nivel european, alocarea consistentă de fonduri europene pentru reducerea inegalităților și educația digitală”, mai scrie eurodeputatul român.

În cadrul întâlnirii avute cu patronatul companiilor din domeniul digital (ANIS), care astăzi reprezintă aproape 10% din PIB-ul României, Victor Negrescu a prezentat perspectiva mea asupra modului în care România poate deveni un lider regional în domeniu.

„Pilonii transformării digitale trebuie să cuprindă o reglementare constructivă, sprijin pentru dezvoltarea de produse și servicii digitale autohtone, investiția în educație și bună informare, precum și afirmarea României ca actor activ și relevant în dezbaterile europene și internaționale privind evoluțiile tehnologice”, precizează acesta.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

De Ziua Europei, Victor Negrescu anunță organizarea unei ample consultări publice privind modul în care UE poate să vină în sprijinul comunităților locale: Apartenența României la UE a adus beneficii consistente

Published

on

© Victor Negrescu/ Facebook

Ne dorim o Uniune Europeană mai apropiată de cetățeni, unită și puternică, România putând contribui la acest deziderat prin a deveni mai influentă în Europa, a subliniat eurodeputatul Victor Negrescu în mesajul său publicat cu ocazia celebrării Zilei Europei.

”De Ziua Europei ne dorim o Uniune Europeană mai apropiată de cetățeni, deschisă, unită și puternică. Pentru a realiza acest deziderat sunt absolut convins că România trebuie să devină mai influentă în Europa, să-și asume un rol activ în procesul decizional european și să se afirme prin profesionalism în structurile europene”, a precizat acesta într-o postare publicată pe Facebook.

El a amintit că ”aderarea României la Uniunea Europeană a reprezentat un pas important pentru securitatea, stabilitatea și dezvoltarea țării noastre”.

”Apartenența noastră la Europa unită a adus beneficii consistente României, atât din punct de vedere financiar cât și al drepturilor și oportunităților, reprezentând o garanție pentru un viitor mai bun pentru români”, a explicat el.

Acesta este unul dintre motivele pentru care Victor Negrescu, împreună cu PSD și PES activists România, a anunțat că astăzi, de Ziua Europei, organizează ”la nivel național o amplă consultare publică privind modul în care Uniunea Europeană a venit și poate să vină în sprijinul comunităților locale”.

”Arătăm și faptul că aleșii locali PSD au excelat în atragerea banilor europeni și că prin implementarea programelor europene vom putea asigura un nivel de trai mai bun pentru oameni. De altfel, majoritatea școlilor, spitalelor și lucrărilor de reabilitare și infrastructură din localitățile noastre s-au făcut cu bani europeni”, a mai spus Negrescu.

El i-a invitat pe cetățeni să transmită mesajul lor ”despre ce putem face mai bine și mai mult pentru România și comunitățile noastre locale în Uniunea Europeană”.

Continue Reading

Dan Motreanu

Dan Motreanu prezintă un bilanț al mandatului de europarlamentar: Am promovat proiecte în interesul României și voi continua să fac acest lucru

Published

on

© Dan Motreanu/Facebook

Dan Motreanu realizează un bilanț al mandatului său de eurodeputat, la finalul ultimei sesiuni plenare a actualului legislativ european, înainte de alegerile din 6-9 iunie care vor reorganiza distribuția puterii a forțelor politice din Parlamentul European.

”În calitate de europarlamentar, am promovat proiecte în interesul României, adoptarea acestora fiind posibilă datorită apartenenței PNL la grupul PPE, cel mai numeros din Parlamentul European”, a subliniat Motreanu, prezentând o serie de realizări obținute în cei cinci ani de mandat:

  • Împreună cu colegii din Grupul PPE, acesta o obținut fonduri în valoare de 40 de milioane de euro pentru fermierii români afectați de afluxul de cereale ieftine din Ucraina.
  • Dan Motreanu a obținut votul Parlamentului European pentru subvenții mai mari pentru agricultorii români, pe baza unui amendament depus împreună cu mai mulți europarlamentari români. De altfel, acesta a solicitat Consiliului UE să accelereze procesul de convergență al plăților directe din cadrul Politicii Agricole Comune
  • În calitate de responsabil din partea Comisiei pentru agricultură, eurodeputatul s-a asigurat că Parlamentul European sprijină utilizarea pe scară mai largă a etichetării digitale, dar fermierii obțin în format fizic toate informațiile de care au nevoie.
  • În calitate de responsabil al Grupului PPE pentru Platforma Tehnologii Strategice pentru Europa (STEP), acesta introdus amendamente favorabile țării noastre în raportul referitor la acest dosar
  • Eurodeputatul a obținut votul Parlamentului European pentru sprijinirea regiunilor care se confruntă cu scăderea forței de muncă, plecarea tinerilor și cu o pondere scăzută a persoanelor cu studii superioare. A fost aprobat „Mecanismul de stimulare a talentelor”, pentru care a fost responsabil din partea Grupului PPE.
  • ”De-a lungul procedurii legislative din cadrul Comisiei ENVI din Parlamentul European, principala prioritate a fost sa mă asigur de dublarea finanțării alocate României din Fondul de Modernizare. Astfel, bugetul total alocat tarii noastre se va ridica aproximativ la 15 miliarde de euro”, a amintit Dan Motreanu
  • Acesta fost printre inițiatorii rezoluției prin care Parlamentul European solicită Federației Ruse să returneze complet tezaurul României.
  • A fost raportor PPE pe Raportul privind zonele urbane, solicitând Comisiei Europene să elaboreze recomandări pentru organizarea și reforma administrativ-teritorială în UE, considerându-le esențiale pentru dezvoltarea și reziliența urbană.
  • Raportul privind Noua strategie industrială a UE a fost votat în plenul Parlamentului European, pentru care eurodeputatul a fost responsabil din partea Grupului PPE. Pentru fiecare nouă sarcină administrativă impusă IMM-urilor, va fi eliminată una existentă.

Dan Motreanu candidează pentru un nou mandat în Parlamentul European și a dat asigurări că va  ”continua să promoveze interesele României în Parlamentul European”.

Amintim că listele candidaţilor Alianţei electorale PSD-PNL pentru alegerile europarlamentare din 9 iunie şi au fost depuse la 5 aprilie la Biroul Electoral Central.

La 21 martie, președintele PNL, Nicolae Ciucă, a prezenta lista liberalilor la alegerile europene, primii zece candidați fiind: Rareș Bogdan, actualul lider al delegației eurodeputaților români din PPE, Dan Motreanu, membru al Parlamentului European, Adina Vălean, comisar european pentru transporturi, Daniel Buda, vicepreședinte al Comisiei pentru agricultură din PE, Siegfried Mureșan, vicepreședinte al grupului PPE din PE, negociator-șef al bugetului UE 2024 și co-negociator al Parlamentului European pentru Mecanismul de redresare și reziliență, Mircea Hava, europarlamentar, Gheorghe Falcă, europarlamentar, Virgil Popescu, fost ministru al energiei, Alexandru Muraru, deputat și președinte PNL Iași, și Mara Mareș, președinte al Tineretului Național Liberal.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
NATO1 min ago

Klaus Iohannis: Nu există nicio amenințare directă la adresa României, dar militarii se pregătesc întotdeauna pentru toate situațiile posibile

NATO16 mins ago

Klaus Iohannis, despre cedarea unui sistem Patriot către Ucraina: Nu accept sub nicio formă ca România să rămână fără apărare antirachetă şi antiaeriană

SĂNĂTATE25 mins ago

Uniunea Europeană a Sănătății. Comisia Europeană publică progresele înregistrate în ultimii 4 ani în politica de sănătate a UE

U.E.1 hour ago

Polonia cumpără de la SUA un sistem de recunoaștere a spațiului aerian în valoare de 960 milioane de dolari

NATO1 hour ago

Ministrul german al Apărării face apel la aliați să furnizeze Ucrainei mai multe sisteme Patriot: Este crucial pentru evoluţia viitoare a acestui război şi în special pentru moralul, securitatea şi infrastructura ţării

NATO1 hour ago

Nicolae Ciucă: Va trebui să trăim ani de zile cu o Rusie agresivă în proximitate. Trebuie să investim în apărare și să întărim democrația românească

NATO2 hours ago

Șeful Statului Major al Apărării afirmă că România “apasă pedala apărării naționale și descurajării la nivel NATO” pentru a diminua probabilitatea escaladării conflictelor: Prezentul e marcat de război

ROMÂNIA3 hours ago

Ministrul Apărării afirmă că navigația maritimă este cea mai afectată de acțiunile de bruiaj electronic ale Rusiei

ROMÂNIA3 hours ago

BSDA 2024 / Marcel Ciolacu: Revitalizarea industriei naționale de apărare a devenit o prioritate a guvernului pe care îl conduc

NATO3 hours ago

Lituania își va consolida postura de apărare cu tacuri germane Leopard și sisteme antiaeriene IRIS-T

INTERNAȚIONAL18 hours ago

România și Turcia au înființat, la Ankara, Consiliul Cooperării Strategice la Nivel Înalt pentru a apropia cele două state “strategic, economic, militar, energetic și social”

INTERNAȚIONAL2 days ago

Gaza: Procurorul-șef al Curții Penale Internaționale solicită mandate de arestare împotriva lui Netanyahu și a ministrului israelian al apărării pentru crime de război și crime împotriva umanității

SUA2 days ago

Biden sprijină „protestele pașnice și non-violente” ale studenților față de criza umanitară din Gaza: „Știu că vă frânge inima. O frânge și pe a mea”

ROMÂNIA4 days ago

Ministerul Economiei și ROMCHIMICA își unesc forțele pentru tranziția energetică a industriei chimice. Ștefan-Radu Oprea: Menținerea competitivității economice este esențială în acest proces

ROMÂNIA5 days ago

Mai mulți copii palestinieni răniți vor fi tratați în spitalele din România, anunță ministrul Sănătății, Alexandru Rafila

INTERNAȚIONAL7 days ago

Președinta Georgiei consideră că noua lege privind ”influența străină” întoarce țara ”în trecut” și își arată intenția de a o respinge

ROMÂNIA7 days ago

Premierul Marcel Ciolacu: Transformarea Portului Constanța în principalul hub logistic la Marea Neagră are relevanță sporită în contextul lansării procesului de reconstrucție a Ucrainei

ROMÂNIA1 week ago

Lansarea Strategiei Naționale împotriva Traficului de Persoane pentru 2024-2028. Marcel Ciolacu: Blamarea traficanților nu este suficientă. Avem o strategie sinergică care ne va ajuta să combatem fenomenul

INTERNAȚIONAL2 weeks ago

Klaus Iohannis a fost distins în SUA cu premiul Distinguished International Leadership “ca o recunoaştere a rolului de lider al României, în ultimii 20 de ani, ca membru NATO şi partener SUA”

ROMÂNIA2 weeks ago

Nicolae Ciucă afirmă că România trece printr-o situație „deosebit de complicată”, fiind necesară adaptarea strategiilor de țară și ralierea la temele europene

Trending