Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu face apel la vigilență față de modul în care sunt cheltuite fondurile europene: UE a adoptat măsuri pentru combaterea fraudei cu fonduri UE, dar mai sunt multe de făcut

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Uniunea Europeană depune eforturi considerabile pentru combaterea efectelor economice și sociale generate de criza santiară, a transmis eurodeputatul Marian-Jean Marinescu într-o explicație de vot asupra unui raport privind protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene, adoptat în sesiunea plenară a Parlamentului European din 5-8 iulie.

”Am adoptat programe și mecanisme financiare, măsuri pentru a gestiona evoluția pandemiei și a ne pregăti pentru viitor. În acest context, este mai mult decât necesar să fim foarte vigilenți cu modul în care fondurile europene, fonduri publice să nu uităm, sunt cheltuite”, a precizat eurodeputatul român, care și-a exprimat sprijinul pentru raportul anual privind combaterea fraudei și protejarea intereselor financiare ale Uniunii, raport care analizează evoluția din anul 2019 și propune măsuri care să crească nivelul de prevenire a fraudei.

Acesta a amintit că în anul 2019 au fost adoptate la nivelul UE mai multe măsuri care au sporit combaterea fraudei cu fondurile europene, listând unele dintre cele mai importante: transpunerea în legislația națională a măsurilor din Directiva PIF privind combaterea fraudei și protejarea intereselor financiare ale UE; numirea Procurorului general european; adoptarea Strategiei anti-fraudă și a Directivei avertizorilor de integritate.

Cu toate acestea, Marinescu a semnalat că ”mai sunt multe de făcut în ce privește coordonarea între statele membre, asigurarea calității informațiilor și, mai ales în ce privește adoptarea unor măsuri mai stricte pentru combaterea corupției, atât la nivel european, cât și la nivel național”.

”Definirea mai clară a rolului OLAF mai ales în sensul stabilirii unei cooperări mult mai bine structurată cu Curtea europeană a auditorilor și stabilirea strategiilor anti-fraudă la nivel național sunt printre cele mai importante aspecte care au nevoie de rezolvare cât mai urgentă. Parlamentul European atrage atenția Comisiei asupra faptului că este neclar câte neregularități nu sunt raportate în fiecare an, în condițiile în care mai mult de jumătate dintre cazurile de fraudă au fost raportate de doar doua state. Este evident că nu este cu putință ca diferența între statele membre să fie atât de mare. Prin urmare, solicităm Comisiei să îmbunătățească colectarea de informații, schimbul de informații și controlul”, a mai spus europarlamentatul.

Citiți și:
Parlamentul European solicită includerea corupției ca infracțiune sancționabilă sub Regimul global de sancțiuni privind drepturile omului

Potrivit raportului mai sus amintit, în 2019, au fost raportate 514 nereguli de natură frauduloasă, în valoare totală de 381,4 milioane de euro (0,3 % din plățile din 2019), 6.550 de nereguli de natură nefrauduloasă, ceea ce reprezintă 0,5 % din plățile din 2019.

În ceea ce privește politica agricolă comună (PAC), raportul relevă că ”neregulile detectate s-au concentrat în câteva state membre, în special în ceea ce privește neregulile de natură frauduloasă, ceea ce sugerează că abordările diferite în ceea ce privește utilizarea dreptului penal pentru a proteja bugetul UE sau practicile de raportare privind suspiciunile de fraudă ar putea fi factori semnificativi care conduc la diferențe între statele membre”. ”Deși, în 2019, valorile financiare totale au fost relativ stabile, valorile aferente sprijinului direct au crescut, iar cele aferente dezvoltării rurale au scăzut. în domeniul sprijinului direct, majoritatea cazurilor detectate au indicat utilizarea unor documente sau cereri de ajutor falsificate, în timp ce, în domeniul dezvoltării rurale, multe cazuri detectate au fost legate de punerea în aplicare”, mai este precizat în document.

Acestea fiind spuse, printre recomandarăile lansate Comisiei Europene de Legislativul european se numără și instituirea unui  ”sistem digital și interoperabil uniform de colectare de date comparabile privind neregulile și cazurile de fraudă din statele membre, pentru a standardiza procesul de raportare și pentru a asigura calitatea și comparabilitatea datelor furnizate”.

De asemenea, Legislativul european semnalează că este ”nevoie de o armonizare a definițiilor pentru a obține date comparative în întreaga UE.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu, responsabilul PE pentru Cerul Unic European, speră că discuțiile pe acest dosar se vor derula mai bine în timpul președinției franceze a Consiliului UE

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, responsabilul Parlamentului European pentru Cerul Unic European, speră că va exista o derulare mai bună a acestui dosar în timpul președinției franceze a Consiliului Uniunii Europene, în contextul în care a anunțat că președinția slovenă ”nu mai dorește să discute”.

Astfel, Marinescu a informat într-un mesaj publicat pe Facebook că va continua să aibă întâlniri pentru a crea ”bazele pentru activitatea viitoare începând de la 1 ianuarie 2022”.

”Am deja programate întâlniri cu prestatorii de servicii de control de trafic din Belgia. Am avut o întâlnire în cadrul unei conferințe însă aș vrea să discutăm și mai pe larg cu hârtiile în față. Mă voi întâlni și cu directorul aviației civile din Germania, după ce m-am întâlnit la Frankfurt cu directorul companiei de control de trafic, și am aflat că are o opinie orientată către viitor, aș dori să văd care este opinia ministerului german de resort în această privință. Am cerut întâlnire și cu Olanda și sper că se va realiza. De asemenea, am o întâlnire și cu ambasadorul francez, pentru că viitoarea președinție (a Consiliului) va fi deținută de Franța”, a enumerat eurodeputatul o parte între întrevederile pe care urmează să le desfășoare.

La toate aceste întâlniri, Marian-Jean Marinescu se va prezenta cu varianta de text a Parlamentului European, chiar dacă ”nu este o metodă foarte utilizată”.

”Eu nu am nici un fel de problemă, știu ce este acolo, știu ceea ce doresc, știu foarte bine ce pot să negociez sau să mai cedez din textul propus. De aceea, consider că cel mai bine este să aibă textul în față ca să vadă exact opiniile parlamentului. Este metoda prin care cred eu că pot să ajung la un rezultat. Voi avea și un dialog cu companiile de control de trafic, pentru că, de obicei, acestea sunt cele care scriu poziția Statelor Membre. Îmi pun speranțe în acest dialog pentru că acolo pot afla foarte clar care sunt motivele reale de împotrivire la acest dosar. Există foarte multă confuzie și foarte multe idei bazate pe lucruri care nu există în realitate, în condițiile în care acest regulament aduce puține modificări la situația legislativă actuală, aduce mai degrabă clarificări ale unor elemente care nu sunt foarte inca definite. Ceea ce Consiliul propune ar schimba în minus situația de acum, ceea ce eu nu voi accepta niciodată. Voi continua aceste întâlniri și în luna decembrie și să sperăm că în 2022 vom avea o derulare mai bună a dosarului Cerul Unic European”, a mai spus eurodeputatul.

Comisia pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European a adoptat la 18 iunie mandatul de negociere pentru a reforma Cerul Unic European, dosar pentru care eurodeputatul Marian-Jean Marinescu este responsabil, cu 39 de voturi pentru, 7 împotrivă și 2 abțineri, actualizând poziția de negociere a Parlamentului European adoptată în 2014 și reconfirmând disponibilitatea instituției cu rol de co-legislator de a demara discuțiile cu Consiliul Uniunii Europene.

Eurodeputații au propus astfel modalități de modernizare a gestionării spațiului aerian pentru a reduce întârzierile, a optimiza rutele de zbor, a reduce costurile dar și emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul aviației. 

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu, raportorul PE pentru Cerul Unic European, face apel la statele membre să dea dovadă de ambiție pentru a crea o nouă arhitectură a spațiului aerian

Membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European și-au exprimat dorința de a  reduce fragmentarea gestionării spațiului aerian european și optimizarea rutelor de zbor, adică introducerea mai multor zboruri directe.

Aceștia au pledat pentru simplificarea sistemului european de gestionare a spațiului aerian prin înființarea unui organism independent de evaluare a performanțelor sub umbrela administrativă a Agenției Uniunii Europene pentru Siguranță a Aviației (AESA).

Acesta va fi însărcinat cu eliberarea de licențe economice de operare pentru prestatorii de servicii de navigație aeriană și pentru operatorii aeroportuari, dar și cu implementarea planurilor de performanță privind gestionarea spațiului aerian.

Normele privind extinderea mandatului AESA au fost adoptate de eurodeputați cu 38 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 3 abțineri. În egală măsură, Comisia TRAN din Parlamentul European a stabilit mandatul de începere a negocierilor interinstituționale cu 41 de voturi pentru, 5 voturi împotrivă și 2 abțineri.

Eurodeputații au subliniat că Cerul Unic European ar trebui să fie în acord cu Pactul Ecologic European și să contribuie astfel  la neutralitatea climatică a UE prin reducerea cu până la 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră.

În acest sens, Comisia TRAN a îndeamnat Comisia Europeană să adopte criterii de performanță privind capacitatea, eficiența costurilor, schimbările climatice și protejarea mediului pe care serviciile de navigație aeriană să le respecte.

Amintim că statele membre au convenit la 3 iunie asupra poziției lor  referitoare la reforma Cerului Unic European (SES).

Scopul reformei este de a îmbunătăți sistemul de management al spațiului aerian european și de servicii de navigație aeriană, în vederea sporirii capacității, a creșterii eficienței din punctul de vedere al costurilor și a sporirii posibilităților sistemului de a se adapta la variațiile traficului, încercându-se totodată reducerea amprentei de CO2 a aviației.

Pachetul constă într-o propunere modificată de reformare a Regulamentului privind Cerul unic european (SES 2+) și o propunere de regulament de modificare a regulamentului de bază al Agenției UE pentru Siguranța Aviației (AESA).

Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.

Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Pachetul ”Fit for 55”: Marian-Jean Marinescu propune ca fondurile rezultate din comerțul cu emisii să se întoarcă în industria din care au fost colectate și să fie investite în combustibilii alternativi

Published

on

© European Parliament

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu propune ca fondurile rezultate din comerțul cu emisii să se întoarcă în industria din care au fost colectate și să fie investite în combustibilii alternativi.

”Grupul PPE încearcă să aibă o poziție coordonată în privința pachetului Pregătiți pentru 55%, iar pentru asta sunt deja organizate grupuri de lucru și până în ianuarie 2022 vor avea loc în jur de 15 întâlniri, în care deputații pot să își exprime pozițiile. Discuțiile sunt în general foarte complicate. Pentru cel mai cuprinzător dosar, cel privind comerțul cu emisii – în domeniile transportului maritim, aerian și rutier, precum și în domeniul încălzirii este desemnat drept raportor un coleg care susține puternic acest sistem de piață. Pe de altă parte, avem colegi care nu susțin această abordare și de aici apar problemele”, a detaliat eurodeputatul.

Deși nu sprijină această abordare, Marinescu consideră că ”nu vom avea o majoritate care să elimine sistemul comerțului cu emisii, deși se vorbește mult ca acesta să nu fie aplicat pentru domeniul rutier și încălzire.”

În acest context, eurodeputatul propune ca ”fondurile care s-au strâns din comerțul cu emisii trebuie să se întoarcă în industria din care au fost colectate și să fi investite în combustibilii alternativi.”

”Avem acest sistem de comerț cu emisii, însă retragerea certificatelor de pe piață trebuie să se facă în concordanță cu prezența pe piață a combustibililor alternativi. Cred că este singura modalitate prin care putem să reducem emisiile în mod sănătos și fără să o facem prin reducerea mobilității, ceea ce ar putea avea efecte economice și sociale nebănuite și cu consecințe foarte grave”, a motivat Marinescu.

”Propunerea coordonării în interiorul PPE este bună, însă va fi foarte greu să ajungem la un rezultat. De aceea, în calitate de coordonator al PPE în comisia TRAN, le-am propus colegilor PPE din această comisie să realizăm un pachet de amendamente în toate dosarele, pentru că sunt foarte interconectate, iar acest pachet să fie depus în toate comisiile care se ocupă de pachetul Pregătiți pentru 55%. Cred că este singura soluție pentru a avea un rezultat cât mai apropiat de realitate”, a mai spus eurodeputatul.

În acest sens, Marian-Jean Marinescu a organizat deja trei întâlniri cu industria de transport rutier, maritim și aerian.

”Din concluziile la care am ajuns, industria transportului maritim acceptă sistemul comerțului cu certificate, cu anumite condiții desigur, precum perioada de 3 ani de renunțare la certificate – pe care o consideră foarte scurtă; mandatul privind mix-ul de combustibili, între fosil și combustibil alternativ pe care l-ar dori mai mare în ce privește combustibilul alternativ pentru a încuraja producția sau faptul că aceste prevederi se aplică inclusiv navelor din afara UE, nave care evident vor evita porturile Uniunii”, a informat europarlamentarul.

O altă discuție importantă a fost cea referitoare la certificarea combustibililui alternativ.

În egală măsură, eurodeputatul a avertizat că ”în momentul în care nu ai cu ce să înlocuiești combustibilul care poluează, atunci singura modalitate de reducere a emisiilor este să reduci mobilitatea. În plus, dacă nu ai combustibili alternativi, trebuie să plătești pentru emisiile generate de combustibilii fosili iar prețurile vor crește, ceea ce va conduce la micșorarea volumului de marfă transportată maritim, ceea ce implică efecte colaterale foarte mari.”

”În aviație, această situație este mult mai vizibilă pentru că în perioada imediat următoare există doar o soluție: combustibilul alternativ. Poate în 2035 va exista un avion pe hidrogen, așa cum spune Airbus, poate avioanele de dimensiuni mici cu motoare electrice pot acoperi zborurile regionale, dar toate acestea sunt soluții pentru perioada după 2030. Și aici trebuie să încurajăm producția de combustibili alternativi și să corelăm apariția acestora pe piață cu retragerea certificatelor”, a mai explicat Marian-Jean Marinescu.

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu semnalează că pachetul ”Fit for 55” va afecta ”stilul de viață al europenilor” și regretă că dosarele nu au fost distribuite în mod echitabil între comisiile de mediu, transport și industrie

Comisia Europeană a adoptat un pachet de propuneri care să pregătească politicile UE în domeniul climei, al energiei, al exploatării terenurilor, al transporturilor și al impozitării, astfel încât, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră ale Uniunii să scadă cu cel puțin 55 %, comparativ cu nivelurile din 1990.

Realizarea acestor reduceri ale emisiilor în următorul deceniu este esențială pentru ca Europa să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 și pentru a transpune în realitate angajamentele Pactului verde european. 

Propunerile prevăd: aplicarea sistemului de comercializare a certificatelor de emisii în noi sectoare și înăsprirea sistemului existent al UE de comercializare a certificatelor de emisii; utilizarea sporită a surselor regenerabile de energie; asigurarea unei mai mari eficiențe energetice; implementarea mai rapidă a modurilor de transport cu emisii scăzute și a infrastructurii și a combustibililor de care depind aceste moduri de transport; alinierea politicilor fiscale la obiectivele Pactului verde european; măsuri menite să împiedice relocarea emisiilor de dioxid de carbon și instrumente pentru conservarea și consolidarea absorbanților noștri naturali de carbon.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu, responsabilul PE pentru Cerul Unic European, a avut o serie de întâlniri premergătoare trialogului asupra acestui dosar

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, responsabilul Parlamentului European pentru Cerul Unic European, a avut o serie de întâlniri premergătoare trialogului asupra acestui dosar pentru a afla care este poziția celor implicați în aceste negocieri și, mai ales, poziția celor afectați de legea care se află în negociere.

”Pentru că în 22 noiembrie era programată o asemenea negociere pentru dosarul Cerul unic european, am avut o serie de întâlniri astfel încât să pot vedea ce se va întâmpla în acel trialog. Am fost la Paris, la Direcția generală de aviație civilă, unde am avut o întâlnire cu directorul acestei instituții, acesta fiind de fapt persoana decide poziția Franței. A fost o întâlnire bună, în care am arătat că ceea ce propun pornește de la o bună cunoaștere a dosarului și a industriei. Cred că va fi foarte dificil de lucrat cu Franța, ca președinție dar, în același timp va fi bine pentru că voi avea în față persoane foarte competente, ceea ce este mult mai bine decât să negociezi cu persoane care nu cunosc dosarul și atunci nu ies din mandatul Consiliului”, a detaliat acesta într-un mesaj publicat pe Facebook.

În egală măsură, acesta a discutat cu ministrul francez al transportului despre prioritățile președinției franceze a Consiliului Uniunii Europene, ocazie cu care a aflat că Franța ”nu va lucra foarte mult pe pachetul Fit for 55”, care afectează inclusiv sectorul aviatic.

În egală măsură, Marian-Jean Marinescu a avut o întrevedere cu Asociația transportului aerian internațional, marile companii membre fiind puternici susținători ai dosarului, deși nu susțin toate propunerile Parlamentului.

”Am mai avut și o întâlnire cu una dintre asociațiile controlorilor de trafic aerian, care de asemenea susține acest dosar și propunerile noastre, dar nu știu câtă putere au pentru a influența pozițiile naționale. Am continuat și dialogul cu statele membre, m-am întâlnit cu ambasadorul adjunct al Bulgariei, dar fără concluzii pozitive pentru că ei susțin falsul argument al suveranității care în realitate acoperă motivele reale de refuz a acestui dosar și fără admiterea motivelor reale nu vom reuși să ajungem la un compromis”, a conchis europarlamentarul.

Comisia pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European a adoptat la 18 iunie mandatul de negociere pentru a reforma Cerul Unic European, dosar pentru care eurodeputatul Marian-Jean Marinescu este responsabil, cu 39 de voturi pentru, 7 împotrivă și 2 abțineri, actualizând poziția de negociere a Parlamentului European adoptată în 2014 și reconfirmând disponibilitatea instituției cu rol de co-legislator de a demara discuțiile cu Consiliul Uniunii Europene.

Eurodeputații au propus astfel modalități de modernizare a gestionării spațiului aerian pentru a reduce întârzierile, a optimiza rutele de zbor, a reduce costurile dar și emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul aviației. 

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu, raportorul PE pentru Cerul Unic European, face apel la statele membre să dea dovadă de ambiție pentru a crea o nouă arhitectură a spațiului aerian

Membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European și-au exprimat dorința de a  reduce fragmentarea gestionării spațiului aerian european și optimizarea rutelor de zbor, adică introducerea mai multor zboruri directe.

Aceștia au pledat pentru simplificarea sistemului european de gestionare a spațiului aerian prin înființarea unui organism independent de evaluare a performanțelor sub umbrela administrativă a Agenției Uniunii Europene pentru Siguranță a Aviației (AESA).

Acesta va fi însărcinat cu eliberarea de licențe economice de operare pentru prestatorii de servicii de navigație aeriană și pentru operatorii aeroportuari, dar și cu implementarea planurilor de performanță privind gestionarea spațiului aerian.

Normele privind extinderea mandatului AESA au fost adoptate de eurodeputați cu 38 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 3 abțineri. În egală măsură, Comisia TRAN din Parlamentul European a stabilit mandatul de începere a negocierilor interinstituționale cu 41 de voturi pentru, 5 voturi împotrivă și 2 abțineri.

Eurodeputații au subliniat că Cerul Unic European ar trebui să fie în acord cu Pactul Ecologic European și să contribuie astfel  la neutralitatea climatică a UE prin reducerea cu până la 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră.

În acest sens, Comisia TRAN a îndeamnat Comisia Europeană să adopte criterii de performanță privind capacitatea, eficiența costurilor, schimbările climatice și protejarea mediului pe care serviciile de navigație aeriană să le respecte.

Amintim că statele membre au convenit la 3 iunie asupra poziției lor  referitoare la reforma Cerului Unic European (SES).

Scopul reformei este de a îmbunătăți sistemul de management al spațiului aerian european și de servicii de navigație aeriană, în vederea sporirii capacității, a creșterii eficienței din punctul de vedere al costurilor și a sporirii posibilităților sistemului de a se adapta la variațiile traficului, încercându-se totodată reducerea amprentei de CO2 a aviației.

Pachetul constă într-o propunere modificată de reformare a Regulamentului privind Cerul unic european (SES 2+) și o propunere de regulament de modificare a regulamentului de bază al Agenției UE pentru Siguranța Aviației (AESA).

Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.

Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
U.E.15 mins ago

Alegeri prezidențiale Franța: Conservatoarea Valérie Pécresse urcă la 20% din intenţiile de vot în primul tur, aproape de Macron

Marian-Jean Marinescu17 mins ago

Marian-Jean Marinescu, responsabilul PE pentru Cerul Unic European, speră că discuțiile pe acest dosar se vor derula mai bine în timpul președinției franceze a Consiliului UE

INTERNAȚIONAL32 mins ago

Ministrul polonez al apărării, Mariusz Blaszczak, susține că NATO trebuie să se adapteze la noile provocări și amenințări

U.E.35 mins ago

S-a încheiat “epoca Angela Merkel”: Olaf Scholz a fost ales cancelar al Germaniei, fiind așteptat de liderii UE să lucreze pentru o Europă suverană și puternică

U.E.46 mins ago

Comisia Europeană apreciază că este puțin probabil ca PNRR-urile Poloniei și Ungariei să fie aprobate anul acesta

INTERNAȚIONAL49 mins ago

OMS avertizează: Vaccinarea obligatorie împotriva COVID-19 trebuie să fie „o soluție de ultimă instanță”

INTERNAȚIONAL49 mins ago

SUA anunță că vor “răspunde pozitiv” la solicitările militare ale României și aliaților de pe flancul estic în cazul unei invazii ruse în Ucraina: Ne vom fortifica aliații NATO

COMISIA EUROPEANA57 mins ago

Ucraina | Ursula von der Leyen: UE, pregătită cu sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei

U.E.1 hour ago

Președinta BCE, Christine Lagarde, se declară încrezătoare că Olaf Scholz va lucra „din greu” pentru consolidarea Uniunii Europene

ROMÂNIA2 hours ago

Președintele Klaus Iohannis: Ziua Constituției, un bun prilej de a conștientiza că responsabilitatea dezvoltării și modernizării societății noastre este una comună

ROMÂNIA5 days ago

Premierul Nicolae Ciucă atrage atenția că trebuie elaborată cât mai rapid OUG privind cadrul de implementare a PNRR

ROMÂNIA7 days ago

Klaus Iohannis a decorat cadre medicale, profesori și reprezentați ai societății civile cu prilejul Zilei Naționale a României: O recunoaștere a meritelor oamenilor care aduc cinste țării noastre

MAREA BRITANIE1 week ago

Ziua Națională a României. Ambasadorul Regatului Unit la București: Combaterea problemelor climatice va reprezenta un ”aspect important al cooperării” dintre țările noastre

POLITICĂ1 week ago

Premierul Nicolae Ciucă, îndemn la unitate de Ziua Națională: Marea Unire rămâne cea mai frumoasă pagină din istoria României, o lecție despre coeziune care acum ne este necesară

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Ursula von der Leyen salută decizia OMS de a începe negocierile pentru un tratat internațional privind pandemiile: Spiritul de acțiune colectivă, singurul răspuns pentru combaterea pandemiilor

U.E.1 week ago

Charles Michel, la sesiunea specială a Adunării Mondiale a Sănătății pentru un tratat internațional privind pandemiile: Sper că vom face istorie. Abordarea „O singură sănătate” este un „must-have”

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Mircea Hava pune la dispoziția oricărei ”comunități care dorește să cunoască și să acceseze fondurile” UE experiența sa de peste 20 de ani ca primar: Banii europeni pot schimba, din temelii, un oraș

ROMÂNIA1 week ago

Varianta Omicron: România trimite un avion Tarom pentru a-și repatria cetățenii blocați în Africa de Sud și se oferă să ajute și alte state UE care nu au reușit acest lucru, în limita capacității aeronavei

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Nicolae Ciucă, întâlnire cu ministrul Sănătății: România urmează recomandările ECDC și ale Comisiei Europene. Românii care vin din țări din sudul Africii vor fi carantinați timp de 14 zile

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 weeks ago

Eurodeputatul Victor Negrescu: Digitalizarea reprezintă soluția pentru a eficientiza statul. Trebuie să fructificăm oportunitățile financiare europene pentru investiții în acest domeniu

Team2Share

Trending