Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu, mesaj din Parlamentul European: Locul în care ne-am născut nu trebuie să mai fie factorul decisiv în lupta cu cancerul

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Marian-Jean Marinescu, singurul europarlamentar român din Grupul PPE  membru în Comisia specială pentru lupta împotriva cancerului din Parlamentul European, a transmis cu ocazia începerii activității acestei comisii că misiunea principală va fi să se reducă ingelitățile în lupta cu cancerul.

„Comisia specială de lupta împotriva cancerului BECA și-a început activitatea. Fiind o comisie specială, BECA are la dispoziție doar un an pentru a veni cu un raport final care să îmbunătățească cu adevărat situația celor afectați de această boală. În această primă ședință am stabilit că prioritatea nu este doar să îi ajutăm pe pacienți să aibă o viață cât mai lungă și mai bună, ci și să reducem inegalitățile în lupta cu #cancerul. Prin urmare, ne vom concentra pe reducerea inegalităților în prevenire, în diagnosticarea precoce, în tratament, în accesul rapid la îngrijire de calitate, în expunerea la factorii de risc și în educație.”

Potrivit europarlamentarului liberal, „locul în care ne-am născut sau în care trăim nu trebuie să mai fie factorul decisiv în lupta cu cancerul.”

Popularii europeni sunt cei care au solicitat înființarea la nivelul Parlamentului European o comisie specială dedicată luptei împotriva cancerului, acest lucru s-a și realizat. Comisia specială și-a început activitatea la sfârșitul lunii septembrie.

Această comisie specială pentru combaterea cancerului are sarcina specifică de a evalua oportunitățile UE de a lua măsuri concrete, de a identifica legislația și alte măsuri care pot ajuta la prevenirea și combaterea cancerului și căutarea celor mai bune modalități de a sprijini cercetarea.

EUCanBeatCancer este o campanie susținută de grupul PPE în Parlamentul European de la începutul acestui mandat, prin care popularii europeni cer o mai bună cooperare între centrele de cercetare din Europa, mai mulți bani pentru cercetarea privind depistarea cancerului, dar și o îngrijire echitabilă și accesibilă în toată Europa pentru cetățeni.

Diana Zaim este foto jurnalist, premiată în cadrul #România@10EU, concurs de fotografie organizat cu ocazia a 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. Studentă la secția germano-portugheză în cadrul Universității din București și pasionată de promovarea valorilor europene, Diana este parte a comunității Model European Union, cea mai amplă simulare la nivel european a procesului decizional din cadrul Uniunii Europene.

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu susține reducerea emisiilor de carbon generate de industria aeronautică, dar solicită îmbunătățirea transportului alternativ

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

 

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), prezent la Summitul aeronauticii de la Berlin, a reiterat importanța sprijinirii transportului feroviar și fluvial în procesul de reducere al emisiilor de carbon.

„Susțin reducerea emisiilor de carbon generate de industria aeronautică și protejarea mediului, însă bazat pe tehnologie, cercetare – inovare și pe măsuri de îmbunătățire a transportului alternativ, cum este cel feroviar și fluvial. Este principalul mesaj pe care l-am transmis la conferința Summit-ul aeronauticii de la Berlin”, a transmis deputatul european într-un mesaj postat pe pagina de Facebook.

De asemenea, Marian-Jean Marinescu a prezentat și așteptările pe care acesta le are de la viitoarea Strategie privind mobilitatea inteligentă, ce urmează să fie prezentată de Comisia Europeană: „O foaie de parcurs privind combustibilii alternativi; o voce europeană unică în ce privește CORSIA (Schema de compensare a carbonului și reducerea emisiilor în aviația internațională) pentru că în lipsa unui acord global, industria europeană își va pierde competitivitatea; un program pentru înnoirea flotelor astfel încât să folosim tehnologia existentă și să introducem aeronave mai puțin poluante”, au fost așteptările prezentat de europarlamentarul PNL.

Referitor la  înlocuirea zborurilor pe distanțe scurte, deputatul european consideră că poate fi făcută dacă se aduce în discuție propulsia electrică și dezvoltarea aeroporturilor regionale: „În acest moment, nu cred că este o idee bună înlocuirea zborurilor scurte prin călătoria cu trenul pentru că, așa cum arată acum transportul feroviar, un zbor de 2 ore se transformă într-o călătorie de 10 ore cu trenul”, a mai adăugat acesta.

Totodată, Marian-Jean Marinescu nu încurajează scumpirea biletelor de avion, afectând economia și serviciile: „Nu cred nici în eficiența propunerilor de reducere a poluării prin mărirea prețurilor biletelor de avion – o idee tot mai discutată – pentru că asta înseamnă afectarea serviciilor și a economiei. Mai eficient este să folosim tehnologia actuală, să investim în cercetare și inovare, să finanțăm și să modernizăm transportul feroviar și fluvial.”

„Pentru a putea face trecerea la transportul feroviar și fluvial, trebuie mai întâi să dezvoltăm și să modernizăm aceste alternative de transport, care sunt într-adevăr mai ecologice”, a conchis deputatul în mesajul său.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Vom propune armonizarea regulamentelor de navigație pentru a fructifica potențialul coridorului Dunăre-Rin, care ar rezolva multe probleme de transport în Europa

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Grupul PPE din Parlamentul European va propune armonizarea regulamentelor de navigație, a standardelor tehnice și de personal, precum și coordonarea investițiilor, a anunțat eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) într-un mesaj pe Facebook.

”Pregătim în grupul PPE o serie de documente de poziție defalcate pe fiecare mod de transport în parte. La începutul lunii decembrie Comisia Europeană va comunica Strategia de mobilitate sustenabilă, care va fi urmată de celelalte propuneri referitoare la combustibilii alternativi și sistemele de comerț cu emisii pentru sectoarele maritim și rutier. Prin urmare, coagulăm acum un document de poziție pentru a avea o voce cât mai unită și mai puternică vizavi de propunerea Comisiei”, a precizat acesta.

Grupul Partidului Popular European din Parlamentul European a adoptat deja un document de poziție care înglobează toate modurile de transport, urmărind să detaliese o foaie de parcurs legislativă.

De altfel, au existat în prealabil consultări cu reprezentanții producătorilor de autovehicule, cu cei ai operatorilor fluviali, urmând ”să avem și cu operatorii din calea ferată și din domeniul maritim”.

”Ne preocupă în special cum se va face perioada de tranziție de la combustibili fosili la combustibili alternativi”, a completat eurodeputatul român, semnalând că ”pe căile fluviale, este evident că cel mai important coridor este Dunăre-Rhin, un coridor care ar rezolva foarte multe probleme de transport în Europa, fiind practic legătura dintre Marea Neagră și Marea Nordului trecând prin Europa Centrală”.

Marinescu a deplâns în același timp că, deocamdată, ”nici regulamentele și nici standardele tehnice nu sunt armonizate”.

”Vom propune armonizarea regulamentelor de navigație, a standardelor tehnice și de personal, precum și coordonarea investițiilor, pentru că dacă un stat nu investește, întregul canal navigabil este compromis”, a anunțat astfel europarlamentarul român.

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu: Parlamentul European cere o foaie de parcurs privind trecerea de la motoare cu combustie la cele bazate pe resurse nepoluante pentru a proteja producătorii și consumatorii
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Pentru reducerea emisiilor în UE cu 55% până în 2030, România va trebui să mute transportul de pe rutier pe Dunăre

Aceste documente de poziție ale Grupului PPE defalcate pe fiecare mod de transport în parte erau anunțate de Marian-Jean Marinescu încă de la începutul acestei luni.

La acel moment, Grupul Partidului Popular European (PPE) din Parlamentul European a adoptat un document conceput de europarlamentarul liberal Marian-Jean Marinescu care creionează o imagine foarte clară a eforturilor pe care transporturile le vor face pentru decarbonizare.

Potrivit mențiunilor eurodeputatului român de la acel moment, în această foaie de parcurcurs, care cuprinde propuneri concrete, nu se vor regăsi reduceri de 60% sau 70% a emisiilor cu efect de seră în Uniunea Europeană până în 2030 în raport cu nivelul din 1990.

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunţat la mijlocul lunii septembrie în cadrul primului său discurs privind Starea Uniunii, susținut în plenul reunit al Parlamentului European, o propunere de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră în Uniunea Europeană până în 2030 în raport cu nivelul din 1990, faţă de un obiectiv fixat în prezent la o diminuare cu 40%, cu scopul de a ajunge la o neutralitate în privinţa emisiilor de carbon până în 2050.

La acel moment, europarlamentarul Marian-Jean Marinescu i-a solicitat președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, să prezinte pașii pentru atingerea obiectivului de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030.

”Lucurile trebuie făcute cu echilibru. Vreau să văd și eu studiul de impact. Doresc să văd ce se întâmplă acolo în ceea ce privește locurile de muncă, situția socială, competitivitate economică față de alte zone economice din această lume”, a precizat Marian-Jean Marinescu în cadrul unei dezbateri organizate de CaleaEuropeană.ro în format de videoconferință privind Starea Uniunii Europene.

Europarlamentarii au fost mai ambițioși și au solicitat la 8 octombrie o reducere de 60% până în 2030, adăugând necesitatea ca obiectivele naționale să fie adaptate într-un mod eficient și corect.

Din punctul de vedere al lui Marinescu, pentru România, ținta de 60% reducere a emisiilor înseamnă pierdere de locuri de muncă. ”Susțin pe deplin decarbonizarea UE până în 2050, dar trebuie să o facem într-un mod înțelept, care să mențină competitivitatea economică, bunăstarea populației, și să creeze noi oportunități de angajare”, explica acesta la acel moment.

Astfel, eurodeputatul român a reluat solicitarea sa înaintată Comisiei Europene de a prezenta ”un studiu de impact, care să prezinte măsurile necesare pentru atingerea țintei de reducere cu 60% a emisiilor de carbon și impactul acestora”.

”Să spui 60% este simplu. Dar care sunt efectele unei eventuale reduceri de 60%? Nu cumva sunt mai grave decât incălzirea grobală? Când vine vorba de Pactul ecologic, toată lumea se concentrează pe ținta de reducere a emisiilor de carbon. S-a propus 50, 60, ba chiar 70%. E simplu să propui ținte. Mai complicat este să arăți cum ajungi acolo și impactul acestor ținte”, a explicat acesta.

Aceste noi ținte anunțate de Ursula von der Leyen se înscriu în ambițioasa inițiativă anunțată la 11 decembrie 2019, și anume Pactul Ecologic European, prin care Comisia Europeană dorește să transforme Europa în primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050.

Pactul Ecologic European oferă o foaie de parcurs care conține acțiuni menite să încurajeze utilizarea eficientă a resurselor prin trecerea la o economie circulară curată și să pună capăt schimbărilor climatice, să inverseze declinul biodiversității și să reducă poluarea. Acest pact prezintă investițiile necesare și instrumentele de finanțare disponibile și explică modul în care se va asigura o tranziție justă și favorabilă incluziunii.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Bugetul politicii de transport nu a fost mărit de Parlamentul European, ceea ce este în detrimentul țărilor din Est

Published

on

© European Union 2018 - Source : EP

Bugetul politicii de transport nu a fost mărit de Parlamentul European, ceea ce este în detrimentul țărilor din Est, apreciază eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PPE, PNL), care mai spune că domeniul transportului este prioritar pentru grupul PPE, dar nu și pentru celelalte grupuri politice. 

„S-a ajuns la un acord între Parlamentul European și Consiliu referitor la bugetul european pe următorii șapte ani (2021-2027). Pe de o parte, este bine că s-a ajuns la acest acord, pe de alta, nu este în regulă că cele 16 miliarde de euro obținute în plus de Parlament nu vor fi bani ”proaspeți” (din contribuțiile Statelor Membre), ci bani care vor veni din eventualele amenzi pe care UE le va aplica pentru diversele încălcări ale legilor europene, din relocari etc. Din cele 15 programe strategice, Parlamentul a aprobat măriri de buget doar pentru mai puțin de 10 dintre ele. Din păcate, nu și pentru politica de transport. Pe primul loc este Horizon EU, care are deja foarte mulți bani, cu care se finanțează cercetarea fundamentală. Or, UE are nevoie de inovare, cercetare aplicata, care să ducă mulți bani în sectorul economic. Cred că prioritar ar fi să dezvoltăm inovarea. Pentru grupul PPE, transportul este prioritar, însă nu și pentru celelalte grupuri politice. Nu este foarte bine, întrucât în estul UE transportul rămâne o prioritate”, explică eurodeputatul PPE. 

Președinția germană a Consiliului Uniunii Europene a ajuns pe 10 noiembrie la un acord politic cu negociatorii Parlamentului European în cadrul negocierilor menite să asigure acordul Parlamentului pentru următorul cadru financiar multianual, bugetul pe termen lung al UE.

Acordul a fost încheiat în urma unor consultări intensive cu Parlamentul și Comisia care au fost în desfășurare de la sfârșitul lunii august. Acesta completează pachetul financiar cuprinzător de 1.824,3 miliarde de euro negociat de liderii UE în iulie, care combină următorul cadru financiar multianual – 1.074,3 miliarde de euro – și un instrument de recuperare temporară de 750 miliarde de euro, următoarea generație UE (în prețurile din 2018). Acordul va fi prezentat statelor membre și plenului Parlamentului European spre aprobare împreună cu celelalte elemente ale următorului cadru financiar multianual și ale pachetului de recuperare, inclusiv regimul general de condiționalitate a fondurilor UE de respectarea statului de drept pentru protecția bugetului Uniunii, un acord provizoriu fiind obținut la 5 noiembrie în urma tratativelor dintre președinția Consiliului și negociatorii Parlamentului.

Potrivit lui Marian-Jean Marinescu,  acordul provizoriu va trebui votat de Statele Membre și în plenul PE. În Consiliu, însă, amintește acesta, există o problemă legată de condiționarea cu respectarea statului de drept, care nu este agreată de 2 state membre- Ungaria și Polonia, și care se vor opune în Consiliu. Totuși, „pentru că este nevoie doar de majoritate calificată, nu vor fi probleme în Consiliu pentru acest buget. Dar, din pacate, vor apărea probleme cu bugetul Facilității de recuperare și reziliență, unde este nevoie de aprobarea parlamentelor naționale”, informează eurodeputatul. 

De fapt, explică Marinescu, parlamentele nationale trebuie să aprobe o decizie a Consiliului European prin care se mărește plafonul de buget al UE, pentru ca executivul european, Comisia, să poată lua acești bani de pe piață.

„Dacă această decizie nu este aprobată, atunci acel plan nu poate fi pus in aplicare. Să sperăm că vom putea porni din 2021 cu un buget nou și programe sectoriale noi”, mai spune eurodeputatul. 

Continue Reading

Facebook

Europe Talks 2020 – Survey

ROMÂNIA15 mins ago

Ministrul economiei susține digitalizarea masivă a procesului de absorbție a fondurilor europene

ROMÂNIA22 mins ago

CNAIR ar putea încheia un protocol de cooperare cu compania omoloagă din Spania, în perspectiva celebrării, în 2021, a 140 de ani de relaţii diplomatice între România și Spania

MAREA BRITANIE43 mins ago

Brexit: Uniunea Europeană și Regatul Unit reiau negocierile în format fizic la Londra, în încercarea de a depăși aceleași ”divergențe fundamentale”

ROMÂNIA2 hours ago

Eurostat: România, țara din Uniunea Europeană care investește cel mai puțin în cercetare

ROMÂNIA2 hours ago

Adrian Teban, primarul orașului Cugir, a fost ales președinte al Asociației Orașelor din România

Dragoș Pîslaru2 hours ago

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru vrea să convingă guvernele din UE să sprijine generațiile viitoare în planurile naționale de redresare și reziliență

EDITORIALE2 hours ago

Op-ed | Înaltul Reprezentant al UE Josep Borrell, la 25 de ani la lansarea cooperării euro-mediteraneene: Putem fi mai puternici numai dacă rămânem împreună

PARLAMENTUL EUROPEAN2 hours ago

Deputații europeni se așteaptă ca UE să își intensifice producția de medicamente prin noua Strategie farmaceutică pentru Europa

U.E.2 hours ago

Ungaria și Polonia anunță vor continua să blocheze bugetul multianual al UE în cazul condiţionării fondurilor europene de respectarea statului de drept: Un astfel de mecanism necesită modificarea tratatelor

FONDURI EUROPENE2 hours ago

DOCUMENT Planul Național de Redresare și Reziliență: Cum vor fi investite cele 30,44 miliarde de euro pe care Guvernul se angajează să le folosească integral pentru dezvoltarea României

ROMÂNIA21 hours ago

Premierul Ludovic Orban: În următoarea perioadă, România va beneficia de finanțări extrem de importante de la nivel european

EVENIMENTE2 days ago

Coaliția “Votez pentru Sănătate” organizează dezbaterea “De ce avem nevoie de un parteneriat strategic pentru sănătate?” (LIVE, 26 noiembrie, ora 11:00)

Dacian Cioloș2 days ago

Dacian Cioloș: Europa este ținută ostatică de două țări, iar Bruxelles-ul trebuie să arate că știe să ia decizii ferme pentru a apăra libertatea și democrația

U.E.5 days ago

Președinția Germaniei la Consiliul UE patronează proiectul fotografic ”Faces of Europe”, un tablou despre toleranță și conviețuirea în pace

Marian-Jean Marinescu5 days ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Bugetul politicii de transport nu a fost mărit de Parlamentul European, ceea ce este în detrimentul țărilor din Est

ROMÂNIA5 days ago

Președintele Klaus Iohannis: Voi sprijini solicitările pentru fonduri europene pentru a începe reconstrucția Institutului Clinic Fundeni

Marian-Jean Marinescu6 days ago

Marian-Jean Marinescu: Parlamentul European cere o foaie de parcurs privind trecerea de la motoare cu combustie la cele bazate pe resurse nepoluante pentru a proteja producătorii și consumatorii

Gheorghe Falcă6 days ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Administrațiile locale trebuie să acorde prioritate studiilor pentru reabilitarea termică a clădirilor pentru a primi rapid finanțare europeană

ROMÂNIA6 days ago

MFE a organizat prima dezbatere publică privind reforma sistemului de sănătate, care poate atrage investiții de 6 mld. euro

ROMÂNIA7 days ago

Premierul Ludovic Orban: Comisia Europeană a aprobat acordul România-SUA, care permite construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă cu parteneri strategici din Statele Unite și UE

Advertisement
Advertisement

Trending