Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu: Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord informal cu privire la sistemul de navigație prin satelit Galileo

Published

on

Marian-Jean MarinescuParlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord informal cu privire la sistemul de navigație prin satelit Galileo. Noul sistem ar putea fi extins la o gamă largă de servicii noi în domenii precum siguranța rutieră, rezervari online, apeluri de urgență, planificarea terenurilor in  agricultură și protecția mediului, se transmite intr-un comunicat al europarlamentarului

“Este timpul ca Uniunea Europeana să aibă propriul său sistem de navigație civilă, pentru a evita astfel, sa depinda de sistemele de navigatie ale unor tari terte”, a declarat Marian-Jean Marinescu (PPE, RO-PDL), deputatul care a condus negocierile cu Consiliul, potrivit documentului remis presei.

7% din PIB-ul european-27 depinde deja de sistemul de nevigatie prin satelit, in cele mai multe cazuri de tehnologia americana GPS din domeniul militar.

Raportorul a subliniat că rolul Parlamentului a fost crucial pentru a face acest sistem de navigație vizibil în viața de zi cu zi a cetățenilor. De asemenea, raportorul a insistat pentru a face posibile investițiile în dezvoltarea de aplicații și pentru esalonarea bugetului alocat pe diferite segmente de proiect, aspect  care va fi esențial pentru limitarea costurilor și pentru o mai bună gestionare a fondurilor.

Ambele sisteme permit crearea unui număr impresionant de noi aplicații de navigație prin satelit, care pot spori siguranța, eficiența și fiabilitatea activităților din domenii precum, aviația, agricultura, sectorul maritim si rutier, de aceea reprezintă un vast potențial pentru industrie și noi locuri de muncă în Europa.

 Sistemul Galileo ar putea fi utilizat in ceea ce priveste Siguranța rutieră, colectarea taxelor, managementul parcarilor, managementul flotei, apelurile de urgență, localizarea și urmărirea bunurilor, rezervarile online, siguranța navigației, tahografele digitale, transportul animalelor, planificarea utilizării durabile a terenurilor în agricultură, gestionarea resurselor și protecția mediului pentru a usura viața cetățenilor si a permite creșterea economica.

„UE trebuie sa propage informațiile despre sistemul european de navigație prin satelit și să propună un set de stimulente pentru toți utilizatorii, cu scopul de a utiliza tehnologiile existente puse la dispozitie de Galileo și EGNOS. 4 sateliti au fost lansati până acum și până la sfârșitul anului 2014, alti 18 sateliți sunt programati pentru a fi lansati. În 2014, cetățenii europeni vor beneficia de primele servicii de navigație. Obiectivul programului Galileo este de a realiza o infrastructură de 30 sateliți până în 2018”, a declarat Marian -Jean Marinescu.

“Am avut șansa de a avea o bună colaborare cu Comisia, Consiliul și raportorii celorlalte grupuri politice din Parlamentul European”, a adaugat deputatul european.

Acest acord este cu atât mai important cu cât acesta este primul dosar legislativ finalizat în conformitate cu noul regulament privind Cadrul Financiar Multianual, deschizând calea pentru alte aproximativ 60 de dosare referitoare la politicile UE planificate pentru perioada 2014-2020. Acordul provizoriu poate fi în cele din urmă aprobat de Parlament numai după ce se va ajunge la o concluzie privind cadrul bugetar (cadrul financiar multianual, CFM).

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu solicită Comisiei Europene să investigheze modul controversat în care Portugalia și-a desemnat procurorul pentru Parchetul European

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu solicită Comisiei Europene să investigheze modul controversat în care Portugalia și-a desemnat procurorul pentru Parchetul European (EPPO), după ce acest stat a fost criticat în Parlamentul European că a avut o abordare lipsită de transparență.

„Acțiunea guvernului portughez de decredibilizare a instituției Procurorului European nu poate rămâne fără consecințe. Avem de-a face cu încercarea unui stat membru, chiar când asigură președinția Consiliului UE, de a aduce un grav prejudiciu regulilor și valorilor statului de drept. Nu trebuie să ne ferim de cuvinte. Guvernul portughez a mințit Consiliul când a prezentat dosarul profesional al procurorului care urmează să facă parte din EPPO. Minciuna și lipsa asumării responsabilității nu sunt comportamente acceptabile în funcționarea instituțiilor europene”, a precizat eurodeputatul român, coordonator al dosarului privind cooperarea dintre Oficiul European Antifraudă și EPPO, într-o postare pe Facebook.

Deputații au criticat Portugalia miercuri seară (20 ianuarie) pentru că a promovat numirea unui procuror la Parchetul European  în ciuda unei recomandări diferite din partea unui grup consultativ european. De asemenea, deputații  au criticat statele membre pentru că au fost de acord cu presiunea guvernului portughez, despre care mai mulți parlamentari au susținut că ar crea confuzie și ar fi motivată politic, relatează euobserver.com.

În acest sens, Marian-Jean Marinescu solicită Comisiei Europene, alături de colegii săi din PPE, să investigheze modul în care guvernul din Portugalia a respectat procedura de desemnare a procurorului care urmează să facă parte din EPPO.

„Încercarea acestui guvern de a-și promova procurorul favorit pune la îndoială încă din start credibilitatea EPPO, instituția care trebuie să apere bugetul UE, adică banii fiecărui cetățean european, de acte de corupție. Faptele sunt simple și clare: când un stat membru prezintă oficial informații false, pe baza cărora Consiliul își bazează deciziile, are loc o încălcare a Tratatului de Funcționare a UE, privind obligația unei cooperări de bună credință. PPE nu acceptă un asemenea abuz și solicităm retragerea procurorului în cauză și deschiderea unei investigații de către Comisia Europeană”, a transmis Marian-Jean Marinescu.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu susține propunerea de modificare a Regulamentului FEAD: Sprijinul pentru oamenii aflați în dificultate trebuie să continue neîntrerupt

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) susține propunerea de modificare a Regulamentului FEAD (Fondul european de ajutor pentru categoriile defavorizate) astfel încât acest instrument financiar să fie cât mai eficient folosit pentru a combate efectele economice și sociale ale crizei COVID-19.

”Criza economică generată de pandemia Covid are serioase consecințe sociale, iar eforturile de redresare trebuie să se adreseze în primul rând cetățenilor care sunt cel mai puternic afectați”, a transmis eurodeputatul român într-un mesaj pe Facebook.

Parlamentul European a votat miercuri, 2o ianuarie, acordul politic la care au ajuns colegiuitorii cu privire la propunerea Comisiei de a furniza mai multe fonduri pentru sprijinirea celor mai defavorizate persoane din Europa în faza de redresare.

Astfel, statele membre ale UE vor putea utiliza în curând fonduri din pachetul „Asistență în materie de redresare pentru coeziune și teritoriile Europei” (REACT-EU), care furnizează resurse suplimentare în vederea combaterii impactului social și economic al pandemiei de COVID-19, pentru programe finanțate din Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane (FEAD).

FEAD oferă deja alimente, îmbrăcăminte și alte tipuri de asistență materială de bază persoanelor care au cea mai mare nevoie de ele și finanțează activități de sprijinire a incluziunii sociale a acestora. În medie, din 2014, aproximativ 13 milioane de persoane beneficiază în fiecare an de sprijin din partea acestui fond. Potrivit unui raport al Federației Europene a Băncilor de Alimente, cererea înregistrată în băncile de alimente a crescut cu până la 50 % în comparație cu perioada anterioară pandemiei de COVID-19.

REACT-EU: fonduri suplimentare pentru a face față impactului social și economic al pandemiei de COVID-19

Instrumentul de redresare NextGenerationEU al UE, în valoare de 750 de miliarde EUR, include o sumă de 47,5 miliarde EUR pentru REACT-EU. Această inițiativă pune la dispoziție fonduri suplimentare pentru programele din cadrul politicii de coeziune aflate în curs de desfășurare și FEAD. Aceste fonduri pot fi cheltuite până la sfârșitul anului 2023, reducând astfel decalajul dintre răspunsul de urgență la criză și redresarea pe termen lung sprijinită de noile programe din cadrul bugetului pe termen lung al UE pentru perioada 2021-2027.

Țările UE dispun de flexibilitate pentru a decide modul în care distribuie resursele suplimentare din cadrul REACT-EU între diferitele fonduri. Majoritatea statelor membre intenționează să aloce o parte dintre aceste fonduri suplimentare către FEAD, ceea ce va permite programelor să ofere în continuare sprijin persoanelor care au cea mai mare nevoie de acesta.

Datorită modificării Regulamentului FEAD, rata de cofinanțare a UE poate ajunge acum până la 100 %, pentru a garanta că statele membre dispun de mijloace financiare suficiente pentru a pune rapid în aplicare măsuri de sprijinire a celor mai defavorizate persoane. În plus, în conformitate cu REACT-EU, 11 % dintre resursele suplimentare pentru anul 2021 vor fi prefinanțate.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Pentru a avea o rețea europeană de transport funcțională, PE vine în întâmpinarea viitoarei propuneri a Comisiei Europene privind reviziuirea liniilor directoare pentru TEN-T

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-jean Marinescu (PNL, PPE) a anunțat că o parte dintre propunerile cuprinse în documentul de poziție al grupului PPE privind viitorul transport european, pe care l-a coordonat în 2020, au fost preluate sub formă de amendamente la raportul de inițiativă proprie a Parlamentului European privind revizuirea liniilor directoare referitoare la rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T).

”Pentru a avea o rețea europeană de transport completă și funcțională, Parlamentul European vine în întâmpinarea viitoarei propuneri a Comisiei Europene privind reviziuirea liniilor directoare pentru TEN-T. Mă bucur că mare parte dintre propunerile curprinse în documentul de poziție al PPE privind viitorul transportului european, documentul pe care l-am coordonat în 2020, au fost preluate sub formă de amendamente la Raportul inițiativă proprie a PE”, a precizat eurodeputatul român.

Acesta și-a arătat sprijinul pentru principalele solicitări ale Parlamentului European, care vizează:

  • evitarea oricărei shimbări majore a hărților de lucru până când coridoarele principale vor fi complete;
  • prioritizarea trecerii la combustibili alternativi;
  • armonizarea foii de parcurs pentru infrustructura rutieră cu foaia de parcurs pentru industria auto;
  • stimularea aplicațiilor digitale în domeniu;
  • evitarea întârzierilor din partea acelor state membre care încă nu și-au armonizat planurile naționale de transport cu obiectivele TEN-T;
  • realizarea foii de parcurs pentru implementarea ERTMS (Sistemul european de management al traficului feroviar);
  • propunerea de măsuri obligatorii pentru managerii infrstructurilor feroviare astfel încât să asigurăm un transport feroviar de graniță fără sincope;
  • realizarea unei foi de parcus pentru dezvoltarea transportului pe apele interioare, finanțat printr-un Proiect european de interes comun, în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;
  • creșterea sinergiilor portuare între transport, energie și infrastructura rutieră și propunerea de acțiuni care să sporească conectarea rutieră și feroviară a porturilor maritime și a celor de pe apele interioare;
  • creșterea sinergiilor între necesitățile de apărare și rețeaua TEN-T pentru a îmbunătăți mobilitatea militară în interiorul Uniunii.

Rețeaua TEN-T este compusă din două niveluri: o rețea centrală care urmează să fie finalizată până în 2030 și o vastă rețea afluentă care aduce trafic în aceasta și care urmează să fie finalizată până în 2050. 

Rețeaua afluentă globală va asigura acoperirea completă a UE și accesibilitatea tuturor regiunilor. Rețeaua centrală va acorda prioritate celor mai importante legături și noduri ale TEN‑T, astfel încât acestea să devină pe deplin funcționale până în 2030. 

Ambele niveluri includ toate modurile de transport: rutier, feroviar, aerian, pe căi navigabile interioare și transportul maritim, precum și platformele intermodale.

Comisia Europeană a prezentat propunerea privind rețeaua transeuropeană de transport în mai 2018, ca parte a celui de al treilea pachet ”Europa în mișcare”, al cărui scop este ca mobilitatea europeană să devină mai sigură, mai puțin poluantă, mai eficientă și mai accesibilă.

Din dorința de a înfăptui o transformare fundamentală a transporturilor, Executivul european a prezentat la începutul lunii decembrie 2020 Strategia pentru mobilitate sustenabilă și inteligentă, însoțită de un plan de acțiune ce cuprinde 82 de inițiative care vor ghida activitatea UE în următorii patru ani.

Așadar, Uniunea Europeană a pus la data mai sus amintită bazele procesului prin care sistemul de transport european își poate realiza transformarea verde și digitală, devenind astfel mai rezilient în fața viitoarelor crize.

Astfel, Comisia Europeană și-a fixat următoarele:

Până în 2030:

  • cel puțin 30 de milioane de autoturisme cu emisii zero vor fi în exploatare pe drumurile europene
  • 100 de orașe europene vor fi neutre din punct de vedere climatic
  • traficul feroviar de mare viteză se va dubla la nivelul întregii Europe
  • călătoriile colective programate pentru deplasări cu o lungime de sub 500 de km vor trebui să fie neutre din punctul de vedere al carbonului
  • mobilitatea automatizată va fi implementată la scară largă
  • navele maritime cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2035:

  • aeronavele de mare capacitate cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2050:

  • aproape toate autoturismele, furgonetele, autobuzele și vehiculele grele noi vor avea emisii zero
  • traficul feroviar de marfă se va dubla
  • o rețea transeuropeană de transport (TEN-T) multimodală deplin operațională, pentru un transport sustenabil și inteligent, cu conectivitate de mare viteză.

De asemenea, Comisia Europeană s-a angajat să consolideze piața unică – de exemplu, prin consolidarea eforturilor și a investițiilor pentru finalizarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T). 

Continue Reading

Facebook

CONSILIUL EUROPEAN10 hours ago

Angela Merkel l-a invitat pe Joe Biden la Berlin: Germania este gata să își asume responsabilitate internațională alături de partenerii europeni și transatlantici

U.E.13 hours ago

Raport BEI: Investițiile în digitalizare, esențiale pentru o „Europă mai ecologică și inteligentă în era COVID”. UE, în urma SUA la inovare digitală și adoptarea tehnologiilor digitale

CONSILIUL UE13 hours ago

Cazul Navalnîi: Țările UE îl trimit pe Înaltul Reprezentant Josep Borrell la Moscova pentru a transmite “mesaje ferme” privind eliberarea opozantului rus

COMUNICATE DE PRESĂ14 hours ago

New Strategy Center și think tank-uri din Ucraina au discutat despre riscurile generate de militarizarea regiunii Mării Negre

INTERNAȚIONAL15 hours ago

Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, întâlnire cu ambasadorul Franței la Chișinău: Dorim dezvoltarea relațiilor economice și multiplicarea investițiilor franceze în țara noastră

CHINA15 hours ago

Forumul de la Davos: Președintele Chinei avertizează împotriva unui “nou război rece” și critică “perturbarea lanţurilor de aprovizionare”

CONSILIUL UE16 hours ago

România cere un mecanism UE pentru accesul Republicii Moldova și al celorlalte țări partenere la vaccinul anti-COVID-19: UE nu poate fi în siguranță și sănătoasă dacă vecinii ei nu sunt în siguranță și sănătoși

Daniel Buda16 hours ago

Eurodeputatul Daniel Buda: Piața unică este principalul motor economic al Uniunii Europene

CONSILIUL UE16 hours ago

Bogdan Aurescu, la reuniunea miniștrilor de externe din UE: România condamnă arestarea lui Aleksei Navalnîi, care este inacceptabilă

COMISIA EUROPEANA18 hours ago

COVID-19: Comisia Europeană actualizează recomandările privind coordonarea restricțiilor de călătorie în UE, în contextul depistării unor noi tulpini de coronavirus

Dragoș Pîslaru6 days ago

Dragoș Pîslaru: Statele membre ar trebui să profite de majorarea de 3% din FEAD pentru a sprijini persoanele defavorizate în timpul pandemiei COVID-19

Eugen Tomac6 days ago

Eugen Tomac i-a solicitat șefului politicii externe a UE să creeze mecanisme care să condiționeze sprijinul financiar acordat partenerilor de garantarea accesului minorităților naționale la educație în limba maternă

RENEW EUROPE6 days ago

Președintele Consiliului European îi propune lui Joe Biden ca în prima zi de mandat la Casa Albă să construiască un nou pact fondator cu UE pentru „o lume mai bună”

COMISIA EUROPEANA6 days ago

Președinta Comisiei Europene: Jurământul lui Joe Biden, un mesaj de speranță pentru o lume care așteaptă ca SUA să revină în cercul de state cu idei similare

Eugen Tomac7 days ago

Eurodeputatul Eugen Tomac: Rusia de astăzi se transformă într-un gulag și UE are obligația să acționeze

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Florin Cîțu s-a vaccinat împotriva COVID-19: Am vrut să dau un semnal românilor să se vaccineze

U.E.2 weeks ago

Președintele turc Recep Tayyip Erdogan dorește să ”repună pe șine” relațiile Turciei cu UE: Este prioritatea noastră să facem din 2021 un an de succes

ROMÂNIA3 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Intenţia noastră este ca de la jumătatea săptămânii viitoare să trecem la etapa a doua de vaccinare

Gheorghe Falcă4 weeks ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă se va vaccina împotriva COVID-19 și îndeamnă la responsabilitate pentru „noi și cei de lângă noi”: Vaccinarea, testul nostru de maturitate

ROMÂNIA4 weeks ago

Campania de vaccinare anti-Covid în România începe cu asistenta care a preluat primul pacient infectat cu virusul SARS-CoV-2

Advertisement
Advertisement

Trending