Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu pledează în CoR pentru sprijinirea dezvoltării aeroporturilor regionale: Conectivitatea între regiuni este esențială pentru dezvoltarea economică a acestora

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, membru al Comisiei pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European, a pledat joi pentru sprijinirea dezvoltării aeroporturilor regionale, pe care le consideră ”foarte importante pentru mobilitatea europeană”.

Acesta a participat joi la ședința plenară a Comitetului European al Regiunilor, care a avut pe agendă proiectul de aviz privind viitorul aeroporturilor regionale.

”M-am bucurat să pot aduce argumente pentru sprijinirea dezvoltării aeroporturilor regionale, la ședința plenară a Comitetului european al regiunilor, care a avut pe agendă proiectul de aviz referitor la viitorul aeroporturilor regionale. Aeroporturile regionale sunt foarte importante pentru mobilitatea europeană. Conectivitatea între regiuni este esențială pentru a facilita libera circulație a cetățenilor, cât și pentru dezvoltarea economică a regiunilor”, a precizat Marinescu.

Acesta și-a exprimat regretul față de faptul că ”au apărut voci în Parlamentul European care cer prețuri mai mari pentru zborurile pe distanțe mici și chiar înlocuirea acestora cu transportul pe calea ferată”, în contrxtul în care aviația ”este sub imensă presiune adusă de Pactul Ecologic European”.

”Consider că este o mare greșeală pentru că zborurile pe distanțe sub 500 km generează doar 10% din emisiile poluante ale aviației și în plus, zborurile scurte sunt cele mai potrivite pentru folosirea carburanților sustenabili”, a argumentat Marinescu.

Făcând referire la drone, eurodeputatul român a spus ”că acestea sunt cele mai potrivite pentru noul de tip de mobilitate la care vom ajunge și care în viitor va face parte din viețile noastre. Progresul, obținut prin #cercetare și inovare este calea viitoare corectă și nu interdicțiile sau eliminările excesive”.

Comitetul European al Regiunilor, a adoptat joi un aviz prin care solicită Comisiei Europene să elaboreze norme mai flexibile și mai eficiente în materie de ajutoare publice, care să permită statelor membre să ofere asistență financiară aeroporturilor regionale, potrivit unui comunicat al CoR.

Aeroporturile regionale s-au confruntat cu dificultăți economice grave din cauza pandemiei.

Traficul aerian în interiorul UE a scăzut cu 54% în 2020 față de 2019 și chiar dacă restricțiile de călătorie au fost relaxate în această vară, traficul este încă departe de nivelurile anterioare pandemiei. În octombrie 2020, aproape 200 de aeroporturi din Europa se confruntau cu insolvența.

Comitetul European al Regiunilor atrage atenția că falimentul acestora ar avea un impact dramatic asupra ocupării forței de muncă și a economiilor din regiunile în care sunt situate și ar fi, de asemenea, o lovitură majoră pentru conectarea multor regiuni, în special a regiunilor ultraperiferice sau mai puțin dezvoltate, unde nu sunt disponibile forme alternative de transport.

În proiectul de aviz, CoR solicită Comisiei Europene să contribuie la atenuarea dificultăților financiare cu care se confruntă aeroporturile regionale și să elaboreze norme mai flexibile și mai eficiente în materie de ajutoare publice, care să permită statelor membre să acorde asistență financiară aeroporturilor regionale situate în regiunile mai puțin dezvoltate și ultraperiferice, unde nu există alternative mai eficiente și mai durabile.

Asistența financiară ar trebui să fie în conformitate cu condițiile stabilite în cadrul Fondului european de dezvoltare regională și al Mecanismului de redresare și reziliență al UE. Statele membre, în cooperare cu Comisia Europeană, ar trebui, de asemenea, să evalueze cu atenție dimensiunea sprijinului pentru aeroporturile regionale în cadrul planurilor naționale de redresare și reziliență.

În același timp, CoR a recunoaște necesitatea de a face aeroporturile și aviația mai durabile și, prin urmare, îndeamnă Comisia Europeană să aloce fonduri europene adecvate pentru digitalizarea aeroporturilor și dezvoltarea de tehnologii inovatoare.

De asemenea, CoR insistă asupra faptului că o condiție pentru investițiile publice în aeroporturile regionale ar trebui să fie aceea de a respecta obiectivele Pactului Ecologic European și principiul ”fără daune pentru mediu”.

Aeroporturile regionale mai mici au înregistrat cel mai mare declin în ceea ce privește zborurile directe din cauza pandemiei, în special în ceea ce privește zborurile de pasageri. Potrivit unui raport privind conectivitatea industriei aeroportuare, de exemplu, Treviso (Italia) a pierdut 95% din zboruri, Vaasa (Finlanda) 91%, Quimper (Franța) 87% și Burgas (Bulgaria) 82%, însă, marile aeroporturi de marfă din Europa, de exemplu Liège (Belgia), au înregistrat o creștere a zborurilor de marfă de 10,7%.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Pachetul ”Fit for 55”: Marian-Jean Marinescu propune ca fondurile rezultate din comerțul cu emisii să se întoarcă în industria din care au fost colectate și să fie investite în combustibilii alternativi

Published

on

© European Parliament

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu propune ca fondurile rezultate din comerțul cu emisii să se întoarcă în industria din care au fost colectate și să fie investite în combustibilii alternativi.

”Grupul PPE încearcă să aibă o poziție coordonată în privința pachetului Pregătiți pentru 55%, iar pentru asta sunt deja organizate grupuri de lucru și până în ianuarie 2022 vor avea loc în jur de 15 întâlniri, în care deputații pot să își exprime pozițiile. Discuțiile sunt în general foarte complicate. Pentru cel mai cuprinzător dosar, cel privind comerțul cu emisii – în domeniile transportului maritim, aerian și rutier, precum și în domeniul încălzirii este desemnat drept raportor un coleg care susține puternic acest sistem de piață. Pe de altă parte, avem colegi care nu susțin această abordare și de aici apar problemele”, a detaliat eurodeputatul.

Deși nu sprijină această abordare, Marinescu consideră că ”nu vom avea o majoritate care să elimine sistemul comerțului cu emisii, deși se vorbește mult ca acesta să nu fie aplicat pentru domeniul rutier și încălzire.”

În acest context, eurodeputatul propune ca ”fondurile care s-au strâns din comerțul cu emisii trebuie să se întoarcă în industria din care au fost colectate și să fi investite în combustibilii alternativi.”

”Avem acest sistem de comerț cu emisii, însă retragerea certificatelor de pe piață trebuie să se facă în concordanță cu prezența pe piață a combustibililor alternativi. Cred că este singura modalitate prin care putem să reducem emisiile în mod sănătos și fără să o facem prin reducerea mobilității, ceea ce ar putea avea efecte economice și sociale nebănuite și cu consecințe foarte grave”, a motivat Marinescu.

”Propunerea coordonării în interiorul PPE este bună, însă va fi foarte greu să ajungem la un rezultat. De aceea, în calitate de coordonator al PPE în comisia TRAN, le-am propus colegilor PPE din această comisie să realizăm un pachet de amendamente în toate dosarele, pentru că sunt foarte interconectate, iar acest pachet să fie depus în toate comisiile care se ocupă de pachetul Pregătiți pentru 55%. Cred că este singura soluție pentru a avea un rezultat cât mai apropiat de realitate”, a mai spus eurodeputatul.

În acest sens, Marian-Jean Marinescu a organizat deja trei întâlniri cu industria de transport rutier, maritim și aerian.

”Din concluziile la care am ajuns, industria transportului maritim acceptă sistemul comerțului cu certificate, cu anumite condiții desigur, precum perioada de 3 ani de renunțare la certificate – pe care o consideră foarte scurtă; mandatul privind mix-ul de combustibili, între fosil și combustibil alternativ pe care l-ar dori mai mare în ce privește combustibilul alternativ pentru a încuraja producția sau faptul că aceste prevederi se aplică inclusiv navelor din afara UE, nave care evident vor evita porturile Uniunii”, a informat europarlamentarul.

O altă discuție importantă a fost cea referitoare la certificarea combustibililui alternativ.

În egală măsură, eurodeputatul a avertizat că ”în momentul în care nu ai cu ce să înlocuiești combustibilul care poluează, atunci singura modalitate de reducere a emisiilor este să reduci mobilitatea. În plus, dacă nu ai combustibili alternativi, trebuie să plătești pentru emisiile generate de combustibilii fosili iar prețurile vor crește, ceea ce va conduce la micșorarea volumului de marfă transportată maritim, ceea ce implică efecte colaterale foarte mari.”

”În aviație, această situație este mult mai vizibilă pentru că în perioada imediat următoare există doar o soluție: combustibilul alternativ. Poate în 2035 va exista un avion pe hidrogen, așa cum spune Airbus, poate avioanele de dimensiuni mici cu motoare electrice pot acoperi zborurile regionale, dar toate acestea sunt soluții pentru perioada după 2030. Și aici trebuie să încurajăm producția de combustibili alternativi și să corelăm apariția acestora pe piață cu retragerea certificatelor”, a mai explicat Marian-Jean Marinescu.

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu semnalează că pachetul ”Fit for 55” va afecta ”stilul de viață al europenilor” și regretă că dosarele nu au fost distribuite în mod echitabil între comisiile de mediu, transport și industrie

Comisia Europeană a adoptat un pachet de propuneri care să pregătească politicile UE în domeniul climei, al energiei, al exploatării terenurilor, al transporturilor și al impozitării, astfel încât, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră ale Uniunii să scadă cu cel puțin 55 %, comparativ cu nivelurile din 1990.

Realizarea acestor reduceri ale emisiilor în următorul deceniu este esențială pentru ca Europa să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 și pentru a transpune în realitate angajamentele Pactului verde european. 

Propunerile prevăd: aplicarea sistemului de comercializare a certificatelor de emisii în noi sectoare și înăsprirea sistemului existent al UE de comercializare a certificatelor de emisii; utilizarea sporită a surselor regenerabile de energie; asigurarea unei mai mari eficiențe energetice; implementarea mai rapidă a modurilor de transport cu emisii scăzute și a infrastructurii și a combustibililor de care depind aceste moduri de transport; alinierea politicilor fiscale la obiectivele Pactului verde european; măsuri menite să împiedice relocarea emisiilor de dioxid de carbon și instrumente pentru conservarea și consolidarea absorbanților noștri naturali de carbon.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu, responsabilul PE pentru Cerul Unic European, a avut o serie de întâlniri premergătoare trialogului asupra acestui dosar

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, responsabilul Parlamentului European pentru Cerul Unic European, a avut o serie de întâlniri premergătoare trialogului asupra acestui dosar pentru a afla care este poziția celor implicați în aceste negocieri și, mai ales, poziția celor afectați de legea care se află în negociere.

”Pentru că în 22 noiembrie era programată o asemenea negociere pentru dosarul Cerul unic european, am avut o serie de întâlniri astfel încât să pot vedea ce se va întâmpla în acel trialog. Am fost la Paris, la Direcția generală de aviație civilă, unde am avut o întâlnire cu directorul acestei instituții, acesta fiind de fapt persoana decide poziția Franței. A fost o întâlnire bună, în care am arătat că ceea ce propun pornește de la o bună cunoaștere a dosarului și a industriei. Cred că va fi foarte dificil de lucrat cu Franța, ca președinție dar, în același timp va fi bine pentru că voi avea în față persoane foarte competente, ceea ce este mult mai bine decât să negociezi cu persoane care nu cunosc dosarul și atunci nu ies din mandatul Consiliului”, a detaliat acesta într-un mesaj publicat pe Facebook.

În egală măsură, acesta a discutat cu ministrul francez al transportului despre prioritățile președinției franceze a Consiliului Uniunii Europene, ocazie cu care a aflat că Franța ”nu va lucra foarte mult pe pachetul Fit for 55”, care afectează inclusiv sectorul aviatic.

În egală măsură, Marian-Jean Marinescu a avut o întrevedere cu Asociația transportului aerian internațional, marile companii membre fiind puternici susținători ai dosarului, deși nu susțin toate propunerile Parlamentului.

”Am mai avut și o întâlnire cu una dintre asociațiile controlorilor de trafic aerian, care de asemenea susține acest dosar și propunerile noastre, dar nu știu câtă putere au pentru a influența pozițiile naționale. Am continuat și dialogul cu statele membre, m-am întâlnit cu ambasadorul adjunct al Bulgariei, dar fără concluzii pozitive pentru că ei susțin falsul argument al suveranității care în realitate acoperă motivele reale de refuz a acestui dosar și fără admiterea motivelor reale nu vom reuși să ajungem la un compromis”, a conchis europarlamentarul.

Comisia pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European a adoptat la 18 iunie mandatul de negociere pentru a reforma Cerul Unic European, dosar pentru care eurodeputatul Marian-Jean Marinescu este responsabil, cu 39 de voturi pentru, 7 împotrivă și 2 abțineri, actualizând poziția de negociere a Parlamentului European adoptată în 2014 și reconfirmând disponibilitatea instituției cu rol de co-legislator de a demara discuțiile cu Consiliul Uniunii Europene.

Eurodeputații au propus astfel modalități de modernizare a gestionării spațiului aerian pentru a reduce întârzierile, a optimiza rutele de zbor, a reduce costurile dar și emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul aviației. 

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu, raportorul PE pentru Cerul Unic European, face apel la statele membre să dea dovadă de ambiție pentru a crea o nouă arhitectură a spațiului aerian

Membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European și-au exprimat dorința de a  reduce fragmentarea gestionării spațiului aerian european și optimizarea rutelor de zbor, adică introducerea mai multor zboruri directe.

Aceștia au pledat pentru simplificarea sistemului european de gestionare a spațiului aerian prin înființarea unui organism independent de evaluare a performanțelor sub umbrela administrativă a Agenției Uniunii Europene pentru Siguranță a Aviației (AESA).

Acesta va fi însărcinat cu eliberarea de licențe economice de operare pentru prestatorii de servicii de navigație aeriană și pentru operatorii aeroportuari, dar și cu implementarea planurilor de performanță privind gestionarea spațiului aerian.

Normele privind extinderea mandatului AESA au fost adoptate de eurodeputați cu 38 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 3 abțineri. În egală măsură, Comisia TRAN din Parlamentul European a stabilit mandatul de începere a negocierilor interinstituționale cu 41 de voturi pentru, 5 voturi împotrivă și 2 abțineri.

Eurodeputații au subliniat că Cerul Unic European ar trebui să fie în acord cu Pactul Ecologic European și să contribuie astfel  la neutralitatea climatică a UE prin reducerea cu până la 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră.

În acest sens, Comisia TRAN a îndeamnat Comisia Europeană să adopte criterii de performanță privind capacitatea, eficiența costurilor, schimbările climatice și protejarea mediului pe care serviciile de navigație aeriană să le respecte.

Amintim că statele membre au convenit la 3 iunie asupra poziției lor  referitoare la reforma Cerului Unic European (SES).

Scopul reformei este de a îmbunătăți sistemul de management al spațiului aerian european și de servicii de navigație aeriană, în vederea sporirii capacității, a creșterii eficienței din punctul de vedere al costurilor și a sporirii posibilităților sistemului de a se adapta la variațiile traficului, încercându-se totodată reducerea amprentei de CO2 a aviației.

Pachetul constă într-o propunere modificată de reformare a Regulamentului privind Cerul unic european (SES 2+) și o propunere de regulament de modificare a regulamentului de bază al Agenției UE pentru Siguranța Aviației (AESA).

Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.

Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu, către comisarul european pentru energie: Vreau să văd energia nucleară și gazul în viitorul act delegat pentru taxonomie. ”Fit for 55” va determina ”o cerere de energie foarte mare”

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Aș vrea să văd energia nucleară și gazul în viitorul act delegat pentru taxonomie, în contextul în care pachetul ”Fit for 55” va determina ”o cerere de energie foarte mare”, i-a transmis eurodeputatul Marian-Jean Marinescu comisarului european pentru energie, Kadri Simson, în cadrul unei dezbateri a Parlamentului European despre starea Uniunii energetice.

Acesta a semnalat că există o contradicție în pledoaria oficialului european împotriva combustibililor fosili.

”Este foarte bine că, în anul 2020, pentru prima oară, energia regenerabilă, a depășit energia produsă din combustibili fosili, dar cred că anul 20200 nu este un an de referință. Este un an de pandemie. Consumurile au fost cumva perturbate. În același timp, în 2021 nu știm încă cum stăm cu această comparație, dar știm că au crescut prețurile. Dumneavoastră spuneți că au crescut din cauza dependenței de combustibili fosili care, în 2020, au fost folosiți mai puțin”, a subliniat Marinescu.

Mulțumindu-i pentru răspunsul referitor la cantitatea de energie dacă acest pachet va fi implementat, eurodeputatul a subliniat că ”nu este foarte clar de ce această creștere de 10% față de consumul din 2020. Este mică această creștere. În același timp spuneți că energie regenerabilă va fi 60%. În 2020 a fost 22%, adică o creștere de trei ori.”

Citiți și:
 Comisarul european pentru energie, interpelat de Marian-Jean Marinescu în Comisia ITRE din PE: Care va fi necesarul de energie în 2030 dacă prevederile pachetului ”Fit for 55%” rămân neschimbate

România a susținut în cadrul reuniunii miniștrilor de finanțe din UE, care au discutat, printre altele despre prețurile crescute la energie, că este necesară menținerea folosirii gazelor naturale în procesul de tranziție, având în vedere faptul că economiile europene nu se pot baza în prezent exclusiv pe energie regenerabilă.

Comisia Europeană a adoptat o comunicare privind prețurile la energie pentru a aborda creșterea excepțională la nivel mondial, care se preconizează că va dura pe tot parcursul iernii, și pentru a sprijini populația și întreprinderile europene.

Comunicarea include un set de măsuri pe care UE și statele sale membre le pot lua pentru a aborda impactul imediat al creșterii prețurilor și pentru a ne consolida în continuare reziliența la șocuri viitoare.

Printre măsurile naționale pe termen scurt se numără sprijinul de urgență pentru venituri acordat consumatorilor casnici, ajutoare de stat pentru întreprinderi și reduceri specifice în materie de taxe și impozite.

Comisia va sprijini, de asemenea, investițiile în energia din surse regenerabile și în eficiența energetică; va examina posibilele măsuri privind stocarea energiei și achiziționarea de rezerve de gaze naturale și va evalua actuala organizare a pieței energiei electrice.

Comisarul european pentru energie evaluează deja avantajele și dezavantajele ultimelor două propuneri, urmând ca, ”până la finalul anului”, să înainteze ”o reformă a pieţei gazelor” şi o ”revizuire a aspectelor legate de stocare şi securitatea aprovizionării”.

Cu toate acestea, Germania, Austria și alte șapte țări membre ale Uniunii Europene resping o astfel de reformă a pieței de electricitate pentru că aceasta nu ”va fi remediul pentru a contracara actuala creştere a preţurilor la energie, care are legătură cu pieţele de combustibili fosili.”

În contextul în care această criză a prețurilor la energie s-a suprapus peste propunerile care pregătesc politicile UE în domeniul climei, al energiei, al exploatării terenurilor, al transporturilor și al impozitării pentru a reduce emisiile de CO2 cu 55% până în 2030, Franța, Slovenia, România și alte țări membre din Europa Centrală și de Est au semnat o declarație comună prin care au solicitat includerea energiei nucleare pe lista energiilor ”verzi”, descrisă drept ”un atu crucial şi fiabil pentru un viitor cu emisii reduse de carbon.”

O parte dintre țări, printre care și România, au semnalat încă din luna martie rolul energiei nucleare în combaterea schimbărilor climatice.

Citiți și:
Premierul Florin Cîțu, scrisoare către Comisia Europeană alături de Emmanuel Macron și alți lideri UE pentru a apăra rolul energiei nucleare în Europa

Franța, țară membră UE care își obține peste 70% din energia electrică din centrale nucleare, o cifră pe care vrea să o reducă la 50% până în 2035, a fost vârful de lance al unui demers mai recent la care s-a alăturat și țara noastră, apărut în contextul creșterii prețurilor la energie.

Citiți și:
Criza prețurilor la energie: România propune, alături de Cehia, Franța, Grecia și Spania, o abordare pe 5 piloni pentru gestionarea scumpirilor la nivel european

În pofida acestor apeluri, președintele Comisiei pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară (ENVI) din Parlamentul European, Pascal Canfin, care conduce delegația instituției legislative europene la Conferința ONU privind schimbările climatice (COP26), a transmis că energia nucleară și gazul pot fi introduse în taxonomia UE, dar în condiții stricte și nu ca energii verzi, ci în categoria de tranziție

În cadrul summitului Consiliului European care a avut loc în perioada 21-22 octombrie, președintele Klaus Iohannis a solicitat Comisiei Europene să includă “cât se poate de repede” energia nucleară și gazele naturale în actul delegat privind taxonomia pentru ca aceste surse de energie să fie “finanțabile prin bani europeni”, fiind considerate soluții intermediare pentru atingerea neutralității climatice.

Țara noastră face deja pași în această direcție. 

Cu prilejul Conferinței ONU privind schimbările climatice (COP26), Statele Unite și România au anunțat planurile de a construi în țara noastră, în parteneriat cu compania americană NuScale Power, primul reactor modular de mici dimensiuni american (SMR), venind în completarea acordului interguvernamental semnat de Virgil Popescu în luna octombrie a anului trecut  care oferă cadrul juridic necesar pentru cooperarea în domenii de importanță energetică pentru țara noastră, exemplu în acest sens fiind proiectul Unităţilor 3 şi 4 ale Centralei Nuclearo-electrice de la Cernavodă, retehnologizarea Unităţii 1.

De asemenea, în contextul aceleiași vizite de la finalul lui 2020, România a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Exim US, în urma căruia țara noastră va obține o finanțare de 7 miliarde de dolari din SUA pentru dezvoltarea proiectelor din domeniul energetic – inclusiv energie nucleară și gaz natural lichefiat și din domeniul infrastructurii – rutieră, cale ferată, depozite de gaze.

La distanță de o lună, Comisia Europeană a aprobat acordul România-SUA, care permite construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă cu parteneri strategici din Statele Unite și UE. lucru ce a permis guvernelor României și Statelor Unite să semneze această înțelegere, la 9 decembrie, la București.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
INTERNAȚIONAL1 hour ago

Convorbire de “gradul zero” Biden-Putin: SUA avertizează Rusia cu “măsuri severe” în cazul unei escaladări militare în Ucraina, Moscova cere garanții că NATO nu se va extinde spre Est

POLITICĂ6 hours ago

Președintele PMP, în vizită la Sofia: Cristian Diaconescu a prezentat așteptările României cu privire la reacția NATO la amenințările de pe flancul estic

Daniel Buda7 hours ago

Eurodeputatul Daniel Buda: Comisia pentru dezvoltare regională din PE recomandă crearea unui pact insular pentru definirea unei politici europeane, specifice și adaptate pentru insulele UE

ROMÂNIA7 hours ago

Ministerul Finanțelor: România are a noua cea mai mică datorie publică dintre cele 27 de țări membre UE

COMISIA EUROPEANA7 hours ago

Summitul “Nutriție pentru Dezvoltare” de la Tokyo: UE promite 2,5 miliarde de euro pentru combaterea malnutriției împreună cu țările partenere, în următorii patru ani

ENGLISH8 hours ago

Dan Cărbunaru has been appointed spokesperson of the Romanian Government by Prime Minister Nicolae Ciucă

ROMÂNIA8 hours ago

Dan Cărbunaru a fost numit purtător de cuvânt al Guvernului României de prim-ministrul Nicolae Ciucă

COMISIA EUROPEANA8 hours ago

Trecerea la moneda euro: Comisia Europeană a semnat un acord de parteneriat cu Croația pentru organizarea de campanii de informare și comunicare

U.E.8 hours ago

Papa Francisc compară documentul despre Crăciun al Comisiei Europene cu un “act dictatorial” și cere UE “să-și însușească idealurile părinților fondatori”

U.E.8 hours ago

Orizont Europa: Partenerii din Balcanii de Vest, Georgia și Israel s-au asociat la programul de cercetare și inovare al UE în valoare de 95,5 miliarde de euro

ROMÂNIA5 days ago

Premierul Nicolae Ciucă atrage atenția că trebuie elaborată cât mai rapid OUG privind cadrul de implementare a PNRR

ROMÂNIA6 days ago

Klaus Iohannis a decorat cadre medicale, profesori și reprezentați ai societății civile cu prilejul Zilei Naționale a României: O recunoaștere a meritelor oamenilor care aduc cinste țării noastre

MAREA BRITANIE7 days ago

Ziua Națională a României. Ambasadorul Regatului Unit la București: Combaterea problemelor climatice va reprezenta un ”aspect important al cooperării” dintre țările noastre

POLITICĂ7 days ago

Premierul Nicolae Ciucă, îndemn la unitate de Ziua Națională: Marea Unire rămâne cea mai frumoasă pagină din istoria României, o lecție despre coeziune care acum ne este necesară

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Ursula von der Leyen salută decizia OMS de a începe negocierile pentru un tratat internațional privind pandemiile: Spiritul de acțiune colectivă, singurul răspuns pentru combaterea pandemiilor

U.E.1 week ago

Charles Michel, la sesiunea specială a Adunării Mondiale a Sănătății pentru un tratat internațional privind pandemiile: Sper că vom face istorie. Abordarea „O singură sănătate” este un „must-have”

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Mircea Hava pune la dispoziția oricărei ”comunități care dorește să cunoască și să acceseze fondurile” UE experiența sa de peste 20 de ani ca primar: Banii europeni pot schimba, din temelii, un oraș

ROMÂNIA1 week ago

Varianta Omicron: România trimite un avion Tarom pentru a-și repatria cetățenii blocați în Africa de Sud și se oferă să ajute și alte state UE care nu au reușit acest lucru, în limita capacității aeronavei

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Nicolae Ciucă, întâlnire cu ministrul Sănătății: România urmează recomandările ECDC și ale Comisiei Europene. Românii care vin din țări din sudul Africii vor fi carantinați timp de 14 zile

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 weeks ago

Eurodeputatul Victor Negrescu: Digitalizarea reprezintă soluția pentru a eficientiza statul. Trebuie să fructificăm oportunitățile financiare europene pentru investiții în acest domeniu

Team2Share

Trending