Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), despre Pachetul privind Mobilitatea: Voi depune amendamente în PE pentru modificarea prevederilor care afectează transportatorii din România

Published

on

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism din Parlamentul European, a declarat, într-un interviu pentru caleaeuropeana.ro, că mai există o șansă ca unele prevederi controversate din Pachet privind Mobilitatea adoptat miercuri, 7 aprilie, să fie modificate pentru a mulțumi atât statele din Vest, cât și pe cele din Est, care încearcă protejarea intereselor economice și sociale ale companiilor de transport naționale și conducătorilor auto. 

 

Consiliul Uniunii Europene a adoptat marți o reformă majoră a sectorului transportului rutier din UE, cunoscută drept Pachetul privind Mobilitatea, în pofida faptului că un număr de opt state membre UE, printre care şi România, au cerut Comisiei Europene să sprijine firmele de transport rutier afectate de pandemia de coronavirus şi de asemenea să oprească lucrul la o reformă destinată să îmbunătăţească condiţiile de lucru ale şoferilor de camion, care în opinia celor opt state ar pune companiile vulnerabile într-o situaţie nefavorabilă.

Noile norme sunt concepute astfel încât să asigure un echilibru între condițiile de muncă și sociale îmbunătățite ale conducătorilor auto și libertatea prestării de servicii transfrontaliere de către operatori; acestea vor contribui, de asemenea, la siguranța rutieră. În plus, normele vor oferi clarificările necesare sectorului în ceea ce privește dispozițiile care în trecut erau ambigue și vor pune capăt aplicării inegale a acestora între statele membre.

Cu toate acestea, eurodeputatul PPE precizează că adoptarea Pachetului, care va produce schimbări majore în domeniul transportului rutier, nu a fost oportună într-o perioadă în care transportatorii europeni au fost destabilizați de criza generată de pandemia de coronavirus și ar trebui să asimileze noi reguli în domeniu.

„Consiliul a aprobat astăzi, prin procedură scrisă, Pachetul Mobilitate, care conține noi reguli privind detașarea conducătorilor auto, restricționarea transportului într-un stat membru după ce ajunge acolo, o prevedere care presupune întoarcerea camionului la bază, indiferent dacă este plin sau gol, odată la patru săptămâni. În opinia mea, este o decizie cu care nu sunt deloc de acord, care putea fi amânată pentru câteva luni, nu adoptată în plină criză de coronavirus când depindem foarte mult de transportatorii rutieri și aerieni pentru a ne furniza cele trebuincioase, de la hrană, până la alimente. Nu cred că era momentul de a se comunica noi reguli, care, într-adevăr, vor fi aplicate abia în doi ani. Totuși, până atunci companiile intră într-o perioadă de incertitudine, în care vor încerca să se adapteze la noile reguli”, a spus Marian-jean Marinescu. 

De altfel, într-o scrisoare trimisă comisarului european pentru transport Adina Vălean, și eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, a solicitat Comisiei Europene să sisteze procedurile de adoptare a Pachetului Mobilitate la nivel european, în contextul crizei pandemiei cu COVID-19.

Propusă de Comisia Europeană în mai 2017, reforma condiţiilor de lucru ale transportatorilor ”Pachetul Mobilitate” a dat naştere unei dispute politice pe fondul unei concurenţe puternice într-un sector sensibil.

Pe de o parte, Franța, Germania și țările Benelex susţin aplicarea unei legislaţii stricte pentru a contracara dumping-ul social, în timp ce ţările din Europa de Est (România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Letonia şi Lituania) pledează pentru o viziune mai suplă, reproșând un protecționism ascuns și încălcarea liberei circulații.

Deși Pachetul Mobilitate mai trebuie să fie adoptat de Parlamentul European pentru a deveni lege, eurodeputatul PNL consideră că noile reguli nu vor întâmpina opoziție în condițiile în care momentan nu poate exista decât o dezbatere slabă, iar votul se va realiza de la distanță

„Sunt câteva state implicate foarte mult în acest subiect, de exemplu Franța, care a insistat cu acest Pachet care conține unele prevederi care nu au nicio bază în realitate și care sunt măsuri protecționiste. Aceste reguli au fost susținute puternic de Franța și Germania, în cea din urmă țară fiind o situație complet surprinzătoare pentru că sindicatele susțin acest Pachet, dar actorii economici, nu”, a mai precizat politicianul liberal. 

Întrebat ce s-ar mai putea schimba pentru ca lucrurile controversate să fie modificate în favoarea transportatorilor din Est, implicit a celor din România, eurodeputatul a răspuns că pachetul de reglementări trebuie să treacă prin mai multe etape procedurale:

În primul rând, acest Pachet va fi trimis în Parlamentul European.

„Va fi un vot în Comisia TRAN unde putem depune amendamente și voi face asta, personal. Este vorba despre amendamentele discutate cu ministrul german al transporturilor, cu care m-am întâlnit bilateral la începutul lunii martie, la Berlin, și care sper să ducă la un compromis care să mulțumească pe toată lumea. Dacă va trece de Parlament, Pachetul urmează să fie publicat în Monitorul Oficial al UE, undeva în iulie-august, și va intra în vigoare după 20 de zile de la publicare, urmând să se aplice în termen de 18 luni, deci undeva la începutul lui 2022”, a explicat eurodeputatul.

Pe altă linie, informează Marian-Jean Marinescu, comisarul european pentru transporturi Adina Vălean, a declanșat o licitație pentru un studiu pe fondul rezervei exprimate de Comisia Europeană față de acordul la care s-a ajuns în decembrie pe acest Pachet, în special în privința prevederii legate de întoarcerea camionului acasă după opt săptămâni. Dacă în urma studiului se va constata că există impact negativ asupra mediului și pieței interne, atunci Comisia va modifica prevederile. 

Acesta este de părere că a doua opțiune ar fi cea mai realistă având în vedere că pentru unele prevederi nu există argumente solide care să le susțină. 

Eurodeputatul mai menționează că există o a treia variantă și ea „foarte reală” ca aceste regulamente, odată intrate în vigoare, să fie atacate la Curtea de Justiție a UE

„Știu un stat care va ataca fără șovăieli: Bulgaria. Și sper că și România va fi acolo și sunt convins că nu vor trece de Curtea Europeană pentru că sunt două, trei prevederi care contravin clar libertăților fundamentale privind libera circulație a persoanelor și serviciilor”, a spus acesta. 

Nu în ultimul rând, Marinescu atrage atenția că regulamentele, odată intrate în vigoare, vor determina companiile să încerce să se adapteze la schimbări fundamentale care vor duce la „distorsiuni de piață”. Acesta explică că, „în momentul în care se va ajunge la concurență în Franța sau Germania, prețurile pe acele piețe vor crește și, deci, situația se va complica”. 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: PE trebuie să sprijine trecerea la combustibil alternativ. Avem nevoie de un plan de măsuri pentru industria producătoare de autombile

Published

on

© European Parliament

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) subliniază că transportul stă la baza dezvoltării economice și pentru a reduce emisiile și a păstra, în același timp, competitivitatea economiei europene, Parlamentul European trebuie să pregătească un set de măsuri pentru fiecare mod de transport.

„De exemplu, în acest moment ni se cere să mutăm transportul de marfă rutier pe calea ferată. Eu sunt de acord, dar mai întâi trebuie să dezvoltăm calea ferată. Sau să mutăm transportul rutier pe transportul fluvial, dar și aici mai întâi trebuie să dezvoltăm căile navigabile”, a scris Marian-Jean Marinescu pe pagina de Facebook.

În calitate de coorodnator al Grupului PPE în Comisia pentru Transporturi din Legislativul European, Marian-Jean Marinescu a anunțat că familia politică a popularilor europeni va propune în comisia Transport, ca grupul PPE să elaboreze, într-un timp foarte scurt, documente de poziție pentru fiecare mod de transport, rutier, feroviar, fluvial și aerian, pentru a putea face față dezbaterilor care vor urma.

De asemenea, Marian-Jean Marinescu avertizează că prima dezbatere va viza industria producătoare de automobile și va fi o dezbatere complicată pentru dacă marilor producători li se cere să producă astfel încât să reducă emisiile: ”Este obligatoriu să venim și cu un plan de măsuri care să sprijine trecerea la combustibil alternativ. Sper că vom reuși să venim cu aceste măsuri și mai ales că facem față valului populist, din ce în ce mai puternic”, a mai transmis europarlamentarul român.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: România va dispune de peste 30 de miliarde de euro din Facilitarea de Redresare și Reziliență

Published

on

© European Parliament Media Center

 

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) anunță că România va dispune de mai mult de 30 de miliarde de euro din Facilitarea de Redresare și Reziliență.

„România va dispune de peste 30 de miliarde de euro din Facilitarea de Redresare și Reziliență, regulament adoptat de Parlamentul European săptămîna trecută. Fiecare stat membru va trebuie să întocmească un plan național ce va fi evaluat, dar va avea libertatea să direcționeze banii acolo unde crede de cuviință, în domenii circumscrise Pactului ecologic și digitalizării”, a notat eurodeputatul liberl într-un mesaj postat pe pagina de Facebook.

Pentru o folosire cât mai corectă și avantajoasă a banilor europeni din acest fond, deputatul european Marian-Jean Marinescu propune ca statele membre să elaboreze proiecte comune: „Există însă o serie de proiecte europene care dacă nu sunt finanțate în fiecare stat membru unde se poate implementa acel proiect, nu vor avea succes. Eu am pornit de la Dunăre. Dacă România investește în proiecte pentru Dunăre, iar Ungaria și Austria nu investesc, atunci banii investiți de România vor fi în van. De aceea, am depus o serie de amendamente la Facilitatea de Redresare și Reziliență prin care propun elaborarea acestor proiecte comune europene, care să primească în jur de 7 pană la 10% din totalul fondurilor, iar Comisia Europeană să vină cu un act delegat prin care să propună ce state membre vor participa la aceste proiecte.”

„Am discutat cu raportorii principali pentru acest regulament, și am ecouri pozitive”, a mai adăugat acesta.

 

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, după ce PE a adoptat rezoluția privind penuria de medicamente: În urma amendamentelor propuse, criza medicamentelor va ocupa un loc important în viitoarea strategie farmaceutică

Published

on

© European Union 2018 - Source : EP

Parlamentul European a adoptat joi o rezoluție prin care solicită Comisiei Europene și statelor membre să acționeze mai ferm și coordonat pentru a reduce la minim situațiile în care sănătatea oamenilor este pusă în pericol de lipsa medicamentelor.

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) a reușit, prin amendamentele pe care le-a propus, ca această problemă, a crizei medicamentelor, să ocupe un loc important în viitoarea strategie farmaceutică, strategia pe care Comisia Europeană o va lansa în noiembrie, anul acesta.

Potrivit unui mesaj postat de acesta pe pagina de Facebook, acesteia i se adaugă și faptul că ”exportul paralel, una dintre cauzele lipsei medicamentelor, va fi analizat și abordat în viitoarea strategie farmaceutică”.

În plus, datorită inițiativei eurodeputatului român, ”criza medicamentelor va fi definită uniform la nivelul UE, pornind de la definiția propusă de Agenția Europeană a Medicamentelor, în 2019” iar ”Comisia Europeană va trebui să abordeze problema lipsei de transparență a costurilor de cercetare pentru noile medicamente”, Executivul european primind solicitarea ca, de acum încolo, ”în statistica UE privind veniturile și condițiile de viață ale cetățenilor (EU-SILC) să fie raportate și date privind lipsa accesului la medicamente, pentru că până acum, nicio raportare la nivel UE nu a inclus și accesul la medicamente drept un criteriu legat de bunăstarea oamenilor”.

Parlamentul European a adoptat joi cu 663 de voturi pentru, 23 împotrivă și 10 abțineri o rezoluție prin care face apel la un răspuns articulat din partea Uniunii Europene la o problemă care s-a acutizat în contextul pandemiei de coronavirus, având un impact negativ direct asupra sănătății cetățenilor europeni și siguranței acestora.

Potrivit unui comunicat, Legislativul european salută noul program de sănătate la Uniunii Europene, EU4Health, și solicită Comisiei Europene să utilizeze viitoarea strategie farmaceutică pentru a se asigura că vor fi disponibile în Europa produse medicamentoase sigure, accesibile, examinând, în același timp, modalitățile de reluare a producției în Europa.

Această nevoie semnalată de Parlamentul European este cu atât mai urgentă cu cât 40% dintre medicamentele comercializate în Uniunea Europeană sunt produse în state care nu sunt membre UE, în vreme ce 60%-80% dintre ingredientele farmaceutice sunt produse în China sau India.

Rezoluția adoptată de Parlamentul European poate fi consultată AICI

Continue Reading

Facebook

CONSILIUL EUROPEAN3 days ago

Charles Michel, apel la liderii lumii la 75 de ani de la crearea ONU: Curajul nostru de astăzi va crea oportunități pentru ca generațiile de mâine să-și deschide aripile

ROMÂNIA1 week ago

Ludovic Orban, la începerea lucrărilor la conducta submarină Midia – MGD: Susținem investițiile în gaze naturale care pot genera dezvoltare economică și creșterea calității vieții

Dragoș Pîslaru1 week ago

Dragoș Pîslaru: România trebuie să găzduiască viitoarea agenție a UE pentru cercetări biomedicale. Nu mai putem rata o nouă ocazie

Dacian Cioloș1 week ago

Dacian Cioloș: Legătura dintre bani și valori și consolidarea resurselor proprii sunt două aspecte esențiale în reconstrucția proiectului european

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Seceta pedologică din România, menționată de Ursula von der Leyen în pledoaria pentru salvarea ”planetei noastre fragile”: Am văzut tot ce se întâmplă în jurul nostru: de la incendiile din Oregon până la culturile din România distruse de cea mai puternică secetă de zeci de ani

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Comisia Europeană va numi în premieră un coordonator anti-rasism care să lucreze direct cu societatea civilă și instituțiile

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Ursula von der Leyen anunță investiții de până la 20% din valoarea fondului de redresare Next Generation EU pentru a pava „calea europeană spre era digitală”

U.E.1 week ago

Grecia: Președintele Consiliului European îndeamnă statele membre să se mobilizeze pentru primirea de migranți după incendiul din tabăra Moria

U.E.2 weeks ago

Statele membre din sudul UE susțin îndemnul Franței la sancțiuni economice suplimentare împotriva Turciei

Dragoș Pîslaru2 weeks ago

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru, amendament care prevede alocarea a 10% din planurile de redresare economică ale statelor din UE pentru măsuri care vizează tinerii

Advertisement
Advertisement

Trending