Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), despre Pachetul privind Mobilitatea: Voi depune amendamente în PE pentru modificarea prevederilor care afectează transportatorii din România

Published

on

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism din Parlamentul European, a declarat, într-un interviu pentru caleaeuropeana.ro, că mai există o șansă ca unele prevederi controversate din Pachet privind Mobilitatea adoptat miercuri, 7 aprilie, să fie modificate pentru a mulțumi atât statele din Vest, cât și pe cele din Est, care încearcă protejarea intereselor economice și sociale ale companiilor de transport naționale și conducătorilor auto. 

 

Consiliul Uniunii Europene a adoptat marți o reformă majoră a sectorului transportului rutier din UE, cunoscută drept Pachetul privind Mobilitatea, în pofida faptului că un număr de opt state membre UE, printre care şi România, au cerut Comisiei Europene să sprijine firmele de transport rutier afectate de pandemia de coronavirus şi de asemenea să oprească lucrul la o reformă destinată să îmbunătăţească condiţiile de lucru ale şoferilor de camion, care în opinia celor opt state ar pune companiile vulnerabile într-o situaţie nefavorabilă.

Noile norme sunt concepute astfel încât să asigure un echilibru între condițiile de muncă și sociale îmbunătățite ale conducătorilor auto și libertatea prestării de servicii transfrontaliere de către operatori; acestea vor contribui, de asemenea, la siguranța rutieră. În plus, normele vor oferi clarificările necesare sectorului în ceea ce privește dispozițiile care în trecut erau ambigue și vor pune capăt aplicării inegale a acestora între statele membre.

Cu toate acestea, eurodeputatul PPE precizează că adoptarea Pachetului, care va produce schimbări majore în domeniul transportului rutier, nu a fost oportună într-o perioadă în care transportatorii europeni au fost destabilizați de criza generată de pandemia de coronavirus și ar trebui să asimileze noi reguli în domeniu.

„Consiliul a aprobat astăzi, prin procedură scrisă, Pachetul Mobilitate, care conține noi reguli privind detașarea conducătorilor auto, restricționarea transportului într-un stat membru după ce ajunge acolo, o prevedere care presupune întoarcerea camionului la bază, indiferent dacă este plin sau gol, odată la patru săptămâni. În opinia mea, este o decizie cu care nu sunt deloc de acord, care putea fi amânată pentru câteva luni, nu adoptată în plină criză de coronavirus când depindem foarte mult de transportatorii rutieri și aerieni pentru a ne furniza cele trebuincioase, de la hrană, până la alimente. Nu cred că era momentul de a se comunica noi reguli, care, într-adevăr, vor fi aplicate abia în doi ani. Totuși, până atunci companiile intră într-o perioadă de incertitudine, în care vor încerca să se adapteze la noile reguli”, a spus Marian-jean Marinescu. 

De altfel, într-o scrisoare trimisă comisarului european pentru transport Adina Vălean, și eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, a solicitat Comisiei Europene să sisteze procedurile de adoptare a Pachetului Mobilitate la nivel european, în contextul crizei pandemiei cu COVID-19.

Propusă de Comisia Europeană în mai 2017, reforma condiţiilor de lucru ale transportatorilor ”Pachetul Mobilitate” a dat naştere unei dispute politice pe fondul unei concurenţe puternice într-un sector sensibil.

Pe de o parte, Franța, Germania și țările Benelex susţin aplicarea unei legislaţii stricte pentru a contracara dumping-ul social, în timp ce ţările din Europa de Est (România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Letonia şi Lituania) pledează pentru o viziune mai suplă, reproșând un protecționism ascuns și încălcarea liberei circulații.

Deși Pachetul Mobilitate mai trebuie să fie adoptat de Parlamentul European pentru a deveni lege, eurodeputatul PNL consideră că noile reguli nu vor întâmpina opoziție în condițiile în care momentan nu poate exista decât o dezbatere slabă, iar votul se va realiza de la distanță

„Sunt câteva state implicate foarte mult în acest subiect, de exemplu Franța, care a insistat cu acest Pachet care conține unele prevederi care nu au nicio bază în realitate și care sunt măsuri protecționiste. Aceste reguli au fost susținute puternic de Franța și Germania, în cea din urmă țară fiind o situație complet surprinzătoare pentru că sindicatele susțin acest Pachet, dar actorii economici, nu”, a mai precizat politicianul liberal. 

Întrebat ce s-ar mai putea schimba pentru ca lucrurile controversate să fie modificate în favoarea transportatorilor din Est, implicit a celor din România, eurodeputatul a răspuns că pachetul de reglementări trebuie să treacă prin mai multe etape procedurale:

În primul rând, acest Pachet va fi trimis în Parlamentul European.

„Va fi un vot în Comisia TRAN unde putem depune amendamente și voi face asta, personal. Este vorba despre amendamentele discutate cu ministrul german al transporturilor, cu care m-am întâlnit bilateral la începutul lunii martie, la Berlin, și care sper să ducă la un compromis care să mulțumească pe toată lumea. Dacă va trece de Parlament, Pachetul urmează să fie publicat în Monitorul Oficial al UE, undeva în iulie-august, și va intra în vigoare după 20 de zile de la publicare, urmând să se aplice în termen de 18 luni, deci undeva la începutul lui 2022”, a explicat eurodeputatul.

Pe altă linie, informează Marian-Jean Marinescu, comisarul european pentru transporturi Adina Vălean, a declanșat o licitație pentru un studiu pe fondul rezervei exprimate de Comisia Europeană față de acordul la care s-a ajuns în decembrie pe acest Pachet, în special în privința prevederii legate de întoarcerea camionului acasă după opt săptămâni. Dacă în urma studiului se va constata că există impact negativ asupra mediului și pieței interne, atunci Comisia va modifica prevederile. 

Acesta este de părere că a doua opțiune ar fi cea mai realistă având în vedere că pentru unele prevederi nu există argumente solide care să le susțină. 

Eurodeputatul mai menționează că există o a treia variantă și ea „foarte reală” ca aceste regulamente, odată intrate în vigoare, să fie atacate la Curtea de Justiție a UE

„Știu un stat care va ataca fără șovăieli: Bulgaria. Și sper că și România va fi acolo și sunt convins că nu vor trece de Curtea Europeană pentru că sunt două, trei prevederi care contravin clar libertăților fundamentale privind libera circulație a persoanelor și serviciilor”, a spus acesta. 

Nu în ultimul rând, Marinescu atrage atenția că regulamentele, odată intrate în vigoare, vor determina companiile să încerce să se adapteze la schimbări fundamentale care vor duce la „distorsiuni de piață”. Acesta explică că, „în momentul în care se va ajunge la concurență în Franța sau Germania, prețurile pe acele piețe vor crește și, deci, situația se va complica”. 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Depistarea timpurile ar trebui să fie unul dintre pilonii Planului UE privind Combaterea Cancerului, fiind unul dintre factorii cheie pentru salvarea vieții pacienților

Published

on

© European Parliament

Depistarea timpurile ar trebui să fie unul dintre pilonii Planului UE privind Combaterea Cancerului, fiind unul dintre factorii cheie pentru salvarea vieții pacienților, este mesajul transmis de eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE).

„1 din 4 decese în Uniunea Europeană este cauzat de cancer, iar la fiecare 9 secunde încă un om mai primește acest diagnostic greu de acceptat. Săptămâna europeană a luptei împotriva cancerului vine să ne reamintească realitatea și, în același timp, să ne încurajeze că lucrurile pot sta mai bine”, scrie Marian-Jean Marinescu, într-o postare pe Facebook. 

 

Mai mult, în contextul dezbaterii publice a Planului european de combatere a cancerului, lansată de Comisia Europeană în februarie, Marian-Jean Marinescu și-a prezentat din nou propunerile mele privind principalele direcții de acțiune:

* depistarea timpurie a noilor cazuri
* acces egal la tratament de cea mai bună calitate și medicamente noi, pentru toți cetățenii europeni, indiferent de țara sau regiunea în care trăiesc
* alocarea de fonduri suficiente pentru cercetarea din domeniul cancerului

Potrivit acestuia, „depistarea timpurile ar trebui să fie unul dintre pilonii Planului UE privind Combaterea Cancerului, fiind unul dintre factorii cheie pentru salvarea vieții pacienților”. De asemenea, spune politicianul, trebuie „să furnizăm un acces egal la tratamente de înaltă caltitate și medicamente inovatoare pentru toți pacienții, dar și să depășim diferențele semnificative între statele membre și regiuni”. Prin urmare,  un buget adecvat pentru cercetarea cancerului în cadrul programului Orizont Europa este „șansa Europei de a combate cancerul în viitorul apropiat”, punctează Marinescu. 

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Măsurile privind schimbările climatice ar trebui aplicate după redresarea economiilor afectate de pandemie

Published

on

© European Parliament Media Center

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) susține că măsurile privind schimbările climatice ar trebui aplicate după redresarea economiilor afectate de pandemia cu coronavirus. 

În mesajul postat pe pagina oficială de Facebook, deputatul european menționează că, într-adevăr, planul de redresare post-pandemie al economiei Uniunii Europene s-ar putea ridica la 500 de miliarde de euro, ”sumă care pare să fi fost acceptată de Franța și Germania.”

Reamintim că Preşedintele francez Emmanuel Macron şi cancelarul german Angela Merkel au propus luni un plan de relansare pentru Uniunea Europeană de 500 de miliarde de euro pentru a face faţă impactului economic provocat de noul coronavirus, care a aruncat Europa într-o recesiune de o amploare istorică.

Referitor la planul de redresare economică pe care Comisia Europeană îl pregătește fără consultarea Parlamentului European, Marian-Jean Marinescu subliniază incertitudinea asupra nerambursării viitorilor bani: ”Deși nu a consultat Parlamentul cu privire la Planul de redresare, Comisia Eurpeană îl va face public la finalul acestei luni. Problema este că nu se știe încă ce parte a acestor fonduri vor fi bani neramburisabili și cat reprezintă credite.”

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu, raportorul PE în dosarul care definește termenii colaborării dintre Procurorul Eurpean și OLAF, anunță definitivarea acestuia până la sfârșitul președinției croate

Published

on

© European Parliament

Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), în calitate de raportor al Parlamentului European în dosarul care definește termenii colaborării dintre Procurorul Eurpean și OLAF, anunță reluarea activității și definitivarea acestuia în perioada următoare, în contextul în care Parchetul European trebuie să își înceapă activitatea în luna noiembrie a acestui an.

”Am avut întrevederi cu Consilium și cu OLAF și lucrurile merg în direcția bună. Am speranța să avansăm în această perioadă și că il vom definitiva până la sfârșitul președinției croate, care cunoaște foarte bine acest dosar. Am convingerea că vom încheia în Parlament în iunie acest dosar, pentru ca in noiembrie Procurorul European să intre în pâine”, a transmis deputatul european pe pagina sa oficială de Facebook.

Parchetul European se așteaptă să fie operațional în 2020 și este creat pe baza cooperării consolidate între 22 de state membre. Cele 6 state care nu participă sunt: Suedia, Ungaria, Polonia, Marea Britanie, Irlanda și Danemarca, însă se vor putea alătura în orice moment cooperării dacă doresc, cu excepția Marii Britanii, care se va retrage din UE.

Însărcinată cu investigarea, urmărirea şi aducerea în faţa justiţiei a infracţiunilor împotriva bugetului UE, cum ar fi frauda, corupţia sau frauda transfrontalieră de TVA de peste 10 milioane de euro, instituția EPPO va avea competența de a investiga și a urmări penal infracțiuni care aduc atingere intereselor financiare ale UE și va lucra în strânsă colaborare cu autoritățile naționale de aplicare a legii. De asemenea, va colabora îndeaproape cu alte organisme precum Eurojust și Europol. Lista infracțiunilor va putea fi extinsă în viitor pentru a include, de exemplu, activități teroriste.

OLAF investighează frauda împotriva bugetului UE, corupția și comportamentele incorecte grave în cadrul instituțiilor europene și dezvoltă politica antifraudă pentru Comisia Europeană.

OLAF intenționează să devină un partener de încredere și privilegiat pentru EPPO imediat ce începe să funcționeze.

În cadrul acestui parteneriat interinstituțional, EPPO va fi  pentru cercetările penale, în timp ce OLAF va continua investigațiile administrative privind neregulile și fraudele care afectează interesele financiare ale UE, în toate țările UE. În acest sens, se va consulta și coordona strâns cu Parchetul European.

Această împărțire a responsabilităților va asigura cea mai extinsă protecție posibilă a bugetului UE.


Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru Transport și Turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. (Mai mult despre activitatea lui Marian-Jean Marinescu AICI).

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending