Connect with us

EVENIMENTE

Masa rotundă ”Colaborarea între asociaţiile de pacienţi, propuneri privind legea Sănătăţii şi calitatea actului medical în sistemul sanitar românesc”

Published

on

Vineri, 11 mai 2012, la Prefectura Braşov a avut loc o masa rotundă între 14 asociaţii, federaţii de pacienţi şi specialişti din domeniul Sănătăţii cu tema “Colaborarea între asociaţiile de pacienţi, propuneri privind legea Sănătăţii şi calitatea actului medical în sistemul sanitar romanesc”, organizată de Asociaţia Sano-hep Romania, membru Alianţa pentru Sănătate din Romȃnia.

La eveniment au participat personalitaţi importante din domeniul Sănătăţii şi din mediul politic şi s-au atins subiecte precum accesul la tratament, costurile şi calitatea serviciilor medicale, importanţa, eficienţa şi  implementarea reţetei electronice, apararea drepturilor pacienţilor în contextul noului proiect de lege a Sănătăţii, colaborarea între asociaţiile de pacienţi – exemple de buna practică.

Domnul Dr. Emilian Imbri, consilier Ministerul Sănătăţii, a transmis mesajul Ministrului Sănătăţii, afirmȃnd că nu vor fi schimbari majore în noul proiect de lege a Sănătăţii cu privire la unităţile spitalicesti şi la asigurări. Proiectul de reformare sanitară se va realiza la toate nivelurile de asistenţă medicală, existȃnd schimbări în extinderea posibilităţii de accesare a mai multor forme de finanţare şi introducerea asigurărilor voluntare. In vederea colectării de fonduri,  se doreşte reorganizarea spitalelor de stat în asociaţii şi  fundaţii şi acordarea de servicii de către acestea de servicii medicale în regim privat (eventual cu coplată). Legea va intra în dezbatere publică la începutul lunii iulie pe parcursul a două luni (sfarşitul lunii august).  Referitor la oferta de servicii medicale, s-a precizat că se doreşte prin noua lege să se îmbunăţească accesul populaţiei la servicii de Sănătate de calitate superioară celor existente şi să se concentreze pe siguranţa pacientului.

Au mai fost discutate problemele principale ale sistemului de sănătate: subfinanţarea (procent mic dintr-un PIB mic) şi pierderile din sistem (banul nu urmează pacientul). Domnul Dr. Neculoiu, manager Spitalul Judeţean Brasov, a atras atenţia asupra problemelor cu care se confruntă spitalele publice prin deschiderea de noi spitale private care atrag personalul de la spitalele de stat şi îngrădesc astfel accesul pacientului la serviciile medicale publice, periclitȃndu-i siguranţa (salarii mai mari şi condiţii de muncă mai bune). Decontarea de servicii ar trebui sa fie aceeaşi, indiferent de sistemul public şi  privat şi consideră că sistemul public este defavorizat prin redirecţionarea cazurilor grave. Spitalul public înca mai asigură siguranţa pacienţilor prin asigurarea accesului pacienţilor indiferent de venit la servicii de sănătate.

Domnul Vasile Barbu, Preşedinte Asociaţia Naţionala pentru Protecţia Pacienţilor, ne-a informat despre deficienţele în calcularea DRG-ului din cauza istoricului viciat de datele furnizate de către unităţile spitalicesti publice şi  a salutat demersul Domnului Ministru Cepoi de a transparentiza circuitul fondurilor din sistemul de sănătate, începȃnd cu Ministerul de Finanţe Publice – este normal ca banii sa urmeze pacientul. Sperăm să se facă rectificarea bugetara pe Sănătate avȃnd în vedere nevoile acute de servicii de Sănătate ale populaţiei. Nu se poate discuta de sustenabilitate financiară a sistemului de Sănătate şi de calitate a serviciilor de Sănătate fără alocarea unui procent mai mic de 8% din PIB. In condiţiile în care alocăm 200Euro/pacient/an faţă de 2-3000euro/pacient/an în celalalte ţări europene nu putem discuta de acelaşi  nivel de servicii de sănătate precum în celelalte ţări europene. De asemenea, nu putem discuta de un sistem privat de asigurări de sănătate fără un fond privat de asigurări de sănătate.

Domnul Dr. Cosmin Alexandrescu, Preşedinte Asociaţia Profesională a Medicilor deAmbulator consideră că e nevoie ca şi politicul să îşi  asume faptul ca nevoile actuale ale pacienţilor nu pot fi acoperite cu cantitatea de bani existentă. Economia în sistemul de sănătate poate fi realizată maximizand rolul prevenţiei şi întarirea reţelei primare şi  secundare pentru a putea rezolva un număr mai mare decazuri şi a reduce scăderea presiunii asupra unităţilor spitaliceşti (reducerea numărului de spitalizări). De asemenea, a adus în discutie posibilitatea stabilirii unor preţuri de referinţă care să aducă la un numitor comun costurile serviciilormedicale care în acest moment sunt subevaluate şi  pot determina închiderea mai multor cabinete medicale individuale. Toţi furnizorii de servicii medicale care sunt în contract cu Casa de Asigurări de Sănătatesunt obligaţi sa subvenţioneze mascat din cauza unor preţuri mult prea mici faţa de costurile reale ale realizarii serviciilor respective.

Reprezentanţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Braşov ne-au adus la cunostinţă informatizarea spitalelor publice pentru a controla raportul cost-eficienţă.

Domnul Dr. Imbri a mai adus în discuţie şi asitenţa medicală transfrontalieră care presupune liberul transfer al pacienţilor în graniţele UE şi armonizarea legislaţiei şi  decontărilor între casele de asigurări şi unitaţile medicale din toate ţarile europene pȃnă în octombrie 2013. In vederea implementării acestei directive, Ministerul Sănătăţii a demarat procesul de uniformizarea/alinierea costurilor actului medical indiferent de unitatea medicala unde este desfasurat. Acest lucru este foarte dificil de facut din cauza includerii în costul actului medical a costurilor de intreţinere şi salarizare foarte diferite în functie de unitatea în care se desfaşoară actul medical. Organizaţiile de pacienţi trebuie să vină cu informaţii utile dar să nu înlocuiască aportul experţilor din instituţiile publice. Noua lege este o încercare prin care statul îşi asumă modalitatea în care poate acoperi nevoile pacienţilor.

Doamna Farm. Rodica Ioniţă, Preşedinte Federaţia Farmacia a accentuat faptul că privatizarea excesivă a determinat încurajarea exagerată a consumului. Criza medicamentului este datorată în mare parte exporturilor paralele care a luat o amploare extraordinară. Nu există prevăzut în lege nicio metodă de protecţie a pacienţilor şi  asigurarea consumului intern înainte de export. Diferenţa mare de timp de la facturare şi  plata facturilor determină exporturile paralale, motiv pentru care este nevoie să acţionăm la cauză şi nu la efect.

Domnul Gheorghe Ionescu, Preşedinte Asociaţia Sano-Hep Romȃnia a concluzionat nevoia de menţinerea canalelor deschise de dialog cu reprezentanţii Ministerului Sănătăţii iar Domnul Cristian Hotoboc, Preşedinte Alianţa pentru Sănătate din Romȃnia, în calitate de moderator al mesei rotunde, a asigurat participanţii la dezbatere de colectarea, centralizarea şi susţinerea punctelor de vedere ale organizaţiilor de pacienţi prezente în relaţia cu Ministerul Sănătăţii şi  Casa Naţională de Asigurări de sănătate.

Participanţi:

–          Dr. Emilian Imbri – consilier Ministrul Sănătăţii

–          Ion Ochi – VicePreşedinte CJ Braşov

–          Ion Diniţă – Preşedinte PC Braşov

–          Marius Neculoiu –Manager Spitalul Clinic de Urgenţă Braşov

–          Gabriel Stanciu – Director DSP din cadrul Consiliului Judeţean Braşov

–          Dr. Elemer Wuszinzky – Preşedinte Director General CJAS Brasov

–          Sebastian Grapă – Preşedinte Comisia de Sănătate din cadrul CJ Braşov

–          Dr. Camelia Popa – Medic-şef CJAS Braşov

–          Cristian Hotoboc – Preşedinte Alianţa pentru Sănătate din Romȃnia

–          Vasile Barbu – Preşedinte Asociaţia pentru Protecţia Pacienţilor din

Romȃnia

–          Dr. Cosmin Alexandrescu – Preşedinte Asociaţia Profesională a Medicilor

pe Ambulatoriu

–          Tache Gheorghe – Preşedinte C.O.P.A.C. (Coaliţia Organizaţiilor

Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice)

–          Cristian Rosu – Preşedinte U.N.O.P.A. (Uniunea Naţională a Organizaţiilor

Persoanelor Afectate de HIV)

–          Dan Răican – Preşedinte Asociaţia AntiParkinson

–          Ion Badea – VicePreşedinte Asociaţia LiverTrans

–          Gheorghe Ionescu – Preşedinte Asociaţia SANO-HEP Romȃnia

–          Eduard Dobre – Dir. Executiv Patronatul furnizorilor de servicii

paraclinice PALMED

–          Dr. Cristina Miron – medic medicina muncii

–          Dr. Lenuta Butca – medic de familie

–          Raluca Ionescu – Laboratorul de analize medicale Biossan

–          Rodica Ioniţă – Preşedinte Federaţia Farmacia

–          Pop Mihaela – Director General Federaţia Farmacia

–          Anca Surugiu – Director Executiv Alianţa pentru Sănătate din Romȃnia

–          Madalina Mezei – PR Manager Asociaţia Sano-hep Romania

Foto: inmagine.com

EVENIMENTE

„Importanța preluării de către România a Președinției Consiliului UE”. Conferință organizată la București de Marea Lojă Națională din România, în cadrul seriei de conferințe și dezbateri „Viitorul României”

Published

on

Marți, 19 martie, a avut loc conferința cu tema „Importanța preluării de către România a Președinției Consiliului UE”, din seria de dezbateri “Viitorul României”, lansată de Marea Lojă Națională din România.

Lectorii prezenți la eveniment au fost profesorul Vasile Pușcaș – fost negociator șef al României cu UE și fost ministru delegat al Afacerilor Europene în guvernul Adrian Năstase, Cristian Diaconescu – fost ministru Afaceri Externe, Răzvan Buzatu – expert în afaceri europene și globale și Dan Cărbunaru – director Calea Europeană, cea mai mare comunitate media în domeniul afacerilor europene și al relațiilor transatlantice din România și una dintre cele mai mari din Europa.

Fiecare speaker a evidențiat într-un mod obiectiv dar și subiectiv în același timp prioritățile președinției române la Consiliul Uniunii Europene, încercând să ofere o imagine cât mai creionată a întregului exercițiu pe care îl exercită România timp de 6 luni.


,,Această președinție este un drept și o obligație conform tratatului. Este pentru România ceva inedit, pentru că este pentru prima dată când intră în acest exercițiu. Constatăm ca în 2 luni de zile s-a reușit deja finaliarea a zeci de dosare. Acest lucru a fost posibil datoriă interesului crescut al  insituțiilor europene care doresc să finalizeze cât mai multe dosare, pentru că atunci când se termină mandatul, dosarul neîncheiat trebuie să pornească de la zero. Ineditul președinției este că se desfășoară într-un context cu totul deosebit, ne referim că UE în continuare se află într-o criză existențială și nu mă refer doar la Brexit. Brexit doar argumenteză această criză a Uniunii Europene.”

Vasile Pușcaș, fost negociator șef al României cu UE și fost ministru delegat al Afacerilor Europene în guvernul Adrian Năstase



România dacă s-ar implica cu profesionalism în problema Brexit, ar câștiga un beneficiu de imagine, poate și mai mult pentru următorii 10-15 ani. Precizez că, pentru relația bilaterală, Marea Britanie este cât se poate de utilă și necesară. Marea Britanie a fost foarte aproape de România în procesul de preaderare la NATO. Marea Britanie împărtășește aproape 90% din preocupările României în ceea ce privește riscurile și amenințările de la Est. O prioritate foarte importantă a președinției române, pe care din păcate cred că o va prelua viitoare președinție a Consiliului Uniunii Europene, este migrația. Temă aproape fundamentală în ceea ce privește alegerile europarlamentare. Beneficiul de imagine al președinției române, în sens substanțial, este o uriașă oportunitate pentru România și m-aș bucura să fie folosită.”

Cristian Diaconescu, fost ministru Afaceri Externe



,,Trio-urile președințiilor la Consiliul UE au fost realizate începând cu 2014, cu scopul de a exista o continuitate, având în vedere că UE își construiește strategia pe 10 ani. În perioada 2007-2013, pe site-ul Comisiei Europene la direcția generală pentru politică regională erau o serie de hărți, care erau fragmentate, fără frontiere și nu din motive politice, pur și simplu din punct de vedere administrativ, acestea au fost gândite ca pe măsură ce Europa va fi mai fragmentată, ea va fi din ce în ce mai integrată, iar această fragmentare ducea la construcția acelui element pe care l-am menționat la început, respectiv Statele Unite ale Europei. Numai că a fost un vis, acest vis s-a destrămat la un moment dat și încercăm în momentul de față să îl reluăm la Sibiu, chiar de ziua Europei cu minți luminite. Avem scânteia de geniu în noi, avem elemente care ne pot pune în puncte esențiale de dezvoltare ca popor.”

Răzvan Buzatu, expert în afaceri europene și globale



Nu este mai potrivit să vorbim despre minciună în legătură cu temele europene, decât în această perioadă în care România aflată pentru prima dată la președinția rotativă a Consiliului Uniunii Europene și-a asumat inclusiv combaterea Fake News-ului, combaterea propagandei și combaterea unor forme de răzvboi hibrid, care iau la țintă statele civilizate și europene mai ales atunci când există o miză reală, adică alegerile europarlamentare. România gestionează un dosar important, dar din păcate nu va putea să il finalizeze la timp, vorbim despre Cadrul Financiar Multianual, care prezintă un buget de 1000 de miliarde de euro. Apartenența noastră la Uniunea Europeană este un tren în care ne-am urcat în ultimul vagon. Pentru cei care se vor grăbi să spună că Uniunea Europeană nu ne oferă bani, este bine să îi întrebe pe cei care au gestionat banii europeni în ultima perioadă în România, să vadă cum reușim să fim aprope de media europeană, dar să avem restanțe în domenii mari, precum infrastructură. În negocierile care vor urma, România se pare că va primi mai mulți bani europeni, pe care nu reușește să îi cheltuiască. Este un paradox pozitiv, în sensul că este o nouă șansă pe care o mai avem. Poiectul de comunicare antioccidental și antieuropean în România este o cutie a pandorei, pe care, o dată deschisă, nu știu cine ar mai putea să o închidă cu forțe interne.”

Dan Cărbunaru, director Calea Europeană


Pentru a facilita clarificarea unor aspecte privind probleme majore care preocupă România de azi, Marea Lojă Națională din România organizează o serie de conferințe si dezbateri, într-un larg cadru, cu implicarea societății civile și a factorilor interesați.

Conferințe anterioare:

Marea Lojă Națională din România lansează seria de dezbateri “Viitorul României”, pe teme importante și de actualitate pentru societatea românească

FOTO: Radu Bălănescu, Marele Maestru al Marii Loji Naționale din România

VIDEO ,,Locul și Rolul elitelor în conducerea statelor democratice”. Conferință organizată la București de Marea Lojă Națională din România, în cadrul seriei de conferințe și dezbateri „Viitorul României”

 

Continue Reading

EVENIMENTE

Institutul Aspen România și GMF organizează, la București, o nouă ediție Atlantic – Black Sea Security Forum, eveniment dedicat revenirii la competiția între marile puteri globale

Published

on

© Aspen Institute Romania

Institutul Aspen România, în parteneriat cu biroul din București al German Marshall Fund al Statelor Unite, organizează Atlantic-Black Sea Security Forum – The New Great Game? Return of Power Politics, un eveniment internațional la nivel înalt, care va avea loc pe 21 martie, începând cu ora 9:00, la Palatul Cercul Militar Național, Sala de Marmură, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Evenimentul se bucură de sprijinul Ministerului Apărării Naționale și al NATO, în calitate de parteneri instituționali.

Atlantic – Black Sea Security Forum se adresează și servește decidenților, experților și publicului general, oferind o platformă regională pentru gândirea în perspectivă a politicilor economice și de securitate.

Printre speakerii confirmați se regăsesc: Gabriel Leș, Ministrul Apărării Naționale; Teodor Meleșcanu, Ministrul Afacerilor Externe; Bekim Maksuti, Ministrul Adjunct al Apărării, Republica Macedonia de Nord; Colonel Scott A. Weston, Atașat Militar al Statelor Unite ale Americii în România; Comandor Neville McNally, Atașat Militar al Marii Britanii în România; Viceamiral Dr.Alexandru Mîrșu, Șeful Statului Major al Forțelor Navale; Stephen Flanagan, Senior Political Scientist, RAND Corporation;Constantin Ionescu, Consilier de Stat – Departamentul Securităţii Naţionale și Directorul Oficiului Informaţii Integrate, Administrația Prezidențială; Bogdan Belciu, Partener Pwc România; Thierry de Boisvilliers, Director Departament Marketing, Divizia de Elicoptere de Luptă – Airbus; Alina Bârgăoanu, Expert în cadrul grupului de lucru european pentru elaborarea strategiei de combatere a fenomenului știrilor false; General Patrick Destremau, Director al Institutului de Înalte Studii de Apărare Naționale și Învătământ Militar Superior, Franța; Levan Dolidze, Fondator și Director, Centrul Georgian pentru Securitate și Dezvoltare.

Evenimentul reflectă atât deteriorarea mediului general de securitate, cât și creșterea relevanței zonei extinse a Mării Negre. Provocările la adresa securității europene și transatlantice au crescut recent numai din cauza actorilor externi agresivi, a evoluțiilor complicate din interiorul  UE și a unei relații complicate între Europa și Statele Unite. Brexit-ul, agresivitatea rusă  din Marea Neagră și Marea Azov și războiul său hibrid care evoluează, evoluții neașteptate în cadrul administrației SUA, evoluțiile politice din cadrul UE contribuie la un peisaj de securitate precar și solicită răspunsuri mai ferme și mai concertate.

În plus, conceptul de Politică de Securitate și Apărare Comună a intrat în vocabularul european, dar  cuvintele sunt susținute de prea puțină acțiune și strategie, în ciuda unei nevoi crescute de viziune și eforturi susținute în această direcție. În acest context, aniversarea a 70 de ani de la fondarea NATO din acest an creează o oportunitate ideală pentru o nouă perspectivă de securitate.

Continue Reading

EVENIMENTE

Reprezentanța Comisiei Europene prezintă recomandările UE privind prioritățile de investiții ale României în perioada 2021-2027 (LIVE, 22 martie, ora 14:00)

Published

on

© Comisia Europeană

Reprezentanța Comisiei Europene organizează vineri, 22 martie, un eveniment dedicat priorităților de investiții ale României în perioada 2021-2027, dezbaterea având loc în condițiile în care Comisia Europeană a publicat, în premieră, în Raportul de țară privind România și un ghid în care prezintă și analizează idei pentru a facilita prioritățile de investiții, inclusiv la nivelul politicii de coeziune pentru Cadrul Financiar Multianual 2021-2027.

Evenimentul va fi transmis LIVE pe CaleaEuropeană.ro vineri, 22 martie, începând cu ora 14:00.

Evenimentul va consta într-un prim schimb de opinii între Comisia Europeană și autoritățile române privind  prioritățile de investiții aferente politicii de coeziune în perioada de programare 2021-2027, pornind de la analiza menționată.

În ce privește România, ghidul publicat de executivul european capătă o valoare aparte în condițiile în care țara noastră va beneficia de al patrulea cel mai mare buget alocat (în creștere cu 8% 30,7 miliarde de euro) în cadrul unei politici de coeziune modernizată, fiind devansată doar de Polonia (72,7 miliarde), Italia (43,4 miliarde) și Spania (38,3 de miliarde).

Noua componentă inclusă de Comisia Europeană în cadrul Semestrului European – ciclul anual de coordonare a politicilor economice la nivelul UE – a fost salutată și de comisarul pentru politică regională, Corina Crețu, care a transmis că ”acest lucru ne va ajuta să relansăm discuțiile privind prioritățile statelor membre în materie de investiții pentru următorul deceniu și privind modul în care fondurile politicii de coeziune își pot aduce contribuția”.

Documentul, regăsit la Anexa D în cadrul recomandărilor de țară pentru România, are ca bază de pornire propunerea Comisiei Europene pentru viitorul buget multianual prin care alocările politicii de coeziune pentru România vor atinge un nivel record. 

Între altele, Comisia Europeană transmite României că printre nevoile majore de investiții se află cele privind ”consolidarea capacităților și competențelor în materie de cercetare și inovare și adoptarea tehnologiilor avansate, în toate regiunile României, inclusiv în regiunea capitalei”.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending