Connect with us

FONDURI EUROPENE

MFE: Rata de absorbție a fondurilor UE este de 16%, față de 18% media europeană

Published

on

Ministerul Fondurilor Europene salută declarația premierului Viorica Dăncilă referitoare la evoluția fondurilor europene în ultimele luni și precizează că rata de absorbție a fondurilor europene este de 16%, față de 18% media europeană.

„În primele 3 luni ale anului, au intrat în țară 4,9 miliarde lei, adică peste 1,2 miliarde euro fonduri europene”, a declarat recent Viorica Dăncilă la postul televiziune România TV.

„Sumele sunt aferente proiectelor derulate prin politica de coeziune și politica agricolă comună. Reamintim că Ministerul Fondurilor Europene a lansat până în prezent apeluri în valoare de 22,6 miliarde euro, reprezentând 80,2% din alocare”, transmite MFE, într-o postare pe pagina de Facebook.

Numărul contractelor semnate a ajuns la 2.800, cumulând o valoare totală de 11,5 miliarde euro, iar rata de absorbție a banilor europeni este, astăzi, de 16%, față de 18% media europeană, încheie MFE. 

Potrivit datelor oficiale centralizate la Ministerul de Finanțe, în perioada 2014-31 martie 2018, România a primit de la Uniunea Europeană în total circa 10,2 miliarde de euro, fonduri europene din cadrul Financiar 2014-2020. 

 

 

.

FONDURI EUROPENE

Cetatea Deva va fi restaurată cu fonduri europene în valoare de 4,7 milioane euro până în primăvara anului 2023

Published

on

© https://cetateadeva.ro/gallery

Cetatea Deva va fi restaurată cu fonduri europene până în primăvara anului 2023. 

Primarul Municipiului Deva, Nicolae-Florin Oancea, a semnat, marți, 16 iulie 2019, cu ADR Vest contractul de finanțare prin Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014-2020 pentru proiectul ”Reabilitarea zonei urbane Dealul Cetății Deva, monument al naturii și istoric cu valoare turistică ridicată din Municipiul Deva – Refuncționalizarea Incintei I”, în valoare totală de 21.996.485,74 lei, inclusiv (echivalentul a 4.724.940 de euro), dintre care: 21.556.556,03 lei (4.630.441,2 euro) – valoarea asistenței nerambursabile solicitate; 439.929,71 lei (94.498,8 euro) – valoarea cofinanțării Municipiului Deva.

În mesajul postat de primăria municipiului Deva, se arată că perioada de implementare a proiectului va fi iulie 2019-august 2023, iar perioada de execuție a lucrărilor și recepția la terminarea lucrărilor: 37 de luni, estimate a se desfășura în intervalul aprilie 2020 – mai 2023.

 

Citiți și: Cetatea Sarmizegetusa Regia va fi restaurată, fiind cel mai mare proiect din acest domeniu din ultimii 30 de ani

 

Continue Reading

FONDURI EUROPENE

Cel mai mare și performant planetariu din România, realizat inclusiv cu fonduri europene, va fi inaugurat în Salina Slănic din județul Prahova

Published

on

© Supernvova Planetarium/ Facebook
Supernova Planetarium este cel mai MARE si mai Performant planetariu din Romania cu cel mai mare ecran sferic de 16m diam., max. 200 de locuri, proiectoare 4K laser, fotolii super-ergonomice.

Acesta va fi inaugurat, vineri, 19 iulie, la Salina Slănic Prahova, proiectul fiind realizat cu fonduri europene, anunţă, luni, într-un comunicat de presă, Asociaţia Astronomică “Urania”, iniţiator al proiectului, relatează Agerpres.

©Supernova Planetarium/ Facebook

“Supernova Planetarium, cel mai mare planetariu din România, va fi instalat în Salina Slănic Prahova, la 208 metri adâncime – un proiect în valoare de peste 2 milioane de lei, inclusiv finanţare europeană. ‘Cerul de sub Pământ’ se deschide în prezenţa iniţiatorilor proiectului, invitaţilor şi a publicului, aniversând împreună jumătate de veac de istorie: ‘APOLLO 11 – 50 de ani de la aselenizare’. Amfitrionul evenimentului: cosmonautul dr. ing. Dumitru Prunariu, membru de onoare al Academiei Române”, se arată în comunicat.

SUPERNOVA PLANETARIUM funcționează încă de anul trecut în salină, iar turiștii vor găsi ”nu numai un al doilea obiectiv important de vizitat, dar și cel mai mare și performant planetariu digital din Romania.”, transmite echipa proiectului pe pagina de Facebook.

Biletele pot fi rezervate online, aici.

Continue Reading

FONDURI EUROPENE

Premieră în România: Prin finanțare cu fonduri europene, o firmă din Cluj lansează primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian

Published

on

© Wikipedia

Primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian ce poate fi utilizat şi de la distanţă, de pe o tabletă, a fost realizat la Cluj-Napoca, finanţarea pentru acesta depăşind un milion de euro, majoritatea banilor venind din fonduri europene.

Directorul general al Sim Soft Distribution, Ioan Alexandru Drăgan, a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă că simulatorul are scopul de a pregăti controlorii de trafic aerian să aibă reacţii mai bune în situaţii de criză, prevenind, astfel, pierderile umane şi cele materiale, scrie portalul startupcafe.ro.

„Compania noastră a finalizat un proiect de cercetare, care este primul simulator românesc care priveşte testarea controlorilor de trafic aerian şi se adresează atât clienţilor din sectorul civil, cât şi din cel militar. Scopul este de a pregăti controlorii de trafic aerian să aibă reacţii mai bune în situaţii de criză, prevenind astfel pierderile umane şi pierderile materiale. Realizarea simulatorului a durat doi ani, din august 2017 – august 2019, valoarea totală a proiectului fiind de 4,9 milioane de lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) de 3,5 milioane de lei. Costul simulatorului se ridică între 500.000 de euro şi 1,5 milioane de euro, în funcţie de complexitate şi personalizare”, a spus Drăgan, conform sursei menționate.

Într-o postare pe Facebook, Reprezentanța Comisiei Europene în România a arătat că aceasta este o ”premieră în tehnologia din România”.

”O firmă locală a realizat primul simulator românesc pentru controlorii de trafic aerian. Costul proiectului a fost de 4,9 milioane de lei, din care 3,5 milioane, asigurate prin fonduri UE”, a transmis RCE.

 

Simulatorul, numit ATMIS AIO, cartografiază şi redă 100% funcţionalitatea operaţională a simulatoarelor de zbor disponibile în piaţă, dar se bazează pe un pachet format din cele mai recente şi avansate tehnologii privind opţiunile de instruire. Simulatorul are rolul de a îmbunătăţi procedura de instruire a controlorilor de trafic aerian cu ajutorul unor instrumente şi a conţinutului de calitate. Practic, sunt eliminate costurile mari şi aduce în scenă gradul de libertate al utilizatorului.

Simulatorul românesc este folosit de Aeroportul din Atena, va fi livrat Romatsa, pentru instruirea controlorilor de trafic aerian de pe mai multe aeroporturi din România, şi urmează să fie abordate pieţe emergente, cum ar fi Africa – Nigeria, Ghana, Senegal.

Compania clujeană de soft a fost înfiinţată în anul 2011 şi se ocupă de crearea şi livrarea simulatoarelor software de management al traficului aerian, dezvoltate de ingineri aerospaţiali cu înalte calificări şi de specialişti în managementul traficului aerian.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending