Connect with us

ROMÂNIA

Ministrul Apărării: România a demarat procedura de achiziție a încă 36 de avioane F16

Published

on

Ministrul Apărării, Gabriel Leş, a anunţat, miercuri seară, că au fost demarate procedurile pentru achiziţionarea a încă 36 de avioane de luptă F16.

El a declarat, într-o emisiune la TVR 1, că România îşi doreşte ca avioanele militare să fie noi, însă a subliniat că nu ştie, în acest moment, dacă aparatele de zbor vor fi noi sau second hand, relatează Agerpres.

Suntem în procedură pentru aceste noi avioane pe care trebuie să le luăm. Mă refer la încă 36 de avioane F16 pe care trebuie să le achiziţionăm, astfel încât să avem câteva escadrile funcţionale şi capabile, această capabilitate să înlocuiască vechile MiG-uri pe care le avem. Bineînţeles că dorinţa noastră este ca aceste avioane să fie noi. În acest moment nu pot să comunic dacă va exista această posibilitate pentru achiziţiona aceste aparate noi. Ceea ce pot să vă spun este că toate procedurile pe care le avem în acest moment în derulare pentru achiziţionarea următoarelor avioane F16, dacă vor fi avioane second hand, vor fi cu upgradare în industria noastră de apărare. Deci, aceste avioane se vor face în România şi vor fi bineînţeles echipate la capabilităţile actuale“, a precizat ministrul Apărării Naţionale (MApN).

Reamintim că la 6 octombrie 2017, Forţele Aeriene Române au finalizat Faza I de introducere în serviciu a avioanelor multirol F-16 Fighting Falcon cu o escadrilă de 12 avioane multirol. Primele şase aeronave din escadrila de 12 avioane multirol incluse în acordul româno-portughez au intrat în dotarea Forţelor Aeriene Române în data de 29 septembrie 2016, iar următoarele trei pe 16 decembrie 2016.

Avioanele F-16 aflate în dotarea Forțelor Aeriene Române sunt așteptate să participe începând cu acest an la misiunile de poliție aeriană ale NATO la Marea Neagră în cadrul Operațiunii Reassurance.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community în cadrul World Economic Forum și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute.

Continue Reading
Advertisement
5 Comments

5 Comments

  1. claudiu

    March 7, 2019 at 1:55 pm

    PSD a ratat de 2 ani sa demareze procedura pentru alt lot de avioane multirol. Ministrul Les trebuia intrebat de ce se intarzie aceasta achizitie de 2 ani.

    Calea Europeana preia fake news-uri marca G. Les fara sa verifice. Aseara ministrul Les a fost la TVR1 sa ne aburesca cum ca a demarat procedura pentru alte avioane F-16. Calea Euroeana ca o pagina de casa a PSD preaia fake-news-ul fara cea mai mica jena. In realitate, Mihnea Motoc a fost primul care a declarat in 2016 ca in 2017 va incepe procedura pentru achizitia unui al doilea lot de F-16 iar ministrul Tutuianu declara in 2017 ca „Ne ducem cu încă 36[avioane]. Procedura o vom derula anul acesta și o vom demara din 2018 până în 2022”, a precizat ministrul. Aici aveti stirea din 2017 cu Tutuianu care se angaja cu calendarul care era deja intarziat. Minciunile marca PSD vin la foc automat direct proportional cu numarul de programe majore blocat de echipa Dragnea Fifor si Les.

    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/romania-vrea-sa-cumpere-inca-36-de-avioane-multirol-ce-alte-dotari-se-afla-pe-lista-de-achizitii-a-armatei-767623?fbclid=IwAR00dG3-jyqWRplw1C5DgmiA3VS6FffbOc1-Kt5t0YCSaCx2_uDwOXAD63M

    • Robert Lupitu

      March 7, 2019 at 2:19 pm

      Bună ziua, domnule Degeratu,

      Pentru a fi siguri că aveți imaginea completă a relatărilor noastre cu privire la acest aspect, la o simplă căutare ați fi găsit și următoarele materiale:

      https://www.caleaeuropeana.ro/romania-discuta-cu-sua-despre-achizitia-celei-de-a-doua-escadrile-de-avioane-f16/ – Ministrul Apărării Naționale, Mihnea Motoc, a anunțat miercuri, 22 februarie 2016, că pentru continuarea achiziției de avioane F16 s-a discutat direct cu Guvernul Statelor Unite ale Americii. Cu alte cuvinte, ceea ce dumneavoastră menționați în comentariul la acest articol.

      https://www.caleaeuropeana.ro/mihai-fifor-romania-f16-avioane/ – Aici, un alt articol din februarie 2018 în care precedesorului actualului ministru menționa că România doreşte să completeze escadrila de F16 cu încă patru aeronave şi are în proiecţie achiziţionarea a încă 36 de astfel de aparate de zbor.

      Apreciem criticile în egală măsură cu opiniile și viziunile diferite care contribuie la o dezbatere vie a ideilor și a informațiilor. Apreciem, totodată, și modul constructiv în care sunt expuse ideile celor care ne citesc și vă suntem recunoscători anticipat că veți înțelege imaginea de ansamblu în mod corect și nepărtinitor!

      Cele bune!

      • claudiu

        March 7, 2019 at 2:30 pm

        Domnule Lupitu,
        ar fi fost o chestiune elementara de jurnalism sa mentionati o chestiune de evidenta pentru toata lumea, ca aseara ministrul apararii Les a mintit cum ca a demarat procedura. Daca tot va laudati ca ati dat stiri in 2017 si 2018, de ce nu le mentionati in articolul de astazi si de ce nu trageti concluzii logice despre prestatia lamentabila a minstrului psdist ? Va retine ceva sa va faceti meseria ? Poate ne spuneti ce va retine.

  2. Robert Lupitu

    March 7, 2019 at 3:07 pm

    Vă mulțumesc pentru opinie!

    V-aș fi recunoscător dacă am avea în vedere faptul că v-ați expus opinia privind declarația unui oficial preluată și relatată ca atare. Ar fi o dovadă a aprecierii pe care în comun cred că o avem față de dreptul de a dialoga constructiv despre subiectele care ne preocupă, fără asumpții nefondate. Altminteri, concluzii sau viziuni ale subsemnatului le puteți veți găsi în materiale de opinie.

    Vă doresc succes și vă invit să ne urmăriți în continuare critic și, în egală măsură, constructiv!

    • claudiu

      March 7, 2019 at 3:34 pm

      Nu faceti decat sa confirmati scaderea standardelor pe care Calea Europeana pretinde ca le are. Cand exista un istoric clar are declaratiilor politicianiste pe tema avioanelor multirol nu puteti pretexta ca articolul trebuie sa se rezume la o reflectare fidela a declaratiilor unui oficial.Daca Les si PSD emit cate 50 de declaratii oficiale mincinoase pe zi Calea Europeana este obligat sa le reflecte fidel ?! Calea europeana nu prea mai are treaba cu jurnalismul independent, iar cazul cu avioanele e ultimul pentru mine sa mai intru aici. Nu am de ce sa va mai urmaresc. Doar voi atentionat apropiatii de directia gresita in care mergeti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

NEWS

Ministerul Fondurilor Europene a lansat campania de promovare ”Bani europeni pentru idei românești”, prima din ultimii șase ani, prin care publicul va fi informat cu privire la contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României

Published

on

Ministerul Fondurilor Europene a lansat campania de promovare ”Bani europeni pentru idei românești”, prima astfel de inițiativă din ultimii șase ani, care își propune să informeze publicul cu privire la contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României și la schimbările pozitive concrete pe care politica de Coeziune le-a adus, anunță Ministerul Fondurilor Europene printr-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Materialele campaniei ”Bani europeni pentru idei românești” vor fi promovate la nivel național, în mass-media, timp de 5 luni.

Când începe campania?

Difuzarea primului spot al campaniei va începe în data de 28 martie 2019 și va viza Programul Operațional Competitivitate.

Campanie integrată, folosește un mix de comunicare ce include următoarele canale media:

televiziune;

radio;

online – bannere publicitare și publireportaje în presa electronică;

outdoor – panotaj stradal standard și reclamă electronică;

social media – Facebook;

broșuri

Specificul integrat a fost gândit pentru a corespunde nevoilor de informare ale publicului general, 18+, național.

Imaginea campaniei va fi Gianina Corondan.

Mesajul campaniei este ”Bani europeni pentru idei românești”.

Canale media

Sondajul de opinie, la nivel național, inclus în acest proiect, a evidențiat faptul că printre sursele la care apelează cetățenii atunci când este vorba de informații referitoare la fondurile europene sunt:

televiziunea: canalul prin care și-ar dori în cea mai mare măsură să primească informații despre fondurile europene – 57% emisiuni de specialitate, 21% reclame TV;

internetul – 25%.

Tot din acest sondaj sociologic știm că prosperitatea este valoarea despre care respondenții cred că reprezintă cel mai bine impactul investițiilor din fonduri europene (55%). În plus, cercetarea a arătat că principala așteptare a românilor de la cei care gestionează fonduri europene este reducerea birocrației – 91%.

Scopul campaniei

Scopul campaniei noastre este informarea publicului cu privire la contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României și la schimbările pozitive concrete pe care Politica de Coeziune le-a adus în viețile noastre. Campania evidențiază faptul că toți cetățenii beneficiază, direct sau indirect, de investițiile realizate din fonduri europene. Datorită acestor bani, mulți români sunt conectați la infrastructura de apă, la cea de internet sau transport, beneficiază de o educație mai bună în școli, de asistență și tratamente medicale în spitale sau de noi calificări pe piața muncii. Tot datorită investițiilor realizate din fonduri europene, oamenii lucrează, inovează sau își încep propria afacere.

Surse de finanțare

În regulamentele europene nr. 1303/2013 şi nr. 1304/2013 este prevăzută obligaţia Statelor Membre beneficiare de fonduri europene, deci și obligația României, de a lua măsurile necesare de informare a publicului şi de a asigura vizibilitatea intervenţiei financiare a Uniunii Europene.

Prin urmare, campania este cofinanțată din fonduri europene, astfel:

Fondul European de Dezvoltare Regională;

Fondul Social European.

Buget

Bugetul total investit în această campanie este de 11.785.282 lei cu TVA (2.475.535 euro) din care:

7.465.640 lei cu TVA (1.568.181 euro) din proiectul „Campanii de comunicare pentru promovarea fondurilor ESI 2014-2020”, finanțat din POAT;

4.319.642 lei cu TVA (907.354 euro) din proiectul „Descoperă Programul Operațional Capital Uman”, finanțat din AT POCU.

Abordare

Având în vedere responsabilitățile Ministerului Fondurilor Europene în ceea ce privește gestionarea fondurilor europene structurale și de investiții, materialele din campania de comunicare pun accentul pe promovarea Programelor Operaționale pentru care asigurăm managementul, astfel:

Programul Operațional Competitivitate (POC);

Programul Operațional Capital Uman (POCU);

Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM);

Programul Operațional Asistență Tehnică (POAT).

Așadar, am pregătit seturi integrate de comunicare ce pun accentul fiecare pe câte un Program Operațional. Având în vedere impactul social scontat al Programului Operațional Capital Uman (POCU), pentru acest Program sunt planificate 2 seturi integrate de comunicare.

Fiecare este format din:

1 spot TV, difuzat pe 3 posturi naționale de televiziune;

1 spot radio, difuzat pe 2 posturi naționale de radio;

1 banner web online, difuzat pe topul primele 50 site-uri ca audiență din România;

reclama Facebook timp de 4 săptămâni;

panotaj stradal pe 115 panouri standard și electronice;

4 publireportaje pentru media online.

Reclamele aferente fiecărui set de comunicare vor rula concomitent, timp de 4 săptămâni.

Calendar

Prima lună (aprilie) reclamele aferente PO Competitivitate;

A 2-a lună (mai) primul set al reclamelor aferente PO Capital Uman;

A 3-a lună (iunie) reclamele aferente PO Infrastructură Mare;

A 4-a lună (iulie) al doilea set al reclamelor aferente PO Capital Uman;

Ultima lună (august) reclamele aferente PO Asistență Tehnică.

Conținut

5 spoturi TV, difuzate pe 3 posturi televiziuni de știri cu acoperire, însumând 6.720 difuzări, dintre care jumătate în prime time;

5 spoturi radio, difuzate pe două posturi cu acoperire națională, însumând 1.085 difuzări, dintre care 545 în prime time;

5 bannere web online: 50 site-uri cu cel puțin 20.000 vizitatori unici;

reclama Facebook pe întreaga durată a campaniei;

86 panouri outdoor, de tip panotaj stradal și 29 panouri outdoor, de tip afișaj electronic amplasate astfel: 50 reclame pe panouri publicitare pe drumurile europene și pe drumurile naționale principale, distribuite uniform, cel puțin câte un panou în fiecare județ, 20 reclame în zona aeroporturilor, gărilor și metroului bucureștean și 45 panouri amplasate în București și în municipiile reședință de județ.

20 publireportaje pentru media online publicate fiecare pe câte 5 site-uri, aflate între primele 20 în categoria lor, în funcție de criteriul „clienți unici”.

În plus, sunt pregătite:

– 4.000 seturi obiecte promoționale

– Broșura „Despre fondurile europene pe înțelesul tuturor”, într-un tiraj de 2.500 exemplare.

Alte informații relevante:

Evenimentul de lansare a campaniei a avut loc la Muzeul de Artă Populară Prof. Dr. Nicolae Minovici, clădire reabilitată printr-un proiect finanțat din fonduri europene.

Contract

Contractul de prestări servicii a fost semnat în luna ianuarie 2019 între Ministerul Fondurilor Europene și Asocierea The Plan B Concept – All Media Company, după derularea unei proceduri de licitație deschisă, în perioada septembrie-decembrie 2018.

Continue Reading

ROMÂNIA

Tinerii români de până în 25 ani cu competențe excepționale în domeniul securității informatice se vor putea afirma anul acesta în cadrul Campionatului European de Securitate Cibernetică, organizat la București

Published

on

@Reprezentanța Permanentă a României pe lângă UE/ Facebook

Campionatului European de Securitate Cibernetică (ECSC), dedicat găsirii de noi talente pentru a fi recrutate în domeniul securității cibernetice, va avea loc la București, în toamna acestui an. Competiția internațională va fi coordonată la nivel tehnic de compania românească de securitate informatică, Bit Sentinel, informează Agerpres.

În prezent, multe state dezvoltate se confruntă cu dificultăţi în protejarea infrastructurilor IT naționale, generate, printre altele, şi de lipsa specialiştilor în securitate IT.  Pentru a contribui la atenuarea acestui deficit de competențe, multe țări au lansat competiții naționale de securitate cibernetică adresate studenților, absolvenților de învățământ universitar sau chiar profesioniștilor non-TIC cu scopul clar de a găsi noi și tinere talente care să fie încurajate să urmeze o carieră în domeniul securității cibernetice. Astfel, Campionatul European de Securitate Cibernetică se ocupă de aceste competiții prin adăugarea unei dimensiuni pan-europene.

,,Ameninţările cibernetice devin un subiect prezent în instituţiile publice, dar şi în sectorul privat. Astfel, pentru a ţine pasul cu aceste ameninţări, este necesară creşterea numărului de specialişti în securitate cibernetică. Pentru a motiva tinerii talentaţi să se implice în acest domeniu, apar tot mai multe iniţiative, iar echipa Bit Sentinel contribuie tot mai mult la acest demers. Pentru noi, pe lângă bucuria de a fi aproape de noile generaţii de hackeri etici, implicarea în European Cyber Security Challenge este şi o confirmare a experienţei acumulate de echipa Bit Sentinel din 2015 până în prezent. Este al doilea an consecutiv în care ne implicăm în competiţie şi aştept cu nerăbdare să cunosc reprezentanţii României pentru această ediţie”, afirmă Andrei Avădănei, director general Bit Sentinel, într-un comunicat de presă al companiei, transmis marţi AGERPRES.

Potrivit sursei citate, Bit Sentinel, alături de parteneri din mediul public şi privat, CISCO sau Microsoft, vor dezvolta scenariile pentru etapa naţională prin care va fi selectat lotul naţional extins.

Echipele vor fi formate din doi (maxim trei) antrenori şi cel mult zece concurenţi din două categorii: cinci juniori (între 16 şi 20 ani) şi cinci seniori (între 21 şi 25 ani).  

Potrivit organizatorilor – Serviciul Român de Informaţii (SRI), Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) şi Asociaţia Naţională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI) – echipele vor trebui să se transpună într-un scenariu care presupune dezvoltarea şi apărarea unei infrastructuri. Partea cea mai importantă va rămâne dezvoltarea şi apărarea propriei infrastructuri, fiind luată în considerare și atacarea celorlalte echipe în competiția pentru puncte, reiese din prezentare.

Astfel, în perioada mai-septembrie vor fi organizate diverse sesiuni de antrenament pentru a creşte nivelul expertizei tehnice din lotul extins al României, din care vor fi selectaţi cei 10 finalişti care ne vor reprezenta la Campionatul European de Securitate Cibernetică. De asemenea, Bit Sentinel va coordona şi contribui cu probleme la etapa finală a ECSC.

Prin Campionatul European de Securitate Cibernetică se oferă acestor concursuri un caracter multinaţional – echipele fiecărui stat fiind implicate atât în exerciţii de colaborare, cât şi în competiţie. Probele campionatului acoperă domenii precum securitate web, securitate mobilă, puzzleuri criptografice, inginerie inversă și investigații, pentru care vor acumula puncte.

19 ţări şi-au anunţat participarea la etapa finală a Campionatului European de Securitate Cibernetică de la Bucureşti, se arată pe pagina oficială a competiţiei: Cipru, Belgia, Austria, Cehia, Danemarca, Estonia, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Liechtenstein, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Spania, Elveţia şi Marea Britanie.

Scopul ECSC este de a plasa securitatea informatică în serviciul omenirii, în vederea promovării unei societăți pașnice care să se ocupe de păstrarea valorilor democratice, a libertății de gândire, a demnității și a gândirii critice, potrivit paginii oficiale a competiției.

European Cyber Security Challenge (ECSC) este o iniţiativă a ENISA (European Union Agency for Network and Information Security), promovată de Comisia Europeană, care îşi propune să dezvolte abilităţile tinerilor în domeniul securităţii cibernetice, precum şi să le faciliteze contactul cu organizaţiile din mediul privat care acţionează în acest domeniu. Inițiativa intră în contextul general al Strategiei de securitate cibernetică a UE și al Directivei privind securitatea rețelelor și sistemelor informatice, care, împreună cu Agenda Europeană pentru Securitate, oferă cadrul strategic general pentru inițiativele UE privind securitatea cibernetică și criminalitatea informatică.

Continue Reading

NEWS

Administrația Prezidențială marchează Ziua internațională a luptei împotriva epilepsiei. Palatul Cotroceni va fi iluminat în culoarea mov

Published

on

Administrația Prezidențială marchează, pentru al treilea an consecutiv, Ziua internaţională a luptei împotriva epilepsiei, marţi urmând ca Palatul Cotroceni să fie iluminat în culoarea mov.

Potrivit unui anunţ al Administraţiei Prezidenţiale, Palatul Cotroceni va fi iluminat în această culoare începând cu ora 20.00, în semn de solidaritate cu persoanele afectate de această boală.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending