FONDURI EUROPENE
Ministrul Economiei, veste bună pentru antreprenori: Programul Startup Nation 2, cu un buget total de 444 milioane de euro, a fost deblocat
Published
6 days agoon
By
Andreea Radu
Ministrul Economiei, Radu Miruță, a anunțat vineri semnarea ordinului care deblochează și lansează programul Startup Nation 2, finanțat din fonduri europene, cu un buget total de 444 de milioane de euro.
„Inițial, tot proiectul de 444 milioane de euro era blocat, pentru că nu se atinsese pragul minim de 25.000 de aplicanți sub 30 de ani. Am păstrat această condiție, dar am găsit o soluție corectă: l-am spart și împărțit lansarea în două etape, ca să nu mai ținem pe loc pe nimeni”, a transmis Miruță.
Acesta a explicat ce înseamnă acest lucru, concret: cei 22.000 de tineri care au aplicat deja pot merge mai departe către finanțarea europeana, până la 50.000 euro/proiect, iar pentru diferența de aproximativ 7.600 de locuri rămase, va fi deschisă o nouă etapă de înscrieri, astfel încât să se atingă ținta totală.
„Cu alte cuvinte: nu era corect să ținem pe loc 22.000 de oameni, care își doresc să performeze, să se dezvolte și să-i ajute și pe ceilalți să crească, doar pentru că încă nu s-au înscris ultimii 7.600”, a adăugat ministru.
Totodată, ministrul a precizat că din 1 august încep cursurile de antreprenoriat, un pas obligatoriu înainte de accesarea finanțării, iar în septembrie este estimat startul depunerii proiectelor.
„Și un lucru important: lucrăm în paralel. Cei care termină cursurile mai repede vor putea aplica imediat, nu vor aștepta după ceilalți. Selecția finală a câștigătorilor va fi făcută după ce toată lumea a parcurs pașii obligatorii. Orice antreprenor are nevoie de sprijin la început de drum. Rolul meu și al echipei mele este să-i ajutăm să reușească, nu să-i blocăm în birocrație”, a subliniat Radu Miruță.
Andreea Radu este redactor CaleaEuropeană.ro. Absolventă a Facultății de Științe Politice din cadrul Universității din Bucuresti, Andreea urmează un program de masterat în domeniul "Politicile egalității de șanse in context românesc și european".

You may like
Ursula von der Leyen, omagiu victimelor genocidului de la Srebrenica la 30 de ani de la tragedie: ”UE nu va uita niciodată”
BraveTech EU, o nouă inițiativă lansată de Comisia Europeană în parteneriat cu Ucraina, va consolida capacitățile comune de apărare
Franța și Regatul Unit semnează un acord „istoric” pentru a-și coordona în premieră politica de descurajare nucleară în beneficiul securității europene
Parteneriatul strategic cu SUA este “o garanție a stabilității și prosperității” României, afirmă Bolojan la 28 de ani de la lansarea parteneriatului
Noua ambasadoare a Germaniei în România, Angela Ganninger, are misiunea unei cooperări strânse Berlin – București “pentru o Europă unită și sigură”
UE încheie un acord cu Israelul pentru a facilita accesul ajutoarelor umanitare în Gaza / Kallas: Contăm pe Israel să pună în aplicare toate măsurile convenite
FONDURI EUROPENE
Ministerul Dezvoltării impune criterii sporurilor pentru gestionarea fondurilor europene. Cseke Attila: „Introducem meritocrația în administrația publică”
Published
1 week agoon
July 1, 2025By
Andreea Radu
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a publicat miercuri, spre dezbatere publică, un proiect de act normativ care ar lega acordarea sporurilor pentru gestionarea proiectelor finanțate din fonduri europene de criterii de performanță și ar introduce meritocrația în administrația publică, a anunțat ministrul dezvoltării, Cseke Attila, potrivit comunicatului oficial.
Propunerea de act normativ modifică regulamentul cadru privind criteriile pe baza cărora se stabileşte procentul de majorare salarială pentru personalul plătit din fonduri publice, precum şi condiţiile de înfiinţare a posturilor în afara organigramei, în cadrul instituțiilor şi al autorităților publice care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile sau prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
„Măsura propusă va asigura o abordare justă a folosirii banilor publici. Introducem meritocrația în administrația publică. Cei care merită, cei care asigură absorbția fondurilor europene pentru dezvoltarea României pot primi chiar și 50% spor, pe baza unor criterii ferme, dar cei care nu contribuie semnificativ la implementarea acestor proiecte, pe baza unui raport de progres, nu vor beneficia de sporuri”, a declarat Cseke Attila.
Astfel, acordarea sporurilor se va realiza în funcție de timpul efectiv lunar lucrat, dar și de valoarea proiectului implementat, în condițiile în care se dovedește, prin raport de progres trimestrial, aprobat de ordonatorul de credite, că au fost înregistrate progrese în implementarea acestuia, în trimestrul anterior.
În funcție de cumulul celor doi indicatori, respectiv timpul lucrat și valoarea proiectului, sporul poate fi de 5% și până la cel mult 50%.
Se consideră că au fost înregistrate progrese în implementarea proiectului, dacă a fost realizată o creștere a execuției documentare (studii, referate, cereri de plată, documentația pentru proiectare inclusiv obținerea de avize) de cel puțin 5% pentru activitățile eligibile prevăzute în proiect, în funcție de complexitatea acestuia, sau a fost realizată o creștere a execuției fizice de cel puțin 3%.
Totodată, dacă au fost derulate cel puțin 3% dintre activitățile eligibile prevăzute în proiect, în funcție de complexitatea acestuia, sau au fost recepționate cel puțin 3% din bunurile, serviciile, lucrările prevăzute în proiect.
Dacă timpul lunar efectiv lucrat pe proiectele de investiții finanțate din fonduri europene este de cel mult 20 de ore, sporul poate fi între 5-10%, în funcție de valoarea proiectului sau a proiectelor, iar acest procent crește gradual. La peste 80 de ore lucrate pe lună, sporul poate fi de 25-50%, la un proiect cu o valoare de peste 20 de milioane de lei.
Curtea de Conturi a României poate verifica raportul de progres, iar, în cazul în care se dovedește că nu reflectă realitatea, pentru sumele obținute nelegal răspunderea este în solidar a echipei de proiect, a persoanelor aflate pe circuitul de avizare și a ordonatorului de credite.
Măsurile din proiectul supus dezbaterii publice sunt propuse să intre în vigoare din 1 septembrie 2025.
Proiectul de act normativ poate fi consultat aici.
FONDURI EUROPENE
Fostul ministru Marcel Boloș, radiografie a Planului Național de Redresare și Reziliență: „PNRR se află într-un moment de răscruce. De acest plan depinde în mare măsură modernizarea României”
Published
2 weeks agoon
June 26, 2025By
Andreea Radu
Fostul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a prezentat miercuri o radiografie a Planului Național de Redresare și Reziliență, evidențiind stadiul în care se află România, cu doar un an înainte de termenul-limită.
„La final de mandat, e firesc să las în urmă nu doar cifre, ci și o imagine clară asupra unuia dintre cele mai complexe dosare pe care le-am gestionat: PNRR, care aduce României 28,2 miliarde euro, dintre care 13,2 miliarde bani nerambursabili și 14,9 miliarde euro împrumut. Este o radiografie a unei construcții uriașe, făcută în mers, cu multe speranțe și, uneori, cu pași mai rapizi decât se putea”, a scris Boloș, pe Facebook.
De asemenea, Marcel Boloș a precizat că, dacă România vrea să salveze ceea ce încă mai poate fi salvat din Planul Național de Redresare și Reziliență, este nevoie – mai mult ca oricând – de transparență, asumarea responsabilității și respectarea termenelor.
Fostul ministru Marcel Boloș a subliniat că, înainte de orice, este important să readucem în discuție câteva aspecte esențiale legate de implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență și anume:
- MIPE are DOAR rolul de coordonator național al PNRR. Simplu spus, asigură legătura între ministerele de linie și Comisia Europeană, depune cererile de plată și monitorizează îndeplinirea jaloanelor și țintelor asumate de ministerele de linie. MIPE nu are vreo putere să impună altor ministere respectarea termenelor sau a obligațiilor asumate.
- Fiecare minister este responsabil pentru ceea ce face – și pentru felul în care își îndeplinește angajamentele. Dacă aceste reforme sau investiții nu sunt realizate, România poate pierde banii alocați domeniului respectiv (școli, spitale, autostrăzi etc.), sau îi poate primi doar parțial.
- MIPE implementează doar investițiile care i-au fost delegate prin acorduri de finanțare, în special cele din domeniul digitalizării IMM-urilor, instrumentele financiare pentru mediul de afaceri și proiectele de eficiență energetică pentru populație (inclusiv cele din componenta RePowerEU).
„Deci nu MIPE implementează jaloane și ținte, reforme și investiții în locul ministerelor de linie (așa ziși coordonatori de reformă și investiții), ca atare responsabilitatea revine fiecăruia, pentru a-și duce la bun sfârșit angajamentele pe care România le are asumate prin PNRR. Cu aceste clarificări care țin de mecanismele instituționale ale PNRR, în continuare, se pune o întrebare firească: Unde suntem acum cu implementarea PNRR?”, a adăugat Marcel Boloș.
În continuare, Marcel Boloș a descris situația în care se afla implementarea PNRR în decembrie 2024:
- Ritm foarte scăzut de implementare a investițiilor. Deși vorbim despre investiții vitale pentru modernizarea serviciilor publice și a infrastructurii, suma plătită către beneficiari era de 6,3 miliarde euro, ceea ce înseamnă un progres financiar de 22,41%. Acest nivel, la mai puțin de un an și jumătate de termenul-limită (august 2026), a generat un risc semnificativ de pierdere a fondurilor PNRR, estimat de structurile de specialitate din MIPE la peste 10 miliarde euro.
- Niciun euro din PNRR încasat în 2024. Încasările nete ale României din PNRR se ridicau la 9,4 miliarde euro, adică 33,45% din totalul alocat, sumă care include prefinanțarea și cererile de plată nr. 1 și 2. Acest nivel de execuție financiară menține România pe unul dintre ultimele locuri în Uniunea Europeană.
- Cererea de plată nr. 3, complet blocată mai bine de un an. Motivele? Lipsa operaționalizării AMEPIP, întârzierea numirii membrilor în consiliile de administrație din subordinea Ministerului Energiei (43 de persoane, cu semne de întrebare privind posibile conflicte de interese), reforma fiscală pentru microîntreprinderi – deblocată cu dificultate abia la sfârșitul lui 2023 – și reforma pensiilor speciale pentru magistrați, care nici astăzi nu este finalizată. Deblocarea parțială a venit abia în luna mai anul acesta.
- Cererea de plată nr. 4 cuprinde cele mai importante reforme pentru modernizarea statului și restructurarea cheltuielilor publice: reforma fiscală, taxarea mijloacelor de transport poluante, noua lege a salarizării, Codul Urbanistic, Codul Silvic (care nu poate fi validat fără reorganizarea Romsilva), Legea energiei (care necesită legislație secundară pentru energia offshore), Legea apei, strategia națională de biodiversitate și strategia H2. Toate aceste jaloane și ținte esențiale fac parte din cererea de plată nr. 4 – considerată piatra de temelie pentru continuarea PNRR. Această cerere nu poate fi transmisă Comisiei până la închiderea oficială a procesului de renegociere.
„De aici am plecat. Singura șansă a României să salveze planul – renegocierea. Așa cum aproape toate statele membre au decis la un moment dat pentru a se proteja de riscul de pierdere a banilor din bugetul alocat PNRR. Nu e o situație la care doar România s-a înhămat. Așa am și procedat, începând cu luna ianuarie 2025, am început un proces de renegociere extrem de dificil. Ministerele de linie și-au făcut evaluarea implementării investițiilor încercând să fie realiști cu șansa să termine la timp investițiile pe care le gestionează”, a explicat Marcel Boloș.
Totodată, fostul ministru a prezentat stadiul actual, în contextul în care mai rămâne un singur an pentru implementarea PNRR:
- Încasări efective din PNRR: 10,7 miliarde euro (primele două cereri de plată, prefinanțare și cererea de plată III parțial);
- Sume suspendate de la CE din cererea de plată 3: 870 milioane euro din care: 330 milioane euro pentru operaționalizarea și funcționalizarea AMEPIP, 231 milioane euro pensii speciale, 227 milioane euro pentru consilii de administrație la Ministerul Energiei și Ministerul Transporturilor;
- . Plăți efectuate către beneficiari pentru implementare PNRR: 8,23 miliarde euro din care grant: 2,4 miliarde euro, împrumut: 3,5 miliarde euro, finanțare publică națională: 1,275 miliarde euro, TVA: 1,170 miliarde euro. Rest de plată, dacă toate investițiile s-ar implementa în procent de 100%, aproximativ 20 miliarde euro într-un an de zile – ceea ce este aproape imposibil;
- Contracte de finanțare încheiate de către coordonatorii de reformă și investiții nu de către MIPE: 46,990 miliarde euro, din care 19,8 miliarde euro pentru grant, 27,181 miliarde euro pentru împrumut, 8,561 miliarde euro pentru finanțare publică națională, 5,886 miliarde euro pentru TVA;
- Contracte de achiziție publică încheiate de beneficiari: 24,9 miliarde euro, din care pentru componenta de grant 10,6 miliarde euro, iar pentru componenta de împrumut 14,3 miliarde euro. Aceste valori, pentru cei care sunt cunoscători ai domeniului, includ finanțarea publică națională, cheltuielile neeligibile și TVA;
Marcel Boloș a explicat că, potrivit datelor analizate, România se află cu un an calendaristic înaintea termenului final de implementare a PNRR, însă se confruntă cu două categorii majore de risc și anume:
- Riscul de a pierde o sumă considerabilă de bani din PNRR, evaluată de serviciile Comisiei Europene și ale PNRR la suma colosală estimată la 7,8 miliarde euro. Această sumă, cel mai probabil, s-ar tăia din împrumut. Dar pentru România este o veritabilă sursă de finanțare ieftină a investițiilor, având un cost al dobânzii de doar 1,5% – 2%, nu 8% cum ne împrumutăm;
- Riscul ca învestiții de 26,9 miliarde euro (diferența dintre valoarea contractelor de finanțare de 46,9 miliarde euro și noua valoare actualizată a PNRR adică 20,4 miliarde euro), implementate de ministerele de linie, să rămână fără sursă de finanțare sau să fie continuate cu surse de finanțare din bugetul de stat. Rămâne de văzut ce se va întâmpla din punct de vedere al deciziei guvernamentale.
„Zilele acestea, după o lungă perioadă de negocieri aprinse și complexe cu reprezentanții Comisiei Europene, s-a încheiat informal negocierea în ceea ce privește grantul alocat prin PNRR dar și situația împrumutului. Negocierea a avut loc într-un context dificil, în care Comisia Europeană a impus condiții ferme și riguroase pentru investițiile din PNRR. Această rigiditate a fost accentuată de situația fiscală fragilă a României, generată în principal de lipsa unei corelări între reformele fiscale și cele privind cheltuielile, dar și de ritmul foarte scăzut al implementării investițiilor asumate prin Plan”, a adăugat Boloș.
În continuare, fostul ministru a explicat în ce au constat aceste reguli:
- Investițiile care rămân în PNRR, atât pentru componenta de grant, cât și de împrumut, să aibă un progres fizic de minim 50% pentru a securiza pierderea de bani din PNRR;
- . Investițiile din PNRR care continuă cu finanțare din PNRR să poată fi implementate până la data de 31.08.2026;
- Să securizăm partea de venit pe care nu îl mai dăm înapoi (grant), fără să poată fi absorbit în proporție de 100%;
„Pentru România, acest proces a fost – și rămâne – un exercițiu dur, pentru că aplicarea criteriilor impuse aduce cu sine riscul de a pierde o parte semnificativă din fondurile PNRR. Mai grav, unele investiții esențiale pentru dezvoltarea țării – precum autostrăzile, calea ferată, modernizarea școlilor și a spitalelor – riscă să rămână fără finanțare europeană și să fie acoperite, eventual, din bugetul de stat sau din Politica de Coeziune”, a subliniat Marcel Boloș.
Potrivit fostului ministru, aceste criterii dure pentru investițiile din PNRR au evidențiat un risc estimat de pierdere din PNRR a sumei de 7,8 miliarde euro, dintre care cele mai afectate investiții sunt:
- investițiile din domeniul sănătății, cu suma de 920 milioane euro, în special zona de investiții în spitale publice;
- investițiile din domeniul mediului, cu suma de 2,290 miliarde euro, în special infrastructura de apă-canalizare și deșeuri;
- investițiile din domeniul educației, cu suma de 728 mil euro;
- investițiile din domeniul eficienței energetice, cu suma de 1,020 miliarde euro, în special eficiența energetică din clădirile rezidențiale destinate populației și instituțiilor publice;
- investițiile din domeniul infrastructurii de transport, cu suma de 1,980 miliarde euro;
- investițiile din domeniul digitalizării IMM-urilor și renovarea energetică din Repower EU, cu suma de 728 milioane euro.
„La revenire, în decembrie 2024, după aproximativ 18 luni, peste 7.000 de cereri de finanțare erau în contractare. În ceea ce privește renovarea energetică gestionată tot de MIPE din capitolul RepowerEU, apelul de proiecte era în derulare. Așa am preluat aceste tipuri de investiții și am încercat să fac ce este omenește posibil pentru ca beneficiarii acestor proiecte să nu aibă de suferit. Am încercat să propunem proiecte noi de investiții în procesul de renegociere al PNRR, pentru a acoperi pe cât posibil riscul de pierdere de 7,8 miliarde euro pe care l-am explicat mai sus, însă pe fondul situației bugetare, România acest lucru pentru moment nu s-a putut. Mai mult, nici alternativa plasării celor 7,8 miliarde euro în capitalul Băncii de Investiții și Dezvoltare sau investițiile în instrumentele financiare propuse pentru IMM nu au fost posibile”, a detaliat Marcel Boloș.
În finalul mesajului său, fostul ministru a explicat că unele dintre aceste contractate de finanțare sunt fără contracte de achiziție publică încheiate, altele sunt cu proceduri de achiziție publică inițiate iar alte chiar au șantierele deschise dar nu au un progres fizic de peste 50% impus în negocieri de către Comisia Europeană.
„Din păcate, cei care vor resimți cel mai dur impact al acestei situații sunt beneficiarii contractelor de finanțare – oameni și instituții care și-au pus speranțele în proiecte de investiții asumate cu bună-credință. Proiecte care, fără surse clare de finanțare, riscă să rămână doar pe hârtie. PNRR se află astăzi într-un moment de răscruce. De acest plan depinde în mare măsură modernizarea României – prin reforme, prin investiții, prin reconstruirea încrederii în capacitatea statului de a livra”, a subliniat Boloș.
El a afirmat că finalizarea renegocierii cu Comisia Europeană reprezintă un prim pas absolut necesar, urmând ca, odată stabilite investițiile care pot fi duse la bun sfârșit, să fie identificate soluții alternative – precum etapizarea, utilizarea bugetului național, a fondurilor de coeziune sau a sprijinului oferit de Banca de Investiții și Dezvoltare, pentru celelalte investiții care rămân fără surse de finanțare.
„Va fi nevoie, în paralel, de un ritm accelerat de implementare și de o atenție specială acordată coordonatorilor de reformă, acolo unde întârzierile și blocajele au pus în pericol întregul calendar. Nu este ușor. Și nu se poate rezolva de pe o zi pe alta. Dar, răbdare și decizii asumate, România mai poate salva ceva din acest plan”, a conchis Marcel Boloș.
FONDURI EUROPENE
România a încasat aproximativ 1,3 miliarde euro pentru cererea de plată nr. 3 din PNRR. Până în prezent, România a primit 10,74 miliarde de euro din PNRR
Published
1 month agoon
June 10, 2025
România a primit de la Comisia Europeană aproximativ 1,3 miliarde de euro, pentru țintele și jaloanele din cererea de plată nr. 3 din PNRR care au fost îndeplinite integral, din valoarea menționată suma de 622 milioane de euro fiind aferentă componentei de grant, iar 657 milioane de euro componentei de împrumut, informează Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.
Pentru cererea de plată nr. 3 este suspendată temporar suma de 869 milioane euro (814 milioane euro – grant și 55 milioane euro – împrumut), până la îndeplinirea tuturor jaloanelor. În continuare, România are la dispoziție un termen un termen de șase luni, adică până pe 28 noiembrie 2025, pentru implementarea tuturor măsurilor necesare în vederea deblocării integrale a cererii de plată nr. 3.
Potrivit MIPE, această etapă procedurală suspendare parțială a fondurilor nu presupune pierderea niciunui euro din suma alocată României pentru cererea de plată nr. 3. Sumele suspendate rămân în continuare alocate României și vor fi încasate după ce toate cerințele vor fi îndeplinite.
Valoarea netă a cererii de plată nr. 3 este de 2,02 miliarde de euro (în urma deducerii prefinanțării deja încasate de țara noastră).
“Încasarea sumei de 1,3 miliarde de euro reprezintă recunoașterea eforturilor depuse de Guvernul României și marchează un pas clar în direcția deblocării integrale a cererii de plată nr. 3. Actualul Guvern este în continuare concentrat pentru a soluționa și a debloca integral cererea de plată nr. 3. În paralel, renegociem PNRR pentru a putea înlocui investițiile care au un ritm de implementare încetinit cu altele, finanțate din bugetul de stat sau din programe naționale. Această renegociere vizează în primul rând protejarea intereselor noastre financiare: atragerea unei sume cât mai mari din PNRR și evitarea eventualelor penalități pentru neimplementarea investițiilor sumate prin PNRR”, a explicat ministrul Marcel Boloș.
Ce vizează jaloanele îndeplinite parțial:
- operaționalizarea Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP);
- desemnarea administratorilor în companiile din energie;
- modificarea legislației privind pensiile speciale pentru magistrați.
10,74 miliarde euro, suma încasată din fondurile PNRR
Suma totală încasată de România din fondurile alocate pentru implementarea PNRR a ajuns la 10,74 miliarde euro. Anterior, România a încasat o sumă de 9,44 miliarde euro, reprezentând: 3,79 miliarde euro – prefinanțare, 0,29 miliarde euro – prefinanțare aferentă capitolului REPowerEU, 2,56 miliarde euro – cererea de plată nr. 1 și 2,80 miliarde euro – cererea de plată nr. 2.
Suma alocată României România pentru implementarea PNRR este de 28,5 miliarde de euro prin PNRR, din care 13,6 miliarde euro sub formă de granturi și 14,9 miliarde euro sub formă de împrumuturi.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene coordonează tehnic la nivel național implementarea PNRR. Țintele și jaloanele asumate de România în cadrul PNRR trebuie implementate de 20 de coordonatori de reforme și de investiții: ministerele și alte autorități publice centrale.
Concrete & Design Solutions
INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Șeful Statului Major al armatei franceze: Franța este considerată de Rusia „principalul său inamic în Europa”

Ursula von der Leyen, omagiu victimelor genocidului de la Srebrenica la 30 de ani de la tragedie: ”UE nu va uita niciodată”

BraveTech EU, o nouă inițiativă lansată de Comisia Europeană în parteneriat cu Ucraina, va consolida capacitățile comune de apărare

MedLife deschide calea pentru o medicină cu adevărat personalizată în România, prin achiziționarea celui mai avansat echipament de secvențiere Illumina – NovaSeq X Plus

România se alătură, prin Exim Banca Românească, inițiativei UE de consolidare a comerțului cu Ucraina prin oferirea de garanții la export

Franța și Regatul Unit semnează un acord „istoric” pentru a-și coordona în premieră politica de descurajare nucleară în beneficiul securității europene

Parteneriatul strategic cu SUA este “o garanție a stabilității și prosperității” României, afirmă Bolojan la 28 de ani de la lansarea parteneriatului

Oana Țoiu și Mihai Jurca au discutat cu cu comisarul european pentru apărare despre contribuția industriei românești de apărare la securitatea europeană

Noua ambasadoare a Germaniei în România, Angela Ganninger, are misiunea unei cooperări strânse Berlin – București “pentru o Europă unită și sigură”

Norvegia investește 238 milioane de euro pentru consolidarea securității energetice și tranziției ecologice în Ucraina

V. Ponta: Discuţiile din Parlament privind bugetul încep la 14 ianuarie

Mapamond: Care vor fi principalele evenimente ale anului 2013

Angela Merkel: “Mediul economic va fi mai dificil în 2013”

9 mai, o triplă sărbătoare pentru români: Ziua Europei, a Independenţei României şi sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial

Barometru: Cluj-Napoca înregistrează cea mai ridicată calitate a vieții din România, alături de Oradea și Alba Iulia

Ambasadorul SUA Adrian Zuckerman: România va deveni cel mai mare producător și exportator de energie din Europa

Huffington Post: România a fost condusă din 1989 de “o clică incompetentă de escroci foşti comunişti”

Premierul Italiei, Mario Monti, a demisionat

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care interzice pentru 10 ani exportul de buștean în spațiul extracomunitar

Acord fără precedent în istoria UE: După un maraton de negocieri, Angela Merkel, Mark Rutte, Klaus Iohannis și ceilalți lideri au aprobat planul și bugetul de 1,82 trilioane de euro pentru relansarea Europei

Macron: Forța Expediționară Comună Franco-Britanică va fi extinsă la 50.000 de soldați și ar putea fi nucleul acțiunii de stabilizare în Ucraina post-conflict

UE nu dorește să se decupleze de China, dar își va apăra întotdeauna interesele, subliniază Ursula von der Leyen, prezentându-le eurodeputaților trei priorități pentru o relație bazată pe predictibilitate și fiabilitate

Prelungirea PNRR presupune un proces decizional complet inițiat de CE și nu este fezabilă din perspectiva timpului, afirmă noul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene

Bogdan Ivan anunță că a transmis oficial Comisiei Europene proiectul pentru construirea unei giga-fabrici de inteligență artificială în România: Devenim un hub regional al tehnologiilor emergente

Luca Niculescu anunță lansarea unei campanii prin care le explică românilor „într-un limbaj clar, prietenos și interesant” aderarea României la OCDE: „Va însemna că vom juca în prima ligă a economiilor mondiale”

Predoiu: Legăturile economice și comerciale româno-germane au ajuns la cel mai înalt nivel din ultimii 20 de ani

UE nu susține o schimbare de regim în Iran și insistă asupra unei soluții diplomatice: Securitatea durabilă nu se construiește prin acțiune militară

Premierul Spaniei le cere scuze cetățenilor pentru scandalul de corupție din Partidul Socialist: Sunt „profund indignat”. Trebuie să existe toleranță zero față de corupție

Zelenski, după trilaterala cu Maia Sandu și Nicușor Dan: Împreună cu România vom ajuta Moldova să reziste influenței distructive a Rusiei

Sebastian Burduja i-a transmis comisarului european pentru Energie că închiderea centralelor pe cărbune în 2026 nu este fezabilă în lipsa unor alternative solide: Ar vulnerabiliza sistemul energetic național
Trending
- ROMÂNIA1 week ago
Vicepremierul Dragoș Anastasiu avertizează cu “scenariul Grecia 2010” dacă România nu adoptă rapid un pachet fiscal: “Suntem cu spatele la zid” din perspectiva timpului
- ROMÂNIA1 week ago
“Susținem ideea că granița UE nu se mai oprește la granița României”, afirmă șefa diplomației române la lansarea președinției daneze a Consiliului UE
- JUSTIȚIE3 days ago
Nicușor Dan îl numește pe profesorul Dacian Dragoș, personalitate recunoscută în drept european, în funcția de judecător al Curții Constituționale. A fost expert în echipa României la litigiul Roșia Montană
- EDITORIALE4 days ago
Iulian Chifu: Trecerea Rubiconului. Putin îl împinge pe Trump să sancționeze Rusia și să sprijine decisiv Ucraina
- COMISIA EUROPEANA1 week ago
Parlamentul European va vota săptămâna viitoare asupra moțiunii de cenzură împotriva Comisiei von der Leyen. Ultimii doi președinți, Barroso și Juncker, au supraviețuit votului de neîncredere