Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, efectuează o vizită de lucru la Roma: Politica de coeziune asigură eliminarea diferențelor dintre regiuni

Published

on

Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene, s-a întâlnit miercuri cu Paolo Savona, ministrul italian al Afacerilor Europene și cu Barbara Lezzi, ministrul pentru Regiunile din Sudul Italiei, în cadrul vizitei de lucru pe care o efectuează la Roma pentru discuții ce au vizat preluarea de către România a Președinției Consiliului UE, în ianuarie 2019.

Oficialul român a subliniat că România va avea de negociat o serie de dosare dificile, precum Cadrul Financiar Multianual sau Politica de Coeziune, în condițiile în care agenda Președinției va fi influențată de Brexit și alegerile pentru Parlamentul European, informează Ministerul Fondurilor Europene, într-un comunicat remis presei.

Rovana Plumb și Barbara Lezzi. Foto: MFE.ro

În întâlnirea cu ministrul Afacerilor Europene, Plumb a aratat că România va fi un partener activ și constructiv, care va susține avansarea proiectului european, “cel mai potrivit cadru pentru dezvoltarea Statelor Membre”. Totodată, a subliniat că țara noastră dorește ca, în timpul mandatului la Președinția Consiliului UE, să fie un mediator eficient și să gestioneze cu succes cât mai multe dosare aflate în lucru.

În timpul reuniunii cu Barbara Lezzi, ministrul pentru Regiunile din Sud, oficialul român a subliniat că Politica de Coeziune și Politica Agricolă Comuna rămân principalele priorități ale viitorului buget multianual. În timpul Președinției rotative a Consiliului UE, România va încerca să ajungă la un acord de principiu în privința Politicii de Coeziune și Cadrului Financiar Multianual.

În acest context, Lezzi a subliniat că Politica de Coeziune este indispensabilă, fiind singurul instrument care poate redistribui resursele în Uniunea Europeană. La rândul său, oficialul român a punctat că aceasta este principala politică investițională, care asigură eliminarea diferențelor dintre regiuni, iar acest principiu trebuie apărat.

Cei doi oficiali au agreat înființarea unui grup de lucru comun, România – Italia, în vederea schimbului de bune practici în atragerea de fonduri europene si in coordonarea pozitiilor nationale privind negocierile asupra politicii de coeziune post 2020. Totodată, partea italiană s-a oferit să sprijine pregătirile României pentru preluarea Președinției Consiliului UE.

Referitor la viitoarea perioadă de programare, Plumb a precizat că ratele de cofinanțare depășesc cu mult nivelul minim cerut de reglementările specifice și că țara noastră consideră că ar trebui să evităm problemele pe care le pot întâmpina autorităților locale și regionale din Statele Membre, care nu dispun de resurse financiare suficiente și care întâmpină dificultăți în asigurarea cofinanțării proiectelor. În același timp, România consideră că aplicarea regulii “N+3” este cea mai adecvată deoarece ia în calcul dificultățile ce pot apare în implementarea proiectelor strategice mari.

 

 

 

.

COMUNICATE DE PRESĂ

Cooperare româno-britanică la nivel de think tank: New Strategy Center și London School of Economics IDEAS au încheiat un protocol de cooperare

Published

on

© New Strategy Center

New Strategy Center și London School of Economics IDEAS au încheiat un protocol de cooperare, al carui scop este elaborarea de analize și studii pe teme de interes comun în domeniul afacerilor externe, securității și al relațiilor economice internaționale sau pe alte domenii considerate a fi prioritare pentru cele două părți, informează think tank-ul de la București într-un comunicat.

Potrivit protocolului, New Strategy Center și LSE IDEAS vor organiza evenimente în comun și vor face schimburi de experți pentru conferințe și dezbateri.

Protocolul a fost semnat de profesorul Cristopher Coker, directorul LSE IDEAS, și de ambasadorul Sergiu Celac, președintele de onoare al New Strategy Center.

 

LSE IDEAS este think tank-ul în domeniul afacerilor externe și securității internaționale al prestigioasei universități britanice London School of Economics.

New Strategy Center este un think tank românesc specializat în politică externă, de apărare și securitate, o organizație non-partizană, non-guvernamentală.

New Strategy Center iși concentrează activitatea pe trei direcții principale: furnizarea de analize de specialitate pentru factorii de decizie; desfășurarea unor dezbateri periodice, atât în regim Chatham House, cât și publice, pe teme de interes pentru securitatea națională a României; extinderea activității externe prin încheierea de parteneriate cu instituții sau organizații similare din Europa și SUA, în vederea elaborării de documente de politici și organizării de conferințe internaționale. Regiunea extinsă a Mării Negre și zona Balcanilor sunt domenii de interes prioritar pentru New Strategy Center.

De asemenea, activitățile New Strategy Center acoperă subiecte de pe agenda internă din România, relevante pentru securitatea națională, cum ar fi achizițiile în domeniul apărării, securitatea energetică, securitatea cibernetică și amenințările hibride.

New Strategy Center consideră că pe marile teme care țin de securitatea națională trebuie să existe consens politic și național. Avem nevoie de o coerență a politicilor publice în plan securitar, avem nevoie de strategii pe termen mediu și lung, care să fie asumate de întreg spectrul politic și să fie duse la bun sfârșit, indiferent de guvernele care se succed la putere. Pentru că dincolo de simpatiile politice, dincolo de stânga sau de dreapta, există România.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Gabriela Drăgan și-a încheiat mandatul de director general al Institutului European din România. Noul director al IER este Oana-Mihaela Mocanu

Published

on

© Institutul European din România/ Facebook

Gabriela Drăgan, prof. univ. dr. în cadrul Academiei de Studii Economice, și-a încheiat luni mandatul în funcția de director general al Institutului European din România, poziție pe care a ocupat-o din 30 iulie 2019, informează IER într-un comunicat.

”Doamna prof.univ.dr. Gabriela Drăgan își va încheia mandatul de Director General al Institutului European din România (IER) la data de 29 iulie 2019. Doamna Gabriela Drăgan a fost Director General ad interim al IER în perioada 1 ianuarie 2008 – 29 iulie 2009, iar din 30 iulie 2009 a ocupat funcția de Director General al IER”, scrie sursa citată.

Prin decizia Consiliului de Administrație al IER, noul director al instituției va fi Oana-Mihaela Mocanu, aceasta urmând să ocupe începând cu data de 30 iulie 2019 funcția de director general ad interim.

”Doamna Oana-Mihaela Mocanu, doctor în economie, și-a început activitatea la IER în anul 2000. Este redactor-șef al Romanian Journal of European Affairs și șef Birou Studii și Analize”, precizează IER.

Conform sursei citate, ”Consiliul de Administrație și colectivul IER doresc să-și exprime deplina apreciere și recunoștință cu privire la întreaga activitate desfășurată de doamna Gabriela Drăgan în calitate de Director General al Institutului European din România. Domnia sa a contribuit în mod semnificativ la dezvoltarea strategiei instituționale a IER, la diversificarea activităților și programelor derulate de institut, susținând totodată implementarea de noi inițiative, prin care să se asigure o mai bună conectare a IER, atât în plan național cât și european. La nivel profesional, a reprezentat cu eficiență și discreție instituția în relația cu partenerii instituționali, desfășurând și o semnificativă activitate publicistică și de comunicare, menită să consolideze profilul profund european al Institutului. La nivel personal, a asigurat un climat de stabilitate, verticalitate și transparență, încurajând dezvoltarea angajaților IER și îmbunătațirea abilităților acestora”.

Institutul European din România, instituţie publică aflată în coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, are ca misiune furnizarea de expertiză în domeniul afacerilor europene administraţiei publice, mediului de afaceri, partenerilor sociali şi societăţii civile. În perioada 2000-2006, IER s-a concentrat pe analiza impactului pe care aderarea României la UE l-ar avea asupra economiei şi societăţii româneşti. După aderarea României la UE în 2007, institutul a pus accentul pe sprijinirea consolidării deciziilor şi politicilor rezultate din calitatea României de stat membru UE şi din evoluţiile politice şi instituţionale înregistrate la nivel comunitar.

Pentru informații suplimentare privind activităţile specifice desfăşurate de institut vă rugăm accesați www.ier.gov.ro.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Ministerul Fondurilor Europene: Simplificăm depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului Operațional Capital Uman

Published

on

©Roxana Mânzatu/ Facebook

Ministerul Fondurilor Europene începe o acțiune amplă de simplificare a proceselor care trebuie parcurse pentru accesarea fondurilor europene. Un prim demers este făcut de Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman (AM POCU), potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeana.ro

„Simplificăm depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului Operațional Capital Uman. Patru documente diferite solicitate până acum vor fi înlocuite de Documentul Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității. Datorită acestor modificări, beneficiarii vor completa mai simplu și vor încărca mai repede anexele solicitate în etapa de depunere a cererilor de finanțare, iar evaluarea conformității administrative și a eligibilității proiectelor va dura mai puțin timp”, a declarat Roxana Mînzatu, ministrul fondurilor europene.

Documentul Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității (DUCAE) înlocuiește anexele nr. 2, 3,  4 și  5 ale documentului „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”. Astfel, la depunerea cererii de finanțare, solicitantul va depune un DUCAE, completat conform instrucțiunilor (Anexa 2 la documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”) și câte un DUCAE pentru fiecare partener (Anexa 3 la documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”), dacă este cazul.

O altă noutate este că solicitanții au la dispoziție un model de procedură de selecție a partenerilor (formularul 5) și de notă justificativă privind valoarea adăugată a parteneriatului (formularul 6).

Beneficii pentru solicitanți:

  • Diminuarea riscului ca o cerere de finanțare să fie respinsă în etapa de verificare a conformității administrative și a eligibilității;
  • Reducerea timpului de completare și încărcare anexe în aplicația MySmis2014, inclusiv prin eliminarea obligativității ștampilării acestor anexe;
  • Separarea anexelor ce trebuie prezentate de solicitant/lider, respectiv partener(i), fapt ce asigura că toate părțile implicate înțeleg exact ce obligații revin fiecăreia în cadrul proiectului;
  • Reducerea timpului alocat pentru pregătirea documentației administrative, ceea ce va permite solicitanților să se concentreze pe scrierea unor proiecte de calitate, mărind șansele implementării cu succes a acestora;
  • Reducerea riscului ca unul dintre formulare să nu fie completat/încărcat la aplicare sau să fie încărcat un formular greșit;
  • Introducerea a două formulare noi, „Procedura de selecție parteneri” și „Nota justificativă privind valoarea adăugată a parteneriatului”, care includ condițiile minime solicitate, asigurând astfel un nivel minim de calitate și pentru aceste documente;
  • Introducerea unei liste de verificare a documentelor, care sprijină beneficiarii în a se asigura că au completat și că vor depune toate anexele necesare, atât pentru ei, în calitate de solicitanți/ lideri, cât și pentru parteneri, acolo unde este cazul;
  • Reducerea numărului de clarificări și contestații posibile și, implicit, a timpului total de evaluare, ceea ce va permite diminuarea timpilor de verificare;
  • Creșterea șanselor unei cereri de finanțare de a intra în evaluarea tehnico-financiară, punând astfel accent pe calitatea proiectului.

În egală măsură, introducerea Documentului Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității aduce beneficii și pentru ofițerii de evaluare prin simplificarea procesului și reducerea timpului din această etapă.

Precizăm că modificările intră în vigoare de la data publicării ordinului, atât pentru apelurile lansate la această dată, cât și pentru cele care vor fi lansate. În cazul în care există cereri de finanțare depuse (înregistrate ca fiind transmise pe apelurile deschise) la data publicării acestui ordin, nu este obligatorie redepunerea anexelor în noua formă.

AM POCU va continua demersurile de simplificare pentru fiecare etapă parcursă de un proiect și stă la dispoziția beneficiarilor prin serviciului Help Desk: http://www.fonduri-ue.ro/contact/logare-utilizator.

Documente:

Documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020” este publicat aici.

Anexele documentului „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”, aici.

Continue Reading

Cum pot vota românii din diaspora la alegerile prezidențiale

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending