Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

New Strategy Center și un think tank din Bulgaria au discutat despre provocările de securitate din regiunea Mării Negre și a Balcanilor și despre relațiile transatlantice

Published

on

© New Strategy Center/ Facebook

Think tank-ul românesc New Strategy Center și organizația neguvernamentală Sofia Security Forum din Bulgaria au organizat o serie de consultări pe teme de interes strategic, informează un comunicat publicat pe Facebook.

Reprezentanți ai New Strategy Center și ai Sofia Security Forum s-au întâlnit joi, 4 februarie 2021, în regim online, pentru a discuta teme de interes comun în domeniile securității și relațiilor internaționale.

Provocările de securitate din regiunea Mării Negre și a Balcanilor, atât cele clasice, cât și cele emergente, s-au aflat pe agenda discuțiilor dintre experții români și bulgari.

Totodată, experții români și bulgari au analizat modul în care se va dezvolta relația transatlantică ca urmare a instalarii unei noi administrații în SUA, cum va evolua dialogul dintre UE și SUA pe temele de interes comun, care vor fi elementele de continuitate și de noutate în politica externă și de securitate a SUA.

New Strategy Center și Sofia Security Forum au încheiat un memorandum de cooperare în decembrie 2020, care are ca obiectiv organizarea de evenimente, consultări și elaborarea unor analize pe teme de interes comun.

Cele două think-tank-uri de la București și Sofia își propun să contribuie la consolidarea relațiilor dintre România și Bulgaria și la o mai bună înțelegere a percepției fiecărei părți cu privire la provocările de securitate din vecinătatea noastră.

Andreea Radu este redactor CaleaEuropeană.ro. Absolventă a Facultății de Științe Politice din cadrul Universității din Bucuresti, Andreea urmează un program de masterat în domeniul "Politicile egalității de șanse in context românesc și european".

COMUNICATE DE PRESĂ

Leviatan Design a prezentat noile tehnologii și proceduri de lucru studenților Academiei Tehnice Militare

Published

on

© Leviatan Design

Leviatan Design a prezentat, miercuri, la Academia Tehnica Militara, noua abordare a companiei in proiectarea, urmarirea si executia cladirilor, bazata pe automatizare a proceselor, utilizarea tehnologiei, implementarea instructiunilor si procedurilor de lucru in vederea realizarii in mod colaborativ a proiectelor in toate fazele de proiectare. 

“Ne-am bucurat să împărtășim viziunea noastră cu studentii din anul 4 de la specializarea Constructii si Fortificatii”, a declarat, pentru CaleaEuropeana.ro, directorul general Leviatan Design, Cătălin Podaru.

“Din perspectiva Leviatan Design, companie cu experiență ca proiectant general pentru proiecte de infrastructură de apărare și NATO, colaborarea cu universitatile din domeniu are ca prim scop constientizarea studentilor asupra schimbarilor majore in domeniul ingineriei generate de adoptarea si implementarea solutiilor de automatizare. Digitizarea sectorului de constructii are o dinamică pe care încă de pe acum studenții trebuie să o adopte”, a completat el.

Prezentarea experților Leviatan Design s-a bazat pe exemple privind modalitățile de implementare concretă și activă a procesului de lucru folosind conceptul BIM. Spre deosebire de tehnologia tradițională CADD (Computer-Aided Design and Drafting), pe lângă obiectele grafice obtinute in urma modelarii 3D, abordarea Building Information Modeling permite gestionarea de date sau informații conexe si complexe, generarea automata de planse, de rapoarte si ulterior urmărirea clădirii în perioada de executie si exploatare.

“Pentru mine, ca absolvent al Academiei Tehnice Militare – specializarea Construcții și Fortificații,  este evidentă necesitatea ca tinerii viitori ofițeri de Geniu care studiază azi în acest domeniu să se acomodeze cu noile proceduri care le pot optimiza sistemul de gestionare a activităților. Setarea  instructiunilor de lucru, crearea fluxurilor de comunicare intre toti membrii echipei, investitiile majore in tehnologie, utilizarea de softuri si aplicatii specifice ingineriei in constructii si utilizarea unei platforme de stocare a tuturor datelor ne asigura coordonarea și colaborarea între membrii tuturor echipelor implicate în proiect (arhitecți, ingineri de specialitate, furnizori, executanți, beneficiari) pe tot parcursul acestuia de la autorizare, proiect tehnic si executie pana la AS Build, astfel se obtin proiecte integrate, livrate cu un nivel de calitate ridicat pentru clienții nostri”, a mai declarat Cătălin Podaru.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

eMAG decide să treacă permanent la modul de lucru hibrid, de acasă și de la birou, în urma studiilor desfășurate în ultimul an

Published

on

© eMAG

eMAG a decis că va trece permanent la un mod de lucru hibrid, care le va permite celor peste 3.000 de angajați din sediul central, hub-urile IT și centrele de Customer Care să lucreze cum li se potrivește cel mai bine în funcție de tipul de activitate, de acasă și de la birou, decizia fiind luată în urma studiilor despre modul de lucru, efectuate în ultimul an, conform unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Acum un an, când primele cazuri Covid-19 au fost confirmate pe teritoriul României, peste 3.000 de oameni din eMAG au început să lucreze de acasă. În toată această perioadă, compania a desfășurat mai multe studii interne, cantitative și calitative, prin care a analizat în detaliu care sunt principalele beneficii percepute de oameni legate de lucrul de acasă, care sunt provocările și ce poate fi îmbunătățit, dar și cum percep pe termen lung un mod de lucru permanent hibrid.   

Obiectivele acestor studii au fost înțelegerea nivelulului de conectare al oamenilor cu echipa din care fac parte, percepția despre productivitatea lor individuală și eficiența colaborării cu colegi sau parteneri, în contextul lucrului de acasă. În urma lor au reieșit mai multe date:

  • 96% au răspuns că în această perioadă în care au lucrat de acasă s-au simțit mai productivi
  • 78% dintre colegi au spus că s-au adaptat bine și foarte bine la munca exclusiv de acasă
  • Doar 37% dintre colegi au spus că se simt conectați cu echipa lor, de când lucrează de acasă
  • Când au fost întrebați cum își doresc să lucreze pe termen lung, cei mai mulți dintre ei, 97%, au spus că vor să îmbine munca de acasă cu cea de la birou

Concluziile principale demonstrează că modul de lucru de acasă funcționează excelent pentru activitățile clar definite, care necesită concentrare și muncă individuală, iar munca de la birou este foarte utilă pentru activitățile care presupun colaborare și creativitate, iar la nivel de organizație, măsurile luate rapid au fost o sursă de motivație, oamenii simțindu-se protejați. A fost apreciată flexibilitatea lucratului de acasă, în această perioadă de pandemie, mai ales în rândul părinților.

De asemenea, prin trecerea la colaborarea online, echipele au fost nevoite să se organizeze mai bine prin ritualuri comune (cum ar fi scurte ședințe zilnice sau săptămânale). Lucrând permanent de acasă, cel mai mult le lipsesc momentele de socializare cu colegii, iar spațiul informal de colaborare este dificil de recreat în mediul online. În starea de incertitudine generală, singurătatea și lipsa interacțiunii informale cu alte persoane sunt doi dintre principalii factori de insatisfacție.

După ce va trece pandemia, angajații eMAG vor decide, împreună cu managerul lor, cum vor să lucreze: câte zile vor lucra de acasă și câte de la birou, în funcție de nevoile fiecărei echipe. În prezent, ținând cont de restricțiile existente, peste 99% din angajații eMAG din sediile de birouri lucrează în continuare de acasă și vor continua astfel până când condițiile vor permite trecerea în noul mod permanent de lucru hibrid. 

„Noi ca echipă eram obișnuiți, la fel ca toți ceilalți, cu lucratul de la birou, care avea părțile lui bune și mai puțin bune. Odată cu pandemia am descoperit destul de brusc lucratul de acasă. La fel ca după orice inițiativă nouă, am vrut să înțelegem mai bine ce se întâmplă și am descoperit că are beneficiile lui, resimțite atât de colegi, vizibile și în rezultatele noastre ca organizație, dar și provocări. Acum, având la dispoziție toate informațiile, am decis să trecem la un mod de lucru în care să luăm ce e mai bun din ambele modele. Astfel le oferim colegilor noștri exact ceea ce își doresc, mai mult timp pentru familie și pasiuni, și, în același timp, mediul din care își pot face treaba foarte bine”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG. 

„În urma acestor studii ne-am dat seama că un lucru important ca modelul hibrid să funcționeze este partea de comunicare, de aceea am implementat deja mai multe proiecte noi care să îi ajute pe colegi să se simtă conectați la tot ce se întâmplă în organizație, indiferent de unde vor lucra. În același timp sediul nostru este în plin proces de reamenajare astfel încât să răspundă cât mai bine noului mod de lucru, în care colegii vor veni la birou pentru colaborare și creativitate, adică în acele zile în care munca lor va presupune mai multă interacțiune”, a afirmat Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG. 

eMAG își va păstra spațiile existente de birouri și va investi peste 1,5 milioane de euro pentru a reamenaja sediul central într-un spațiu colaborativ și pentru a implementa noi tehnologii care să susțină modul de lucru hibrid. Principala funcționalitate a sediilor va fi aceea de a ajuta oamenii să colaboreze mai bine, așa că numărul sălilor destinate întâlnirilor s-a dublat și vor fi dotate cu tehnologie de ultimă generație pentru a facilita întâlnirile mixte – online & offline- și cu un sistem de rezervare de la distanță a birourilor. Proiectul este realizat împreună cu o firmă de arhitectură, iar discuțiile au început imediat ce s-a conturat tot mai clar ideea că munca de la birou așa cum a fost până în martie 2020 se va schimba. 

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

eMAG are un nou director general. Compania anunță investiții de 3,2 miliarde lei în următorii trei ani și o evoluție a echipei executive

Published

on

© eMAG/ Facebook

eMAG intră într-o nouă etapă de dezvoltare cu investiții de peste 3,2 miliarde de lei în următorii trei ani pentru a susține dezvoltarea accelerată a comerțului online și anunță o evoluție a echipei executive, care va conduce extinderea companiei la nivel regional, informează un comunicat al companiei, care anunță că Tudor Manea preia rolul de CEO de la Iulian Stanciu, care devine Președinte Executiv eMAG.

La rândul său, Iulian Stanciu va fi în continuare implicat în conturarea strategiei de dezvoltare, în analiza, prioritizarea și aprobarea investițiilor și bugetelor, alături de noul CEO, arată sursa citată, conform comunicatului remis CaleaEuropeană.ro.

„Sunt onorat să conduc eMAG în această nouă etapă în care vom folosi experiența și know-how-ul celor aproape 20 de ani de comerț online pentru a le oferi o experiență bună clienților, dar și pentru a ajuta la dezvoltarea mediului antreprenorial. Investițiile pe care le vom face în următorii trei ani ne vor ajuta să le oferim clienților noștri o gamă mai mare de produse și prețuri mai bune, viteză la livrare, dar și o simplificare a procesului de plată. Ne propunem, de asemenea, ca prin infrastructura pe care o construim, să ajutăm antreprenorii locali să facă tranziția în online mai ușor, transferând din experiența dobândită de noi”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

„Credem că avem în față foarte multe oportunități, odată cu dezvoltarea economiei digitale. În acest sens, vom accelera foarte mult investițiile în transformarea eMAG într-un ecosistem regional de tehnologie și comerț. Din cele 3,2 miliarde de lei pe care îi vom investi în următorii trei ani, 785 de milioane de lei se vor duce către dezvoltare internațională, 447 de milioane de lei către dezvoltarea de tehnologie românească, 251 de milioane de lei vor merge către dezvoltarea antreprenorialului digital prin intermediul platformei Marketplace, 990 de milioane de lei în dezvoltarea serviciilor logistice și 740 de milioane de lei în investiții în alte companii. Aș vrea să îl felicit pe Tudor pentru noul rol, pentru contribuția avută până acum la dezvoltarea eMAG și pentru evoluția personală. Cred că este un exemplu pentru oricine că prin muncă și educație poți ajunge oriunde. Împreună vom lucra la dezvoltarea serviciilor oferite clienților, dar și la extinderea internațională a  zecilor de mii de antreprenori români din platforma eMAG Marketplace”, a declarat Iulian Stanciu, Președinte Executiv eMAG.

O nouă etapă de investiții

În următorii trei ani, grupul eMAG își va consolida prezența în regiune prin investiții care se ridică la 785 de milioane de lei. În Ungaria, unde compania a fuzionat cu Extreme Digital în urmă cu doi ani, ținta este de a atinge vânzări de un miliard de euro în următorii cinci ani. În Bulgaria, eMAG va continua extinderea prezenței fizice, după ce anul trecut a inaugurat primul showroom la Sofia, și se va concentra pe dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor sale, în beneficiul clienților.

De asemenea, un buget de 447 de milioane de lei va fi alocat pentru dezvoltarea de tehnologie românească pe care să o exporte în toate țările unde este eMAG prezentă și de care să beneficieze și ceilalți antreprenori din ecosistemul eMAG. Compania investește în dezvoltarea echipei de tehnologie, care în prezent numără peste 700 de oameni, iar anul acesta urmează să fie extinsă cu alți 100. Tehnologiile dezvoltate de către IT-iștii eMAG integrează inteligență artificială, cu scopul îmbunătățirii experienței de cumpărare, începând din depozit, unde ajută la optimizarea rutei de colectare a produselor comandate și astfel la un timp de livrare foarte bun, până la căutarea pe site-ul și aplicația mobilă eMAG, astfel încât clienții pot să identifice cât mai simplu și rapid produsele dorite.

La rândul său, eMAG Marketplace, un pilon important în creșterea companiei, care este estimat să ajungă la 45.000 de selleri români în trei ani, de la 25.000 câți sunt acum pe platformă, va beneficia de o infuzie de capital de 251 de milioane de lei. În 2020, volumul vânzărilor realizate de către sellerii români din eMAG Marketplace a crescut cu peste 90% față de 2019, ajungând la 25 milioane de produse.

Pentru a putea susține o gamă mare de produse și a crește viteza de livrare, pe fondul creșterii accelerate a comerțului online, compania va continua investițiile în logistică pentru infrastructura digitală: noul hub logistic de la Joița va deveni complet operațional în septembrie 2022, iar rețeaua easybox va fi dublată în următoarea perioadă pentru a face livrarea mai ușoară, predictibilă și rapidă. În total, investițiile în logistică se ridică la 990 de milioane de lei în următorii trei ani.

eMAG este o companie care încurajează permanent dezvoltarea și îmbunătățirea de competențe profesionale prin programe de dezvoltare, iar pentru aceasta are în vedere un buget de 45 milioane de lei în următorii trei ani. Acest buget este dedicat unor programe de învățare accelerată cum ar fi Upgrade, un program de dezvoltare în carieră și de creștere a competentelor în digital marketing, tehnologie, analiză de business și de procese sau programele de management în parteneriat cu universități de prestigiu, precum Harvard, Yale sau Stanford. Totodată, compania continuă programul Future 25 prin intermediul căruia tineri talentați sunt selectați pentru a se antrena să devină lideri în ecommerce. Anual, angajații eMAG beneficiază de peste 45.000 de ore de învățare și training.

eMAG își propune să fie un partener pentru dezvoltare accelerată a antreprenorilor români, iar în acest sens are în plan investiții ce însumează 740 de milioane de lei atât în companii deja cunoscute, unde este deja investitor, cât și în alte companii noi de tehnologie care aduc inovații în produse și servicii pentru clienți, pe care le urmărește prin intermediul programului de investiții eMAG Ventures. Dintre companiile unde eMAG a investit, Tazz by eMAG a cunoscut o evoluție extrem de rapidă în nici doi ani de la investiție, transformându-se de la o companie de livrare de mâncare la una de livrare rapidă pentru aproape orice. La rândul său, Sameday, o altă companie cu o evoluție rapidă unde eMAG a investit, se pregătește pentru extinderea internațională, într-o primă fază în Ungaria, apoi și în alte țări din regiune.

Bio Tudor Manea

De 16 ani alături de eMAG, Tudor Manea, 37 de ani, a ocupat în ultimii șase ani poziția de director general al companiei și a avut o contribuție esențială în evoluția business-ului și a echipei, fiind cel care a pus bazele departamentului de tehnologie și a contribuit la extinderea internațională a companiei. Tudor a fost angajatul cu numărul 23 în eMAG și a crescut și evoluat odată cu compania. Când s-a alăturat companiei, echipa avea puțin peste 20 de oameni și, deși rolul lui era în echipa IT, seara în drum spre casă livra, ca și ceilalți colegi, colete clienților. Născut în București, Tudor a fost pasionat de matematică și s-a specializat în IT după absolvirea Facultății de Electronică din cadrul Universității Politehnica București. Ulterior, el și-a continuat educația în eMAG cu un EMBA de la Maastricht School of Management și mai multe programe executive la Stanford University, SUA.

Continue Reading

Facebook

Team2Share

INTERNAȚIONAL20 mins ago

Primul unicorn românesc scrie istorie: UiPath a devenit prima companie românească listată la Bursa din New York

U.E.55 mins ago

Eurostat: Piața forței muncă, afectată semnificativ de pandemia de COVID-19. România se află printre țările UE cu cea mai scăzută rată a ocupării forței de muncă

ROMÂNIA1 hour ago

Președintele Klaus Iohannis a semnat decretul de numire a Ioanei Mihăilă în funcţia de ministru al Sănătăţii

S&D1 hour ago

Eurodeputatul Victor Negrescu: Transformarea digitală trebuie să facă toate aspectele vieții mai ușoare. De aceea, am propus un proiect pilot în valoare de 2.2 milioane de euro pentru soluții digitale în mediul rural

COMISIA EUROPEANA2 hours ago

Comisia Europeană a adoptat un pachet ambițios de măsuri care să contribuie la îmbunătățirea fluxului de investiții către activități durabile

U.E.3 hours ago

PES salută ”decizia istorică” privind legea europeană a climei: Uniți, ne luăm angajamentul pentru un viitor sustenabil pentru această generație și pentru cele care vor veni

COMISIA EUROPEANA3 hours ago

Comisia Europeană a înregistrat două noi inițiative cetățenești privind formarea funcționarilor publici și mediul

Nicolae Ștefănuță3 hours ago

Nicu Ștefănuță, mesaj pentru viitorul ministru al Sănătății: Ne trebuie un ministru bine conectat la Europa pentru ca programul EU4Health să fie o realitate în România

U.E.3 hours ago

Președintele Eurogrupului: Un euro digital conceput corespunzător are potențialul de a aduce beneficii majore cetățenilor, întreprinderilor și statelor membre

ROMÂNIA3 hours ago

Autoritatea pentru Digitalizarea României a finalizat analiza care va permite accesarea fondurilor europene pentru ca transformarea digitală să fie calibrată și de succes în perioada 2021-2027

COMISIA EUROPEANA3 hours ago

O Europă pregătită pentru era digitală: Comisia Europeană propune noi norme și măsuri menite să transforme Europa în polul mondial al unei inteligenței artificiale de încredere

PARLAMENTUL EUROPEAN5 days ago

Ratificarea acordului comercial între UE și Regatul Unit de către Parlamentul European, tot mai aproape. Comisiile AFET și INTA din PE recomandă aprobarea acestui tratat

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Comisia Europeană preconizează că adeverința electronică verde va intra în vigoare la sfârșitul lunii iunie

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Marian-Jean Marinescu, în dialog cu tânăra generație: Reducerea emisiilor de carbon trebuie făcută într-un mod realist, ținând cont de competitivitatea economică, de locurile de muncă

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Charles Michel explică lipsa sa de reacție cu privire la gafa de protocol din Turcia la adresa șefei Comisiei Europene: Am decis să nu facem o scenă, ci să ne concentrăm pe esența discuțiilor politice

INTERNAȚIONAL2 weeks ago

Președintele american, Joe Biden, cere Congresului să adopte planul de investiții: Este absolut necesar ca SUA să rămână ”prima putere mondială”

ROMÂNIA2 weeks ago

Guvernul mandatează Ministerul Investițiilor să negocieze Planul Național de Redresare și Reziliență la nivelul Comisiei Europene

INTERNAȚIONAL2 weeks ago

UE și Turcia sunt pregătite să-și revitalizeze relațiile în mod constructiv: Cooperarea economică, migrația și mobilitatea, pilonii unei agende „concrete și pozitive”

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: În lunile aprilie și mai vor ajunge în România 8,3 milioane de doze de vaccin anti-COVID-19

ROMÂNIA3 weeks ago

Nicolae Ciucă: Institutul ”Cantacuzino” din Capitală va fi relansat cu bani din procentul anual de 2% de la Apărare

Advertisement
Advertisement

Trending