Connect with us

ROMÂNIA

Networking in social media: cine, cum, de ce si cand?

Published

on

Autor: Andreea Hanganu, DigitalDiplomacy.ro

Una dintre provocarile intampinate in momentul in care ne propunem, ca institutie publica, sa dezvoltam comunicarea in mediul online este cum sa cunoastem acei “influenceri”, bloggeri sau utilizatori activi in social media si cum sa ne “imprietenim” cu acestia. O si mai mare provocare este cum sa intretinem aceasta relatie si cum sa o transformam intr-o colaborare de lunga durata, benefica pentru ambele parti. Astfel ca astazi vorbim despre cum sa facem primii pasi in cladirea acestei relatii atat de importante pentru dezvoltarea comunicarii institutionale.

Pentru inceput, ar fi util sa ne stabilim cateva obiective de baza:

  • De ce ne-am decis sa dezvoltam comunicarea online si cu ce obiective pentru institutie? Raspunsul la aceasta intrebare poate fi foarte important pentru ca traseaza niste directii de actiune la care sa ne raportam constant
  • Care este audienta pe care o targetam si prin ce fel de canale sociale ne propunem sa ajungem la aceasta? Din nou, o intrebare importanta deoarece majoritatea bloggerilor si persoanelor influente in social media au deja construite comunitati in jurul lor. Daca ne identificam acele comunitati care sunt importante pentru activitatea noastra institutionala, atunci poate fi mai usor sa identificam si persoanele relevante care le influenteaza
  • De ce vrem sa cunoastem si sa cream relatii de durata cu bloggeri si persoane influente in mediul online? Ce le putem oferi noi si ce ne pot ajuta acestea?

Informare si culegere de informatii

Dupa identificarea persoanelor potrivite cu care ne propunem sa luam legatura, pasul urmator este sa intram in contact cu acestea. Comunicarea trebuie sa fie directa si personala, insa profesionala si sincera. Nu este recomandat nici sa trimiteti emailuri generale catre mai multi in speranta ca unul dintre ei va raspunde pozitiv nici sa fim prea prietenosi cu o persoana pe care nu o cunoastem inca.

O etapa importanta de luat in considerare este informarea – inainte sa trimitem un email de introducere unei persoane este bine sa ne asiguram ca acea persoana este interesata de acelasi domeniu de activitate ca al nostru si ca trateaza pe blogul sau retelele sociale persoanale acel tip de subiecte.  Deci urmariti activitatea persoanei respective, familiarizati-va cu aceasta si incercati sa intelegeti pe cat posibil interesele, pasiunile si chiar dificultatile cu care aceasta se confrunta – se poate sa fiti in pozitia de a oferi un ajutor!

Intalnirea

Oricate conversatii prietenoase ati infiripa prin email sau telefonic, o intalnire “offline”, fata in fata, va fi intotdeaua utila pentru a forma sau consolida o colaborare. Ar putea sa fie o intalnire de introducere (daca nu va cunoasteti deloc) sau o intalnire de catch-up (pentru cei cu care deja aveti formata o relatie si vreti sa o aprofundati). Poate fi o intalnire one-on-one sau o intalnire de echipa (pentru ca persoana respectiva sa isi faca o idee mai clara despre activitatea voastra si persoanele care formeaza echipa de comunicare de exemplu). Mai mult decat atat, daca aveti o personalitate publica interesanta ca parte din echipa sau coordonator de echipa (ministru, secretar de stat, director, ambasador etc) si acea persoana este interesata de subiectul comunicarii online, invitati-o sa ia parte la discutie. Va oferi o alta greutate intalnirii (din perspectiva invitatilor) si ii va oferi si acestei persoane publice ocazia de a intelege mai bine avantajele comunicarii online (avantaj voi – echipa de comunicare).

Ca exemplu, recent, DigitalDiplomacy.ro s-a intalnit cu echipa de comunicare a unei institutii publice, pentru a prezenta proiectul si a discuta despre posibilitati de colaborare. Intalnirea a fost in echipa, discutia a fost deschisa si prietenoasa, set-up-ul a fost informal (scaune asezate in jurul unui birou), atmosfera a fost relaxata, iar timpul de discutie a fost in jur de 30 minute. A fost o experienta pozitiva, au fost generate multe idei bune si am plecat convinse ca institutiile publice inseamna mai mult decat comunicare rigida si personal pe alocuri lipsit de viziune.

Cheia unei intalniri de succes este o buna pregatire in prealabil  – cum spuneam, familiarizati-va cu subiectele preferate ale invitatului/invitatilor, pregatiti o atmosfera relaxata si asigurati-va ca invitatul sau invitatii vostri stiu suficient de multe despre voi si activitatea voastra pentru a se infiripa un dialog coerent si util.

Un aspect util de tinut minte este faptul ca nu intotdeauna este nevoie ca aceste intalniri sa aiba loc la locul de munca – se poate sa gasiti un loc mai putin oficial in care sa aveti o discutie.

Daca aveti mai mult de un invitat asigurati-va ca nu exista disensiuni intre acestia. Ar fi de preferat ca acestia sa stie cine mai este invitat la discutie. De asemenea, daca exista o tema specifica a discutiei, comunicati-o din timp invitatului/invitatilor, pentru ca acestia sa se poata pregati. Alte informatii utile pe care ar trebui sa le transmiteti ar fi, in afara de obisnuitele data si locatia, timpul estimat al discutiei (pentru ca invitatii sa isi poata organiza programul din ziua respectiva cat mai bine), numarul de persoane care vor participa la intalnire si cine sunt acestia (pe scurt).

O data ce aveti o confirmare de participare, nu presupuneti ca lucrurile raman batute in cuie – mai trimiteti un reminder cu o zi – doua inainte de intalnire, asigurati-va ca locatia este cunoscuta si ca nu sunt probleme de transport. Alt subiect important este limbajul invitatiei – daca vrem sa invitam un blogger la o discutie, ar fi util sa nu trimitem o invitatie oficiala, in formatul oficial, sa speriem omul

Toate aceste informatii pot parea simple si logice dar ati fi surprinsi de cate lucruri pot fi omise. Cateva exemple de asa nu, chiar daca din industria corporate, mai puteti gasi la Ruxa sau Alex Cristache. Dupa cum vedeti, problemele semnalate de ei sunt vechi, inca din 2011, dar in mod miraculos se continua si in 2013, asa cum semnala acum putin timp Doru Panaitescu, blogger si antreprenor, pe Twitter:

twitter d

 

 

 

 

Evenimente

Un alt mod de a intra in legatura cu oamenii care va intereseaza este sa participati la evenimente de profil, acolo unde stiti ca i-ati putea intalni. Evenimentele sunt intotdeaua un prilej util de networking si inchegare de relatii, mai ales ca puteti si afla informatii noi si utile din cadrul prezentarilor. Un bun exemplu de invatare si networking este chiar Tabara de Social Media organizata in aceasta perioada de Revista BIZ la Paraul Rece.  Sau puteti invita chiar dumneavoastra unul sau mai multi bloggeri la evenimente care pot fi de folos pentru acestia – in acest caz asigurati-va ca aveti un spatiu dedicat pentru ei si ca, mai ales daca invitati o singura persoana, nu o lasati singura pe acolo. Nimeni nu s-ar simti confortabil intr-un loc strain, in care nu cunoaste pe nimeni, fara macar sprijinul persoanei care a lansat invitatia.

Interactiune online

O alta modalitate de a cunoaste si crea legatura cu bloggerii este sa urmariti si sa participati la conversatiile care au loc online, fie ca este vorba despre comentarii postate pe blogurile lor, fie ca este vorba despre conversatii pe Twitter sau in alte comunitati. Aveti grija insa – o data intrati intr-o discutie, nu abandonati la jumatatea drumului, urmariti discutiile pana la final, nu lasati intrebari fara raspuns si nici nu insistati prea mult acolo unde vedeti ca nu exista interes.

In afara de intalniri, emailuri, conversatii online sau offline, mai pot fi o multime de modalitati de a interactiona si de a crea legaturi de colaborare cu diversi bloggeri. Scopul acestui text nu este de a vorbi pentru ei sau de a da sfaturi in numele lor! Cele de mai sus vin din experienta noastra profesionala si credem ca sunt lucruri simple si utile de avut in vedere in momentul in care facem pasul inspre comunicarea digitala. Alte exemple pot fi gasite si la Cristi Manafu pe blog.

Daca mai aveti si alte sugestii le asteptam in comentarii. De asemenea, daca exita bloggeri care nu sunt de acord cu sugestiile noastre, de asemenea asteptam punctele voastre de vedere!

Intr-o postare viitoare o sa vorbim si despre partea cealalta a monedei – cum sa fim relevanti in comunicarea online si cum consuma jurnalistii si online-rii media sociale. Ambele profesii trebuie sa fie o audienta relevanta pentru o institutie publica ce comunica si atunci este bine de vazut care sunt diferentele si similaritatile, tocmai pentru a nu ajunge la situatii neplacute precum cea povestita de Chinezu.

IT&C

Facebook își lansează propria criptomonedă. Se numește Libra și va putea fi folosită începând cu 2020

Published

on

© Facebook

Facebook, rețeaua cu peste două miliarde de utilizatori, a anunțat intrarea în domeniul criptomonedelor prin intermediul Libra, o monedă care va putea fi folosită din 2020 în aplicații precum Messenger și WhatsApp, dar și ca aplicație de sine stătătoare, informează Hotnews.ro.

Compania spune că Libra va putea fi folosită pentru a cumpăra diverse lucruri, dar și pentru a trimite bani la fel de ușor precum trimiterea unui mesaj. 

Libra ar trebui să ofere din primul trimestru al loui 2020 un nou mijloc de plată ce va fi o alternativă la circuitele bancare tradiționale și se vrea a fi ”piatra de temelie” a unui nou sistem financiar care să nu fie îngreunat de diverse monede naționale.

Utilizatorii vor avea pe smartphone-uri un ”portofel electronic” numit Calibra care va fi integrat direct în aplicțiile Messenger și WhatsApp pentru a putea face diverse cumpărături și a putea trimite sau primi bani.

© Facebook

Facebook spune că în timp oamenii ar putea folosi Calibra pentru a plăti facturi, pentru a cumpăra o cafea sau pentru a scana un cod și a folosi apoi transportul în comun fără a avea nevoie de cartela de la operatorul de transport.

Facebook promite că moneda va fi cât se poate de sigură fiindcă va fi sub aceleași criterii de verificare și anti-fraudă folosite de bănci și de emitenții de carduri.

Compania spune că vor fi utilizate sisteme automatizate ce vor depista activitățile dubioase, dar că va exista și suport tehnic, în caz că cineva își pierde telefonul sau își uită parola.

Facebook promite că dacă cineva va pierde Libra din cauza unui acces fraudulos pe contul unui user, aceea persoană va fi despăgubită.

Libra se vrea a fi un sistem open-source și codul sursă este deci pus la dispoziția dezvoltatorilor sau instituțiilor care vor să-l integreze.

Continue Reading

JUSTIȚIE

Președintele Klaus Iohannis, întâlnire cu procurorul general al SUA. Oficialul american subliniază ca România să rămână un aliat predictibil care respectă statul de drept

Published

on

© Administrația Prezidențială

Preşedintele Klaus Iohannis l-a primit marţi, la Palatul Cotroceni, pe procurorul general al SUA, William Barr, context în care oficialul american a subliniat importanţa ca România să rămână un aliat predictibil, stabil şi responsabil, care respectă şi promovează valorile democratice şi statul de drept.

“Oficialul american a exprimat aprecierea deosebită pentru soliditatea Parteneriatului Strategic cu România, care este cel mai de încredere aliat al SUA din regiune, relaţiile bilaterale fiind foarte apropiate, nu numai în ceea ce priveşte cooperarea în domeniul apărării şi securităţii, ci şi al aplicării legii, inclusiv în domeniul cibernetic. Procurorul general al SUA a evidenţiat importanţa ca România să rămână un aliat predictibil, stabil şi responsabil, care respectă şi promovează valorile democratice şi statul de drept. În acest context, procurorul general William Barr a exprimat aprecierea şi sprijinul puternic ale Statelor Unite ale Americii pentru poziţia fermă şi eforturile puternice ale preşedintelui Klaus Iohannis în susţinerea statului de drept, combaterea corupţiei şi consolidarea unui sistem judiciar independent, corect şi transparent, în beneficiul cetăţenilor”, arată Administraţia Prezidenţială într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Potrivit sursei citate, preşedintele Iohannis şi-a exprimat aprecierea pentru substanţa şi dinamica Parteneriatului Strategic dintre ţara noastră şi Statele Unite ale Americii, ”care a devenit tot mai puternic în ultimii ani”, reiterând angajamentul consecvent al României şi al său personal pentru aprofundarea acestuia pe toate dimensiunile: politică, de apărare şi securitate, dar şi în domeniul cooperării juridice şi al statului de drept.

Şeful statului a subliniat şi necesitatea ca şi cooperarea în domeniul economic să ajungă la acelaşi nivel de excelenţă.

“Preşedintele României a evocat recentul vot pentru alegerile europarlamentare şi pentru referendumul pe teme legate de justiţie, care a demonstrat că cetăţenii români sunt profund ataşaţi de valorile democratice şi înţeleg importanţa unui sistem de justiţie independent şi eficient, fără de care nu poate exista o democraţie funcţională”, menţionează Administraţia Prezidenţială.

Cei doi înalţi oficiali au avut şi un schimb de opinii asupra rezultatelor, apreciate ca foarte bune, ale Preşedinţiei României a Consiliului UE, respectiv asupra perspectivelor negocierilor comerciale dintre Uniunea Europeană şi Statele Unite ale Americii.

Între cei care au făcut parte din delegaţia procurorului general al Statelor Unite ale Americii s-a numărat şi ambasadorul SUA în România, Hans Klemm.

Din delegaţia preşedintelui Iohannis au făcut parte consilierii prezidenţiali Bogdan Aurescu, Ion Oprişor şi Mihaela Ciochină şi consilierii de stat Mădălina Dobrovolschi şi Daniela Bârsan.

William Barr efectuează o vizită în România, în contextul participării la reuniunea ministerială UE-SUA în domeniul Justiţie şi Afaceri Interne (JAI), organizată de Preşedinţia română a Consiliului Uniunii Europene. 

Continue Reading

ROMÂNIA

Vreaulafacultate.ro este platforma online europeană creată de 3 tineri români pentru înscriere la facultate. Ofertele de la 17 facultăţi din România, disponibile începând cu 24 iunie

Published

on

Trei tineri programatori români au realizat o platformă online europeană, prin care tinerii se pot înscrie la facultate de oriunde s-ar afla, relatează Digi24. Platforma găzduiește în prezent 39 de universități din România și din străinătate.

Potrivit lui Andrei Niculae, fondatorul start-upului, ideea de a construi platforma Vreaulafacultate.ro le-a venit instant celor trei studenți români care studiau în străinătate şi căutau un program de master în România.

Acesta a mai spus că promovarea unversităților românești pe platforma lor se datorează competitivității de care dau dovadă acestea în comparație cu cele europene. 

,,După ce m-am plimbat la mai multe universități din România am ajuns să-mi dau seama că nu sunt așa de proaste în comparație cu cele de afară, ci doar sunt slab marketizate și studentul nu știe care sunt beneficiile. Încercăm să le oferim viitorilor studenți un serviciu complet. Îi ghidăm pe parcursul aplicaţiei”, a spus Andrei Niculae. 

Alexandru Toader, unul dintre cei trei creatori ai platformei, a vorbit despre munca depusă pentru realizarea acesteia, dar și despre reticența universităților de a utiliza noua tehnologie, cu toate că este gratuită.:

,,Prima versiune a platformei am creat-o după 3 luni de muncă continuă. Am lucrat 3 programatori la dezvoltarea acesteia. Cu multă pasiune şi dedicare. Am lucrat foarte multe nopţi, foarte multe weekend-uri la acest proiect. Chiar dacă aplicația este gratuită pentru universități, am întâmpinat multe dificultăți și nu neapărat frica, cât o reticența față de noua tehnologie”, a povestit acesta.

În primul an, platforma a fost folosită de 5.000 de tineri. Unul dintre ei este Vlad, student la facultatea de Construcţii din Capitală. A aflat de aplicaţie de la un prieten.

,,Știu că americanii au platforme de genul acesta și la ei toată lumea aplică online. Mi se pare că era și timpul să apară și în România”, a declarat Vlad Stoenică, student. 

La rândul său, Andrei Niculae, fondatorul start-upului s-a declarat foarte bucuros pentru că un prim student a utilizat platforma, confirmând ,,nevoia unei astfel de platforme” pentru că nu știa ,,dacă o să meargă sau nu”.

Ofertele de la 17 facultăţi din România şi 22 din străinătate vor putea fi studiate direct pe platformă începând de luni, 24 iunie, atunci când se va da startul înscrierilor.

Continue Reading

Facebook

Advertisement

Trending