Connect with us

U.E.

Noile tulpini COVID-19 reprezintă un risc pentru apariția unui al treilea val de infecții, avertizează cancelarul Angela Merkel

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Noile tulpini COVID-19 reprezintă un risc pentru apariția unui al treilea val de infecții și, prin urmare, Germania trebuie să procedeze cu atenție astfel încât să nu fie necesară impunerea unui nou lockdown la nivel național, a declarat cancelarul german Angela Merkel într-un interviu publicat miercuri de Frankfurter Allgemeine Zeitung, relatează Agerpres.

„Din cauza (tulpinilor), intrăm într-o nouă fază a pandemiei, din care ar putea apărea un al treilea val. Așadar, trebuie să procedăm cu înțelepciune și atenție, astfel încât un al treilea val să nu necesite un nou lockdown în toată Germania”, a declarat cancelarul german.

Germania intenționează să cheltuie 8,89 miliarde de euro în 2021 pentru a cumpăra 635,1 milioane vaccinuri COVID-19, atât în cadrul schemei comune de achiziții care a fost pusă la punct în Uniunea Europeană cât și în cadrul unor contracte naționale.

Angela Merkel a subliniat faptul că AstraZeneca este un vaccin de încredere, eficient și sigur. „Autoritățile ne spun că acest vaccin poate fi de încredere. Atât timp cât vaccinurile sunt insuficiente cum sunt acum, nu poți alege cu ce vrei să fii vaccinat”, a precizat cancelarul german, în contextul în care din cele peste 1.4 milioane de doze din acest vaccin distribuite în Germania numai aproximativ 239.000 au fost administrate până marți.

Citiți și Liderii din UE vor încerca să ajungă la o abordare comună privind certificatele de vaccinare anti-COVID

Oficialii europeni încearcă să găsească urgent modalități pentru ca dozele de ser refuzate de germani să nu se irosească. Comisia Europeană a convenit baza unui cadru contractual pentru achiziționarea a 300 de milioane de doze de vaccin AstraZeneca, cu opțiunea de a cumpăra încă 100 de milioane, în numele statelor membre ale UE.

Potrivit informațiilor publicate pe Reuters, miercuri, Germania a raportat 8.007 de infecții noi și 422 de decese, iar Merkel și premierii de stat au fost de acord să extindă restricțiile pentru a reduce răspândirea COVID-19 până pe 7 martie.

Andreea Radu este redactor CaleaEuropeană.ro. Absolventă a Facultății de Științe Politice din cadrul Universității din Bucuresti, Andreea urmează un program de masterat în domeniul "Politicile egalității de șanse in context românesc și european".

PARLAMENTUL EUROPEAN

Comisia pentru afaceri juridice din Parlamentul European a avut un schimb de opinii cu privire la Strategia farmaceutică pentru Europa

Published

on

© European Parliament

Comisia pentru afaceri juridice (JURI) din Parlamentul European a avut marți un schimb de opinii cu privire la Strategia farmaceutică pentru Europa, prin care Uniunea Europeană dorește să asigure pentru pacienți medicamente accesibile financiar, sprijinind în același timp competitivitatea, capacitatea de inovare și sustenabilitatea industriei farmaceutice din UE, a anunțat eurodeputatul Daniel Buda într-un mesaj pe Facebook.

Aceste dezbateri de etapă în Legislativul european au loc după ce Comisia Europeană la publicat la finalul lunii noiembrie strategia mai sus amintită, care va permite Europei să își satisfacă nevoile farmaceutice, inclusiv în perioade de criză, prin intermediul unor lanțuri de aprovizionare solide.

Citiți și:
Comisia Europeană ridică un nou pilon al Uniunii Europene a Sănătății prin adoptarea Strategiei Farmaceutice pentru Europa

În egală măsură, aceasta va contribui la instituirea unui sistem farmaceutic al UE care să fie adaptat exigențelor viitorului și rezistent la crize.

Strategia farmaceutică pentru Europa are patru obiective principale:

  • Asigurarea disponibilității pentru pacienți a unor medicamente accesibile financiar și abordarea nevoilor medicale nesatisfăcute (de exemplu, în domeniul rezistenței la antimicrobiene, al cancerului, al bolilor rare);
  • Sprijinirea competitivității, a inovării și a sustenabilității industriei farmaceutice din UE și crearea unor medicamente de înaltă calitate, sigure, eficace și mai ecologice;
  • Îmbunătățirea mecanismelor de pregătire și răspuns la crize și abordarea securității aprovizionării;
  • Asigurarea unei voci puternice a UE pe plan mondial, prin promovarea unui nivel înalt al standardelor în materie de calitate, eficacitate și siguranță.

Strategia prezintă acțiuni concrete pentru a asigura existența, disponibilitatea și accesibilitatea financiară a medicamentelor. Ea susține lanțuri de aprovizionare diversificate și sigure, asigurând o autonomie strategică deschisă a UE pe plan mondial, și promovează produse farmaceutice sustenabile din punct de vedere ecologic.

Strategia va asigura, de asemenea, faptul că politica farmaceutică a UE continuă să servească sănătății publice într-un mediu în continuă schimbare, caracterizat de transformări științifice și comerciale. Ea va susține inovațiile centrate pe pacienți și va permite adaptarea la schimbările digitale și tehnologice.

Astfel, Strategia farmaceutică pentru Europa marchează începutul unui proces: punerea sa în aplicare include o agendă ambițioasă de acțiuni legislative și nelegislative care vor fi lansate în următorii ani și care vor viza întregul ecosistem al produselor farmaceutice, dar și unele aspecte ale dispozitivelor medicale. De asemenea, Strategia creează sinergii cu Pactul verde și cu acțiunile noastre din cadrul abordării strategice a UE privind prezența substanțelor farmaceutice în mediu, pentru a reduce riscul lor pentru mediu, pentru a aborda poluarea cauzată de reziduurile farmaceutice și pentru a promova fabricarea, utilizarea și eliminarea lor prin metode mai ecologice.

Printre acțiunile emblematice ale strategiei se numără:

  • O revizuire a legislației farmaceutice de bază* (data-țintă pentru o propunere: 2022) pentru ca acest cadru legislativ să fie adaptat exigențelor viitorului și să faciliteze inovarea;
  • O propunere privind o Autoritate a UE pentru răspuns în situații de urgență sanitară (propunere: al 2-lea semestru din 2021);
  • O revizuire a reglementărilor privind medicamentele pentru copii și pentru boli rare;
  • Inițierea unui dialog structurat cu și între toți actorii din industria farmaceutică și autoritățile publice pentru a identifica vulnerabilitățile lanțului global de aprovizionare cu medicamente esențiale și pentru a defini opțiunile în materie de politici menite să consolidez continuitatea și securitatea aprovizionării în UE;
  • Cooperarea între autoritățile naționale în ceea ce privește politicile în materie de prețuri, plăți și achiziții publice, pentru a îmbunătăți accesibilitatea financiară, eficiența în raport cu costurile aferente medicamentelor și sustenabilitatea sistemului de sănătate;
  • Crearea unei infrastructuri digitale solide, inclusiv o propunere privind un spațiu european al datelor referitoare la sănătate (data-țintă pentru o propunere: 2021);
  • Sprijin pentru cercetare și inovare, în special prin intermediul programelor Orizont 2020 și EU4Health;
  • Acțiuni de promovare a abordărilor inovatoare vizând C&D și achizițiile publice de antimicrobiene și de alternative ale acestora, precum și măsuri de restricționare și optimizare a utilizării lor.

Din dorința de a implica publicul și părțile interesate, Comisia Europeană a lansat la 31 martie 2021 procesul de revizuire a legislației farmaceutice generale, unul dintre punctele cheie ale Strategiei farmaceutice pentru Europa, dând acestora posibilitatea să își expună opiniile cu privire la foaia de parcurs și evaluarea impactului inițial al evaluării combinate până la finalul lunii aprilie. 

Citiți și:
Camera Deputaților a adoptat în unanimitate opinia față de Strategia farmaceutică pentru Europa
EXCLUSIV Ministerele Economiei și Sănătății au operaționalizat un grup de lucru dedicat identificării intereselor industriei naționale și poziționării României privind Strategia Farmaceutică a UE

În lunile următoare, Comisia va evalua legislația farmaceutică generală actuală și va evalua impactul oricăror modificări destinate soluționării problemelor prezentate în această foaie de parcurs.

Comisia își propune să prezinte o propunere legislativă pentru revizuirea legislației farmaceutice generale până la sfârșitul anului 2022. Foaia de parcurs va fi accesibilă timp de patru săptămâni până la 27 aprilie 2021.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană a prezentat o nouă strategie de combatere a traficului de persoane în următorii cinci ani

Published

on

© European Union, 2015

Comisia Europeană prezintă miercuri, 14 aprilie, o nouă strategie de combatere a traficului de persoane (2021-2025), axată pe prevenirea infracționalității, aducerea traficanților în fața legii, protejarea victimelor și consolidarea capacității lor de acțiune, potrivit unui comunicat.

În perioada 2017-2018, au fost peste 14 000 de victime înregistrate în Uniunea Europeană. La nivel mondial, traficanții obțin într-un singur an profituri estimate la 29,4 miliarde EUR. Întrucât se preconizează că cererea de exploatare va crește, că traficanții își vor muta activitatea online și că pandemia va crea probabil condiții propice pentru ca acest fenomen să ia amploare, strategia de astăzi prezintă măsurile prin intermediul cărora UE și statele membre vor putea continua să riposteze.

„Deși traficul de persoane este o infracțiune care nu ar trebui să se regăsească în societățile noastre, aceasta continuă să facă victime, cu precădere în rândul femeilor și al copiilor, care sunt traficați în special în scopuri sexuale. Avem datoria să protejăm victimele și să îi aducem în fața legii pe făptași, pe cei care tratează oamenii ca pe o marfă. Vom analiza prevederile legislative în vigoare pentru a vedea dacă mai sunt adecvate și vom lua în considerare posibilitatea de a incrimina folosirea de servicii obținute prin exploatarea victimelor traficului”, a declarat comisarul pentru afaceri interne, Ylva Johansson.

Strategia pornește de la cadrul legal și de politică cuprinzător instituit la nivelul UE pentru a aborda traficul de persoane, bazat pe Directiva UE privind combaterea traficului de persoane. Comisia va continua să sprijine statele membre în punerea în aplicare a directivei și, dacă este necesar, va propune revizuirea acesteia pentru a se asigura că este adecvată scopului. Coordonatorul UE pentru combaterea traficului de persoane va continua să joace un rol-cheie în punerea în aplicare a acestei strategii.

În plus, strategia se axează pe:

  • Reducerea cererii care favorizează traficul: Comisia va evalua posibilitatea de a introduce la nivelul UE norme minime de incriminare a utilizării serviciilor obținute prin exploatarea victimelor traficului și va organiza, împreună cu autoritățile naționale și cu organizațiile societății civile, o campanie de prevenire care va viza sectoarele cu risc ridicat. De asemenea, Comisia va avea în vedere înăsprirea prevederilor din Directiva privind sancțiunile la adresa angajatorilor și va propune prevederi legislative privind guvernanța corporativă, pentru a clarifica responsabilitățile societăților comerciale, și va oferi orientări privind obligația de diligență pentru a ajuta la prevenirea muncii forțate.
  • Destrămarea modelului de afaceri al traficanților, atât online, cât și offline: Comisia va purta un dialog cu furnizorii de internet și cu companiile din domeniul tehnologiei pentru a reduce numărul cazurilor de utilizare a platformelor online pentru recrutarea și exploatarea victimelor. În același timp, va încuraja organizarea sistematică de cursuri de formare destinate practicienilor din domeniul asigurării respectării legii și din domeniul judiciar în ceea ce privește detectarea și combaterea traficului de persoane.
  • Protejarea, sprijinirea și consolidarea capacității de acțiune a victimelor, cu un accent special pe femei și copii: strategia vizează ameliorarea procesului de identificare timpurie a victimelor și îndrumarea acestora către serviciile de asistență și protecție, îmbunătățirea programelor de consolidare a capacității de acțiune a victimelor și facilitarea reintegrării acestora. De asemenea, Comisia va finanța cursuri de formare care să țină cont de gen și să fie adaptate nevoilor copiilor pentru a ajuta polițiștii, lucrătorii sociali, agenții vamali și personalul medical să detecteze victimele.
  • Promovarea cooperării internaționale: Având în vedere că jumătate dintre victimele identificate în UE sunt cetățeni din afara UE, cooperarea cu partenerii internaționali este esențială pentru combaterea traficului de persoane. UE va utiliza o serie de instrumente de politică externă și de cooperare operațională pentru a contribui la combaterea traficului în țările de origine și de tranzit, inclusiv prin dialoguri specifice privind drepturile omului și securitatea, prin cooperarea consolidată cu Consiliul Europei și prin măsuri periodice și specifice de comunicare, acțiuni și schimburi de informații cu delegațiile UE din țările partenere. Planul de acțiune împotriva introducerii ilegale de migranți, care va fi prezentat în curând, va ajuta, de asemenea, la anihilarea rețelelor de traficanți care aduc în Europa victime pentru a fi exploatate.

Continue Reading

CONSILIUL UE

Țările UE și-au stabilit mandatul de negociere pentru certificatul de vaccinare: Deținerea adeverinței “nu este o condiție prealabilă pentru a exercita dreptul la liberă circulație”

Published

on

© Comisia Europeană în România/ Facebook

Ambasadorii statelor membre ale Uniunii Europene au convenit un mandat pentru negocieri cu Parlamentul European cu privire la propunerea unui certificat verde digital, informează Consiliul UE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Acest certificat va facilita circulația sigură și liberă în timpul pandemiei COVID-19 prin furnizarea dovezii că o persoană a fost fie vaccinată împotriva COVID-19, a primit un rezultat negativ al testului PCR, fie s-a recuperat în urma îmbolnăvirii de COVID-19, mai precizează sursa citată.

“Pentru a evidenţia principiul nediscriminării, în special faţă de persoanele nevaccinate, partea operativă a reglementării principale prevede explicit că deţinerea unui Certificat Verde Digital nu este o condiţie prealabilă pentru a exercita dreptul la libera circulaţie”, se arată în textul aprobat de statele membre, publicat alături de comunicat.

a”Situația epidemiologică actuală rămâne de o mare îngrijorare, dar atunci când privim în viitor, trebuie să avem soluții care să funcționeze în toate statele membre. Certificatul verde digital este creat pentru a facilita circulația sigură și liberă. Este cel mai important pentru cetățenii noștri, pentru societățile noastre și pentru redresarea economiilor noastre. Salut acest prim pas. Arată că suntem gata să colaborăm constructiv cu Parlamentul European și Comisia pentru a continua să avansăm rapid cu privire la aceste propuneri, pentru ca certificatul și sistemul să fie pe deplin operaționale vara asta”, a declarat prim-ministrul portughez António Costa, a cărui țară asigură președinția Consiliului UE.

Mandatul de negociere al Consiliului a fost adoptat după ce, la finele lunii trecute, Parlamentul European a decis să accelereze aprobarea adeverinței electronice verzi, pentru a facilita adoptarea sa până în vară și pentru a permite circulația sigură și liberă pe durata pandemiei. Astfel, plenul Parlamentului European va adopta mandatul de negociere cu Consiliul, care poate include amendamente la propunerea Comisiei, în cursul următoarei sesiuni plenare din 26-29 aprilie.

Comisia Europeană a propus la 17 martie crearea unei adeverințe electronice verzi pentru a facilita libera circulație, în condiții de siguranță, în interiorul UE în timpul pandemiei de COVID-19. Propunerea acestei adeverințe face parte dintr-o comunicare adoptată de Colegiul Comisiei Europene prin care Comisia invită statele membre să se pregătească pentru o abordare coordonată a ridicării treptate a restricțiilor determinate de COVID-19 atunci când situația epidemiologică o va permite. 

Separat, șefii de stat sau de guvern din cele 27 de state membre ale UE au transmis prin intermediul concluziilor Consiliului European din 25 martie că “lucrările legislative și de ordin tehnic referitoare la adeverințele electronice interoperabile și nediscriminatorii privind COVID-19, bazate pe propunerea Comisiei, ar trebui să avanseze în regim de urgență”.

Potrivit comunicatului Consiliului UE, cadrul legal al certificatului verde digital constă din două propuneri legislative. Primul se referă la cetățenii UE și membrii familiilor lor, iar al doilea se referă la resortisanții țărilor terțe care se află legal sau au reședința legală pe teritoriul unui stat membru.

Conform acestor propuneri, va fi posibil să se utilizeze adeverința în toate statele membre ale UE.

Modificările cheie introduse în textele legislative de către Consiliu sunt următoarele:

– O referire la faptul că un certificat verde digital nu este o condiție prealabilă pentru exercitarea drepturilor de liberă circulație și nu este un document de călătorie, pentru a sublinia principiul nediscriminării, în special față de persoanele nevaccinate.

– Un nou articol privind dimensiunea internațională a certificatului verde digital, care clarifică tratamentul care trebuie acordat certificatelor emise cetățenilor Uniunii și membrilor familiilor acestora, precum și resortisanților țărilor terțe cu ședere legală / rezidenți vaccinați în țări terțe.

– Dispozițiile privind protecția datelor au fost consolidate de-a lungul textului regulamentului principal, în special pe baza avizului comun al Autorității europene pentru protecția datelor și a Comitetului european pentru protecția datelor.

– Textul include acum o dispoziție tranzitorie pentru a se asigura că statele membre pot continua să utilizeze sistemele existente în prezent pe o perioadă scurtă de șase săptămâni de la intrarea în vigoare a principalului regulament și până când cadrul certificatului verde digital este pe deplin operațional pe teritoriu.

– Textul proiectului de regulament conține o dispoziție care permite Irlandei și celorlalte state membre să accepte reciproc certificate eliberate resortisanților țărilor terțe pe baza reciprocității.

Continue Reading

Facebook

Team2Share

PARLAMENTUL EUROPEAN11 mins ago

Comisia pentru afaceri juridice din Parlamentul European a avut un schimb de opinii cu privire la Strategia farmaceutică pentru Europa

POLITICĂ14 mins ago

PMP face apel la guvernanți să depășească o “criză minoră” comparativ cu problemele pe care le are de înfruntat România, inclusiv situația de la Marea Neagră

COMISIA EUROPEANA20 mins ago

Comisia Europeană a prezentat o nouă strategie de combatere a traficului de persoane în următorii cinci ani

CONSILIUL UE1 hour ago

Țările UE și-au stabilit mandatul de negociere pentru certificatul de vaccinare: Deținerea adeverinței “nu este o condiție prealabilă pentru a exercita dreptul la liberă circulație”

COMISIA EUROPEANA1 hour ago

Ursula von der Leyen: Pfizer-BioNTech creşte cu 50 milioane de doze cantitatea de vaccin anti-COVID livrată UE în a două jumătate a anului

PPE2 hours ago

Manfred Weber, liderul grupului PPE din Parlamentul European: Turcia nu poate fi niciodată membru în UE! Erdogan va continua să ne provoace cât continuă discuțiile de aderare

BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIȚII2 hours ago

Banca Europeană de Investiții aprobă un împrumut de 24 de milioane de euro pentru consolidarea cercetării, educației și sănătății publice la Universitatea de Medicină și Farmacie din București

CONSILIUL EUROPEAN3 hours ago

Charles Michel: Calea viitoarei ordini mondiale va fi stabilită în regiunea Indo-Pacific, iar Uniunea Europeană și India sunt parteneri cheie

U.E.3 hours ago

Eurostat: România, printre țările UE unde producția industrială a înregistrat un declin semnificativ în luna februarie

BANCA CENTRALĂ EUROPEANĂ3 hours ago

Studiu al Băncii Centrale Europene: Europenii doresc ca euro digital să fie confidențial, sigur și ieftin

COMISIA EUROPEANA1 day ago

Comisia Europeană preconizează că adeverința electronică verde va intra în vigoare la sfârșitul lunii iunie

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 day ago

Marian-Jean Marinescu, în dialog cu tânăra generație: Reducerea emisiilor de carbon trebuie făcută într-un mod realist, ținând cont de competitivitatea economică, de locurile de muncă

COMISIA EUROPEANA6 days ago

Charles Michel explică lipsa sa de reacție cu privire la gafa de protocol din Turcia la adresa șefei Comisiei Europene: Am decis să nu facem o scenă, ci să ne concentrăm pe esența discuțiilor politice

INTERNAȚIONAL6 days ago

Președintele american, Joe Biden, cere Congresului să adopte planul de investiții: Este absolut necesar ca SUA să rămână ”prima putere mondială”

ROMÂNIA1 week ago

Guvernul mandatează Ministerul Investițiilor să negocieze Planul Național de Redresare și Reziliență la nivelul Comisiei Europene

INTERNAȚIONAL1 week ago

UE și Turcia sunt pregătite să-și revitalizeze relațiile în mod constructiv: Cooperarea economică, migrația și mobilitatea, pilonii unei agende „concrete și pozitive”

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Florin Cîțu: În lunile aprilie și mai vor ajunge în România 8,3 milioane de doze de vaccin anti-COVID-19

ROMÂNIA2 weeks ago

Nicolae Ciucă: Institutul ”Cantacuzino” din Capitală va fi relansat cu bani din procentul anual de 2% de la Apărare

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Institutul ”Cantacuzino” va pune în valoare capacitatea și expertiza pe care le are în cadrul mecanismului european de creștere a capacității de producție a vaccinului anti-COVID-19

ROMÂNIA2 weeks ago

Ministrul Sănătății Vlad Voiculescu: În următoarele două luni vor veni în România peste 7 milioane de doze de vaccin anti-COVID-19

Advertisement
Advertisement

Trending