Connect with us

U.E.

Oslo și Amsterdam concurează pentru a deveni în 2020 primul mare oraș european fără autoturisme

Published

on

© Diana Zaim/ CaleaEuropeană.ro

Capitala Norvegiei, Oslo, și orașul olandez Amsterdam candidează pentru a deveni primul mare oaș european care în 2020 va interzice autoturismele private, în vreme ce în Franța va urma pestecinci ani, a precizat Martin Mignot de la firma de investiții Index Ventures, potrivit Reuters, citat de Agerpres.

Această revoluție verde este stimulată de creșterea explozivă a bicicletelor și scuterelor electrice.

”Oamenii şi-au dat seama că blocajele în trafic şi poluarea au atins un nivel de cotitură şi că nu mai poţi să adaugi noi şosele. Spaţiul este limitat şi un automobil privat nu este o modalitate foarte eficientă pentru transportul persoanelor”, a declarat Martin Mignot.

”Are loc o adevărat revoluţie tehnologică. Vehiculele electrice sunt veriga lipsă din reţeaua de transport”, a adăugat Mignot.

Mai multe orașe mari, precum, Paris, Bogota sau Jakarta au introdus unele zile fără autoturisme private, din dorința de a reduce poluarea aerului și a elibera străzile sufocate de traficul rutier.

Scăderea prețului bateriilor a permis crearea unei game extinse de vehicule electrice relativ accesibile care să deschidă orașul pentru călători, potrivit lui Mignot.

Bicicletele şi scuterele electrice oferite spre închiriere de companii precum Bird sau Lime sunt o privelişte comună în multe centre ale oraşelor iar Mignot susţine că acestea ar putea umple golurile existente în transportul public. Mignot a apreciat că sectorul e-transport este încă unul foarte tânăr iar companiile îşi rafinează rapid produsele pe măsură ce învaţă din primii ani de funcţionare iar tehnologia evoluează. Cu toate acestea, este nevoie şi ca infrastructura oraşelor să evolueze.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

CONSILIUL UE

Consiliul UE invită Comisia Europeană să prezinte un nou cadru strategic al UE privind securitatea și sănătatea în muncă (SSM) pentru perioada 2021-2027

Published

on

Consiliul Uniunii Europene invită Comisia Europeană să prezinte un nou cadru strategic al UE privind securitatea și sănătatea în muncă (SSM) pentru perioada 2021-2027 și oferă contribuția Consiliului la acest cadru strategic, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro. 

Astfel, în cadrul concluziilor adoptate marți, 10 decembrie, se recunoaște faptul că au fost obținute unele rezultate pozitive, întrucât multe state membre au adoptat planuri naționale de acțiune bazate pe cadrul existent. Comisia, statele membre și partenerii sociali sunt invitați să își intensifice eforturile pentru abordarea schimbărilor din lumea muncii, inclusiv în ceea ce privește riscurile psihologice, accidentele de muncă și bolile profesionale, precum și incluziunea lucrătorilor cu handicap și a lucrătorilor în vârstă.

Consiliul Uniunii Europene cere Comisiei Europene ”să depună eforturi pentru a îmbunătăți protecția tuturor lucrătorilor, în special a lucrătorilor cu forme atipice de angajare și a lucrătorilor aflați în situații vulnerabile, în scopul de a le oferi acoperire și protecție corespunzătoare și adecvată prin măsuri în domeniul SSM.”

În viziunea Consiliului, este nevoie de o abordare eficace și proactivă din partea Executivului de la Bruxelles în ceea ce privește noile riscuri în materie de SSM ”practicilor de lucru și tehnologiilor în schimbare, inclusiv în cadrul proiectelor și programelor finanțate de UE, după caz.”

În acest sens, Comisia trebuie să se bazeze ” într-o mai mare măsură pe dovezi și pe date pentru a îmbunătăți strategiile, planurile de acțiune, legislația și orientările în materie de SSM.”

Pentru a ajuta IMM-urile și mocroîntreprinderi, reducând în același timp sarcina adminsitrativă inutilă, dar și pentru a proteja în mod adecvat lucrătorii și pentru a transforma măsurile în domeniul SSM în creșteri ale performanței și producțivității, Consiliul cere Comisiei să stabilească ” un plan de acțiune al UE și planuri de acțiune naționale pentru a aborda în mod eficace dificultățile de punere în aplicare a obligațiilor în materie de SSM. Aceste planuri de acțiune pot face parte din cadrul strategic al UE privind SSM și din strategiile naționale privind SSM.”

Este nevoie, de asemenea, de elaborarea unor instrumente adaptate, pe baza nevoilor reale, cu precădere instrumente online precum OIRA, pentru a ajuta microîntreprinderile și IMM-urile să integreze aspecte legate de SSM în strategiile lor, în evaluările lor de risc și în gestionarea riscurilor, precum și pentru a le ajuta să pună în aplicare măsuri în domeniul SSM în activitatea de zi cu zi.

Pentru a aborda problema riscurilor psihosociale, a accidentelor de muncă și a bolilor profesionale, inclusiv AMS, Consiliul UE invită Comisia Europeană ”să îmbunătățească metodele statistice, incluzând, după caz, ndicatori comparabili la vnivelul UE, pentru a măsura și a monitoriza performanțele SSM în ceea ce privește accidentele de muncă, bolile profesionale și factorii de risc psihosocial legați de mediul de lucru.”

Consiliul consideră în același timp că este nevoie de o consolidare a cooperării dintre experții în domeniul SSM, al ocupării forței de muncă și al sănătății și autoritățile competente, pentru a ține seama în general de posibilitățile, dificultățile și nevoile legate de îndrumarea, tratamentul, reabilitarea și revenirea în câmpul muncii a lucrătorilor.”

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisarul european Adina Vălean s-a întâlnit cu reprezentanții Airlines for Europe: Cele mai mari companii aeriene din UE cer implementarea Cerului Unic European

Published

on

© Airlines for Europe

Comisarul european pentru transporturi Adina Vălean a avut marți o întrevedere cu directorii executivi ai celor mai importante companii aeriene din UE, reuniți sub umbrela Airlines for Europe (A4E), cu care a discutat despre prioritățile europene în materie de transport înaintea publicării strategiei UE pentru Pactul Ecologic European.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro de către A4E, reprezentanții companiilor au subliniat caracterul urgent al elaborării unei strategii industriale UE dedicată dezvoltării combustibilului sustenabil și au solicitat implementarea Cerului Unic European.

În prima lor întâlnire cu noul comisar european al transporturilor, Adina Vălean, directorii companiilor prezente au pus accentul pe nevoia unei colaborări strânse cu industria pentru atingerea obiectivelor privind schimbările climatice, pe stimulente și investiții pentru investiții de sustenabilitate, în loc de noi taxe pe aviație; pe reforma urgentă a sistemului de gestionare a traficului aerian învechit și finalizarea inițiativei Cerului Unic European, care ar reduce emisiile de carbon ale Europei cu 10% și pe revizuirea urgentă a Regulamentului 261 privind drepturile pasagerilor aerieni.

Pentru a contribui cel mai bine la viitoarea strategie privind Pactul Ecologic European a Comisiei Europene, A4E și alte companii aeriene și-au unit eforturile cu aeroporturile, producătorii și furnizorii de servicii de navigație aeriană din Europa pentru dezvoltarea unei inițiative climatice intersectoriale. 

Companiile aeriene din Europa și-au redus deja consumul de combustibil pe kilometru pasager cu 24% în ultimii 30 de ani, zburând mai multe aeronave cu consum redus de combustibil și eficientizând operațiunile generale.

Companiile aeriene A4E investesc în prezent 170 de miliarde de euro până în 2030 pentru a opera cele mai eficiente combustibil, de generație următoare.

În ce o privește pe Adina Vălean, în cursul audierii sale în Parlamentul European în urma căreia a fost validată drept comisar european, aceasta a anunțat că își dorește să fie comisarul european în mandatul căruia va fi implementat Cerul Unic European.

Trebuie să începem prin a ne asuma ambiția reducerii emisiilor în toate dimenisunile de transport: rutier, aerian. De exemplu (…) implementarea Cerului Unic European ar reduce emisiile din aviație cu 10%. Trebuie să utilizăm stimulente și să aplicăm principiul ”poluatorul plătește” (…) Pactul Ecologic European și noua strategie industrială trebuie să lucreze în tandem. Vreau să văd că industria UE prosperă și oferă rezultate la nivel mondial, prin inovație, digitalizare și modernizare. Aviația și transportul maritim, în special, sunt sectoare globale, care necesită acțiune și leadership, de asemenea, la nivel global pentru a fi eficiente în protejarea mediului”, se regăsesc printre argumentele expuse de Adina Vălean în Parlamentul European privind obiectivele mandatului său.

Continue Reading

Daniel Buda

Eurodeputatul Daniel Buda (PNL, PPE), vizită de lucru în Africa de Sud în scopul valorificării lânii din România

Published

on

© Daniel Buda/Facebook

Eurodeputatul Daniel Buda (PNL, PMP) se află în această săptămână într-o vizită de lucru în Africa de Sud, fiind invitat de Isak Staats, director general al Asociației Mondiale a Lânii.

Cu acestă ocazie eurparlamentarul liberal reafirmă importanța stabilirii de parteneriate cu structurile din mediul asociativ, universitar dar și de afaceri, în vederea valorificării lânii din România. 

Asociația Mondială a Lânii a fost înfiinţată în anul 1930 și reuneşte crescători din întreaga lume, având sute de membri.

Reamintim că în luna mai a acestui an, deputatul european Daniel Buda a organizat  în România, o întâlnire între liderii din sectorul de creștere a ovinelor din țara noastră și reprezentanții Asociației Mondială a Lânii, în vederea stabilirii unor relații pentru importul de lână din țara noastră.

”Prin Asociația Mondială a Lânii, fermierii români au posibilitatea să creeze oportunități pentru acest produs atât de răspândit în sectorul zootehnic românesc. Lâna românească trebuie să își găsească locul și rostul în economia mondială a lumii”, subliniază Daniel Buda.

Potrivit evaluărilor oficiale, în România se poate colecta o cantitate de aproximativ de 36.000 de tone de lână de la un efectiv de circa 10 milioane capete ovine.

”Din păcate, astăzi nu se reușește să se dea o valoare adăugată acestui produs principal, care până mai ieri reprezenta o sursă importantă de venit pentru proprietarii de oi. Astăzi, dealurile și văile sunt pline “de munți întregi” de lână, în timp ce fabricile noastre de produse din lână importă din alte țări. Să nu mai vorbim de faptul că puțina lână folosită din România este spălată în Turcia și adusă înapoi în România”, scrie Daniel Buda pe pagina oficială de Facebook.

 

 

 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending