Connect with us

U.E.

Parlamentul de la Londra a respins cu largă majoritate acordul de retragere a Regatului Unit din Uniunea Europeană

Published

on

Parlamentul britanic a respins acordul de retragere a Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniuena Europeană, 

432 de parlamentari au votat împotriva acordului Theresei May, 202 dintre aceștia exprimându-și susținerea, anunță The Guardian.


UPDATE. 22.52. Înfrângerea din această seară suferită de premierul Theresa May este una covârșitoare, unică în istoria Parlamentului Regatului Unit, care ia ființă la 1 ianuarie 1801.

Pentru a vă crea o imagine generală, diferența dintre numărul parlamentarilor britanici care au acordat un vot împotriva acordului convenit de Guvernul May și cei care au votat în favoarea acordului este cu 64 mai mare decât diferența dintre voturile ”împotrivă” și ”pentru” exprimate în octombrie 1924 în cazul Campbell, când la acea vreme premier era Ramsay MacDonald.
Cazul Campbell a implicat acuzațiile aduse unui editor britanic comunist pentru ”instigare la revoltă”, ca urmare a publicării unei scrisori provocatoare înaintată membrilor Armatei. Decizia Guvernului MacDonald de a suspenda urmărirea penală a J.R. Campbell, aparent un rezultat al presiunii exercitate de Partidul Laburist din care premierul făcea parte, s-a dovedit a fi un argument de necontestat pentru ca MacDonald să rămână fără funcția de șef al Executivului.

UPDATE. 22.18. Partidul Laburist britanic, aflat în opoziţie, a depus marţi seară, în contextul respingerii acordului privind Brexit-ul de către Camera Comunelor, un proiect privind organizarea unei moţiuni de cenzură la adresa Guvernului Theresa May, anunță aceeași sursă citată mai sus. 

Acordul convenit de guvernul de la Londra și negociatorii de la Bruxelles privind ieșirea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană a fost supus marți seara la vot în Parlamentul britanic, după o lungă dezbatere în Camera Comunelor, camera inferioară a forului legislativ.

Pentru ca acordul să fi fost aprobat, Theresa May ar fi avut neovie de 318 voturi, având în vedere că șapte membri ai partidului naționalist irlandez Sinn Fein nu participă, speakerii nu votează, iar cei patru parlamentari care ajută la numătarea voturilor ( cunoscuți sub numele de tellers) nu sunt luați în calcul.

Foto: Facebook/ Parlamentul European, Biroul de Informare în Romania

Detalii legate de procedura de vot în Parlamentul britanic 

Parlamentul a avut trei zile de dezbateri în acest dosar în acest dosar în luna decembrie, înainte ca votul să fie amânat pentru luna ianuarie. Dezbaterea parlamentară a fost reluată pe 9 ianuarie şi s-a încheiat pe 15 ianuarie la ora 19:00 GMT.

Prima dată au fost supuse votului amendamentele la moțiunea guvernului ( privind acordul de retragere a Regatului Unit din Uniunea Europeană), după care a fost supusă la vot moțiunea în ansamblul său.

Amendamentele care au primit aprobarea din partea legiuitorilor vor fi incluse în textul final al moțiunii, schimbându-i-se astfel conținutul.

Deşi niciun amendament nu poate fi obligatoriu juridic pentru guvern, este dificilă ignorarea, din punct de  vedere politic, a mendamentelor.

Reamintim faptul că la data de 9 ianuarie, parlamentarii au votat un amendament care limitează cheltuielile țării pentru pregătirile de retragere fără un acord, acestea putând fi făcute numai cu un acord special din partea Parlamentul Marii Britanii. Această înfrângere (303 la 297 de voturi) înseamnă că guvernul are nevoie de aprobarea parlamentară explicită pentru ca țara să părăsească UE fără un acord înainte de a putea utiliza anumite competențe legate de regimul fiscal.

Membrii parlamentului britanic au sprijinit, de asemenea, un amendament privind timpul în care guvernul ar fi trebuit să vină cu un Plan B, în contextul respingerii acordului de retragere. Tradițional, Executivul de la Londra ar fi avut 21 de zile la dispoziție pentru a prezenta detaliile unei alternative.

Potrivit amendamentului adoptat, Theresa May va trebui să revină în trei zile lucrătoare cu un nou plan care cuprinde următorii paşi. Data limită în acest caz va fi sfârşitul zilei de luni, 21 ianuarie.

Luni, premierul Theresa May a făcut un ultim efort frenetic de a convinge parlamentarii să aprobe Acordul Brexit, avertizând că respingerea înţelegerii reprezintă o ”trădare a votului poporului britanic” ce ar putea avea ”consecinţe politice catastrofale”. May i-a mai îndemnat pe parlamentari să aprobe Acordul Brexit ”de dragul naţiunii”.

De altfel, de acest acord depinde și supraviețuirea politică a Theresei May. Reamintim faptul că aceasta s-a confruntat în luna decembrie cu un vot de cenzură din partea propriului partid.

O criză constituțională?

Unii observatori politici opinează că respingerea acordului în Camera Comunelor sau eşecul acestui for legislativ de a găsi o soluţie alternativă reprezintă momentele precursoane ale unei ”crize constituţionale fără precedent”.

Planul B

Premierul Theresa May are la dispoziție trei zile lucrătoare să prezinte Parlamentului britanic un ”Plan B”. Dacă şi acest plan este respins, Londra ar putea solicita o amânare a termenului ieșirii Regatului Unit din Uniunea Europeană pentru a oferi Guvernului May timpul suplimentar necesar pentru ratificarea actualului Acord Brexit imediat după ce Downing Street va avea o idee clară despre ce vrea majoritatea din Camera Comunelor.

Dacă acest lucru va avea loc, atunci dosarul Brexit-ului, care revine președinției române a Consiliului Uniunii Europene, va fi gestionat de Finlanda, stat ce succede România de la 1 iulie, în cea de-a doua parte a anului.

Jean-Claude Juncker și-a amânat angajamentele programate pentru astăzi pentru a fi la Bruxelles în eventualitatea unor discuții

Preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a plecat marţi mai devreme de la Strasbourg, revenind la Bruxelles pentru a fi la sediul Comisiei Europene în timpul votului crucial din Parlamentul britanic privind acordul Brexit-ului.

”Juncker a revenit în această după-amiază la Bruxelles pentru a gestiona situaţia după votul din Camera Comunelor. Este important ca el să fie pregătit la Bruxelles în orele următoare”, a scris pe Twitter purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Margaritis Schinas.

Juncker urma să participe marţi după-amiază la mai multe dezbateri şi să intervină în plenul Parlamentului European de la Strasbourg. El avea programată o intervenţie în plenul PE şi cu ocazia prezentării de către premierul Viorica Dăncilă a priorităţilor preşedinţiei române a Consiliului UE, dar în locul său a vorbit Andrus Ansip, vicepreşedinte al Comisiei Europene şi comisar responsabil cu piaţa unică digitală.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialist în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

CHINA

Liderii europeni sprijină implicarea Uniunii Europene în inițiativa Chinei pentru un nou ”drum al mătăsii”, care să presupună ”o agendă comună”

Published

on

Importanți lideri europeni sprijină implicarea Uniunii Europene și a membrilor săi în inițiativa Chinei privind ”noul drum al mătăsii”, însă o astfel de implicare necesită o ”agendă comună”, informează marți DPA, citat de Agerpres.

După întâlnirea de la Palatul Elysee dintre președintele Chinei Xi Jinping și președintele francez Emmanuel Macron, cancelarul german Angela Merkel și președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, liderul francez a declarat că implicarea în proiectul comun de infrastructură al Chinei și Europei, precum și cu alte zone din Asia, va avea nevoie de ”o agendă comună” care să includă angajamente privind climatul, sănătatea și politicile educaționale, dar și o ”agendă de stabilitate financiară pentru toate țările terțe implicate în această inițiativă”.


Noul ,,Drum al Mătăsii” implică o serie de finanțări chineze pentru proiecte majore de infrastructură din întreaga lume, în încercarea de a accelera intrarea mărfurilor chinezești pe piețele globale.

”Aş dori ca investiţiile să nu fie exclusiv chineze, ci şi să aducă beneficiu europenilor, beneficiu ţărilor de tranzit”, a declarat, la rândul său, preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, cel care la 9 aprilie va fi una dintre gazdele summitului UE-China.

”Noi, ca europeni, dorim să jucăm un rol activ (n.r. în această inițiativă)”, a declarat Merkel după întrevedere, informează Reuters.

”Franţa şi alte ţări din lume sunt binevenite în construcţia acestei iniţiative”, a spus Xi după discuţiile cvadrilaterale la care a participat şi Angela Merkel, potrivit căreia, chiar dacă mai sunt îngrijorări în ceea ce priveşte reciprocitatea, iniţiativa a permis ”o foarte, foarte bună reflecţie asupra modului în care noi depindem unul de celălalt”.


Miza reuniunii de marţi, desfășurată înainte de viitorul summit UE-China, programat pentru 9 aprilie, ce va avea loc la Bruxelles, a fost una cu caracter ambivalent pentru continetul european: de a se poziţiona în faţa Chinei ca un interlocutor credibil în încercarea de a o convinge să-şi canalizeze ambiţiile economice şi diplomatice spre regulile multilateralismului, iar, pe de altă parte, să încerce să unifice o Europă divizată în faţa apetitului Beijingului, pe care Comisia Europeană îl califică drept ”un rival sistemic”.

De altfel, președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker a oferit asigurări marți că termenul ”rival sistemic” atribuit Chinei este un compliment. ”Da, este adevărat: suntem parteneri strategici, suntem competitori interesaţi în performanţa celuilalt şi suntem rivali. Am aflat că în unele cercuri chineze expresia potrivit căreia noi am fi rivalii Chinei nu este plăcută. Este un compliment”, a spus Juncker.

Intenția Europei de a avea o poziție comună cu privire la China a devenit din în ce în mai dificil de pus în practică după ce sâmbătă Italia, membru al G7, a devenit primul stat occidental important care susține inițiativa Beijingului pentru un nou ”Drum al Mătăsii”.

Apropierea dintre cele două state a alarmat aliații europeni ai Italiei, aceștia considerând că este o eroare strategică ce îi va conferi Chinei și mai multă influență strategică și geopolitică.

O dovadă că Uniunea Europeană dorește să înăsprească condițiile privind accesul întreprinderilor chineze stă în faptul că Bruxelles-ul este pe cale să introducă un sistem de monitorizare a investițiilor străine, în special a celor care au un impact asupra infrastructurii și tehnologiei strategice. De asemenea, Uniunea Europeană a cerut liderilor statelor membre să sprijine planul de a limita accesul la licitațiile publice.

Continue Reading

#RO2019EU

Abordare constructivă cu rezultate tangibile a Președinției României la Consiliul UE, înaintea reuniunii informale a ECOFIN de la București: Acord politic cu PE pe 9 dosare din domeniul Uniunii Piețelor de Capital

Published

on

Secretarul de stat în Ministerul Finanțelor Publice, Mihai-Eleodor Mandreș, a prezentat astăzi, în ședința Comitetului Economic și Financiar al Uniunii Europene (EFC), principalele teme care vor fi dezbătute la reuniunea informală de a Consiliului UE pentru Afaceri Economice și Financiare (ECOFIN) care va avea loc la București, în perioada 5-6 aprilie a.c.. Agenda reuniunii informale include discuții despre viitorul Cadru Financiar Multianual al UE, prioritățile în domeniul finanțelor în următorul ciclu instituțional, drumul de urmat pentru Uniunea Piețelor de Capital, impozitarea în domeniul muncii, rolul impozitării în asigurarea creșterii economice, pregătirea reuniunilor FMI și G20 de la Washington din 11-14 aprilie 2019, informează un comunicat al Președinției Consiliului.

Pe agenda EFC au figurat și alte teme, precum rezultatele ultimei reuniuni a Comitetului pentru Servicii Financiare, raportul președintelui Comitetului pentru Politici Economice (EPC) privind specificitățile de țară legate de output-gap, pregătirea reuniunii anuale a BERD, din mai 2019, de la Sarajevo.

Secretarul de stat Mihai-Eleodor Mandreș a subliniat în intervenția sa progresele substanțiale făcute pe perioada Președinției române a Consiliului UE în domeniul Uniunii Piețelor de Capital.

,,Am reușit să obținem în cele aproape 3 luni de mandat acord politic cu Parlamentul European pe 9 dosare din domeniul Uniunii Piețelor de Capital, iar pe alte 4 continuă negocierile. Vreau să le mulțumesc tuturor părților implicate pentru ritmul intens în care au lucrat, această abordare constructivă având rezultate tangibile”, a declarat demnitarul român.

La baza discuției din EFC a stat Comunicarea Comisiei Europene din 15 martie 2019, intitulată ”Uniunea Piețelor de Capital: progrese în crearea Uniunii piețelor de capital pentru o Uniune Economică și Monetară mai puternică”.

Comitetul Economic și Financiar are rolul de a promova coordonarea politicilor statelor membre necesare pentru funcționarea pieței interne, contribuind la pregătirea lucrărilor Consiliului UE sau prezentând periodic rapoarte Consiliului UE și Comisiei Europene în privința situației economice și financiare a statelor membre. EFC este format din înalți funcționari ai ministerelor de finanțe și ai băncilor centrale naționale, precum și ai Băncii Centrale Europene și ai Comisiei Europene.

Continue Reading

ROMÂNIA

Tinerii români de până în 25 ani cu competențe excepționale în domeniul securității informatice se vor putea afirma anul acesta în cadrul Campionatului European de Securitate Cibernetică, organizat la București

Published

on

@Reprezentanța Permanentă a României pe lângă UE/ Facebook

Campionatului European de Securitate Cibernetică (ECSC), dedicat găsirii de noi talente pentru a fi recrutate în domeniul securității cibernetice, va avea loc la București, în toamna acestui an. Competiția internațională va fi coordonată la nivel tehnic de compania românească de securitate informatică, Bit Sentinel, informează Agerpres.

În prezent, multe state dezvoltate se confruntă cu dificultăţi în protejarea infrastructurilor IT naționale, generate, printre altele, şi de lipsa specialiştilor în securitate IT.  Pentru a contribui la atenuarea acestui deficit de competențe, multe țări au lansat competiții naționale de securitate cibernetică adresate studenților, absolvenților de învățământ universitar sau chiar profesioniștilor non-TIC cu scopul clar de a găsi noi și tinere talente care să fie încurajate să urmeze o carieră în domeniul securității cibernetice. Astfel, Campionatul European de Securitate Cibernetică se ocupă de aceste competiții prin adăugarea unei dimensiuni pan-europene.

,,Ameninţările cibernetice devin un subiect prezent în instituţiile publice, dar şi în sectorul privat. Astfel, pentru a ţine pasul cu aceste ameninţări, este necesară creşterea numărului de specialişti în securitate cibernetică. Pentru a motiva tinerii talentaţi să se implice în acest domeniu, apar tot mai multe iniţiative, iar echipa Bit Sentinel contribuie tot mai mult la acest demers. Pentru noi, pe lângă bucuria de a fi aproape de noile generaţii de hackeri etici, implicarea în European Cyber Security Challenge este şi o confirmare a experienţei acumulate de echipa Bit Sentinel din 2015 până în prezent. Este al doilea an consecutiv în care ne implicăm în competiţie şi aştept cu nerăbdare să cunosc reprezentanţii României pentru această ediţie”, afirmă Andrei Avădănei, director general Bit Sentinel, într-un comunicat de presă al companiei, transmis marţi AGERPRES.

Potrivit sursei citate, Bit Sentinel, alături de parteneri din mediul public şi privat, CISCO sau Microsoft, vor dezvolta scenariile pentru etapa naţională prin care va fi selectat lotul naţional extins.

Echipele vor fi formate din doi (maxim trei) antrenori şi cel mult zece concurenţi din două categorii: cinci juniori (între 16 şi 20 ani) şi cinci seniori (între 21 şi 25 ani).  

Potrivit organizatorilor – Serviciul Român de Informaţii (SRI), Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) şi Asociaţia Naţională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI) – echipele vor trebui să se transpună într-un scenariu care presupune dezvoltarea şi apărarea unei infrastructuri. Partea cea mai importantă va rămâne dezvoltarea şi apărarea propriei infrastructuri, fiind luată în considerare și atacarea celorlalte echipe în competiția pentru puncte, reiese din prezentare.

Astfel, în perioada mai-septembrie vor fi organizate diverse sesiuni de antrenament pentru a creşte nivelul expertizei tehnice din lotul extins al României, din care vor fi selectaţi cei 10 finalişti care ne vor reprezenta la Campionatul European de Securitate Cibernetică. De asemenea, Bit Sentinel va coordona şi contribui cu probleme la etapa finală a ECSC.

Prin Campionatul European de Securitate Cibernetică se oferă acestor concursuri un caracter multinaţional – echipele fiecărui stat fiind implicate atât în exerciţii de colaborare, cât şi în competiţie. Probele campionatului acoperă domenii precum securitate web, securitate mobilă, puzzleuri criptografice, inginerie inversă și investigații, pentru care vor acumula puncte.

19 ţări şi-au anunţat participarea la etapa finală a Campionatului European de Securitate Cibernetică de la Bucureşti, se arată pe pagina oficială a competiţiei: Cipru, Belgia, Austria, Cehia, Danemarca, Estonia, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Liechtenstein, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Spania, Elveţia şi Marea Britanie.

Scopul ECSC este de a plasa securitatea informatică în serviciul omenirii, în vederea promovării unei societăți pașnice care să se ocupe de păstrarea valorilor democratice, a libertății de gândire, a demnității și a gândirii critice, potrivit paginii oficiale a competiției.

European Cyber Security Challenge (ECSC) este o iniţiativă a ENISA (European Union Agency for Network and Information Security), promovată de Comisia Europeană, care îşi propune să dezvolte abilităţile tinerilor în domeniul securităţii cibernetice, precum şi să le faciliteze contactul cu organizaţiile din mediul privat care acţionează în acest domeniu. Inițiativa intră în contextul general al Strategiei de securitate cibernetică a UE și al Directivei privind securitatea rețelelor și sistemelor informatice, care, împreună cu Agenda Europeană pentru Securitate, oferă cadrul strategic general pentru inițiativele UE privind securitatea cibernetică și criminalitatea informatică.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending