Connect with us

PARLAMENTUL EUROPEAN

Parlamentul este pregătit pentru Tratatul de la Lisabona

Parlamentul European este pregătit pentru competenţele extinse ce îi vor fi conferite odată cu intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona. Deputaţii europeni au adoptat anumite modificări ale Regulamentului de procedură a PE, având în vedere prezenţa celor 18 noi deputaţi europeni, extinderea puterii legislative şi o nouă procedură bugetară care conferă Parlamentului aceleaşi drepturi ca şi guvernelor UE în acest domeniu. Sursa : © Parlamentul European

Published

on

Parlamentul European este pregătit pentru competenţele extinse ce îi vor fi conferite odată cu intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona. Deputaţii europeni au adoptat anumite modificări ale Regulamentului de procedură a PE, având în vedere prezenţa celor 18 noi deputaţi europeni, extinderea puterii legislative şi o nouă procedură bugetară care conferă Parlamentului aceleaşi drepturi ca şi guvernelor UE în acest domeniu. Sursa : © Parlamentul European

View original post here:
Parlamentul este pregătit pentru Tratatul de la Lisabona

Marian-Jean Marinescu

Trei proiecte-pilot depuse de Marian-Jean Marinescu au primit calificativul maxim din partea Comisiei Europene: În toamnă, după ce vor fi adoptate de Parlamentul European, vor intra în lucru

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Comisia Europeană a oferit anul acesta calificativul maxim unor proiecte-pilot depuse de eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, ceea ce înseamnă că, în toamnă după ce vor primi undă verde din partea Parlamentului European, acestea vor intra în lucru.

De asemenea, altre trei proiecte depuse de acesta au primit la evaluarea Comisiei Europene nota B, ”ceea ce înseamnă că și acestea au cam 90% șanse să treacă în Parlamentul European”, a explicat Marinescu.

Acesta a detaliat că unul dintre proiectele aflate în prima categorie se refere la ”urbană aeriană, iar altul propune transparență în administrație”, și anume ”digitalizarea activității, astfel încât totul să fie transparent, corect și eficient”.

”Cel de-al treilea proiect pilot considerat finanțabil de către Comisia Europeană se referă la coordonarea din spațiu a navelor pe Dunăre. În paranteză trebuie spus, că am mai propus unul care să folosească tehnologia spațială, de astă dată pentru păduri și activitățile forestiere”, a completat Marian-Jean Marinescu.

În egală măsură, eurodeputatul a anunțat că UE ”va începe lucrul la o așa-numită Acțiunea de pregătire (Preparatory Action) în turism, care se bazează pe un proiect pilot de-al meu care propunea acum câțiva ani o politică comună în turism”.

În acest context, Marian-Jean Marinescu și-a exprimat mulțumirea că ”lucrurile evolutează către ceea ce propuneam eu, o politică de turism comună, căci este un lucru pe care îl dorește toată lumea, dar care până acum nu s-a reușit”.

”Turismul este o activitate economică foarte importantă, care actualmente nu face obiectul unei politici comune la nivelul UE. Ar avea mare nevoie de asta, chiar dacă unele state se împotrivesc. O politică europeană în turism ar impune standarde comune, reguli comune, reguli pentru personal, reguli pentru situația sanitară și așa mai departe. Iar toate acestea nu se pot face decât printr-o politică europeană comună”, a conchis eurodeputatul român.

Amintim că Parlamentul European a aprobat în luna noiembrie a anului trecut proiectul-pilot ”Dezvoltarea durabilă a porturilor din bazinul Rin-Dunăre” pe care europarlamentarul Marian-Jean Marinescu l-a propus pentru bugetul 2021.

Proiectul-pilot pe care europarlamentarul Marian-Jean Marinescu l-a propus vizează finanțarea unor studii privind dezvoltarea unui sistem de operare ecoeficient în portul Giurgiu. Alte studii finanțate tor prin acest proiect vor contribui la realizarea axei căilor navigabile Rin / Meuse-Main-Dunăre.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu, raportul PE pentru Cerul Unic European, apreciază că negocierile cu statele membre vor fi ”lungi și complicate”: În loc să mergem înainte, Consiliul UE vrea să meargă înapoi

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, raportorul Parlamentului European pentru Cerul Unic European, anticipează că negocierile cu statele membre pe acest dosar, care vor fi reluate în septembrie, vor fi ”lungi și complicate” în contextul în care ”este o mare diferență între pozițiile Parlamentului și ale Consiliului, acolo unde sunt reprezentate statele membre și prestatorii de servicii de control de trafic, cei care dictează, de fapt, poziția statelor membre”.

”În loc să mergem înainte, Consiliul vrea să meargă înapoi. Ne aflăm într-o situație în care statele membre, vor să schimbe procedurile față de situația actuală, într-o direcție exact contrară direcției în care ar trebui să mergem. Acest regulament, dacă s-ar aplica așa cum este propus de Comisia Europeană, ar aduce reduceri de emisii de până la 10%, fără costuri, doar prin reorganizarea rețelei de rute aeriene, iar asta ar însemna avantaje pentru pasageri: zboruri mai scurte și eventual prețuri mai mici”, a explicat Marinescu.

Eurodeputatul român a detaliat că ”în statele membre există un monopol pe controlul de trafic”, statul membru având ”exclusivitate în a desemna cine face controlul de trafic”.

”Aceste companii doresc un control la nivel național, care să decidă cât să plătească un avion atunci când traversează spațiul aerian al statului respectiv, sau când aterizează în statul respectiv și ce costuri să fie incluse în acea taxă. Ca atare, se fixează aceste taxe fără nici un fel de control, fără nici un fel de respect pentru pasageri și față de mediu, după părerea mea. Pentru că ei ar dori ca un avion să zboare cât mai mult, o distanță cât mai mare pe teritoriul statului respectiv, pentru că așa iau bani mai mulți. Propunerea Comisiei Europene este mult mai simplă: o rețea de rute directe, simplă, de la A la B, astfel încât să zbori cât mai puțin, motoarele să producă emisii cât mai puține, pasagerii să aibă un plus de confort și costuri mai mici- prețul biletului mai mic”, a mai spus Marinescu.

Acesta a amintit și că Executivul european propune o autoritate care ”să reglementeze la nivel național situația economică, să verifice și să certifice situația economică a prestatorului de servicii la nivel național și există și o propunere pentru un regulator european, care să verifice toate aceste taxe pe care statele membre le cer, și în același timp să respecte și să supravegheze implementarea schemei de performanță în care se stabilesc niște ținte în ceea ce privește mediul, eficiența costurilor și, bineînțeles, siguranța”.

”Statele membre au anulat această propunere”, a amintit europarlamentarul.

Marian-Jean Marinescu și-a exprimat mulțumirea că ”există dorință de negociere din partea președinției slovene” a Consiliului Uniunii Europene, dar s-a întrebat ”dacă va avea puterea să impună în Consiliu eventualele compromisuri la care vom ajunge în aceste întâlniri”.

”Am avut deja un trialog, o întâlnire la care participă Consiliul, Parlamentul și Comisia Europeană, ne-am exprimat punctele de vedere, am văzut care este atmosfera și am avut și o întâlnire tehnică, de două ore, în care am încercat să găsim un acord asupra unor articole mai putin problematice. (…) Reluăm lucrul în acest dosar în septembrie, iar în octombrie este deja programat următorul trialog”, a conchis Marian-Jean Marinescu.

Comisia pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European a adoptat la 18 iunie mandatul de negociere pentru a reforma Cerul Unic European, dosar pentru care eurodeputatul Marian-Jean Marinescu este responsabil, cu 39 de voturi pentru, 7 împotrivă și 2 abțineri, actualizând poziția de negociere a Parlamentului European adoptată în 2014 și reconfirmând disponibilitatea instituției cu rol de co-legislator de a demara discuțiile cu Consiliul Uniunii Europene.

Eurodeputații au propus astfel modalități de modernizare a gestionării spațiului aerian pentru a reduce întârzierile, a optimiza rutele de zbor, a reduce costurile dar și emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul aviației.  

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu, raportorul PE pentru Cerul Unic European, face apel la statele membre să dea dovadă de ambiție pentru a crea o nouă arhitectură a spațiului aerian

Membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European și-au exprimat dorința de a  reduce fragmentarea gestionării spațiului aerian european și optimizarea rutelor de zbor, adică introducerea mai multor zboruri directe.

Aceștia au pledat pentru simplificarea sistemului european de gestionare a spațiului aerian prin înființarea unui organism independent de evaluare a performanțelor sub umbrela administrativă a Agenției Uniunii Europene pentru Siguranță a Aviației (AESA).

Acesta va fi însărcinat cu eliberarea de licențe economice de operare pentru prestatorii de servicii de navigație aeriană și pentru operatorii aeroportuari, dar și cu implementarea planurilor de performanță privind gestionarea spațiului aerian.

Normele privind extinderea mandatului AESA au fost adoptate de eurodeputați cu 38 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 3 abțineri. În egală măsură, Comisia TRAN din Parlamentul European a stabilit mandatul de începere a negocierilor interinstituționale cu 41 de voturi pentru, 5 voturi împotrivă și 2 abțineri.

Eurodeputații au subliniat că Cerul Unic European ar trebui să fie în acord cu Pactul Ecologic European și să contribuie astfel  la neutralitatea climatică a UE prin reducerea cu până la 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră.

În acest sens, Comisia TRAN îndeamnă Comisia Europeană să adopte criterii de performanță privind capacitatea, eficiența costurilor, schimbările climatice și protejarea mediului pe care serviciile de navigație aeriană să le respecte.

Este de așteptat ca negocierile privind normele AESA să înceapă în paralel, după ce rezultatul votului va fi anunțat în plen, posibil în timpul sesiunii din iunie sau iulie.

Amintim că statele membre au convenit la 3 iunie asupra poziției lor  referitoare la reforma Cerului Unic European (SES).

Scopul reformei este de a îmbunătăți sistemul de management al spațiului aerian european și de servicii de navigație aeriană, în vederea sporirii capacității, a creșterii eficienței din punctul de vedere al costurilor și a sporirii posibilităților sistemului de a se adapta la variațiile traficului, încercându-se totodată reducerea amprentei de CO2 a aviației.

Pachetul constă într-o propunere modificată de reformare a Regulamentului privind Cerul unic european (SES 2+) și o propunere de regulament de modificare a regulamentului de bază al Agenției UE pentru Siguranța Aviației (AESA).

Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.

Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată.

Continue Reading

Dragoș Pîslaru

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru, implicat în procesul de elaborare a Strategiei Naționale pentru Drepturile Copiilor 2021-2027, în conformitate cu prevederile Garanției Europene pentru Copii

Published

on

© Photo Collage (Image source: European Parliament & Renew Europe)

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru (USR PLUS), co-raportor al grupului Renew Europe privind Garanția Europeană pentru Copii, a felicitat Autoritatea Națională pentru Persoane cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA) pentru modul în care deja are în vedere prevederile Garanției în procesul de elaborare a Strategiei naționale pentru drepturile copiilor 2021-2027, folosind oportunitatea finanțării din fondurile europene puse la dispoziția României, atât din FSE+, cât și din Pilonul dedicat copiilor din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, se arată într-un mesaj pe Facebook.

Dragoș Pîslaru a avut miercuri, 4 august, o discuție „productivă” cu doamna Florica Chereches, președintele ANDPDCA, și cu doamna Elena Tudor, director Direcția Protecția Drepturilor Copiilor, despre modul în care autoritățile române pot oferi copiilor din România, aflați în situații vulnerabile, șanse egale la educație, locuire adecvată, nutriție sănătoasă și asistență medicală.

Implementarea Garanției pentru Copii în România nu este posibilă fără instituția-cheie care are mandatul de a lupta împotriva sărăciei și excluziunii copiilor. Felicit ANDPDCA pentru modul în care deja are în vedere prevederile Garanției în procesul de elaborare a Strategiei naționale pentru drepturile copiilor 2021-2027, folosind oportunitatea finanțării din fondurile europene puse la dispoziția României, atât din FSE+, cât și din Pilonul dedicat copiilor din cadrul PNRR. Sunt convins că în această toamnă, într-un proces de parteneriat, vom putea finaliza strategia și începe lucrul la planul de acțiuni și mă bucur să pot contribui la acest demers”, a precizat eurodeputatul. 

Comisia Europeană a prezentat la 24 martie prima Strategie cuprinzătoare a UE privind drepturile copilului, precum și o propunere de recomandare a Consiliului de instituire a unei garanții europene pentru copii, în vederea promovării egalității de șanse pentru copiii expuși riscului de sărăcie sau de excluziune socială.

Garanția Europeană pentru Copii este primul instrument de politică la nivelul UE care vizează combaterea dezavantajelor și a excluziunii în copilărie, care duc adesea la dezavantaje în viața adultă. Garanția pentru Copii pune în practică principiul 11 din Pilonul european al drepturilor sociale privind îngrijirea și sprijinirea copiilor. Acest pilon reprezintă strategia UE de construire a unei Europe sociale echitabile și favorabile incluziunii.

Statele membre au adoptat pe 14 iunie o recomandare de instituire a Garanției Europene pentru Copii.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, Consiliul UE urmărește să prevină și să combată excluziunea socială a copiilor aflați în dificultate prin garantarea accesului la un set de servicii-cheie, contribuind astfel la respectarea drepturilor acestora prin combaterea sărăciei în rândul copiilor și promovarea egalității de șanse.

Recomandarea îndeamnă statele membre să asigure accesul efectiv și gratuit la educația și îngrijirea copiilor preșcolari, la educație și activități școlare, la cel puțin o masă sănătoasă în fiecare zi de școală și la asistență medicală, precum și accesul efectiv la o alimentație sănătoasă și la o locuință adecvată.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
INTERNAȚIONAL23 seconds ago

Regatul Unit a primit statutul de ”partener de dialog” din partea ASEAN, avansând pe calea consolidării relațiilor cu economiile din regiunea indo-pacifică

U.E.37 mins ago

Ministrul german al Sănătății: Vaccinarea este un act patriotic cu implicații pentru toți

ROMÂNIA44 mins ago

Premierul Florin Cîțu anunță că România trimite pompieri în Grecia pentru stingerea incendiilor: Este o premieră acest lucru

INTERNAȚIONAL2 hours ago

Afganistan: UE face apel la încetarea urgentă și permanentă a focului

Marian-Jean Marinescu2 hours ago

Trei proiecte-pilot depuse de Marian-Jean Marinescu au primit calificativul maxim din partea Comisiei Europene: În toamnă, după ce vor fi adoptate de Parlamentul European, vor intra în lucru

COMISIA EUROPEANA3 hours ago

Comisia Europeană își intensifică acțiunile pentru un învățământ primar și secundar incluziv și de înaltă calitate

U.E.4 hours ago

EMA și ECDC îi îndeamnă pe cetățenii UE să se vaccineze pentru a fi protejați împotriva variantei Delta și pentru a reduce numărul persoanelor spitalizate

ROMÂNIA4 hours ago

Ziua Internațională a Berii: România, printre producătorii de top din UE în 2020 cu un total de 1,7 mld. litri de bere

COMISIA EUROPEANA5 hours ago

Italia se confruntă cu un nou val de migranți și solicită UE redistribuirea lor între statele membre

ROMÂNIA5 hours ago

Ambasadorul României în SUA a discutat cu consilierul pentru securitate națională al lui Joe Biden despre creșterea prezenței militare americane în România

ROMÂNIA3 days ago

Primele 5000 de cărți electronice de identitate vor fi emise de MAI în cadrul unui proiect-pilot din Cluj-Napoca

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Comisarul european Janez Lenarcic îi răspunde premierului sloven, care l-a acuzat că acționează împotriva intereselor țării sale: Prejudiciile sunt provocate de cei care subminează statul de drept

INTERNAȚIONAL2 weeks ago

Emmanuel Macron, aflat la Tokyo pentru Jocurile Olimpice, a discutat cu premierul japonez despre lupta împotriva schimbărilor climatice și despre o regiune ”indo-pacifică liberă”

REPUBLICA MOLDOVA2 weeks ago

Republica Moldova: Bogdan Aurescu a anunțat un nou sprijin de 300.000 euro pentru societatea civilă și presa independentă

REPUBLICA MOLDOVA2 weeks ago

Vizita lui Bogdan Aurescu la Chișinău: România va fi mereu alături de Maia Sandu. R. Moldova poate deveni un model de orientare pro-europeană în vecinătatea estică a UE

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu apreciază că viteza cu care România va face tranziția la o economie verde va fi diferită de cea a altor țări UE: Partenerii europeni trebuie să ne sprijine mai mult

IMAGINEA ZILEI2 weeks ago

IMAGINEA ZILEI Militari ai Forțelor Aeriene SUA ajută localnicii afectați de inundațiile devastatoare din Germania

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Se vor construi trei centre de mari arși la București, Timișoara și Târgu Mureș. Finanțarea se va face printr-un program cu Banca Mondială

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Recunoștință și respect față de militarii români care au participat la acțiunile din Afganistan. Sunt eroi ai României

ROMÂNIA2 weeks ago

România: CE constată o îmbunătățire a cadrului general privind situația statului de drept în 2021, dar subliniază necesitatea desființării SIIJ și modificarea codurilor penale

Team2Share

Trending