Connect with us

U.E.

Parlamentul European a adoptat noul Cod al UE privind vizele. Care sunt principalele modificări și impactul acestora asupra călătorilor din țări terțe?

Published

on

@Karl Allen Lugmayer /Pixabay License

Parlamentul European a aprobat miercuri noul Cod al UE privind vizele, asupra căruia există deja un acord informal cu Consiliul UE. Noile norme stabilesc procedurile și condițiile de acordare a vizelor pentru cetățenii din peste o sută de țări terțe care călătoresc în UE pe perioade scurte (până la 90 de zile în orice perioadă de 180 de zile), se arată într-un comunicat al instituției.

Codul UE privind vizele a fost revizuit pe fondul dublării solicitărilor pentru eliberarea unei vize, de la 10,2 milioane în 2009 la 15,2 milioane în 2016. Scopul principal al reformei este de a facilita călătoriile în scop legitim pentru turism, comerț și afaceri. De asemenea, prin simplificarea procedurilor de solicitare și eliberare a vizelor de scurtă ședere, noile reguli vor acționa ca niște stimulente pentru a încuraja țările din afara UE să coopereze în domeniul migrației. În acest sens, unele dispoziții, cum ar fi taxele de viză, timpul necesar pentru emiterea deciziilor privind cererile depuse și durata de valabilitate a vizei cu intrări multiple, pot fi adaptate în funcție de disponibilitatea unei țări terțe de a colabora pentru readmiterea migranților ilegali, în urma unei evaluări complete și obiective realizate anual de Comisia Europeană.

Per ansamblu, procedurile pentru călătorii de bună credință vor fi mai simple și va exista o legătură directă între politica de vize și migrație.

Astfel, cererile de viză vor trebui depuse într-un interval de maxim șase luni (în loc de cele trei luni prevăzute de normele actuale) și minim cu 15 zile înainte de călătoria vizată, cu excepția navigatorilor, cărora li se va permite să depună cereri cu nouă luni în avans.

Alte modificări efectuate se referă la următoarele:

  • costul taxei de viză generală va crește de la 60 la 80 de euro – cu o posibilă reducere pentru persoanele sub 18 ani -, iar copiii sub 6 ani, studenții și cercetătorii vor continua să fie scutiți de plata acestei taxe;
  • noua condiție prealabilă pentru achiziționarea asigurărilor de sănătate pentru călătorii va fi evaluată de către Comisia Europeană la 15 luni de la introducere, luând în considerare costurile medicale reale suportate de titularii de viză;
  • statele membre ale UE vor trebui să colaboreze cu furnizorii externi de servicii pentru a gestiona cererile de viză în țările din afara UE în care nu sunt nici prezente, nici reprezentate;
  • persoanele care călătoresc frecvent pot fi eligibile pentru vize cu intrări multiple.

,,După ani de negocieri, am reușit să ajungem la un acord ambițios în vederea actualizării și simplificării procedurilor de acordare a vizelor pentru UE. Scopul nostru este de a facilita călătoriile în scop legitim pentru turism, afaceri și comerț, consolidând în același timp securitatea internă și stabilind mecanisme de prevenire a abuzurilor. De asemenea, am reușit să introducem și stimulente pozitive pentru țările care cooperează în activitățile de readmisie, nu doar sancțiuni pentru cei care nu cooperează”, a declarat eurodeputatul Juan Fernando López Aguilar, raportor din partea grupului S&D pentru acest regulament.

Regulamentul privind noul cod de vize al UE a fost aprobat cu 428 voturi pentru, 123 și 56 abțineri, urmând să fie adoptat oficial de către Consiliul de Miniștri. Modificările vor fi aplicabile la șase luni de la publicarea în Jurnalul Oficial al UE.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

U.E.

Constructorii auto europeni trag un semnal de alarmă cu privire la efectele catastrofale ale unui Brexit fără acord: Un singur minut de oprire a producției va costa 50.000 de lire sterline numai în Marea Britanie

Published

on

© Wikipedia

Cu 38 de zile înainte de data programată pentru ieșirea Regatului Unit din Uniunea Europeană, cosntructorii autori europeni ai tras un semnal de alarmă cu privire la efectele catastrofale pe care le-ar putea avea un Brexit fără acord, precizând că un astfel de scenariu ar avea un impact ”seismic” asupra producției de autoturisme în Europa, anunță The Guardian.

Într-o rară declarație comună, liderii a 23 de asociații din domeniul automobilistic de-a lungul Europei, au avertizat că opririle de producție ar urma să coste 50.000 de lire sterline pe minut numai în Marea Britanie în cazul unei ieșiri dezordonate.

Marea Britanie urmează să iasă din UE la data de 31 octombrie însă companiile sunt din ce în ce mai îngrijorate cu privire la lipsa de progrese înregistrate de premierul Boris Johnson spre un nou acord de retragere care să înlocuiască precedentul acord negociat de Theresa May, pe care Parlamentul britanic l-a respins de trei ori, anunță Reuters, citat de Agerpres.

”Plecarea Marii Britanii din UE fără un acord ar declanşa o modificare fundamentală a condiţiilor de tranzacţionare, cu tarife în valoare de miliarde euro care ameninţă să afecteze alegerile consumatorilor pe ambele maluri ale Canalului Mânecii”, se arată în comunicatul de presă publicat luni. ”Sfârşitul comerţului fără bariere ar putea provoca întreruperi modelului de funcţionare de tip just-in-time al industriei auto, costul unui singur minut de oprire a producţiei numai în Marea Britanie fiind de 50.000 de lire sterline (54.700 de euro)”, se arată în comunicatul semnat de mai multe asociații, printre care Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, Asociaţia furnizorilor europeni de componente auto şi alte 17 asociaţii naţionale.

Acestea au tras un semnal de alarmă asupra consecinţelor unui Brexit fără un acord de divorţ asupra unei industrii care regrupează 13.8 milioane de angajaţi în Uniunea Europeană, incluzând Marea Britanie, sau 6.1% din forţa de muncă totală.

Dacă cele două părţi vor reveni la regulile de tranzacţionare practicate în cadrul Organizaţiei Mondiale a Comerţului, organizaţiile avertizează că cea mai probabilă consecinţă a unui Brexit fără acord va fi un plus de 5.7 miliarde euro la schimburile comerciale cu automobile între UE şi Regatul Unit.

Industria auto europeană este dependentă de lanțurile de aprovizionare transfrontaliere, a căror eficiență depinde de tarifele vamale zero și eliminarea granițelor în interiorul uniunii vamale europene.

La rândul său, industria auto britanică, controlată aproape în întregime de firme străine, este vulnerabilă la introducerea de tarife valame, în contextul în care este dominată de uzine deținute de producători din Germania, Franța sau Japonia.

Potrivit documentului publicat la 12 septembrie de Guvernul britanic, în care sunt detaliate planurile Regatului Unit în cazul unei ieșiri dezordonate din Uniunea Europeană, nu doar industria auto va fi cea care va avea de suferit de pe urma unui astfel de scenariu.

Regatul Unit va reveni la statutul de ”țară terță”, iar relația cu Uniunea Europeană va fi ”per ansamblu, glacială”, cu potențiale efecte:

– traficul prin Canalul Mânecii ar putea fi redus cu 40-60% într-o singură zi, cu întreruperi care ar putea dura ”semnificativ mai mult”,

– ordinea va fi perturbată: ”Proteste și contra-proteste vor izbucni de-a lungul Regatului Unit, lucru ce ar putea însemna dizlocarea unui număr semnificat de forțe de ordine”,

– servicile financiare vor fi perturbate,

– întreprinderile mici și mijlocii vor fi afectate.

Pe termen scurt, camioanele vor înregistra întârzieri între 1.5 zile și 2.5 zile pentru a trece frontiera. Acest lucru ar putea avea consecințe asupra aprovizionării Regatului Unit cu produse medicamentoase, unele medicamente având o durată scurtă de valabilitate, astfel că acestea nu pot fi stocate pe termen lung. Lipsa medicamentelor pentru uz veterinar ar putea crește riscul unor focare de boală.

Cantitățile produselor alimentare ar putea fi reduse semnificativ în cazul unui Brexit fără acord, în special alimentele proaspete, dar și alte produse precum cele folosite la ambalare.

”Coroborați, cei doi factori nu vor provoca o penurie generală de produse alimentare, dar vor reduce oferta pe piață, lucru care va determina o creștere a prețului care va avea urmări directe asupra grupurilor vulnerabile”, este menționat în raport.

Continue Reading

U.E.

Prindeți fondurile europene dedicate întrajutorării comunităților umane din UE! Apelul pentru depunerea de proiecte pentru Corpul European de Solidaritate se încheie în 7 zile

Published

on

© Corpul European de Solidaritate/Facebook
Grupurile de tineri, precum și organizațiile publice sau private mai au la dispoziție o săptămână pentru depunerea de proiecte în cadrul Apelului pentru Corpul European de Solidaritate în 2019, care se încheie la 1 octombrie, se arată într-un comunicat remis caleaeuropeana.ro.
Bugetul total alocat prezentei cereri de propuneri este estimat la 96. 322.671 de euro și se bazează pe programul de lucru anual pentru 2019 al Corpului european de solidaritate.
 
Începând de luni, 23 septembrie, o serie de mini-filmulețe realizate cu participanții prezenți la cursurile de la începutul lunii (ACCES și SUCCES), vor fi publicate în secțiunea dedicată din pagina de Facebook a Corpului European de Solidaritate cu scopul de a-i inspira pe potențialii solicitanți de finanțare europeană. Aceste filmulețe fac parte din ProCES, (Proiecte prin Corpul European de Solidaritate), o inițiativă prin care se încearcă surprinderea câtorva elemente din procesul prin care trec aceste proiecte, așa cum sunt văzute ele de diverși actori interesați de acestea.
 Filmele sunt needitate, surprinzând mesajele exact așa cum au fost transmise de către cei intevievați!
Corpul european de solidaritate este noua inițiativă a Uniunii Europene care le oferă tinerilor șansa de a face voluntariat sau de a se implica în proiecte în propria țară sau în străinătate pentru a ajuta comunități și oameni din toată Europa.
Orice persoană cu vârsta de minim 17 ani se poate înscrie în Corpul European de Solidaritate, însă, pentru a participa efectiv la proiecte, trebuie să aibă peste 18 ani. La proiectele de profil pot participa persoane în vârstă de cel mult 30 de ani.

După finalizarea unei proceduri simple de înregistrare, participanții pot fi selectați și invitați să se implice în diverse proiecte vizând, printre altele, prevenirea dezastrelor naturale sau reconstrucția zonelor afectate, sprijinirea centrelor pentru solicitanții de azil sau soluționarea problemelor sociale cu care se confruntă comunitățile.

Proiectele sprijinite de Corpul european de solidaritate pot dura între 2 și 12 luni. Ele se derulează de obicei pe teritoriul statelor membre.

Continue Reading

ROMÂNIA

România, printre statele membre care alocă cei mai puțini bani pentru recreație și sport pe cap de locuitor

Published

on

Datele Eurostat prezintă sumele pe care fiecare stat membru le investește pentru recreație și sport pe cap de locuitor.

Astfel, Luxemburg a chetultui cel mai mult în 2017. Fiecare cetățean a avut alocată suma de 492 de euro pentru sport și recreație, în schimb cetățeanul croat a beneficiat de cea mai mică sumă, față de ceilalți cetățeni ai Uniunii Europene, și anume 13 euro.

În anul 2017, cele 28 de state membre UE au alocat 51,3 miliarde euro din cheltuielile guvernamentale pentru recreaţie şi sport.

România și Bulgaria se numără printre țările care au alocat cele mai mici cheltuieli pentru agrement și sport pe cap de locuitor, 25 de euro, respectiv 16 euro (Bulgaria). Acestea au fost urmare de Lituania și Malta.

© Eurostat

Cheltuielile guvernului pentru agrement și sport pentru fiecare locuitor au fost peste 200 euro în trei state membre ale UE în 2017: Luxemburg 492 EUR per locuitor, Suedia (256 euro) și Finlanda (206 euro), urmate îndeaproape de Olanda (199 euro), Danemarca (192 euro) și Franța (183 euro).

Sumele cheltuite de guvernele UE pot fi puse în perspectivă cu dimensiunea populației fiecărui stat membru.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending