Connect with us

PARLAMENTUL EUROPEAN

Parlamentul European lansează campania “This Time I’m voting” pentru a încuraja tinerii să își exercite dreptul la vot la alegerile europene din mai 2019

Published

on

Parlamentul European îndeamnă tinerii să voteze la următoarele alegeri europene ce vor avea loc în mai 2019, având în vedere că aceștia sunt cei care votează în cel mai mic număr la scrutinele europene.

Legislativul european a lansat campania “This Time I’m voting” (De data acesta votez) și site-ul thistimeimvoting.eu unde toți tinerii între 18 și 24 de ani pot primi mai multe informații relevante despre viitoarele alegeri. Mai mult, campania este vizibilă și pe rețelele de socializare.

Îngrijorarea Parlamentului European este una legitimă dacă analizăm cifrele în scădere ale ratei participării la alegeri. Din 1979 și până în 2014 aceste participarea a cunoascut un declin, de la 61,99% până la 42,54%, conform datelor prezentate de Eurobarometru.

Sursă: Eurobarometru

Rata participării europenilor este direct proporțională cu vârsta acestora. Astfel doar 28 dintre tinerii cu vârste între 18-24 de ani au votat, în timp ce celalte categorii de vârste au avut o partiicpare mult mai mare: 25-39 de ani – 35%, 40-54 de ani – 45% și 55+ – 51%.

Sursă: Eurobarometru

În România situația stă și mai rău, numai 20% dintre tineri exprimându-și dreptul la vot la alegerile europene din 2014, la nivelul întregii țări doar 32% dintre români votând la ultimul scrutin. De departe cei mai mulți votanți au fost tot persoanele peste 55 de ani.

Sursă: Eurobarometru

În ceea ce privește decizia de a merge la vot, cei mai mulți dintre respondenți care s-au decis chiar cu câteva zile înainte au fost tot tinerii.

Sursă: Eurobarometru

 

RENEW EUROPE

Europarlamentarii USR solicită intervenția comisarilor europeni pentru energie și Pactul Verde pentru ca Timișoarei să i se asigure securitatea energetică

Published

on

© USR PLUS

Reprezentanții USR în Parlamentul European cer comisarilor europeni pentru energie și Pactul Verde să intervină rapid pentru ca orașului Timișoara să i se asigure securitatea energetică, potrivit unui comunicat.

Delegația USR PLUS din Parlamentul European a transmis, la inițiativa eurodeputatului Vlad Gheorghe, o scrisoare către comisarii UE pentru energie, Kadri Simson, și cel pentru Pactul Verde, Frans Timmermans, prin care le atrage atenția asupra stării de urgență energetică în Timișoara datorită opririi livrărilor programate de gaz către operatorul întregului lanț de termoficare al orașului Timișoara. Această situație este contrară acordului anterior dintre autoritățile municipale și furnizorul de gaz.

Acest lucru lasă fără să încălzire întreaga populație a Timișoarei, inclusiv entitățile de importanță critică, precum spitalele, căminele de bătrâni, școlile și grădinițele. De aceea este nevoie de o intervenție rapidă și de sprijin european, cu atât mai mult cu cât criza energetică nu afectează doar România și trebuie să fim pregătiți pentru eventuale cazuri similare”, declară eurodeputatul Vlad Gheorghe.

Decizia unilaterală a E.ON Gaz România de a opri furnizarea de gaz contravine principiilor Regulamentului (UE) 2017/1938 privind măsurile de salvgardare a securității aprovizionării cu gaze.

În acest sens, eurodeputații USR amintesc că UE trebuie să depună toate eforturile pentru a preveni întreruperea gazului de la furnizorii din țări terțe, cum ar fi Rusia, dar ar trebui să garanteze, de asemenea, și că nici o companie europeană nu poate pune în pericol securitatea energetică a municipalităților individuale.

Continue Reading

Cristian Bușoi

Cristian Bușoi, responsabilul PE pentru EU4Health, solicită ”creșterea nivelului de acces la terapii inovatoare”: Pacienții din România sunt ultimii care au acces la tratamente de ultimă generație

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Eurodeputatul Cristian Bușoi (PNL, PPE), raportor al Comisiei pentru piața internă și protecția consumatorilor (IMCO) din Parlamentul European pentru dosarul privind revizuirea tehnologiilor medicale solicită creșterea nivelului de acces la terapii inovatoare și asigurarea unei mai bune funcționări a pieței interne pentru ca pacienții să aibă acces la egal la tratamente inovatoare.

Acesta, care a fost și responsabilul Legislativului european pentru Programul de Sănătate al UE, a participat miercuri la o dezbatere privind evaluarea tehnologiilor medicale (HTA), la care au participat factori de decizie din Sănătate și industria medicală, mediul academic și asociațiile de pacienți.

”În Europa, pacienții așteaptă în medie între două și șase luni, iar în România acest termen se prelungește până la 2 ani și jumătate, ceea ce înseamnă că pacienții noștri au ultimii acces la tratamente de ultimă generație. Principalele cauze ale întârzierilor sunt timpul de așteptare până la depunerea dosarului de rambursare, procesul birocratic, un sistem HTA restrictiv față de inovație și o echipă subdimensionată care face față cu greu și cu mult efort dosarelor depuse de companiile farmaceutice”, a semnalat Bușoi, președinte al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie (ITRE) din Legislativul european. 

În acest context, eurodeputatul a subliniat că ”dezvoltatorii de tehnologii medicale ar trebui să aibă posibilitatea de a solicita o actualizare a evaluării clinice în cazul în care devin disponibile dovezi suplimentare din practica clinică, chiar dacă o astfel de cerință nu a fost specificată în evaluarea clinică comună inițială.”

”Metodologia, deși este consecventă, ar trebui să aibă și un nivel de flexibilitate, care să permită o evaluare echitabilă și adecvată a anumitor terapii care urmează în prezent căi inovatoare de dezvoltare clinică sau care, dimpotrivă, au limitări”, consideră Cristian Bușoi.

La finalul lunii martie a acestui an, statele membre au convenit asupra unui mandat de negociere cu Parlamentul European cu privire la o propunere legislativă referitoare la activități comune privind evaluarea tehnologiilor medicale în beneficiul pacienților.

Amintim că Executivul european a adoptat la 31 ianuarie 2018 o propunere de regulament privind evaluarea acestor tehnologii.

Parlamentul European a convenit asupra poziției sale în februarie 2019, însuși Cristian Bușoi fiind raportor în două comisii de avizare, atât în ITRE, cât și în IMCO, și, de asemenea, a foarte implicat și în discuțiile din ENVI.

Legislația propusă prevede, de exemplu, instituirea unui grup de coordonare cuprinzând autorități naționale din domeniul sănătății. Acest grup va lucra la evaluări clinice comune și la consultări științifice comune privind tehnologiile medicale. Legislația propusă ar trebui să aducă beneficii pacienților, statelor membre și dezvoltatorilor de tehnologii medicale. În consecință, aceasta va îmbunătăți accesul pacienților la tehnologiile medicale.

Activitățile comune desfășurate la nivelul UE ar trebui să furnizeze informații științifice valoroase autorităților naționale din domeniul sănătății.

 Întreprinderile nu vor trebui să furnizeze la nivel național aceleași informații cu privire la produsele lor pe care le-au prezentat deja la nivelul UE. Acest lucru va conduce la reducerea costurilor și a suprapunerii activităților.

Evaluarea tehnologiilor medicale este un proces bazat pe dovezi, care permite autorităților competente să determine eficacitatea relativă a tehnologiilor noi sau a celor existente. Evaluarea tehnologiilor medicale se concentrează în mod specific pe valoarea adăugată a unei tehnologii medicale în comparație cu alte tehnologii medicale noi sau existente. Datorită evaluării tehnologiilor medicale, autoritățile naționale din domeniul sănătății pot lua decizii bazate pe dovezi privind stabilirea prețurilor sau rambursarea tehnologiilor medicale.

Tehnologia medicală include medicamente, dispozitive medicale (de exemplu stimulatoare cardiace, echipamente de dializă sau pompe de perfuzie) sau proceduri medicale și chirurgicale, precum și măsuri de prevenire, diagnosticare sau tratament al bolilor, utilizate în domeniul asistenței medicale.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu semnalează că ”numărul insuficient de locuri de parcare este cea mai mare amenințare la adresa siguranței șoferilor de camion din Europa”

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, membru al Comisiei pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European a atras atenția că ”numărul insuficient de locuri de parcare este cea mai mare amenințare la adresa siguranței și securității șoferilor de camion din Europa, care sunt expuși riscului de a fi jefuiți, agresați și chiar omorâți, ca în cazul șoferului român care și-a pierdut viața, din păcate, într-o astfel de situație.”

Într-o declarație pentru presa europeană, Marinescu a semnalat că o altă problemă cu care se confruntă șoferii de camion este aceea că ”anumite țări nu construiesc suficiente locuri de parcare sigure, aplică sancțiuni excesive șoferilor care  încalcă la limită regulile timpului de conducere pentru că nu găsesc astfel de parcări.”

”Acest lucru nu poate fi lăsat fără niciun răspuns. Mai ales acum, când industria transporturilor suferă de o penurie de șoferi, trebuie să protejăm șoferii de camion de orice aplicare disproporționată a sancțiunilor și să asigurăm condiții echitabile de lucru și siguranța acestora”, a completat eurodeputatul român.

Comisia pentru petiții (PETI) din Parlamentul European atrage atenția într-o rezoluție adoptată cu 31 de voturi pentru și unul împotrivă că lupta mai eficientă împotriva infracționalității și creșterea finanțării ar face parcările de camioane din UE mai sigure și ar ajuta la soluționarea problemei lipsei de șoferi, este menționat într-un comunicat al Parlamentului European.

Eurodeputații comisiei mai sus amintite solicită o mai bună coordonare între statele membre pentru a combate infracționalitatea împotriva șoferilor și a încărcăturii lor, precum și creșterea finanțării pentru îmbunătățirea facilităților.

Aceștia consideră că situația siguranței parcărilor de camioane din UE este alarmantă, iar capacitatea lor este insuficientă, mai ales în condițiile în care industria UE suferă de o lipsă acută de șoferi.

Deoarece infracțiunile împotriva șoferilor și a încărcăturii lor sunt din ce în ce mai organizate și de natură transfrontalieră, aplicarea legii în statele membre ale UE trebuie să se coordoneze la nivel transfrontalier și să raporteze sistematic infracțiunile către Europol pentru a-i permite acestuia să sprijine statele membre, susțin deputații europeni.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
NATO4 mins ago

Șeful Statului Major al Apărării s-a întâlnit cu comandantul Comandamentului Aliat Întrunit de la Napoli pentru a discuta despre securitatea din regiunea Mării Negre

RENEW EUROPE22 mins ago

Europarlamentarii USR solicită intervenția comisarilor europeni pentru energie și Pactul Verde pentru ca Timișoarei să i se asigure securitatea energetică

U.E.35 mins ago

Emmanuel Macron s-a întâlnit la Paris cu Andrzej Duda pentru a „aprofunda dialogul” cu Polonia în vederea rezolvării conflictului dintre Bruxelles și Varșovia

Cristian Bușoi49 mins ago

Cristian Bușoi, responsabilul PE pentru EU4Health, solicită ”creșterea nivelului de acces la terapii inovatoare”: Pacienții din România sunt ultimii care au acces la tratamente de ultimă generație

COMISIA EUROPEANA1 hour ago

Raport Comisia Europeană: Nivelul emisiilor de CO2 în 2020 a scăzut cu 10% față de 2019 și 31% față de 1990

Marian-Jean Marinescu1 hour ago

Marian-Jean Marinescu semnalează că ”numărul insuficient de locuri de parcare este cea mai mare amenințare la adresa siguranței șoferilor de camion din Europa”

ROMÂNIA3 hours ago

Secretarul de stat Dan Neculăescu s-a întâlnit cu asistentul secretarului de stat al SUA Karen Donfried: Formatul București 9 contribuie la consolidarea NATO și a relației transatlantice

Eugen Tomac3 hours ago

Eugen Tomac: Ajutorul UE pentru Republica Moldova arată nivelul de încredere pe care Europa îl are în administrația celui de al doilea stat românesc

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI3 hours ago

România a fost desemnată a treia cea mai influentă țară în Parlamentul European, devansând Franța, Italia sau Olanda

Dacian Cioloș4 hours ago

VoteWatch Europe: Dacian Cioloș, desemnat al treilea cel mai influent membru al Parlamentului European

Dragoș Pîslaru17 hours ago

Dragoș Pîslaru: Băncile, un aliat indispensabil al Guvernului. Ele trebuie să joace un rol activ în implementarea PNRR

Daniel Buda1 day ago

Daniel Buda, vicepreședintele Comisiei pentru agricultură din PE, cere Comisiei Europene ”să vină cu abordări pragmatice, ancorate în realitate” pentru a diminua impactul PAC asupra schimbărilor climatice

GENERAL2 days ago

Dragoș Pîslaru, despre digitalizarea pieței muncii: PNRR poate așeza România în avangarda Europei prin reformele sistemice pe care le propune

ROMÂNIA3 days ago

Serbia donează României medicamente și concentratoare de oxigen pentru bolnavii de COVID-19: Suntem alături de voi în cele mai grele momente

ROMÂNIA3 days ago

Oleg Roibu, director juridic eMAG: Am bugetat peste 250 milioane de lei în următorii trei ani pentru dezvoltarea antreprenoriatului digital

NATO6 days ago

NATO: România, între cele 17 aliate fondatoare ale primului fond de inovare din istoria Alianței Nord-Atlantice

CONSILIUL EUROPEAN6 days ago

Klaus Iohannis, poziție tranșantă la Bruxelles: România va dezvolta centralele pe energie nucleară și rețeaua de gaze naturale. Am insistat ca acestea să fie finanțabile prin bani europeni

POLITICĂ7 days ago

Klaus Iohannis îl desemnează pe ministrul apărării Nicolae Ciucă drept candidat la funcția de prim-ministru

Marian-Jean Marinescu7 days ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu speră ca ”viitorul apropiat să ne arate că Dunărea va contribui la Green Deal și la dezvoltarea economică a tuturor” statelor străbătute de acest fluviu

Cristian Bușoi1 week ago

Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru industrie și energie din PE, atrage atenția Comisiei Europene: Companiile din România și din întrega UE au nevoie de sprijin pentru captarea metanului

Team2Share

Trending