Connect with us

PARLAMENTUL EUROPEAN

PE a aprobat reguli pentru dotarea vehiculelor cu tehnologii ce pot salva vieți. Asistența inteligentă pentru controlul vitezei, una dintre reglementările importante

Published

on

Foto: Pixabay

Corespondență din Strasbourg

Parlamentul European a aprobat astăzi cu 578 voturi pentru, 30 împotrivă și 25 abțineri, regulamentul privind noi reguli pentru dotarea vehiculelor cu tehnologii ce pot salva vieți, potrivit comunicatului oficial. Participanții la trafic vulnerabili (cicliștii și pietonii) reprezintă aproape jumătate din victimele accidentelor rutiere.

Elemente de siguranță, precum asistența inteligentă pentru controlul vitezei și sistemul avansat de frânare de urgență, vor trebui instalate în vehicule noi începând din mai 2022.

„Aceste reglementări deschid calea pentru salvarea a mii de vieți în următorii ani. Ne-am concentrat întotdeauna asupra siguranței participanților la trafic, în special a celor vulnerabili. Echipamentele suplimentare obligatorii pentru autoturisme, camioane și autobuze vor contribui la salvarea de vieți omenești “, a declarat raportorul Róża Thun (PPE, Polonia). Acordul provizoriu cu miniștrii UE a fost semnat la 26 martie.

Vehiculele vor fi mai bine echipate pentru a preveni accidentele

Sistemele avansate care vor trebui instalate în toate autovehiculele sunt: sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei; sistemul antidemaraj cu etilotest; sistemul avansat de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto; sistemul avansat de frânare de urgență; sistemul de avertizare la deplasarea in marșarier și dispozitivul de înregistrare a datelor privind accidentele („cutie neagră”).

Sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei (ISA) ar putea reduce cu 20% accidentele pe drumurile europene, potrivit estimărilor. „ISA va oferi unui conducător auto informații, bazate pe hărți și identificarea semnelor rutiere, atunci când depășesc limita de viteză. Nu introducem un dispozitiv de limitare a vitezei, ci un sistem inteligent care va atrage atenția conducătorilor auto atunci când conduc cu viteză excesivă. Acest lucru nu va fi doar un element de siguranță pentru toți, ci va ajuta șoferii să evite amenzile de viteză”, a declarat doamna Thun.

Autoturismele și vehiculele utilitare ușoare vor fi de asemenea obligate să aibă un sistem avansat de frânare de urgență (deja obligatoriu pentru camioane și autobuze), precum și un sistem de urgență de menținere a benzii de circulație.

Majoritatea acestor tehnologii și sisteme vor deveni obligatorii din luna mai 2022 pentru modele noi și începând cu mai 2024 pentru modelele existente.

Camioanele și autobuzele vor deveni mai sigure pentru cicliști și pietoni

Camioanele și autobuzele vor trebui proiectate și construite astfel încât participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi cicliștii și pietonii, să fie mai vizibili conducătorului auto (așa-numita „vizibilitate directă”). Aceste vehicule vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate pentru a reduce „în cea mai mare măsură posibilă unghiurile moarte din jurul vehiculului “, spune textul.Sistemul „vizibilității directe” va trebui aplicat modelor noi începând din noiembrie 2025 și pentru modelele existente din noiembrie 2028.

Teste de impact și parbrize îmbunătățite

Noile norme îmbunătățesc, de asemenea, cerințele privind siguranța pasivă, inclusiv testele de impact (frontal și lateral), precum și parbrizele, pentru a atenua gravitatea rănilor pentru pietoni și cicliști. Omologarea de tip a pneurilor va fi de asemenea îmbunătățită pentru a testa anvelopele uzate.

Etapele următoare

Regulamentul, aprobat de Parlament cu 578 voturi pentru, 30 împotrivă și 25 abțineri, va fi acum supus aprobării Consiliului UE. În 2018, 25.100 de persoane au decedat pe drumurile europene, iar 135.000 au fost rănite grav, potrivit datelor preliminare publicate de Comisia Europeană.

Diana Zaim este foto jurnalist, premiată în cadrul #România@10EU, concurs de fotografie organizat cu ocazia a 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. Studentă la secția germano-portugheză în cadrul Universității din București și pasionată de promovarea valorilor europene, Diana este parte a comunității Model European Union, cea mai amplă simulare la nivel european a procesului decizional din cadrul Uniunii Europene.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputații Alianței 2020 USR PLUS au fost desemnați membri în 13 delegații interparlamentare, care vor menține dialogul între Parlamentul European și statele din întreaga lume

Published

on

© Vlad Botoș Facebook

Eurodeputații Alianței 2020 USR PLUS au fost desemnați ieri, 17 iulie, membri în 13 delegații interparlamentare. Aceste delegații au rolul de a menține dialogul între  Parlamentul European și statele sau organizațiile din întreaga lume, se arată în postarea de pe pagina de Facebook a Alianței 2020 USR PLUS.

SUA: Nicu Ștefănuță și Dragoș Pîslaru
Moldova: Ramona Strugariu, Cristian Ghinea și Dacian Cioloș
 Japonia: Dragoș Pîslaru
China: Dragoș Tudorache 
Turcia: Ramona Strugariu
Albania: Vlad Botoș și Clotilde Armand
Bosnia Herțegovina și Kosovo: Dragoș Tudorache
Israel: Dragoș Tudorache
Africa de Sud: Dacian Cioloș
Muntenegru: Vlad Botoș
Armenia: Nicu Ștefănuță
Serbia: Clotilde Armand
Euronest: Dacian Cioloș, Cristian Ghinea, Ramona Strugariu și Nicu Ștefănuță


© European Parliament

“România a trecut prin momente dificile până să adere la UE pentru a fi europeni politic şi economic aşa cum suntem geografic. Încă nu am ajuns unde ne dorim, dar intrarea în UE ne-a adus mai aproape de tot ceea ce vrem noi să fim: o țară europeană, democrată şi prosperă. Este, ca urmare, normal şi firesc să-i înțelegem pe vecinii noştri balcanici şi să încercăm să-i ajutăm să fie integrați în Uniunea Europeană. În campania electorală am zis că vom face tot ce-mi stă în putință să întregim Europa și din această poziție voi putea face ce am promis”, spune Vlad Botoș, care va activa ca vicepreședinte al delegației cu Albania.


 

 

 


© European Parliament

“Vrem să ne asigurăm că toată forța politică pe care o avem în Parlamentul European se va reflecta în ajutorul de care Moldova are atâta nevoie pe drumul spre vest pe care a pornit odată cu instalarea noului guvern condus de Maia Sandu. Acesta este momentul Republicii Moldova și al cetățenilor ei de a-și confirma, cu sprijinul nostru, parcursul european și aderarea la UE”, declară Ramona Strugariu care va activa ca vicepreședinte al delegației cu Moldova.


 

 

 


© European Parliament

“România nu este doar o țară europeană, ea aparține și comunității transatlantice. De aceea, pentru mine este important să continuăm relația strategică solidă cu Statele Unite, atât bilateral, cât și în cadrul NATO. Securitatea, economia și modul nostru de viață depind de această importantă relație”, precizează Nicu Ștefănuță, eurodeputat al Alianței USR PLUS care va activa ca vicepreședinte al delegației interparlamentare cu SUA, Armenia și Euronest.


 

 

 

Mai multe informații despre cei 8 europarlamentari ai Alianței 2020 USR PLUS, aici.

Alianța 2020 USR PLUS face parte din grupul Renew Europe este condusă de Dacian Cioloș, care are primul mandat de deputat european. A fost comisar european pentru agricultură în 2010-2014 și prim-ministru. Grupul Renew Europe este format din 108 de europarlamentare, fiind al treilea cel mai mare grup politic. Citiți și: Este oficial: Dacian Cioloș, primul român și est-european ales la conducerea unui grup politic din Parlamentul European. Fostul premier a fost ales președintele Renew Europe

Citiți și: Eurodeputații Alianței 2020 USR PLUS au anunțat în ce comisii din Parlamentul European vor activa

 

Dacian Cioloș a fost ales președinte al Grupului Renew Europe, al treilea ca număr de deputați în PE, cu reprezentanți din 23 de țări ale Uniunii Europene. Această poziție a președintelui PLUS este garanția că nevoile și aspirațiile cetățenilor români se vor afla pe agenda europeană la cel mai înalt nivel. Această funcție asigură reprezentarea noastră în conferința președinților de grupuri politice, structură de conducere care stabilește agenda Parlamentului European foarte influentă în luarea deciziilor din sistemul instituțional european. Dacian Cioloș va fi și membru al Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală (AGRI)

 

Cristian Ghinea, copreședinte al delegației USR PLUS, va fi membru al Comisiei pentru Dezvoltare Regională (REGI) și al Comisiei pentru control bugetar (CONT) și membru supleant al Comisiei pentru afaceri constituționale (AFCO)

 

 

 

Dragos Pîslaru va fi membru al Comisiei pentru muncă și afaceri sociale (EMPL) și membru supleant al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie și al Comisiei pentru afaceri economice și monetare (ECON)

 

 

 

Clotilde Armand va fi membră a Comisiei pentru buget (BUDG) și membru supleant al Comisiei pentru transport si turism (TRAN)

 

 

Dragoș Tudorache, copreședinte al delegației USR PLUS, va fi membru al Comisiei pentru libertăți civile, justiție și afaceri interne (LIBE) și membru supleant al Comisiei pentru afaceri externe (AFET) și al subcomisiei pentru securitate și apărare (SEDE). Dragoș Tudorache a fost în echipa de negociere a Parlamentului European care a stabilit prioritățile ce se vor afla pe masa viitorului președinte al Comisiei Europene .

Nicolae Ștefănuță va fi membru al Comisiei pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară (ENVI) și al Comisiei pentru bugete (BUDG) și membru supleant al Comisiei pentru piața internă și protecția consumatorilor (IMCO)

 

 

 

Vlad Botoș va fi membru al Comisiei pentru piața internă și protecția consumatorilor (IMCO) și membru supleant al Comisiei pentru dezvoltare regională (REGI)

 

 

Ramona Strugariu va fi membră a Comisiei pentru Libertăți civile, justiție și afaceri interne (LIBE) și membră supleantă a Comisiei pentru control bugetar (CONT) și a Comisiei pentru petiții (PETI)

Continue Reading

Corina Crețu

Corina Crețu, desemnată Raportor al Comisiei pentru Dezvoltare Regională a Parlamentului European pentru Regulamentul privind dispoziții specifice pentru Obiectivul de Cooperare teritorială europeană (Interreg)

Published

on

Eurodeputatul Corina Crețu a fost desemnată Raportor al Comisiei pentru Dezvoltare Regională a Parlamentului European pentru Regulamentul privind dispoziții specifice pentru Obiectivul de Cooperare teritorială europeană (Interreg).

Cooperarea teritorială europeană (Interreg) reprezintă unul dintre obiectivele majore ale politicii de coeziune, oferind cadrul pentru punerea în aplicare a acțiunilor comune și a schimburilor de politici între actorii naționali, regionali și locali din diferite State Membre. Obiectivul general al cooperării teritoriale europene este acela de a promova dezvoltarea economică, socială și teritorială armonioasă a Uniunii Europene în ansamblul său.

”Cooperarea teritorială europeană va avea un rol esențial în arhitectura noului buget al Uniunii Europene pentru perioada 2021-2027. Regiunile vor fi sprijinite să construiască clustere pan-europene în sectoare precum economia circulară sau securitatea cibernetică. În timpul mandatului meu de Comisar European pentru Dezvoltare Regională, au fost alocate sume importante inițiativelor specifice care permit tinerilor europeni să se implice ca voluntari în programele Interreg. Am considerat întotdeauna că Interreg este, dincolo de aspectele tehnice, un instrument esențial în promovarea solidarității europene și, totodată, în adaptarea la schimbările prin care trece societatea noastră”, a declarat, în context, europarlamentarul Corina Crețu.

Cu o zi în urmă, Crețu a fost aleasă în cadrul Comisiei pentru control bugetar a Parlamentului European în calitate de raportor din partea grupului S&D privind adoptarea bugetului UE pentru anul 2020.

Luni, în prima sa intervenție în plen după revenirea în Parlamentul European, Crețu a făcut un apel pentru reluarea trilogului dintre Comisia Europeană, Parlamentul European și Consiliul UE în vederea adoptării Cadrului Financiar Multianual pentru perioada 2021-2027.

Corina Crețu a fost membru al Parlamentului European din 2007, anul aderării României la UE, și până în 2014.

Din noiembrie 2014 a fost comisar pentru politică regională din partea României în Comisia Europeană condusă de Jean-Claude Juncker.

La 1 iulie 2019 a demisionat din funcție pentru a reveni în Parlamentul European ca urmare a alegerilor europene. În legislativul actual, Crețu este membră în Comisiile REGI și CONT, precum și membru supleant în Comisia AGRI.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Maria Grapini (PSD, S&D) va dezbate cu transportatorii români efectele negative ale Pachetului Mobilitate

Published

on

© Maria Grapini/Facebook

La început de mandat, eurodeputatul Maria Grapini (S&D) se reîntâlnește, la București, cu sindicatele, patronatele și asociațiile reprezentative din transporturile rutiere românești, dar și cu alte organizații de consultanță și formare profesională, în încercarea de a găsi soluții pentru  evitarea/stoparea efectelor negative generate de Pachetul de Mobilitate. Întâlnirea, organizată sub forma unei mese rotunde, este organizată luni, 22 iulie, la sediul central al Asociației Române pentru Transporturi Rutiere Internaționale (ARTRI), potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeana.ro

Maria Grapini este așteptată cu interes la sediul ARTRI pentru a dezbate toate aceste implicații majore, în contextul noului Legislativ al Europei, cu reprezentanții transportatorilor din APTE 2002, ATM Bucovina, FORT, ARTRI, Apulum Alba și SSSDB.

Transportatorii susțin că, odată cu finalizarea Trilogului, într-un interval foarte scurt, România va pierde o parte însemnată din forța de muncă profesionistă, reprezentată de cei 120.000 de șoferi, care încă nu lucrează la firmele vest-europene, aceștia urmând să se angajeze peste hotare și să lase firmele românești fără personalul calificat. Mai mult, România este pe cale să piardă un procent semnificativ din cele peste 5 miliarde de euro aduse anual la bugetul de stat de către companiile care realizează transport internațional.

Miercuri, 17 iulie, în ziua în care Finlanda și-a prezentat programul Președinției Consiliului UE în plenul PE, europarlamentarul romând a cerut, din nou, tratament echitabil pentru toate statele și din toate punctele de vedere:

,,Am cerut ferm să se țină cont la negocierea instituțională și să nu împartă Europa în două, Est și Vest!”, a transmis europarlamentarul, de la Strasbourg. 

Maria Grapini se află la al doilea mandat ca eurodeputat și activează în prezent ca vicepreședinte în Comisia pentru Piață Internă și Protecția Consumatorilor (IMCO) și membru cu drepturi depline al Comisiei pentru afaceri constituționale (AFCO) din Parlamentul European. 

Aceasta este recunoscută drept un militant activ pentru drepturile transportatorilor, mandatul trecut construindu-se pe numeroase intervenții, întâlniri, propuneri de directive și poziții oficiale în PE, pentru ca România să beneficieze de tratament egal în Uniunea Europeană, din acest punct de vedere vital pentru economie. Grapini a participat la negocierile dure, duse în Comisia TRAN a Parlamentului European – din care a făcut și face parte și în acest nou mandat – și a obținut victorii de etapă importante.  Mai mult, Maria Grapini a fost prezentă la toate ieșirile publice ale transportatorilor români, în țară sau la Bruxelles respectiv Strasbourg, la protestele lor și la întâlnirile oficiale de dezamorsare a situațiilor tensionate (nu puține) apărute, în relația România-UE, pe acest subiect.

Reamintim că în mandatul din legislatura trecută a Parlamentului European, Maria Grapini a obținut premiul de Europarlamentarul Anului la categoria Piața Internă și Protecția Consumatorului (IMCO), parlamentarul european primind această distincție, la Bruxelles, la Gala MEP AWARDS 2019.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending