Connect with us

EDUCAȚIE

Peste 460 de profesori prezenți la Conferința SuperTeach Oradea: ”Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului”

Published

on

Proiectul SuperTeach a ajuns în premieră la Oradea și a reunit peste 450 de profesori dornici să transforme sistemul educațional românesc. Conferința SuperTeach are ca tematică modalitățile prin care profesorii pot forma generații pregătite pentru viitor, folosind mentalitatea deschisă în educație. Evenimentul s-a desfășurat în cadrul Filarmonicii de Stat Oradea, pe scena căreia au ținut discursuri pe teme educaționale specialiști în educație și antreprenori, printre care și Elena Lotrean – fondatoarea Școlii Finlandeze Sibiu, Ciprian Stănescu – fondatorul Social Innovations Solutions sau Oana Moșoiu – lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București. Totodată, profesorii au participat la ateliere practice, unde au descoperit noi metode de a preda și de a relaționa cu copiii la clasă.

”Ca antreprenori, am realizat că economia României nu poate crește atâta timp cât nu investim în educație. Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului și care să aibă un mindset potrivit pentru a face față provocărilor. Iar pentru ca acest lucru să fie posibil, este necesar să ne aliem cu cei care reprezintă pilonul central al sistemului educațional – profesorii – și să lucrăm împreună în a forma tineri creativi, empatici, adaptabili și capabili să lucreze în echipă. Așa s-a născut proiectul SuperTeach”, a spus Dragoș Anastasiu, CEO Eurolines Group și co-fondator al proiectului SuperTeach.

SuperTeach este o inițiativă care a pornit de la ideea de a schimba sistemul educațional românesc cu ajutorul cadrelor didactice. Proiectul îi ajută pe aceștia să susțină dezvoltarea potențialului fiecărui copil și le oferă inspirație, prin intermediul conferințelor, punându-le în același timp la dispoziție instrumentele necesare pentru a dezvolta creativitatea, empatia, spiritul colaborativ și abilitățile de comunicare la cei mici. Astfel, în cadrul conferințelor, profesorii descoperă modalități inedite de a preda, dar și moduri prin care pot îmbunătăți relațiile cu copiii, cu părinții acestora sau cu colegii de catedră.

”În cei trei ani de la lansarea proiectului SuperTeach, am reușit să formăm comunități puternice de profesori în București și în alte 17 județe din țară. Obiectivul nostru este să creăm astfel de comunități în toată țara și să susținem profesorii care știu că schimbarea sistemului educațional nu poate începe decât cu ei înșiși. Am descoperit oameni plini de entuziasm la Oradea și sperăm ca împreună să contribuim la transformarea felului în care este percepută și realizată educația în România. Meseria de profesor este cea mai importantă la nivelul unei societăți, iar profesorii au nevoie să știe că nu sunt singuri în inițiativele lor”, a completat Felix Tătaru, Președinte GMP Group și co-fondator al proiectului SuperTeach

Printre vorbitorii invitați la Conferința SuperTeach s-au numărat Ciprian Stănescu –  fondator Social Innovations Solutions, Oana Moșoiu – lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București, Mirela Git  – membru certificat și independent John Maxwell Team, precum și alte personalități care, prin acțiunile lor, contribuie la transformarea educației din România.

În cadrul conferinței, au fost abordate tematici precum: abilitățile pe care trebuie să le dezvoltăm la copiii de astăzi pentru meseriile viitorului, modalități de a crea un curriculum centrat pe competențe, învățarea continuă, modalități de aplicare a mentalității deschise în educație sau orientarea în carieră prin module de educație integrată.

În acest moment, proiectul SuperTeach susține profesorii din România prin trei etape:

  • Conferințele SuperTeach, destinate profesorilor care își doresc să descopere cum pot schimba felul în care interacţionează cu elevii la clasă;
  • Programul de formare Mentalitatea Deschisă în Educație –  un curs oferit gratuit, creat de Institutul Arbinger, lider global în schimbarea mentalității și susținut de Institutul Dezvoltării Personale, în urma căruia participanții sunt certificați și primesc acces la platforma internațională de resurse Arbinger. Acest curs poate fi completat ulterior și de Formarea de Formatori, oferindu-le astfel ocazia participanților să devină la rândul lor formatori SuperTeach pentru alți profesori interesați de program;
  • Susținerea profesorilor astfel antrenați în a dezvolta, la rândul lor, comunități locale de profesori care să folosească aceste instrumente de relaționare cu copiii.

SuperTeach este o inițiativă originală susținută de Romanian Business Leaders (RBL), cea mai importantă comunitate de antreprenori și executivi de top din România, în parteneriat cu Grupul EDUCATIVA și Institutul Dezvoltării Personale.

Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, Președinte fondator al GMP Group, unul dintre cele mai importante grupuri independente de comunicare din România, Dragoș Anastasiu, CEO al Eurolines, cel mai mare transportator de persoane din Europa, Cristina Gheorghe, Președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, Președinte al Grupului Educativa.

Proiectul a pornit în 2017 sub forma unor conferințe menite să ofere inspirație profesorilor care doresc să facă o schimbare în felul în care predau și în care relaționează cu copiii. După doi ani și 21 conferințe pe întreg teritoriul țării, peste 9.800 de profesori au luat contact cu acest proiect, având impact pozitiv pentru zeci de mii de elevi prin schimbarea mentalităţii profesorilor şi a felului în care este abordat actul educațional.

Proiectul continuă cu o serie de cursuri de formare certificate de Mentalitate Deschisă în Educație oferite de Institutul Dezvoltării Personale, reprezentantul Institutului Arbinger în România. Până în prezent, 240 de profesori au obținut această certificare.

Profesorii astfel formați devin iniţiatori ai unor comunități locale de profesori care adoptă această transformare de mentalitate. 27 de profesori formatori deja au pornit construirea de comunități cu o mentalitate deschisă pe tot cuprinsul țării.

În 2019 au fost organizate conferințe în Brașov, Baia Mare, Alba Iulia, Galați, București, Târgu Mureș, Suceava, Brăila, Cluj-Napoca și Iași, aproape toate fiind sold-out.

În 2020, SuperTeach a confirmat prezența pentru 5 orașe – Craiova, Brașov, Oradea, Bacău (14 martie) și Reșița (28 martie).

EDUCAȚIE

Klaus Iohannis: Grădinițele, școlile, universitățile nu se mai redeschid în acest an școlar. Examenele naționale vor fi organizate cu reguli stricte de distanțare

Published

on

© Administratia Prezidentiala

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că grădinițele, școlile, universitățile nu se vor mai redeschide în acest an școlar, chiar dacă starea de urgență se încheie la data de 15 mai.

“S-a decis astăzi ca, pentru majoritatea elevilor, în acest an şcolar, grădiniţele, şcolile şi universităţile să nu se mai redeschidă. Nu se va întoarce elevul, studentul fizic la cursuri”, a spus şeful statului, într-o declaraţie susţinută la Palatul Cotroceni, după o şedinţă privind măsurile de gestionare a epidemiei COVID-19 cu premierul Ludovic Orban, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, şi şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat.

El a informat că anul şcolar se va încheia pe 12 iunie, cu câteva excepții pentru elevii aflați în ani terminali.

“Până pe 12 iunie continuă formele de învâțământ la distanță. Elevii vor avea mediile încheiate cu notele pe care le au acum, se mai poate face și o evaluarea suplimentară. Sunt totuși câteva excepții. Elevii din clasele a 8-a și a 12-a vor putea reveni la școala după 2 iunie pentru a se pregăti pentru examenele naționale. În această situație normele de distanțarea pot fi respecate. Vor fi maximumm 10 elevi într-o sală și se vor pregăti pentru examenele naționale.  Examenele naționale se vor organiza așa cum au fost planificate însă cu respectarea unor reguli stricte de distanțare. Se va măsura temperatura, se va face intrarea pe o parte se va ieși pe altă parte și alte reguli de distanțare socială” a explicat președintele.

 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană alocă 18,5 milioane de euro României pentru distribuția de fructe, legume și lapte în școli pentru anul școlar 2020-2021

Published

on

© European Commission/ Twitter

Comisia Europeană a publicat astăzi, 31 martie, bugetul alocat schemei UE pentru școli, în anul școlar 2020/2021, și anume: 145 milioane de euro pentru distribuția de fructe și legume și 105 milioane de euro pentru distribuția de lapte către elevi. Din aceștia, România beneficiază de 7,8 milioane de euro pentru distribuția de fructe și legume și de 10,7 milioane de euro pentru distribuția de lapte în școlile participante la program, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

”În contextul actual, este cu atât mai important ca toți copii din întreaga Europă să știe și să înțeleagă de unde vine hrana noastră. Putem fi mândri de mâncarea hrănitoare, sigură și de înaltă calitate produsă de fermierii noștri. Grație schemei UE pentru școli, copiii pot învăța despre nutriție și agricultură, în paralel cu adoptarea unor obiceiuri de alimentație sănătoasă. Am luat măsuri pentru a ne asigura că schema ia în considerare faptul că școlile au trebuit să fie închise pe întreg teritoriul european din cauza pandemiei de coronavirus. Dar este important să continuăm să privim înainte, să pregătim viitorul și să transmitem un semnal important că viața va continua, odată ce am întors, în mod colectiv, această pagină”, a declarat comisarul european pentru agricultură Janusz Wojciechowski.

Implementarea schemei în anul școlar curent 2019/2020 este afectată de închiderea școlilor pe întreg teritoriul UE, ca urmare a pandemiei de coronavirus în curs. În anul școlar 2018/2019, schema UE a garantat faptul că peste 20 de milioane de copii din întreaga Uniune Europeană au primit lapte, fructe și legume în timpul școlii, la aceasta adăugându-se măsuri educaționale referitoare la agricultură și la o dietă echilibrată.

Comisia Europeană a oferit clarificări potrivit cărora criza curentă poate fi considerată un caz de ,,forța majoră”. Acest lucru permite statelor membre care recunosc un astfel de caz să ramburseze furnizorii pentru produsele perisabile (fructe, legume, lapte) ce erau prevăzute pentru distribuirea în școlile participante la schemă. Produsele în cauză pot fi, de asemenea, donate spitalelor, organizațiilor caritabile și băncilor de alimente sau altor organizații similare, pentru a ajunge la persoanele nevoiașe. 

Continue Reading

EDUCAȚIE

Universitatea Babeș-Bolyai, singura instituție academică din România prezentă în topul celor mai bune 500 universități din lume în cercetarea economică

Published

on

© Universitatea Babeş-Bolyai/ Facebook

Universitatea Babeș-Bolyai  își menține în anul 2020 statutul de singura universitate din România prezentă în topul celor mai bune 500 universități din lume în domeniile fundamentale ale științelor economice, după accederea în premieră în acest clasament în 2019, informează instituția într-un comunicat.

Prezența UBB în clasamentul QS al celor mai bune 500 de universități din lume în domeniile Economics and Econometrics, respectiv Business & Management Studies, confirmă poziția de lider a universității în domeniul științelor economice în România, evidențiată deja prin cea mai bună poziție ocupată de o instituție de învățământ superior românească: în domeniul Business & Economics, conform clasamentului aferent anului 2020 realizat de o altă instituție prestigioasă de ierarhizare valorică a universităților Times Higher Education, precum și în cercetarea din domeniul Economics, conform clasamentului curent Economics Schools Research Ranking întocmit de Tilburg University.

QS World University Rankings reprezintă unul dintre cele mai comprehensive și prestigioase clasamente internaționale de ierarhizare valorică a universităților. QS evaluează și ierarhizează instituțiile de învățământ superior la nivel internațional începând din 2004, în baza unei metodologii care ia în considerare criterii referitoare la reputația academică internațională a universităților, reputația acestora în rândul angajatorilor și, respectiv, calitatea cercetării derulate (reflectată prin numărul de citări ale lucrărilor publicate de membrii instituțiilor universitare).

Domeniile științelor economice în care UBB se poziționează în top 500 global întocmit de QS sunt: Economics and Econometrics – în clasamentul aferent acestui domeniu au reușit să acceadă doar 137 de universități din toate țările actuale ale UE, Business & Management Studies – în ierarhia valorică a acestui domeniu au reușit să ajungă numai 121 de universități din toate țările actuale ale UE.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending