Connect with us

EDUCAȚIE

Peste 460 de profesori prezenți la Conferința SuperTeach Oradea: ”Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului”

Published

on

Proiectul SuperTeach a ajuns în premieră la Oradea și a reunit peste 450 de profesori dornici să transforme sistemul educațional românesc. Conferința SuperTeach are ca tematică modalitățile prin care profesorii pot forma generații pregătite pentru viitor, folosind mentalitatea deschisă în educație. Evenimentul s-a desfășurat în cadrul Filarmonicii de Stat Oradea, pe scena căreia au ținut discursuri pe teme educaționale specialiști în educație și antreprenori, printre care și Elena Lotrean – fondatoarea Școlii Finlandeze Sibiu, Ciprian Stănescu – fondatorul Social Innovations Solutions sau Oana Moșoiu – lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București. Totodată, profesorii au participat la ateliere practice, unde au descoperit noi metode de a preda și de a relaționa cu copiii la clasă.

”Ca antreprenori, am realizat că economia României nu poate crește atâta timp cât nu investim în educație. Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului și care să aibă un mindset potrivit pentru a face față provocărilor. Iar pentru ca acest lucru să fie posibil, este necesar să ne aliem cu cei care reprezintă pilonul central al sistemului educațional – profesorii – și să lucrăm împreună în a forma tineri creativi, empatici, adaptabili și capabili să lucreze în echipă. Așa s-a născut proiectul SuperTeach”, a spus Dragoș Anastasiu, CEO Eurolines Group și co-fondator al proiectului SuperTeach.

SuperTeach este o inițiativă care a pornit de la ideea de a schimba sistemul educațional românesc cu ajutorul cadrelor didactice. Proiectul îi ajută pe aceștia să susțină dezvoltarea potențialului fiecărui copil și le oferă inspirație, prin intermediul conferințelor, punându-le în același timp la dispoziție instrumentele necesare pentru a dezvolta creativitatea, empatia, spiritul colaborativ și abilitățile de comunicare la cei mici. Astfel, în cadrul conferințelor, profesorii descoperă modalități inedite de a preda, dar și moduri prin care pot îmbunătăți relațiile cu copiii, cu părinții acestora sau cu colegii de catedră.

”În cei trei ani de la lansarea proiectului SuperTeach, am reușit să formăm comunități puternice de profesori în București și în alte 17 județe din țară. Obiectivul nostru este să creăm astfel de comunități în toată țara și să susținem profesorii care știu că schimbarea sistemului educațional nu poate începe decât cu ei înșiși. Am descoperit oameni plini de entuziasm la Oradea și sperăm ca împreună să contribuim la transformarea felului în care este percepută și realizată educația în România. Meseria de profesor este cea mai importantă la nivelul unei societăți, iar profesorii au nevoie să știe că nu sunt singuri în inițiativele lor”, a completat Felix Tătaru, Președinte GMP Group și co-fondator al proiectului SuperTeach

Printre vorbitorii invitați la Conferința SuperTeach s-au numărat Ciprian Stănescu –  fondator Social Innovations Solutions, Oana Moșoiu – lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București, Mirela Git  – membru certificat și independent John Maxwell Team, precum și alte personalități care, prin acțiunile lor, contribuie la transformarea educației din România.

În cadrul conferinței, au fost abordate tematici precum: abilitățile pe care trebuie să le dezvoltăm la copiii de astăzi pentru meseriile viitorului, modalități de a crea un curriculum centrat pe competențe, învățarea continuă, modalități de aplicare a mentalității deschise în educație sau orientarea în carieră prin module de educație integrată.

În acest moment, proiectul SuperTeach susține profesorii din România prin trei etape:

  • Conferințele SuperTeach, destinate profesorilor care își doresc să descopere cum pot schimba felul în care interacţionează cu elevii la clasă;
  • Programul de formare Mentalitatea Deschisă în Educație –  un curs oferit gratuit, creat de Institutul Arbinger, lider global în schimbarea mentalității și susținut de Institutul Dezvoltării Personale, în urma căruia participanții sunt certificați și primesc acces la platforma internațională de resurse Arbinger. Acest curs poate fi completat ulterior și de Formarea de Formatori, oferindu-le astfel ocazia participanților să devină la rândul lor formatori SuperTeach pentru alți profesori interesați de program;
  • Susținerea profesorilor astfel antrenați în a dezvolta, la rândul lor, comunități locale de profesori care să folosească aceste instrumente de relaționare cu copiii.

SuperTeach este o inițiativă originală susținută de Romanian Business Leaders (RBL), cea mai importantă comunitate de antreprenori și executivi de top din România, în parteneriat cu Grupul EDUCATIVA și Institutul Dezvoltării Personale.

Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, Președinte fondator al GMP Group, unul dintre cele mai importante grupuri independente de comunicare din România, Dragoș Anastasiu, CEO al Eurolines, cel mai mare transportator de persoane din Europa, Cristina Gheorghe, Președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, Președinte al Grupului Educativa.

Proiectul a pornit în 2017 sub forma unor conferințe menite să ofere inspirație profesorilor care doresc să facă o schimbare în felul în care predau și în care relaționează cu copiii. După doi ani și 21 conferințe pe întreg teritoriul țării, peste 9.800 de profesori au luat contact cu acest proiect, având impact pozitiv pentru zeci de mii de elevi prin schimbarea mentalităţii profesorilor şi a felului în care este abordat actul educațional.

Proiectul continuă cu o serie de cursuri de formare certificate de Mentalitate Deschisă în Educație oferite de Institutul Dezvoltării Personale, reprezentantul Institutului Arbinger în România. Până în prezent, 240 de profesori au obținut această certificare.

Profesorii astfel formați devin iniţiatori ai unor comunități locale de profesori care adoptă această transformare de mentalitate. 27 de profesori formatori deja au pornit construirea de comunități cu o mentalitate deschisă pe tot cuprinsul țării.

În 2019 au fost organizate conferințe în Brașov, Baia Mare, Alba Iulia, Galați, București, Târgu Mureș, Suceava, Brăila, Cluj-Napoca și Iași, aproape toate fiind sold-out.

În 2020, SuperTeach a confirmat prezența pentru 5 orașe – Craiova, Brașov, Oradea, Bacău (14 martie) și Reșița (28 martie).

EDUCAȚIE

Rectorul SNSPA Remus Pricopie participă la conferința ONU de la Geneva, dedicată leadership-ului pentru o dezvoltare durabilă

Published

on

© SNSPA/Facebook

În perioada 15-16 decembrie 2020, prof. univ. dr. Remus Pricopie, rectorul SNSPA, va participa la conferința “Global Leadership for the 21st Century”, organizată de Biroul Națiunilor Unite de la Geneva, împreună cu World Academy of Art & Science (WAAS), informează un comunicat al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Această conferință va examina rezultatele proiectului implementat de World Academy of Art & Science (WAAS), la care au contribuit peste 400 de experți, 70 de organizații partenere ale sistemului ONU, reprezentanți ai mediului academic și societății civile, cu obiectivul de a dezvolta recomandări pentru un leadership global dinamic și eficient.

Remus Pricopie, membru al WAAS, din anul 2013, la propunerea Academicianului Mircea Malița și a prof. univ. dr. Emil Constantinescu, fost Președinte al României (1996-2000), a fost direct implicat în pregătirea temelor care vor fi dezbătute la această conferință. În acest sens, prof. univ. dr. Remus Pricopie a participat la consultările organizate periodic, din anul 2019, cu reprezentanți ai organizațiilor internaționale, ai statelor, ai mediului de afaceri, cercetători și instituții de învățământ, societatea civilă și organizații de tineret.

“Sunt teme globale, care ne afectează, însă, pe fiecare în parte (încălzirea globală, factorii de risc pentru sănătatea publică, sărăcia și accesul la resurse de bază, extremismul, corupția, traficul de persoane etc.) și, care sunt tratate, destul de des, cu indiferență sau iresponsabilitate chiar de cei care ar trebui să dea o soluție acestor probleme. Politicienii, din păcate, de multe ori, sunt ‘factori perturbatori’ ai politicilor publice menite să amelioreze aceste probleme, preferând abordările populiste, aducătoare de voturi, și aplicarea principiilor bunei guvernări numai atunci când nu le sunt afectate interesele. De altfel, lipsa de viziune, de leadership și de responsabilitate din partea actorilor politici este cea care a condus la perpetuarea problemelor cu care societatea contemporană se confruntă, iar riscul cel mai mare este acela ca temele ‘fierbinți’ ale momentului să se regăsească și pe agenda generațiilor viitoare, dar într-o fază cronică. Guvernarea responsabilă și în consonanță cu documentele de bază ale Națiunilor Unite, care să asigure drepturile fiecărui cetățean în parte, indiferent de etnie, religie, convingeri politice sau statut socio-economic, și care să permită o dezvoltare durabilă a fiecărei comunități, reprezintă calea mai puțin spectaculoasă, dar sigură, pentru a face față provocărilor care ne așteaptă în anii ce vor veni.”, a susținut prof. univ. dr. Remus Pricopie.

Concluziile conferinței ONU, precum și propunerile privind strategiile educaționale și de informare, vor fi incluse într-un raport care va fi transmis Organizației Națiunilor Unite.

Rectorul Remus Pricopie va participa în cadrul sesiunii dedicate Educației, alături de: Alberto Zucconi, Președintele Board-ului World Academy of Art & Science, Irina Bokova, Fost director general UNESCO, Ralph Wolff, Președinte și fondator The Quality Assurance Commons, Marie-Laure Salles, Director, Graduate Institute of International and Development Studies, Christine Kaddous, Director of the Master of Advanced Studies in European and Global Governance (MEIG), University of Geneva, Ekaterina Zagladina, Președinte, Permanent Secretariat of World Summit of Nobel Peace Laureates.

Continue Reading

EDUCAȚIE

Emil Boc a lansat la Cluj-Napoca primul cluster de educație din România pentru “a răspunde marilor provocări în domeniul educației secolului XXI”

Published

on

© Emil Boc/ Facebook

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a lansat luni primul cluster de educație din România, C-EDU, cu ocazia Zilei internaționale a Educației și profesorului.

“5 octombrie 2020, va rămâne ca o zi de referință pentru comunitatea noastră, prin faptul că astăzi a fost lansat C-Edu, primul cluster de educație din România. C-Edu reprezintă un instrument colaborativ de lucru prin care să utilizăm în continuare avantajele competitive ale Clujului pentru a răspunde marilor întrebări și provocări în domeniul educației secolului XXI (accentuate în ultimele luni de pandemie) și pentru a crește calitatea actului educațional, accesul la educație și alți indicatori cheie pentru învățare pe tot parcursul vieții”, a spus Boc, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Apariția acestui cluster survine și în contextul în care Boc a fost numit săptămâna trecută raportor al Comitetului European al Regiunilor.

C-Edu este fondat de către șase universități clujene, Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Fundația Transylvania College, Consiliul Județean Cluj și Primăria municipiului Cluj-Napoca, având drept misiune crearea unei platforme inclusive de co-design și abordare cros-sectorială a nevoilor comunității privind educația, accesul inclusiv și adaptat timpurilor la învățare.

Momentul lansării a fost marcat simbolic prin plantarea a 12 arțari în incinta Centrului Regional de Industrii Creative din Cluj Innovation Park, de către membrii fondatori ai clusterului de educație la care s-au alăturat prefectul județului Cluj, Mircea Abrudean, ca reprezentant al Guvernului României și doi tineri elevi clujeni, în numele președinției României.

Citiți și UE se pregătește pentru deceniul digital: Comisia Europeană va crea spațiul european al educației până în 2025 și a adoptat noul plan de acțiune pentru educație digitală

Prin clusterul de educație, comunitatea noastră va putea întreține un dialog foarte eficient cu nivelul european de decizie și implementare a recent lansatei Agende Europene pentru Educație – European Education Area, care are setate obiectivele Uniunii Europene pentru perioada 2020- 2025. De asemenea, vom putea să colaborăm în contextul Hub-ului European pentru Educație Digitală, care este gândit ca un spațiu de colaborare și încurajare a sinergiilor între nivelul politic european de decizie, Comisia Europeană și cei care acționează la nivel regional și local”, a mai spus Emil Boc.

Obiectivul clusterului este „de a acționa ca un spațiu de dialog și colaborare între principalii actori implicați în educație, cu scopul a îmbunătăți accesul elevilor și studenților la structuri educaționale și formative, de a crește calitatea proceselor educaționale și de a conecta educația continuă cu mediul economic.

C-EDU va susține intersectarea formării profesionale cu cercetarea şi inovarea, în scopul racordării educației la dinamica schimbărilor sociale.

Clusterul de educație C-EDU își asumă conceptul de entitate inovatoare în ceea ce privește formarea capitalului uman adaptat la inovațiile și schimbările tehnologice care condiționează̆ dezvoltarea educațională.

Viziunea C-EDU este cea a unui ecosistem educațional conectat și competent, care pune în centrul proceselor educaționale elevul/studentul, asigurându-i acestuia instrumentele și abilitățile care îl vor transforma într-un membru al societății competent, empatic și participant activ la structurarea comunității.

Continue Reading

EDUCAȚIE

Președintele Klaus Iohannis, la începutul noului an universitar: “Este, fără îndoială, cel mai dificil din 1989 încoace”

Published

on

© Administrația Prezidențială

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, joi, că noul an universitar va fi “cel mai dificil” din 1989 încoace, în contextul pandemiei de COVID-19.

“Astăzi, marcăm începutul unui nou an universitar, acesta fiind, fără îndoială, cel mai dificil an universitar din 1989 încoace. Regulile de distanţare socială necesare în contextul crizei sanitare provocate de pandemia de COVID-19 îngreunează un proces educaţional în care mentoratul are un rol central. Sunt totuşi convins că veţi găsi modalităţile cele mai bune de a asigura atât calitatea actului educaţional, cât şi protejarea comunităţii academice de riscul contaminării cu noul coronavirus”, a afirmat şeful statului, la deschiderea anului de învăţământ la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I. L. Caragiale”.

El a subliniat că anul acesta va fi greu pentru actul cultural în general, în contextul în care sălile de spectacol au fost închise luni de zile, iar măsurile menite să ţină sub control epidemia nu vor permite revenirea deplină la normalitate în perioada imediat următoare.

“Există o legătură indisolubilă între artele spectacolului şi public. Apreciez în mod deosebit sacrificiul pe care îl face comunitatea artistică pentru a contribui la siguranţa întregii societăţi. În acelaşi timp, sunt conştient că există o nevoie reală de sprijin pentru instituţiile de cultură, actori, regizori, cineaşti şi creatori de conţinut media şi tocmai de aceea mă aflu într-un dialog constant cu autorităţile guvernamentale responsabile pentru a găsi soluţii adecvate acestui segment profund afectat de pandemie. Împreună, Guvern, alte autorităţi, creatori din toate domeniile artelor şi industriilor culturale şi, nu în ultimul rând, mediul academic, aveţi responsabilitatea de a gândi şi a relansa domeniul cultural. Vom avea de remediat nu doar daunele provocate de pandemie, ci şi unele decalaje de ordin sistemic, care au făcut ca în România consumul cultural să fie, în ultimul deceniu, cu mult sub media Uniunii Europene”, a spus Iohannis, citat de Agerpres.

Potrivit preşedintelui, post-pandemie, eforturile de relansare economică vor trebui să fie însoţite de un mai mare sprijin oferit culturii, atât de stat, cât şi de mediul privat.

“Acesta este mesajul de încurajare pe care doresc să-l transmit studenţilor Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică, precum şi studenţilor din celelalte universităţi şi facultăţi de arte din România. Educaţia prin artă este, la urma urmei, un pilon esenţial în construirea unei Românii cu adevărat educate”, a adăugat Klaus Iohannis.

El a arătat că a ales să participe la deschiderea anului universitar la UNATC având în vedere că aceasta “a modelat” cultura recentă a României.

“Prin intermediul absolvenţilor săi, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică a modelat cultura recentă a României şi a canalizat efortul creativ al unor personalităţi care au făcut cinste ţării noastre pe plan internaţional”, a evidenţiat Iohannis.

Şeful statului a conferit UNATC “I. L. Caragiale” Ordinul “Meritul pentru Învăţământ” în grad de comandor la 70 de ani de la înfiinţarea instituţiei.

“În semn de apreciere a acestei bogate activităţi a instituţiei, am decis acordarea Ordinului Meritul pentru Învăţământ, în grad de Comandor”, a precizat preşedintele Iohannis. 

Continue Reading

Facebook

CONSILIUL UE5 mins ago

Consiliul Uniunii Europene adoptă norme privind îmbunătățirea drepturilor călătorilor din transportul feroviar

CONSILIUL EUROPEAN14 mins ago

Emmanuel Macron: Europa trebuie să fie mai suverană și autonomă. Schimbarea administrației americane reprezintă o oportunitate pentru Europa

ROMÂNIA22 mins ago

Liderii AUR, întâlniri politice la Bruxelles în contextul afilierii la familia conservatorilor europeni

Dragoș Pîslaru1 hour ago

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru, maraton de întâlniri în Parlamentul European pe chestiuni economice, climatice și sociale, în ultima săptămână din ianuarie

Cristian Bușoi1 hour ago

Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru cercetare din PE: Israelul reprezintă un exemplu de succes pentru campania de imunizare împotriva COVID-19, de la care avem multe de învățat și în Europa

U.E.2 hours ago

Marcelo Rebelo de Sousa, reales președinte al Portugaliei. Ursula von der Leyen și Charles Michel salută rezultatul votului: Portugalia va contribui la redresarea digitală și ecologică a UE

INTERNAȚIONAL2 hours ago

China deschide Forumul Economic de la Davos în 2021, a cărui agendă se învârte în jurul tematicii de reconstrucție a încrederii societale în urma pandemiei de COVID-19

CHINA2 hours ago

Raport UNCTAD: China a devansat SUA devenind principalul beneficiar de investiţii străine directe în 2020

Daniel Buda3 hours ago

Eurodeputatul Daniel Buda participă în Parlamentul European la dezbateri importante privind noul sistem alimentar echitabil

INTERNAȚIONAL4 hours ago

Mediterana de Est: Grecia și Turcia reiau discuțiile pentru rezolvarea disputei asupra gazului natural

Dragoș Pîslaru5 days ago

Dragoș Pîslaru: Statele membre ar trebui să profite de majorarea de 3% din FEAD pentru a sprijini persoanele defavorizate în timpul pandemiei COVID-19

Eugen Tomac5 days ago

Eugen Tomac i-a solicitat șefului politicii externe a UE să creeze mecanisme care să condiționeze sprijinul financiar acordat partenerilor de garantarea accesului minorităților naționale la educație în limba maternă

RENEW EUROPE5 days ago

Președintele Consiliului European îi propune lui Joe Biden ca în prima zi de mandat la Casa Albă să construiască un nou pact fondator cu UE pentru „o lume mai bună”

COMISIA EUROPEANA5 days ago

Președinta Comisiei Europene: Jurământul lui Joe Biden, un mesaj de speranță pentru o lume care așteaptă ca SUA să revină în cercul de state cu idei similare

Eugen Tomac6 days ago

Eurodeputatul Eugen Tomac: Rusia de astăzi se transformă într-un gulag și UE are obligația să acționeze

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Florin Cîțu s-a vaccinat împotriva COVID-19: Am vrut să dau un semnal românilor să se vaccineze

U.E.2 weeks ago

Președintele turc Recep Tayyip Erdogan dorește să ”repună pe șine” relațiile Turciei cu UE: Este prioritatea noastră să facem din 2021 un an de succes

ROMÂNIA3 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Intenţia noastră este ca de la jumătatea săptămânii viitoare să trecem la etapa a doua de vaccinare

Gheorghe Falcă4 weeks ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă se va vaccina împotriva COVID-19 și îndeamnă la responsabilitate pentru „noi și cei de lângă noi”: Vaccinarea, testul nostru de maturitate

ROMÂNIA4 weeks ago

Campania de vaccinare anti-Covid în România începe cu asistenta care a preluat primul pacient infectat cu virusul SARS-CoV-2

Advertisement
Advertisement

Trending