Connect with us

GENERAL

Premierul luxemburghez, Xavier Bettel, va dezbate viitorul Europei cu europarlamentarii în sesiunea plenară a Parlamentului European. Agenda completă a reuniunii din luna mai

Published

on

Corespondență din Strasbourg. Violeta Dan

Între 28-31 mai eurodeputații se întâlnesc în sesiune plenară la Strasbourg unde urmează să dezbată, să voteze propuneri legislative, dar unde vor dezbate cu premierul Xavier Bettel și cu președintele Comisiei Europene, viitorul Europei. Aceasta, are loc pe 30 mai, va fi cea de-a șasea într-o serie de dezbateri  privitoare la Viitorul ale Europei între șefii de stat și guverne ale UE și deputații europeni, potrivit unui comunicat de presă remis Calea Europeană.

Foto: European Parliament

Următorul lider UE care se va adresa Parlamentului va fi prim-ministrul olandez Mark Rutte, la sesiunea plenară din iunie la Strasbourg.

Bugetul UE post-2020: deputații europeni trebuie să răspundă planurilor Comisiei Europene

Deputații europeni vor dezbate (29 mai) și vor vota (30 mai) cu privire la o rezoluție care să prezinte punctul lor de vedere cu privire la propunerea recentă a Comisiei Europene pentru următorul buget pe termen lung al UE (2021-2027).

Instrumente de protecție comercială mai puternice pentru a proteja locurile de muncă și industria UE – votul final

UE urmărește să lupte mai eficient împotriva dumpingului ecologic și social, grație unui proiect de lege care va fi dezbătut marți și care va fi votată miercuri.

UE ar putea impune tarife mai mari pentru importurile care fac obiectul unui dumping sau subvenționate din țări terțe, în conformitate cu o nouă lege, aprobată în mod informal de deputații europeni și miniștrii UE în decembrie 2017. 

După intrarea în vigoare a acestei legislații,  investigațiile privind cazurile antidumping ar fi mult mai scurte și ar implica sindicatele și ar fi creat un birou de asistență pentru IMM-uri. Dezbaterea va avea loc pe 29 mai, iar votul pe 30 mai.

Restaurarea încrederii în Schengen 
Primul raport anual privind situația Schengen abordează principalele deficiențe în punerea în aplicare a acquis-ului Schengen, progresele înregistrate în rezolvarea acestor deficiențe și pașii viitori.
Deputații europeni condamnă continuarea reintroducerii controalelor la frontierele interne și a construirii barierelor fizice, inclusiv a gardurilor, între statele membre.
Se estimează că costul de neaplicare a schemelor Schengen pentru toate țările pentru doi ani variază între 25 și 50 de miliarde de euro. Dacă toate țările vor reintroduce permanent controalele la frontieră, costul de peste 10 ani ar fi în jur de 100-230 de miliarde de euro. Dezbatere pe 29 mai și vot pe 30 mai.
 
Viitoarea politică agricolă a UE: deputații europeni se angajează să respingă reducerile bugetare și renaționalizarea

Planurile pentru o politică agricolă comunitară post-2020, mai inteligentă, mai simplă, mai durabilă, dar și bine finanțată și cu adevărat comună, vor fi dezbătute luni și votate miercuri.

Viitoarea politică ar trebui să facă fermele europene mai durabile din punct de vedere ecologic, să încurajeze inovarea, cercetarea și practicile agricole inteligente, dar, mai presus de toate, trebuie să le permită să continue furnizarea de alimente sigure cetățenilor UE, spun eurodeputații. În acest scop, aceștia doresc cel puțin menținerea bugetului PAC la nivelul actual. Dezbaterea va avea loc pe 28 mai, iar votul pe 30 mai.

Detașarea lucrătorilor: votul final privind remunerarea egală și condițiile de muncă

Lucrătorii trimise temporar într-o altă țară a UE vor beneficia de egalitate de remunerare pentru o muncă egală în același loc, în baza unor proiecte de norme care urmează să fie aprobate marți.

Normele revizuite, care au fost aprobate în mod informal de către negociatorii Parlamentului European și Consiliului în luna martie, vizează asigurarea unei protecții mai bune pentru lucrătorii detașați și o concurență loială pentru companii.

Durata detașării a fost stabilită la 12 luni, cu o posibilă prelungire de 6 luni. După această limită, lucrătorul ar putea rămâne în statul membru în care sunt detașați, însă toate normele de muncă ale țării gazdă ar începe să se aplice.

Toate regulile de remunerare ale țării gazdă se vor aplica lucrătorilor detașați. Cheltuielile pentru călătorii, bord și cazare ar trebui să fie plătite de angajator și să nu fie deduse din salariile lucrătorilor.

Dezbaterea și votul vor avea loc pe 29 mai.

Președintele Guineei Alpha Condé se adresează Parlamentului European pe 29 mai
 
Alpha Condé le va cere deputaților europeni să consolideze relațiile UE cu Africa, să facă bilanțul anului în calitate de președinte al Uniunii Africane (UA) și să menționeze acordul semnat recent cu privire la zona de liber schimb continentală (ZLEC) și progresele înregistrate Inițiativa privind energia regenerabilă din Africa.
 
Columbia: Președintele Juan Manuel Santos se adresează PE pe 30 mai

Fostul președinte columbian Juan Manuel Santos se va adresa deputaților într-o ședință formală miercuri, la prânz.

Santos va solicita consolidarea relațiilor UE cu America Latină și le va spune deputaților europeni despre punerea în aplicare a procesului de pace în țara sa. Santos este Președinte din 2010. El a primit Premiul Nobel pentru Pace în 2016 pentru eforturile sale de a ajunge la un acord de pace cu FARC, semnat în noiembrie 2016.

Pașapoartele UE pentru vânzare: deputații europeni doresc mai multă transparență și controale

Programul “vizei de aur” utilizat de unele state membre UE pentru a acorda cetățenie sau drepturi de ședere în schimbul investițiilor,va fi dezbătut în plen miercuri, 30 mai.

Potrivit criticilor, acest program nu sunt doar discriminatorii, fiind disponibile doar pentru cei bogați, dar constituie și o sursă de corupție, deschid ușa la spălarea banilor și evaziunea fiscală și pun în pericol zona Schengen liberă. Unii deputați europeni sunt îngrijorați de faptul că corupția și criminalitatea pot crește din cauza acestor tipuri de scheme și se tem că ar putea fi contrar valorilor UE. 

Deputații europeni vor vota cu privire la îmbunătățirea durabilității pe piețele financiare

Piețele de capital ale UE ar trebui să fie aliniate îndeaproape cu obiectivele durabile și de mediu, deputații europeni urmează să declare într-o rezoluție care urmează să fie dezbătută luni și supusă la vot marți.

Rezoluția solicită direcționarea capitalului către active durabile, care sunt viabile din punct de vedere financiar pentru investitori. Aceasta include inițiative privind stabilirea prețurilor pentru investițiile dăunătoare mediului în funcție de profilul lor de risc pe termen lung, reducerea investițiilor în energii nesustenabile, eliminarea treptată a subvențiilor pentru combustibilii fosili și stabilirea unui mod de clasificare a durabilității pentru a ghida deciziile de investiții. Aceasta este o rezoluție fără caracter legislativ. Dezbaterea va fi pe 28 mai iar votul pe 29.

Autoturisme second-hand: deputații europeni solicită luarea unor măsuri de către UE pentru a preveni fraudarea kilometrajului
Pentru a promova siguranța rutieră și pentru a se asigura că cumpărătorii nu sunt amăgiți, deputații europeni doresc ca Comisia Europeană să propună noi măsuri pentru a asigura că înregistrările contorului de parcurs sunt mai des înregistrate și transmise mai ușor transfrontalier. Ambele măsuri s-au dovedit eficiente în combaterea acestui tip de fraudă.

Companiile de automobile ar trebui să îmbunătățească soluțiile tehnice pentru a preveni manipularea frauduloasă, care se produce în proporție de 30-50% din autoturismele uzate vândute la granițele UE, iar țările UE ar trebui să o recunoască drept infracțiune, au adăugat deputații europeni. Dzbaterea va fi pe 30 mai și votul pe 31.

Solidaritate: deputații europeni aprobă ajutorul acordat de UE Greciei, Spaniei, Franței și Portugaliei în valoare de 104,2 milioane de euro

50,6 milioane de euro vor ajunge în regiunea Centro din Portugalia ca urmare a incendiilor forestiere violente în iunie și octombrie 2017, în timp ce Spania va primi 3,2 milioane de euro pentru a repara daunele în regiunea vecină a Galicii.

Franța va primi 49 milioane euro pentru a repara daunele cauzate de uraganele Irma și Maria în regiunile franceze Saint Martin și Guadelupa în septembrie 2017.

În cele din urmă, Grecia va primi 1,3 milioane de euro pentru a repara locuințele, întreprinderile și infrastructura în urma cutremurelor din Lesbos din iunie 2017.

 

 
 

Daniel Buda

Eurodeputatul Daniel Buda: Înființarea unui sistem unic la nivel european de urmărire GPS a transporturilor de animale, o soluție armonizată pentru monitorizarea acestora

Published

on

© European Union 2021/ Source : EP

Europarlamentarul Daniel Buda, vicepreședintele Comisiei pentru Agricultură din Parlamentul European, a discutat în calitate de membru al Comisiei privind Protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European, cu dr. Vidmantas Paulauskas, director adjunct al Serviciului de stat responsabil de sectoarele alimentar și veterinar din Lituania, privind urmărirea prin GPS a transporturilor de animale.

Daniel Buda i-a adresat o serie de întrebări pe marginea experienței Dr.ului Vidmantas privind următoarele subiecte: mecanismele de sprijin pentru transportatorii de animale vii din Lituania, accesul autorităților la sistemul de GPS al transportatorilor de animale, relațiile comerciale cu statele terțe, dar și perioada de transport a vițeilor tineri.

„Mulțumesc, domnule Vidmantas pentru expunerea dvs., pentru propunerile pe care le-ați înaintat pe care le consider oportune și care ar trebui implementate de către statele membre. Am câteva întrebări pe care aș dori să vi le adresez privind transportatorii din Lituania. În cadrul acestei comisii, dorim să vedem și exemple de bună practică. Transportatorii de animale vii din Lituania au anumite mecanisme de sprijin astfel încât aceștia să își îmbunătățească capacitatea de transport, în sensul de dotare a mașinilor cu sisteme de ventilație, de hrănire, etc.? Statul lituanian i-a sprijinit într-o anumită formă pe aceștia? Spuneați că ar fi bine ca autoritățile să aibă acces la sistemele de GPS ale mașinilor care transportă animalele pentru a verifica și autoritățile condițiile în care sunt transportate animalele. Ați precizat, de asemenea, că s-a eliminat avertismentul pentru încălcări ale legislației, trecând direct la sancționare, o propunere pe care o voi înainta și eu. Nu aveți posibilitatea în Lituania să modificați legislația pentru a permite accesul la sistemele de GPS? Dumneavoastră aveți o funcție publică și aș dori să știu de ce nu s-a făcut acest lucru, care au fost barierele întâmpinate.

În momentul revizuirii Regulamentului 1/2005, autoritățile ar trebuie să aibă acces la aceste sisteme de GPS pentru mașinile care transportă animale pentru a le putea urmări de la locul de încărcare până la locul de debarcare. De asemenea, având în vedere că aveți multe relații comerciale cu țările din afara UE, ați avut discuții cu actorii responsabili din aceste țări receptoare privind condițiile de bunăstare? Dacă ați avut discuții, care a fost rezultatul acestor discuții? Mă interesează să vedem modul prin care noi putem condiționa transportul de animale vii către state terțe de respectarea condițiilor de bunăstare.

Mai mult, în această Comisia, în calitate de teoreticieni, alții și teoreticieni și practicieni, vorbim de creșterea vârstei pentru animelele tinere, viței în special, înainte de transport. Aș dori să vă întreb, dacă ați avut discuții cu fermierii din Lituania, legat de durata de așteptare a animalelor tinere la ferme până la înțărcare. Stimați colegi, când discutăm de luare unei decizii la Bruxelles sau de către guvernele statelor membre, trebuie să fim atenți deoarece fermierii trebuie să aibă capacitatea de a păstra acei viței în fermele lor având în vedere că este nevoie de diferite tipuri de instalații, de o anumită temperatură, de o serie de condiții. Dacă venim și impunem fermierilor să își țină mai mult fermierii, 2- 3 săptămâni, trebuie să le oferim și posibilitatea de a-și achiziționa acele instalații. Nu poți veni cu o decizie fără să iei în considerare toate implicațiile, toate etapele, de la momentul în care vițelul este fătat până când este scos de pe poartă. În această perioadă, vițelul respiră, mănâncă, bea apă, bea lapte și atunci sigur, trebuie să ne asigurăm că fermierii sunt pregătiți cu astfel de instalații pentru ca ei să poată să facă față la aceste cerințe. Mulțumesc.

Răspunsul Dr. Vidmantas Paulauskas, director adjunct al Serviciului de stat responsabil de sectoarele alimentar și veterinar, Lituania

„Mulțumesc, domnul Buda, pentru aceste întrebări de ordin practic. Am să încep cu problema GPS-ului. Mă uit la Regulamentul nr.1/2005 și acolo văd că există posibilitatea legală de a desfășura un asemenea sistem. Ar trebuie aduse câteva clarificări în cadrul regulamentului pentru a fi mai clar că putem din punct de vedere tehnic avea acces la sistemele GPS instalate pe autovehicule. Pentru a urmări vehiculele, ar putea exista un birou centralizat. Ce facem cu companiile de transport care au sediu în alt stat membru, Estonia, Letonia? În acest caz, nu vom avea posibilitatea de a urmări sistemul GPS, din punct de vedere practic, e foarte dificil, ar trebui ca cineva să călătorească în acel stat membru pentru a căpăta accesul. Din acest motiv, noi propunem înființarea unui sistem unic la nivel european de urmărire a sistemelor GPS. Fiecare transportator, trebuie să se conecteze la acest sistem unic și ar putea exista o autoritate europeană care să urmărească traseul vehiculelor. Există sisteme prin care sunt înregistrate mișcările animalelor. Am putea adapta aceste sistem printr-un modul suplimentar care să se ocupe de urmărirea vehiculelor. Asta se poate face doar în cazul unor modificări aduse reg. 1/2005.

În cazul țărilor terțe, Lituania exportă animale către Israel, de exemplu. Avem contacte cu autoritățile israeliene. În general, suntem informați cu privire la starea animalelor de sănătate sau dacă au există probleme pe traseu. Cu statele din fosta URSS, lucrurile se complică. Azerbaijan, Kazakhstan și altele, sunt țări cărora le cerem o listă certificată a traseelor și locurilor de repaos, dar nu am primit niciodată răspuns la solicitările. Nu avem nicio garanție că transporturile se desfășoară în aceleași condiții de siguranță, de bunăstare. Nu avem niciun fel de informații. Comisia Europeană ar putea poate să pună un pic de presiune pe anumite țări pentru că nevoie de o abordare mai amplă, ai globală care să ne permită să avem informații mai precise. Nu o să stăm să ne uităm pe google maps, avem nevoie de informații oficiale.

În legătură cu transportatorii, avem multe contacte în care aceștia s-au plâns de anumite probleme. Există o diferență mare între fermele mari și fermele mici, au sisteme diferite de creștere. Avem nevoie de un consiliu care să ne sfătuiască mai exact, momentul începând cu care un animal poate fi transportat. Nu avem un mecanism de sprijin pentru fermierii care acceptă să țină animalele mai mult la fermă până când acestea sunt în măsură să călătorească. Fermierii vor să vândă vițeii cât mai repede, aceștia nereprezentând o prioritate pentru ei. În loc să îi păstreze și să îi mai hrănească câteva săptămâni, preferă să îi vândă. Transportatorii sunt de acord că trebuie revizuit sistemul de transport al animalelor vii, că este nevoie de achiziția de vehicule mai moderne, dar nu se acordă sprijin de niciun fel transportatorilor. Acestea ar fi răspunsurile pentru domnul Buda.

Regulamentul 1 din 2005 trebuie revizuit. Noi sprijinim foarte mult inițiativa de a avea o platformă privind bunăstarea animalelor. Salutăm o posibilă rețea a șefilor serviciilor veterinare care ne ajută să asigurăm bunăstarea animalelor.
În ceea ce privește Lituania, una dintre priorități este aceea de a ne îmbunătăți controalele în fiecare an. O mare parte a bovinelor din Lituania sunt exportate în afara statelor UE. Există și sancțiuni în momentul în care se constată neajunsuri în timpul transportului, iar dacă observăm că nu se respectă bunăstarea animalelor, putem aplica codul penal. Noi considerăm că ar trebui să existe un sistem mai bun de monitorizare a transportatorilor.

Nu există o listă validată și precisă a punctelor de odihnă și nicio metodă bună de a rezolva problemele în timpul transportului spre state din afara UE. Există și provocări de comunicare cu statele din afara UE, uneori, nu există deloc comunicare. O altă problemă ține de cadrul de reglementare, lipsește claritate aici pentru situațiile în care animalele se transporta pe vas si după pe cale rutieră. Animalele trec prin mai mult stres în timpul tranzitului.

Trebuie să revizuim cerințele de vârstă pentru transportul animalelor. E nevoie de un sistem gps unificat pentru a monitoriza în timp real călătoriile și a se putea efectua controale. Ar trebui să îmbunătățim lista punctelor de odihnă, trebuie să redefinim cerințele de vârstă pentru bovine.”

Continue Reading

GENERAL

Studiu Friedrich Ebert Stiftung: România cheltuiește cu protecția socială de opt ori mai puțin decât media UE

Published

on

© Eurobarometru 2018 (Democracy on the move)

Într-un nou infografic al Friedrich-Ebert-Stiftung România, se demonstrează că în țara noastră cheltuielile cu protecția socială raportate la populație sunt printre cele mai scăzute din Europa – mai puțin de jumătate din media europeană. 

„Astfel, în 2018 în România cheltuielile pentru protecția socială pe persoană erau de 3,272 de Euro, standardizat după puterea de cumpărare (PPS), față de media europeană de 8,709 de Euro. Acest nivel al cheltuielilor ne plasează pe ultimul loc în UE”, transmite Friedrich-Ebert-Stiftung România.

„Dacă raportăm cheltuielile cu protecția socială la numărul persoanelor aflate în risc de sărăcie sau excludere socială, diferențele sunt și mai mari: România cheltuiește cu protecția socială de opt ori mai puțin decât media UE. Și în această privință suntem pe penultimul loc în UE, doar Bulgaria având cheltuieli mai scăzute”, au mai adăugat realizatorii infograficului.

 

 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Ursula von der Leyen continuă pe 8 iulie turneul NextGenerationEU pentru aprobarea PNRR-urilor Croației și Ciprului

Published

on

© European Union, 2021/ Source: EC - Audiovisual Service

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, va continua pe 8 iulie turneul NextGenerationEU prin capitalele statelor membre pentru a marca aprobarea oficială de către Bruxelles a planurilor de redresare și reziliență ale Croației și Ciprului, conform calendarului publicat de instituție. 

von der Leyen și-a continuat în această săptămână turneul european prin capitalele statelor membre, început pe 16 iunie în Portugalia, țară care a deținut președinția Consiliului UE în prima jumătate a anului, cu o vizită la Ljubljana, pe 2 iulie, pentru a-și exprima sprijinul pentru planul național de redresare și reziliență al Sloveniei și pentru a discuta detaliile acestuia cu premierul Janez Janša. Vineri, 3 iulie, șefa Comisiei a călătorit în Lituania, unde s-a văzut cu președintele Gitanas Nausėda și premierul Ingrida Šimonytė.

Mecanismul de Redresare și Reziliență – care se află în centrul Planului de relansare NextGenerationEU – va oferi până la 672,5 miliarde EUR (în prețuri curente) pentru a sprijini investițiile și reformele în întreaga UE. În cadrul acestui Mecanism, statele membre trebuie să elaboreze planurile naționale de reforme și investiții prin care trebuie să repartizeze cel puțin 37% din cheltuieli pe proiecte care sunt în conformitate cu obiectivul UE pentru 2050 de reducere netă la zero a emisiilor de gaze cu efect de seră, respectiv 20% pe digitalizare.

Potrivit Comisiei, în toate țările, președintele von der Leyen va vizita proiecte care vor fi finanțate prin intermediul Mecanismului de Redresare și Reziliență, axate în principal pe cercetare și pe tranziția ecologică și digitală.

Până în acest moment, Executivul European a aprobat 14 planuri de redresare și reziliență, după cum urmează: Portugalia, Spania, Grecia, Danemarca, Luxemburg,  Austria, Slovacia, Letonia, Germania, Italia, Belgia, Franța, Slovenia și Lituania.

În ceea ce privește RomâniaPNRR ar putea fi aprobat de Comisia Europeană în luna septembrie, în urma unei etape de clarificăridupă ce Executivul european a aprobat solicitarea țării noastre de a prelungi perioada de evaluare.

Documentul transmis la 31 mai și publicat la 2 iunie cuprinde proiecte în valoare de 29,2 miliarde de euro, din banii alocaţi urmând a fi finanţate cu sume mari trei sectoare importante: Transporturi – 6,7 miliarde de euro, Educaţia – 3,6 miliarde de euro şi Sănătatea – 2,4 miliarde de euro.

Citiți și Cristian Ghinea infirmă că PNRR-ul României va fi ultimul aprobat: Nici vorbă, va fi o tranșă de state membre. Nu e concurs de viteză, ci un proces normal de lucru

 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
COMISIA EUROPEANA1 week ago

Comisarul european Janez Lenarcic îi răspunde premierului sloven, care l-a acuzat că acționează împotriva intereselor țării sale: Prejudiciile sunt provocate de cei care subminează statul de drept

INTERNAȚIONAL1 week ago

Emmanuel Macron, aflat la Tokyo pentru Jocurile Olimpice, a discutat cu premierul japonez despre lupta împotriva schimbărilor climatice și despre o regiune ”indo-pacifică liberă”

REPUBLICA MOLDOVA1 week ago

Republica Moldova: Bogdan Aurescu a anunțat un nou sprijin de 300.000 euro pentru societatea civilă și presa independentă

REPUBLICA MOLDOVA1 week ago

Vizita lui Bogdan Aurescu la Chișinău: România va fi mereu alături de Maia Sandu. R. Moldova poate deveni un model de orientare pro-europeană în vecinătatea estică a UE

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Florin Cîțu apreciază că viteza cu care România va face tranziția la o economie verde va fi diferită de cea a altor țări UE: Partenerii europeni trebuie să ne sprijine mai mult

IMAGINEA ZILEI1 week ago

IMAGINEA ZILEI Militari ai Forțelor Aeriene SUA ajută localnicii afectați de inundațiile devastatoare din Germania

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Se vor construi trei centre de mari arși la București, Timișoara și Târgu Mureș. Finanțarea se va face printr-un program cu Banca Mondială

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Recunoștință și respect față de militarii români care au participat la acțiunile din Afganistan. Sunt eroi ai României

ROMÂNIA2 weeks ago

România: CE constată o îmbunătățire a cadrului general privind situația statului de drept în 2021, dar subliniază necesitatea desființării SIIJ și modificarea codurilor penale

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Comisia Europeană publică al doilea raport privind situația statului de drept în toate țările membre UE: Progresele au fost neuniforme și există motive serioase de îngrijorare determintate de mai multe țări

Team2Share

Trending