Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Președintele Consiliului Județean Cluj, după sosirea celor 34 de microbuze electrice achiziționate cu fonduri de redresare: Facilitează accesul tinerilor la școală, asigurându-le dreptul la educație

Published

on

34 de microbuze școlare electrice ultramoderne, achiziționate de Consiliul Județean cu fonduri europene pentru comunele clujene au sosit înainte de termenul stipulat în contract.

”Marcăm azi o etapă deosebit de importantă pentru comunitățile clujene și, în special, pentru elevi. Vehiculele moderne destinate transportului școlar, care au fost livrate înaintea termenului stipulat în contract, contribuie substanțial la facilitarea accesului tinerilor la școală, asigurându-le dreptul la educație. În completarea acestor 34, alte 25 de microbuze urmează să ajungă în județ, ca urmare a proiectelor din fonduri nerambursabile derulate de Consiliul Județean, în valoare totală de 61 milioane de lei. În final, toate comunele clujene vor beneficia de microbuze școlare ultramoderne”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj Alin Tișe, potrivit unui comunicat al CJ Cluj.

Cele 34 de microbuze sunt electrice, prietenoase cu mediul, eficiente din punct de vedere energetic și au o capacitate de 16+1 locuri.

Acestea sunt dotate cu facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități/ mobilitate redusă și beneficiază, printre altele, de tehnologii de siguranță modernă care oferă asistență șoferului pentru evitarea unor situații care pot conduce la accidente rutiere.

Microbuzele au fost achiziționate în cadrul proiectului ”Microbuze electrice pentru elevii din județul Cluj”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Valoarea contractului de furnizare este de 34.391.000 lei, TVA inclus.

Fiecare dintre cele 34 de unități administrativ-teritoriale în care vor ajunge microbuzele școlare este prevăzută o stație de încărcare, fapt ce va facilita și posibilitatea de a fi încărcate și mașinile electrice aflate în tranzit.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

COMUNICATE DE PRESĂ

Edge Institute, un think tank de experți independenți pentru tranziția digitală a României, a fos lansat

Published

on

© Edge Institute

S-a lansat Edge Institute, un Think Tank format dintr-un grup independent de experți, uniți de viziunea comună de a crește productivitatea și competitivitatea economică a României și, implicit, calitatea vieții cetățenilor săi prin dezvoltare și evoluție digitală. 

Într-un context global în care tehnologia redefinește modelele economice și administrative, România are o nevoie concretă de accelerare a progresului digital. Lipsa semnificativă a competențelor digitale ale populației, combinată cu ritmuri inegale între sectorul privat și administrația publică, reprezintă azi principala provocare în domeniu, se transmite într-un comunicat oficial, remis CaleaEuropeana.ro

Digitalizarea nu mai este doar o tendință, ci o componentă esențială a progresului economic și administrativ. Edge Institute își asumă rolul de facilitator al acestei transformări, reunind expertiză din mediul privat, academic și administrativ pentru a oferi soluții viabile și direcții strategice clare”, transmite Think Tankul.

Misiunea institutului este de a sprijini tranziția digitală a României, astfel încât în următorul deceniu țara să atingă nivelul mediu al Uniunii Europene în “Decada Digitală”/DESI, un program care măsoară anual gradul de digitalizare al statelor membre.

Digitalizarea trebuie să fie despre cetățeni, nu doar despre tehnologie

„Digitalizarea nu înseamnă doar tehnologie, ci soluții care simplifică interacțiunea cu administrația, sprijină antreprenoriatul și cresc nivelul de educație digitală. România are un potențial imens, dar fără o strategie coerentă și o implementare eficientă, decalajele se vor accentua. Digitalizarea trebuie să fie un instrument care simplifică viața cetățenilor, eficientizează relația cu statul și crește competitivitatea economică. Noi credem că, dacă goana după date este noua goană după aur, România are un avantaj unic în regiune: 25 de milioane de cetățeni, acasă sau în diaspora – un atu care ne poziționează peste orice altă națiune din zonă. Acest potențial ne oferă dreptul și responsabilitatea de a avea ambiții serioase pe termen lung. Astăzi ne dorim să urcăm din ultimele poziții în clasamentele Decadei Digitale, dar, cu o strategie clară și resurse bine direcționate, România poate aspira la un rol de lider în Europa Centrală și de Est în următorii 5-10 ani.”, declară Robert Berza, Director Executiv al Edge Institute.

Lideri în tehnologie, economie și inovație, uniți pentru digitalizarea României

Boardul Edge Institute reunește experți din diverse domenii, printre care Bogdan Axinia (Director General al eMAG Ventures), Diana Stafie (fondator al FutureStation), Dragoș Stanca (antreprenor tech, investitor în digital media și web3, fondator UPGRADE 100), Elisabeta Moraru (Country Director Google), Iulian Stanciu (Președinte executiv eMAG), Mihai Matei (CEO Essensys Software & Vicepreşedinte Concordia), Oleg Roibu (Group General Counsel, eMAG), Răzvan Rughiniș (profesor universitar la Universitatea Politehnică din București și co-fondator al Innovation Labs), Sergiu Manea (CEO Banca Comercială Română) și Victor Guzun (consultant în transformare digitală și fost ambasador al Republicii Moldova în Estonia). Acești profesioniști vor contribui la misiunea institutului de a accelera digitalizarea României, combinând expertiza din tehnologie, economie, banking și media.

Românii susțin digitalizarea, dar percep întârzieri majore în administrația publică

Un studiu amplu realizat de Ipsos pentru Edge Institute arată că digitalizarea este percepută pozitiv de către români, însă ritmul de implementare rămâne o provocare. 59% dintre români consideră digitalizarea benefică, iar 52% cred că aceasta are un impact pozitiv asupra calității vieții. Cu toate acestea, aproape jumătate dintre respondenți (49%) percep că ritmul digitalizării este unul prea lent în administrația publică, ceea ce subliniază nevoia urgentă de accelerare a transformării digitale în instituțiile statului. În prezent, România are un nivel mediu de digitalizare, conform percepției respondenților, cu infrastructura și digitalizarea firmelor private drept puncte forte. La polul opus, administrația publică și competențele digitale ale populației necesită îmbunătățiri, subliniind importanța unor investiții în educație digitală și modernizarea serviciilor statului.

Digitalizarea – între oportunități și temeri

Deși românii își doresc servicii publice digitale mai eficiente, există și îngrijorări semnificative. Șase din zece cred că digitalizarea ar putea facilita supravegherea populației de către guvern, iar peste jumătate (57%) sunt îngrijorați de modul în care datele personale sunt utilizate fără acordul lor de către marile companii de tehnologie. Aceste date sugerează că succesul transformării digitale depinde nu doar de implementare, ci și de asigurarea unor măsuri clare de protecție a datelor.

Principalele bariere în calea digitalizării

Românii identifică mai multe bariere care încetinesc adoptarea tehnologiilor digitale. Printre obstacolele identificate de români se numără competențele digitale scăzute ale cetățenilor (43%), ale angajaților statului (37%) și corupția sau interesele politice (36%). De asemenea, utilizarea platformelor digitale publice este dificilă pentru mulți cetățeni – 51% dintre români nu le accesează, 25% declară că le este teamă că datele lor pot fi furate, iar unul din cinci afirmă că întâmpină probleme tehnice.

Utilizarea internetului: informare, divertisment și servicii, dar mai puțin educație

Internetul este utilizat în principal pentru socializare și divertisment (77% fiind activi pe rețele sociale și 76% urmărind videoclipuri online). Serviciile digitale sunt de asemenea populare, 61% plătind facturi online, iar 60% accesând servicii bancare. În schimb, educația digitală rămâne limitată, doar un sfert dintre respondenți au declarat că folosesc materiale de învățare online.

Educația digitală: dorință de învățare, dar preferință pentru instruirea fizică

Deși interesul pentru digitalizare este ridicat, majoritatea românilor preferă metodele de instruire tradiționale. Românii se autoevaluează la un nivel mediu al abilităților digitale și mai puțin de o treime (27%) cer ajutorul altor persoane când sunt în situația de a interacționa cu tehnologia. În plus, preferința pentru cursurile de îmbunătățire a cunoștințelor digitale în format fizic în detrimentul instruirii online sugerează că programele educaționale trebuie adaptate la această tendință.

Digitalizarea administrației publice – prioritatea principală pentru cetățeni

Românii identifică mai multe domenii prioritare pentru digitalizare. Cele mai importante sunt plata taxelor și impozitelor (45%), urmată de obținerea actelor personale (37%) și programările la spitalele publice (33%). De asemenea, accesul digital la rețete, adeverințe și trimiteri medicale (37%) este o preocupare majoră, evidențiind necesitatea simplificării serviciilor esențiale.
Prioritățile Edge Institute

Pentru ca digitalizarea să aibă un impact real, aceasta trebuie privită ca un proces integrat și sustenabil. Edge Institute identifică câteva direcții strategice: creșterea nivelului de educație digitală, digitalizarea serviciilor publice și dezvoltarea unor politici publice eficiente pentru o economie digitală competitivă.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

eMAG prezintă 5 tendințe cheie din ecommerce care vor îmbunătăți experiența clienților în 2025. Tehnologia AI, tot mai utilă pentru cumpărători

Published

on

© eMAG

În contextul diversificării serviciilor și produselor disponibile în ecommerce, numărul românilor care își fac cumpărăturile online a crescut constant de la an la an. Cel mai recent raport INS arată că 72,9% dintre români au ales produse din online în 2024, cu peste 7% față de anul anterior. Motivele apetenței pentru ecommerce țin de faptul că aici găsesc mai ușor oferte competitive, au acces la o gamă variată de produse, soluții de plată flexibile pentru toate nevoile, dar și recomandări personalizate de shopping, datorită tehnologiilor AI, informează un comunicat oficial, remis CaleaEuropeana.ro

„Într-o lume cu provocări din ce în ce mai complexe, oamenii caută să își simplifice viața cât mai mult, pentru a se putea concentra asupra lucrurilor care contează pentru fiecare dintre ei. Cumpărăturile obișnuite pot ajunge să consume destul de mult efort, iar ecommerce este soluția la îndemână care își va continua tendința de creștere anul acesta. Noi monitorizăm continuu datele și am observat că adopția cumpărăturilor online e în strânsă legătură cu implementarea soluțiilor care le oferă oamenilor o experiență de shopping mai simplă, personalizată și eficientă. Cu ajutorul tehnologiilor AI îmbunătățim constant această experiență pentru clienții noștri, în fiecare etapă a ei, fie că vorbim de zona de căutare, navigare, recomandări sau soluții flexibile de plată și livrare”, a declarat Irina Pencea, General Manager eMAG România, Ungaria și Bulgaria.

În 2025, experiența de shopping online devine mai simplă și mai eficientă datorită tehnologiilor avansate, serviciilor flexibile și ofertelor personalizate. În acest context, eMAG monitorizează cinci tendințe cu impact major în shopping-ul online din acest an:

1. Clienții cumpără din ce în ce mai multe categorii

După ce au văzut că ecommerce-ul le salvează timp și bani, clienții și-au mutat tot mai multe cumpărături obișnuite online și apreciază platformele unde pot adăuga în aceeași comandă produse din categorii diferite, fie că sunt de uz personal, pentru întreaga familie sau produse din categorii specializate, cum ar fi produse de puericultură, dermato sau pentru animale de companie. Această tendință este în creștere constantă, astfel că numărul clienților care au cumpărat de pe eMAG produse din cel puțin 6 categorii diferite este cu 21% mai mare la începutul acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu peste 28 de milioane de oferte disponibile din gama eMAG și a celor peste 56.000 de selleri activi în Marketplace, clienții vor continua să își diversifice coșul de cumpărături datorită noilor tehnologii care îi ajută să descopere și să aleagă mai repede produsele de care au nevoie. În acest sens, la eMAG clienții au la dispoziție 12 shop-in-shops cu cele mai mari game de produse specializate din piață, precum Baby Shop, Dermato Shop, Pet Shop, Garden Shop și multe altele, în care pot găsi simplu și rapid produse și recomandări pentru nevoile lor specifice.

2. Tehnologiile AI îmbunătățesc deja experiența de shopping online, iar clienții beneficiază de recomandări relevante pentru nevoile lor

Pe măsură ce gama disponibilă este din ce în ce mai vastă, oamenii au nevoie să găsească rapid produsele dorite. Cu ajutorul tehnologiilor AI, eMAG recomandă produse relevante, personalizate pentru fiecare utilizator. Când un client vizitează un anumit articol, inteligența artificială îi sugerează automat produse similare, oferindu-i opțiuni adaptate preferințelor sale. În prima lună a acestui an, AI a generat peste 1,2 milioane de recomandări, ajutând utilizatorii să descopere mai ușor cele mai bune oferte pentru ei. De asemenea, eMAG a lansat la finalul anului trecut eMAG SNAP, un instrument de căutare vizuală dezvoltat 100% în România care permite căutarea unui produs folosind o fotografie în loc de cuvinte. În prima lună după lansarea SNAP, 20% dintre produsele comandate prin această funcție au fost produse cumpărate în premieră de pe eMAG.

3. Clienții vor continua să aleagă soluții de plată inovatoare și flexibile pentru mai mult control asupra bugetului personal

În contextul în care inflația a pus o presiune constantă pe venitul disponibil al oamenilor, soluțiile care oferă plăți flexibile au devenit tot mai apreciate de clienți, pentru că îi ajută să își gestioneze mai eficient bugetul lunar. În prezent, trei milioane de clienți eMAG sunt eligibili pentru My Wallet – cu 1 milion mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut – și pot opta pentru soluțiile de amânare a plății cu 30 de zile, 4 sau 6 rate fără dobândă sau până la 36 de rate fixe, direct din platformă.

4. Livrarea gratuită și garanția extinsă prin Genius vor continua să convingă clienții să își mute cumpărăturile recurente online

Oamenii cumpără mai mult și mai des atunci când au beneficii precum livrare gratuită, oferte exclusive și retur extins. Acest trend se reflectă în statisticile de la nivelul anului trecut pentru Genius, un utilizator plasând în medie 78 de comenzi în cele 4 aplicații în care serviciul e disponibil – eMAG, Fashion Days, Freshful și Tazz. Cifra este de peste 10 ori mai mare decât în cazul unui client fără abonament. Astfel, utilizatorii Genius au economist în medie peste 1.000 de lei și au câștigat aproape o săptămână întreagă, timp pe care altfel l-ar fi petrecut în magazine sau pe drum spre centrele comerciale. În 2024, numărul utilizatorilor eMAG Genius a crescut cu 60% în România. Peste un milion de clienți au ales Genius, care este acum disponibil în peste 900 de localități, iar tendința de creștere a numărului de abonați va continua și în 2025. Citiți și: Eurostat: România, țara din UE cu cele mai mari creșteri la cumpărăturile online în ultimul deceniu

5. Oamenii vor consuma mai mult, dar vor căuta și cele mai bune prețuri

Românii cumpără mai mult, dar sunt tot mai atenți la prețuri și caută cele mai bune oferte, fie că este vorba de produse de zi cu zi sau de achiziții de valoare mai mare. Astfel, tot mai mulți se îndreaptă spre online, conștientizând rolul comerțului electronic în democratizarea cumpărăturilor, prin faptul că oferă acces oricui și oriunde la aceeași gamă variată și prețuri competitive. Această tendință se reflectă și în cifrele celui mai recent raport INS, care arată că, la nivelul anului trecut, numărul celor care au făcut cumpărături online a crescut în mediul rural cu 2,5% mai mult decât în urban. Pentru a identifica rapid cele mai bune prețuri, pe eMAG clienții au la dispoziție eticheta Super Preț, un instrument care folosește tehnologiile AI pentru a semnala cel mai bun moment de cumpărare. Datorită acesteia, clienții știu când este cel mai bun moment să cumpere produsele dorite și deja peste o treime din totalul vânzărilor de pe eMAG sunt generate de produsele cu această etichetă. În perioada următoare soluțiile care folosesc tehnologia pentru organizarea ofertei și simplificarea procesului de navigare vor continua să influențeze experiența de cumpărături online.


Înființată în 2001, eMAG este un pionier al pieţei de comerţ online care s-a dezvoltat în România, Ungaria și Bulgaria cu obiectivul de a ajuta clienții din întreaga regiune să economisească timp și bani. Cu o gamă de produse în continuă creștere pe care le pune la dispoziția clienților împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde. Clienții din România ai platformei beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, servicii flexibile de plată din contul eMAG/MyWallet, și abonamentul cu livrare gratuită Genius în patru aplicații de comerț electronic (eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful). Cu ajutorul eMAG Marketplace, antreprenorii români care vând pe platformă au la dispoziție o serie de programe și instrumente care îi ajută să își scaleze business-ul în Europa Centrală și de Est: Fulfilment by eMAG, Genius easybox, eMAG Ads sau campaniile desfășurate pe platformă sunt doar câteva dintre acestea.

Pentru mai multe informații despre eMAG, accesați about.emag.ro.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

ICI București a organizat în 2024 peste 10 workshop-uri dedicate celor mai relevante teme din zona de tehnologie ale momentului

Published

on

© ICI București - Facebook

În 2024, ICI București a fost un catalizator al cunoașterii și colaborării prin organizarea a peste 10 workshop-uri dedicate celor mai relevante teme din zona de tehnologie ale momentului. Aceste workshop-uri au adus împreună experți, profesioniști și pasionați de tehnologie, consolidând competențele digitale și colaborările între sectoare.

Printre acestea se numără: 

  • Securitate Cibernetică în Domeniul HoReCa: Protecția datelor și prevenirea amenințărilor digitale.
  • Industria de apărare: Tehnologii duale și cerințe NATO.
  • Harnessing HPC and AI: Open source innovations and real-world applications.
  • Societatea 5.0.
  • Lupta împotriva dezinformării.
  • Introducere în Supercomputing și High Performance Computing (HPC): Inclusiv utilizarea Python pentru industrie.
  • Viitorul tehnologiilor imersive în România.
  • Comunicaţii pentru viitor: Cercetare și inovație în era digitală.

   Citiți și: ICI București, bilanț de activitate pentru 2024: 15 proiecte inovatoare esențiale au contribuit la un viitor mai sigur și digitalizat în România

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
INTERNAȚIONAL53 minutes ago

Trump dezvăluie F-47, avionul de luptă de generația a șasea: Un semnal clar către aliați că nu plecăm niciunde și către inamici că proiectăm putere pe tot globul

ROMÂNIA4 hours ago

Premierul Marcel Ciolacu, discuții cu președinta BERD: Avem un parteneriat solid, care se reflectă în investițiile semnificative pe care această instituție financiară le derulează în România

COMISIA EUROPEANA5 hours ago

UE confirmă rebrandingul “ReArm Europe” după reacțiile negative din Italia și Spania: Planul apărării se va numi “Readiness 2030”, o referire la data când Rusia ar putea fi capabilă să atace un stat UE sau NATO

ROMÂNIA5 hours ago

Ministrul Sănătății, vizită în Coreea de Sud. Alexandru Rafila a discutat cu omologul sud-coreean despre dezvoltarea relațiilor de cooperare dintre cele două țări în domeniul medical

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE5 hours ago

Încă un pas în procesul de aderare la OCDE: Secretariatul General al Guvernului a prezentat progresele în cadrul Grupului de lucru pentru proprietatea de stat și practici de privatizare

ONU6 hours ago

Secretarul general al ONU avertizează că ”riscăm să pierdem din vedere cel mai mare dar al Europei pentru civilizație: Iluminismul”: Vocile izolaționismului sunt auzite din ce în ce mai tare

U.E.6 hours ago

Confiscarea de către Europa a activelor înghețate ale Rusiei ar fi “un act de război”, avertizează premierul Belgiei

COMISIA EUROPEANA6 hours ago

Comisia Europeană și autoritățile naționale iau măsuri pentru a proteja copiii de practicile dăunătoare din jocurile video

ROMÂNIA6 hours ago

Președintele Patronatului în Construcții, Alexandru Fulga, la Forumul Construcțiilor 2025: În ultimii 10 ani, statul a fost unul dintre cei mai importanți investitori în domeniul construcțiilor din România

ROMÂNIA6 hours ago

CDS, partenerul Forumului Construcțiilor 2025. Alexandru Fulga a adus în prim-plan importanța fondurilor europene, relația dintre stat și sectorul privat, stabilitatea legislativă și digitalizarea industriei

POLITICĂ1 day ago

Marcel Ciolacu: România nu-și permite experimente. Crin Antonescu este singura garanție reală că tot ce am construit într-un ritm nemaiîntâlnit de la Revoluție încoace va continua

INTERNAȚIONAL4 days ago

OCDE anticipează o încetinire a creșterii economice globale în contextul tensiunilor tarifare: Este esențial să se mențină piețele deschise și un sistem comercial internațional bazat pe norme

CONSILIUL UE4 days ago

Înaltul Reprezentant al UE se îndoiește de intenția Rusiei de a face pace în Ucraina: Condițiile prezentate ridică un mare semn de întrebare

MAREA BRITANIE6 days ago

Planurile “coaliției de voință” pentru un acord de pace în Ucraina trec la “faza operațională”, anunță Starmer: Putin și Rusia să lase “armele să tacă în Ucraina”

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Marcel Ciolacu: Livrarea primelor automobile complet electrice fabricate de Ford Otosan este o realizare ce subliniază puterea unui parteneriat solid

INTERNAȚIONAL1 week ago

Zelenski denunță manipularea Rusiei privind un armistițiu: Lui Putin îi este teamă să îi spună direct lui Trump că dorește să continue acest război

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Extremismul și populismul nu aduc bani și nu construiesc spitale, subliniază vicepreședintele PE Victor Negrescu, prezentând eforturile depuse pentru a aduce mai multe fonduri UE în România

COMUNICATE DE PRESĂ1 week ago

Președintele Consiliului Județean Cluj, după sosirea celor 34 de microbuze electrice achiziționate cu fonduri de redresare: Facilitează accesul tinerilor la școală, asigurându-le dreptul la educație

BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIȚII2 weeks ago

Vicepreședintele BEI, Thomas Östros, subliniază importanța parteneriatelor pentru a răspunde nevoii universale de acces echitabil la servicii medicale: Provocările în acest domeniu nu cunosc granițe

CONSILIUL EUROPEAN2 weeks ago

Ilie Bolojan: Semnarea acordului SUA-Ucraina privind mineralele, o “bază bună” pentru dialog transatlantic aprofundat către o soluție de pace

Trending