Connect with us

ROMÂNIA

Primarul Iașului, Mihai Chirica, despre proiectul privind reabilitarea infrastructurii de tramvai a orașului:„Fără finanțarea europeană, situația ar fi fost tragică, dramatică”

Published

on

© Primăria Muncipiului Iași
Primăria Municipiului Iași a obținut finanțare europeană pentru un important proiect de infrastructură. Vineri, 14 iunie, primarul Mihai Chirica și directorul Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord – Est (ADRNE), Vasile Asandei, au semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași – Reorganizarea circulației pe bulevardul Tudor Vladimirescu”, potrivit declarațiilor din cadrul conferinței de presă susținute de aceștia.
Proiectul presupune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare tramvai pe tronsonul cuprins între intersecție Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului. Perioada de implementare estimată este de 24 de luni.
Valoarea totală a proiectului este 114,197,308.33 lei (aproape 24 de milioane de euro), din care valoarea nerambursabilă este de 99,840,984.19 lei. Finanțarea va fi asigurată prin intermediul Programului Operațional Regional – Axa IV „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile” – Obiectivul specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
În paralel, municipalitatea aproape a finalizat licitația pentru lucrări din cadrul proiectului menționat. Procedura a avut o prevedere bugetară maximă de 29.110.847,07 lei, fără TVA. Deschiderea ofertelor a avut loc pe 30 mai, fiind primită oferta asocierii Conest SA Iași – Mari Vila Com SRL București.
„Pentru a nu pierde timpul, am declanșat toate procedurile de achiziție pentru a permite demararea acestui proiect cât mai rapid. La licitația de execuție a lucrărilor a fost depusă o ofertă. Evaluarea tehnico-economică este în curs de finalizare. Procesul verbal va fi emis astăzi (14 iunie 2019 – n.r.), urmând a fi comunicat consorțiului care a participat la licitație. Practic, de astăzi suntem în situația de a putea semna și contractul de lucrări, lucru care se va întâmpla după expirarea perioadei de contestații, adică peste șapte zile lucrătoare. După expirarea acestei date, adică în jur de 25 iunie, va fi emis și ordinul de începere a lucrărilor. Pentru că avem mai multe proiecte de reabilitare a infrastructurii de tramvai, lucrările nu se vor petrece simultan pe toate aceste șantiere pentru a nu distruge acest tip de transport. Intenționăm ca până la sfârșitul acestui an să finalizăm tronsonul Podu Roș – Țesătura, după care vom demara și lucrările în zona Tudor Vladimirescu”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Edilul a subliniat importanța fondurilor europene în dezvoltarea comunităților locale din România.
„Fără fondurile de investiții alocate de la bugetul Uniunii Europene România ar fi fost cu siguranță în cea mai gravă prăpastie economică din ultima sută de ani. Spun asta motivat de faptul că în acest an nu ne-am permis nici măcar jumătate din investițiile pe care ni le puteam permite acum doi ani. Acest lucru se întâmplă din cauză că obligațiile bugetare pentru cheltuirea banilor, mai ales în sectorul social, impuse prin Legea Bugetului de Stat și Legea Finanțelor Publice Locale ne-au sărăcit bugetele, conducându-ne spre subdezvoltare. Fără finanțarea europeană, situația ar fi fost tragică, dramatică”, a completat acesta.
Totodată, directorul ADRNE a precizat că în perioada următoare va avea mai multe întrevederi cu primarul Municipiului Iași pentru a discuta despre următorul exercițiu bugetar al Uniunii Europene.
Șeful ADRNE a precizat că, în perioada următoare, contactele dintre instituția sa și primăria Iașului vor fi tot mai frecvente.
„Acesta este contractul cu valoarea cea mai mare de pe Axa 4.1 din cadrul Programului Operațional Regional, anume 114 milioane de lei. Sper ca lucrările să demareze într-un timp cât mai scurt și la fel să semnăm și finanțarea pentru celelalte proiecte depuse. ADRNE va face tot ce va ține de ea pentru ca lucrurile să meargă cât mai repede. Cred că mă voi întâlni mai des cu domnul primar în perioada următoare pentru a implementa actualele proiecte și pentru a pregăti viitoarea perioadă de finanțare, 2021 – 2027. Acum e momentul să gândim temeinic la viitor, pentru că după aceea implementarea va fi mai ușoară”, a declarat Vasile Asandei.
Ce lucrări vor fi efectuate
Lucrările de reabilitare a tronsonului liniei de tramvai cuprind următoarele activități: execuția lucrărilor de construcții și instalații aferente liniei de tramvai intersecție Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului (lungime: 2.444 metri – cale simplă de rulare), reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (suprafață: 1.196 metri pătrați), construirea a două stații de tramvai, precum și achiziționarea a șapte tramvaie.
Concret, lucrările de construcții și instalații ale infrastructurii de tramvai prevăd realizarea elementelor componente necesare funcționării căii de rulare tramvai, infrastructură, suprastructură, aparate de cale, rețea fir, substații de redresare și modernizarea elementelor de siguranță circulație tramvai (semnalistică verticală și orizontală, modernizarea trecerilor de pietoni, crearea de facilități pentru persoane cu dizabilități).
Prin acest proiect numărul pasagerilor transportați în cadrul sistemului de transport public modernizat va crește cu 1,53%. Totodată, prin această modernizare, nivelul gazelor cu efect de seră va înregistra o scădere anuală cu 0,25%. Tronsonul de cale de rulare propus constituie segmentul de legătură dintre zona campusului universitar Tudor Vladimirescu cu centrul orașului. În prezent, conform studiului de trafic realizat în anul 2013, rezultă că, anual, în Iași sunt 1.314.000 de persoane care circulă cu tramvaiul.

ROMÂNIA

Proiect de lege: Elevii români ar putea învăța la școală cum să se ferească de ”Fake News”. Materia s-ar numi ”Educație și cultură media”

Published

on

© Ministerul Educației Naționale/ Facebook

Elevii ar putea învăța la școală cum să se ferească de fake news. Materia s-ar numi „Educație și cultură media” și ar fi una obligatorie. Un proiect de lege în acest sens se află deja în Parlament. A trecut de Senat, iar din toamnă, când aleșii se vor întoarce la muncă, va fi discutat și de deputați, relatează Digi24.

Orarul elevilor ar putea cuprinde o materie în plus. La ora de Educație și Cultură Media, copiii vor învăța teorii ale comunicării, dar și cum să verifice o știre falsă sau să se ferească de manipulare.

Inițiatorii proiectului spun că materia ar fi potrivită pentru clasele a VI-a și a IX-a. Disciplina ar fi una obligatorie, predată câte o oră pe săptămână.

„Dacă studiezi astfel de știri, dacă înveți să le dezbați, dacă înveți să le verifici, vei ști când ești chiar tu manipulat. Și gândiți-vă la cazul Balena Albastră, când autoritățile au fost chiar ele un promotor al unui fake news”, spune Ovidiu Raețchi, deputat PNL.

Profesorii de română, istorie, filosofie sau absolvenții de cursuri de comunicare în facultate ar putea să îi învețe pe adolescenți ce este un fake news.

Părinții îmbrățișează ideea, dar spun că ar trebui să fie o materie opțională.

Cristina Grigore – președinte Asociației Părinți Clujeni: „Sper ca să nu devină o materie cumva obligatorie, ci să facă parte din curriculum la alegere pentru că în felul ăsta, o materie care devine obligatorie poate să creeze în rândul adolescenților cumva un refuz pentru început”

Proiectul de lege care prevede introducerea materiei Educație și Cultură Media a fost adoptat tacit de Senat. Din toamnă va intra în dezbatere în Camera Deputaților.

Românii consideră că știrile și informațiile care denaturează realitatea sau chiar sunt false reprezintă un pericol pentru democrație (69%, media europeană fiind de 76%).  În plus, 72% dintre români consideră că știrile false sunt deseori întâlnite, față de 68% la nivel european și reprezintă o problemă la nivel național (pentru 69% dintre români; 71%, la nivelul UE). Acestea sunt câteva dintre concluziile Raportului național pentru România, parte a studiului Eurobarometru publicat de Comisia Europeană.

,,Românii sunt conștienți de încercările de a fi  dezinformați și manipulați în ceea ce citesc, gândesc și, în cele din urmă, votează. Este foarte important în perspectiva viitoarelor alegeri europene din mai 2019, la care ne dorim să voteze cât mai mulți români, în cunoștință de cauză, pe baza unor informații corecte”, a declarat Angela Cristea, șeful Reprezentanței Comisiei Europene, cu ocazia publicării Raportului național, conform unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Citiți și: Eurobarometru: 69% dintre români consideră că știrile false sunt un pericol pentru democrație și reprezintă o problemă națională

Continue Reading

ROMÂNIA

Alianța USR-PLUS, noi negocieri interne: Dan Barna, candidatul alianței la prezidențiale, iar Dacian Cioloș propus pentru funcția de premier

Published

on

© Alianța 2020 USR-PLUS/ Facebook
Alianța USR-PLUS a stabilit, în urma unor negocieri interne, ca Dan Barna să fie candidatul alianței la prezidențiale, iar pentru funcția de premier l-au validat pe Dacian Cioloș. Anunțul a fost făcut, duminică, de cei doi lideri ai alianței 2020, potrivit Digi24.

Echipele de negociere ale USR și PLUS au ajuns la un acord de principiu în ceea ce privește colaborarea celor două formațiuni în perspectiva următoarelor trei scrutine, acord de principiu care va fi supus validării conducerilor USR și PLUS. Acordul presupune, printre altele, criterii comune de integritate, transformarea Alianței 2020 USR PLUS într-o alianță politică și candidați comuni în alegeri. Pentru alegerile prezidențiale, Alianța 2020 USR PLUS va propune românilor tandemul: Dan Barna – candidat la Președinție, Dacian Cioloș – propunere pentru funcția de premier, se arată în comunicatul oficial.

Reamintim că în prezent, Dacian Cioloș este liderul grupului Renew Europen în Parlamentul Europe. Prin această poziție de lider de grup, Cioloș reprezintă Renew Europe în Conferința Președinților, formatul de lucru ce îi reunește pe președintele Parlamentului European și pe liderii grupurilor politice și care stabilește agenda sesiunilor plenare, dar și anumite poziții politice ale Parlamentului. Mai mult, în calitate de lider Renew Europe, Dacian Cioloș a jucat un rol decisiv în alegerea președintelui Comisiei Europene.

Citiți și: Este oficial: Dacian Cioloș, primul român și est-european ales la conducerea unui grup politic din Parlamentul European. Fostul premier a fost ales președintele Renew Europe

„Alianța 2020 USR PLUS merge mai departe. În februarie, am făcut această alianță ca un pariu cu România, că două partide venind de la firul ierbii, din societatea civilă în cea mai mare parte, au capacitatea să devină actori relevanți și reprezentantivi pentru România și pentru electoratul din România. Rezultatul a fost cel pe care îl cunoaștem cu toții, a fost un rezultat care a confirmat acest pariu cu România și, imediat după 26 mai, am început aceste discuții pentru a merge mai departe, am început aceste negocieri, și pasul următor este această alianță politică pe care o vom propune celor două partide în zilele următoare”, a declarat președintele USR, Dan Barna.

O decizie în cadrul organelor statutare ale USR și PLUS va fi luată până pe 3 august.

Obiectivul imediat al Alianței 2020 USR PLUS este câștigarea alegerilor prezidențiale, iar apoi, în 2020, guvernarea României, astfel încât românii să aibă opțiunea unei forțe politice coerente, consistente și credibile.

”Avem toate șansele în perioada următoare să dăm o altă direcție politicii României și României în general. Aceste alegeri prezidențiale sunt o etapă dintr-un proces care se va finaliza cu alegerile parlamentare. Obiectivul nostru este să obținem o majoritate în Parlament pentru a putea modifica și Constituția, pentru a putea clarifica și rolul și funcția președintelui, dar și pentru a putea pune în practică programul electoral”, a mai declarat președintele PLUS Dacian Cioloș.

 

Continue Reading

ROMÂNIA

Liderul PNL, Ludovic Orban, despre falimentul guvernării: ”Din păcate, nota de plată pentru toate inepțiile PSD în economie o vom plăti noi, românii”

Published

on

© Ludovic Orban/ Facebook

Liderul Partidului Național Liberal, Ludovic Orban, i-a transmis premierului Vorica Dăncilă un mesaj prin care a enumerat toate topurile din care ar fi fost bine ca România să nu facă parte:”Avem cea mai mare inflație din Europa, aproximativ 4%. Suntem în fruntea clasamentului și la deficitul bugetar, cu 1,7% din PiB. Conducem și la deficitul comercial, cu peste 15 miliarde de EURO pe 2018 și cu o creștere de 30% pe primele 5 luni ale anului 2019, comparativ cu primele 5 luni din 2018. Suntem în vârful topului și la prețul cu care cumpărăm gazul din Rusia.”

Ludovic Orban consideră că toate aceste probleme economice vor afecta și mai tare România: ”Încă vreo câteva astfel de clasări pe locul 1 și ne scot de tot din… clasament.”

”Falimentul guvernării PSD-ALDE este tot mai evident. Din păcate, nota de plată pentru toate inepțiile PSD în economie o vom plăti noi, românii.”, a subliniat liderul PNL în mesajul său pe Facebook.

Citiți și: Liderul PNL, Ludovic Orban, mesaj pentru premierul Dăncilă: Corectarea modificărilor din justiție și susținerea Laurei Codruța Kövesi la șefia Parchetului European ,,ar reprezenta un semnal de normalitate”

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending