Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Proiectul social Donorium își propune dublarea numărului de donatori de sânge până în 2025: Șanse egale la viață pentru toți românii

Published

on

Doar 2% din populație donează sânge în România, iar 1 din 3 bucureșteni nu primesc sânge la timp. Proiectul social Donorium, realizat de Asociația Smart Society și Fundația Donatorilor Benevoli de Sânge, își propune să dubleze numărul de donatori până în 2025 prin creșterea vizibilității problemei, dezvoltarea unor campanii de educare și lansarea unei aplicații de smartphone ce are la bază motivarea donatorilor prin gamificare și stimularea dezvoltării unei comunități de donatori fideli.

Aplicația Donorium interconectează în timp real nevoile centrelor de transfuzii cu disponibilitatea donatorilor și facilitează comunicarea dintre donatori și centre. Astfel, își propune:

  • să anunțe potențialii donatori când este nevoie de sânge în orașul lor
  • să reducă timpul de așteptare pentru donatori și să creeze un flux constant de donatori prin programarea la donare
  • să direcționeze donatorii către cel mai apropiat centru de transfuzii prin navigare GPS
  • să promoveză importanța donării de sânge
  • să informeze cu privire la procesul de donare

Din acest proiect fac parte 5 Centre de Transfuzie Sanguină din țară: București, Arad, Bacău, Constanța și Ploiești, dar până în septembrie 2019 se vor mai alătura încă 10 centre din țară.

„Prin proiectul Donorium ne-am propus să facilităm comunicarea dintre Centrele de Transfuzie Sanguină și posibilii donatori. În timpul implicării mele, atât în cazul Colectiv, cât și în perioada în care am fost consilier al Ministrului Sănătății, am realizat că această criză de sânge este cauzată nu doar de lipsa informării, dar și de faptul că nu este facilitată deloc comunicarea între posibilul donator și centre. Oamenii care vor să doneze stau cu orele la cozi, ceea ce în mod cert îi demotivează să revină ca donatori. În același timp personalul din centre este insuficient pentru a gestiona în timp rapid toți donatorii, dacă aceștia nu vin în mod constant, ci vin doar în prima parte a programului. Prin proiectul Donorium dorim să promovăm donarea de sânge cât mai mult posibil, să educăm publicul, arătând relevanța donării de sânge și cum poți salva vieți prin simplu fapt că ești informat. Aplicația de smartphone Donorium, dezvoltată cu sprijinul Kaufland România și a voluntarilor din țară, te ajută să te programezi în centrul de transfuzie apropiat, iar când există o criză majoră de sânge să ajutăm foarte repede prin alerte clare, care îți oferă toate informațiile” a declarat Diana Stoica, Strategul Asociației Smart Society și unul din inițiatorii acestui proiect, cu o experiență mare în colaborarea cu Centrele de Transfuzie Sanguină din țară.

Proiectul social Donorium reunește oameni din diferite domenii, care se implică voluntar pentru a da o mână de ajutor în rezolvarea unei crize reale, ce trebuie rezolvată pe termen lung. În plus, Asociația Smart Society își va concentra eforturile pentru actualizarea și îmbunătățirea legislației și a finanțării corespunzătoare a centrelor de transfuzie sanguină avânt ca obiective: modernizarea infrastructurii, introducerea informatizării în toate centrele din țară și a testării NAT în centrele de tip platformă, constituirea unei rezerve naționale de sânge (inclusiv crioprezervare, bancă de sânge cu fenotipuri rare) și reintroducerea stagiului de hematologie transfuzională în sistemul educațional de specialitate.

„Sângele nu se cumpară, nu se vinde, el se donează. Dacă vrem să nu mai avem criză de sânge în România, e important să înțelegem că avem nevoie de donatori.” a declarat Doina Goșa, directorul Centrului de Transfuzie Sanguină București.

„La Kaufland România grija pentru sănătatea fiecărei persoane din comunitatea în care activăm reprezină o prioritate. Este firesc să susținem Donorium și donarea responsabilă de sânge, deoarece ne dorim să contribuim la creșterea nivelului de securitate transfuzională din România și la salvarea oamenilor a căror viață depinde de transfuzia sanguină administrată la timp. “ Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România.

Până în septembrie 2019 proiectul Donorium își propune să fie în 10 centre de transfuzie din țară, până în septembrie 2021 în toată țara, iar până în 2025 să se dubleze numărul de donatori de sânge fideli și să se reorganizeze și eficientizeze sistemul de transfuzie sanguină.

Proiectul Donorium este susținut de Kaufland România și de voluntari din domenii precum IT, comunicare, juridic, marketing, științe comportamentale din toată țara.

 

 

.

COMUNICATE DE PRESĂ

Cooperare româno-britanică la nivel de think tank: New Strategy Center și London School of Economics IDEAS au încheiat un protocol de cooperare

Published

on

© New Strategy Center

New Strategy Center și London School of Economics IDEAS au încheiat un protocol de cooperare, al carui scop este elaborarea de analize și studii pe teme de interes comun în domeniul afacerilor externe, securității și al relațiilor economice internaționale sau pe alte domenii considerate a fi prioritare pentru cele două părți, informează think tank-ul de la București într-un comunicat.

Potrivit protocolului, New Strategy Center și LSE IDEAS vor organiza evenimente în comun și vor face schimburi de experți pentru conferințe și dezbateri.

Protocolul a fost semnat de profesorul Cristopher Coker, directorul LSE IDEAS, și de ambasadorul Sergiu Celac, președintele de onoare al New Strategy Center.

 

LSE IDEAS este think tank-ul în domeniul afacerilor externe și securității internaționale al prestigioasei universități britanice London School of Economics.

New Strategy Center este un think tank românesc specializat în politică externă, de apărare și securitate, o organizație non-partizană, non-guvernamentală.

New Strategy Center iși concentrează activitatea pe trei direcții principale: furnizarea de analize de specialitate pentru factorii de decizie; desfășurarea unor dezbateri periodice, atât în regim Chatham House, cât și publice, pe teme de interes pentru securitatea națională a României; extinderea activității externe prin încheierea de parteneriate cu instituții sau organizații similare din Europa și SUA, în vederea elaborării de documente de politici și organizării de conferințe internaționale. Regiunea extinsă a Mării Negre și zona Balcanilor sunt domenii de interes prioritar pentru New Strategy Center.

De asemenea, activitățile New Strategy Center acoperă subiecte de pe agenda internă din România, relevante pentru securitatea națională, cum ar fi achizițiile în domeniul apărării, securitatea energetică, securitatea cibernetică și amenințările hibride.

New Strategy Center consideră că pe marile teme care țin de securitatea națională trebuie să existe consens politic și național. Avem nevoie de o coerență a politicilor publice în plan securitar, avem nevoie de strategii pe termen mediu și lung, care să fie asumate de întreg spectrul politic și să fie duse la bun sfârșit, indiferent de guvernele care se succed la putere. Pentru că dincolo de simpatiile politice, dincolo de stânga sau de dreapta, există România.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Gabriela Drăgan și-a încheiat mandatul de director general al Institutului European din România. Noul director al IER este Oana-Mihaela Mocanu

Published

on

© Institutul European din România/ Facebook

Gabriela Drăgan, prof. univ. dr. în cadrul Academiei de Studii Economice, și-a încheiat luni mandatul în funcția de director general al Institutului European din România, poziție pe care a ocupat-o din 30 iulie 2019, informează IER într-un comunicat.

”Doamna prof.univ.dr. Gabriela Drăgan își va încheia mandatul de Director General al Institutului European din România (IER) la data de 29 iulie 2019. Doamna Gabriela Drăgan a fost Director General ad interim al IER în perioada 1 ianuarie 2008 – 29 iulie 2009, iar din 30 iulie 2009 a ocupat funcția de Director General al IER”, scrie sursa citată.

Prin decizia Consiliului de Administrație al IER, noul director al instituției va fi Oana-Mihaela Mocanu, aceasta urmând să ocupe începând cu data de 30 iulie 2019 funcția de director general ad interim.

”Doamna Oana-Mihaela Mocanu, doctor în economie, și-a început activitatea la IER în anul 2000. Este redactor-șef al Romanian Journal of European Affairs și șef Birou Studii și Analize”, precizează IER.

Conform sursei citate, ”Consiliul de Administrație și colectivul IER doresc să-și exprime deplina apreciere și recunoștință cu privire la întreaga activitate desfășurată de doamna Gabriela Drăgan în calitate de Director General al Institutului European din România. Domnia sa a contribuit în mod semnificativ la dezvoltarea strategiei instituționale a IER, la diversificarea activităților și programelor derulate de institut, susținând totodată implementarea de noi inițiative, prin care să se asigure o mai bună conectare a IER, atât în plan național cât și european. La nivel profesional, a reprezentat cu eficiență și discreție instituția în relația cu partenerii instituționali, desfășurând și o semnificativă activitate publicistică și de comunicare, menită să consolideze profilul profund european al Institutului. La nivel personal, a asigurat un climat de stabilitate, verticalitate și transparență, încurajând dezvoltarea angajaților IER și îmbunătațirea abilităților acestora”.

Institutul European din România, instituţie publică aflată în coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, are ca misiune furnizarea de expertiză în domeniul afacerilor europene administraţiei publice, mediului de afaceri, partenerilor sociali şi societăţii civile. În perioada 2000-2006, IER s-a concentrat pe analiza impactului pe care aderarea României la UE l-ar avea asupra economiei şi societăţii româneşti. După aderarea României la UE în 2007, institutul a pus accentul pe sprijinirea consolidării deciziilor şi politicilor rezultate din calitatea României de stat membru UE şi din evoluţiile politice şi instituţionale înregistrate la nivel comunitar.

Pentru informații suplimentare privind activităţile specifice desfăşurate de institut vă rugăm accesați www.ier.gov.ro.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Ministerul Fondurilor Europene: Simplificăm depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului Operațional Capital Uman

Published

on

©Roxana Mânzatu/ Facebook

Ministerul Fondurilor Europene începe o acțiune amplă de simplificare a proceselor care trebuie parcurse pentru accesarea fondurilor europene. Un prim demers este făcut de Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman (AM POCU), potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeana.ro

„Simplificăm depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului Operațional Capital Uman. Patru documente diferite solicitate până acum vor fi înlocuite de Documentul Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității. Datorită acestor modificări, beneficiarii vor completa mai simplu și vor încărca mai repede anexele solicitate în etapa de depunere a cererilor de finanțare, iar evaluarea conformității administrative și a eligibilității proiectelor va dura mai puțin timp”, a declarat Roxana Mînzatu, ministrul fondurilor europene.

Documentul Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității (DUCAE) înlocuiește anexele nr. 2, 3,  4 și  5 ale documentului „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”. Astfel, la depunerea cererii de finanțare, solicitantul va depune un DUCAE, completat conform instrucțiunilor (Anexa 2 la documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”) și câte un DUCAE pentru fiecare partener (Anexa 3 la documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”), dacă este cazul.

O altă noutate este că solicitanții au la dispoziție un model de procedură de selecție a partenerilor (formularul 5) și de notă justificativă privind valoarea adăugată a parteneriatului (formularul 6).

Beneficii pentru solicitanți:

  • Diminuarea riscului ca o cerere de finanțare să fie respinsă în etapa de verificare a conformității administrative și a eligibilității;
  • Reducerea timpului de completare și încărcare anexe în aplicația MySmis2014, inclusiv prin eliminarea obligativității ștampilării acestor anexe;
  • Separarea anexelor ce trebuie prezentate de solicitant/lider, respectiv partener(i), fapt ce asigura că toate părțile implicate înțeleg exact ce obligații revin fiecăreia în cadrul proiectului;
  • Reducerea timpului alocat pentru pregătirea documentației administrative, ceea ce va permite solicitanților să se concentreze pe scrierea unor proiecte de calitate, mărind șansele implementării cu succes a acestora;
  • Reducerea riscului ca unul dintre formulare să nu fie completat/încărcat la aplicare sau să fie încărcat un formular greșit;
  • Introducerea a două formulare noi, „Procedura de selecție parteneri” și „Nota justificativă privind valoarea adăugată a parteneriatului”, care includ condițiile minime solicitate, asigurând astfel un nivel minim de calitate și pentru aceste documente;
  • Introducerea unei liste de verificare a documentelor, care sprijină beneficiarii în a se asigura că au completat și că vor depune toate anexele necesare, atât pentru ei, în calitate de solicitanți/ lideri, cât și pentru parteneri, acolo unde este cazul;
  • Reducerea numărului de clarificări și contestații posibile și, implicit, a timpului total de evaluare, ceea ce va permite diminuarea timpilor de verificare;
  • Creșterea șanselor unei cereri de finanțare de a intra în evaluarea tehnico-financiară, punând astfel accent pe calitatea proiectului.

În egală măsură, introducerea Documentului Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității aduce beneficii și pentru ofițerii de evaluare prin simplificarea procesului și reducerea timpului din această etapă.

Precizăm că modificările intră în vigoare de la data publicării ordinului, atât pentru apelurile lansate la această dată, cât și pentru cele care vor fi lansate. În cazul în care există cereri de finanțare depuse (înregistrate ca fiind transmise pe apelurile deschise) la data publicării acestui ordin, nu este obligatorie redepunerea anexelor în noua formă.

AM POCU va continua demersurile de simplificare pentru fiecare etapă parcursă de un proiect și stă la dispoziția beneficiarilor prin serviciului Help Desk: http://www.fonduri-ue.ro/contact/logare-utilizator.

Documente:

Documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020” este publicat aici.

Anexele documentului „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”, aici.

Continue Reading

Cum pot vota românii din diaspora la alegerile prezidențiale

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending