Connect with us

PARLAMENTUL EUROPEAN

Ramona Mănescu, europarlamentar: Egalitatea de gen este un principiu ce trebuie să devină realitate

Published

on

Femeile și bărbații, indiferent de statul UE în care trăiesc, nu primesc același salariu. În medie, în cadrul Uniunii Europene, femeile câștigă pe oră cu aproximativ 16% mai puțin decât bărbații iar venitul anual este cu pana la 31% mai mic pe an, potrivit ultimelor date publicate de Eurostat.

Europarlamentarul Ramona Mănescu (PNL, PPE) a comentat, pentru caleaeuropeana.ro, cifrele publicate de Oficiul European de Statistică.

ramona manescu fb” Diferenţa de remunerare între femei şi bărbaţi reflectă discriminarea şi inegalităţile de pe piaţa muncii, fapt inacceptabil, în contextul în care principiul remunerării egale a bărbaților și femeilor pentru muncă egală este stipulat în Tratatul UE încă din 1957. Este momentul ca, după aproape 60 de ani, acest principu să devină realitate” susține eurodeputatul, ce pledează pentru continuarea eforturilor în acest sens.

”Deși au fost înregistrate numeroase progrese de-a lungul acestor ani în ce privește egalitatea dintre femei și bărbați, eforturile trebuie continuate” 

”Îndemn statele membre UE să faciliteze accesul sporit al femeilor la piața muncii, precum și la pozițiile de conducere, prin implementarea unor instrumente precum creșterea transparenței sistemelor de salarizare sau implementarea unui cadru privind concediul comun pentru creșterea copilului. 

Parlamentul European a fost dintotdeauna un apărător al principiului egalității dintre bărbați și femei și le pot garanta cetățenilor UE că vom depune în continuare eforturi pentru a asigura egalitatea de gen și remunerarea egală.” susține europarlamentarul român.

 

 

 

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu a fost propus președinte al Intergrupului Cer și Spațiu din Parlamentul European

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Eurodeputatul Marian Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, a fost propus marți pentru a prelua președinția Intergrupului Cer și Spațiu (Sky&Space), o funcţie onorantă, dar şi cu foarte multe responsabilităţi.

“Am fost propus de către colegii mei pentru a prelua președinția Intergrupului Cer și Spațiu (Sky&Space). În legislatura trecută am fost vicepreședintele acestui intergrup și am organizat foarte multe evenimente care au ajutat cele două industrii. Dincolo de asta, am propus, iar Parlamentul a aprobat proiectele mele pilot, unele dintre ele fiind acum finalizate, altele aflându-se în derulare. Am contactat colegi de la celelalte grupuri politice pentru a le propune să fie vicepreședinți. Strângem semnături, iar în decembrie, Parlamentul va decide câte intergrupuri vor activa în această legislatură și ce domenii vor acoperi. Sper ca și în următorii cinci ani Intergrupul Sky&Space, să își continue activitatea, având în vedere ca, pe de o parte, este un intergrup de tradiție în Parlamentul European (funcționează de peste 10 ani), iar pe de alta, s-a dovedit o platformă extrem de importantă pentru susținerea industriilor de aviație și spațiu, două domenii de viitor nu doar pentru Europa, ci pentru întreaga lume”, a explicat europarlamentarul Marian Jean Marinescu, într-o postare pe Facebook.

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. 

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

România ar putea beneficia de pe urma deciziei Volkswagen de amâna construirea fabricii din Turcia. Europarlamentarul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) confirmă că Aradul a fost locația din România luată în calcul de grupul german pentru o nouă uzină

Published

on

Europarlamentarul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) a declarat pentru CaleaEuropeană.ro că a participat la începutul anului, din calitatea de primar al orașului Arad, la negocierile oficiale cu compania Volkswagen care a evaluat ofertele prezentate de mai multe țări pentru construirea unei noi fabrici Skoda.

Eurodeputatul român a mai spus că reprezentanții companiei auto și-au arătat interesul pentru Arad, ca posibilă destinație pentru o nouă fabrică, terenul pus la dispoziție fiind de 1.100 de hectare.

”Am înaintat o locație de 1.100 de hectare. Am primit un document care confirma că ei sunt interesați și că sunt în analiză. Pot confirma că România a avut una dintre cele mai bune oferte, fiind, poate, cei mai buni în zona de logistică pentru că Aradul este conectat la tren de mare viteză (160 de km./oră), este conectat la autostradă, are conetare la Aeroportul Timișoara, în jurul Aradului, pe o rază de 150 de km., sunt majoritatea firmelor de componente auto. Am îndeplinit condițiile pentru forța de muncă.”, a declarat pentru CaleaEuropeană.ro europarlamentarul Gheorghe Falcă, care a mai menționat că a beneficiat de asistență guvernamentală.

Amintim că negocierea României cu Volkswagen revine în actualitate pe fondul deciziei grupului auto german de a amâna decizia finală privind noua sa fabrică din Europa de Est, care urma să fie situată în Turcia, pe fondul criticilor internaţionale la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria şi al temerilor legate de efectele potenţiale asupra imaginii VW.

Compania germană s-a decis să nu anunțe încă o decizie finală pentru investiția sa de 1,4 miliarde de euro, după ce Turcia a declanșat o ofensivă foarte criticată în nordul Siriei, împotriva kurzilor.

”Monitorizăm cu atenție situația și urmărim cu îngrijorare desfășurarea lucrurilor”, a anunțat un purtător de cuvânt al constructorului german.

La începutul lunii, Volkswagen a deschis o subsidiară în provincia turcă Manisa, deși compania anunțase că încă era în ultimul stadiu de negocieri cu autoritățile din Turcia și nu se luase o decizie finală.

Volkswagen a analizat mai multe posibile locații pentru a deschide o nouă uzină în Europa de Est, în această cursă fiind înscrisă și România, alături de Bulgaria, dar, în final grupul german a luat decizia de a construi noua fabrică în Turcia. 

Anterior, mai multe surse din apropierea acestui dosar au declarat că noua uzină Volkswagen din Turcia ar urma să coste aproximativ 1.3 miliarde de euro și va produce peste 300.000 de unități pe an, printre acestea aflându-se și modelele VW Passat şi Skoda Superb, care vor fi exportate spre Europa de Est, fabrica având în jur de 4.000 de angajați. 

Cancelarul german Angela Merkel a declarat duminică că i-a transmis președintelui turc Recep Tayyip Erdogan că ofensiva din Siria trebuie oprită pentru că riscă să declanșeze o criză umanitară.

Statele Unite au impus sancțiuni care vizează trei miniștri turci printr-un decret prezidențial semnat de președintele american Donald Trump care vizează să convingă Ankara ”să înceteze imediat ofensiva” în Siria.

Ofensiva turcă în nord-estul Siriei, intrată în cea de-a șaptea zi, a provocat proteste internaționale și s-a soldat cu peste 150 de morți, dintre care 50 de civili, dar și cu strămutarea a peste 130.000 de persoane.

Continue Reading

ALEGERI EUROPENE 2019

Videoclipul care a mobilizat participarea record a cetățenilor la alegerile europene, premiat de mai multe ori la The Lovie Awards

Published

on

Videoclipul ”Alege-ți viitorul” realizat și promovat de Parlamentul European ca element central al campaniei de stimulare a prezenței cetățenilor la vot pentru alegerile din 23-26 mai 2019 a obținut mai multe premii la The Lovie Awards, o inițiativă care recunoaște și premiază excelența din mediul online și din comunitatea de internet europeană.

Un anunț în acest sens a fost făcut de Jaume Duch, directorul general pentru comunicare și purtătorul de cuvânt al Parlamentului European, într-un mesaj publicat pe Twitter.

”Spot-ul Parlamentului European #Chooseyourfuture pentru alegerile europene a primit mai multe premii prestigioase la The Lovie Awards: un premiu de aur pentru pentru cea mai bună campanie publică și de activism, două de bronz pentru cea mai virală și integrată campanie și premiul ”People’s choice” la mai multe categorii”, a scris Duch, pe Twitter.

 

Într-o postare ulterioară, Jaume Duch i-a felicitat pe toți cei care au fost implicați în ”procesul creativ și de producție al acestui spot cu un puternic impact emoțional și de succes care a ajutat la mobilizarea cetățenilor pentru alegerile europene”.

La 23 mai, ziua în care au debutat alegerile pentru Parlamentul European, videoclipul dedicat promovării scrutinului înregistra un număr record de 132 de milioane de vizualizări.

Lansat pe 25 aprilie, videoclipul se apleacă asupra momentelor intense, frumoase și fragile legate de venirea pe lume a copiilor. Toate femeile care apar în film au născut în perioada februarie – martie 2019. Unii dintre cei care apar alături de ele (rude) au fost aleşi pentru a reflecta diversitatea familiilor europene. ”Din secunda în care venim pe această lume, suntem împreună. (…) Fiecare dintre noi poate lăsa o amprentă, dar împreună putem face diferenţa cu adevărat. Alege Europa în care vrei să cresc”, este mesajul pe care fiecare imagine din videoclip dorește să o transmită.

Alegerile europene din 2019, desfășurate la 40 de ani distanță de la primele alegeri pentru Parlamentul European, s-au încheiat cu cea mai mare prezență la vot din ultimii 20 ani în UE – 50,6%, înregistrând totodată și cea mai ridicată prezență națională la europarlamentare din istoria apartenenței României la Uniunea Europeană.

Per total, potrivit unui Eurobarometru publicat de Parlamentul European după scrutinul din luna mai, participarea la alegerile europene din 2019 a crescut cu 8%, până la 50,6%, cea mai semnificativă creştere a participării la vot fiind înregistrată în Polonia (+ 22%), România (+19%), Spania (+17%), Austria (+15%) şi Ungaria (+14 %).

Pentru prima dată de la aderarea la Uniunea Europeană, cetățenii români au votat în proporție de 51% la alegerile pentru Parlamentul European, după ce la alegerile din 2007, 2009 și 2014, s-au prezentat la urne între 27,67% și  32,44% dintre cetățeni. Pentru prima dată, România a înregistrat o prezență la vot peste media europeană.

Din 1979 și până în 2014, prezența la vot pentru alegerile europene scăzuse de la 61,99% (1979) la 42,61% (2014), tendința fiind regresivă cu fiecare scrutin din anii 1984, 1989, 1994, 1999, 2004 și 2009.

 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending