Connect with us

TRANSPORT

Raport al Curtii Europene de Conturi: Exista diferente considerabile de costuri intre proiectele rutiere

Published

on

Road_buildingIntre anii 2000 si 2013, UE a alocat aproximativ 65 de miliarde de euro din cadrul Fondului european de dezvoltare regionala (FEDER) si al Fondului de coeziune in vederea cofinantarii constructiei si modernizarii drumurilor.

Curtea Europeana de Conturi a auditat 24 de proiecte de investitii rutiere pentru a evalua daca acestea si-au indeplinit obiectivele la un cost rezonabil. Costul total al proiectelor auditate a depasit trei miliarde de euro. Inspectorii Curtii au constatat diferente considerabile intre proiectele rutiere, se arata intr-un raport al institutiei europene, potrivit HotNews.ro.

Proiectele auditate din Germania au fost realizate la cele mai mici costuri per suprafata de 1 000 m2 pentru toate cele trei categorii (costul total mediu a fost de 287 043 de euro in Germania si de 496 208 euro in Spania).

“Toate proiectele au contribuit la reducerea duratei deplasarii si la imbunatatirea sigurantei rutiere. Cu toate acestea, auditorii Curtii au constatat ca nu s-a acordat suficienta atentie asigurarii unui raport optim cost-eficacitate al proiectelor. In cazul majoritatii proiectelor auditate, previziunile privind traficul s-au dovedit inexacte. Astfel, in multe cazuri, tipul de drum ales nu era cel mai potrivit pentru traficul efectuat.  Autostrazile au reprezentat optiunea preferata chiar si in cazurile in care drumurile expres ar fi putut raspunde nevoilor de trafic. 14 din 19 proiecte au inregistrat niveluri de trafic mai reduse decat se preconizase. Cresterea costului mediu comparativ cu planificarea initiala a fost de 23 %. Durata medie de intarziere fata de termenele stabilite initial a fost de 9 luni sau de 41 %”, se mai arata in raportul citat.

Raportul integral, disponibil AICI.

Sursa: HotNews.ro
Foto:  wikipedia

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ROMÂNIA

România, sărbătorită și în domeniul aviației. Romatsa marchează Centenarul Marii Uniri în cadrul unui eveniment la Bruxelles

Published

on

Romatsa organizează astăzi, la Bruxelles, alături de ministerul Transporturilor, un eveniment festiv care marchează aniversarea a 100 de ani de la Marea Unire, precum și preluarea de catre Romania, în anul 2019, a Președinției  Consiliului Uniunii Europene.

Evenimentul este ținut cu ocazia celei de-a 50 a reuniuni a Consiliului Provizoriu al EUROCONTROL la care participă cele 43 de state membre.

Sursa foto: Romatsa R.A


Informații utile:
ROMATSA – Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian – este persoană juridică functionând pe baza de gestiune economică și autonomie financiară, si care realizeaza functiunile specifice legate de Managementul Traficului Aerian, se afla sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
EUROCONTROL – Organizație europeană pentru siguranța navigației aeriene, este o organizație interguvernamentală cu peste 40 de state membre, angajată să construiască, împreună cu partenerii săi, un cer european unic care să asigure performanțele gestionării traficului aerian necesare pentru secolul 21.

 

Continue Reading

FONDURI EUROPENE

Comisarul european Corina Crețu: Autostrada Unirii poate fi eligibilă pentru cofinanţare din fondurile europene structurale şi de investiţii

Published

on

Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din Fondurile europene structurale şi de investiţii şi este responsabilitatea autorităţilor române să pregătească un proiect în acest sens, a declarat pentru Agerpres comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.

Un proiect de lege privind aprobarea realizării autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, numită Autostrada Unirii, a fost aprobat miercuri de Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional.

„Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din Fondurile europene structurale şi de investiţii, având în vedere faptul că este situată în reţeaua TEN-T de bază şi este totodată parte a Master Planului general de transport. Mai mult decât atât, accesibilitatea regiunii de nord-est a României este foarte importantă, zona urbana Iaşi este cea mai populată din Romania, după capitala Bucureşti”, a precizat oficialul european.

În context, Corina Creţu a subliniat că investiţiile în infrastructura de transport a Uniunii Europene se axează pe finalizarea reţelelor transeuropene de transport (TEN-T) şi că statele membre au căzut de acord să finalizeze părţile centrale şi globale ale acestora până în 2030, respectiv 2050.

„Ar fi de dorit să se dea prioritate investiţiilor care primesc fonduri nerambursabile din Fondul European de Dezvoltare Regională şi Fondul de Coeziune şi care vizează construirea secţiunilor româneşti ale coridoarelor TEN-T, în special construirea secţiunilor transcarpatice nefinalizate. În acest sens, merită să i se acorde o atenţie specială Moldovei, care este o regiune situată la graniţa externă a Uniunii Europene. De asemenea, această regiune este slab conectată la celelalte regiuni ale ţării, la vest (Transilvania) şi la sud (Bucureşti şi Constanţa)”, a subliniat Corina Creţu.

Potrivit acesteia, în conformitate cu principiul gestiunii partajate a fondurilor structurale şi de investiţii europene, autorităţilor române le revine sarcina de a selecta proiectele, de a pregăti cereri de finanţare, respectiv proiecte solide şi de a le trimite spre aprobare serviciilor Comisiei Europene, în cazul proiectelor majore, al căror cost total depăşeşte 75 milioane euro. „Serviciile Comisiei (DG REGIO) nu au primit încă o cerere de finanţare pentru acest proiect”, a spus comisarul european.

Deoarece fondurile UE disponibile sunt limitate, atât România, cât şi Comisia Europeană au responsabilitatea de a acorda prioritate acelor investiţii care au cel mai bun raport calitate-preţ, dar şi cel mai mare impact, a mai spus oficialul european.

Proiectul de lege privind aprobarea obiectivului de investiţii autostrada Iaşi – Târgu Mureş (numită şi „Autostrada Unirii”), iniţiat de parlamentari ai Partidului Mişcarea Populară (PMP) şi semnat de reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice, a fost adoptat atât de Senat, cât şi de Camera Deputaţilor, care este for decizional.

Potrivit proiectului, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.

Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor.

Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii.

 

 

.

Continue Reading

POLITICĂ

Guvernul anunță că va transmite luni Comisiei Europene dosarul prin care cere bani pentru finanţarea Centurii Capitalei

Published

on

Dosarul prin care România solicită finanţarea din bani europeni pentru Centura Capitalei este gata, iar luni va fi transmis Comisiei Europene, a anunţat joi premierul Viorica Dăncilă.

Foto: gov.ro

Premierul a declarat că finanţarea cerută de România este de peste 1,3 miliarde de euro, fără TVA.

„Am făcut progrese importante în ceea ce priveşte asigurarea finanţării investiţiilor care vizează Centura existentă a municipiului Bucureşti, dar şi infrastructura nouă la profil de autostradă. Dosarul prin care solicităm finanţarea din bani europeni este gata şi luni va fi transmis Comisiei Europene. Solicităm finanţarea din bani europeni, mai exact din Programul Operaţional Infrastructură Mare, pentru acest proiect deosebit de important. Vorbim despre fonduri estimate la peste 1,3 miliarde de euro fără TVA. Guvernul va oferi tot sprijinul pentru atragerea finanţării europene necesare realizării acestui proiect”, a declarat Viorica Dăncilă, joi seară, la Palatul Victoria, potrivit Adevărul.ro.

Comisarul european Corina Creţu a precizat că, la ora actuală, la Comisia Europeană este în analiză un singur proiect major: metroul Otopeni-Gara de Nord. „Autorităţile române au solicitat schimbarea programului de infrastructură mare. Dânşii ne-au dat nişte deadline-uri care au fost deja depăşite cu mult. (…) Din partea noastră există toată disponibilitatea, dar atâta vreme cât nu avem proiecte nu avem ce analiza şi nu avem deci ce finanţa. Mai simplu de atât nu văd”, a afirmat ea.

„Pe Infrastructură nu există deocamdată risc de pierderi pentru anul acesta, tocmai pentru că avem proiecte fazate, proiecte care nu au fost terminate la timp, dar care consumă din această perioadă de programare şi vor fi terminate. Şi aceste proiecte fazate vor fi terminate şi avem nevoie de proiecte noi, mature. Nu înţeleg această tensiune care s-a creat între mine şi guvern spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte”, a explicat oficialul european.

 

Citiți și:

Comisarul european Corina Crețu: Conectarea R. Moldova prin autostradă e prioritate a Comisiei Europene. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte

 

.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending