Connect with us

EDUCAȚIE

Raport realizat de Banca Mondială: Procentul elevilor români care sunt capabili să rezolve probleme complexe – cel mai scăzut din UE

Published

on

Aproximativ 83% dintre şcolile din România cu performanţe scăzute se află în mediul rural, în timp ce rata de absolvire a studiilor la nivel terţiar depăşeşte cu puţin un sfert (25,6%), fiind cea mai mică din Uniunea Europeană (UE), relevă Raportul pentru Dezvoltare Globală 2018, întocmit de Banca Mondială (BM) şi dat miercuri publicităţii, într-o conferinţă de specialitate, organizată la Bucureşti. Totodată, procentul elevilor cu performanţe ridicate din România – cei care sunt capabili să rezolve probleme complexe – este cel mai scăzut din UE.

Foto: EC Audiovisual Service

Conform documentului, prezentat de economistul principal al Băncii Mondiale şi co-autor al Raportului Dezvoltării Globale pentru 2018, Halsey Rogers, diferenţele dintre ratele de părăsire timpurie a şcolii sunt contrastante între mediul rural (26,6%) şi mediul urban (6,2%), relateză Agerpres.

„Pentru România, devine imperativă nevoia de a investi mai mult şi mai inteligent în educaţie”, se menţionează în concluziile Raportului.

„A merge la şcoală nu este acelaşi lucru cu a învăţa, acesta este mesajul central al Raportului”, a punctat Rogers, în debutul prezentării documentului. În acest context, Banca Mondială recomandă României, în primul rând, măsurarea competenţelor. Astfel, este nevoie de utilizarea unei evaluări bine concepute pentru măsurarea rezultatelor învăţării şi identificarea situaţiilor de excluziune, luarea unor decizii informate şi evaluarea progresului.

La acest capitol, documentul Băncii Mondiale arată că procentul elevilor cu performanţe ridicate din România – cei care sunt capabili să rezolve probleme complexe – este cel mai scăzut din UE, respectiv: 2% la citire, 3,3% la matematică şi 0,7% la ştiinţe.

„De asemenea, angajatorii români cred că actualii angajaţi, elevi şi absolvenţi care intră pe piaţa forţei de muncă, nu deţin competenţe socio-emoţionale cheie (motivaţie, lucru în echipă, responsabilitate etc.). Absolvenţii de studii superioare sunt percepuţi în general de angajatorii români ca având competenţe academice excesiv de teoretice, în timp ce elevii şi absolvenţii învăţământului profesional şi tehnic au competenţe învechite”, se notează în raportul de specialitate.

O altă recomandare a Băncii Mondiale pentru România se referă la atragerea şi menţinerea celor mai buni în cariera didactică, o asemenea măsură asigurând dobândirea cunoştinţelor, atitudinilor şi competenţelor pentru toţi elevii, inclusiv pentru cei marginalizaţi şi vulnerabili.

Cât priveşte investiţia în educaţie, specialiştii Băncii Mondiale recomandă o mai mare concentrare pe grupurile vulnerabile. Potrivit sursei citate, nivelurile de finanţare ale educaţiei în România sunt printre cele mai scăzute din Europa, la 3,1% din PIB în 2017, în timp ce recomandarea UNESCO este cuprinsă între 4% şi 6% din PIB pentru a realiza sisteme de educaţie mai performante.

În raportul oficial se mai arată că, în România, este nevoie de luarea unor decizii informate, monitorizarea şi evaluarea rezultatelor de bază pe consens privind direcţiile viitoare, asigurarea continuităţii în implementarea politicilor şi creşterea gradului de responsabilitate la toate nivelurile (ministere, şcoli, autorităţi locale, părinţi) indiferent de schimbările politice.

Nu în ultimul rând, mobilizarea şi alinierea tuturor celor interesaţi de educaţie este crucială pentru funcţionarea sistemului ca întreg, se arată în Raportul Băncii Mondiale.

În prezent, Banca Mondială finanţează un proiect dedicat învăţământului secundar din România (ROSE), în care liceele şi universităţile au început să implementeze proiecte pentru a îmbunătăţi tranziţia elevilor în învăţământul terţiar şi menţinerea studenţilor în primul an universitar. Proiectul se implementează în 263 de licee, iar la ora actuală 521 de licee aşteaptă să semneze astfel de granturi.

Banca Mondială, în parteneriat cu Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), organizează, la Bucureşti, sub Înaltul Patronaj al preşedintelui României, lansarea raportului „World Development Report 2018: Learning to Realize Education’s Promise”.

Raportul Dezvoltării Globale (WDR), o publicaţie de prestigiu a Băncii Mondiale, este un ghid foarte valoros pentru analiza stării economice şi sociale la nivel mondial, iar tematica ediţiei din acest an este educaţia.

 

.

EDUCAȚIE

Profesorul Adrian Streinu-Cercel candidează la funcția de rector al Universității de Medicină și Farmacie ”Carol Davila” și dorește extinderea spațiilor de învățământ și de cercetare, reconstruind Universitatea

Published

on

© Prof. Dr. Adrian Streinu-Cercel / Facebook

Profesorul Adrian Streinu-Cercel candideză cu responsabilitate asumată la funcția de rector al Universității de Medicina si Farmacie „Carol Davila”.

Profesorul dorește reconstruirea Universității, extinderea spațiilor de învățământ și de cercetare.

”Avem obligația sa garantăm tinerilor medici un viitor demn, bazat pe profesionalism si performanță. Doresc ca împreună cu colegii mei mai tineri și cu seniorii din Universitate, elite recunoscute ale medicinii românești, să oferim generațiilor viitoare de medici calitatea pregătirii si libertatea evoluției profesionale.”

Profesorul Adrian Streinu-Cercel prin postul de manager la Institutul Naţional de Boli Infecţioase „Prof. Dr. Matei Balş” a demonstrat că aceste obiective pot deveni realitate.

”Împreună putem reuși consolidarea prestigiului celei mai vechi universități din țară. Sa ducem mai departe tradiția și să îi dăm Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” dimensiunea și atributele secolului XXI”, a transmis profesorul Adrian Streinu-Cercel.

Continue Reading

EDUCAȚIE

Forumul Economic Mondial de la Davos. SNSPA a fost invitată să facă parte din cea mai nouă rețea globală de universități, finanțată de Open Society Foundations cu un miliard de dolari

Published

on

© SNSPA

Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA), membră a consorțiului european CIVICA, a fost invitată să colaboreze cu cea mai nouă rețea globală de universități, informează instituția de învățământ superior într-un comunicat publicat pe site-ul său.

Anunțul a fost făcut joi, 23 ianuarie 2020, de George Soros, în cadrul reuniunii anuale a Forumului Economic Mondial de la Davos. Cu această ocazie, George Soros a lansat o rețea globală de instituții de învățământ superior, culturale și de cercetare, „Open Society University Network” (OSUN). Aceasta va pregăti studenți pentru provocările actuale și viitoare și va integra activitatea didactică și de cercetare în instituții de învățământ superior din întreaga lume. Totodată, George Soros a afirmat că noua rețea de universități va primi fonduri în valoare de un miliard de dolari.

OSUN va fi coordonată de Universitatea Central Europeană (CEU), pe care George Soros a fondat-o, alături de Colegiul Bard din SUA.

George Soros a adresat o invitație de colaborare membrilor CIVICA, Universitatea Europeană de Științe Sociale, un consorțiu universitar european din care face parte CEU, împreună cu Science Po (lider), Universitá Bocconi, European University Institute, Hertie School of Governance, London School of Economics and Political Science, Stockholm School of Economics și Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA).

Conducerea SNSPA salută inițiativa și consideră că investițiile în educație și cercetare sunt în beneficiul studenților, al profesorilor și au un puternic impact asupra publicului larg. Dezvoltarea științelor sociale poate genera soluții sustenabile pentru provocările cu care se confruntă societatea contemporană.

Continue Reading

EDUCAȚIE

PatriotFest, concursul de inovare pentru securitate națională, a premiat cele mai bune proiecte ale ediției 2019

Published

on

Gala celei de-a treia ediții a concursului de inovare pentru securitate națională, PatriotFest, s-a desfășurat marți, 19 noiembrie, la Palatul Cercului Militar Național, în prezența ministrului apărării naționale, Nicolae-Ionel Ciucă.

În cadrul ceremoniei au fost premiate cele mai bune proiecte ale ediției 2019, premiul PatriotFest fiind acordat echipei formate din Rebeca Tudor, Cristian Kusko, Mihai Kusko și Avram Andrei pentru „masca de fază spirală pentru comunicații optice și cuantice” (înregistrarea de informații securizate într-un anumit tip de transmisie a luminii), potrivit comunicatului, remis CaleaEuropeană.ro

Celelalte premii ale categoriilor de concurs – Agilitatea cunoașterii, Optimizarea performanței umane, Siguranța pericolului și Creativitate pentru securitate – au fost acordate unor echipe care au dezvoltat prototipuri funcționale în domenii diverse, precum ascunderea textului în imagine sau în sunet, soluții de securizare a documentelor clasificate sau a imaginilor împotriva falsificărilor, transcrierea materialelor audio în limba română, prognoze de înaltă acuratețe cu privire la consumul de energie sau dezvoltarea unor soluții pentru contaminările biologice.

Două premii din categoria „Tânăra Speranță” au fost înmânate echipelor care au intrat în concurs cu utilizarea analizei fractale în modelarea avansată a sistemelor teritoriale și cu un algoritm pentru dezvoltarea de produse mecatronice.

Gala PatriotFest este organizată de New Strategy Center în parteneriat cu reprezentanții instituțiilor din Sistemul national de aparare, ordine publică si siguranță națională.

La eveniment au luat parte și reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Telecomunicații Speciale și Serviciului de Protecție și Pază, precum și reprezentanți din partea Ministerului Educației, ai mediului academic și cercetători științifici militari și civili, precum și comunitatea formată în jurul concursului național de inovare PatriotFest.

Concursul național de inovare în domeniul securității și apărării PatriotFest își propune să unească lumile creatorilor și consumatorilor de inovare pentru un viitor mai sigur și mai integrat tehnologic. Susținerea performanței românești înseamnă nu numai dezvoltarea unei platforme de sprijin și de recompense pentru inovare, dar și o curajoasă încercare de oprire a fenomenului de exod al creierelor.

De-a lungul celor trei ediții, inovatorii români și-au prezentat proiectele, printre care senzori revoluționari, tehnologii de inteligență artificială care transformă fișiere audio în text, securizarea documentelor și a comunicării electronice sau aplicații pe blockchain cu aplicare în securitatea fluxurilor de bunuri, sub formă de prototipuri funcționale. Tematicile sunt împărțite pe categorii largi, dar importante pentru viitor, precum agilitatea cunoașterii, optimizarea performanței umane, siguranța pericolului și creativitate pentru securitate.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending