Connect with us

EDUCAȚIE

Raport realizat de Banca Mondială: Procentul elevilor români care sunt capabili să rezolve probleme complexe – cel mai scăzut din UE

Published

on

Aproximativ 83% dintre şcolile din România cu performanţe scăzute se află în mediul rural, în timp ce rata de absolvire a studiilor la nivel terţiar depăşeşte cu puţin un sfert (25,6%), fiind cea mai mică din Uniunea Europeană (UE), relevă Raportul pentru Dezvoltare Globală 2018, întocmit de Banca Mondială (BM) şi dat miercuri publicităţii, într-o conferinţă de specialitate, organizată la Bucureşti. Totodată, procentul elevilor cu performanţe ridicate din România – cei care sunt capabili să rezolve probleme complexe – este cel mai scăzut din UE.

Foto: EC Audiovisual Service

Conform documentului, prezentat de economistul principal al Băncii Mondiale şi co-autor al Raportului Dezvoltării Globale pentru 2018, Halsey Rogers, diferenţele dintre ratele de părăsire timpurie a şcolii sunt contrastante între mediul rural (26,6%) şi mediul urban (6,2%), relateză Agerpres.

„Pentru România, devine imperativă nevoia de a investi mai mult şi mai inteligent în educaţie”, se menţionează în concluziile Raportului.

„A merge la şcoală nu este acelaşi lucru cu a învăţa, acesta este mesajul central al Raportului”, a punctat Rogers, în debutul prezentării documentului. În acest context, Banca Mondială recomandă României, în primul rând, măsurarea competenţelor. Astfel, este nevoie de utilizarea unei evaluări bine concepute pentru măsurarea rezultatelor învăţării şi identificarea situaţiilor de excluziune, luarea unor decizii informate şi evaluarea progresului.

La acest capitol, documentul Băncii Mondiale arată că procentul elevilor cu performanţe ridicate din România – cei care sunt capabili să rezolve probleme complexe – este cel mai scăzut din UE, respectiv: 2% la citire, 3,3% la matematică şi 0,7% la ştiinţe.

„De asemenea, angajatorii români cred că actualii angajaţi, elevi şi absolvenţi care intră pe piaţa forţei de muncă, nu deţin competenţe socio-emoţionale cheie (motivaţie, lucru în echipă, responsabilitate etc.). Absolvenţii de studii superioare sunt percepuţi în general de angajatorii români ca având competenţe academice excesiv de teoretice, în timp ce elevii şi absolvenţii învăţământului profesional şi tehnic au competenţe învechite”, se notează în raportul de specialitate.

O altă recomandare a Băncii Mondiale pentru România se referă la atragerea şi menţinerea celor mai buni în cariera didactică, o asemenea măsură asigurând dobândirea cunoştinţelor, atitudinilor şi competenţelor pentru toţi elevii, inclusiv pentru cei marginalizaţi şi vulnerabili.

Cât priveşte investiţia în educaţie, specialiştii Băncii Mondiale recomandă o mai mare concentrare pe grupurile vulnerabile. Potrivit sursei citate, nivelurile de finanţare ale educaţiei în România sunt printre cele mai scăzute din Europa, la 3,1% din PIB în 2017, în timp ce recomandarea UNESCO este cuprinsă între 4% şi 6% din PIB pentru a realiza sisteme de educaţie mai performante.

În raportul oficial se mai arată că, în România, este nevoie de luarea unor decizii informate, monitorizarea şi evaluarea rezultatelor de bază pe consens privind direcţiile viitoare, asigurarea continuităţii în implementarea politicilor şi creşterea gradului de responsabilitate la toate nivelurile (ministere, şcoli, autorităţi locale, părinţi) indiferent de schimbările politice.

Nu în ultimul rând, mobilizarea şi alinierea tuturor celor interesaţi de educaţie este crucială pentru funcţionarea sistemului ca întreg, se arată în Raportul Băncii Mondiale.

În prezent, Banca Mondială finanţează un proiect dedicat învăţământului secundar din România (ROSE), în care liceele şi universităţile au început să implementeze proiecte pentru a îmbunătăţi tranziţia elevilor în învăţământul terţiar şi menţinerea studenţilor în primul an universitar. Proiectul se implementează în 263 de licee, iar la ora actuală 521 de licee aşteaptă să semneze astfel de granturi.

Banca Mondială, în parteneriat cu Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), organizează, la Bucureşti, sub Înaltul Patronaj al preşedintelui României, lansarea raportului „World Development Report 2018: Learning to Realize Education’s Promise”.

Raportul Dezvoltării Globale (WDR), o publicaţie de prestigiu a Băncii Mondiale, este un ghid foarte valoros pentru analiza stării economice şi sociale la nivel mondial, iar tematica ediţiei din acest an este educaţia.

 

.

EDUCAȚIE

Klaus Iohannis: Grădinițele, școlile, universitățile nu se mai redeschid în acest an școlar. Examenele naționale vor fi organizate cu reguli stricte de distanțare

Published

on

© Administratia Prezidentiala

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că grădinițele, școlile, universitățile nu se vor mai redeschide în acest an școlar, chiar dacă starea de urgență se încheie la data de 15 mai.

“S-a decis astăzi ca, pentru majoritatea elevilor, în acest an şcolar, grădiniţele, şcolile şi universităţile să nu se mai redeschidă. Nu se va întoarce elevul, studentul fizic la cursuri”, a spus şeful statului, într-o declaraţie susţinută la Palatul Cotroceni, după o şedinţă privind măsurile de gestionare a epidemiei COVID-19 cu premierul Ludovic Orban, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, şi şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat.

El a informat că anul şcolar se va încheia pe 12 iunie, cu câteva excepții pentru elevii aflați în ani terminali.

“Până pe 12 iunie continuă formele de învâțământ la distanță. Elevii vor avea mediile încheiate cu notele pe care le au acum, se mai poate face și o evaluarea suplimentară. Sunt totuși câteva excepții. Elevii din clasele a 8-a și a 12-a vor putea reveni la școala după 2 iunie pentru a se pregăti pentru examenele naționale. În această situație normele de distanțarea pot fi respecate. Vor fi maximumm 10 elevi într-o sală și se vor pregăti pentru examenele naționale.  Examenele naționale se vor organiza așa cum au fost planificate însă cu respectarea unor reguli stricte de distanțare. Se va măsura temperatura, se va face intrarea pe o parte se va ieși pe altă parte și alte reguli de distanțare socială” a explicat președintele.

 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană alocă 18,5 milioane de euro României pentru distribuția de fructe, legume și lapte în școli pentru anul școlar 2020-2021

Published

on

© European Commission/ Twitter

Comisia Europeană a publicat astăzi, 31 martie, bugetul alocat schemei UE pentru școli, în anul școlar 2020/2021, și anume: 145 milioane de euro pentru distribuția de fructe și legume și 105 milioane de euro pentru distribuția de lapte către elevi. Din aceștia, România beneficiază de 7,8 milioane de euro pentru distribuția de fructe și legume și de 10,7 milioane de euro pentru distribuția de lapte în școlile participante la program, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

”În contextul actual, este cu atât mai important ca toți copii din întreaga Europă să știe și să înțeleagă de unde vine hrana noastră. Putem fi mândri de mâncarea hrănitoare, sigură și de înaltă calitate produsă de fermierii noștri. Grație schemei UE pentru școli, copiii pot învăța despre nutriție și agricultură, în paralel cu adoptarea unor obiceiuri de alimentație sănătoasă. Am luat măsuri pentru a ne asigura că schema ia în considerare faptul că școlile au trebuit să fie închise pe întreg teritoriul european din cauza pandemiei de coronavirus. Dar este important să continuăm să privim înainte, să pregătim viitorul și să transmitem un semnal important că viața va continua, odată ce am întors, în mod colectiv, această pagină”, a declarat comisarul european pentru agricultură Janusz Wojciechowski.

Implementarea schemei în anul școlar curent 2019/2020 este afectată de închiderea școlilor pe întreg teritoriul UE, ca urmare a pandemiei de coronavirus în curs. În anul școlar 2018/2019, schema UE a garantat faptul că peste 20 de milioane de copii din întreaga Uniune Europeană au primit lapte, fructe și legume în timpul școlii, la aceasta adăugându-se măsuri educaționale referitoare la agricultură și la o dietă echilibrată.

Comisia Europeană a oferit clarificări potrivit cărora criza curentă poate fi considerată un caz de ,,forța majoră”. Acest lucru permite statelor membre care recunosc un astfel de caz să ramburseze furnizorii pentru produsele perisabile (fructe, legume, lapte) ce erau prevăzute pentru distribuirea în școlile participante la schemă. Produsele în cauză pot fi, de asemenea, donate spitalelor, organizațiilor caritabile și băncilor de alimente sau altor organizații similare, pentru a ajunge la persoanele nevoiașe. 

Continue Reading

EDUCAȚIE

Universitatea Babeș-Bolyai, singura instituție academică din România prezentă în topul celor mai bune 500 universități din lume în cercetarea economică

Published

on

© Universitatea Babeş-Bolyai/ Facebook

Universitatea Babeș-Bolyai  își menține în anul 2020 statutul de singura universitate din România prezentă în topul celor mai bune 500 universități din lume în domeniile fundamentale ale științelor economice, după accederea în premieră în acest clasament în 2019, informează instituția într-un comunicat.

Prezența UBB în clasamentul QS al celor mai bune 500 de universități din lume în domeniile Economics and Econometrics, respectiv Business & Management Studies, confirmă poziția de lider a universității în domeniul științelor economice în România, evidențiată deja prin cea mai bună poziție ocupată de o instituție de învățământ superior românească: în domeniul Business & Economics, conform clasamentului aferent anului 2020 realizat de o altă instituție prestigioasă de ierarhizare valorică a universităților Times Higher Education, precum și în cercetarea din domeniul Economics, conform clasamentului curent Economics Schools Research Ranking întocmit de Tilburg University.

QS World University Rankings reprezintă unul dintre cele mai comprehensive și prestigioase clasamente internaționale de ierarhizare valorică a universităților. QS evaluează și ierarhizează instituțiile de învățământ superior la nivel internațional începând din 2004, în baza unei metodologii care ia în considerare criterii referitoare la reputația academică internațională a universităților, reputația acestora în rândul angajatorilor și, respectiv, calitatea cercetării derulate (reflectată prin numărul de citări ale lucrărilor publicate de membrii instituțiilor universitare).

Domeniile științelor economice în care UBB se poziționează în top 500 global întocmit de QS sunt: Economics and Econometrics – în clasamentul aferent acestui domeniu au reușit să acceadă doar 137 de universități din toate țările actuale ale UE, Business & Management Studies – în ierarhia valorică a acestui domeniu au reușit să ajungă numai 121 de universități din toate țările actuale ale UE.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending