Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Raportul privind politica externă a UE în domeniul aviaţiei, al eurodeputatului Marian-Jean Marinescu, adoptat în Comisia TRAN a PE

Published

on

Marian-Jean MarinescuParlamentul European reunit marti, 2 iulie,  la Strasbourg a aprobat, cu 650 de voturi pentru din 709 exprimate, raportul europarlamentarului Marian-Jean Marinescu (PPE, PDL) privind politica externă a UE în domeniul aviației, potrivit unui comunicat remis caleaeuropeana.ro.

Raportorul Marinescu cere Comisiei Europene, printre altele, definirea unui set minim de standarde pentru acordurile bilaterale, care să apere interesele și valorile UE, precum și cele mai bune practici în domeniu.

Marian-Jean Marinescu a declarat:  „Votul de astăzi transmite un mesaj clar Comisiei: eforturile depuse în ultimii ani în domeniul politicii aviatice externe sunt importante, însă nu suficiente. Pentru ca Europa să fie mai competitivă în acest sector, este nevoie de o abordare coordonată privind politica externă. O astfel de abordare, bazată pe reciprocitate, transparență și concurență loială, va spori șansele Uniunii de a intra pe noi piețe.”

Conform datelor europene, aviația susține 5,1 milioane de locuri de muncă și contribuie cu 365 de miliarde de euro pe an la bugetul european, echivalentul a 2,4% din PIB-ul UE. Aeroporturile europene sunt tranzitate în fiecare an de circa o treime din pasagerii din întreaga lume și aproape un sfert din activitățile de comerț extern (import-export) ale UE se desfășoară pe calea aerului.

Marian-Jean Marinescu:„Aviația are o contribuție fundamentală la dezvoltarea economică, la ocuparea forței de muncă și la creșterea turismului, precum și la coeziunea regională și socială a Uniunii Europene. Conectarea piețelor este esențială pentru creșterea competitivității. Având în vedere dependența tot mai mare a Europei de comerțul extern și rolul pe care aeroporturile îl au în conectarea Uniunii cu restul lumii, avem nevoie de o agendă foarte ambițioasă în acest domeniu.”

Printre propunerile adresate prin raportul votat astăzi se numără:

·         includerea unor reguli privind siguranța, securitatea, drepturile pasagerilor, pregătirea personalului și certificările în acordurile externe;

·         finalizarea acordurilor cu țările vecine, precum Ucraina, Liban, Tunisia, Azerbaidjan și Algeria și demararea negocierilor cu Turcia, Armenia și Libia;

·         finalizarea, în cel mai scurt timp, a negocierilor privind acordurile cu parteneri-cheie, precum Australia și Brazilia, dar și cu economii în creștere, precum China, India, țările din Golf și ASEAN;

·         realizarea obiectivelor acordurilor cu partenerii importanți, în special cu SUA și Canada, inclusiv cele de reciprocitate privind cotele de proprietate și controlul asupra companiilor aeriene;

·         includerea unor clauze standard privind concurența loială în acordurile bilaterale.

Deputatul european Marian-Jean Marinescu a accentuat și importanța investițiilor în infrastructură pentru creșterea competitivității UE:„Trebuie găsită o soluție la problema congestionării principalelor centre aviatice europene. UE are nevoie de creșterea capacității de infrastructură, precum și de folosirea mai eficientă a celei existente.”

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu solicită Comisiei Europene să investigheze modul controversat în care Portugalia și-a desemnat procurorul pentru Parchetul European

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu solicită Comisiei Europene să investigheze modul controversat în care Portugalia și-a desemnat procurorul pentru Parchetul European (EPPO), după ce acest stat a fost criticat în Parlamentul European că a avut o abordare lipsită de transparență.

„Acțiunea guvernului portughez de decredibilizare a instituției Procurorului European nu poate rămâne fără consecințe. Avem de-a face cu încercarea unui stat membru, chiar când asigură președinția Consiliului UE, de a aduce un grav prejudiciu regulilor și valorilor statului de drept. Nu trebuie să ne ferim de cuvinte. Guvernul portughez a mințit Consiliul când a prezentat dosarul profesional al procurorului care urmează să facă parte din EPPO. Minciuna și lipsa asumării responsabilității nu sunt comportamente acceptabile în funcționarea instituțiilor europene”, a precizat eurodeputatul român, coordonator al dosarului privind cooperarea dintre Oficiul European Antifraudă și EPPO, într-o postare pe Facebook.

Deputații au criticat Portugalia miercuri seară (20 ianuarie) pentru că a promovat numirea unui procuror la Parchetul European  în ciuda unei recomandări diferite din partea unui grup consultativ european. De asemenea, deputații  au criticat statele membre pentru că au fost de acord cu presiunea guvernului portughez, despre care mai mulți parlamentari au susținut că ar crea confuzie și ar fi motivată politic, relatează euobserver.com.

În acest sens, Marian-Jean Marinescu solicită Comisiei Europene, alături de colegii săi din PPE, să investigheze modul în care guvernul din Portugalia a respectat procedura de desemnare a procurorului care urmează să facă parte din EPPO.

„Încercarea acestui guvern de a-și promova procurorul favorit pune la îndoială încă din start credibilitatea EPPO, instituția care trebuie să apere bugetul UE, adică banii fiecărui cetățean european, de acte de corupție. Faptele sunt simple și clare: când un stat membru prezintă oficial informații false, pe baza cărora Consiliul își bazează deciziile, are loc o încălcare a Tratatului de Funcționare a UE, privind obligația unei cooperări de bună credință. PPE nu acceptă un asemenea abuz și solicităm retragerea procurorului în cauză și deschiderea unei investigații de către Comisia Europeană”, a transmis Marian-Jean Marinescu.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu susține propunerea de modificare a Regulamentului FEAD: Sprijinul pentru oamenii aflați în dificultate trebuie să continue neîntrerupt

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) susține propunerea de modificare a Regulamentului FEAD (Fondul european de ajutor pentru categoriile defavorizate) astfel încât acest instrument financiar să fie cât mai eficient folosit pentru a combate efectele economice și sociale ale crizei COVID-19.

”Criza economică generată de pandemia Covid are serioase consecințe sociale, iar eforturile de redresare trebuie să se adreseze în primul rând cetățenilor care sunt cel mai puternic afectați”, a transmis eurodeputatul român într-un mesaj pe Facebook.

Parlamentul European a votat miercuri, 2o ianuarie, acordul politic la care au ajuns colegiuitorii cu privire la propunerea Comisiei de a furniza mai multe fonduri pentru sprijinirea celor mai defavorizate persoane din Europa în faza de redresare.

Astfel, statele membre ale UE vor putea utiliza în curând fonduri din pachetul „Asistență în materie de redresare pentru coeziune și teritoriile Europei” (REACT-EU), care furnizează resurse suplimentare în vederea combaterii impactului social și economic al pandemiei de COVID-19, pentru programe finanțate din Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane (FEAD).

FEAD oferă deja alimente, îmbrăcăminte și alte tipuri de asistență materială de bază persoanelor care au cea mai mare nevoie de ele și finanțează activități de sprijinire a incluziunii sociale a acestora. În medie, din 2014, aproximativ 13 milioane de persoane beneficiază în fiecare an de sprijin din partea acestui fond. Potrivit unui raport al Federației Europene a Băncilor de Alimente, cererea înregistrată în băncile de alimente a crescut cu până la 50 % în comparație cu perioada anterioară pandemiei de COVID-19.

REACT-EU: fonduri suplimentare pentru a face față impactului social și economic al pandemiei de COVID-19

Instrumentul de redresare NextGenerationEU al UE, în valoare de 750 de miliarde EUR, include o sumă de 47,5 miliarde EUR pentru REACT-EU. Această inițiativă pune la dispoziție fonduri suplimentare pentru programele din cadrul politicii de coeziune aflate în curs de desfășurare și FEAD. Aceste fonduri pot fi cheltuite până la sfârșitul anului 2023, reducând astfel decalajul dintre răspunsul de urgență la criză și redresarea pe termen lung sprijinită de noile programe din cadrul bugetului pe termen lung al UE pentru perioada 2021-2027.

Țările UE dispun de flexibilitate pentru a decide modul în care distribuie resursele suplimentare din cadrul REACT-EU între diferitele fonduri. Majoritatea statelor membre intenționează să aloce o parte dintre aceste fonduri suplimentare către FEAD, ceea ce va permite programelor să ofere în continuare sprijin persoanelor care au cea mai mare nevoie de acesta.

Datorită modificării Regulamentului FEAD, rata de cofinanțare a UE poate ajunge acum până la 100 %, pentru a garanta că statele membre dispun de mijloace financiare suficiente pentru a pune rapid în aplicare măsuri de sprijinire a celor mai defavorizate persoane. În plus, în conformitate cu REACT-EU, 11 % dintre resursele suplimentare pentru anul 2021 vor fi prefinanțate.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Pentru a avea o rețea europeană de transport funcțională, PE vine în întâmpinarea viitoarei propuneri a Comisiei Europene privind reviziuirea liniilor directoare pentru TEN-T

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-jean Marinescu (PNL, PPE) a anunțat că o parte dintre propunerile cuprinse în documentul de poziție al grupului PPE privind viitorul transport european, pe care l-a coordonat în 2020, au fost preluate sub formă de amendamente la raportul de inițiativă proprie a Parlamentului European privind revizuirea liniilor directoare referitoare la rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T).

”Pentru a avea o rețea europeană de transport completă și funcțională, Parlamentul European vine în întâmpinarea viitoarei propuneri a Comisiei Europene privind reviziuirea liniilor directoare pentru TEN-T. Mă bucur că mare parte dintre propunerile curprinse în documentul de poziție al PPE privind viitorul transportului european, documentul pe care l-am coordonat în 2020, au fost preluate sub formă de amendamente la Raportul inițiativă proprie a PE”, a precizat eurodeputatul român.

Acesta și-a arătat sprijinul pentru principalele solicitări ale Parlamentului European, care vizează:

  • evitarea oricărei shimbări majore a hărților de lucru până când coridoarele principale vor fi complete;
  • prioritizarea trecerii la combustibili alternativi;
  • armonizarea foii de parcurs pentru infrustructura rutieră cu foaia de parcurs pentru industria auto;
  • stimularea aplicațiilor digitale în domeniu;
  • evitarea întârzierilor din partea acelor state membre care încă nu și-au armonizat planurile naționale de transport cu obiectivele TEN-T;
  • realizarea foii de parcurs pentru implementarea ERTMS (Sistemul european de management al traficului feroviar);
  • propunerea de măsuri obligatorii pentru managerii infrstructurilor feroviare astfel încât să asigurăm un transport feroviar de graniță fără sincope;
  • realizarea unei foi de parcus pentru dezvoltarea transportului pe apele interioare, finanțat printr-un Proiect european de interes comun, în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;
  • creșterea sinergiilor portuare între transport, energie și infrastructura rutieră și propunerea de acțiuni care să sporească conectarea rutieră și feroviară a porturilor maritime și a celor de pe apele interioare;
  • creșterea sinergiilor între necesitățile de apărare și rețeaua TEN-T pentru a îmbunătăți mobilitatea militară în interiorul Uniunii.

Rețeaua TEN-T este compusă din două niveluri: o rețea centrală care urmează să fie finalizată până în 2030 și o vastă rețea afluentă care aduce trafic în aceasta și care urmează să fie finalizată până în 2050. 

Rețeaua afluentă globală va asigura acoperirea completă a UE și accesibilitatea tuturor regiunilor. Rețeaua centrală va acorda prioritate celor mai importante legături și noduri ale TEN‑T, astfel încât acestea să devină pe deplin funcționale până în 2030. 

Ambele niveluri includ toate modurile de transport: rutier, feroviar, aerian, pe căi navigabile interioare și transportul maritim, precum și platformele intermodale.

Comisia Europeană a prezentat propunerea privind rețeaua transeuropeană de transport în mai 2018, ca parte a celui de al treilea pachet ”Europa în mișcare”, al cărui scop este ca mobilitatea europeană să devină mai sigură, mai puțin poluantă, mai eficientă și mai accesibilă.

Din dorința de a înfăptui o transformare fundamentală a transporturilor, Executivul european a prezentat la începutul lunii decembrie 2020 Strategia pentru mobilitate sustenabilă și inteligentă, însoțită de un plan de acțiune ce cuprinde 82 de inițiative care vor ghida activitatea UE în următorii patru ani.

Așadar, Uniunea Europeană a pus la data mai sus amintită bazele procesului prin care sistemul de transport european își poate realiza transformarea verde și digitală, devenind astfel mai rezilient în fața viitoarelor crize.

Astfel, Comisia Europeană și-a fixat următoarele:

Până în 2030:

  • cel puțin 30 de milioane de autoturisme cu emisii zero vor fi în exploatare pe drumurile europene
  • 100 de orașe europene vor fi neutre din punct de vedere climatic
  • traficul feroviar de mare viteză se va dubla la nivelul întregii Europe
  • călătoriile colective programate pentru deplasări cu o lungime de sub 500 de km vor trebui să fie neutre din punctul de vedere al carbonului
  • mobilitatea automatizată va fi implementată la scară largă
  • navele maritime cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2035:

  • aeronavele de mare capacitate cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2050:

  • aproape toate autoturismele, furgonetele, autobuzele și vehiculele grele noi vor avea emisii zero
  • traficul feroviar de marfă se va dubla
  • o rețea transeuropeană de transport (TEN-T) multimodală deplin operațională, pentru un transport sustenabil și inteligent, cu conectivitate de mare viteză.

De asemenea, Comisia Europeană s-a angajat să consolideze piața unică – de exemplu, prin consolidarea eforturilor și a investițiilor pentru finalizarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T). 

Continue Reading

Facebook

Team2Share

Dacian Cioloș15 mins ago

Dacian Cioloș, întrevedere cu însărcinatul cu afaceri al Ambasadei SUA. Cei doi au discutat despre consolidarea legăturilor România-SUA și despre importanța strategică a securității la Marea Neagră

Dragoș Pîslaru41 mins ago

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru a prezentat Comisiei de Muncă a Senatului Directiva Europeană pe Salariul Minim și implicațiile ei pentru România

CONSILIUL EUROPEAN2 hours ago

Președintele Consiliului European: Ultimii ani au afectat relația cu SUA. Donald Trump a vorbit mai mult cu Coreea de Nord decât cu Europa

U.E.2 hours ago

Germania este în favoarea restricțiilor asupra exporturilor de vaccinuri produse în UE: Nu este vorba de UE pe primul loc. Trebuie să ne asigurăm că există o distribuţie echitabilă

ROMÂNIA3 hours ago

Ministrul de externe, Bogdan Aurescu, despre introducerea unui certificat de vaccinare anti-COVID-19 unic la nivelul UE: Trebuie să evităm ”orice abordare discriminatorie”. Discuțiile continuă

Corina Crețu3 hours ago

Corina Crețu a pledat, în Parlamentul European, pentru durabilitatea investițiilor prin fondurile europene: Comisia Europeană ar trebui să asiste statele membre

COMUNICATE DE PRESĂ4 hours ago

Lansarea proiectului european Team2Share – Integrated Training & Teaching for Learning further aiming Knowledge Sharing Across Generations”

ENGLISH4 hours ago

Launch of the European Project Team2Share: Integrated Training & Teaching for Learning further aiming Knowledge Sharing Across Generations

U.E.4 hours ago

Giuseppe Conte a demisionat din fruntea guvernului italian

COMISIA EUROPEANA4 hours ago

Comisia Europeană a lansat noul său angajament privind consumul verde, primele întreprinderi angajându-se să adopte măsuri concrete în vederea creșterii sustenabilității

ROMÂNIA3 hours ago

Ministrul de externe, Bogdan Aurescu, despre introducerea unui certificat de vaccinare anti-COVID-19 unic la nivelul UE: Trebuie să evităm ”orice abordare discriminatorie”. Discuțiile continuă

Dragoș Pîslaru6 days ago

Dragoș Pîslaru: Statele membre ar trebui să profite de majorarea de 3% din FEAD pentru a sprijini persoanele defavorizate în timpul pandemiei COVID-19

Eugen Tomac6 days ago

Eugen Tomac i-a solicitat șefului politicii externe a UE să creeze mecanisme care să condiționeze sprijinul financiar acordat partenerilor de garantarea accesului minorităților naționale la educație în limba maternă

RENEW EUROPE6 days ago

Președintele Consiliului European îi propune lui Joe Biden ca în prima zi de mandat la Casa Albă să construiască un nou pact fondator cu UE pentru „o lume mai bună”

COMISIA EUROPEANA6 days ago

Președinta Comisiei Europene: Jurământul lui Joe Biden, un mesaj de speranță pentru o lume care așteaptă ca SUA să revină în cercul de state cu idei similare

Eugen Tomac1 week ago

Eurodeputatul Eugen Tomac: Rusia de astăzi se transformă într-un gulag și UE are obligația să acționeze

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Florin Cîțu s-a vaccinat împotriva COVID-19: Am vrut să dau un semnal românilor să se vaccineze

U.E.2 weeks ago

Președintele turc Recep Tayyip Erdogan dorește să ”repună pe șine” relațiile Turciei cu UE: Este prioritatea noastră să facem din 2021 un an de succes

ROMÂNIA3 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Intenţia noastră este ca de la jumătatea săptămânii viitoare să trecem la etapa a doua de vaccinare

Gheorghe Falcă1 month ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă se va vaccina împotriva COVID-19 și îndeamnă la responsabilitate pentru „noi și cei de lângă noi”: Vaccinarea, testul nostru de maturitate

Advertisement
Advertisement

Trending