Connect with us

ROMÂNIA

ROMATSA, furnizorul naţional de servicii de navigaţie aeriană, va elabora împreuna cu IATA Strategia Națională pentru Spațiul Aerian, într-un efort de modernizare și eficientizare a serviciilor aeriene pentru pasageri

Published

on

@romania2019.eu/Flickr

IATA, organizaţia care reuneşte companiile aeriene, şi ROMATSA, furnizorul naţional de servicii de navigaţie aeriană, au anunţat vineri că vor lucra împreună pentru a elabora şi implementa o Strategie Naţională pentru Spaţiul Aerian, în condiţiile în care cererea pasagerilor pentru transportul aerian a crescut în România cu peste 76% în ultimii 5 ani şi este preconizat să mai adauge încă 55% creştere în următoarele două decenii, relatează Agerpres.

Potrivit unui comunicat al ROMATSA, strategia pentru spaţiul aerian românesc va include: creşterea coordonării pentru rute aeriene mai eficiente, optimizarea spaţiului aerian la nivel regional şi între regiuni, capacitate crescută garantând nivelele de siguranţă, îmbunătăţirea punctualităţii zborurilor şi un mai bun schimb de informaţii la nivelul reţelei europene de transport aerian.

,,Deşi spaţiul aerian românesc nu a fost afectat încă de congestia care a generat întârzieri record vara trecută în Europa, creşterea fluxurilor de trafic şi a complexităţii datorită situaţiei geopolitice din regiune necesită măsuri mai departe pentru un spaţiu aerian optimizat şi o reţea modernă de management al traficului aerian. Astfel, va fi acoperită cererea pasagerilor la cele mai înalte standarde de siguranţă şi gestionând impactul asupra mediului în ceea ce priveşte emisiile CO2 şi zgomotul, precum şi întârzierile şi costurile. Modernizarea cu succes a spaţiului aerian se aşteaptă să creeze beneficii semnificative, generând 1,5 miliarde de euro suplimentar la PIB şi 23.000 de locuri de muncă anual până în 2037″, se spune în comunicat.

Citiți și Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a cerut guvernului român să se concentreze asupra competitivității în domeniul aviației ca mijloc de întărire a economiei României

Ieri, la Ziua Aviației în România, eveniment organzat sub egida Președinției României la Consiliul UE, Rafael Schvartzman, vicepreședintele IATA, pentru regiunea Europa, a subliniat avantajele modernizării spațiului aerian european și beneficiile economice și de mediu importante pe care le-ar crea. În acest sens, Schvartzman a făcut câteva recomandăr cheie deopotrivă statelor și guvernelor lor.

Potrivit acestuia, furnizorii de servicii de navigație aeriană și asociațiile de personal trebuie să analizeze modul în care personalul de gestionare a traficului aerian este desfășurat în această vară pentru a evita unele întârzieri semnificative pe care călătorii aerieni le-au suferit anul trecut (întârzierile de pe urma slabei gestionării a traficului aerian  (ATM – Air Traffic Management) în Europa au fost dublate în 2018 și se așteaptă ca în 2019 lucrurile să se înrăutățească). În plus, infrastructura spațiului aerian al Europei ar trebui modernizată, iar investițiile  aliniate între companiile aeriene și furnizorii de servicii.

De asemenea, spunea vicepreședintele IATA, guvernele trebuie să trateze transportul aerian și gestionarea traficului aerian ca pe o afacere cu adevărat globală. Nivelele neconsistente ale serviciilor ATM din Europa creează întârzieri și rute de zbor neplanificate și indirecte, ceea ce duce la pierderea timpului și la costuri mai mari pentru pasageri și companiile aeriene.Consumul adițional de combustibil generează, de asemenea, o creștere inutilă a emisiilor de CO2, a atras atenția Schvartzman.

Conform sursei citate, ROMATSA şi IATA s-au angajat să lucreze împreună cu toţi factorii interesați din aviaţie pentru a elabora şi implementa Strategia Naţională pentru Spaţiul Aerian în sprijinul iniţiativei Cerului Unic European (Single European Sky – SES). Principalele aspecte ale strategiei vizează leadershipul, abordare colaborativă a stakeholderilor, managementul spaţiului aerian şi modernizarea tehnică a serviciilor de trafic aerian.

Transportul aerian este un factor-cheie al activității economice în România, care sprijină 107.000 de locuri de muncă și contribuie cu 2,3 ​​miliarde de euro la economie. Zece milioane de pasageri au plecat de pe aeroporturile din România în 2017. Totuși, această cifră ar putea crește cu 50% până în 2037, sprijinind încă 23.000 de locuri de muncă, dacă România îmbunătățește condițiile în care sectorul aviației poate fi competitiv.

 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

EDUCAȚIE

Premierul Viorica Dăncilă, despre programul de Internship al Guvernului: ”Suntem alături de noua generație aflată la început de drum”

Published

on

© Viorica Dancila/ Facebook

Prim-ministrul Viorica Dăncilă salută începearea celei de-a șaptea ediții a Programului Oficial de Internship al Guvernului, participând astăzi la deschiderea oficială a programului: ”O atmosferă extraordinară la deschiderea celei de-a șaptea ediții a Programului Oficial de Internship al Guvernului”.

Viorica Dăncilă le-a urat succes tinerilor studenți și le-a transmis un mesaj de susținere:”Suntem alături de noua generație aflată la început de drum și știm că în mâinile ei stă viitorul României. Să aveți curaj și succes!”

Potrivit postării de pe Facebook, premierul informează că perioada stagiului este considerată vechime în muncă:”Pentru a sprijini tinerii absolvenți, dar și angajatorii deschiși să găzduiască stagii de practică, în timpul acestei guvernări am completat legea internship-ului, majorând indemnizația lunară acordată tinerilor și considerând perioada stagiului vechime în muncă.”

De asemnea, studenții care au fost selectați în acest program sunt considerați de premierul României a fi ”tineri deosebiți, cu performanțe academice și spirit inovator, absolvenți ai unor facultăți de prestigiu din România și din străinătate”.

A șaptea ediție a Programului de Internship al Guvernului începe luni şi va dura până pe 13 septembrie, acesta fiind destinat tinerilor români, studenţi sau absolvenţi ai unei universităţi din România ori din străinătate.

Potrivit Executivului, tinerii interesaţi au astfel posibilitatea să se familiarizeze cu modul de lucru din administraţia publică centrală şi să aplice cunoştinţele dobândite în cadrul programelor de studii.

Pe perioada programului, internii vor beneficia de o indemnizaţie lunară, în cuantum de 2.080 lei brut, iar la finalul perioadei de internship vor primi un certificat din partea Guvernului şi, la cerere, o scrisoare de recomandare din partea coordonatorilor.

Citiți și: Începe a 7-a ediție a Programului de Internship al Guvernului. În premieră, perioada stagiului de practică va fi considerată vechime în muncă

Continue Reading

ROMÂNIA

Eurostat: România, pe primul loc în UE la creșterea numărului de pasageri în transportul aerian

Published

on

© Calea Europeană

În România, numărul pasagerilor transportului aerian a crescut cu 123% din 2008 până în prezent, primul loc în UE. Fluxul a ajuns la 18 milioane de persoane în 2017, potrivit Eurostat.

În 2017, în UE au fost înregistrate peste 1 miliard de pasageri. Aproape jumătate (47%) erau pasageri care au călători în interiorul UE, 36% au avut destinații din afara UE, în timp ce restul de 17% au efectuat zboruri interne în țara de origine.

Numărul total de pasageri aerieni din UE a crescut cu 30% între 2008 și 2017. Cu excepția Slovaciei (-7%), toate statele membre au înregistrat o creștere a numărului de pasageri, cele mai mari creșteri înregistrate au fost în România (+123% ), Luxemburg (+107%), Lituania (+106%) și Polonia (+101%).

Cum arată traficul aerian pe cel mai mare aeroport din România, Henri Coandă:

© Eurostat

Potrivit surselor eurostat, cetățenii români au efectuat cele mai multe zboruri în interiorul Uniunii Europene, ceea ce înseamnă un procent de 74,7%, 15,2% au fost în afara Uniunii Europene, iar 10,1% au fost zboruri interne.

Mai multe informații despre traficul aerian, aici.

Reamintim că primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian ce poate fi utilizat şi de la distanţă, de pe o tabletă, a fost realizat la Cluj-Napoca, finanţarea pentru acesta depăşind un milion de euro, majoritatea banilor venind din fonduri europene.

Citiți și: Premieră în România: Prin finanțare cu fonduri europene, o firmă din Cluj lansează primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian

Continue Reading

POLITICĂ

Ludovic Orban: Alegerea Ursulei von der Leyen ca președinte al Comisiei Europene este o victorie pentru PNL. Vom putea susține interesele României

Published

on

Preşedintele liberal Ludovic Orban a declarat, marţi, că pentru PNL este o victorie alegerea Ursulei von der Leyen la preşedinţia Comisiei Europene, arătând că astfel pot fi susţinute interesele României.

“Pentru noi este o victorie. (…) Este o alegere care va ajuta PNL să aibă o relaţie de parteneriat cu preşedintele Comisiei Europene, să poată să susţină interesele României, să poată să influenţeze deciziile la nivel european astfel încât România să obţină avantaje. De exemplu, să crească subvenţiile la hectar pentru fermierii din România, să menţinem în bugetul Uniunii Europene alocările pe fondurile de coeziune, lucru care iarăşi e important, pentru că România având un nivel de dezvoltare mai redus beneficiază de foarte multe fonduri de coeziune, să obţinem un acces mai facil de exemplu la finanţările care sunt direct de la nivelul Uniunii Europene, suntem pe ultimul loc în domeniul cercetării şi inovării, unde dacă reuşim să obţinem finanţări, reuşim să dezvoltăm un segment”, a declarat Orban, la TVR 1, potrivit Agerpres.

Ursula von der Leyen a devenit marți prima femeie președintă a Comisiei Europene după ce a fost aleasă de membrii Parlamentului European, cu o majoritate la limită de 383 de voturi, 327 împotrivă și 22 de abțineri. Au votat în total 733 de eurodeputați. Pentru a deveni președinte al Comisiei Europene, von der Leyen avea nevoie de minim 374 de voturi în favoarea sa.

Votul eurodeputaților, al cărui rezultat a fost incert în prealabil, a venit în urma unei dezbateri de peste cinci ore între candidata propusă de Consiliul European în urma negocierilor maraton dintre șefii de stat sau de guvern și noul Parlament European, al cărui mandat a început la 2 iulie 2019.

Spre deosebire de precedenta alegere a președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen a primit mai puține voturi decât Jean-Claude Juncker în 2014, confirmat președinte al executivului european cu 422 de voturi pentru, 250 împotrivă și 47 de abțineri.

Ursula von der Leyen este numele de vârf din pachetul agreat de Consiliul European după un summit cu negocieri maraton și încheiat cu respingerea candidaților instituiți prin intermediul principiului Spitzenkandidat, lui Manfred Weber fiindu-i reproșată lipsa de experiență executivă la nivel înalt, iar Frans Timmermans întâmpinând opoziția țărilor grupului de la Vișegrad, a Italiei, dar și a liderilor PPE care nu au fost de acord ca popularii europeni să cedeze șefia Comisiei Europene.

Din acest pachet mai fac parte Charles Michel (ALDE) – ales președinte al Consiliului European, Josep Borrell (S&D) – propus pentru poziția de Înalt Reprezentant și Christine Lagarde (Franța, PPE) – pentru șefia Băncii Centrale Europene. 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending