Connect with us

ROMÂNIA

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale lansează o aplicație mobilă care permite localizarea apelantului la momentul inițierii apelului către 112

Published

on

©Lars Pongrac/Pixabay License

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a lansat recent aplicaţia pentru telefoane mobile “Apel 112”, care permite transmiterea coordonatelor geografice ale apelantului la momentul iniţierii apelului de urgenţă către Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 (SNUAU), informează joi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), potrivit Agerpres

Aplicaţia “Apel 112” permite transmiterea localizării apelanţilor la 112 atunci când apelul de urgenţă este generat din reţeaua proprie de telefonie mobilă, potrivit sursei. Utilizarea aplicaţiei presupune activarea serviciilor de date şi a funcţiei de localizare a telefonului mobil. Aplicaţia este gratuită şi poate fi descărcată şi instalată pe telefonul mobil din Google Play sau App Store, fiind compatibilă cu telefoanele mobile cu sistem de operare Android sau iOS.

Localizarea nu va putea fi posibilă, însă, dacă numărul de telefon nu aparţine unui operator mobil din România, dacă nu există acoperire a operatorului care deţine numărul de telefon şi nici dacă telefonul este în roaming.

În aceste situaţii, utilizatorii aplicaţiei care apelează numărul de urgenţă 112 pot transmite verbal coordonatele geografice de localizare, deoarece utilizatorii pot vizualiza coordonatele locaţiei atunci când accesează aplicaţia “Apel 112”.

De asemenea, persoanele cu deficienţe de auz şi/sau vorbire au la dispoziţie serviciul SMS 113 pentru a anunţa situaţiile de urgenţă prin SMS. Însă, funcţionarea Serviciului 113 este posibilă doar după înregistrarea beneficiarilor cu dizabilităţi de auz şi/sau de vorbire în baza de date a SNUAU şi a numărului de telefon mobil pe care îl folosesc pentru anunţarea urgenţelor către operatorii Sistemului 112.

Serviciul 112 este numărul unic european de urgenţă pentru alertarea Poliţiei, Ambulanţei, SMURD-ului, Pompierilor şi Jandarmilor şi poate fi apelat, în condiţiile în care există o urgenţă, chiar şi atunci când utilizatorul nu are semnal la telefonul mobil în reţeaua proprie. 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

ROMÂNIA

Primarul Iașului, Mihai Chirica, despre proiectul privind reabilitarea infrastructurii de tramvai a orașului:„Fără finanțarea europeană, situația ar fi fost tragică, dramatică”

Published

on

© Primăria Muncipiului Iași
Primăria Municipiului Iași a obținut finanțare europeană pentru un important proiect de infrastructură. Vineri, 14 iunie, primarul Mihai Chirica și directorul Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord – Est (ADRNE), Vasile Asandei, au semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași – Reorganizarea circulației pe bulevardul Tudor Vladimirescu”, potrivit declarațiilor din cadrul conferinței de presă susținute de aceștia.
Proiectul presupune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare tramvai pe tronsonul cuprins între intersecție Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului. Perioada de implementare estimată este de 24 de luni.
Valoarea totală a proiectului este 114,197,308.33 lei (aproape 24 de milioane de euro), din care valoarea nerambursabilă este de 99,840,984.19 lei. Finanțarea va fi asigurată prin intermediul Programului Operațional Regional – Axa IV „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile” – Obiectivul specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
În paralel, municipalitatea aproape a finalizat licitația pentru lucrări din cadrul proiectului menționat. Procedura a avut o prevedere bugetară maximă de 29.110.847,07 lei, fără TVA. Deschiderea ofertelor a avut loc pe 30 mai, fiind primită oferta asocierii Conest SA Iași – Mari Vila Com SRL București.
„Pentru a nu pierde timpul, am declanșat toate procedurile de achiziție pentru a permite demararea acestui proiect cât mai rapid. La licitația de execuție a lucrărilor a fost depusă o ofertă. Evaluarea tehnico-economică este în curs de finalizare. Procesul verbal va fi emis astăzi (14 iunie 2019 – n.r.), urmând a fi comunicat consorțiului care a participat la licitație. Practic, de astăzi suntem în situația de a putea semna și contractul de lucrări, lucru care se va întâmpla după expirarea perioadei de contestații, adică peste șapte zile lucrătoare. După expirarea acestei date, adică în jur de 25 iunie, va fi emis și ordinul de începere a lucrărilor. Pentru că avem mai multe proiecte de reabilitare a infrastructurii de tramvai, lucrările nu se vor petrece simultan pe toate aceste șantiere pentru a nu distruge acest tip de transport. Intenționăm ca până la sfârșitul acestui an să finalizăm tronsonul Podu Roș – Țesătura, după care vom demara și lucrările în zona Tudor Vladimirescu”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Edilul a subliniat importanța fondurilor europene în dezvoltarea comunităților locale din România.
„Fără fondurile de investiții alocate de la bugetul Uniunii Europene România ar fi fost cu siguranță în cea mai gravă prăpastie economică din ultima sută de ani. Spun asta motivat de faptul că în acest an nu ne-am permis nici măcar jumătate din investițiile pe care ni le puteam permite acum doi ani. Acest lucru se întâmplă din cauză că obligațiile bugetare pentru cheltuirea banilor, mai ales în sectorul social, impuse prin Legea Bugetului de Stat și Legea Finanțelor Publice Locale ne-au sărăcit bugetele, conducându-ne spre subdezvoltare. Fără finanțarea europeană, situația ar fi fost tragică, dramatică”, a completat acesta.
Totodată, directorul ADRNE a precizat că în perioada următoare va avea mai multe întrevederi cu primarul Municipiului Iași pentru a discuta despre următorul exercițiu bugetar al Uniunii Europene.
Șeful ADRNE a precizat că, în perioada următoare, contactele dintre instituția sa și primăria Iașului vor fi tot mai frecvente.
„Acesta este contractul cu valoarea cea mai mare de pe Axa 4.1 din cadrul Programului Operațional Regional, anume 114 milioane de lei. Sper ca lucrările să demareze într-un timp cât mai scurt și la fel să semnăm și finanțarea pentru celelalte proiecte depuse. ADRNE va face tot ce va ține de ea pentru ca lucrurile să meargă cât mai repede. Cred că mă voi întâlni mai des cu domnul primar în perioada următoare pentru a implementa actualele proiecte și pentru a pregăti viitoarea perioadă de finanțare, 2021 – 2027. Acum e momentul să gândim temeinic la viitor, pentru că după aceea implementarea va fi mai ușoară”, a declarat Vasile Asandei.
Ce lucrări vor fi efectuate
Lucrările de reabilitare a tronsonului liniei de tramvai cuprind următoarele activități: execuția lucrărilor de construcții și instalații aferente liniei de tramvai intersecție Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului (lungime: 2.444 metri – cale simplă de rulare), reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (suprafață: 1.196 metri pătrați), construirea a două stații de tramvai, precum și achiziționarea a șapte tramvaie.
Concret, lucrările de construcții și instalații ale infrastructurii de tramvai prevăd realizarea elementelor componente necesare funcționării căii de rulare tramvai, infrastructură, suprastructură, aparate de cale, rețea fir, substații de redresare și modernizarea elementelor de siguranță circulație tramvai (semnalistică verticală și orizontală, modernizarea trecerilor de pietoni, crearea de facilități pentru persoane cu dizabilități).
Prin acest proiect numărul pasagerilor transportați în cadrul sistemului de transport public modernizat va crește cu 1,53%. Totodată, prin această modernizare, nivelul gazelor cu efect de seră va înregistra o scădere anuală cu 0,25%. Tronsonul de cale de rulare propus constituie segmentul de legătură dintre zona campusului universitar Tudor Vladimirescu cu centrul orașului. În prezent, conform studiului de trafic realizat în anul 2013, rezultă că, anual, în Iași sunt 1.314.000 de persoane care circulă cu tramvaiul.

Continue Reading

#RO2019EU

Consiliul UE a adoptat un regulament prin care se asigură că numai produsele care sunt sigure și conforme cu legislația UE pot fi introduse pe piață

Published

on

Consiliul Uniunii Europene a adoptat astăzi un regulament menit să consolideze supravegherea pieței pentru a se asigura că produsele introduse pe piață în UE sunt sigure și conforme cu legislația UE. Regulamentul asigură, de asemenea, o aplicare mai strictă a normelor UE, într-un efort de a spori încrederea consumatorilor în produsele introduse pe piața UE.

”Noile norme vor garanta faptul că produsele introduse pe piața unică, inclusiv produsele comercializate online, respectă normele noastre comune stricte la nivelul UE, sunt certificate și respectă standardele de calitate și de siguranță. Acestea vor asigura, de asemenea, libera circulație a mărfurilor, protecția consumatorilor și condiții de liberă concurență echitabile pentru toți operatorii economici”, a precizat ministrul Niculae Bădălău, ministrul român al Economiei.

Regulamentul:

consolidează cadrul existent pentru activitățile de supraveghere a pieței;

abordează provocările din domeniul comerțului electronic internațional și al comerțului online;

încurajează acțiunile comune ale autorităților de supraveghere a pieței din mai multe state membre;

introduce un flux de lucru complet digital pentru îmbunătățirea schimbului de informații între autorități și Comisie;

creează un cadru consolidat pentru controlul produselor care intră pe piața unică și pentru îmbunătățirea cooperării dintre autoritățile de supraveghere a pieței și autoritățile vamale.

Regulamentul urmează să fie să fie semnat și publicat în Jurnalul Oficial al UE. Acesta va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării. Se va aplica după doi ani de la data intrării în vigoare. Cu toate acestea, o serie de dispoziții se vor aplica de la 1 ianuarie 2021.

În cadrul pieței unice, libera circulație a mărfurilor este cea mai dezvoltată dintre cele patru libertăți fundamentale. Ea generează circa 25% din PIB-ul UE și 75% din comerțul cu mărfuri între statele membre ale UE. UE desfășoară aproximativ o șesime din comerțul mondial cu mărfuri. În 2015, comerțul cu mărfuri între statele membre ale UE a fost evaluat la 3 063 miliarde EUR.

Regulamentul adoptat face parte din așa-numitul „pachet privind mărfurile”, care mai cuprindea Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului privind recunoașterea reciprocă a mărfurilor comercializate în mod legal în alt stat membru, care a fost adoptat în martie 2019.

Continue Reading

#RO2019EU

Victor Negrescu, pro-rector SNSPA, în cadrul conferinței SET Plan 2019: Tranziția energetică reprezintă o necesitate, dar pentru succesul său este nevoie de o strategie și de investiții corespunzătoare. Nimeni nu trebuie lăsat în urmă

Published

on

© CaleaEuropeana.ro

Pro-rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Victor Negrescu, a punctat faptul că pentru a face posibilă tranziția energetică atât de necesară este nevoie de o strategie și de investiții. Declarația acestuia a fost făcută în cadrul conferinței internaționale ,,Set Plan 2019”, dedicată mediului, energiei și schimbărilor climatice, găzduită de Universitatea Politehnică din București și organizată sub egida Președinției României la Consiliul UE.

,,Tranziția energetică reprezintă o necesitate, dar pentru succesul său este nevoie de o strategie și de investiții corespunzătoare. Nimeni nu trebuie lăsat în urmă”, a spus Negrescu, cu referire la o tranziție spre energia verde cât mai uniformă la nivelul UE.

De asemenea, el a subliniat interesul României față de contracararea schimbărilor climatice și protecția mediului.

,,Acum un an, contrar opiniilor formulate de unele persoane, am sprijinit găzduirea de către România a conferinței SET Plan. Rezultatele dezbaterilor au demonstrat încă o dată faptul că pașii gândiți pentru Președinția României la Consiliul UE au fost cei corecți”, a încheiat Negrescu.

Victor Negrescu, actualmente pro-rector SNSPA și consilier onorific al premierului Viorica Dăncilă, a fost ministru delegat pentru afaceri europene din 27 iunie 2017 până în 10 noiembrie 2018, când a demisionat din funcție. Sub mandatul acestuia s-a desfășurat cea mai mare partea a pregătirilor pentru preluarea Președinției Consiliului UE. De asemenea, anterior preluării mandatului de ministru, el a activat timp de trei ani ca europarlamentar din partea PSD în cadrul grupului politic S&D, fiind și cel mai tânăr politician român, social-democrat, ales în urma scrutinului european din 2014. Mai mult, în 2015 a fost desemnat europarlamentarul anului pentru secțiunea ,,Agenda Digitală”.

Victor Negrescu a candidat și anul acesta, la alegerile europene din 26 mai, pentru un noi mandat de eurodeputat, de pe poziția a noua pe lista PSD. În urma rezultatelor scrutinului și a distribuirii mandatelor pentru România în Parlamentul European, care deține 32 de locuri la momentul aparatenenței Regatului Unit la UE, PSD a obținut 8 locuri în cadrul legislativului european. Însă, în condițiile în care Regatul Unit va părăsi UE la 31 octombrie 2019, România va mai primi un loc în plus în Parlamentul European, iar Victor Negrescu s-ar califica pentru preluarea acestuia, în conformitate cu rezultatele din 26 mai.

Citiți și BEC: Rezultate FINALE. Cine sunt cei 32 de eurodeputați care vor reprezenta România în Parlamentul European

Citiți și: Asociația Municipiilor din România, alături de Comitetul European al Regiunilor, Comisia Europeană și Ministerul Energiei organizează la București conferința ”Set Plan” dedicată mediului, energiei și schimbărilor climatice (LIVE 12-13 iunie)

Conferința a prilejuit și reuniunea Comisiei ENVE ( mediu, schimbări climatice și energie) a Comitetului European al Regiunilor, care a reunit peste 120 de lideri locali și regionali din Uniunea Europeană, preocupați de problematica de mediu, schimbări climatice, energie și politici spațiale, autoritățile locale și regionale jucând un rol cheie în implementarea politicilor UE din aceste domenii.

Conferința ”Set Plan” și reuniunea Comisiei ENVE din București s-au concentrat pe interacțiunea dintre diferite părți interesate cu autoritățile locale și regionale privind căile de urmat pentru o tranziție către energia curată.

De altfel, potrivit proiectului agendei strategice a UE până în 2024, care servește drept document de lucru pentru summitul Consiliului European din 20-21 iunie, una dintre prioritățile pentru viitoarea Comisie Europeană care își va începe mandatul în luna noiembrie va fi încălzirea globală, temă principală în campania pentru alegerile europarlamentare care au avut loc în perioada 23-26 mai, al căror rezultat a cunoscut o ascensiune a partidelor ecologiste în Europa.

Tranziția către o energie curată prezintă o importanță majoră.

Potrivit unui studiu realizat de Societatea Europeană de Cardiologie, dat publicității în luna martie a acestui an, poluarea este responsabilă pentru aproximativ 800.000 de decese premature din Europa în fiecare an.

În raportul său din 2018, publicat în octombrie, Agenția Europeană de Mediu a concluzionat că numai expunerea la particule fine a fost responsabilă pentru aproximativ 422.000 de decese premature în toate cele 41 de țări europene, dintre care 391.000 în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene (UE).

La nivel global, acestea ajung la cifra impresionantă de 8.8 milioane de decese pe an, aproape dublu față de cele 4.5 milioane de decese estimate până în prezent de Organizația Mondială a Sănătății (OMS).

Continue Reading

Facebook

Advertisement

Trending