Connect with us

BUSINESS

Sondaj AmCham: Apartenența României la UE și NATO, cel mai mare avantaj pentru climatul investițional în contextul geopolitic regional

Published

on

© AmChamRomânia

AmCham România a prezentat rezultatele celei de-a patra ediții a sondajului privind calitatea climatului investițional, care relevă un nivel de încredere apropiat de cel pre-pandemic și optimism cu privire la perspectivele pe termen scurt (12 luni) și mediu (3 ani), manifestat prin intenții consistente de investiții, se arată în comunicatul oficial, remis CaleaEuropeana.ro.

Pentru climatul investițional în ansamblu, calificativul bun și foarte bun a fost acordat anul acesta de 38% dintre companiile participante la sondaj, față de 49% anul trecut. În 2022 nivelul de încredere este ușor superior celui din 2019 (38% vs. 36%), ceea ce demonstrează că în ciuda noilor crize și provocări pe care le traversăm chiar acum, ancorele pe care le are România (UE, NATO, fonduri europene, PNRR, perspectiva accederii la OECD) dar și anumite condiții de piață conferă încredere.

În ceea ce privește rezultatele de business înregistrate in anul 2021, acestea au fost în creștere față de 2020 la toate capitolele analizate: venituri (65%), număr de angajați (45%) și investiții realizate (42%), însă creșterile au fost mai mici decât estimările anticipate în ediția anterioară a sondajului, cauzele fiind multiplele crize care au afectat economia în 2021 și care rămân o provocare și pentru 2022. Cu toate acestea, companiile își mențin o perspectivă optimistă, anticipând performanțe similare pe toate cele trei palierele și pentru anul în curs. După șocul generat de debutul pandemiei și măsurile fără precedent impuse la nivel global, optimismul manifestat de companii în condițiile actuale, caracterizate de multiple crize suprapuse, se traduce printr-o reziliență crescută, flexibilitate și disponibilitate de a se adapta la orice situație neprevăzută care ar putea apărea.

“Vestea bună este că estimările pentru rezultatele de business ale anului în curs și intențiile de investiții pe termen scurt și mediu confirmă angajamentul companiilor pentru piața din România și potențialul acesteia de dezvoltare. Vestea proastă o reprezintă avantajele competitive care ne-au consacrat: calitatea infrastructurii digitale, cadrul fiscal, calitatea capitalului uman, încep să se erodeze și încă nu avem cu ce să le înlocuim. În mod special, este îngrijorătoare tensiunea din piața muncii care a ajuns la cote maxime – pentru 92% dintre respondenți este dificil să mai găsească specialiști în sectorul în care activează. Lipsa forței de muncă are potențialul de a deveni cea mai puternică frână pentru dezvoltarea economiei în ansamblu, afectând atât planurile de extindere a operațiunilor prezente în România, capacitatea de a implementa proiecte majore de investiții, dar și atragerea de noi investiții. Soluțiile pentru remedierea acestei crize nu sunt nici simple, nici rapide, dar asta face cu atât mai urgente intervenții și politici publice articulate care să asigure necesarul de capital uman relevant în economie”, a declarat Ionuț Simion, Președintele AmCham Romania.

În ceea ce privește finanțarea afacerilor, în continuare cele mai multe companii, 88% față de 82% anul trecut, se bazează în principal pe fonduri proprii, a doua cea mai accesată sursă fiind împrumuturile bancare. Se remarcă un trend pozitiv în ceea ce privește accesarea finanțărilor din piețele de capital (de la 8% în 2021 la 10% în 2022) și private equity (de la 5% în 2021 la 8% în 2022).

“Deși sondajul transmite o perspectivă optimistă per ansamblu, semnalăm și îngrijorările care se desprind din sondaj: 89% dintre companiile participante se așteaptă la creșteri ale costurilor de finanțare în 2022 (față de 47% în 2021). Accelerarea inflației este principalul factor macroeconomic de risc, în creștere de la 59% la 87% dar și cel mai îngrijorător efect economic al războiului din Ucraina. Companiile sunt îngrijorate în mod evident și de creșterea prețurilor la energie, și aceasta cu efecte în cascadă asupra altor tipuri de costuri, de creșterea costurilor fixe, adâncirea deficitului bugetar, scumpirea mărfurilor. Dintre măsurile pe care AmCham le recomandă pentru atenuarea impactului acestor creșteri, și care se desprind chiar din răspunsurile la sondaj, amintesc realizarea de reforme și investiții strategice , atragerea finanțărilor europene disponibile, dezvoltarea pieței de capital așa încât să fie mai accesibilă și accesată de companiile care au nevoie de finanțare” a punctat Cristian Sporiș, Vice-Președinte AmCham România.

Spre deosebire de edițiile anterioare, niciuna dintre condițiile de piață nu cumulează peste 50% din aprecierile de bun și foarte bun, ceea ce denotă o erodare a acestora. Astfel, calitatea infrastructurii digitale se situează al patrulea an consecutiv pe prima poziție, în scădere însă de la 53% în 2021 la 49% în 2022, fiind urmată de calitatea capitalului uman, pe care 46% dintre respondenți îl găsesc bun și foarte bun. A treia condiție de piață cu cele mai multe aprecieri de bun & foarte bun este calitatea infrastructurii de securitate cibernetică (32%). Remarcăm o depreciere îngrijorătoare în ceea ce privește cadrul fiscal, încadrat la bun & foarte bun de numai 18 % dintre respondenți, față de peste 40% cât a înregistrat constant în cele trei ediții precedente ale sondajului.

La polul opus, topul celor mai puțin apreciate condiții de piață este dominat de procente impresionante. Pe prima poziție în topul negativ se situează nivelul birocrației /eforturile pentru debirocratizare (88%), urmată de calitatea infrastructurii de transport (85%), calitatea infrastructurii de sănătate (68%), predictibilitatea cadrului de investiții (64%).

“Pe fondul evenimentelor din plan geopolitic, dar și ca o consecință a vulnerabilităților relevate de pandemia COVID, interesul investitorilor pentru România a crescut, și este o oportunitate să ne poziționăm ca destinație sigură și atractivă pentru investiții. În mod special, atragerea de învestiții în capacități de producție ar oferi României șansa de a se conecta la lanțurile globale de valoare și de a consolida sectoare economice cu relevanță strategică, reducând astfel presiunea asupra balanței comerciale și crescând valoarea adăugată generată în România. Dincolo de relevanța geopolitică în plan de securitate, avem șansa să ne poziționăm geostrategic și în plan economic. O ofertă investițională competitivă are nevoie în primul rând de viziune strategică de dezvoltare, care să traseze acele câteva domenii unde vrem să fim campioni, de un cadru funcțional care să impulsioneze cercetarea-dezvoltarea-inovarea (CDI), fără de care vom rămâne în plutonul urmăritor, și deja de supra uzitatele la nivel verbal stabilitate, predictibilitate și transparență. În plus, ne trebuie de o agenție robustă și profesionistă care să conducă agenda de promovare a României ca destinație de investiții și de remedierea fără întârziere a crizei de forță de muncă” a declarat Ionuț Sas, Vice-Președinte AmCham România.

Cu privire la avantajele competitive care rămân relevante pentru Romania în perioada post-pandemie și contextul geopolitic regional, apartenența la Uniunea Europeană a rămas pe primul loc (87%), urmată de statutul de membru NATO (63%). Toate celelalte avantaje competitive incluse în sondaj s-au depreciat față de nivelul din 2021 astfel: calitatea infrastructurii digitale (29% față de 41%), nivelul competitiv de taxare a companiilor (31% față de 38%), calitatea capitalului uman (42% față de 48%).

„Vis a vis de nivelul de taxare, în contextul dezbaterilor din spațiul public pe marginea modificărilor fiscale am subliniat că fără o abordare strategică, coerentă, riscul este ca beneficiile imediate ale creșterii veniturilor bugetare să fie depășite de costurile pe care aceasta le va induce pe termen lung la nivelul economiei. Diversele scenarii care s-au avansat în ultima perioadă au crescut considerabil nivelul de incertitudine și de neîncredere în rândul contribuabililor. Întrucât cotele de impunere sunt până la urmă apanajul decidenților, din partea AmCham am avansat un set de zece principii determinante pentru un sistem fiscal care să urmărească nu doar creșterea veniturilor la buget, dar și dezvoltarea economică sustenabilă” a declarat Alex Milcev, membru al Consiliului Director al AmCham România.

AmCham România va continua să promoveze un dialog constructiv și de substanță pe marginea priorităților pentru agenda economică, contribuind cu recomandări de politici publice și măsuri orientate spre consolidarea competitivității economice a României.

Diana Zaim este foto jurnalist, câștigătoare a Premiul Publicului la European Youth Event 2020, cel mai mare eveniment pentru tineri organizat de Parlamentul European. Absolventă a secției germană-portugheză în cadrul Universității din București, Diana urmează în prezent programul de master ”Relații Internaționale și Integrare Europeană” în cadrul SNSPA. Pasionată de promovarea valorilor europene, Diana este parte a comunității Model European Union, cea mai amplă simulare la nivel european a procesului decizional din cadrul Uniunii Europene.

BUSINESS

Volumul schimburilor comerciale între România și Germania a scăzut cu 6,1% în primul trimestru al acestui an, arată AHK România

Published

on

© Guvernul României

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) arată că volumul schimburilor comerciale între România și Germania a scăzut cu 6,1% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, până la valoarea de 10,36 de miliarde de euro.

Conform unui comunicat publicat de Agerpres, exporturile Germaniei către România s-au diminuat cu 1,2%, la peste 5,68 miliarde de euro, în timp ce importurile din România s-au redus cu 11,4% și au ajuns la un volum de 4,68 miliarde de euro.

Directorul general al AHK România, Sebastian Metz, a explicat că „declinul importurilor german din România se datorează în primul rând dinamicii economice slabe din Germania și situației economice tensionate din întreaga Europă”.

El a arătat că România, ca locație de afaceri, „trebuie să se concentreze și mai mult pe îmbunătățirea competitivității sale”.

„Un cadru fiscal stabil și favorabil mediului de afaceri este un factor esențial în acest sens. În acest context, măsurile de politică fiscală aflate în prezent în discuție capătă o importanță deosebită. Rămâne de sperat că interesele sectorului privat vor fi luate în considerare”, a mai spus Metz.

Directorul general al AHK România a subliniat că „pe termen mediu, este esențial să se iasă din dezechilibrul fiscal actual, în special printr-o creștere economică sustenabilă. Pe termen scurt însă – din perspectiva comunității noastre de business – sunt necesare cu prioritate măsuri de consolidare bugetară din perspectiva cheltuielilor, precum și o reducere semnificativă a birocrației, pentru a întări credibilitatea statului și a crea baza pentru o dezvoltare bugetară sustenabilă”, a mai spus Metz.

AHK România se numără printre organizațiile care au transmis o scrisoare de poziție comună privind intențiile de reformare a sistemului fiscal prin introducerea impozitării progresive.

Citiți și: Scrisoare de poziție comună a mediului de afaceri: Avem nevoie de stabilitate și predictiblitate fiscală, nu de poveri suplimentare

Documentul exprimă îngrijorări cu privire la efectele pe termen lung ale unei astfel de măsuri asupra economiei, investițiilor și competitivității României.

Continue Reading

BUSINESS

Scrisoare de poziție comună a mediului de afaceri: Avem nevoie de stabilitate și predictiblitate fiscală, nu de poveri suplimentare

Published

on

Reprezentanții mediului de afaceri din România au transmis o scrisoare de poziție comună privind intențiile de reformare a sistemului fiscal prin introducerea impozitării progresive. Documentul exprimă îngrijorări cu privire la efectele pe termen lung ale unei astfel de măsuri asupra economiei, investițiilor și competitivității României.

Semnatarii atrag atenția că România se află din 2019 sub incidența procedurii de deficit excesiv, iar lipsa unor soluții reale și sustenabile a accentuat dezechilibrele bugetare.

În acest context, mediul de afaceri consideră esențială formarea rapidă a unui guvern stabil și adoptarea unui plan realist de măsuri economice, menite să păstreze economia pe o traiectorie de stabilitate și dezvoltare:  „Corectarea deficitului bugetar ar trebui realizată prin reducerea cheltuielilor publice și îmbunătățirea colectării veniturilor, nu prin creșterea poverii fiscale asupra mediului privat”, se arată în scrisoare.

Potrivit reprezentanților economici, cota unică de impozitare a contribuit semnificativ la simplificarea sistemului fiscal, creșterea conformării voluntare și atragerea de investiții. Mai mult, aceasta oferă stabilitate și predictibilitate — factori esențiali pentru menținerea talentelor în țară și stimularea investițiilor pe termen lung.

„Un mediu fiscal predictibil poate face diferența în decizia tinerilor profesioniști de a rămâne în România și de a contribui la dezvoltarea ei”, susțin semnatarii.

De asemenea, datele economice recente arată că România are deja una dintre cele mai ridicate rate efective de impozitare a veniturilor salariale din UE – 37,2% în 2021, față de media europeană de 31,9% și media OECD de 34,5%. Astfel, România se află pe locul 5 în Uniune în privința sarcinii fiscale asupra veniturilor.

Mediul de afaceri solicită autorităților să adopte o viziune strategică asupra politicii fiscale, care să pună accent pe creștere economică durabilă, atragerea investițiilor și păstrarea capitalului uman în țară, și nu pe creșterea presiunii fiscale.

    Citiți și: Consiliul Investitorilor Străini (FIC) și-a desemnat noua echipă de conducere pentru 2025–2026. Gilles Ballot, CEO Carrefour România, ales Președinte

Continue Reading

BUSINESS

eMAG anunță afaceri în creștere cu 12% și investiții record de peste 1,2 miliarde de lei pentru anul următor în tehnologie, logistică și antreprenoriat

Published

on

Grupul eMAG continuă expansiunea puternică, raportând o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de lei în anul fiscal 2024-2025, cu 12% mai mare decât în perioada precedentă, compania anunțând investiții semnificative de peste 1,2 miliarde de lei pentru anul viitor, susținute de performanțe solide în România și de creșterea exporturilor realizate prin platforma Marketplace, de peste 552 milioane de lei, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Grupul eMAG a realizat în anul fiscal pe care l-a încheiat în martie 2025 o cifră de afaceri consolidată de 11,2 miliarde de lei, în creștere cu 12% față de anul anterior. În această perioadă, Grupul eMAG a plătit către stat taxe în valoare de 900 de milioane de lei. Compania anunță un nou plan de investiții de peste 1,2 miliarde de lei pentru următoarele 12 luni, direcționat către tehnologie, logistică și susținerea antreprenoriatului, iar prin acesta va continua să susțină dezvoltarea economiei digitale.

„Investițiile strategice pe care le-am realizat ne-au ajutat să dezvoltăm infrastructura regională prin care stimulăm creșterea comerțului online, generând beneficii reale pentru clienți, selleri și economie. Acest sector va avea în continuare o evoluție accelerată, determinată de evoluția tehnologiei, dar și de nevoile actuale ale oamenilor. Prin integrarea inteligenței artificiale experiența de shopping va deveni mai personală, iar procesul de listare a produselor și, implicit de dezvoltare a gamei de produse disponibile online, va fi accelerat. Astfel, clienții câștigă și mai mult timp, iar antreprenorii au acces la o platformă pe care o pot pune să lucreze și mai smart pentru dezvoltarea businessului lor la nivel național sau internațional. Anul acesta am prevăzut un buget de investiții de 1,2 miliarde de lei, cu 30% mai mare decât în anul fiscal încheiat, și ne propunem să continuăm să punem la lucru tehnologia românească pentru dezvoltarea antreprenoriatului românesc”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG Grup.

În România, veniturile realizate de eMAG în 2024 au atins 7,3 miliarde de lei, o creștere de 17% comparativ cu anul precedent. Dante International SA, compania care include eMAG România, Fashion Days România, vânzările eMAG Bulgaria și o parte din vânzările eMAG Ungaria, a realizat o cifră de afaceri de 9 miliarde de lei, în creștere cu 16% față de 2023.

Antreprenorii români au exportat produse de peste 552 milioane de lei prin eMAG Marketplace

În 2024, peste 10.000 de antreprenori români au vândut produse în afara țării prin eMAG Marketplace, în Bulgaria și Ungaria, marcând o creștere de 38% a numărului de selleri romani activi în programul cross-border. Valoarea totală a vânzărilor generate de aceștia s-a ridicat la 552 milioane de lei, în creștere cu peste 40% față de anul precedent.

În total, comunitatea eMAG Marketplace a ajuns la peste 64.000 de selleri în 2024, contribuind la un total de peste 28 milioane de oferte disponibile în România, 15 milioane în Bulgaria și 17 milioane în Ungaria.

Ce rol a avut AI pentru îmbunătățirea experienței clienților și sellerilor

Inteligența artificială a transformat experiența pe care o au clienții online, iar câteva dintre aplicațiile sale sunt:

  • Căutarea pe eMAG a devenit mai relevantă și mai ușor de folosit, inclusiv prin opțiuni vizuale precum eMAG Snap, care permite identificarea produselor dintr-o simplă fotografie. Faptul că utilizatorii găsesc rapid ceea ce caută se reflectă direct în comportamentul de cumpărare: în 2024, un client a achiziționat, în medie, 7 produse găsite prin metodele inteligente de căutare disponibile în platformă.
  • Algoritmii AI îi ajută pe clienți să descopere mai ușor produsele dorite și prin recomandările personalizate, care au generat 16,6% din totalul comenzilor plasate pe eMAG.
  • Interacțiunea cu clienții este acum mai rapidă și mai clară: 65% dintre solicitările clienților sunt gestionate de chatbotul Dana cu ajutorul AI, într-un limbaj simplu și personalizat, iar satisfacția clienților a crescut semnificativ, depasind 85%.
  • Simplificarea procesului de listare îi ajută pe antreprenorii din eMAG Marketplace, să adauge mai rapid și mai ușor produse în platformă. Astfel, clienții pot găsi într-o singură destinație online o gamă diversificată de oferte pentru orice nevoie. În 2024, peste 20 de milioane de produse au fost listate cu ajutorul AI, de cinci ori mai multe decât în urmă cu 2 ani.
  • Cu ajutorul algoritmilor AI, numărul clienților care beneficiază de o limită de credit în check-out a crescut cu 50% în 2024. 7 din 10 clienți eMAG pot opta pentru opțiunile de plată flexibilă disponibile în MyWallet, iar serviciul a înregistrat un scor de satisfacție de 92%, unul dintre cele mai mari din domeniul serviciilor financiare digitale.

Performanțe la nivelul companiilor din grup

  • Freshful a livrat 1,2 milioane de comenzi și a realizat o creștere cu 28% a vânzărilor, până la 357 milioane lei. În noiembrie 2024, a fost lansat programul Verde cu Freshful prin care, până în prezent, a colectat opt milioane de ambalaje SGR direct de la ușa clienților.
  • Flip a înregistrat o cifră de afaceri de 408 milioane de lei în anul fiscal încheiat în martie 2025, cu o creștere de 46% față de anul anterior și a depășit 660.000 de clienți unici. Începând cu luna iunie a acestui an, Flip devine a cincea aplicație disponibilă în Genius, alături de eMAG, Fashion Days, Freshful și Wolt.
  • Fashion Days a generat 58% din volumul vânzărilor prin utilizatorii Genius, 20% dintre comenzi au fost achitate prin MyWallet, iar 76% dintre comenzile din România au fost livrate la easybox.

Grupul eMAG are în portofoliu brandul eMAG, magazinul online Fashion Days, hipermarketul 100% online din România Freshful, magazinul specializat în produse IT şi electronice PC Garage, compania românească de curierat rapid, național și internațional Sameday, atelierul de reparații Depanero, cea mai relevantă platformă de recommerce din Europa de SE Flip și compania de servicii financiare HeyBlu.

Despre eMAG

Înființată în 2001, eMAG este un pionier al sectorului de comerţ online care s-a dezvoltat în România, Ungaria și Bulgaria cu obiectivul de a ajuta clienții din întreaga regiune să economisească timp și bani. Cu o gamă de produse în continuă creștere pe care le pune la dispoziția clienților împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde. Clienții din România ai platformei beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, servicii flexibile de plată din contul eMAG/MyWallet, și abonamentul cu livrare gratuită Genius în patru aplicații de comerț electronic (eMAG, Wolt, Fashion Days, Freshful și Flip). Cu ajutorul eMAG Marketplace, antreprenorii români care vând pe platformă au la dispoziție o serie de programe și instrumente care îi ajută să își scaleze business-ul în Europa Centrală și de Est: Fulfilment by eMAG, Genius easybox, eMAG Ads sau campaniile desfășurate pe platformă sunt doar câteva dintre acestea. Pentru mai multe informații despre eMAG, accesați about.emag.ro. 

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
NATO53 minutes ago

România a preluat pentru șase luni comanda Grupului operativ pentru combaterea minelor marine din Marea Neagră

U.E.16 hours ago

Merz, relativ optimist privind încheierea iminentă a unui acord comercial între UE și SUA

REPUBLICA MOLDOVA17 hours ago

MAE: “Din motive de siguranța națională” România a dispus măsura nepermiterii intrării pe teritoriul național pentru primarul Chișinăului, Ion Ceban

PARLAMENTUL EUROPEAN17 hours ago

Piotr Serafin dezvăluie în PE că bugetul pe termen lung al UE post-2027 va acorda un rol important cheltuielilor pentru apărare fără a afecta modelul social european

PARLAMENTUL EUROPEAN18 hours ago

PE: Georgia este victima capturării ilicite a instituțiilor statului de către actuala putere

INTERNAȚIONAL18 hours ago

Mijloacele diplomatice de soluționare a războiului din Ucraina au fost epuizate, consideră cancelarul german Friedrich Merz

PARLAMENTUL EUROPEAN19 hours ago

Parlamentul European susține eliminarea actualei scutiri de taxe vamale pentru coletele din magazinele online din afara UE care au o valoare mai mică de 150 de euro

Bugetul UE20 hours ago

Consiliul propune un buget european pentru 2026 care să răspundă nevoilor comune ale statelor membre. Urmează negocieri cu Parlamentul European

PARLAMENTUL EUROPEAN20 hours ago

Deputații europeni sprijină deblocarea a 280 milioane de euro din Fondul de Solidaritate al UE pentru țările afectate de inundații

INTERNAȚIONAL20 hours ago

Spania apelează la sprijinul OCDE. Premierul Pedro Sanchez anunță un „plan de luptă împotriva corupției” elaborat împreună cu Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică

CHINA2 days ago

UE nu dorește să se decupleze de China, dar își va apăra întotdeauna interesele, subliniază Ursula von der Leyen, prezentându-le eurodeputaților trei priorități pentru o relație bazată pe predictibilitate și fiabilitate

ROMÂNIA2 weeks ago

Prelungirea PNRR presupune un proces decizional complet inițiat de CE și nu este fezabilă din perspectiva timpului, afirmă noul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene

ROMÂNIA3 weeks ago

Bogdan Ivan anunță că a transmis oficial Comisiei Europene proiectul pentru construirea unei giga-fabrici de inteligență artificială în România: Devenim un hub regional al tehnologiilor emergente

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE3 weeks ago

Luca Niculescu anunță lansarea unei campanii prin care le explică românilor „într-un limbaj clar, prietenos și interesant” aderarea României la OCDE: „Va însemna că vom juca în prima ligă a economiilor mondiale”

ROMÂNIA3 weeks ago

Predoiu: Legăturile economice și comerciale româno-germane au ajuns la cel mai înalt nivel din ultimii 20 de ani

U.E.3 weeks ago

UE nu susține o schimbare de regim în Iran și insistă asupra unei soluții diplomatice: Securitatea durabilă nu se construiește prin acțiune militară

INTERNAȚIONAL4 weeks ago

Premierul Spaniei le cere scuze cetățenilor pentru scandalul de corupție din Partidul Socialist: Sunt „profund indignat”. Trebuie să existe toleranță zero față de corupție

INTERNAȚIONAL4 weeks ago

Zelenski, după trilaterala cu Maia Sandu și Nicușor Dan: Împreună cu România vom ajuta Moldova să reziste influenței distructive a Rusiei

COMISIA EUROPEANA1 month ago

Sebastian Burduja i-a transmis comisarului european pentru Energie că închiderea centralelor pe cărbune în 2026 nu este fezabilă în lipsa unor alternative solide: Ar vulnerabiliza sistemul energetic național

ROMÂNIA1 month ago

Premierul interimar Cătălin Predoiu: Italia și România dau împreună voce unei Europe coerente, hotărâte și solidare

Trending