Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Studiu: 43% dintre liceenii români au dat share la informații false. Proiectul „Găina care a născut pui vii” continuă educarea liceenilor despre fake news

Published

on

Aproximativ 43% dintre liceeni au dat share la informații despre care au aflat ulterior că erau false, relevă un studiu realizat în luna septembrie, în mediul urban, de Școala de Valori și Unlock Market Resarch.

Studiul arată că tinerii de liceu cu vârste cuprinse între 16 și 19 ani sunt vulnerabili la fenomenul fake news, care a luat amploare în ultima perioadă și că ei au nevoie de educație și dezvoltarea gândirii critice, care să îi facă reținuți în a crede și răspândi informații false.

Acesta este și scopul proiectului intitulat „Găina care a născut pui vii”, un proiect de media literacy destinat liceenilor, inițiat de Ana-Maria Diceanu, specialist în comunicarea de criză și jurnalistul Tudor Mușat, alături de Școala de Valori&WizeGen. După lansarea proiectului și primele cursuri din primăvara acestui an, cei doi au reînceput întâlnirile cu liceeni în București, urmând să meargă la Brăila, Focșani, Câmpulung, Pitești.

La discuțiile cu Ana-Maria Diceanu și Tudor Mușat elevii învață cum să interpreteze știrile, cum să depisteze știrile false, cum să dea share unei informații în mod responsabil și, de asemenea, cum elaboreze content în social media fără să lezeze pe nimeni. Cei doi își propun să ajungă până la finalul anului la circa 1000 de elevi din toată țara.

„Îmi place foarte mult să lucrez cu tinerii, să îi ajut la descifrarea informațiilor pentru că de fapt îi ajut să descifreze viața și este un sentiment minunat să vezi că ai contribuit cu ceva la formarea unui om corect și responsabil. Constat cu plăcere că s-au înmulțit inițiativele împotriva fake news și în societatea românească, mă bucur că există acest trend și că noi putem să contribuim la el. Sper și cred că astfel tinerii din România vor deveni mai atenți când citesc, scriu și răspândesc informații și vom reuși să facem împreună un pas spre o societate mai bună pentru toți”, spune Ana-Maria Diceanu, specialist în comunicare.

La cursuri, liceenii vor învăța ce întrebări să își pună pentru a verifica veridicitatea informațiilor pe care le citesc, care este diferența între știre și advertorial, cum iau naștere știrile, care este diferenta între mass-media și social media și ce înseamnă să fii responsabil în social media.

Acest proiect derulat de Școala de Valori este susținut de Lidl Romania prin programul său de grant-uri „Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun”. Cu ajutorul Lidl România, va fi lansat anul acesta și un ghid pentru profesori, astfel încât ei să poată continua educarea tinerilor în vederea înțelegerii fenomenului de fake news și dezvoltarea unei gândiri critice. Școala de Valori&WizeGen va pune la dispoziția profesorilor suportul de curs creat în acest sens. Astfel, profesorii vor putea continua la clasă lecțiile despre fake news și consumul responsabil de mass-media.

Programul se desfășoară în liceele partenere Asociației Școala de Valori. Programul are două până la șase ateliere per liceu, centrate pe educație experiențială și sunt prezentate elevilor într-o manieră atractivă, practică și inspirațională. Programul nu implică vreun cost din partea participanților. Elevii vor avea ocazia să intre în contact cu cele mai actuale noțiuni referitoare la media literacy, redactând revista/ziarul liceului prin intermediul cunoștințelor dobândite infuzat pe parcursul atelierelor de cei doi traineri.

„Transformările tehnologice recente care au afectat industria comunicării și societatea în general au adus lucruri bune, inovative, care ne ușurează viața, dar care aduc în prim plan și probleme în ceea ce privește adevărul și valorile pe care se bazează omenirea. Acum, adevărul poate fi alterat cu ușurință, iar media așa-zis tradițională a intrat și ea în zona fake news. Mulți conștientizează că este o problemă globală și încearcă să găsească soluții, deoarece este nevoie ca societatea să rămână bazată pe valori sănătoase care susțin progresul și dezvoltarea sustenabilă. Toți suntem supuși unui bombardament informațional și de multe ori nu avem timp să discernem între diferite informații din diverse domenii. De aceea, este esențial să devenim deschişi la a analiza situaţiile curente din mai multe perspective, să ne dezvoltăm capacitatea de a înţelege semnificaţiile informațiilor și să le filtrăm pe cele reale și de valoare. Acest proiect se adreseză tinerilor care își formează găndirea și modul de viață și este potrivit pentru toți românii, care pot deveni astfel mai responsabili de informațiile pe care le vehiculează”, spune Silvia Bogdan, Președinte @ Școala de Valori.

# # #

DespreȘcoala de Valori&WizeGen

Şcoala de Valori este o organizaţie non-guvernamentală modernă ce are ca viziune dezvoltarea unei societăţi bazate pe valori prin educaţie inovatoare. Punem sub semnul întrebării graniţele educaţiei tradiţionale şi creăm oportunitățitinerilorcare prin intermediul programelor noastre își dezvoltă abilități pentru viață, în lumea digitală de astăzi. Cu noi, tinerii pot să-și descopere potențialul neexplorat, să învețe cum să acceseze informaţii relevante, să treacă prin experienţe de formare a caracterului și fundamentare a valorilor personale, să interacţioneze cu modele pozitive, să facă alegeri informate, pe propriile picioare, și să acționeze cu autonomie, responsabilitate și integritate (www.scoaladevalori.ro).

WizeGen este specializată în crearea de ecosisteme de învățare care fac posibilă colaborarea eficientă și inspirată între Baby Boomers, Generația X, Millenials și Generația Z. WizeGen dezvoltă produse educaționale integrate, care pregătesc companiile să-și creeze strategii mai inteligente, metodologii de lucru mai versatile și procese mai sofisticate, adaptate noilor generații. WizeGen oferă companiilor consultanță în regândirea modelului de business, din perspective lucrului cu și pentru tineri. WizeGen este o inițiativă lansată după 8 ani de expertiză în proiecte educaționale, prin cercetarea a mai mult de 30.000 de tineri și implementarea de proiecte pentru adolescenți și studenți, cu zeci de organizații. Asociația Școala de Valori este membru fondator și acționar unic al WizeGen.

Noi, la Școala de Valori și WizeGen, căutăm cele mai relevante insight-uri despre generații, cu scopul de a crea context potrivite în care tinerii și adulții acceptă deliberat să lucreze împreună, fac schimb real de valoare și își dezvoltă voit instincte de învățare pe parcursul întregii vieți.

Despre traineri

Tudor Mușat lucrează înaudio-vizual de 20 de ani, timp în care a realizat programe de știri la Radio Total, BBC Londra, Realitatea TV, iar acum la Digi 24. Sustine cursuri de jurnalism si comunicare si este invitat adesea ca vorbitor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării.

Ana-Maria Diceanu are o experiență în comunicare de peste 18 ani și este unul dintre cei mai apreciați specialiști în comunicarea de criză din România. În ultimii doi ani și-a dedicate timp și resurse pentru educarea pieței privind evaluarea impactului activităților de relații publice în business-ul companiilor.

Despre Lidl

Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a își îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura viitorul pentru Lidl și pentru societate. Compania se implică active în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, în cadrul a 5 piloni principali: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri. 

 

 

.

COMUNICATE DE PRESĂ

Studiu preferințe de vacanță în România: Măsurile de siguranță bine puse la punct și accesul la natură, prioritățile românilor în alegerea unei destinații de vacanță post-pandemie

Published

on

Măsurile de siguranță bine puse la punct (igienă impecabilă, condiții de distanțare) și accesul la natură sunt prioritățile românilor în alegerea unei destinații de vacanță post-pandemie în România, conform unui studiu despre preferințele de vacanță, realizat de ISense Solutions pentru Green Village 4* Resort din Delta Dunării, în intervalul 15-20 mai. Aproximativ 8 din 10 dintre repondenți au declarat că aceste criterii sunt mai importante decât prețurile mici (4 din 10), decât prezența unor facilități de sport, distracție, pentru copii sau a unor experiențe culinare speciale, se arată într-in comunicat remis caleaeuropeana.ro.

Teama de potențialele riscuri ale unei călătorii cu avionul, precum și dorința de a rămâne aproape de casă, într-un spațiu cât mai sigur, îi fac pe pe mulți români să ia în calcul anul acesta un sejur în România. Cum ar trebui să arate însă o astfel de vacanță?

Vacanță la mare

2 din 3 repondenți își doresc o vacanță la mare. Anul acesta însă, majoritatea ar prefera mai degrabă o plajă mai sălbatică și mai puțin populată (8 din 10 repondenți)  decât una cu amenajări (21%), și o cazare mai izolată (55%) decât un hotel în stațiune.

Vacanță în izolare

Circa 20% dintre repondenți au spus că izolarea e, de asemenea, un criteriu important de selecție a destinației de vacanță anul acesta. Repondenții au facut și un top al celor mai izolate și protejate zone turistice din România:  Delta Dunării  este pe primul loc, cu 62% dintre răspunsuri, urmată îndeaproape de satele săsești (60%) și Cazanele Dunării (43%). 8 din 10 repondenți au spus că ar lua în calcul o vacanță în Sfântu Gheorghe, în Delta Dunării, acesta fiind un loc cu adevărat izolat.

„Credem că anul acesta, Delta Dunării va fi destinația ideală pentru turiștii care își doresc o vacanță pe litoral sau o evadare în natură, lipsită de griji şi plină de experiențe memorabile. Delta Dunării este o zonă cu natură sălbatică și miraculoasă, dar și cu ieșire la Marea Neagră,  prin cea mai lungă fâșie de plajă din România. Sunt în continuare mulți români care nu fost niciodată în Deltă, dar care iau acum în calcul această opțiune de vacanță, pentru că este un loc izolat și exotic în același timp, dar mai accesibil decât  vacanțele peste hotare și fără riscuri de călătorie. Noi ne-am pregătit cu toate măsurile de siguranță recomandate de autorități, avem deja rezervări pentru perioada verii și persoane nerăbdătoare, care ne scriu pe toate canalele posibile în așteptarea vacanței”, spune Dragoș Anastasiu, proprietar Green Village 4* Resort.

Green Village 4* Resort din Delta Dunării și-a reluat activitatea în condiții de maximă siguranță

Resortul de patru stele Green Village, din Sfântu Gheorghe, jud. Tulcea, și-a redeschis porțile din 15 mai și este gata să primească turiștii dornici de activități în Delta Dunării, în condiții de maximă siguranță.  Cu o suprafață de 30.000 mp, Green Village este dispus într-un sistem pavilionar, care asigură distanțarea socială. Complexul este împărțit în 3 zone de cazare, amplasate la distanță mare una față de celelalte. Accesul în camere se efectuează din exterior, iar turiștii evită astfel trecerea prin holuri comune.

Procedurile de igienă si dezinfecție sunt aplicate cu rigurozitate în interiorul complexului, iar personalul de serviciu este încontinuu instruit în acest sens. La toate intrările publice au fost instalate dozatoare cu soluții dezinfectante, iar curățenia în spațiile publice se realizează cu o frecvență mult mai mare, cu ajutorul produselor dezinfectante profesionale. Alte măsuri de siguranță se referă la procedura de check-in în resort, acum în regim express, cu contact cât mai redus cu personalul resort-ului și check-out pe bază de programare. Servirea meselor și a băuturilor se realizează direct în cameră, pe terasele proprii sau în balcoanele camerelor.

Despre Green Village 4* Resort

Amplasat în localitatea Sfântu Gheorghe din Delta Dunării, Green Village 4* Resort  înseamnă deopotrivă o vacanță pe litoral și o evadare în inima deltei.  Resortul oferă servicii de calitate prin spaţii de cazare generoase, săli de conferință, agrement, cinema, loc de joacă pentru copii, centru SPA, spălătorie – călcătorie proprie, braserie, restaurant cu bar și terasă în aer liber cu vedere la Dunăre.

Green Village 4* Resort se împarte în 3 zone de cazare și servicii – Zona Egreta, zona Stârcul Alb și zona Lebăda și Pelicanul.

Resort-ul cuprinde 89 de camere confortabile, dintre care 58 de camere duble, 30 de apartamente cu living, spațiu sanitar la parter și un dormitor la etaj precum și o vilă cu living și spațiu sanitar la parter cu două dormitoare la etaj, fiecare cu baie proprie.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Societatea de Stomatologie Estetică din România organizează online cea de-a 17-a ediție a Congresului Internațional de Stomatologie Estetică

Published

on

Societatea de Stomatologie Estetică din România organizeaza in perioada 21-23 mai cea de-a de-a 17-a editie a Congresului International de Stomatologie Estetica, eveniment care anul acesta se desfasoara online pe fondul pandemiei de coronavirus.

“Este vremea schimbarii. Iar noi, Societatea de Stomatologie Estetică din România, ne bucuram ca intr-un moment in care ar trebui sa pastram distanta, am reusit sa fim impreuna, ca in fiecare an, de 17 ani. Chiar si in acest an, in conditiile actuale, peste 1500 de participanti din 30 de tari vor fi impreuna alaturi de noi la cea de-a 17 a editie a congresului International de Stomatologie Estetica ce se va desfasura in perioada 21-23.05.2020″, informeaza un comunicat remis CaleaEuropeana.ro

Dr Mauro Fradeani, Dr Walter Devoto, Prof Dr Anton Sculean si multi alti speakeri, printre cei mai importanti specialisti in estetica dentara, implantologie, parodontologie, protetica  din tari precum Elvetia, Italia, Germania, Portugalia, SUA, Canada, Franta sau Marea Britanie vor lua parte la acest eveniment.

“Intotdeauna SSER a fost un deschizator de drumuri. Decizia organizarii unui eveniment online de anvergura globala a venit ca urmare a experientei acumulate in 17 ani de existenta si a existentei unei echipe fantastice in cadrul SSER. A fost provocator, iar rezultatele certificate prin numarul mare de participanti confirma succesul nostru”. a declarat medicul Florin Lazarescu, membru fondator al Societatii de Stomatologie Estetica din Romania si presedinte al Societatii Europene de Cosmetica Dentara.

Programul congresului poate fi vizualizat aici. Lista vorbitorilor pe parcursul celor trei zile de congres este disponibilă aici.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Liga Studenților Români din Străinătate (LSRS) lansează platforma INTU România, dedicată stagiilor de practică de tip internship pentru tineri

Published

on

Liga Studentilor Români din Străinătate (LSRS), Uniunea Studenților din România (USR) și Federația Asociațiilor Studenților în Medicină din România (FASMR) vor lansa pe data de 18 Mai INTU, cel mai ambițios proiect studențesc din România.

Lansarea platformei va avea loc luni pe Zoom, 18 Mai, ora 20:00, conferința fiind transmisă live și pe Facebook.

“Pentru marcarea acesteia am ales să strângem împreună oameni avizați în domeniul de business, alături de reprezentanții asociațiilor fondatoare pentru a dezbate puțin tema “internships in 2020”. Ne face mare plăcere să îi avem alături de noi pe Felix Pătrășcanu și pe Marius Bostan din partea Repatriot și CTO Orange, Emmanuel Chautard”, transmite LSRS într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Potrivit sursei citate, platforma INTU ia naștere dintr-un efort agregat și o dorință comună a celor mai mari asociații studențești din România de a orienta studenții și tinerii spre oportunitățile din țară.

“Astfel, dorim să le promovăm tinerilor români șansa de a experimenta diferite posibilități de carieră cu scopul de a formula decizii referitoare la un potențial parcurs profesional în România. În același timp, mesajul transmis de către organizațiile fondatoare este un mesaj de unitate, comuniune și dezvoltare”, subliniază LSRS.

INTU este o platformă online, creată de către studenți și dedicată anunțurilor pentru stagii de practică de tip internship pentru tineri, aceasta fiind promovată prin cele 15 filiale internaționale LSRS, 111 asociații studențești reunite prin USR, 11 asociații de studenți la medicina reunite prin FASMR și prin parteneri.

“Dorim să oferim studenților români șansa de a forma abilități esențiale în vederea obținerii unui loc de muncă odată cu finalizarea studiilor, cât și oportunitatea de a intra în contact cu valorile, practicile și cultura organizațională a companiilor din România”, mai arată sursa citată.

“Deși este la început, proiectul beneficiază de susținători foarte importanți. Unul dintre aceștia este Repatriot, colaborator și prieten LSRS de mai bine de un an. În acest stadiu al proiectului este critică promovarea și adunarea nu doar de colaboratori pentru stagii, ci și de parteneri media sau parteneri strategici. Pe lângă promovarea conceptului de internship, în viitor cu sprijinul universităților, mediului de business și al Guvernului României ne propunem să dezvoltăm un model de internship agreat de toate părțile. Scopul este rezolvarea unei probleme identificate de mediul studențesc la nivelul stagiilor mediocre care nu aduc un beneficiu real dezvoltării aptitudinilor studenților”, mai precizează LSRS.

În raport cu actualul context cauzat de COVID-19, proiectul reprezintă o oportunitate excelentă prin care ne putem asigura că viitorii studenți sunt pregătiți și deprind abilitățile necesare viitoarelor joburi, conchide sursa citată.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending