Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Studiu: 43% dintre liceenii români au dat share la informații false. Proiectul „Găina care a născut pui vii” continuă educarea liceenilor despre fake news

Published

on

Aproximativ 43% dintre liceeni au dat share la informații despre care au aflat ulterior că erau false, relevă un studiu realizat în luna septembrie, în mediul urban, de Școala de Valori și Unlock Market Resarch.

Studiul arată că tinerii de liceu cu vârste cuprinse între 16 și 19 ani sunt vulnerabili la fenomenul fake news, care a luat amploare în ultima perioadă și că ei au nevoie de educație și dezvoltarea gândirii critice, care să îi facă reținuți în a crede și răspândi informații false.

Acesta este și scopul proiectului intitulat „Găina care a născut pui vii”, un proiect de media literacy destinat liceenilor, inițiat de Ana-Maria Diceanu, specialist în comunicarea de criză și jurnalistul Tudor Mușat, alături de Școala de Valori&WizeGen. După lansarea proiectului și primele cursuri din primăvara acestui an, cei doi au reînceput întâlnirile cu liceeni în București, urmând să meargă la Brăila, Focșani, Câmpulung, Pitești.

La discuțiile cu Ana-Maria Diceanu și Tudor Mușat elevii învață cum să interpreteze știrile, cum să depisteze știrile false, cum să dea share unei informații în mod responsabil și, de asemenea, cum elaboreze content în social media fără să lezeze pe nimeni. Cei doi își propun să ajungă până la finalul anului la circa 1000 de elevi din toată țara.

„Îmi place foarte mult să lucrez cu tinerii, să îi ajut la descifrarea informațiilor pentru că de fapt îi ajut să descifreze viața și este un sentiment minunat să vezi că ai contribuit cu ceva la formarea unui om corect și responsabil. Constat cu plăcere că s-au înmulțit inițiativele împotriva fake news și în societatea românească, mă bucur că există acest trend și că noi putem să contribuim la el. Sper și cred că astfel tinerii din România vor deveni mai atenți când citesc, scriu și răspândesc informații și vom reuși să facem împreună un pas spre o societate mai bună pentru toți”, spune Ana-Maria Diceanu, specialist în comunicare.

La cursuri, liceenii vor învăța ce întrebări să își pună pentru a verifica veridicitatea informațiilor pe care le citesc, care este diferența între știre și advertorial, cum iau naștere știrile, care este diferenta între mass-media și social media și ce înseamnă să fii responsabil în social media.

Acest proiect derulat de Școala de Valori este susținut de Lidl Romania prin programul său de grant-uri „Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun”. Cu ajutorul Lidl România, va fi lansat anul acesta și un ghid pentru profesori, astfel încât ei să poată continua educarea tinerilor în vederea înțelegerii fenomenului de fake news și dezvoltarea unei gândiri critice. Școala de Valori&WizeGen va pune la dispoziția profesorilor suportul de curs creat în acest sens. Astfel, profesorii vor putea continua la clasă lecțiile despre fake news și consumul responsabil de mass-media.

Programul se desfășoară în liceele partenere Asociației Școala de Valori. Programul are două până la șase ateliere per liceu, centrate pe educație experiențială și sunt prezentate elevilor într-o manieră atractivă, practică și inspirațională. Programul nu implică vreun cost din partea participanților. Elevii vor avea ocazia să intre în contact cu cele mai actuale noțiuni referitoare la media literacy, redactând revista/ziarul liceului prin intermediul cunoștințelor dobândite infuzat pe parcursul atelierelor de cei doi traineri.

„Transformările tehnologice recente care au afectat industria comunicării și societatea în general au adus lucruri bune, inovative, care ne ușurează viața, dar care aduc în prim plan și probleme în ceea ce privește adevărul și valorile pe care se bazează omenirea. Acum, adevărul poate fi alterat cu ușurință, iar media așa-zis tradițională a intrat și ea în zona fake news. Mulți conștientizează că este o problemă globală și încearcă să găsească soluții, deoarece este nevoie ca societatea să rămână bazată pe valori sănătoase care susțin progresul și dezvoltarea sustenabilă. Toți suntem supuși unui bombardament informațional și de multe ori nu avem timp să discernem între diferite informații din diverse domenii. De aceea, este esențial să devenim deschişi la a analiza situaţiile curente din mai multe perspective, să ne dezvoltăm capacitatea de a înţelege semnificaţiile informațiilor și să le filtrăm pe cele reale și de valoare. Acest proiect se adreseză tinerilor care își formează găndirea și modul de viață și este potrivit pentru toți românii, care pot deveni astfel mai responsabili de informațiile pe care le vehiculează”, spune Silvia Bogdan, Președinte @ Școala de Valori.

# # #

DespreȘcoala de Valori&WizeGen

Şcoala de Valori este o organizaţie non-guvernamentală modernă ce are ca viziune dezvoltarea unei societăţi bazate pe valori prin educaţie inovatoare. Punem sub semnul întrebării graniţele educaţiei tradiţionale şi creăm oportunitățitinerilorcare prin intermediul programelor noastre își dezvoltă abilități pentru viață, în lumea digitală de astăzi. Cu noi, tinerii pot să-și descopere potențialul neexplorat, să învețe cum să acceseze informaţii relevante, să treacă prin experienţe de formare a caracterului și fundamentare a valorilor personale, să interacţioneze cu modele pozitive, să facă alegeri informate, pe propriile picioare, și să acționeze cu autonomie, responsabilitate și integritate (www.scoaladevalori.ro).

WizeGen este specializată în crearea de ecosisteme de învățare care fac posibilă colaborarea eficientă și inspirată între Baby Boomers, Generația X, Millenials și Generația Z. WizeGen dezvoltă produse educaționale integrate, care pregătesc companiile să-și creeze strategii mai inteligente, metodologii de lucru mai versatile și procese mai sofisticate, adaptate noilor generații. WizeGen oferă companiilor consultanță în regândirea modelului de business, din perspective lucrului cu și pentru tineri. WizeGen este o inițiativă lansată după 8 ani de expertiză în proiecte educaționale, prin cercetarea a mai mult de 30.000 de tineri și implementarea de proiecte pentru adolescenți și studenți, cu zeci de organizații. Asociația Școala de Valori este membru fondator și acționar unic al WizeGen.

Noi, la Școala de Valori și WizeGen, căutăm cele mai relevante insight-uri despre generații, cu scopul de a crea context potrivite în care tinerii și adulții acceptă deliberat să lucreze împreună, fac schimb real de valoare și își dezvoltă voit instincte de învățare pe parcursul întregii vieți.

Despre traineri

Tudor Mușat lucrează înaudio-vizual de 20 de ani, timp în care a realizat programe de știri la Radio Total, BBC Londra, Realitatea TV, iar acum la Digi 24. Sustine cursuri de jurnalism si comunicare si este invitat adesea ca vorbitor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării.

Ana-Maria Diceanu are o experiență în comunicare de peste 18 ani și este unul dintre cei mai apreciați specialiști în comunicarea de criză din România. În ultimii doi ani și-a dedicate timp și resurse pentru educarea pieței privind evaluarea impactului activităților de relații publice în business-ul companiilor.

Despre Lidl

Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a își îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura viitorul pentru Lidl și pentru societate. Compania se implică active în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, în cadrul a 5 piloni principali: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri. 

 

 

.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

COMUNICATE DE PRESĂ

BEI acordă României asistență tehnică suplimentară la implementarea proiectelor și creșterea absorbției fondurilor europene. Construcția spitalelor regionale, printre proiectele vizate

Published

on

@romania2019.eu/Flickr

Banca Europeană de Investiții (BEI) își extinde serviciile de asistență tehnică pentru îmbunătățirea implementării proiectelor și creșterea absorbției fondurilor europene în România prin intermediul unor acorduri în valoare de 20 mil. EURO. Aceste acorduri de servicii de asistență tehnică pentru implementarea proiectelor (ASATIP) au fost semnate cu Ministerul Sănătății (MS) pentru asistență tehnică pentru construcția a trei spitale regionale de urgență în Iași, Cluj și Craiova și Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru îmbunătățirea mecanismelor de control în sectorul achizițiilor publice și înființarea unităților centrale de achiziții la nivel local, potrivit unui comunicat de presă remis CaleaEuropeana.ro

Începând cu 2012, BEI acordă autorităților din România sprijin în implementarea proiectelor cu scopul de a consolida implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene. Astfel sunt îmbinate expertiza specialiștilor BEI și a consultanților terțe părți pentru a sprijini implementarea proiectelor și consolidarea capacității. Experții BEI lucrează alături de instituțiile române în realizarea proiectelor strategice și complexe, punând la dispoziție o gamă de servicii personalizate de asistență tehnică, ce nu sunt disponibile pe piață.

Programul de asistență tehnică în implementarea proiectelor s-a dovedit a fi o initițiativă de succes în accelerarea implementării proiectelor finanțate din fonduri europene în România. A adus rezultate tangibile și concrete pentru autorități și promoterii proiectelor din România. De asemenea, programul aduce o puternică adiționalitate, abordând investițiile suboptimale și decalajele de capacitate ale beneficiarilor și vine să completeze programele de asistență tehnică cum ar fi Platforma Europeană de Consiliere în Materie de Investiții – Advisory Hub sau JASPERS, acordând sprijin activ și răspunzând eficient nevoilor din România și Bulgaria în abordarea provocărilor din implementarea proiectelor.

Vicepreședintele BEI, Andrew McDowell a declarat:

“Serviciile de asistență tehnică reprezintă un foarte bun mijloc de a ajuta România în pregătirea proiectelor de importanță strategică pentru țară, care pot atrage fondurile europene, inclusiv împrumuturi BEI. În situația de față, vom acorda servicii de asistență tehnică în pregătirea proiectării și construcției a trei spitale regionale de urgență mult așteptate în Iași, Cluj Napoca și Craiova. De asemenea, sprijinul acordat de BEI Agenției Naționale pentru Achiziții Publice va îmbunătăți mecanismele de control pentru a preveni risipa și a economisi banii contribuabililor prin achiziții centrale regionale eficiente.”

Ministrul sănătății, Sorina Pintea, a declarat: “Mai facem astăzi un pas important pentru construcția celor 3 spitalele regionale din Iași, Cluj Napoca și Craiova. În cadrul  Acordului de asistență tehnică vom beneficia din partea experților BEI de consiliere pentru proiectare, supraveghere și construcția celor 3 spitale regionale. Continuăm, în acest fel, colaborarea și trecem de la faza de pregătire la cea de implementare a proiectelor de construcție a spitalelor regionale”

“Prin asistența tehnică furnizată de BEI, ANAP va continua procesul de consolidare a reformei controlului ex-ante, astfel încât acesta să se desfășoare în linie cu Strategia națională în domeniul achizițiilor publice. Precizez că este esențial pentru autoritățile contractante ca verificarea ex-ante făcută de observatorii noștri, văzută până acum în piață ca un călcâi al lui Ahile, să funcționeze la parametrii optimi”.

Președintele ANAP, Bogdan Pușcaș, a declarat: 

,,De asemenea, fac precizarea că experții Băncii vor sprijini Agenția în configurarea unor unități de achiziții centralizate la nivel local. Aceste unități vor aduce o serie de avantaje pentru sistemul de achiziții din România, precum transparența în cheltuirea banilor publici sau o putere de negociere mai mare ca urmare a volumelor ridicate de achiziții”.

Spitale regionale de urgență 

Primul Acord de servicii de asistență tehnică pentru implementarea proiectelor (ASATIP) semnat cu Ministerul Sănătății formalizează angajamentul experților BEI sprijiniți de consultanții terțe părți în acordarea de asistență tehnică pentru construcția a trei spitale regionale de urgență în Iași, Cluj și Craiova. Implementarea cu succes a proiectului va îmbunătăți infrastructura din sectorul sanitar în cele trei regiuni și va contribui la realizarea obiectivului politicii de coeziune. De asemenea, va consolida capacitatea Ministerului Sănătății de a implementa singur proiecte similare de spitale regionale. Echipa BEI va acorda sprijin unității de implementare a proiectului pentru a facilita procedura de achiziție, implementarea, managementului contractului și finalizarea cu succes a acestul proiect etalon.

Achiziții publice

Cel de-al doilea Acord semnat cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice va complementa realizările din primul acord rezultatele prin acordarea de sprijin ANAP în îmbunătățirea controlului ex-ante  realizat de Agenție și în crearea de valoare adăugată pentru contribuabili prin achizițiile centrale regionale.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Compania TAROM recrutează 2 copiloți Airbus. Aflați mai multe despre selecția candidaților

Published

on

© TAROM/ Facebook

Compania TAROM recrutează 2 copiloți Airbus pe perioada determinata de 6 luni, cu posibilitate de prelungire a contractului. Aplicațiile pot fi depuse personal sau online până la data de 12.07.2019 inclusiv

Pentru ocuparea posturilor de Copilot, candidații trebuie să parcurgă o etapă de selecție, care presupune susținerea și promovarea următoarelor probe:

Test scris de specialitate – verificarea cunostintelor teoretice din meteorologie, aerodinamica, navigatie, legislatie aeriana – proba eliminatorie, nota minima de promovare 7.50;

Interviu – proba eliminatorie, nota minima de promovare 7.50 ;

Verificarea cunostintelor practice – simulator.

*Nota : Pentru piloti cu experienta peste 1000 ore transport comercial/cariera – fara test scris de specialitate.

Bibliografia necesară:

Meteorologie, Navigatie, Aerodinamica, Legislatie aeronautica, AFM, FCOM, FCTM Airbus A320.

Condiţiile pentru ocuparea postului sunt următoarele:

Detinere Licenta ATPL(A) sau frozen ATPL(A) in termen de valabilitate;

Licenta medicala clasa 1- valida ;

Type Rating A320 valid ;

Experienta de zbor : minim 500 de ore transport comercial/ cariera ;

Detinator Certificat de operator radiotelefonist;

Nivel de engleza : minim 4 conform ICAO.

Mai multe informații privind documentația necesară ocupării postului de copilot Airbus, AICI

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Compania aeriană națională TAROM recrutează șapte copiloți Boeing 737. Care sunt criteriile de eligibilitate

Published

on

© TAROM/ Facebook

Compania aeriană națională TAROM recrutează 7 copiloți Boeing 737.

Potrivit unui anunț postat pe pagina de Facebook, cei care doresc să ocupe unul dintre posturile scoase la concurs trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

1. deținere Licență ATPL (A) sau frozen ATPL (A) în termen de valabilitate,

2. licență medicală clasa 1 – validă,

3. Type Rating B737, valid – obligatoriu ( simulator efectuat în ultimele 12 luni),

4. experiență de zbor: minimum 500 de ore transport comercial/carieră,

5. deținător Certificat de operator radiotelefonist,

6. nivel de engleză: minimum 4 conform ICAO.

Pentru a putea trece etapa de selecție, candidații trebuie să depună obligatoriu următoarele documente/dovezi:

1. cerere de angajare sau scrisoare de intenție – obligatoriu,

2. Curriculum Vitae (C.V.) detaliat – obligatoriu,

3. copie licență medicală clasa 1, validă – obligatorie,

copie licență ATPL (A) sau frozen ATPL (A) în termen de valabilitate – obligatoriu,

4. copie Type Rating B737 – obligatoriu

5. pilot log book (ultimele trei pagini) sau dovadă ore de zbor – obligatoriu,

6. copie certificat medical clasa I – obligatoriu,

7. adeverință medicală familie – obligatoriu,

8. recordul profesional (evenimente de aviație civilă în care a fost implicat – dacă este cazul),

9. copie ultimele simulatoare și line-check-uri – obligatoriu.

Cei care doresc să se înscrie la concurs, trebuie să parcursă următoarea bibliongrafie: meteorologie, navigație, aerodinamică, legislația aeronautică, FCOM B737, FCTM B737.

Concursul este structurat pe trei etape de selecție:

1. test scris de specialitate, verificarea cunoștințelor teoretice din meteorologie, navigație, aerodinamică, legislația aeronautică. Această probă este eliminatorie, nota minimă de promovare fiind 7.50.

Piloții cu experiență de peste 1000 de ore de transport comercial/carieră nu vor participa la testul scris de specialitate. Aceștia vor susține următoareel două probe.

2. interviul, care este eliminatoriu, nota minimă de promovare fiind de 7.50.

3. verificarea cunoștințelor practice – simulator.

Candidații care au fost declarați respinși la selecțiile anterioare organizate de compania națională TAROM, nu vor putea aplica decât după minimum 12 luni de la ultima evaluare la care au fost declarați respinși.

Cei care doresc să ocupe unul din cele 7 posturi de copilot Boeing 737 trebuie să-și depună documentele personal, la sediul companiei naționale TAROM (Calea Bucureștilor, Nr. 224F, Et. 2, camera 224, oraș Otopeni, județul Ilfov).

Data limită este de 31.07. 2019 inclusiv, în intervalul orar 08.00 – 15.30.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending