Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Studiu: 43% dintre liceenii români au dat share la informații false. Proiectul „Găina care a născut pui vii” continuă educarea liceenilor despre fake news

Published

on

Aproximativ 43% dintre liceeni au dat share la informații despre care au aflat ulterior că erau false, relevă un studiu realizat în luna septembrie, în mediul urban, de Școala de Valori și Unlock Market Resarch.

Studiul arată că tinerii de liceu cu vârste cuprinse între 16 și 19 ani sunt vulnerabili la fenomenul fake news, care a luat amploare în ultima perioadă și că ei au nevoie de educație și dezvoltarea gândirii critice, care să îi facă reținuți în a crede și răspândi informații false.

Acesta este și scopul proiectului intitulat „Găina care a născut pui vii”, un proiect de media literacy destinat liceenilor, inițiat de Ana-Maria Diceanu, specialist în comunicarea de criză și jurnalistul Tudor Mușat, alături de Școala de Valori&WizeGen. După lansarea proiectului și primele cursuri din primăvara acestui an, cei doi au reînceput întâlnirile cu liceeni în București, urmând să meargă la Brăila, Focșani, Câmpulung, Pitești.

La discuțiile cu Ana-Maria Diceanu și Tudor Mușat elevii învață cum să interpreteze știrile, cum să depisteze știrile false, cum să dea share unei informații în mod responsabil și, de asemenea, cum elaboreze content în social media fără să lezeze pe nimeni. Cei doi își propun să ajungă până la finalul anului la circa 1000 de elevi din toată țara.

„Îmi place foarte mult să lucrez cu tinerii, să îi ajut la descifrarea informațiilor pentru că de fapt îi ajut să descifreze viața și este un sentiment minunat să vezi că ai contribuit cu ceva la formarea unui om corect și responsabil. Constat cu plăcere că s-au înmulțit inițiativele împotriva fake news și în societatea românească, mă bucur că există acest trend și că noi putem să contribuim la el. Sper și cred că astfel tinerii din România vor deveni mai atenți când citesc, scriu și răspândesc informații și vom reuși să facem împreună un pas spre o societate mai bună pentru toți”, spune Ana-Maria Diceanu, specialist în comunicare.

La cursuri, liceenii vor învăța ce întrebări să își pună pentru a verifica veridicitatea informațiilor pe care le citesc, care este diferența între știre și advertorial, cum iau naștere știrile, care este diferenta între mass-media și social media și ce înseamnă să fii responsabil în social media.

Acest proiect derulat de Școala de Valori este susținut de Lidl Romania prin programul său de grant-uri „Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun”. Cu ajutorul Lidl România, va fi lansat anul acesta și un ghid pentru profesori, astfel încât ei să poată continua educarea tinerilor în vederea înțelegerii fenomenului de fake news și dezvoltarea unei gândiri critice. Școala de Valori&WizeGen va pune la dispoziția profesorilor suportul de curs creat în acest sens. Astfel, profesorii vor putea continua la clasă lecțiile despre fake news și consumul responsabil de mass-media.

Programul se desfășoară în liceele partenere Asociației Școala de Valori. Programul are două până la șase ateliere per liceu, centrate pe educație experiențială și sunt prezentate elevilor într-o manieră atractivă, practică și inspirațională. Programul nu implică vreun cost din partea participanților. Elevii vor avea ocazia să intre în contact cu cele mai actuale noțiuni referitoare la media literacy, redactând revista/ziarul liceului prin intermediul cunoștințelor dobândite infuzat pe parcursul atelierelor de cei doi traineri.

„Transformările tehnologice recente care au afectat industria comunicării și societatea în general au adus lucruri bune, inovative, care ne ușurează viața, dar care aduc în prim plan și probleme în ceea ce privește adevărul și valorile pe care se bazează omenirea. Acum, adevărul poate fi alterat cu ușurință, iar media așa-zis tradițională a intrat și ea în zona fake news. Mulți conștientizează că este o problemă globală și încearcă să găsească soluții, deoarece este nevoie ca societatea să rămână bazată pe valori sănătoase care susțin progresul și dezvoltarea sustenabilă. Toți suntem supuși unui bombardament informațional și de multe ori nu avem timp să discernem între diferite informații din diverse domenii. De aceea, este esențial să devenim deschişi la a analiza situaţiile curente din mai multe perspective, să ne dezvoltăm capacitatea de a înţelege semnificaţiile informațiilor și să le filtrăm pe cele reale și de valoare. Acest proiect se adreseză tinerilor care își formează găndirea și modul de viață și este potrivit pentru toți românii, care pot deveni astfel mai responsabili de informațiile pe care le vehiculează”, spune Silvia Bogdan, Președinte @ Școala de Valori.

# # #

DespreȘcoala de Valori&WizeGen

Şcoala de Valori este o organizaţie non-guvernamentală modernă ce are ca viziune dezvoltarea unei societăţi bazate pe valori prin educaţie inovatoare. Punem sub semnul întrebării graniţele educaţiei tradiţionale şi creăm oportunitățitinerilorcare prin intermediul programelor noastre își dezvoltă abilități pentru viață, în lumea digitală de astăzi. Cu noi, tinerii pot să-și descopere potențialul neexplorat, să învețe cum să acceseze informaţii relevante, să treacă prin experienţe de formare a caracterului și fundamentare a valorilor personale, să interacţioneze cu modele pozitive, să facă alegeri informate, pe propriile picioare, și să acționeze cu autonomie, responsabilitate și integritate (www.scoaladevalori.ro).

WizeGen este specializată în crearea de ecosisteme de învățare care fac posibilă colaborarea eficientă și inspirată între Baby Boomers, Generația X, Millenials și Generația Z. WizeGen dezvoltă produse educaționale integrate, care pregătesc companiile să-și creeze strategii mai inteligente, metodologii de lucru mai versatile și procese mai sofisticate, adaptate noilor generații. WizeGen oferă companiilor consultanță în regândirea modelului de business, din perspective lucrului cu și pentru tineri. WizeGen este o inițiativă lansată după 8 ani de expertiză în proiecte educaționale, prin cercetarea a mai mult de 30.000 de tineri și implementarea de proiecte pentru adolescenți și studenți, cu zeci de organizații. Asociația Școala de Valori este membru fondator și acționar unic al WizeGen.

Noi, la Școala de Valori și WizeGen, căutăm cele mai relevante insight-uri despre generații, cu scopul de a crea context potrivite în care tinerii și adulții acceptă deliberat să lucreze împreună, fac schimb real de valoare și își dezvoltă voit instincte de învățare pe parcursul întregii vieți.

Despre traineri

Tudor Mușat lucrează înaudio-vizual de 20 de ani, timp în care a realizat programe de știri la Radio Total, BBC Londra, Realitatea TV, iar acum la Digi 24. Sustine cursuri de jurnalism si comunicare si este invitat adesea ca vorbitor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării.

Ana-Maria Diceanu are o experiență în comunicare de peste 18 ani și este unul dintre cei mai apreciați specialiști în comunicarea de criză din România. În ultimii doi ani și-a dedicate timp și resurse pentru educarea pieței privind evaluarea impactului activităților de relații publice în business-ul companiilor.

Despre Lidl

Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a își îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura viitorul pentru Lidl și pentru societate. Compania se implică active în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, în cadrul a 5 piloni principali: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri. 

 

 

.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

COMUNICATE DE PRESĂ

VIDEO Consiliul Județean Ilfov, singurul județ din România care a contractat 311 milioane de euro pentru apă și canal în 20 de localități

Published

on

Consiliul Județean Ilfov este singurul județ din România care a contractat 311 milioane de euro pentru apă și canal în 20 de localități, informează instituția într-un comunicat publicat pe pagina de Facebook, precizând că investiția va crea accesul de apă pentru aproape 200.000 de cetățeni și va conecta aproximativ 150.000 de familii la rețeaua de canalizare.

”193.246 locuitori din: Balotești, Cornetu, Moara Vlăsiei, Bragadiru, Domnești, Mogoșoaia, Brănești, Glina, Pantelimon, Cernica, Jilava, Periș, Ciolpani, Grădiștea, Petrăchioaia, Ciorogârla, Gruiu, Tunari, Clinceni și Măgurele vor beneficia de acces la apă potabilă. 148.239 de familii vor fi conectate la reţeaua de canalizare”, se arată în comunicat.

Proiectul vizează realizarea a peste 580 de kilometri de reţea de distribuţie a apei potabile. Se va realiza reţea de canalizare pe o lungime de 757,4 kilometri. Ilfovenii din cele 20 de localități menționate vor beneficia și de 26 de stații de pompare, 44 de foraje subterane, 294 de stații de pompare apă uzată, 27 de stații de tratare a apei și 12 stații de epurare a apei uzate.

În perioada 2010-2016, județul Ilfov a beneficiat de o investiție pe fonduri europene nerambursabile, prin POS MEDIU, de aproape 80 milioane de euro. A fost realizată infrastructura de apă și de canalizare pentru 60 000 de locuitori din opt localități: Pantelimon, Dobroești, Bragadiru, Cornetu, Ciorogârla, Domnești, Cernica și Brănești.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Liga Studenților Români din Străinătate și Veeam Software România îi invită pe studenții din străinătate la webinar miercuri, 15 mai, pentru a le prezenta ofertele de muncă

Published

on

©Liga Studentilor Romani din Strainatate‎/ Facebook

Liga Studenților Români din Străinătate și Veeam Software România, lider mondial în Intelligent Data Management for the Hyper-Available Entreprise, invită studenții care studiază la o universitate în străinătate și sunt interesați de oportunitățile profesionale din România la o intâlnire online pentru a le prezenta ofertele, cultura organizațională și oportunitățile Veeam din București.

Evenimentul, care se va desfășura sub forma unui webinar și al unei atmofere relasante, va avea loc pe data de 15 mai, ora 17.00, ora României, anunță LSRS printr-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro. 

Printre reprezentanții companiei prezenți la webinar se numără Ksenia Fadeeva, Associate Manager în departamentul Renewals, Piotr Kwiecien, Renewals Representative și Mihai Zota, Renewals Manager, care vor povesti despre ofertele Veeam și climatul multicultural de la biroul din București.

Înscrierile se realizează accesând link-ul de aici, iar mai multe detalii despre platforma online unde va avea loc webinar-ul, vor fi comunicate participanților pe e-mail.

Veeam este lider mondial în Intelligent Data Management for the Hyper-Available Enterprise. Birourile din România au fost înființate în 2015, iar în cei 4 ani ai săi, echipa a crescut la peste 400 de profesioniști care se ocupă de gestionarea procesului de vânzări end-to-end, a activităților globale și regionale de marketing și a suportului tehnic pentru clienții companiei. Veeam România este al doilea cel mai mare hub de vânzări și marketing, cu o componentă tehnică, pentru compania Veeam Software la nivel global.

Întâlnirea este o inițiativă a Ligii Studenților Români din Străinătate, prin intermediul proiectului ”Hai Acasă!”.

Hai Acasă este un proiect cu și despre cariere pentru tinerii români din străinătate interesați de oportunități profesionale în România. Hai Acasă reprezintă o punte de legătură între angajatorii de top de pe piața locală și capitalul uman românesc de peste hotare. De-a lungul edițiilor, proiectul a atras interesul a peste 700 de tineri cu studii peste hotare, a facilitat prezența a mai mult de 55 de companii de prestigiu din Romania și a promovat mai mult de 180 de oferte profesionale.

Liga Studenților Români din Străinătate (LSRS) oferă studenților și absolvenților români de peste hotare un cadru deschis pentru dialog și acțiune. LSRS promovează inițiativa, profesionalismul și solidaritatea membrilor săi, ca reprezentanți de valoare ai României, și o atitudine pozitivă față de perspectivele reorientării lor spre țară. Obiectivul principal al LSRS este de a apăra și promova drepturile și interesele academice, profesionale, sociale, civice și culturale ale membrilor săi, precum și de a sprijini contribuția lor la dezvoltarea României. LSRS este o organizație neguvernamentală, apolitică și echidistantă.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Societatea de Stomatologie Estetică din România organizează cea de-a 16-a ediție a Congresului Internațional de Estetică Dentară, ce reunește cei mai importanți specialiști în estetică dentară, implantologie, pedodonție din țări precum Germania, SUA, Canada

Published

on

Cea de-a 16-a ediție a Congresului Internațional de Estetică Dentară, organizat în perioada 9-11 mai în București de Societatea de Stomatologie Estetică din România, anunță un eveniment de excepție cu participarea celor mai importanți specialiști în estetică dentară, implantologie, pedodonție, tehnolgie CAD/CAM și proteică dentară din Italia, Spania, Germania, Brazilia, Israel, Canada, SUA etc.

Digital versus stomatologie clasica, tehnici noi, spectaculoase, demonstrații și ultimele inovații în materie de estetică dentară și nu numai, sunt prezentate și dezbătute alături de peste 1500 de participanți din întreaga lume, se anunță într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Nume sonore și de importanță internațională vor prezenta dezbateri interesante, făcându-și cunoscut aportul în domeniu: Inaki Gamborena, Angelo Putignano, Marius Steigmann, Tidu Mankoo, Victor Clavijo, Rafi Romano și mulți alții.

Evenimentul are loc sub îndrumarea Dr. Florin Lăzărescu – președintele Societății Europene de Cosmetică Dentară, membru fondator și director corporații în cadrul Societății de Stomatologie Estetică din România.

Dr. Lăzărescu este redactor şef al ziarului online Dental Tribune şi al ziarului Today, autorul mai multor articole prestigioase de medicină dentară şi editorul cărţii ”Incursiune în estetica dentară” , volum distribuit gratuit în 10.000 de exemplare şi tradus ulterior de Quintesence ca recunoaştere a meritelor şi a contribuţiei deosebite în acest domeniu, în engleză şi chineză.

”Vă mulţumim tuturor pentru interesul manifestat în număr atât de mare! Ca si in anul precedent: Digitalizare, self registration, sesiuni paralele în toate sălile din J.W. Marriott, interviuri live ce pot fi urmărite on-line, de toate acestea veţi avea parte la congresul din acest an. Sunt mândru de echipa mea, de succesul din ce în ce mai mare cu fiecare ediţie, de speakerii de renume reuniţi aici în scopul oferirii celor mai noi şi preţioase informaţii din domeniu”, a declarat Florin Lăzărescu, membru fondator al Societăţii de Stomatologie Estetică din România (SSER) şi preşedinte al Societăţii Europene de Cosmetică Dentară (ESCD).

Congresul aflat la cea de-a 16 ediţie, se bucură de un real succes în rândul stomatologilor de pretutindeni, locurile fiind deja epuizate, pacientii putand beneficia de ceea ce stomatologii invata aici chiar din ziua urmatoare cand medicii vor ajunge in cabinet.

Interviurile și sesiunile paralele pot fi urmările online.

Programul Congresului poate fi vizualizat aici http://digitalesthetics.ro/cr3ativconference/congress-pre-registration/

Interviuri: https://www.facebook.com/sser.romania/

Lista vorbitorilor pe parcursul celor trei zile de congres va fi disponibilă aici: http://digitalesthetics.ro/speakers/

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending