Connect with us

BUSINESS

Studiu UEFISCDI: Românii se tem de riscul începerii unei afaceri și preferă să își conserve statutul de angajat. Comisia Europeană sprijină dezvoltarea ecosistemului antreprenorial românesc

Published

on

Un studiu realizat recent de către UEFISCDI arată că ecosistemul antreprenorial românesc este foarte slab dezvoltat, dar are un potențial mare de coagulare și dinamizare.

Validat cu mediul de afaceri românesc, “The Romanian Entrepreneurial Ecosystem. An Exploratory Study” a fost prezentat în cadrul Startup Europe Week care a avut loc la București în data de 3 februarie. Acesta a măsurat performanța ecosistemului folosind cinci piloni: inspirație în deschiderea unei afaceri, experiență profesională înaintea deschiderii unei afaceri, mentorat, consultanță și investiții. Rezultatul obținut a fost 4,5 pe o scală de la 1 la 10.

CapturePotrivit unui comunicat transmis CaleaEuropeana.ro, studiul este rezultatul a trei perspective: analiza indicatorilor reprezentativi de țară și de regiune, opinia antreprenorilor cu privire la starea curentă a ecosistemului și cea a indexului privind ecosistemul antreprenorial în România (mai departe IEAR). IEAR, creat special pentru evaluarea sumativă a condițiilor antreprenoriatului de azi, are o valoare de 4.5 pe o scală de la 1 la 10 și arată că antreprenoriatul este încă slab dezvoltat și că antreprenorul reprezentativ este cel care se formează mai degrabă singur și în mai mică măsură ecosistemul antreprenorial românesc formează, sprijină și inspiră antreprenori.

Femeile trebuie încurajate și sprijinite să intre în afaceri. Potrivit studiului, femeile încep o afacere mai târziu, dar au un impact mai mare asupra ecosistemului, ele fiind mai deschise la a investi în alte afaceri și la a-i încuraja pe alții să pornească pe calea antreprenoriatului.

Antreprenorul român este respectat, iar inițiativa de a incepe o afacere este considerată valoroasă. Cu toate acestea, românii se tem de riscul începerii unei afaceri și preferă să își conserve statutul de angajat.

Educația financiară și de management, element cheie pentru formarea unei resurse umane pregătite pentru antreprenoriat, este, potrivit rezultatelor studiului, o altă mare deficiență a ecosistemului nostru antreprenorial.

Studiul mai arată că, pentru a avea un ecosistem funcțional, este nevoie de măsuri care să sprijine afacerile deja începute și care să încurajeze dezvoltarea și scalabilitatea.

Orizontal 4.5

Rezultatele studiului justifică nevoia pentru o reformă în sprijinirea antreprenoriatului în România și prezinta măsuri de spijinire a antreprenorilor debutanți cu cel puțin 5 ani de experiență profesională, a creșterii firmelor existente decât a sprijinirii înmulțirii firmelor debutante, a încurajării femeilor să devină antreprenoare mai devreme decât media actuală de vârstă care este 40-50 de ani, un cadru legislativ și măsuri de favorizare a implementării antreprenoriatului social și distincția clară dintre măsurile de sprijin a antreprenoriatului economic și cel social.

În acest context, UEFISCDI continuă inițiativa de identificare a pârghiilor care dinamizează un ecosistem antreprenorial cu sprijinul Comisiei Europene, prin schema Policy Facility Support – Horizon 2020, sub egida DG Connect si DG Research & Innovation. O echipă de specialiști de la cele două directorate va începe în această primăvară să lucreze cu reprezentanți ai UEFISCDI pentru a crea o lista de recomandări și un plan de acțiune, care să fie înaintate actorilor politici din România.

Metodologiile de culegere a indicatorilor la nivel de țară și de regiuni s-au realizat în cadrele de analiză oferite de Organizația pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (Organization for European Cooperation and Development, OECD) și de Programul pentru Ecosistemul Antreprenorial Babson (Babson Entrepreneurial Ecosystem Programme BEEP). OECD oferă o perspectivă comparativă a României la nivel european sau mondial, în timp ce BEEP, urmărind dezvoltarea antreprenoriatului la nivel regional și păstrând singularitatea fiecăreia, oferă o metodologia de analiză completă a acestora. Ambele perspective urmăresc gradul de consolidare a șase domenii de capital: politic, financiar, uman, cultural, de piață și de sprijin profesional. Anexele studiului prezintă exhaustiv datele la nivel de țară și semnalizează mari lacune în existența și transparența datelor la nivel regional.

Sondajul de opinie realizat a pornit de la metodologia propusă de organizația Endeavour care oferă consultanță în sprijinirea antreprenoriatului la nivel mondial. 132 de antreprenori au fost chestionați pentru a li se face auzită vocea cu privire la măsurile de sprijin pentru afaceri și pentru a înțelege mai bine despre ce înseamnă să fii antreprenor în România. În baza acestei metodologii a fost construit indexul IEAR. Indexul a fost format din două componente, cea de input capacitate de formare de noi antreprenori și cea de contribuție la dezvoltarea ecosistemului, output. Prima a fost formată din inspirație, experiența profesională și consultanța, iar cea de-a doua componentă a fost formată din consilierea sau sprijinirea altora pentru a deschide afaceri și investirea în noi afaceri.

Studiul este disponibil integral în versiunea online aici: http://ree.uefiscdi.ro/

.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community în cadrul World Economic Forum și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

BUSINESS

Reprezentantul TAROM la Bruxelles, noul CEO al companiei. Mădălina Mezei: Preiau cu mândrie, dar mai ales cu responsabilitate, manșa companiei

Published

on

Compania aeriană națională TAROM are, de astăzi, un nou CEO. Mădălina Mezei a acceptat provocarea de a conduce TAROM după mai bine de 20 de ani de carieră neîntreruptă, renunțând la postul de reprezentant al companiei la Bruxelles. 

CaleaEuropeană.ro vă prezintă mesajul transmis angajaților TAROM de către noul CEO:

sursa – linkedin

Aduc astăzi în atenţia dumneavoastră faptul că dupa o activitate de peste 21 de ani, desfăşurată  în cadrul companiei,  preiau cu mândrie, dar mai ales responsabilitate manşa TAROM. 

 Vă mărturisesc că entuziasmul şi orgoliul profesional mă determina să îmi canalizez eforturile şi întreaga energie în vederea eficientizării Companiei TAROM, respectiv în poziţionarea acesteia  în locul pe care şi l-a câştigat în aproape 65 de ani de operare comercială.

 De asemenea, cred cu tărie în potenţialul profesional al fiecarui angajat TAROM, alături de care am fost mereu însoţită pe parcursul carierei mele.

 Mă interesează întotdeauna rezultatul. Îmi doresc să ne îmbunătăţim constant modul de lucru, să ne îmbunătăţim noi, să creştem nivelul, să fim o echipă şi să demonstrăm că se poate. Ştiu că nu va fi uşor, dar ştiu că dacă ne dorim, vom găsi întodeauna soluţia şi vom reuşi. 

În onoarea foştilor si actualilor salariaţi, sunt aici să vă sustin,  imi doresc să vă redau încrederea, şi împreună cu dvs mă angajez să imping TAROM către performantă.

 Doar împreună vom putea  schimba TAROM.

 Cu  incredere in viitor,

 Madalina MEZEI

CEO

Cine este Mădălina Mezei

Mădălina Mezei a fost timp de zece ani reprezentant TAROM in Belgia. În perioada august 2007-martie 2009, Mezei a fost agent Tarom în Italia, iar în perioada august 2006 –  iulie 2007 a fost manager de rută pe zona America si Orient. Între  noiembrie 2001 – 31 a lunii iulie 2006, Mădălina Mezei a fost station manager la Bruxelles. Noul CEO al Tarom și-a început cariera la compania aeriană în 1997, fiind economist și având atribuții  de relații publice și publicitate.

Mezei are un Master in Business Administration – MBA / Management European, Marketing, Strategie, Finante, Contabilitate Manageriala, Contabilitate, obținut la ULB – Solvay Business School, Bruxelles, Belgia și a absolvit Academia de Studii Economice (Facultatea de Management), în Bucuresti (România).

 

 

 

Continue Reading

IT&C

Facebook își lansează propria criptomonedă. Se numește Libra și va putea fi folosită începând cu 2020

Published

on

© Facebook

Facebook, rețeaua cu peste două miliarde de utilizatori, a anunțat intrarea în domeniul criptomonedelor prin intermediul Libra, o monedă care va putea fi folosită din 2020 în aplicații precum Messenger și WhatsApp, dar și ca aplicație de sine stătătoare, informează Hotnews.ro.

Compania spune că Libra va putea fi folosită pentru a cumpăra diverse lucruri, dar și pentru a trimite bani la fel de ușor precum trimiterea unui mesaj. 

Libra ar trebui să ofere din primul trimestru al loui 2020 un nou mijloc de plată ce va fi o alternativă la circuitele bancare tradiționale și se vrea a fi ”piatra de temelie” a unui nou sistem financiar care să nu fie îngreunat de diverse monede naționale.

Utilizatorii vor avea pe smartphone-uri un ”portofel electronic” numit Calibra care va fi integrat direct în aplicțiile Messenger și WhatsApp pentru a putea face diverse cumpărături și a putea trimite sau primi bani.

© Facebook

Facebook spune că în timp oamenii ar putea folosi Calibra pentru a plăti facturi, pentru a cumpăra o cafea sau pentru a scana un cod și a folosi apoi transportul în comun fără a avea nevoie de cartela de la operatorul de transport.

Facebook promite că moneda va fi cât se poate de sigură fiindcă va fi sub aceleași criterii de verificare și anti-fraudă folosite de bănci și de emitenții de carduri.

Compania spune că vor fi utilizate sisteme automatizate ce vor depista activitățile dubioase, dar că va exista și suport tehnic, în caz că cineva își pierde telefonul sau își uită parola.

Facebook promite că dacă cineva va pierde Libra din cauza unui acces fraudulos pe contul unui user, aceea persoană va fi despăgubită.

Libra se vrea a fi un sistem open-source și codul sursă este deci pus la dispoziția dezvoltatorilor sau instituțiilor care vor să-l integreze.

Continue Reading

IT&C

Primul spațiu verde din România cu bănci solare și wifi gratuit, în Grădina Botanică din București

Published

on

© Fundația Telekom/ Facebook

Bucureştenii au la dispoziţie un nou spaţiu verde cu bănci solare şi wifi gratuit în Grădina Botanică “Dimitrie Brândză” din Capitală, printr-un proiect realizat de Fundaţia Telekom Romania în parteneriat cu Asociaţia Team Work.

“Din 15 iunie bucureştenii au la dispoziţie un nou spaţiu pentru momentele de relaxare: Aleea Magnoliilor, o zonă în Grădina Botanică Bucureşti unde natura şi tehnologia se întâlnesc. Spaţiul pune la dispoziţia vizitatorilor nu doar exponate botanice, ci şi două bănci cu panouri solare ce permit încărcarea telefoanelor prin porturi USB şi contact, precum şi acces gratuit la internet prin wifi, fiind primele de acest fel instalate într-un spaţiu verde în România”, informează un comunicat al celor două fundaţii citat de Agerpres.

Proiectul de amenajare a început în anul 2015 şi a vizat Sectorul Taxonomic al Grădinii Botanice ‘Dimitrie Brândză’ a Universităţii din Bucureşti.

Noutatea absolută a proiectului o reprezintă instalarea în rondul central al Sectorului Taxonomic a două bănci dotate cu panouri solare, având astfel autonomie energetică; băncile permit vizitatorilor să îşi încarce telefonul prin porturile USB situate în lateral sau prin contact direct, folosind o suprafaţă specială. De asemenea, cei ce doresc să publice pe reţelele de socializare fotografii din Grădina Botanică sau pur şi simplu să fie online, o pot face accesând gratuit reţeaua wifi pusă la dispoziţie de Telekom Romania (WifiBotanicabyTelekom).

Băncile vor putea fi utilizate şi în perioadele înnorate, având capacitate de stocare a energiei solare din zilele cu vreme favorabilă.

Continue Reading

Facebook

Advertisement

Trending