Connect with us

CHINA

Summit-urile G7 și NATO: Lumea a intrat într-o nouă competiție sistemică între democrații și autocrații, avertizează raportul Conferinței de Securitate de la München

Published

on

© Munich Security Conference

Lumea a intrat într-o nouă competiție sistemică între statele liberal-democratice și cele autocratice, iar mediul internațional este caracterizat de două “stări de fapt” – competiția și cooperare, avertizează Conferința de Securitate de la München în raportul său anual, publicat în ajunul summit-urilor G7 și NATO.

“În timp ce competiția a devenit trăsătura definitorie a politicii mondiale, cele mai critice amenințări la adresa umanității – de la schimbările climatice la cursele de înarmare și pandemii – necesită o cooperare internațională pe scară largă. Dar concurența și cooperarea nu numai că coexistă, ci se condiționează reciproc din ce în ce mai mult”, transmite MSC în raportul dat publicității miercuri, în timp ce președintele american Joe Biden călătorește către Europa pentru prima sa vizită externă de la debutul mandatului.

Ediția din 2021 a raportului Conferinței de Securitate de la München se îndepărtează ușor de ipoteza raportului precedent, publicat în februarie 2020 în marja lucrărilor Conferinței.

Dacă raportul de la acel moment regăsea relația transatlantică într-o stare de “dezoccidentalizare” (Westlessness) din cauza animozităților și temerilor unei rupturi epocale între administrația Trump și aliații europeni, raportul de anul acesta se bazează pe starea Occidentului și ordinea internațională, concurența crescândă între sistemele democratice și autocratice și modul în care noul impuls transatlantic poate produce rezultate concrete, întruchipând astfel definiția de lucru a politicii externe a noului președinte american: competiția dintre democrație și autocrație reprezintă bătălia secolului al XXI-lea și cine va prevala din aceasta.

Marea întrebare strategică: Cum vor găsi democrațiilor liberale echilibrul între cooperare și concurență globală?

Principalul element care reiese din raportul MSC este acela că “lumea a intrat într-o nouă competiție sistemică între statele liberal-democratice și cele autocratice“, iar “accentul pus pe competiție amenință să submineze cooperarea globală pe probleme de interes comun”.

Cel de-al doilea punct definitoriu tratează concurența și cooperarea globală din perspectiva coexistenței și a condiționării reciproce.

“Modul în care statele cooperează – cu cine, în ce cadru și în ce scop – este din ce în ce mai mult modelat de concurență. Iar modul în care statele concurează – în ce moduri, cu ce mijloace și cu cine – depinde de relațiile lor de cooperare cu alții”, transmite raportul Conferinței.

Potrivit experților Conferinței de Securitate de la München: “marea întrebare strategică pentru democrațiile liberale ale lumii de astăzi este cum să găsească un echilibru între, pe de o parte, întărirea cooperării între țările care gândesc la fel pentru a respinge concurenții și a păstra elementele de bază ale ordinii internaționale liberale și, pe de altă parte, cum să evite transformarea competiției cu statele autocratice în confruntare directă, în care nu ar mai exista prea mult spațiu pentru cooperarea necesară”.

În fine, cel de-al patrulea punct se referă la faptul că partenerii transatlantici nu trebuie să irosească oportunitatea de a-și revitaliza parteneriatul și de a-l adapta la un mediu internațional în schimbare rapidă.

Premieră: Conferința de Securitate de la München publică Indexul de Securitate. Cum se privesc reciproc statele cu influență decisivă în domeniul global și cum văd ele principalele riscuri globale?

În premieră, raportul Conferinței de la München conține un Index de Securitate, care constată o fragmentare în Occident, un oarecare consens global privind riscurile climatice și de mediu, precum și o majoritate a țarilor care par să considere China ca fiind un risc major.

Țările analizate în acest index sunt statele G7 (Canada, Franța, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie și SUA) și țările BRICS (Brazilia, Rusia, India, China și Africa de Sud).

Canadienii, cetățenii occidentali cei mai îngrijorați de ascensiunea Chinei

Poziționarea globală a Canadei reflectă un aliniament ferm cu pozițiile Statelor Unite și Europei. Principalele riscuri globale la care se raportează canadienii sunt pandemia actuală și potențiale alte pandemii, schimbările climatice, atacurile cibernetice și ascensiunea Chinei. De altfel, 60% dintre canadieni percep Beijingul ca amenințare, mai mult decât americanii, francezii sau germanii.

Germania percepe China ca un risc mai puțin important

Principalele riscuri percepute de Germania sunt schimbările climatice în general, distrugerea habitatelor naturale, fenomenele meteorologice extreme și incendiile de pădure, pandemia de coronavirus, terorismul islamic radical și atacurile cibernetice.

În ceea ce privește riscul unei prăbușiri a democrației, germanii sunt mult mai puțin îngrijorați decât francezii (28% față de 48%). Același lucru este valabil și pentru riscul de război civil sau de violență politică (38% față de 58%).

Dar există și opinii comune între cei doi parteneri europeni: Respondenții germani sunt foarte îngrijorați de terorismul islamic radical (64%), cu al doilea cel mai mare scor din lume, după Franța. Germania este națiunea cea mai îngrijorată de riscul terorismului de dreapta (54%) dintre toate țările intervievate.

De asemenea, germanii percep China ca fiind un risc mai puțin important decât alți respondenți din Europa.

Francezii, preocupați de prăbușirea democrației și de riscul unui război civil

În Franța, principalele riscuri percepute sunt terorismul islamic radical, pandemia de coronavirus, schimbările climatice în general, o viitoare pandemie și atacurile cibernetice asupra țării.

Dintre toate țările intervievate, respondenții din Franța sunt cei mai îngrijorați de riscul terorismului islamic radical.

În mod surprinzător, apariția unui război civil sau a violenței politice este considerată un risc semnificativ de către francezi, cu cel mai mare scor din Europa (58%) și din toate țările intervievate, cu excepția Braziliei și a Africii de Sud (69% fiecare). Există, de asemenea, o îngrijorare semnificativ mai mare în rândul respondenților din Franța decât în rândul celor din alte țări europene cu privire la o prăbușire a democrației (48%) și la o schimbare rapidă a culturii propriei țări (49%).

Italia: Țara din Europa cea mai “conștientă de riscuri”, dar cel mai puțin îngrijorată de Rusia și de China

Principalele riscuri care îi îngrijorează pe cetățenii italieni sunt pandemia de coronavirus, schimbările climatice, fenomenele meteorologice extreme și incendiile de pădure, distrugerea habitatelor naturale și o viitoare pandemie. 

Italia este țara din Europa cea mai “conștientă de riscuri” și se situează pe locul al treilea, după Brazilia și Africa de Sud, în rândul celor chestionați la nivel global.

De asemenea, aceștia consideră Rusia ca fiind un risc mai puțin important decât orice altă țară din Europa. La fel ca și îngrijorarea relativ scăzută față de China în Germania, acest lucru subliniază percepțiile diferite ale riscului geopolitic în Europa.

Japonia: o națiune îngrijorată de vecinii săi

Principalele riscuri la care sunt expuși japonezii sunt China, pandemia de coronavirus, distrugerea habitatelor naturale, fenomenele meteorologice extreme și incendiile de pădure, schimbările climatice, atacurile cibernetice și Coreea de Nord.

Respondenții din Japonia sunt îngrijorați de riscurile din vecinătatea lor. Japonia este națiunea care vede China ca fiind cel mai mare risc (70%) dintre toate țările intervievate.

Respondenții japonezi evaluează, de asemenea, destul de bine amenințarea reprezentată de armele biologice și chimice, alături de utilizarea armelor nucleare (52%, pe locul al doilea după indieni în ceea ce privește riscul perceput al utilizării armelor nucleare).

Britanicii percep Rusia și China drept “riscuri de nivel mediu”

Britanicii se afirmă îngrijorați de pandemia de coronavirus, schimbările climatice, distrugerea habitatelor naturale, o viitoare pandemie și atacurile cibernetice.

Atât Rusia, cât și China sunt percepute ca fiind riscuri de nivel mediu de către respondenții din Regatul Unit (49% și, respectiv, 52%). Deși riscul reprezentat de China este considerat mai mare decât cel reprezentat de Rusia, respondenții din Regatul Unit apreciază riscul reprezentat de Rusia este mai mare, spre deosebire de respondenții din alte țări, fiind devansați doar de cei din Japonia și de cei din SUA.

SUA: Principalele riscuri pentru securitatea Statelor Unite vin dinspre China, Rusia și Iran

Cetățenii americani consideră că principalele riscuri la adresa Statelor Unite sunt sunt atacurile cibernetice, China, polarizarea politică, pandemia de coronavirus și campaniile de dezinformare din partea inamicilor.

China se află în fruntea percepțiilor americane privind riscurile: cu 58%, deși mai mic decât în Canada, acesta este unul dintre cele mai mari scoruri din Occident.

Rusia este, de asemenea, cotată ca un risc ridicat (52), căruia doar respondenții japonezi îi atribuie un risc mai mare. Cetățenii americani consideră, de asemenea, că Iranul reprezintă un risc major (52%) – împreună cu francezii (52%), aceasta fiind cea mai mare evaluare dintre respondenții din întreaga lume.

Pe plan intern, polarizarea politică este considerată un risc ridicat. Riscul unei prăbușiri a democrației (52%) și al unui război civil sau al violenței politice (51%) este, de asemenea, foarte prezent în mintea respondenților americani. În pofida asaltului asupra Capitoliului SUA din 6 ianuarie 2021, terorismul de dreapta nu este perceput ca un risc semnificativ (40%).

Cum văd chinezii și rușii riscurile la nivel global?

Indexul de Securitate de la München relevă date interesante despre principalii competitori autocrați ai Occidentului: China și Rusia.

Sub titlul “O țară neperturbată”, China vede ca principale riscuri SUA, schimbările climatice, utilizarea de arme biologice de către un agresor și atacurile cibernetice.

În timp ce respondenții din alte țări consideră că China și Rusia reprezintă riscuri, respondenții din China consideră că SUA și UE sunt țările sau blocurile care prezintă cele mai mari riscuri geopolitice. În cazul în care sunt percepute riscuri, publicul chinez crede cu tărie că țara lor este pregătită pentru acestea.

Raportul consemnează că Rusia este imaginea în oglindă a Statelor Unite.  Principalele riscuri care îi îngrijorează pe respondenții din Rusia sunt creșterea inegalităților, fenomenele meteorologice extreme și incendiile de pădure, distrugerea habitatelor naturale, schimbările climatice în general și o viitoare pandemie.

Respondenții din Rusia consideră China, precum și Iranul și Coreea de Nord ca fiind riscuri minore, în timp ce SUA sunt considerate un risc major.  Respondenții ruși acordă UE un scor absolut relativ scăzut (32%).

În rândul rușilor, amenințarea percepută a unui atac cu arme nucleare este cea mai scăzută din lume (26%).

Deși apare în mod tradițional la debutul ediției a Conferinței, raportul Conferinței de Securitate de la München este publicat de data aceasta în ajunul primei vizite în străinătate a noului președinte al Statelor Unite. Joe Biden va efectua în perioada 10-16 iunie prima sa călătorie în străinătate de la preluarea mandatului, în Europa, unde va participa la patru summituri cruciale pentru politica externă a administrației sale, centrată pe preeminența democrațiilor și a ordinii internaționale bazate pe reguli în fața autocrațiilor și a încercărilor de a răsturna ordinea occidentală. Astfel, în timp ce se va afla în Europa, Biden va participa la summitul G7 din Marea Britanie (11-13 iunie), la summitul NATO (14 iunie) și la un summit UE-SUA (15 iunie) la Bruxelles, precum și la un summit cu omologul său rus, Vladimir Putin, la Geneva, în Elveția (16 iunie).

La summitul G7, Joe Biden și aliații democratici vor discuta despre angajamentul lor față de multilateralism și disponibilitatea de a acționa pentru a promova prioritățile în materie de sănătate publică, redresare economică și schimbări climatice, căutând să demonstreze solidaritatea și valorile comune ale marilor democrații.

Summitul NATO din 14 iunie este, în egală măsură, o reuniune importantă pentru stabilirea căii de urmat privind viitorul Alianței Nord-Atlantice, ca parte a procesului de reflecție NATO 2030, fiind de așteptat ca liderii Alianței Nord-Atlantice să convină elaborarea unui nou Concept Strategic care va consolida NATO drept unic forum de consultare politică transatlantică, care va întări postura militară a Alianței și care îi va oferi capacitate de proiecție globală pentru a gestiona ascensiunea Chinei și agresivitatea Rusiei.

Din cauza pandemiei, ediția din acest an a Conferinței de Securitate de la München a fost înlocuită o ediție specială virtuală care a avut loc pe 19 februarie și care a reprezentat primul discurs de politică externă al președintelui american Joe Biden către aliații europeni. Discursul care a evocat – “America s-a întors. Alianța transatlantică s-a întors” – a făcut parte dintr-un adevărat “regal al liderilor” prin discursurile președinților Joe Biden și Emmanuel Macron, cancelarului Angela Merkel, prim-ministrului Boris Johnson și liderii UE și NATO, Ursula von der Leyen, Charles Michel și Jens Stoltenberg.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

CHINA

Declarație comună UE-SUA: Suntem profund îngrijorați privind „acțiunile problematice și unilaterale” ale Chinei în Marea Chinei de Sud și de Est

Published

on

© European Union 2021

Uniunea Europeană și Statele Unite și-au exprimat joi „profunda îngrijorare” faţă de „acțiunile problematice şi unilaterale” ale Chinei în Marea Chinei de Sud şi de Est şi în Strâmtoarea Taiwan, se arată  într-o declarație comună.

Secretarul de stat adjunct al SUA, Wendy Sherman şi secretarul general al Serviciului European de Acţiune Externă (SEAE), Stefano Sannino au organizat pe 2 decembrie, la Washington, cea de-a doua reuniune la nivel înalt a Dialogului UE-SUA privind China.

Aceștia au reiterat faptul că relațiile UE- SUA  cu China au „multiple fațete”  și au subliniat importanța menținerii unor „contacte continue și strânse cu privire la abordările noastre respective, pe măsură ce investim și ne dezvoltăm economiile noastre, cooperăm cu China, acolo unde este posibil  şi gestionăm în mod responsabil concurenţa şi rivalitatea sistemică cu China”. 

Secretarul de stat adjunct Sherman și secretarul general Sannino au discutat, de asemenea, despre acțiunile îngrijorătoare ale Chinei care încalcă dreptul internațional și contravin valorilor și intereselor comune ale Statelor Unite și ale UE, inclusiv  inclusiv reprimarea minorităţilor religioase din Xinjiang şi Tibet, precum și erodarea autonomiei în Hong Kong.

Mai mult, aceștia și-au exprimat interesul pentru cooperării, inclusiv în cadrul forurilor multilaterale, cu privire la chestiunile legate de drepturile omului în China și au reafirmat importanța respectării dreptului și a principiilor internaționale. 

Luând act de efectele dăunătoare ale dezinformării asupra societăților democratice, aceștia și-au exprimat disponibilitatea de a aprofunda schimbul de informații între SUA și UE cu privire dezinformarea sponsorizată sau susținută de China. În plus, părțile au reiterat importanța unei cooperări strânse între UE și SUA pentru a susține ordinea internațională bazată pe norme, inclusiv pentru a asigura condiții de concurență echitabile pentru toate țările.

În finalul declarației comune, cele două părți și-au exprimat profunda îngrijorare cu privire la acțiunile problematice și unilaterale ale Chinei în Mările Chinei de Sud și de Est și în Strâmtoarea Taiwan, care subminează pacea și securitatea în regiune și au un impact direct asupra securității și prosperității în Statelor Unite, cât și în Uniunea Europeană.

UE și-a reiterat în urmă cu două săptămâni opoziția fermă față de acțiunile unilaterale ale navelor chineze în Marea Chinei de Sud, care pun în pericol pacea, securitatea si stabilitatea în regiune. 

Navele gărzii de coastă a Republicii Populare Chineze au blocat două nave de aprovizionare filipineze în drum spre Second Thomas Shoal, la 105 mile marine la vest de provincia Palawan (Filipine), în Marea Chinei de Sud, și au folosit tunuri cu apă împotriva lor. Acest episod urmează altor acțiuni unilaterale ale navelor Republicii Populare Chineze în Marea Chinei de Sud din ultimele luni.

De asemenea, secretarul adjunct Sherman și secretarul general Sannino au recunoscut importanța diplomației cu China, mai ales acolo „unde interesele se intersectează și unde este posibilă o cooperare constructivă”.

Pornind de la recentele declarații UE-China și SUA-China privind acțiunile în domeniul climei, aceștia au discutat și despre colaborarea cu omologii guvernamentali chinezi în chestiuni de politică, precum reducerea emisiilor de metan și decarbonizarea, cât și despre schimbul de rezultate ale acestor reuniuni.

Citiți și: Joe Biden și Xi Jinping au discutat în primul summit virtual despre ”natura complexă a relațiilor” SUA-China: Trebuie să evităm o escaladare a competiției în conflict

Cele două părți au decis să continue întâlnirile în cadrul acestui dialog la nivel înalt, urmând ca viitoarea reuniune să aibă loc la mijlocul anului 2022.

Continue Reading

CHINA

Franța pledează pentru o ”cooperare cu China atunci când este posibil” chiar dacă este ”un rival sistemic”

Published

on

© European Union, 2021

Ministrul francez pentru comerţ exterior, Franck Riester, consideră că o cooperare cu China va determina Beijingul să devină un concurent mai respectuos al regulilor internaționale, informează AFP, citat de Agerpres.

Aflat în vizită în Statele Unite, acesta le-a declarat jurnaliștilor americani că ” este important să cooperăm cu ei (chinezii) şi să fim parteneri”, mai ales când vine vorba de abordarea problemelor care privesc întreaga lume.

”Cum să abordăm problema schimbărilor climatice dacă nu includem China în strategie?”, a întrebat ministrul, subliniind că a coopera cu gigantul asiatic este ”în interesul tuturor.”

Dacă ministrul francez consideră că este necesar să se coopereze cu China atunci când este posibil, el a mai subliniat că este ”un rival sistemic” cu care occidentalii nu împărtăşesc aceleaşi puncte de vedere cu privire la drepturile omului.

”Suntem angajaţi să creştem presiunea când este vorba de drepturile omului şi drepturile sociale”, a ţinut acesta să adauge. ”Trebuie să cooperăm cu China atunci când este posibil şi trebuie să fim foarte hotărâţi să ne protejăm mai mult companiile (…) chiar dacă aceasta ar putea avea consecinţe în domeniul comercial şi al investiţional”, a încheiat demnitarul francez într-un mesaj care amintește de cel pe care Înaltul Reprezentat al UE pentru afaceri externe și politică de securitate, Josep Borrell, l-a transmis în cadrul celei de-a 11-a ediții a Dialogului strategic UE-China.

La finalul lunii trecute, președintele francez, Emmanuel Macron, a făcut apel într-o convorbire telefonică cu omologul său chinez, Xi Jinping, la reechilibrarea relațiilor dintre UE-China în direcția unei mai mari reciprocități, în special în ceea ce privește accesul la piață.

Relațiile dintre cele două părți au căpătat noi valențe tensionate după ce Uniunea Europeană a decis în luna martie măsuri restrictive împotriva a 11 persoane și patru entități responsabile pentru încălcări grave ale drepturilor omului și de abuzuri grave împotriva acestora în diferite țări din întreaga lume, printre încălcările vizate în prezent numărându-se și detențiile arbitrare ale uigurilor din Xinjiang în China.

Beijingul a răspuns imediat la sancțiunile UE, incluzând pe lista sa de sancțiuni cinci membri ai Parlamentului European, Subcomisia pentru drepturile omului din Parlamentul European, dar și Comitetul politic și de securitate al UE (COPS), fapt ce a atras critici din partea Parlamentului European și avertismente că Legislativul European nu va lua în considerare nicio discuție privind ratificarea acordului UE-China, atât timp cât sancțiunile rămân în vigoare.

De altfel, Comisia Europeană anunțase deja cu două săptămâni înainte de acest moment că a suspendat ratificarea acordului economic între UE şi China asupra investiţiilor, motivând că mediul politic ”nu este propice”. Un avertisment în acestă direcție a venit și din partea cancelarului german, Angela Merkel, care a cerut Chinei să facă progrese în ceea ce privește drepturile lucrătorilor pentru ca UE să dea undă verde acestui tratat.

Europarlamentarii au solicitat, de asemenea, ca UE să-și intensifice coordonarea cu SUA atunci când vine vorba de relațiile cu China, în contextul în care, anterior, Josep Borrell atrăgea atenția asupra unei “lumi multipolare cu mișcări tectonice” între SUA, UE, China și Rusia.

Continue Reading

CHINA

Joe Biden și Xi Jinping au discutat în primul summit virtual despre ”natura complexă a relațiilor” SUA-China: Trebuie să evităm o escaladare a competiției în conflict

Published

on

© colaj foto (US Secretary of Defense- Flickr/ gov.cn)

Președintele american, Joe Biden, și omologul său chinez, Xi Jinping, au avut discuții îndelungate despre ”natura complexă a relațiilor dintre cele două țări și despre importanța gestionării responsabile a competiției” dintre cele mai mari două economii globale. 

Potrivit unui comunicat al Casei Albe, cei doi lideri au abordat în prima lor întrevedere desfășurată în format virtual ”domenii în care interesele sunt convergente, dar și aspecte în care interesele, valorile și perspectivele diferă.”

În cadrul discuției care s-a prelungit mai mult decât era planificat, până la trei ore și jumătate, președintele chinez a solicitat SUA să pună capăt constrângerilor asupra companiilor chineze din rațiuni de securitate națională, în vreme ce liderul de la Casa Albă a îndreptat reflectoarele spre ”practicile comerciale și economice neloiale” ale Beijingului, evocând politica SUA de a colabora cu aliații pentru ”a-și apăra interesele și valorile.”

”Președintele Biden a subliniat, de asemenea, importanța gestionării riscurilor strategice. Acesta a subliniat necesitatea unor mecanisme de bun simț pentru a evita o escaladare a competiției în conflict și pentru a menține deschise liniile de comunicare”, se arată în comunicatul Casei Albe.

Taiwanul a fost unul dintre punctele sensibile de pe agenda summitului virtual dintre liderii primelor două economii ale lumii.

”În ceea ce privește Taiwanul, președintele Biden a subliniat că Statele Unite rămân angajate în politica <<o singură Chină>>”, se arată în comunicat, adăugând că SUA ”se opun cu fermitate” eforturilor unilaterale de a schimba status quo-ul sau de a submina pacea și stabilitatea în Strâmtoarea Taiwan.

Xi, la rândul său, a reiterat răbdarea Beijingului pentru ”reunificarea pașnică” cu Taiwanul, dar a avertizat că vor urma ”măsuri drastice” dacă ”forțele separatiste pentru independența Taiwanului vor … încălca linia roșie.”

În prima sa remarcă publică de la sfârșitul Conferinței ONU privind schimbările climatice, unde China și India au slăbit forța declarației finale privind cărbunele, Xi a transmis prin intermediul interpreților că ar trebui să existe mai multă acțiune și mai puține sloganuri. ”Ar trebui să existe mai puțină blamare, dar mai multă cooperare”, i-a transmis acesta lui Biden, informează Politico Europe.

Întâlnirea are loc pe fondul unei îngrijorări sporite cu privire la cât de departe ar putea merge tensiunea geopolitică, în condițiile în care ascensiunea Chinei reprezintă o provocare tot mai mare la adresa dominației globale a SUA.

Biden, însoțit de mai mulți membri ai Cabinetului său, printre care secretarul de stat american, Antony Blinken, și cel al Trezoreriei, Janet Yellen, dar și consilierul pentru securitate națională, Jake Sullivan, a evocat întâlniri precedente avute tete-a-tete cu Xi și a spus că ”au comunicat întotdeauna sincer unul cu celălalt.”

Dincolo de gesturile de bunăvoință, persoanele familiare cu pregătirea reuniunii au declarat că aceasta ar putea duce la o serie inițiative pe termen scurt și mediu dezvoltate de grupuri de lucru comune pentru a reduce fricțiunile, precum și posibile semnale de aliniere cu privire la preocupări geopolitice mai largi, inclusiv Coreea de Nord și Iran.

Un prim pas în această direcție a fost făcut cu prilejul COP26. Principalii poluatori globali și-au luat angajamentul de a colabora în acest deceniu în privința combaterii schimbărilor climatice, prin oprirea defrișărilor și organizarea, în prima jumătate a anului viitor, a unei reuniuni bilaterale privind metanul, gaz cu efect de seră care contribuie la creșterea temperaturii globale.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
COMISIA EUROPEANA6 mins ago

Comisia Europeană adoptă Orientările revizuite privind ajutoarele de stat pentru promovarea investițiilor de finanțare de risc

NATO10 mins ago

Mircea Geoană, despre mobilizarea de forțe militare ruse la granița cu Ucraina: Există elemente care ne fac să credem că este ceva serios

U.E.20 mins ago

Consiliul și-a adoptat poziția cu privire la salariile minime echitabile în UE: Fiecare trebuie să-și permită un nivel de trai decent

U.E.27 mins ago

UE prelungește cu un an sancțiunile impuse împotriva persoanelor și entităților responsabile de încălarea drepturilor omului în diferite țări din întreaga lume

U.E.57 mins ago

Germania: Social-democrații anunță lista miniștrilor pentru noul guvern, care va fi învestit miercuri

SĂNĂTATE1 hour ago

EPSCO: Alexandru Rafila participă la prima reuniune a miniștrilor sănătății UE. Îmbunătățirea accesului la medicamente și varianta Omicron, subiecte principale

NEWS1 hour ago

Papa Francisc subliniază că migrația este ”o criză umanitară care îi privește pe toți” și face apel la încetarea pasării ”responsabilității”

NATO1 hour ago

Un distrugător american de rachete ghidate a sosit în portul Constanța, pe flancul estic al NATO

Alin Mituța3 hours ago

Eurodeputatul Alin Mituța: Pentru România, slăbirea Uniunii Europene sau dezintegrarea ei ar fi o catastrofă. Fără UE am fi „un Belarus subdezvoltat economic”

EVENIMENTE3 hours ago

New Strategy Center organizează seria de dezbateri online ”30 Years Since the Dissolution of the USSR”

ROMÂNIA3 days ago

Premierul Nicolae Ciucă atrage atenția că trebuie elaborată cât mai rapid OUG privind cadrul de implementare a PNRR

ROMÂNIA5 days ago

Klaus Iohannis a decorat cadre medicale, profesori și reprezentați ai societății civile cu prilejul Zilei Naționale a României: O recunoaștere a meritelor oamenilor care aduc cinste țării noastre

MAREA BRITANIE5 days ago

Ziua Națională a României. Ambasadorul Regatului Unit la București: Combaterea problemelor climatice va reprezenta un ”aspect important al cooperării” dintre țările noastre

POLITICĂ5 days ago

Premierul Nicolae Ciucă, îndemn la unitate de Ziua Națională: Marea Unire rămâne cea mai frumoasă pagină din istoria României, o lecție despre coeziune care acum ne este necesară

COMISIA EUROPEANA7 days ago

Ursula von der Leyen salută decizia OMS de a începe negocierile pentru un tratat internațional privind pandemiile: Spiritul de acțiune colectivă, singurul răspuns pentru combaterea pandemiilor

U.E.7 days ago

Charles Michel, la sesiunea specială a Adunării Mondiale a Sănătății pentru un tratat internațional privind pandemiile: Sper că vom face istorie. Abordarea „O singură sănătate” este un „must-have”

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Mircea Hava pune la dispoziția oricărei ”comunități care dorește să cunoască și să acceseze fondurile” UE experiența sa de peste 20 de ani ca primar: Banii europeni pot schimba, din temelii, un oraș

ROMÂNIA1 week ago

Varianta Omicron: România trimite un avion Tarom pentru a-și repatria cetățenii blocați în Africa de Sud și se oferă să ajute și alte state UE care nu au reușit acest lucru, în limita capacității aeronavei

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Nicolae Ciucă, întâlnire cu ministrul Sănătății: România urmează recomandările ECDC și ale Comisiei Europene. Românii care vin din țări din sudul Africii vor fi carantinați timp de 14 zile

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 weeks ago

Eurodeputatul Victor Negrescu: Digitalizarea reprezintă soluția pentru a eficientiza statul. Trebuie să fructificăm oportunitățile financiare europene pentru investiții în acest domeniu

Team2Share

Trending