Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Team2Share – Integrated Training & Teaching for Learning further aiming Knowledge Sharing Across Generations

Published

on

Titlul proiectului: Team2Share – Integrated Training & Teaching for Learning further aiming Knowledge Sharing Across Generations

Proiect nr.: KA2 2020-1-RO01-KA204-079963

Instituția coordonatoare: Institutul Național de Cercetare Științifică în Domeniul Muncii și Protecției Sociale (INCSMPS)

Organizații partenere:

  • Fundația Ana Aslan International – ANA (România)
  • European Media Connections – EMC (România)
  • Culti Multi (Grecia)
  • Social Youth Development Civil NonProfit Society – K.A.N.E (Grecia)
  • Blickpunkt Identität – BLICK (Austria)
  • EBL Elektronik Bilgi Bilisim ve Mesleki Egitim Hizmetleri Ltd. Sti. – e-BL LLC (Turcia)
  • Tüm Avrupa Kadınları Kültürel İşbirliği ve Dayanışma Derneği – TAKIDD (Turcia)
  • EfVET (Belgia)

Durata proiectului: 01/11/2020 – 31/10/2022

Finanțat de: Comisia Europeană, Agenția Executivă pentru Educație, Audiovizual și Cultură, Programul Erasmus+

Descrierea proiectului

În timp ce aproape trei sferturi din populația UE deține cel puțin o calificare la nivelul învățământului liceal superior, abilitățile de bază de alfabetizare și calcul nu sunt un fapt de la sine înțeles. În 2017, în jur de 61 de milioane de adulți cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani își încetaseră educația formală înainte de a finaliza învățământul secundar superior.

Proiectul își propune să susțină dobândirea de competențe cheie, inclusiv abilități de bază pentru toți, prin dezvoltarea și transferul de metode inovatoare de învățare pentru adulții cu calificare scăzută, inclusiv, dar fără a se limita la grupuri vulnerabile.

Principalele obiective ale proiectului:

  • Consolidarea abilităților cheie, inclusiv a abilităților pentru viață, prin introducerea de metode inovatoare utile pentru profesori și formatori;
  • Sprijinirea dezvoltării și adoptării abordărilor inovatoare în metodologiile de învățare și tehnologiile digitale pentru predare și învățare;
  • Îmbunătățirea accesului la formare pentru adulții cu calificare scăzută, cu accent pe grupurile vulnerabile, prin creșterea calității, a ofertei și accesibilității oportunităților de învățare adaptate nevoilor lor de învățare;
  • Oferirea de oportunități pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice / formatorilor prin dezvoltarea unor metode digitale eficiente, deschise și inovatoare care să sprijine munca cu adulți slab-calificați.

Grupul țintă al proiectului Team2Share este format din: profesori, formatori și mentori care lucrează cu adulți slab-calificați, cu accent pe tineri, femei, seniori cu calificare scăzută. Acesta va include 120 de adulți slab-calificați, 50 de profesori / formatori / mentori și 15 experți.

Proiectul va dezvolta pe parcursul a 2 ani de implementare 3 produse intelectuale după cum urmează:

  • Program de formare pentru formatori / profesori / mentori care lucrează cu adulți slab-calificați, constând dintr-un curriculum de formare și conținut care vor fi inserate într-un instrument TIC de ultimă generație „Aplicație Android – App1”, care se va baza pe o metodologie inovatoare – „învățarea orientată spre echipă în grupuri de lucru interactive ”, dezvoltată pe baza principiului „reproducerea materialului de învățare în propriile cuvinte aprofundează cunoștințele dobândite”.
  • Program de formare pentru adulți slab-calificați, constând dintr-un curriculum de formare și conținut dezvoltat și inclus într-o a doua aplicație, și anume „Aplicație Android – Team2Share App2”
  • Linii directoare pentru monitorizarea în scop formativ și evaluarea rezultatelor învățării, constând dintr-o colecție de metode pentru monitorizarea formativă a performanței, incluzând numeroase metode de evaluare a performanței în diferite formate, cu scopul de a crește motivația pentru performanță printr-un feedback țintit și util.

Citiți și Launch of the European Project Team2Share: Integrated Training & Teaching for Learning further aiming Knowledge Sharing Across Generations

 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

COMUNICATE DE PRESĂ

New Strategy Center, alături de Institutul Regal Elcano din Spania, a organizat un webinar dedicat vecinătății Uniunii Europene într-o lume post-pandemică

Published

on

© New Strategy Center/ Facebook

Think tank-ul New Strategy Center, alături de Institutul Regal Elcano din Spania, a organizat un webinar dedicat vecinătății Uniunii Europene într-o lume post-pandemică.

Real Instituto Elcano alături de Ministerul Afacerilor Externe din Spania și Ambasadele României și Poloniei de la Madrid, a organizat luni, un webinar cu titlul „The EU and its neighbourhoods in a post-pandemic world” (UE și vecinătatea sa într-o lume post-pandemică).

În cadrul evenimentului, New Strategy Center a fost reprezentat de Ambasadorul Gheorghe Magheru, membru al Consiliului Științific, care a participat ca speaker la dezbatere abordând tema Balcanilor de Vest, în panelul de experți al evenimentului.

Conferința a fost deschisă de miniștrii de externe din Spania, România și Polonia.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Leviatan Design a prezentat noile tehnologii și proceduri de lucru studenților Academiei Tehnice Militare

Published

on

© Leviatan Design

Leviatan Design a prezentat, miercuri, la Academia Tehnica Militara, noua abordare a companiei in proiectarea, urmarirea si executia cladirilor, bazata pe automatizare a proceselor, utilizarea tehnologiei, implementarea instructiunilor si procedurilor de lucru in vederea realizarii in mod colaborativ a proiectelor in toate fazele de proiectare. 

“Ne-am bucurat să împărtășim viziunea noastră cu studentii din anul 4 de la specializarea Constructii si Fortificatii”, a declarat, pentru CaleaEuropeana.ro, directorul general Leviatan Design, Cătălin Podaru.

“Din perspectiva Leviatan Design, companie cu experiență ca proiectant general pentru proiecte de infrastructură de apărare și NATO, colaborarea cu universitatile din domeniu are ca prim scop constientizarea studentilor asupra schimbarilor majore in domeniul ingineriei generate de adoptarea si implementarea solutiilor de automatizare. Digitizarea sectorului de constructii are o dinamică pe care încă de pe acum studenții trebuie să o adopte”, a completat el.

Prezentarea experților Leviatan Design s-a bazat pe exemple privind modalitățile de implementare concretă și activă a procesului de lucru folosind conceptul BIM. Spre deosebire de tehnologia tradițională CADD (Computer-Aided Design and Drafting), pe lângă obiectele grafice obtinute in urma modelarii 3D, abordarea Building Information Modeling permite gestionarea de date sau informații conexe si complexe, generarea automata de planse, de rapoarte si ulterior urmărirea clădirii în perioada de executie si exploatare.

“Pentru mine, ca absolvent al Academiei Tehnice Militare – specializarea Construcții și Fortificații,  este evidentă necesitatea ca tinerii viitori ofițeri de Geniu care studiază azi în acest domeniu să se acomodeze cu noile proceduri care le pot optimiza sistemul de gestionare a activităților. Setarea  instructiunilor de lucru, crearea fluxurilor de comunicare intre toti membrii echipei, investitiile majore in tehnologie, utilizarea de softuri si aplicatii specifice ingineriei in constructii si utilizarea unei platforme de stocare a tuturor datelor ne asigura coordonarea și colaborarea între membrii tuturor echipelor implicate în proiect (arhitecți, ingineri de specialitate, furnizori, executanți, beneficiari) pe tot parcursul acestuia de la autorizare, proiect tehnic si executie pana la AS Build, astfel se obtin proiecte integrate, livrate cu un nivel de calitate ridicat pentru clienții nostri”, a mai declarat Cătălin Podaru.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

eMAG decide să treacă permanent la modul de lucru hibrid, de acasă și de la birou, în urma studiilor desfășurate în ultimul an

Published

on

© eMAG

eMAG a decis că va trece permanent la un mod de lucru hibrid, care le va permite celor peste 3.000 de angajați din sediul central, hub-urile IT și centrele de Customer Care să lucreze cum li se potrivește cel mai bine în funcție de tipul de activitate, de acasă și de la birou, decizia fiind luată în urma studiilor despre modul de lucru, efectuate în ultimul an, conform unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Acum un an, când primele cazuri Covid-19 au fost confirmate pe teritoriul României, peste 3.000 de oameni din eMAG au început să lucreze de acasă. În toată această perioadă, compania a desfășurat mai multe studii interne, cantitative și calitative, prin care a analizat în detaliu care sunt principalele beneficii percepute de oameni legate de lucrul de acasă, care sunt provocările și ce poate fi îmbunătățit, dar și cum percep pe termen lung un mod de lucru permanent hibrid.   

Obiectivele acestor studii au fost înțelegerea nivelulului de conectare al oamenilor cu echipa din care fac parte, percepția despre productivitatea lor individuală și eficiența colaborării cu colegi sau parteneri, în contextul lucrului de acasă. În urma lor au reieșit mai multe date:

  • 96% au răspuns că în această perioadă în care au lucrat de acasă s-au simțit mai productivi
  • 78% dintre colegi au spus că s-au adaptat bine și foarte bine la munca exclusiv de acasă
  • Doar 37% dintre colegi au spus că se simt conectați cu echipa lor, de când lucrează de acasă
  • Când au fost întrebați cum își doresc să lucreze pe termen lung, cei mai mulți dintre ei, 97%, au spus că vor să îmbine munca de acasă cu cea de la birou

Concluziile principale demonstrează că modul de lucru de acasă funcționează excelent pentru activitățile clar definite, care necesită concentrare și muncă individuală, iar munca de la birou este foarte utilă pentru activitățile care presupun colaborare și creativitate, iar la nivel de organizație, măsurile luate rapid au fost o sursă de motivație, oamenii simțindu-se protejați. A fost apreciată flexibilitatea lucratului de acasă, în această perioadă de pandemie, mai ales în rândul părinților.

De asemenea, prin trecerea la colaborarea online, echipele au fost nevoite să se organizeze mai bine prin ritualuri comune (cum ar fi scurte ședințe zilnice sau săptămânale). Lucrând permanent de acasă, cel mai mult le lipsesc momentele de socializare cu colegii, iar spațiul informal de colaborare este dificil de recreat în mediul online. În starea de incertitudine generală, singurătatea și lipsa interacțiunii informale cu alte persoane sunt doi dintre principalii factori de insatisfacție.

După ce va trece pandemia, angajații eMAG vor decide, împreună cu managerul lor, cum vor să lucreze: câte zile vor lucra de acasă și câte de la birou, în funcție de nevoile fiecărei echipe. În prezent, ținând cont de restricțiile existente, peste 99% din angajații eMAG din sediile de birouri lucrează în continuare de acasă și vor continua astfel până când condițiile vor permite trecerea în noul mod permanent de lucru hibrid. 

„Noi ca echipă eram obișnuiți, la fel ca toți ceilalți, cu lucratul de la birou, care avea părțile lui bune și mai puțin bune. Odată cu pandemia am descoperit destul de brusc lucratul de acasă. La fel ca după orice inițiativă nouă, am vrut să înțelegem mai bine ce se întâmplă și am descoperit că are beneficiile lui, resimțite atât de colegi, vizibile și în rezultatele noastre ca organizație, dar și provocări. Acum, având la dispoziție toate informațiile, am decis să trecem la un mod de lucru în care să luăm ce e mai bun din ambele modele. Astfel le oferim colegilor noștri exact ceea ce își doresc, mai mult timp pentru familie și pasiuni, și, în același timp, mediul din care își pot face treaba foarte bine”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG. 

„În urma acestor studii ne-am dat seama că un lucru important ca modelul hibrid să funcționeze este partea de comunicare, de aceea am implementat deja mai multe proiecte noi care să îi ajute pe colegi să se simtă conectați la tot ce se întâmplă în organizație, indiferent de unde vor lucra. În același timp sediul nostru este în plin proces de reamenajare astfel încât să răspundă cât mai bine noului mod de lucru, în care colegii vor veni la birou pentru colaborare și creativitate, adică în acele zile în care munca lor va presupune mai multă interacțiune”, a afirmat Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG. 

eMAG își va păstra spațiile existente de birouri și va investi peste 1,5 milioane de euro pentru a reamenaja sediul central într-un spațiu colaborativ și pentru a implementa noi tehnologii care să susțină modul de lucru hibrid. Principala funcționalitate a sediilor va fi aceea de a ajuta oamenii să colaboreze mai bine, așa că numărul sălilor destinate întâlnirilor s-a dublat și vor fi dotate cu tehnologie de ultimă generație pentru a facilita întâlnirile mixte – online & offline- și cu un sistem de rezervare de la distanță a birourilor. Proiectul este realizat împreună cu o firmă de arhitectură, iar discuțiile au început imediat ce s-a conturat tot mai clar ideea că munca de la birou așa cum a fost până în martie 2020 se va schimba. 

Continue Reading

Facebook

Team2Share

COMISIA EUROPEANA36 mins ago

Ursula von der Leyen, după cina de lucru cu Florin Cîțu: Lucrăm împreună cu România pentru a finaliza un plan solid de redresare și reziliență, cât mai curând posibil

S&D5 hours ago

PES Women și Partidul Socialiștilor Europeni fac presiuni pentru ratificarea integrală a Convenției de la Istanbul și punerea în aplicare a acesteia de către toate statele membre ale UE

ROMÂNIA5 hours ago

MAE anunță că Rusia l-a declarat persona non grata pe adjunctul atașatului militar al Ambasadei României la Moscova, ca răspuns la mișcarea Bucureștiului

Mircea Hava6 hours ago

Mircea Hava regretă lipsa consultărilor cu eurodeputații români pe tema PNRR: Dacă nu ne ducem foarte bine pregătiți la sfârșitul lui mai, nu ne vom întoarce cu 29,2 mld. de euro

Corina Crețu7 hours ago

Eurodeputatul Corina Crețu: Comunicarea cu cetățenii trebuie să devină, tot mai mult, o prioritate a Uniunii Europene

Cristian Bușoi7 hours ago

Cristian Bușoi pledează pentru implicarea medicilor de familie în procesul de vaccinare: Joacă un rol important în campania de informare corectă a populației

NATO8 hours ago

VIDEO Klaus Iohannis și Andrzej Duda, la exercițiul militar “Justice Sword 21”: Ne pregătim pentru apărare pe flancul estic al NATO

NATO8 hours ago

VIDEO Opt convoaie militare ale Forței de Reacție Rapidă a NATO au intrat în România pentru exercițiul Noble Jump 2021

INTERNAȚIONAL9 hours ago

Șeful diplomației UE, Josep Borrell: Următoarea rundă a dialogului Belgrad-Pristina va avea loc la finalul lunii iunie

ROMÂNIA9 hours ago

Florin Cîțu: Merg la Bruxelles să mă asigur că vom avea un PNRR aprobat cu prioritățile noastre. Este nevoie să accelerăm ritmul economiei

Mircea Hava6 hours ago

Mircea Hava regretă lipsa consultărilor cu eurodeputații români pe tema PNRR: Dacă nu ne ducem foarte bine pregătiți la sfârșitul lui mai, nu ne vom întoarce cu 29,2 mld. de euro

NATO1 day ago

Klaus Iohannis, către Joe Biden, la summitul B9: Pledez pentru o creștere a prezenței militare a SUA în România și sudul flancului estic al NATO

NATO1 day ago

Secretarul general al NATO: Participarea lui Joe Biden la Summitul “București 9” demonstrează angajamentul SUA de a întări Alianța Nord-Atlantică

NATO1 day ago

Klaus Iohannis: Prezența lui Joe Biden și a lui Jens Stoltenberg la summitul B9 arată că am reușit să creștem reziliența și postura de descurajare a NATO pe flancul estic

COMISIA EUROPEANA1 day ago

Comisarul european Adina Vălean anunță că trenul Connecting Europe Express își va începe călătoria de promovarea a transportului feroviar verde în toamnă. Pe 18 septembrie, trenul se va opri și la București

CONSILIUL EUROPEAN2 days ago

Moment istoric la Strasbourg. Emmanuel Macron și liderii instituțiilor UE au lansat Conferința privind viitorul Europei: Să ne scriem noi înșine noile noastre legende

COMISIA EUROPEANA2 days ago

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen: Conferința privind viitorul Europei reprezintă oportunitatea de a construi un nou scop comun

PARLAMENTUL EUROPEAN2 days ago

Președintele PE, la lansarea Conferinței privind Viitorul Europei: Dacă reflecțiile cetățenilor implică o actualizare a Tratatelor, să fim curajoși! Nu ar trebui să existe niciun tabu legat de modul în care funcționează UE

Dragoș Pîslaru2 days ago

Dragoș Pîslaru: Prima idee pentru viitorul Europei este legătura dintre economic și social. Europa nu este doar despre milioane de euro, ci despre milioane de cetățeni

Dragoș Pîslaru4 days ago

Dragoș Pîslaru, înaintea Summitului Social de la Porto: Dacă nu înțelegem că trebuie să integrăm categoriile vulnerabile, ne punem valorile democrației în pericol

Advertisement
Advertisement

Trending