Connect with us

PARLAMENTUL EUROPEAN

TEXT Dezbaterea “Cerul Unic European: un spatiu aerian eficient si performant”

Published

on

marian jean marinescuBilete mai ieftine, zboruri mai scurte, emisii de noxe mai puține. Ce alte efecte? Miza, aspectele cheie si implicatiile propunerii legislative “Cerul Unic European” au fost dezbatute de cele mai importante institutii si organizatii din domeniul aviatic din Romania si alte state membre UE, intr-un dialog cu eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, Raportor al Parlamentului European pentru aceasta Propunere de Regulament. Evenimentul a fost organizat de Biroul de Informare al Parlamentului European si transmis in direct de catre EurActiv.ro. Principalele declarații

Madalina Mihalache, seful Biroului de Informare al Parlamentului European din Romania:

– aspectele cheie si implicatiile acestei initiative vor fi dezbatute de cele mai importante institutii, in dialog cu eurodeputatul Marian Jean Marinescu

– Participantii la aceasta dezbatere: Virgil Dragos Titea, secretor de stat, Ministerul Transporturilor; Andrei Filipoiu, Director – Safety Direction, Romanian Civil Aeronautical Authority; Ion-Aurel Stanciu, Director Directtia Sigurantta, Regia Autonoma “Autoritatea Aeronautica Civila Romana- ROMATSA; Philippe Morin, Assistant Director EU Affairs IATA, Andrei Carstea, Control Operational TAROM;

– 800 milioane pasageri in Europe, 27,000 zboruri, acestea vor creste cu 3% pe an. Uniunea Europeana se confrunta cu un numar foarte mare de zboruri;

– fragmentarea spatiului aerian, mult mai multi kilometri pe care ii parcurg avioanele fata decat ar fi necesar;

Marian-Jean Marinescu, europarlamentar, despre rolul si importanta implementarii Cerului Unic European in consolidarea pietei interne europene:

– prima conferinta a fost in Olanda, la Maastricht ; speram sa putem realiza aceasta dezbatere si la Biroul Parlamentului European din Franta

– Cerul unic european – banuiesc ca stiti ce se doreste;

– In Consiliu a fost o intarziere neargumentata. Presedintia lituaniana si cea greaca nu au discutat deloc, numai cea italiana a aveut aceasta dorinta de a merge inainte cu aceste dosare.

– de ce nu au inceput negocierile? pentru ca se dorea sa se intarzie cat mai mult acest regulament.

– exista o diferenta destul de mare intre cele 2 texte (din Parlament si din Consiliu), au existat incercari de a bloca.

– Este un concept care vrea ca definirea, conducerea si reglarea traficului aerian sa se se faca in comun. In acest moment exista in Eurocontrol 35 de societati de trafic, furnizori de servici si 65 de centre de control de trafic. Este o arhitectura bazata pe frontierele nationale, care pe pamant au disparut. Prima idee despre Schengen a aparut in 1985, Prima discutie despre Cerul Unic European a aparut in 1999.

– In 2008 a aparut SES2. Am negociat cateva lucruri, cel mai important era un termen pentru blocurile aerospatiale nationale, pe care eu nu le agreez absolut deloc, a fost o etapa complet inutila. A intarziat foarte mult. Am introdus un termen: 3 ani de la data aparitiei in Monitorul Oficial.

– Eu am negociat raportul in 6 luni, traducerea a durat 9 luni.

Pentru mai multe detalii și înregistrarea video aici.

.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community în cadrul World Economic Forum și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Președinția română a Consiliului UE a făcut o mare eroare prin faptul că s-a abținut la votul pentru Pachetul Mobilitate

Published

on

Foto: European Parliament

Președinția română a Consiliului a făcut o mare eroare prin faptul că s-a abținut la votul pentru Pachetul Mobilitate. Exista o minoritate de blocaj și România putea să obțină un tratament egal pentru toți transportatorii, menționează eurodeputatul Marian-Jean Marinescu.

Președinția nu poate sa fie un „mediator onest”, ea reprezintă o țară, trebuie să continue eforturile de a apăra interesele țării respective, este mai mult decât evident și nu înțeleg de ce toți miniștrii acestui guvern vorbesc despre rolul de „honest broker” al președinției române a Consiliului.


,,Doresc să avem condiții egale pentru toți transportatorii”

Marian-Jean Marinescu, Europarlamentar


Reamintim faptul că, la data de 2 februarie, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia şi Ungaria au transmis o scrisoare comună, solicitând ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară.

Cele șapte asociații au făcut apel la președintele Parlamentului European și la președinții grupurilor parlamentare să acorde atenție cazului transportatorilor rutieri din statele periferice și din alte state membre ale UE, în luarea deciziei în cadrul următoarei Conferințe a Președinților cu privire la Pachetul Mobilitate 1, care ar afecta toți transportatorii rutieri în mod disproporționat negativ.

Aceasta este doar una dintre ideile pe care europarlamentarul român le va  transmite transportatorilor in cadrul conferinței- International Road Transport Union – IRUIRU / UNTRR – Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din RomâniaRomânia) – “Pachetul Mobilitate și Viziunea UE de decarbonizare a transportului rutier – Provocări și soluții pentru transportatorii rutieri”, care va avea loc marți 19 februarie 2019, la București.

Europarlamentarul român și-a exprimat poziția în privința deciziei Comisiei Europene ,,Eu nu susțin decizia Comisiei Europene de a oferi o protecție mai mare companiilor din Europa Centrală.”

Eurodeputatul atenționează faptul că prin eliminarea competiției corecte, vor crește prețurile transportatorilor și ulterior prețurile produselor transportate și în final, tot cetățeanul va avea probleme.

,,Îmi doresc un acord și pentru a scăpa transportatorii și șoferii de schimbările din legislația națională din Germania, din Franța sau alte state, care sunt foarte dure.”, adaugă Marian-Jean Marinescu.

Citiți și:

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu în viitoarea ședință privind Pachetul de Mobilitate: Fac toate eforturile să găsim o soluţie echitabilă pentru toate statele membre

 

Continue Reading

INTERNAȚIONAL

Politico: Parlamentul European își plănuiește extinderea în afara granițelor UE prin noi birouri în Indonezia, Etiopia și New York

Published

on

Foto: Calea Europeană © Zaim Diana

Parlamentul European intenționează să se extindă în Indonezia, Etiopia, New York. Această propunerea are scopul de a ,,consolida activitatea Parlamentului și prezența diplomatică în lume”.

Parlamentul European planifică să își lase o ,,amprentă” mai mare în întreaga lume.

Oficialii Parlamentului European au declarat  pentru POLITICO, faptul că au discutat săptămâna aceasta, într-o ședință cu ușile închise, despre aprobarea planurilor de a trimite personal permanent în Indonezia, Etiopia și New York.

Personalul Parlamentului European va lucra în cadrul delegației UE din Jakarta, în sediul central al Asociației Națiunilor din Asia de Sud-Est (de asemenea, în Jakarta), în sediul Uniunii Africane, din Addis Abeba, precum și în delegația UE la Națiunile Unite în New York.

Parlamentul European a discutat, de asemenea, despre trimiterea de personal în Brazilia și India.

Miscarea ,,ar presupune costuri suplimentare limitate”, a spus nota, iar ,,numărul de personal permanent ar varia de la 2 la 4 persoane.”, potrivit POLITICO.

Decizia de a trimite personalul dincolo de frontierele UE face parte dintr-un plan al secretarului general al Parlamentului European, Klaus Welle de a ,,consolida activitatea Parlamentului European și prezența diplomatică în lume“, potrivit unei note interne scrisă de Welle și obținută de POLITICO.

În ceea ce privește Londra, Parlamentul European confirmă că va păstra un birou acolo.

,,Biroul de la Londra va rămâne și după plecarea din Regatului Unit din UE”, a spus un purtător de cuvânt al Parlamentului European. ,,Se așteaptă ca legăturile dintre UE și Regatul Unit să rămână strânse, având în vedere că în Marea Britanie există 3,6 milioane de cetățeni din UE”

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu în viitoarea ședință privind Pachetul de Mobilitate: Fac toate eforturile să găsim o soluţie echitabilă pentru toate statele membre

Published

on

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) a menționat ultimele evoluții privind Pachetul de Mobilitate, într-o postare pe pagina sa de Facebook. ,,pe data de 7 martie voi reprezenta grupul PPE la şedinţa Conferinţei Preşedinţilor a Parlamentului European, când se va lua o decizie cu privire la Pachetul Mobilitate. Îi asigur pe transportatori că fac toate eforturile pentru a ajunge la un compromis cu grupurile politice, astfel încât să găsim o soluţie echitabilă pentru toate statele membre.”

Amintim faptul căla data de 2 februarie, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia şi Ungaria au transmis o scrisoare comună, solicitând ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară.

Cele șapte asociații au făcut apel la președintele Parlamentului European și la președinții grupurilor parlamentare să acorde atenție cazului transportatorilor rutieri din statele periferice și din alte state membre ale UE, în luarea deciziei în cadrul următoarei Conferințe a Președinților cu privire la Pachetul Mobilitate 1, care ar afecta toți transportatorii rutieri în mod disproporționat negativ.

,,Acest pachet de mobilitate nu reprezintă concurența dintre Est și Vest, este o decizie a Comisiei Europene pentru a oferi o protecție mai mare companiilor din Europe Centrală. Vreau să avem condiții egale pentru toți transportatorii.”a declarat Marinescu într-un interviu oferit pentru Calea Europeană.

Continue Reading

Facebook

Advertisement

Trending