Connect with us

PARLAMENTUL EUROPEAN

Traian Băsescu explică de ce va activa în Parlamentul European: ”Sunt de dat niște bătălii. Uniunea Europeană parcă ne spune că trebuie să trăim și cu invazia musulmană”

Published

on

©️ Traian Băsescu/ Facebook

Fostul președinte Traian Băsescu, ales europarlamentar după alegerile din 26 mai, spune că vrea să meargă la Bruxelles pentru că acolo „sunt de dat niște bătălii”, bătălii pe care le-a sesizat în perioada când era în Consiliul European ca șef al statului, dar care nu erau așa de acutizate.

Invitat la Digi24 la Jurnalul de Seară, el a dat ca exemplu incapacitatea Uniunii Europene de a-și proteja frontierele și s-a referit în context la o „invazie musulmană”, precum și ”pierderea capacității UE de a face politică globală”.

Sunt extrem de nemulțumit de pierderea capacității UE de a face politică globală. În ultimii 4-5 ani, Uniunea Europeană a devenit tot mai puțin relevantă în politica globală și totul deja se focusează pe cei trei poli de putere: Statele Unite, China, Federația Rusă, superputeri militare și superputeri economice, cu excepția Rusiei, care e o superputere energetică doar, dar e suficient ca să intre în tripleta care dirijează procesul de globalizare. Uniunea Europeană este tot mai evitată”, a declarat Traian Băsescu. De ce se întâmplă această stare de fapt? „Pentru că fiecare stat membru al Uniunii Europene face propria lui politică externă, deși Tratatul de la Lisabona ne obligă să avem o voce unică. Nu reușim!”, spune Traian Băsescu.

Liderul PMP a oferit un exemplu concret.

„Uitați-vă la relația cu Rusia, Germania are propriul ei business, uitați-vă la relația cu China. Toți am țipat: atenție la practicile incorecte ale Chinei și constatăm că Republica Chineză a făcut nu mai puțin de 140 de miliarde investiții în Uniunea Europeană din 2010 în 2017 și unde credeți că le-a făcut? Nu le-a făcut în România, nu le-a făcut în Polonia, nu le-a făcut în Ungaria. Le-a făcut în Marea Britanie, în Germania, în Franța. Și au dat o compensare acum două luni și Italiei cu un contract de infrastructură de 36 de miliarde de euro, infrastructură care ar viza viitorul Drum al Mătăsii (…) „Țipăm la cei mici, atenție, nu mai anunțați că vă mutați Ambasada, că noi avem o politică unitară – Ambasada de la Tel Aviv,  nu-i apăr, e o mare prostie diplomatică, s-a văzut la ONU – dar țările mari fac politici individuale. Or, asta trebuie corectată”, a arătat fostul președinte.

Președinte al României în perioada 2004-2014, Traian Băsescu a fost unul dintre cei mai longevivi membri ai Consiliului European.

De altfel, în calitate de președinte al României, Traian Băsescu, a semnat, la 25 aprilie 2005, Tratatul de aderare a României la UE, alături de prim-ministrul de atunci, Călin Popescu-Tăriceanu.

La alegerile europene din 26 mai, Partidul Mișcarea Populară a depășit pragul de 5% și contribuie astfel la delegația română din grupul PPE din Parlamentul European cu doi eurodeputați, sprijinind la consolidarea acesteia ca a treia cea mai mare delegație națională din PPE (14 membri), după Germania și Polonia.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este parte a programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

COMISIA EUROPEANA

Președintele Parlamentului European: Am avut o ”întâlnire constructivă” cu Rovana Plumb, comisarul european desemnat pentru transport

Published

on

© David Sassoli/ Twitter

Președintele Parlamentului European, David Sassoli, a avut miercuri, la Strasbourg, o întrevedere cu Rovana Plumb, comisar european desemnat pentru transport în echipa Ursulei von der Leyen.

O întâlnire constructivă astăzi cu Rovana Plumb, comisar desemnat pentru transport”, a scris Sassoli, pe contul său de Twitter.

 

Cei doi social-democrați sunt colegi în cadrul grupului S&D în Parlamentul European.

Mă bucur că am putut discuta cu președintele Parlamentului European, David Sassoli, unul dintre cei mai importanți membri ai familiei social-democrate europene, despre responsabilitățile mandatului de comisar european. Am subliniat, în acest context, viziunea președintelui ales al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în ce privește politica de transport la nivel european ca parte centrală a Pactului Verde European”, a declarat Rovana Plumb pentru CaleaEuropeană.ro după întâlnirea cu Sassoli.

Președintele ales al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a prezentat pe 10 septembrie componența și structura viitoarei Comisii Europene, precum și portofoliile alocate celorlalți 26 de comisari europeni pentru mandatul 2019-2024, nominalizarea României pentru funcția de comisar european, Rovana Plumb, urmând a primi portofoliul Transporturilor.

Conform procedurii, toți comisarii desemnați urmează a fi audiați, în perioada 30 septembrie – 8 octombrie, în comisiile de resort din Parlamentul European. În ce o privește pe Rovana Plumb, aceasta va fi audiată în Comisia pentru transport și turism.

În scrisoarea de misiune pe care Ursula von der Leyen i-a trimis-o Rovanei Plumb săptămâna trecută, președintele ales al Comisiei Europene precizează că ”transportul durabil, sigur și accesibil” reprezintă principal obiectiv pentru mandatul comisarului din partea României în următorii cinci ani.

Ursula von der Leyen îi solicită lui Plumb să elaboreze o strategie cuprinzătoare pentru mobilitate durabilă și inteligentă și să extindă Sistemul de comercializare a emisiilor către sectorul maritim.

Între altele, președinta aleasă a Comisiei Europene îi transmite comisarului desemnat că va trebui să contribuie la atingerea obiectivului privind reducerea poluării, la revizuirea Directivei de taxare în domeniul energiei pentru a o actualiza în conformitate cu ambițiile climatice ale UE.

”Va trebui să asiguri modernizarea continuă a sistemelor cheie de transport”, i-a mai scris von der Leyen, oferind ca exemple completarea legăturilor de infrastructură și a Rețelei Trans-europene de transport ”cât mai repede cu putință”.

Potrivit scrisorii transmise, Ursula von der Leyen îi mai solicită Rovanei Plumb să asigure, în contextul modernizării transporturilor, respectarea drepturilor pasagerilor, necesitatea menținerii standardelor de înaltă siguranță, precum și implementarea utilizării duale a proiectelor de infrastructură pentru a îmbunătăți mobilitatea militară, prin utilizarea fondurilor disponibile în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Vicepreședintele grupului PPE Siegfried Mureșan va coordona activitățile celui mai mare grup politic din Parlamentul European în domeniile buget, dezvoltare regională, agricultură și control bugetar

Published

on

© Siegfried Mureșan/ Facebook

Grupul PPE din Parlamentul European a decis că eurodeputatul Siegfried Mureșan, ca vicepreședinte, va coordona activitatea grupului în domeniile buget, dezvoltare regională, agricultură și control bugetar, anunță europarlamentarul liberal într-o postare pe Facebook.

”Sunt bucuros să vă anunț că, în calitate de vicepreședinte, voi coordona munca celui mai mare grup politic european în domeniile buget, dezvoltare regională, agricultură și control bugetar. Este exact ceea ce mi-am dorit deoarece acestea sunt domeniile cele mai importante pentru România. În Comisia pentru bugete se decide câte fonduri europene primește România, în ansamblu. În Comisia pentru agricultură se decide exact în ce condiții vor ajunge aceste fonduri europene la fermierii români. În Comisia pentru dezvoltare regională se decide cum vor fi folosiți acești bani în România pentru construcția de autostrăzi, pentru modernizarea liniilor de cale ferată, pentru reabilitatea termică a blocurilor sau pentru conectarea localităților la gaze. În Comisia pentru control bugetar, ne asigurăm că fondurile europene sunt folosite corect, că ele ajung la oamenii cinstiți, fără fraude și alte nereguli”, a scris Siegfried Mureșan, pe pagina sa de Facebook.

Acesta a afirmat, în context, că va lucra în colaborare strânsă cuu colegii europarlamentari ai Partidului Național Liberal din aceste comisii: cu Mircea Hava, la buget și dezvoltare regională, cu Daniel Buda la dezvoltare regională și agricultură, cu Dan Ştefan Motreanu la agricultură și cu Marian-Jean Marinescu la control bugetar.

Eurodeputatul PNL Siegfried Mureșan, purtător de cuvânt al Partidului Popular European, a fost ales în luna iunie ca vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European, cel mai mare grup politic din legislativul european, pentru în mandatul 2019-2024. Mureșan este unul dintre cei 10 vicepreședinți ai grupului, în fruntea căruia a rămas Manfred Weber.

Siegfried Mureșan, eurodeputat și în legislatura 2014-2019, este vicepreședinte al Comisiei pentru bugete din Parlamentul European și a fost negociator-șef al PE pentru bugetul UE pe anul 2018.

Amintim faptul că din grupul PPE din Parlamentul European fac parte, în legislatura 2019-2024, 14 eurodeputați români (10 PNL, 2 PMP și 2 UDMR), aceștia reprezentând a treia cea mai puternică delegație națională din interiorul PPE, după Germania (29 de mandate) și Polonia (17).

Continue Reading

PARLAMENTUL EUROPEAN

Transportatorii din România cer eurodeputaţilor români să întoarcă pachetul de mobilitate la Comisia Europeană: Acesta creează ”decalaje între statele estice și occidentale”

Published

on

© European Parliament

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR a făcut miercuri un apel către toți eurodeputații români care fac parte din Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European să determine ”întoarcerea Pachetului Mobilitate 1 la Comisia Europeană, opunându-se începerii trialogului pe cele 3 dosare periculoase ale Pachetului Mobilitate 1”.

Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European  – TRAN urmează să decidă joi soarta Pachetului Mobilitate 1, cuprinzând 3 dosare legislative de o importanță majoră pentru viitorul transportatorilor rutieri români în Uniunea Europeană și având totodată efecte importante asupra realizării obiectivelor europene și globale urgente de protecție a mediului.

Conform unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, ”UNTRR solicită participarea activă a eurodeputaților români membri în TRAN la reuniunea TRAN din 19.09.2019 pentru a susține interesele transportatorilor rutieri români”.

”Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită implicarea tuturor Eurodeputaților români pentru a determina membrii TRAN din respectivele lor grupuri politice să susțină întoarcerea celor 3 dosare fierbinți ale Pachetului Mobilitate 1 la Comisia Europeana și evitarea începerii trialogului pe actualul Pachet Mobilitate 1, pentru că adoptarea acestuia ar afecta grav activitatea transportatorilor români în UE, funcționarea pieței unice europene și realizarea obiectivelor UE de decarbonizare a transporturilor. Desemnarea unui comisar român pentru portofoliul ”Transporturi” va putea oferi României și statelor est – europene oportunitatea unei abordări corecte a Pachetului Mobilitate 1 și promovării unor soluții europene echilibrate, pentru reducerea decalajelor create prin Pachetul Mobilitate 1 între statele membre estice și occidentale, periferice și centrale, „noi” și „vechi” ale UE”, se arată în comunicatul citat.

Reamintim că Pachetul Mobilitate 1, publicat în 2017 pe fondul protecționismului în creștere al Statelor vestice membre ale Alianței Rutiere,  nu a putut fi adoptat în legislatura europeană precedentă după aproape 2 ani de dezbateri aprinse la nivel european, din cauza mai multor prevederi periculoase de modificare a legislației europene  în domeniul transporturilor, propuse de Parlamentul European precedent, de Consiliu și de Comisia Europeană fără o evaluare a impactului acestora asupra pieței de transport și asupra mediului. De asemenea, este important să reamintim că, în ciuda faptului că 2 din cele 3 dosare ale Pachetului Mobilitate 1 au fost respinse de Comitetul TRAN la începutul acestui an, plenul PE a adoptat cele 3 dosare legislative sub presiune politică, dar în absența unei evaluări de impact pentru modificările semnificative introduse de către PE la problemele cheie.

Care sunt cele mai periculoase măsuri propuse de cele 3 dosare ale Pachetului Mobilitate 1, potrivit UNTRR:

– Obligația întoarcerii acasă a vehiculelor și restricționarea cabotajului afectează libertățile fundamentale de circulație în UE, fiind totodată în contradicție cu viziunea UE de decarbonizare a transporturilor.  În timp ce Comitetul TRAN votează aceste măsuri pe 19.09.2019, Consiliul Miniștrilor de Transport UE din 19-20.09.2019 va desfășura o amplă dezbatere de orientare axată pe tema crucială a transporturilor și schimbărilor climatice concentrându-se asupra modalităților de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) din domeniul transporturilor, în conformitate cu angajamentele asumate de UE în temeiul Acordului de la Paris. În contradicție cu aceste preocupări europene și globale urgente, Pachetul Mobilitate 1 propune întoarcerea acasă a camioanelor și restricționarea cabotajului, măsuri care vor determina creșterea semnificativă a curselor fără încărcătură în UE și a emisiilor de CO2.  

Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere – IRU a adresat factorilor de decizie naționali și europeni o scrisoare deschisă cu privire la posibilele consecințe ale obligației întoarcerii acasă a camioanelor la 4 săptămâni, exprimând principalele preocupări ale industriei de transport rutier:

  • Creștere dramatică a curselor fără încărcătură și a emisiilor de CO2 : astăzi, majoritatea camioanelor se întorc în țara de înființare a companiei doar o dată sau de două ori pe an. O obligație pentru aceleași camioane să se întoarcă la fiecare trei-patru săptămâni ar putea crește parcursul camioanelor europene cu 80 până la 135 de milioane de kilometri pe an (45-75%), generându-se o poluare nejustificată de până la 100 000 de tone de emisii de CO2 pe an sau chiar mai mult.
  • Contradicție cu politicile UE actuale de decarbonizare: Obligația întoarcerii acasă a vehiculelor și, de asemenea, restricționarea cabotajului sunt în contradicție directă cu politica comună de transport a UE și obiectivele sale de decarbonizare și eficiența rețelei de transport, punând în pericol eforturile industriei de a reduce amprenta sa de carbon.

Aceste măsuri vor afecta totodată și consumatorii finali ai UE care se vor confrunta cu creșteri ale prețurilor la majoritatea produselor de pe raft, întrucât forțarea camioanelor să se întoarcă acasă fără încărcătură nu va crește doar consumul de combustibil al transportatorilor, ci și costul final al transportului, care va fi transferat către clienți, crescând astfel prețurile finale pentru mărfurile transportate.

De asemenea, restricționarea cabotajului și accesului la piață este împotriva obiectivelor principale ale Cărții albe a UE pentru transporturi 2011-2020, propunând o foaie de parcurs către un Spațiu European unic al Transporturilor și un sistem de transport competitiv și eficient din punct de vedere al resurselor.

UNTRR solicită eurodeputaților români să susțină întoarcerea la Comisia Europeană a acestui dosar periculos al Pachetului mobilitate 1, propunând modificări ale regulilor de acces la profesie și la piața de transport rutier în UE (Regulamentul 1071/2009 și Regulamentul 1072/2009), respectiv obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 4 săptămâni și restricționarea cabotajului, în contradicție directă cu politica comună de transport a UE și cu obiectivele europene și globale urgente de  reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) din domeniul transporturilor.

 Propunerea de aplicare a Directivei privind detașarea lucrătorilor la transporturile rutiere internaționale în care șoferi hiper-mobili traversează frontiere în fiecare zi, va determina poveri administrative semnificative pentru operatorii de transporturi rutiere internaționale în UE, impunându-le să calculeze și să plătească diferite salarii naționale pentru 1 șofer într-o 1 lună. Operatorii de transport rutier trebuie să beneficieze de același tratament pentru șoferii lor hiper-mobili, similar operatorilor din cadrul marinei comerciale, care sunt excluși din Directiva privind detașarea lucrătorilor în ceea ce privește personalul lor navigant.

În ultimii ani, aplicarea forțată a detașării la transportul rutier internațional prin legi naționale ale salariului minim deja adoptate în țări precum Germania și Franța, a condus la măsuri abuzive, impunând ca șoferii români și est-europeni care operează transporturi rutiere internaționale pe teritoriul lor, să fie plătiți cu salariile minime stabilite prin legile Milog-Germania sau loi Macron – Franța. Comisia Europeană a inițiat proceduri de infringement împotriva aplicării sistematice a legislației salariului minim din Franța și Germania la transportul rutier – click aici

UNTRR, alături de peste 50 asociații din 24 State Membre  – Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Rep. Cehă, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Marea Britanie a transmis instituțiilor europene o Declarație împotriva aplicării Directivei privind Detașarea Lucrătorilor (96/71/CE) la transportul rutier internațional în UE (https://www.postingfreetransport.org/)

UNTRR solicită Eurodeputaților români să susțină întoarcerea la Comisia Europeană a acestui dosar periculos al Pachetului Mobilitate 1 care propune o Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere, având în vedere faptul că șoferii profesioniști sunt lucrători mobili, nu detașați. Aplicarea Directivei privind detașarea lucrătorilor la transportul rutier internațional va slăbi piața unică și dezvoltarea UE, determinând creșterea costurilor operațiunilor de transport internațional și bariere administrative care vor conduce la scăderea comerțului transfrontalier.

– Interzicerea efectuării repausului săptămânal normal al șoferilor în cabina camionului – această măsură nu ține cont nici de dificultățile semnificative/imposibilitatea de a respecta interdicția efectuării repausului săptămânal normal în cabină din cauza lipsei spațiilor de parcare  sigure și securizate pentru camioane în UE și nici de provocările legate de controlul acestei interdicții de către statele membre, fapt recunoscut în evaluarea de impact a Comisiei. Deși propunerea acestei interdicții este justificată pe baza clarității legale, a sănătății în muncă și a securității muncii, este aproape imposibil ca transportatorii rutieri și șoferii acestora să o poată respecta, din cauza lipsei de locuri de parcare adecvate, așa cum evidențiază  Studiul recent (2019) al Comisiei Europene privind Spațiile de Parcare pentru Camioane semnalând lipsa acută a 400 000 spații de parcare sigure și securizate pentru camioane în Europa.

În ultimii ani, aplicarea restricției efectuării repausului săptămânal normal în cabină de către mai multe State Membre a condus la controale și amenzi abuzive aplicate transportatorilor rutieri români, semnalate Comisiei Europene de către UNTRR și investigate de Comisia Europeana.

UNTRR solicită Eurodeputaților români să susțină întoarcerea la Comisia Europeană a acestui dosar periculos al pachetului mobilitate 1, care propune revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști prin restricționarea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabină, fără a ține cont de imposibilitatea de a respecta această interdicție din cauza lipsei spațiilor de parcare sigure și securizate pentru camioane în UE.

Transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați de măsurile propuse prin aceste 3 dosare fierbinți ale Pachetului Mobilitate 1, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

Stabilirea unui cost de referință pentru transportul rutier în UE este soluția pentru un Pachet de Mobilitate corect și echilibrat! Propunerile pachetului mobilitate, deja aplicate în multe State Vestice, conduc la creșterea semnificativă a costurilor de operare ale transportatorilor români și est-europeni în Vestul UE, în condițiile în care  tarifele plătite acestora, de cca. 1 Euro/km, sunt sub nivelul costului de referință pentru transportul rutier în Vestul UE de cca. 1,25 Euro/km (cf. Comitetului Național Rutier din Franța –  www.cnr.fr), iar un transportator vestic primește pentru același serviciu un tarif de cca. 1,5 Euro/km (cost de referință +marjă de profit). Plată egală pentru muncă egală în același loc- acest principiu trebuie să se aplice și companiilor din Centrul și Estul UE, nu numai angajaților, în caz contrar Pachetul Mobilitate va distorsiona grav competiția pe piața de transport europeană, legalizând discriminarea transportatorilor români și est-europeni. Așa cum în domeniul bancar se utilizează dobânda de referință EURIBOR  + marja băncii, similar ar trebui utilizat în transportul rutier european Costul de referință UE + marja fiecărei firme de transport rutier, alături de liberalizarea pieței.

În acest moment crucial, este necesară implicarea activă a Eurodeputaților români pentru apărarea intereselor transportatorilor români în cadrul Parlamentului European, având în vedere contribuția importantă a transporturilor rutiere la economia României și faptul că în ultimii doi ani, transportul rutier de mărfuri a fost principalul contributor la exportul de servicii al României potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR).

UNTRR face apel la toți Eurodeputații români să acționeze în coordonare cu Eurodeputații din alte State Membre UE pentru a determina întoarcerea Pachetului Mobilitate 1 la Comisia Europeană, opunându-se începerii trialogului pe cele 3 dosare periculoase ale Pachetului Mobilitate 1. UNTRR solicită participarea activă a Eurodeputaților români membri în TRAN la reuniunea TRAN din 19 septembrie 2019 pentru a susține interesele transportatorilor rutieri români.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending