Connect with us

ROMÂNIA

Transportatorii rutieri din România vor protesta pe 10 ianuarie la Parlamentul European împotriva Pachetului de Mobilitate

Published

on

Transportatorii rutieri din România sunt aşteptaţi joi, 10 ianuarie, la un protest organizat la Bruxelles, la Parlamentul European, faţă de prevederile Pachetului Mobilitate, au anunţat, luni, reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), potrivit unui comunicat al UNTRR.

Foto: www.untrr.ro

Acţiunea de protest este programată în Piaţa Luxemburg, între orele 8:00 – 13:00, şi este organizată de UNTRR, împreună cu asociaţiile membre IRU din ţările est-europene şi alte ţări afectate de măsurile conţinute de Pachetul Mobilitate 1.

Protestul are loc în contextul în care Parlamentul European urmează să decidă, pe data de 10 ianuarie 2019, adoptarea acestui document, ce vizează şi viitorul transportatorilor rutieri români în Europa.

”Toţi transportatorii români care înţeleg importanţa acestui demers şi vor dori să participe la această acţiune, ca o ultimă şansă de blocare şi respingere a adoptării măsurilor protecţioniste de către Parlamentul European, în beneficiul transportatorilor din statele vest europene şi în detrimentul şi cu preţul falimentării transportatorilor români, sunt invitaţi să participe la protestul din data de 10 ianuarie 2019. În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care vor urma să fie aprobate în sesiunea plenară PE din 14 – 17.01.2019”, este precizat în documentul amintit mai sus.

Potrivit sursei citate, Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe data de 31 mai 2017 şi cuprinde propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere, propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti, propunerea de modificare a Regulamentului nr. 1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.

În data de 3 decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat poziţia sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalţi transportatori estici, sunt trimişi acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană.

Una dintre măsurile ce urmează a fi aplicate se referă la regulile detaşării la transporturile rutiere internaţionale, cu exceptarea tranzitului şi a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre ţara de destinaţie şi în drumul de întoarcere se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcţii, fără a se încadra în regimul de detaşare, sau zero la plecare şi până la două (operaţiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operaţiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detaşare integrală se aplică începând cu prima zi a operaţiunii.

De asemenea, se are în vedere restricţionarea cabotajului prin introducerea unei perioade de ”răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operaţiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeaşi ţară cu acelaşi autovehicul.

”Această restricţionare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piaţa liberă”, susţin oficialii UNTRR.

Alte reguli vizează interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, ”deşi în documentele Preşedinţiei Austriece este recunoscută lipsa acută de spaţii de parcare sigure şi securizate în UE”, întoarcerea acasă a şoferilor cel puţin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care şoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse după numai trei săptămâni pe drum, obligaţia dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operaţiuni de transport internaţional cu tahograf inteligent până la sfârşitul anului 2024, notează transportatorii din România.

După aprobarea poziţiei Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea poziţiilor celor trei instituţii europene – Parlamentul European, Comisia Europeană şi Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2019

Reprezentanții românilor din diaspora cer intensificarea campaniei de promovare a site-ului www.votstrainatate.ro, unde doar 20.000 de cetățeni s-au înregistrat pentru a vota la prezidențiale

Published

on

© Autoritatea Electorală Permanentă

Reprezentanţii românilor din diaspora au solicitat intensificarea campaniei de promovare a site-ului www.votstrainatate.ro cu prilejul unei discuţii purtate, luni, cu preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP), Constantin-Florin Mituleţu-Buică, informează AEP într-un comunicat. Totodată, până în prezent, peste 20.000 de români s-au înscris pentru a vota la alegerile prezidențiale din noiembrie, cu 22 de zile înainte de expirarea termenului limită, scadent la 11 septembrie.

Mituleţu-Buică a avut luni o întâlnire cu membri ai unora dintre cele 29 de asociaţii civice semnatare ale scrisorii deschise pe tema votului prin corespondenţă, eveniment dublat de o videoconferinţă cu reprezentanţi ai acestor organizaţii aflaţi în diverse ţări europene.

“Mesajul central al membrilor asociaţiilor civice a fost determinarea acestora de a continua să se implice în campania de informare a alegătorilor şi de a acţiona în parteneriat cu AEP şi MAE pentru a disemina informaţiile privind modalităţile de vot pe care le au la dispoziţie românii din afara ţării, dar şi pentru a facilita exercitarea dreptului de vot de către unele categorii profesionale cu ocupaţii itinerante. Astfel, potrivit reprezentantei asociaţiei Voluntari în Europa, Adriana Mureşan, circa 140.000 de şoferi români de TIR, care nu au domiciliul sau reşedinţa în străinătate, sunt în tranzit prin Europa şi nu pot preconiza unde se vor afla în perioada alegerilor prezidenţiale, motiv pentru care solicită organizarea unor secţii de votare accesibile, cum ar fi în parcări sau la puncte de trecere a frontierei”, se arată într-un comunicat al AEP, potrivit Agerpres.

La întâlnirea şi videoconferinţa organizate la sediul AEP au participat reprezentanţi ai următoarelor asociaţii civice: Voluntari în Europa, Rezist West Midlands şi Warwickshire, Platforma România 100, Expert Forum, Rezistenţa din Diaspora, Rezist Lyon, Mişcarea Civică Diaspora Austria, Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, Voluntar Londra, Aradul Civic şi #activAG Piteşti.

La discuţii au fost prezenţi şi oficiali din partea Ministerului Afacerilor Externe (MAE).

Potrivit contorizării efectuate pe www.votstrainatate.ro, până marți, 20 august, ora 12:01, 20.271 de români s-au înregistrat pentru a vota la alegerile prezidențiale. Dintre aceștia, 10.164 au optat pentru a vota la o secție de votare din străinătate și 10.107 au preferat votul prin corespondență.

Citiți și
AEP recomandă românilor din diaspora să opteze pentru votul prin corespondență. Care sunt pașii
AEP: Începând de astăzi, românii din străinătate se pot înregistra online pentru a vota la alegerile prezidențiale

Alegătorii care doresc să voteze în străinătate, la alegerile pentru preşedintele României din anul 2019, se pot înregistra ca alegători în străinătate, prin intermediul unui formular online, până cel mai târziu la data de 11 septembrie 2019, ora 23:59:59.

Românii din străinătate vor vota pentru preşedintele României pe 8, 9 şi 10 noiembrie şi, în eventualitatea unui al doilea tur de scrutin, pe 22, 23 şi 24 noiembrie.

 

Continue Reading

POLITICĂ

Donald Trump și Klaus Iohannis se întâlnesc în această seară la Casa Albă. Care este agenda discuțiilor dintre cei doi lideri

Published

on

© Administrația Prezidențială

Preşedintele Klaus Iohannis va fi primit marţi, la Washington, de omologul său american, Donald Trump, în cadrul vizitei de lucru pe care o efectuează în SUA, la doi ani și două luni distanță de când a devenit primul lider din Europa Centrală și de Est primit de Donald Trump în Biroul Oval.

Potrivit agendei oficiale, Klaus Iohannis va sosi la Casa Albă la ora 14:00 (21:00, ora României), unde va fi întâmpinat de preşedintele SUA, Donald Trump, şi va semna în Cartea de Onoare.

După acest moment vor avea loc, în Biroul Oval, de la ora 14:10 (21:10, ora României) convorbirile tete-a-tete ale celor doi preşedinţi, urmate de convorbiri oficiale cu participarea membrilor delegaţiilor oficiale.

Pe agenda oficială nu figurează, pentru moment, nicio conferință de presă a celor doi lideri.

Sub umbrela politică a Parteneriatului Strategic bilateral și în marcajul simbolisticii a 30 de ani de la prăbușirea comunismului și a 15 ani de la aderarea României la NATO, primirea președintelui Klaus Iohannis de către Donald Trump are două componente: una majoră și directă fiind subiectele prioritare din aria securității, relației economice și energiei și o a doua subînțeleasă și indirectă, anume consolidarea poziției fruntașe a lui Klaus Iohannis în cursa electorală pentru nou mandat prezidențial.

Mizele vizitei la Washington au fost prefațate de însuși șeful statului într-o discuție informală avută cu jurnaliștii săptămâna trecută, agenda fiind dominată în întregime de relația strategică bilaterală cu accent pe dimensiunile securitate, economie, energie, dar și pe alte dosare bilaterale.

Referitor la spectrul larg al vizitei sale la Washington, președintele Iohannis a spus căeste o întâlnire pe care am dorit-o şi eu şi preşedintele Trump de ceva timp. Sunt chestiuni extrem de importante care trebuie discutate şi reiterate: Parteneriatul Strategic, aspecte de securitate, NATO şi alocarea a 2% din PIB, relaţia economică aflată în creştere, relaţia pe energie. Vor fi şi discuţii în legătură cu înzestrarea Armatei, faptul că suntem împreună în Afganistan şi chestiuni care trenează, precum Visa Waiver. Aici trebuie să se mişte un pic lucrurile”.

Puteți citi pe larg despre vizita președintelui Klaus Iohannis la Casa Albă (19-20 august 2019)

Continue Reading

ROMÂNIA

Eurostat: Pietonii și bicicliștii români, cei mai predispuși cetățeni ai Uniunii Europene la accidentele mortale din trafic

Published

on

© Imagine de Michael Gaida de la Pixabay

Pietonii și bicicliștii români sunt cei mai predispuși accidentelor mortale față de restul cetățenilor Uniunii Europene.

Potrivit unei statistici Eurostat, România este pe primul loc în Uniunea Europeană când vine vorba de numărul bicicliştilor care au decedat în accidente rutiere raportat la totalul populaţiei, cu 10 decese la un milion de locuitori în anul 2017, la polul opus situându-se Cipru şi Luxemburg cu niciun deces.

Media la nivelul UE este de 3,9 decese la un milion de locuitori.

© Eurostat

De asemenea, datele Eurostat mai arată că rata de decese în rândul pietonilor în cazul accidentelor rutiere este cea mai mare în România (37 decese la un milion de locuitori), iar cea mai scăzută în Danemarca (trei decese la un milion de locuitori).

Numărul de decese înregistrate în accidentele de circulație rutieră în Uniunea Europeană (UE) este estimat la aproximativ 25 000 în 2017, ceea ce corespunde la 50 de accidente mortale la un milion de locuitori. Numărul anual de decese pe drumurile UE a fost de aproximativ de 25 000 în 2013, față de 43 000 în 2007.

Decesele provocate cu autoturismele în trafic au reprezentat aproape jumătate (46%) din totalul accidentelor rutiere fatale în 2017, urmate de decesele  pietonilor (21%), motocicliștilor (15%), bicicliștilor (8%) și decese care implică alte forme de transport rutier (10%).

În statele membre ale UE, Bulgaria ocupă primul loc în categoria accidentelor pe șosea, și anume 64 de decese la un milion de locuitori (date din 2016), iar Malta are o rată de 6 ori mai mică, și anume 11 decese la un milion de locuitori.

Continue Reading

Cum pot vota românii din diaspora la alegerile prezidențiale

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending