Connect with us

CONSILIUL UE

UE dă o nouă lovitură regimului lui Putin și adoptă un nou pachet de sancțiuni care vizează sectoare importante pentru economia rusă. Alte 116 persoane și entități au fost incluse pe lista măsurilor punitive

Published

on

© European Union 2024

Consiliul Uniunii Europene a adoptat astăzi un al 14-lea pachet de măsuri restrictive economice și individuale, dând o nouă lovitură regimului lui Putin și celor care perpetuează războiul său ilegal, neprovocat și nejustificat de agresiune împotriva Ucrainei.

Potrivit unui comunicat al instituției, Aceste măsuri sunt menite să vizeze sectoare valoroase ale economiei ruse, precum energia, finanțele și comerțul și să facă tot mai dificilă eludarea sancțiunilor UE.

”Sancțiunile noastre au slăbit deja în mod semnificativ economia rusă și l-au împiedicat pe Putin să își ducă la îndeplinire planurile de distrugere a Ucrainei, deși acesta continuă încă agresiunea ilegală împotriva civililor și a infrastructurii civile. Cel de-al 14-lea pachet de sancțiuni demonstrează unitatea noastră în sprijinirea Ucrainei și în încercarea de a limita activitățile criminale ale Rusiei împotriva ucrainenilor, inclusiv eforturile de a eluda măsurile UE”, a transmis Înaltul Reprezentant al UE pentru afaceri externe și politică de securitate, Josep Borrell.

Pachetul de astăzi include măsuri restrictive privind alte 116 persoane și entități responsabile de acțiuni care subminează sau amenință integritatea teritorială, suveranitatea și independența Ucrainei, precum și următoarele măsuri sectoriale:

Energie

Pentru a se asigura că instalațiile UE nu sunt utilizate pentru transbordarea gazului natural lichefiat (GNL) rusesc către țări terțe, reducând astfel veniturile semnificative pe care Rusia le obține din vânzarea și transportul GNL, UE va interzice serviciile de reîncărcare a GNL rusesc pe teritoriul UE în scopul operațiunilor de transbordare către țări terțe. Aceasta acoperă atât transferurile de la navă la navă și de la navă la țărm, cât și operațiunile de reîncărcare și nu afectează importul, ci doar reexportul către țări terțe prin UE. Comisia Europeană va monitoriza punerea în aplicare și evoluția acestei decizii și poate propune măsuri de atenuare, dacă este necesar.

În plus, UE va interzice investițiile noi, precum și furnizarea de bunuri, tehnologii și servicii pentru finalizarea proiectelor GNL aflate în construcție, precum Arctic GNL 2 și Murmansk GNL. Se introduc restricții la importul de GNL rusesc prin terminalele UE care nu sunt conectate la sistemul de gaze naturale.

Anti-eludare

UE se dotează cu instrumente suplimentare pentru a combate eludarea.

În primul rând, societățile-mamă din UE vor trebui să depună toate eforturile pentru a se asigura că filialele lor din țări terțe nu iau parte la nicio activitate care duce la un rezultat pe care sancțiunile încearcă să îl prevină.

În al doilea rând, pentru a contribui la contracararea reexportului de echipamente de luptă descoperite în Ucraina sau esențiale pentru dezvoltarea sistemelor militare rusești, s-a decis că operatorii din UE care vând astfel de echipamente de luptă către țări terțe vor trebui să pună în aplicare mecanisme de due diligence capabile să identifice și să evalueze riscurile de reexport către Rusia și să le reducă.

În plus, operatorii din UE care transferă know-how industrial pentru producția de bunuri pentru câmpurile de luptă către omologi comerciali din țări terțe vor trebui să includă în prezent dispoziții contractuale pentru a se asigura că acest know-how nu va fi utilizat pentru bunuri destinate Rusiei.

Finanțe

Consiliul a decis să interzică utilizarea ”Sistemului de transfer de mesaje financiare” (SPFS), un serviciu specializat de mesagerie financiară dezvoltat de Banca Centrală a Rusiei pentru a neutraliza efectul măsurilor restrictive. Entităților din UE care operează în afara Rusiei li se va interzice să se conecteze la SPFS sau la servicii de mesagerie financiară specializate echivalente.

În plus, operatorilor din UE le va fi interzis să efectueze tranzacții cu entități incluse pe o listă specifică utilizând SPFS în afara Rusiei.

În plus, Consiliul introduce o interdicție privind tranzacțiile cu instituțiile financiare și de credit vizate și cu furnizorii de active crypto stabiliți în afara UE, atunci când aceste entități facilitează tranzacții care sprijină baza industrială de apărare a Rusiei prin exportul, furnizarea, vânzarea, transferul sau transportul către Rusia de bunuri și tehnologii cu dublă utilizare, produse sensibile, bunuri de pe câmpul de luptă, arme de foc și muniții.

Finanțarea partidelor politice și a altor organizații

Având în vedere încercările continue ale Rusiei de a interfera cu procesele democratice din UE și de a submina principiile democratice ale acesteia, inclusiv prin campanii de influență și prin promovarea dezinformării, Consiliul a decis că partidele și fundațiile politice, organizațiile neguvernamentale, inclusiv grupurile de reflecție, sau furnizorii de servicii media din UE nu vor mai fi autorizați să accepte finanțare din partea statului rus și a reprezentanților săi.

În conformitate cu Carta drepturilor fundamentale, măsurile convenite astăzi nu vor împiedica furnizorii de servicii media și personalul acestora să desfășoare alte activități în UE, cum ar fi cercetarea și interviurile.

Transporturi

Pentru prima dată, UE a adoptat o măsură care vizează anumite nave care contribuie la războiul Rusiei împotriva Ucrainei, care fac obiectul unei interdicții de acces în port și al unei interdicții de prestare de servicii. Aceste nave pot fi desemnate din diverse motive, cum ar fi transportul de echipamente militare pentru Rusia, transportul de cereale ucrainene furate și sprijinirea dezvoltării sectorului energetic al Rusiei, de exemplu prin transportul de componente GNL sau transbordări de GNL. Această măsură vizează, de asemenea, navele-cisternă care fac parte din flota fantomă a lui Putin și care eludează plafoanele impuse de UE și de Coaliția pentru plafonarea prețurilor, adoptând în același timp practici de transport înșelătoare, în deplin dispreț față de standardele internaționale. 27 de nave au fost vizate astăzi din aceste motive.

În plus, pentru a evita alte forme de eludare, Consiliul a decis:

  • să extindă interdicția de zbor în UE. Interdicția de aterizare, decolare sau survolare a teritoriului UE se va aplica, de asemenea, oricărei aeronave utilizate pentru un zbor neprogramat și în cazul în care o persoană fizică sau juridică, o entitate sau un organism rus este în măsură să determine efectiv locul sau ora decolării sau aterizării acesteia pentru a ajunge, de exemplu, la o destinație de vacanță sau la o întâlnire de afaceri. În plus, operatorii trebuie să furnizeze orice informații solicitate de autoritățile naționale competente ale statelor membre cu privire la zborurile neprogramate, inclusiv proprietatea asupra aeronavei și, eventual, a pasagerilor
  • să extindă interdicția privind transportul rutier de mărfuri pe teritoriul UE, inclusiv în tranzit, astfel încât să includă operatorii din UE care sunt deținuți în proporție de 25% sau mai mult de o persoană fizică sau juridică rusă.

Controale și restricții la import-export

Consiliul a adăugat 61 de noi entități pe lista celor care sprijină direct complexul militar și industrial al Rusiei în războiul său de agresiune împotriva Ucrainei. Acestea vor face obiectul unor restricții de export mai stricte privind bunurile și tehnologiile cu dublă utilizare, precum și bunurile și tehnologiile care ar putea contribui la îmbunătățirea tehnologică a sectorului de apărare și securitate al Rusiei. Unele dintre aceste entități sunt situate în țări terțe (China, Kazahstan, Kârgâzstan, Turcia și Emiratele Arabe Unite) și au fost implicate în eludarea restricțiilor comerciale și angajate în achiziționarea de produse sensibile utilizate, de exemplu, în producția de drone sau în furnizarea de sprijin material pentru operațiunile militare ruse.

În plus, decizia de astăzi extinde lista articolelor restricționate care ar putea contribui la îmbunătățirea tehnologică a sectorului de apărare și securitate al Rusiei prin adăugarea anumitor mașini-unelte și a anumitor ”vehicule de teren”.

UE a introdus, de asemenea, restricții suplimentare privind exporturile de bunuri care contribuie în special la consolidarea capacităților industriale rusești (de exemplu, produse chimice, inclusiv minereuri de mangan și compuși din pământuri rare, materiale plastice, utilaje de excavare, monitoare și echipamente electrice), precum și restricții suplimentare privind importul de heliu din Rusia, care reprezintă o sursă de venituri semnificative pentru regim.

Liechtenstein este adăugat pe lista țărilor partenere care aplică un set de măsuri restrictive privind importurile de fier și oțel din Rusia, precum și un set de măsuri de control al importurilor care sunt substanțial echivalente cu cele ale UE.

Protecția operatorilor din UE

Pachetul include, de asemenea, măsuri care să permită operatorilor din UE să solicite despăgubiri pentru prejudiciile cauzate de companiile rusești ca urmare a punerii în aplicare a sancțiunilor și a exproprierilor. De asemenea, se creează instrumentul pentru întocmirea unei liste de societăți care fac obiectul unei interdicții de tranzacționare pentru imixtiunea în arbitrajul și competența instanțelor.

Pachetul de astăzi va impune restricții privind acceptarea cererilor de înregistrare în UE a anumitor drepturi de proprietate intelectuală de către resortisanți și societăți din Rusia, cu scopul de a compensa acțiunile guvernului și ale instanțelor ruse care îi privează în mod nelegitim pe titularii drepturilor de proprietate intelectuală din UE de protecția acestora în Rusia.

În sfârșit, va fi interzisă achiziționarea, importul, transferul sau exportul de bunuri culturale ucrainene și de alte bunuri de importanță arheologică, istorică, culturală, științifică rară sau religioasă, în cazul în care există motive întemeiate de a suspecta că bunurile au fost scoase ilegal din Ucraina.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

CONSILIUL UE

Statele membre și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu privind simplificarea Politicii Agricole Comune, cu obiectivul de a stimula competitivitatea agriculturii europene

Published

on

© European Union/ Source: EC - Audiovisual Service

Președinția Consiliului UE și negociatorii Parlamentului European au ajuns la un acord provizoriu privind simplificarea Politicii Agricole Comune (PAC). Obiectivul este de a stimula competitivitatea agriculturii europene prin reducerea birocrației, sprijinirea fermierilor, inclusiv a micilor fermieri și a întreprinderilor nou-înființate, încurajarea inovației și stimularea productivității.

Potrivit comunicatului oficial, aceste măsuri de simplificare ar putea duce la reduceri semnificative ale costurilor administrative, atât pentru fermieri, cât și pentru administrațiile naționale. Conform evaluării inițiale a Comisiei, acestea ar putea genera economii anuale de până la 1,6 miliarde de euro pentru fermieri și de peste 200 de milioane de euro pentru administrațiile statelor membre.

Actele revizuite fac parte din așa-numitul „Omnibus III”, propus de Comisie în mai 2025. Pachetul include modificări ale regulamentului privind planurile strategice (SPR) și ale regulamentului „orizontal” privind Politica Agricolă Comună.

Principalele elemente ale acordului

Acordul provizoriu menține direcția generală a propunerii Comisiei, sprijinind următoarele obiective:

  • reducerea poverii administrative pentru fermieri și administrații;

  • creșterea plăților către micii fermieri și simplificarea regulilor privind condiționalitatea, în special pentru fermele ecologice;

  • reducerea controalelor la fața locului și eliminarea procedurii anuale de verificare a performanței.

Acordul menține, de asemenea, propunerea Comisiei de a permite statelor membre să acorde plăți de criză agricultorilor activi afectați de dezastre naturale, fenomene climatice nefavorabile sau evenimente catastrofale. Aceste plăți vor asigura continuitatea activității agricole a fermierilor afectați.

Citiți și: PE este pregătit să negocieze cu țările membre simplificarea legislației UE în domeniul agriculturii. Eurodeputații vor mai multă flexibilitate și sprijin pentru fermieri pentru respectarea normelor PAC

De asemenea, acordul provizoriu aduce îmbunătățiri următoarelor aspecte ale propunerii Comisiei:

  • oferă statelor membre flexibilitatea de a decide în ce măsură fermele parțial ecologice pot fi considerate ca respectând anumite standarde de mediu, așa-numitele GAEC (bune condiții agricole și de mediu);

  • îmbunătățește posibilitatea fermierilor de a beneficia de instrumente de gestionare a riscurilor;

  • majorează procentul pentru plățile directe în avans.

Acordul provizoriu trebuie acum confirmat de Consiliu și de Parlamentul European înainte ca actul legislativ să fie adoptat în mod oficial de către colegiuitori.

Pachetul de simplificare „Omnibus III” din domeniul agriculturii face parte dintr-un obiectiv politic mai amplu de consolidare a competitivității Uniunii Europene, prin reducerea poverii administrative asupra întreprinderilor și crearea unor condiții mai favorabile pentru desfășurarea activităților economice în UE.

Continue Reading

CONSILIUL UE

Parlamentul European și Consiliul pledează pentru direcționarea fondurilor europene către apărare prin modificarea programelor UE existente

Published

on

© Calea Europeana - Zaim Diana

Ca parte a planului ReArm Europe, Parlamentul European și Consiliul UE, au convenit în mod formal miercuri seară, noi măsuri care vizează consolidarea bazei tehnologice și industriale de apărare a Europei prin direcționarea fondurilor UE către apărare și securitate, informează un comunicat oficial al Legislativului European. 

Astfel, va crește finanțarea pentru investițiile legate de apărare prin modificarea programelor UE existente – Platforma pentru tehnologii strategice pentru Europa (STEP), Orizont Europa, Fondul european de apărare (EDF), programul Europa digitală (DEP) și Mecanismul pentru interconectarea Europei (CEF) – pentru a canaliza fondurile UE către apărare.

În timpul negocierilor, deputații europeni au pledat pentru ca domeniul de aplicare al măsurilor să includă reziliența, cum ar fi protecția infrastructurilor critice, răspunsul la dezastre și integritatea alegerilor. Aceștia au insistat ca schema să îmbunătățească și reziliența împotriva amenințărilor cibernetice la adresa infrastructurilor digitale critice.

Deputații europeni au pledat, de asemenea, pentru ca legislația să permită un sprijin mai mare pentru industria de apărare a Ucrainei și au asigurat participarea țării la Fondul european de apărare.

Programul Orizont Europa va sprijini aplicațiile civile cu potențiale aplicații militare (cu dublă utilizare), promovând în același timp utilizarea aplicațiilor civile. Acest lucru se va face în cadrul unei derogări specifice prevăzute în cadrul financiar multianual (CFM) și nu aduce atingere rezultatului negocierilor viitoare privind următorul CFM.

Tehnologiile de apărare” vor fi adăugate ca al patrulea sector strategic în cadrul Platformei pentru tehnologii strategice pentru Europa (STEP). Sprijinul ar trebui extins la IMM-urile nefinanțabile, inclusiv la start-up-uri și întreprinderile mici și mijlocii.

Legislația va permite, de asemenea, finanțarea de către UE a infrastructurii de transport cu dublă utilizare în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei (CEF), inclusiv coridoarele de mobilitate militară, în cazul cărora Comisia va putea stabili condiții referitoare la țara de origine a echipamentelor, bunurilor, aprovizionărilor sau serviciilor care urmează să fie utilizate.


„Prin acest acord, Parlamentul și Consiliul și-au îndeplinit sarcina. Acum este rândul statelor membre și al Comisiei să acționeze – instrumentele sunt pe masă, iar oportunitățile pot fi valorificate”, a declarat deputatul european Rihard Kols (ECR, Letonia).

„Acest mini-omnibus este mai mult decât o soluție legislativă – este un semnal clar că UE începe în sfârșit să trateze investițiile în domeniul apărării cu seriozitatea pe care o impun vremurile. Rezultatul reflectă în mare măsură ceea ce a susținut Parlamentul și creează un precedent. Ne așteptăm să continuăm pe această linie în viitor, cu propuneri mai îndrăznețe și mai ample data viitoare. Parlamentul a demonstrat că este pregătit. Vom profita de acest impuls”, a adăugat el.


Acordul informal va trebui să fie aprobat atât de Parlament, cât și de Consiliu pentru a deveni lege. Comisia pentru industrie, cercetare și energie va vota textul pe 20 noiembrie, înainte ca acesta să fie prezentat întregii Camere înainte de sfârșitul anului.

Propunerea Comisiei Europene, prezentată la 22 aprilie 2025, vizează stimularea investițiilor în domeniul apărării în cadrul bugetului UE, ca parte a planului „ReArm Europe”. Ca răspuns la amenințările geopolitice în creștere, textul urmărește să consolideze baza tehnologică și industrială europeană de apărare (EDTIB) cu fonduri provenite din bugetele existente. Acesta urmează Cărții albe comune privind pregătirea europeană în domeniul apărării pentru 2030, care vizează consolidarea autonomiei strategice și a competitivității UE în domeniul apărării.

Continue Reading

CONSILIUL UE

Acord în Consiliul UE: Statele membre reconciliază ambițiile climatice cu nevoia de competitivitate. Ținta reducerii cu 90% a emisiilor până în 2040 va ține cont de diferențele naționale între state

Published

on

© European Union 2025

Consiliul Uniunii Europene a ajuns miercuri la un acord privind modificarea Legii europene a climei, stabilind un obiectiv intermediar obligatoriu pentru 2040, respectiv reducerea cu 90% a emisiilor nete de gaze cu efect de seră față de nivelurile din 1990. Decizia marchează o etapă majoră în drumul către neutralitatea climatică a Uniunii până în 2050, dar și o tentativă de a reconcilia ambițiile climatice cu nevoia de competitivitate, securitate energetică și echitate socială, în conformitate cu orientările strategice decise de cei 27 de șefi de stat sau de guvern la Consiliul European din luna octombrie.

Amendamentul convenit de țările UE stabilește, de asemenea, anumite domenii de flexibilitate și elemente-cheie pentru obiectivul din 2040 și pentru cadrul climatic de după 2030. Acestea vor orienta viitoarele propuneri legislative ale Comisiei Europene, pentru a permite statelor membre să atingă obiectivul din 2040, sprijinind în același timp industria și cetățenii europeni pe parcursul tranziției.

Astăzi am adoptat o țintă climatică de 90% pentru 2040, cu o susținere largă din partea statelor membre. Ținta se bazează pe știință și, în același timp, îmbină competitivitatea și securitatea noastră. Este important pentru viitorul Europei – și arată că, chiar și în vremuri dificile, putem rămâne uniți. Ținta stabilește o direcție clară, cu ani înainte, pentru politicile, industriile și investițiile noastre. Cu acest obiectiv în mână, suntem pregătiți să construim o Uniune Europeană mai puternică, mai competitivă și mai sigură”, a declarat Lars Aagaard, ministrul danez al climei, energiei și utilităților, a cărui țară deține președinția în exercițiu a Consiliului UE.

Textul convenit stabilește poziția Consiliului pentru viitoarele negocieri („triloguri”) cu Parlamentul European, care vor defini forma finală a legislației.

Principalele modificări convenite de Consiliu

Consiliul a menținut reducerea obligatorie de 90% a emisiilor nete de GES până în 2040, așa cum a propus Comisia. Cu toate acestea, au fost introduse ajustări pentru a reflecta îngrijorările privind competitivitatea UE, necesitatea unei tranziții juste și echilibrate din punct de vedere social, incertitudinile legate de absorbțiile naturale de carbon, precum și diferențele dintre situațiile naționale ale statelor membre, aceasta din urmă fiind o prevedere importantă pentru țări precum România.

Aceste modificări au fost inspirate și de orientările strategice oferite de liderii UE în concluziile Consiliului European adoptate la 23 octombrie 2025.

Domenii de flexibilitate pentru statele membre

Propunerea Comisiei includea trei opțiuni de flexibilitate, care urmează să fie reflectate în mod corespunzător în viitoarele propuneri legislative pentru atingerea obiectivului din 2040. Consiliul a clarificat suplimentar aceste domenii, care includ:

  • posibilitatea utilizării de credite internaționale de carbon de înaltă calitate, pentru a contribui „în mod adecvat” la atingerea obiectivului din 2040, cuantificate până la 5% din emisiile nete ale UE din 1990, începând din 2036, cu o perioadă-pilot între 2031–2035;
  • rolul absorbțiilor permanente interne de carbon în cadrul sistemului de comercializare a certificatelor de emisii al UE (ETS), pentru compensarea emisiilor reziduale dificil de redus;
  • flexibilitate sporită între sectoare și instrumente, pentru a sprijini atingerea obiectivelor într-un mod simplu și rentabil, permițând statelor membre să compenseze deficitele dintr-un sector fără a compromite progresul general.

Elemente pentru cadrul post-2030

Amendamentul la Legea europeană a climei propus de Comisie stabilește o serie de principii și condiții care trebuie luate în considerare la elaborarea politicilor post-2030, pentru a permite statelor membre să atingă obiectivul din 2040 și pentru a asigura o tranziție echitabilă, eficientă din punct de vedere al costurilor și favorabilă investițiilor.

Poziția Consiliului menține multe dintre elementele propunerii Comisiei, dar le dezvoltă suplimentar, inclusiv prin:

  • accentuarea consolidării competitivității economiei și industriei UE, precum și reducerea poverii administrative;
  • sublinierea clară a nevoii unei tranziții juste, ținând cont de circumstanțele naționale diferite;
  • încurajarea inovării și a dezvoltării de tehnologii sigure și scalabile în toate sectoarele, într-un mod tehnologic neutru, menținând eficiența energetică drept principiu central;
  • consolidarea securității energetice, prin accent pe soluții bazate pe energie regenerabilă, accesibilitatea energiei și modernizarea rețelelor pentru a garanta aprovizionarea UE;
  • sprijinirea investițiilor și inovării, atât din fonduri publice, cât și private, și asigurarea accesului echitabil la tehnologii inovatoare în toate statele membre;
  • abordarea contribuției realiste a absorbțiilor de carbon la reducerea totală a emisiilor, luând în calcul incertitudinile asociate acestora;
  • concentrarea pe protecția și consolidarea pe termen lung a rezervoarelor naturale de carbon și a biodiversității, precum și pe impactul schimbărilor climatice și al perturbărilor naturale asupra utilizării terenurilor și pădurilor.

Revizuirea obiectivului

Poziția Consiliului introduce și o evaluare bienală a progresului către obiectivele intermediare, bazată pe cele mai recente dovezi științifice, progrese tehnologice și competitivitatea globală a UE.

Statele membre au extins și consolidat clauza de revizuire a Legii europene a climei existente. Revizuirea va analiza, printre altele, nivelul absorbțiilor nete la nivelul UE în raport cu cerințele pentru atingerea obiectivului din 2040, precum și provocările și oportunitățile legate de competitivitatea globală a industriei europene.
De asemenea, se va ține cont de evoluția prețurilor la energie și de impactul acestora asupra industriei și gospodăriilor.

Pe baza concluziilor revizuirii, Comisia Europeană va trebui, dacă este cazul, să propună o nouă modificare a Legii climei, care ar putea include ajustarea obiectivului pentru 2040 sau alte măsuri suplimentare pentru întărirea cadrului de sprijin — în special pentru a asigura competitivitatea, prosperitatea și coeziunea socială a UE.

Amânarea ETS2

Consiliul a introdus, de asemenea, o prevedere privind amânarea cu un an a aplicării sistemului european de comercializare a emisiilor pentru clădiri și transport rutier (ETS2) – de la 2027 la 2028.

Președinția Consiliului va începe negocierile cu Parlamentul European odată ce acesta își va adopta poziția, cu scopul de a ajunge la un acord final privind textul amendamentului.

Adoptată inițial în 2021, Legea europeană a climei oferă baza juridică pentru politicile climatice pe termen lung ale UE, în conformitate cu Acordul de la Paris. Aceasta stabilește un obiectiv obligatoriu de neutralitate climatică până în 2050 și o țintă intermediară pentru 2030 de reducere a emisiilor nete cu cel puțin 55%. Legea prevede, de asemenea, stabilirea unui obiectiv climatic intermediar pentru 2040.

După publicarea comunicării „Ținta climatică a Europei pentru 2040” în februarie 2024, Comisia Europeană a prezentat la 2 iulie 2025 o propunere de modificare a Legii europene a climei pentru stabilirea țintei pentru 2040.

Mai recent, în octombrie 2025, Consiliul European a oferit orientări strategice privind modul de stabilire a acestui obiectiv. Liderii au subliniat nevoia unei abordări echilibrate, care să mențină și să sporească competitivitatea UE, asigurând în același timp echitatea socială a tranziției. De asemenea, au cerut luarea în considerare a incertitudinilor legate de absorbțiile naturale și au invitat Comisia să dezvolte condițiile necesare pentru sprijinirea industriei europene și a cetățenilor în atingerea obiectivului pentru 2040.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
SĂNĂTATE8 hours ago

Independența României în producția de medicamente esențiale, consolidată cu ajutorul fondurilor europene. Rogobete: Transformăm Antibiotice Iași într-un hub național de inovare farmaceutică

ROMÂNIA12 hours ago

Parchetul European trimite în judecată trei persoane din România pentru fraudă cu fonduri europene destinate modernizării sistemelor de irigații 

ROMÂNIA13 hours ago

Nicușor Dan: Onorantul statut al României de “pilon de stabilitate pe Flancul Estic al NATO” se datorează și veteranilor de teatrele de operații

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI13 hours ago

Europa antreprenorilor înseamnă mai puțină birocrație și mai multă încredere, subliniază vicepreședintele PE, Victor Negrescu

COMISIA EUROPEANA13 hours ago

De la Chișinău, comisarul european pentru extindere felicită R. Moldova pentru progresele înregistrate și o îndemnă să accelereze „viteza reformelor” pentru ca „procesul de aderare să aibă succes”

ROMÂNIA13 hours ago

România compară cu un “roman de spionaj sovietic” acuzațiile Rusiei că Ucraina și Marea Britanie ar fi încercat să deturneze un avion rus spre Baza Mihail Kogălniceanu

ROMÂNIA14 hours ago

Președintele ASF, la evenimentul de listare a celor două ETF-uri lansate de InterCapital la Bursa de Valori București: „Vom continua să fim un partener activ al pieței de capital”

ROMÂNIA14 hours ago

Alexandru Rogobete anunță o creștere de peste 73% a investițiilor în sănătate, cu peste 2 mld. de lei plătite prin PNRR în perioada iunie-octombrie

COMISIA EUROPEANA14 hours ago

Comisia Europeană salută hotărârea CJUE care confirmă că Directiva privind salariile minime adecvate are o bază juridică solidă: „O etapă importantă pentru europeni”

COMISIA EUROPEANA14 hours ago

Încă un produs tradițional românesc capătă recunoaștere și protecție la nivel european

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI4 days ago

INTERVIU | Siegfried Mureșan: UE a pierdut din competitivitate față de alte regiuni ale lumii. Creșterea competitivității trebuie să devină o prioritate pentru a menține un standard de viață ridicat

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI4 days ago

INTERVIU | Siegfried Mureșan, negociator-șef al PE, despre direcția negocierilor interinstituționale și mizele României în viitorul buget al UE (2028–2034): coeziunea și agricultura, pilonii de neclintit ai noului cadru financiar

ENGLISH6 days ago

EXCLUSIVE | NATO Secretary General: America is completely invested in NATO and Romania. The Eastern Sentry starts in the Black Sea because it’s of vital strategic importance to NATO

REPUBLICA MOLDOVA2 weeks ago

Noul Guvern al R. Moldova a depus jurământul de învestire. Președinta Maia Sandu: Trebuie să valorificăm „fereastra istorică de oportunitate oferită de integrarea europeană”

ROMÂNIA2 weeks ago

Inovația farmaceutică: motor de competitivitate – România în dialog cu Europa, pentru un acces mai bun al pacienților români la terapiile inovative

ROMÂNIA2 weeks ago

ARPIM facilitează dialogul cu Europa pentru a valorifica inovația în sănătate: Industria farmaceutică inovatoare – sector strategic pentru acces la tratamente moderne și dezvoltare economică durabilă

ROMÂNIA2 weeks ago

România, angajată să asigure o redresare economică sustenabilă. Bolojan: Ne-am propus să atingem anul acesta o țintă de deficit de 8,4%, iar în 2026 de 6%, pentru a ne recâștiga credibilitatea în fața piețelor și a Comisiei Europene

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Von der Leyen: 2,7 milioane de europeni sunt diagnosticați anual cu cancer. Am plasat Planul european de combatere a cancerului în centrul UE a Sănătății, cu o alocare de 4 mld. de euro

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Comisarul pentru Energie apreciază România pentru leadership-ul regional în soluționarea problemelor comune și anunță un plan pentru consolidarea interconexiunilor energetice și scăderea prețurilor

ROMÂNIA2 weeks ago

România își asumă „rolul de integrator și lider regional” pentru cooperare energetică. Bogdan Ivan apreciază deschiderea Comisiei Europene pentru găsirea unor soluții de reglementare și investiții pentru reducerea prețurilor record la energie

Trending