Connect with us

U.E.

UE impune condiții pentru cetățenii din statele terțe: Înregistrarea într-un sistem digital și o taxă de frontieră, măsuri pentru protecția granițelor

Published

on

Uniunea Europeană plănuiește să crească controlul la granițele sale. Cei care vor dori să intre pe teritoriul statelor europene vor trebui să se înregistreze sau să aplice pentru viză. Scopul acestei măsuri este sporirea securității, cetățenii UE nefiind nevoiți să treacă prin astfel de proceduri, anunță Deutsche Welle.bordercontrol

Un sistem electronic pentru călători care nu au nevoie de viză există deja în SUA încă din 2007. Acum, Uniunea Europeană vrea să implementeze un astfel de sistem pentru a avea un control mai bun asupra celor care ajung și ies de pe teritoriul Uniunii. În Statele Unite, sistemul electronic de înregistrare online este cunoscut sub numele de ESTA. În Europa, acesta va fi cunoscut ca Etias ( Sistemul European pentru Autorizare și Informare). Comisia Europeană realizează în prezent un studiu de fezabilitate pentru a stabili modul în care Etias poate fi amplasat la sutele de aeroporturi și puncte de frontieră. Procedura legislativă va fi demarată apoi la finalul anului.

Miniștrii de interne ai statelor membre au solicitat un sistem de înregistrare digital după atacurile teroriste care au avut loc anul trecut la Paris. Similar cu sistemul care există în Statele Unite, călătorii care nu au nevoie de viză pentru Uniune vor fi nevoiți să se înregistreze online. O taxă va fi impusă. Potrivit oficialilor europeni, aceasta va putea fi fixată între 13 și 50 de euro ( 15 și 56 de dolari).

Potrivit datelor, 30 de milioane de călători care provin din state ce nu fac parte din Uniune și care nu au nevoie de vize vor aduce între 390 de milioane și 1.5 miliarde de euro/ an ca urmare a achitării acestei taxe.

Numărul celor care nu vor avea nevoie de vize, dar care vor trebui să plătească taxa de intrare ar putea crește considerabil în următorii ani. După Brexit, milioane de britanici care călătoresc în Uniunea Europeană pentru vacanțe sau în interes de serviciu vor trebui, de asemenea să se înregistreze. Același lucru va fi valabil și pentru state precum Turcia sau Ucraina, în cazul în care Uninunea Europeană garantează liberalizarea vizelor.

Fiecare intrare și ieșire din UE va fi salvată într-o bază de date începând cu anii 2020. De asemenea, valabilitatea cărții de identitate și a vizelor va fi verificată. Va exista o integorare a sistemului cu Sistemul de Informații Schengen.

„Acestea vor face granițele europene mai sigure. Consolidarea puterii poliției europene, Europol, reprezină un pas concret către un schimb eficient de informații, precum și identificarea documentelor de călătorie falsificate”, a menționat Dimitris Avramopoulos, comisarul european responsabil pentru noul sistem.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

Daniel Buda

Daniel Buda, vicepreședintele Comisiei AGRI din PE, vizită oficială în Bulgaria: Punctul de frontieră Kapitan Andreevo, un exemplu de bune practici în domeniul transportului de animale vii

Published

on

© Daniel Buda/ Facebook

Eurodeputatul Daniel Buda (PNL, PPE), vicepreședintele Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală (AGRI) din Parlamentul European și-a exprimat încrederea că ”autoritățile din Bulgaria vor continua să îmbunătățească bunăstarea animalelor pe timpul transportului, având în vedere importanța frontierei bulgaro-turce pentru exporturile de animale vii din UE.”

Acesta se află într-o vizită oficială în Bulgaria, alături de colegii din delegația Comisiei de anchetă privind protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European, unde a vizitat punctul de trecere a frontierei Bulgaria-Turcia la Kapitan Andreevo.

”Ponderea Bulgariei în comerțul din interiorul UE cu animale vii este limitată și se referă în principal la păsările de curte (cu un total de 25 de milioane de capete de păsări transportate către/ din Bulgaria, comparativ cu un total de 1,3 miliarde capete de păsări de curte la nivelul comerțului din UE). În ceea ce privește exporturile, Bulgaria este o cale majoră a comerțului de animale vii al UE cu țări terțe, aceasta învecinându-se cu Turcia, o destinație cheie, alături de Libia, Iordania, Israel pentru transportul de ovine, porcine și bovine. Majoritatea exporturilor de bovine vii din UE spre țări terțe se realizează prin două puncte: frontiera bulgaro-turcă (52%) și granița dintre Polonia și Belarus (42%). În ceea ce privește exportul de ovine și caprine din UE spre țări terțe, 64% dintre acestea se realizează la granița dintre Bulgaria și Turcia”, a detaliat Buda într-un mesaj publicat pe Facebook.

Acesta a explicat că frontierea bulgaro-turcă este de o importanță ridicată pentru exporturile de animale vii din UE, având în vedere volumul exporturilor realizate și verificate la punctul de frontieră bulgar Kapitan Andreevo.

”Au existat mai multe probleme pentru bunăstarea animalelor la frontiera bulgară-turcă care se referă la: numărul mare de transporturi (este cel de-al doilea cel mai aglomerat din lume punct de frontieră, timpul de așteptare ridicat), temperaturile ridicate din lunile de vară, aspectele birocratice ce țin de autoritățile din Turcia- procedura administrativă lungă de prelucrare a unui lot și absența instalațiilor de animale și a zonelor umbrite). Agenția pentru siguranță alimentară din Bulgaria (BFSA) BFSA solicită ca toate mijloacele de transport utilizate să îndeplinească toate cerințele de bunăstare pentru transportul animalelor care durează mai mult de 8 ore, și încurajează bunele practici pentru a reduce la minimum riscurile”, a mai subliniat eurodeputatul Daniel Buda.

El a dat drept exemplu de bună practică autoritățile din Bulgaria, care urmăresc ”reducerea timpului de călătorie și evitarea temperaturilor ridicate. Astfel că, firmele de transport de animale vii efectuează pauză la punctul de control din Bulgaria și ajung la frontiera cu Turcia noaptea sau în primele ore ale dimineții astfel încât animalele să nu fie transportate când sunt temperaturi ridicate.”

”Transportul de animale vii este o temă prezentă în spațiul public care trezește mult interes și acest lucru pe bună dreptate. Discutăm de ființe vii și este normal să avem grijă ce se întâmplă cu aceste ființe pe durata transportului, dar discutăm și de componenta economică. Suspendarea transportului animalelor vii, cu siguranță, nu poate fi luat în calcul de nici un factor de decizie responsabil, având în vedere impactul economic. Astfel, UE trebuie să sprijine transportatorii de animale vii în asigurarea capacităților de transport al animalelor la standarde de calitate ridicate. Sunt necesare soluții eficiente și concrete pentru a putea gestiona presiunea exercitată asupra transportului de animale vii, fără a crea sarcini suplimentare și costuri ridicate. Este esențial ca cererea de animale vii, în special, din partea țărilor Arabe, să poată fi satisfăcută de țările Uniunii Europene”, a conchis Daniel Buda.

Continue Reading

U.E.

Germania denunță comportamentul “iritant şi decepţionant” al SUA în afacerea submarinelor: Trebuie să întărim suveranitatea europeană

Published

on

© Auswärtiges Amt/ Twitter

Comportamentul SUA în afacerea submarinelor este “iritant şi decepţionant”, a declarat marţi ministrul german al afacerilor externe Heiko Maas, în marja participării sale la Adunarea Generală a ONU, relatează AFP.

“Pot înţelege furia prietenilor noştri francezi (…) ceea ce s-a decis – şi modul în care s-a decis – este iritant şi decepţionant, nu numai pentru Franţa”, le-a spus el jurnaliştilor la New York, informează Agerpres.

“Ceea ce vedem face lucrurile mult mai complicate şi cred că asta va rămâne o perioadă”, a adăugat el.

Maas s-a alăturat astfel liderilor și oficialilor europeni care s-au solidarizat cu Franța pe fondul deciziei Australiei de a renunța la un contract pentru submarine convenționale franceze în detrimentul unora nucleare produse de SUA ca parte a noii alianțe de securitate AUKUS.

Prezenți și ei la New York, președinta Comisiei Europene Ursula von der Leyen și președintele Consiliului European au denunțat această situație. Ursula von der Leyen a considerat luni drept “inacceptabil” modul în care a fost tratată Franţa, iar Charles Michel a acuzat SUA de “lipsă de loialitate” și a cerut clarificări cu privire la intențiile din spatele alianței de securitate AUKUS.

Statele Unite, Australia şi Marea Britanie au anunţat pe 15 septembrie un parteneriat strategic pentru a contracara China, AUKUS, incluzând furnizarea de submarine nucleare americane către Canberra. Astfel, Australia a decis să anuleze contractul de achiziţionare a unor submarine franceze cu propulsie convenţională în favoarea navelor americane cu propulsie nucleară, fapt ce a stârnit indignare și furie la Paris. În 2016, Franţa a semnat un contract în valoare de 56 miliarde de euro pentru a furniza Australiei 12 submarine cu propulsie clasică, considerat frecvent “contractul secolului” din cauza valorii şi importanţei sale strategice.

În continuarea declarației sale, Heiko Maas a spus că nu și-a “imaginat niciodată că vom avea mai multe probleme cu noul preşedinte american”.

Trebuie să ne gândim în Europa la un mijloc de a întări suveranitatea europeană. De noi ţine în final să facem ceea ce trebuie sau nu”, a afirmat el, reluând astfel poziția inițială exprimată de șeful diplomației europene, Josep Borrell, cu privire la necesitatea autonomiei strategice europene.

Miniştrii de externe din UE au examinat luni seară consecinţele acestui pact, în cursul unei reuniuni la New York în marja Adunării Generale a ONU.

Alianța de apărare dintre aceste trei țări a fost anunțată săptămâna trecută, chiar în aceeași zi – din întâmplare -, în care prezentam Strategia noastră indo-pacifică. Cu siguranță, am fost luați prin surprindere de acest anunț care a venit împreună cu o anulare bruscă a contractului de submarine cu Franța de către guvernul australian care, așa cum am spus, coincide cu acest anunț“, a spus Borrell, într-o declarație de presă după reuniune.

El a indicat că miniștrii de externe din UE au exprimat o solidaritate clară cu Franța, reiterând că “acest anunț contravine apelului pentru o mai mare cooperare cu Uniunea Europeană în Indo-Pacific”.

Reacția furioasă a Franței a culminat cu rechemarea la Paris a ambasadorilor săi de la Washington și Canberra și anularea unei reuniuni a miniștrilor apărării francez și britanic, prevăzută a avea loc la Londra, iar Emmanuel Macron este așteptat să discute cu Joe Biden în zilele următoare

Între timp, Ministerul francez al Apărării a anunțat că au început discuţii între compania franceză Naval Group şi autorităţile australiene privind posibile despăgubiri financiare după ruperea acestui mega-contract.

Continue Reading

U.E.

Agenția Europeană de Mediu atrage atenția că nivelul poluanților atmosferici este prea ridicat în Europa, cele mai mari valori întâlnindu-se în centrul și estul Europei

Published

on

©European Union, 2017/ Source: EC - Audiovisual Service

Mulți cetățeni ai Uniunii Europene inspiră zilnic un nivel inacceptabil de ridicat de poluanți atmosferici, conform celor mai recente date publicate marți de Agenția Europeană de Mediu (AEM), conform DPA, citat de Agerpres.

Studiul se bazează pe datele oficiale din 2019 și cele provizorii din 2020 provenite de la 4.500 de stații de monitorizare din 40 de țări, cele mai multe dintre acestea depășind limitele pentru cel puțin un poluant cheie al aerului, anunță AEM.

Datele provizorii din 2020 au arătat o creștere a calității aerului în toată Europa, dar Agenția Europeană de Mediu semnalează că acest lucru reprezintă o consecință a restricțiilor de circulație provocate de pandemia de COVID-19, dar și a condițiilor meteo favorabile și reducerii emisiilor.

Cu toate acestea, riscurile provocate de particulele fine (PM2,5) nu au fost reduse în totalitate. Riscurile sunt mai ridicate în marile oraşe din cauza emisiilor provenite de la traficul rutier, care au un procent ridicat de oxid de azot.

Cele mai ridicate concentraţii de particule fine se găsesc în centrul şi estul Europei, ambele fiind mai predispuse să folosească combustibili solizi pentru încălzirea locuinţelor şi în industrie. Concentraţiile de ozon sunt deosebit de mari în sudul continentului.

Conform unor date ale AEM date publicității la mijlocul lunii iunie, cel mai curat aer se respiră în orașul Umea din Suedia și orașul Tampere din Finlanda.

O valoare scăzută a particulelor fine, poluantul care are cel mai ridicat impact asupra sănătății, fiind responsabil de morți premature și îmbolnăviri, s-a înregistrat, de asemenea, și în aerul din Funchal (Madeira), Tallinn (capitala Estoniei) şi oraşul norvegian Bergen, conform sursei citate.

Această evaluare vine să întărească raportul privind calitatea aerului în Europa, dat publicității anul trecut, în octombrie, de AEM. 

Și în acest document România se număra printre statele din Uniunea Europeană, alături de Bulgaria, Croația, Cehia, Italia și Polonia, unde valoarea limită a UE pentru particulele fine de materie (PM2.5) a fost depășită, în 2018. 

Citiți și:
Raport al Alianței Europene pentru Sănătate Publică: Fiecare bucureştean pierde anual aproximativ 3.000 de euro din cauza poluării aerului, în vreme ce media europeană este de 1.250 de euro
Raport al Comisiei Europene: Majoritatea statelor membre ale UE nu sunt în grafic pentru a reduce până în 2030 poluarea atmosferică și impactul acesteia asupra sănătății

Doar patru țări din Europa — Estonia, Finlanda, Islanda și Irlanda — au înregistrat atunci concentrații mai mici ale particulelor fine de materie în raport cu valorile recomandate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), care sunt mai stricte.

AEM estimează că expunerea la particule fine de materie a cauzat aproape 417.000 de decese premature în 41 de țări din Europa în 2018. În jur de 379.000 din aceste decese au fost înregistrate în cele 28 de state membre ale UE ( n.r. Regatul Unit a părăsit UE la 31 ianuarie 2020), numărul de decese premature cauzate de dioxidul de azot (NO2) și de ozonul troposferic (O3) fiind de 54.000, respectiv 19.000.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Daniel Buda15 seconds ago

Daniel Buda, vicepreședintele Comisiei AGRI din PE, vizită oficială în Bulgaria: Punctul de frontieră Kapitan Andreevo, un exemplu de bune practici în domeniul transportului de animale vii

U.E.5 mins ago

Germania denunță comportamentul “iritant şi decepţionant” al SUA în afacerea submarinelor: Trebuie să întărim suveranitatea europeană

U.E.16 mins ago

Agenția Europeană de Mediu atrage atenția că nivelul poluanților atmosferici este prea ridicat în Europa, cele mai mari valori întâlnindu-se în centrul și estul Europei

ROMÂNIA19 mins ago

Comisarul european pentru inovare, Mariya Gabriel, a inaugurat prima „săptămână a științei”, alături de președintele României, Klaus Iohannis

Dragoș Pîslaru26 mins ago

Dragoș Pîslaru a discutat cu primarul Timișoarei, Dominic Fritz, despre sprijinul de la Bruxelles privind atragerea de investiții tehnologice și cu impact social pe plan local

PARLAMENTUL EUROPEAN31 mins ago

Eurodeputatul Victor Negrescu solicită Comisiei Europene să intervină rapid pentru a stopa creșterea prețurilor la energie

PARLAMENTUL EUROPEAN1 hour ago

Grupul PPE, cea mai mare familie politică din Parlamentul European, face apel la UE să nu recunoască alegerile din Rusia

U.E.2 hours ago

Premierul Poloniei ignoră penalitățile impuse de CJUE și anunță că activitatea minei Turów nu va fi oprită

FONDURI EUROPENE2 hours ago

MIPE: 1.680 de tineri vor fi sprijiniți să reia școala prin patru proiecte din fonduri europene în valoare de 16.8 milioane de lei

COMISIA EUROPEANA2 hours ago

UNGA: Președinta Comisiei Europene le-a cerut liderilor lumii să-și sporească cu cel puțin 100 mld. de dolari contribuțiile pentru tranziția climatică

INTERVIURI1 day ago

INTERVIU Ministrul adjunct de externe al Poloniei: România și Polonia sunt liderii principali ai Inițiativei celor Trei Mări. Trebuie să fim o parte mai puternică a UE

INTERVIURI3 days ago

Comisarul European Adina Vălean, despre rolul tinerilor în Conferința pentru Viitorul Europei: Ideile lor reprezintă o valoare adăugată

INTERVIURI3 days ago

INTERVIU Comisarul european pentru transporturi Adina Vălean: Proiectele europene necesită o guvernanță stabilă

COMISIA EUROPEANA3 days ago

INTERVIU Comisarul european Adina Vălean: Românii vor prefera din nou mersul cu trenul, odată cu creșterea vitezei de deplasare

Marian-Jean Marinescu4 days ago

Marian-Jean Marinescu, îndemn către autoritățile din România pentru a moderniza sistemul feroviar: Avem nevoie de proiecte bine scrise pentru a conecta regiunile slab dezvoltate de Europa de Vest

COMISIA EUROPEANA4 days ago

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, vine în România după Congresul PNL pentru aprobarea PNRR

Dragoș Pîslaru6 days ago

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru: Procesul tehnic de aprobare a PNRR-ului României este finalizat. 2 mld. de euro prefinanțare ar putea intra deja în țară în noiembrie

S&D6 days ago

Social-democrații din Parlamentul European se așteaptă ca Ursula von der Leyen să fie „îndrăzneață” pentru înfăptuirea Europei sociale, digitale și ecologice

COMISIA EUROPEANA6 days ago

Ursula von der Leyen pledează pentru apărarea “minunatelor valori europene” care au făcut Cortina de Fier să cadă: Ele sunt garantate de hotărârile CJUE, care trebuie respectate de fiecare stat membru

COMISIA EUROPEANA6 days ago

Ursula von der Leyen: Acoperirea deficitului de finanțare de către UE-SUA în domeniul climei va transmite un semnal puternic întregii lumi

Team2Share

Trending