Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Vicepreședintele grupului PPE din PE, eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), a primit votul Parlamentului European pentru facilitatea care conectează România la încă 12 miliarde de euro din banii europeni pentru infrastructură

Published

on

Foto: Calea Europeană

Corespondență din Strasbourg

În această săptămână are loc la Strasbourg ultima sesiune plenară din legislatura 2014-2019, iar europarlamentarii și înalții oficiali ai Parlamentului European se întâlnesc pentru ultima dată în perioada 15-18 aprilie, înaite de noile alegeri europene din 23-26 mai.

Parlamentul European a aprobat cu puţin timp în urmă acordul încheiat de europarlamentarul român Marian-Jean Marinescu (PNL&PPE), în calitate de raportor al Parlamentului European, şi Preşedinţia Română a Consiliului cu privire la Facilitatea Conectarea Europei.

Acordul a trecut cu 430 de voturi pentru, 146 împotrivă, 41 abțineri.

„Prin trecerea acestui acord România va avea acces la 6 miliarde de euro în plus pentru transport după 2020, finanţarea tronsoanelor de cale ferată Timișoara-Moravița, Craiova-Calafat, București-Giurgiu, precum și a drumului Focșani-Albița, plus încă 6,5 miliarde de euro de la fondurile pentru mobilitatea militară care vor putea fi folosiți pentru transportul civil. După alegeri, noul parlament va continua negocierile în baza bugetului UE, informează eurodeputatul printr-un mesaj după votul din Parlamentul European.”, informează eurodeputatul printr-un mesaj pe pagina sa oficială de Facebook.

În programul Mecanismul pentru Interconectarea Europei au fost raportori Henna Virkkunen (EPP, Finlanda), Marian-Jean Marinescu (EPP, România) și Pavel Telička (ALDE, Cehia).

Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF) este implementat în baza Regulamentului (UE) nr.1316/2013 al Parlamentului şi Consiliului, și sprijină implementarea proiectelor de interes european, care vizează dezvoltarea și construcția unor infrastructuri și servicii noi, precum și modernizarea infrastructurilor și serviciilor existente în sectoarele: transport, telecomunicații, energie. În perioada de programare financiară 2014-2020, România are alocată o sumă de aproximativ 1,234 miliarde de euro pentru investiții în infrastructura de transport,pentru proiectele finanțate în cadrul anvelopei Fondului de Coeziune.

Citiți și: Raportul eurodeputatului Marian-Jean Marinescu privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, votat de PE: ”Sunt pregătit să închei un acord cu Preşedinţia română a Consiliului UE până în aprilie 2019”

Marian Jean-Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE, cel mai mare și important grup politic din Parlamentul European, membru în Comisia pentru transport și turism și membru în cadrul delegației din comisia parlamentară de stabilizare și de asociere UE-Serbia. Este membru supleant în Comisia pentru control bugetar, în Comisia pentru industrie, cercetare și energie și în cadrul Delegației pentru relațiile cu țările din Asia de Sud-Est și cu Asociația Națiunilor din Asia de Sud-Est (ASEAN). 

Întreaga activitate a europarlamentarului român poate fi urmărită aici.

 

Diana Zaim este foto jurnalist, premiată în cadrul #România@10EU, concurs de fotografie organizat cu ocazia a 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. Studentă la secția germano-portugheză în cadrul Universității din București și pasionată de promovarea valorilor europene, Diana este parte a comunității Model European Union, cea mai amplă simulare la nivel european a procesului decizional din cadrul Uniunii Europene.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, discuții cu ambasadorii statelor de frontieră estică a UE privind Pachetul de Mobilitate: ”Voi apăra pe mai departe interesele transportatorilor români”

Published

on

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu va avea întâlniri cu ambasadorii statelor de la frontiera estică a Uniunii Euroepe și principala temă va fi Pachetul de Mobilitate, subiect intens discutat și negoicat în legislatura trecută a Parlamentului European.

În viitoarele discuții, eurodeputatul liberal, în calitate de coordonator al Comisiei pentru transporturi și turism din Parlamentul European va avea un ”cuvânt greu de spus” în acest dosar ”de o importanță capitală pentru transportatorii de pe întreg continentul, inclusiv pentru cei români.”

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu va lucra cu colegii din statele din centrul Europei interesate de acest dosar: Germania, Franța, Belgia și Olanda, cu scopul obținerii unui text echilibrat care să nu dezavantajeze pe nimeni, ceea înseamnă că ”voi apăra pe mai departe interesele transportatorilor români.”

”Poziția mea este foarte bine cunoscută încă din legislatura precedentă, când am lucrat îndeaproape cu cei care se opun pachetului în actuala formă.” a transmis acesta.

În contextul în care în urma alegerilor europene, chiar dacă familia popularilor europeni a rămas cel mai mare grup politic din Parlamentul European, are o componență nouă în proporțiii de 60%. Marian-Jean Marinescu anunță că va ”avea grijă ca acei colegi care vor fi raportori în dosarele circumscrise acestui pachet să păstreze atât linia PPE, care, sper că va fi mai echilibrată în această legislatură. Să nu uităm că 60% din componența grupului PPE s-a schimbat, ceea ce va avea cu siguranță consecințe și în formularea pozițiilor politice.”

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) a fost ales coordonator al celui mai mare grup politic din Parlamentul European la nivelul Comisiei pentru transport și turism a legislativului european, a anunțat acesta într-o postare pe Facebook.

”Astăzi am fost ales coordonatorul grupului PPE în comisia TRAN. După ce în precedentele mandate am deținut poziția de vice-coordonator, încrederea cu care m-au investit colegii mei acum mă onorează o dată în plus. Voi continua proiectele de până acum, căci, așa cum am spus nu o dată, dezvoltare economică fără infrastructură nu se poate. În nouă calitate câștigată astăzi prin vot voi susține pe mai departe interesele europene și interesele României. Unul dintre obiectivele mele este să folosim toți banii pentru infrastructura de transport destinați României”, a scris Marinescu pe pagina sa de Facebook.

Citiți și: Eurodeputatul PNL Marian-Jean Marinescu, coordonator al grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism, explică importanța deținerii unei astfel de poziții pentru România

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru Transport și Turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. (Mai mult despre activitatea lui Marian-Jean Marinescu AICI).

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul PNL Marian-Jean Marinescu, coordonator al grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism, explică importanța deținerii unei astfel de poziții pentru România

Published

on

©European Parliament

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), proaspăt ales coordonator al grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European, și-a început deja activitatea în domeniu cu o întâlnire cu comisarul european pentru transport, Violeta Bulc, potrivit unei postări pe Facebook. Politicianul liberal și-a exprimat bucuria de a face parte din această comisiei specializată, deoarece ,,Comisia TRAN este foarte importantă pentru România”.

Ce face un coordonator?

În primul rând, spune Marian-Jean Marinescu, distribuie dosarele legislative care revin PPE.

,,Este o muncă foarte delicată cu implicații foarte serioase: trebuie să știi ce subiecte să alegi, care sunt temele cu impact politic major și care decid soarta societăților comerciale din domeniul transporturilor”. 

În al doilea rând, coordonatorul distribuie dosarele ,,colegilor care au știința, expertiza și influența necesare să impună linia politică a PPE”. 

Aceasta precizează că deținerea unei poziții de coordonator într-o comisie specializată care ,,conferă o influență politică foarte mare”.

,,Nu a fost deloc o competiție ușoară. În Parlamentul European este o bătălie acerbă pe aceste poziții care conferă o influență politică foarte mare”, spune eurodeputatul PNL.

Aceasta explică faptul că Germania are în mod tradițional cel mai mare număr de coordonatori de comisii- actualmente, din cele 22 de comisii, 8 coordonatori sunt germani, dar de-a lungul timpului Germania și-a impus și 12 coorodonatori. Astfel, deținerea unei astfel de poziții este foarte importantă pentru România în contextul procesului decizional european. 

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru Transport și Turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. (Mai mult despre activitatea lui Marian-Jean Marinescu AICI).

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Banii alocați politicii de coeziune ar trebui utilizați în regiunile Moldova și Oltenia, cele mai sărace din România

Published

on

©European Parliament

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) subliniază faptul că banii pentru politica de coeziune trebuie utilizați în funcție de anumite priorități. În cazul României ”banii alocați politicii de coeziune ar trebui utilizați în regiunile cele mai sărace (nordul Moldovei și Oltenia), cărora le sunt destinați: locuri de muncă și dezvoltare economică pe termen lung, pe asta ar trebui cheltuiți acești bani.”

Parlamentul European are deja o poziție adoptată privind acest dosar, iar România în calitate de președinție la Consiliul Uniunii Europene pe perioada mandatului său ”nu a avut nici un punct de vedere”, informează deputatul european.

În viitorul cadru financiar multianual, România are la dispoziție o sumă de bani consistentă „care ar trebui cheltuita”. Sper ca împreună cu colegii români să introducem în noua politică de coeziune (2021-2027) elemente care să oblige statele membre să folosească banii în direcțiile sustenabile, care aduc dezvoltare economică.”, a transmis Marian-Jean Marinescu pe pagina sa oficială de Facebook.

Reamintim că europarlamentarul Marian-Jean Marinescu  a propus o nouă procedură prin care Parlamentul European a introdus pentru prima dată cifre cu alocările bugetare pentru toate politicile europene în viitorul buget al Uniunii Europene pe următorii 7 ani.

Citiți și: Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu a propus o nouă procedură prin care PE a introdus pentru prima dată cifre cu alocările bugetare pentru toate politicile europene în viitorul CFM

Politica de coeziune este principala politică de investiții a UE Această politică se adresează  tuturor regiunilor și orașelor din Uniunea Europeană, sprijinind crearea de locuri de muncă, competitivitatea întreprinderilor, creșterea economică, dezvoltarea durabilă și îmbunătățirea calității vieții

Cea mai mare parte a fondurilor de care dispune politica de coeziune sunt orientate către țările și regiunile europene mai slab dezvoltate, în scopul sprijinirii acestora în vederea recuperării și reducerii decalajelor economice, sociale și teritoriale existente în continuare la nivelul UE.

În perioada 2014-2020, au fost alocate 351,8 miliarde de euro – aproximativ o treime din bugetul total al UE – pentru politica de coeziune, în vederea atingerii acestor obiective și a îndeplinirii diverselor nevoi existente la nivelul tuturor regiunilor din UE.

România beneficiază de o finanțare europeană de 30,8 miliarde EURO. Situația Fondurilor Structurale de Investiții pentru perioada 2014-2020 poate fi vizualizată pe Platforma actualizată de ,,Date Deschise” a Comisiei Europene.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending