Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Peste 200 de organizații europene, dintre care 46 din România, scrisoare deschisă către liderii europeni și naționali: Nu tăiați fondurile europene pentru societatea civilă

Published

on

© European Union, 2018

Peste 200 de organizații europene, dintre care 46 din România, au înaintat în aceste zile liderilor europeni și naționali un mesaj de profundă îngrijorare despre cum rolul societății civile nu este reflectat în bugetul planificat pentru Uniunea Europeană 2021-2027. Din România, mesajul a ajuns la Președinție, Guvern, precum și la toți reprezentanții noștri din Parlamentul European, informează în comunicat al Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile remis CaleaEuropeană.ro.

Scrisoarea apreciază cum deseori societatea civilă este lăudată drept un partener important al UE. Cu toate acestea, programul Rights and Values, așteptat ca un instrument flexibil care să permită organizațiilor din statele membre să continue să acționeze viguros pentru apărarea drepturilor fundamentale în fața abuzurilor de orice fel, a fost redus, conform documentului CE 2020/442. Scăderea propusă de Comisia Europeană este de peste 20% față de valoarea propusă tot de CE în 2018, și aceea oricum cu mult mai mică decât valoarea solicitată de Parlamentul European, și de societatea civilă din întreaga Europă.

Scrisoarea disponibilă AICI este inițiată de European Civic Forum, cu ajutorul Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile și a altor organizații naționale.

Anticipând următoarea ședință a Consiliului European programată pentru 19 iunie, le solicităm astfel autorităților susținerea activă pentru a rectifica ceea ce pare a fi o greșeală politică semnificativă, cu potențial de a afecta milioane de cetățeni europeni, precum și creșterea bugetului programului Rights and Values la nivelul solicitat prin votul Parlamentului European, acela de 1.83 miliarde EUR.

Lista semnatarilor din România se regăsește mai jos:

  1. Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile
  2. ActiveWatch
  3. Agenda 21
  4. Apador-CH
  5. Asociația Academia de Advocacy
  6. Asociația ACCEPT
  7. Asociația Divina Providența
  8. Asociația Ecopolis
  9. Asociația E-Romnja
  10. Asociația Eurolife
  11. Asociația Formare, Dezvoltare, Asistență FORDA
  12. Asociația Grup de Acțiune Locală Berceni
  13. Asociația Help Autism
  14. Asociația Human Catalyst
  15. Asociația pentru Relații Comunitare
  16. Asociația pentru Sprijinirea Pacienților cu Tuberculoză Multidrog Rezistență
  17. Asociația Pro Democrația
  18. Asociația Transcena
  19. Centrul de Resurse pentru participare publică – CeRe
  20. CENTRAS
  21. Centrul de Resurse pentru Comunitățile de Romi
  22. Centrul FILIA
  23. Centrul pentru Inovare Publică
  24. Centrul pentru Resurse Civice
  25. Centrul Român pentru Politici Europene CRPE
  26. CIVICA
  27. Declic
  28. ECPI-Euroregional Center for Public Initiatives
  29. Europuls
  30. FECED Leul Albastru
  31. FONPC Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil
  32. FONSS
  33. Fundația Centrul Parteneriat pentru Egalitate
  34. Fundația Comunitară București
  35. Fundația Corona
  36. Fundația de Abilitare Speranța
  37. Fundația Inimă de Copil
  38. Fundația PACT – Parteneriat pentru Acțiune Comunitară și Transformare
  39. Fundația Tineri pentru Tineri
  40. Fundația Viață și Lumină
  41. Funky Citizens
  42. Opportunity Associates
  43. RO TSA Rețeaua Organizațiilor în Autism
  44. Romani CRISS
  45. Societatea Academică din România
  46. TERRA Milleniul III

Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) este o organizație neguvernamentală, independentă, înființată în anul 1994, la inițiativa Comisiei Europene. FDSC promovează o societate civilă puternică și sustenabilă, care contribuie la apărarea valorilor democratice, prin sprijinirea actorilor societății civile, mobilizarea de resurse, încurajarea unui mediu favorabil și întărirea cooperării cu celelalte sectoare. Pentru mai multe informații, accesați www.fdsc.ro.

European Civic Forum este o reţea transnaţională care reuneşte peste 100 de organizaţii din 27 de ţări europene, lucrând activ pentru apărarea drepturilor omului, promovarea democraţiei şi a educaţiei civice. Pentru mai multe informaţii, vizitați www.civic-forum.eu.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

COMUNICATE DE PRESĂ

New Strategy Center, alături de Institutul Regal Elcano din Spania, a organizat un webinar dedicat vecinătății Uniunii Europene într-o lume post-pandemică

Published

on

© New Strategy Center/ Facebook

Think tank-ul New Strategy Center, alături de Institutul Regal Elcano din Spania, a organizat un webinar dedicat vecinătății Uniunii Europene într-o lume post-pandemică.

Real Instituto Elcano alături de Ministerul Afacerilor Externe din Spania și Ambasadele României și Poloniei de la Madrid, a organizat luni, un webinar cu titlul „The EU and its neighbourhoods in a post-pandemic world” (UE și vecinătatea sa într-o lume post-pandemică).

În cadrul evenimentului, New Strategy Center a fost reprezentat de Ambasadorul Gheorghe Magheru, membru al Consiliului Științific, care a participat ca speaker la dezbatere abordând tema Balcanilor de Vest, în panelul de experți al evenimentului.

Conferința a fost deschisă de miniștrii de externe din Spania, România și Polonia.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Leviatan Design a prezentat noile tehnologii și proceduri de lucru studenților Academiei Tehnice Militare

Published

on

© Leviatan Design

Leviatan Design a prezentat, miercuri, la Academia Tehnica Militara, noua abordare a companiei in proiectarea, urmarirea si executia cladirilor, bazata pe automatizare a proceselor, utilizarea tehnologiei, implementarea instructiunilor si procedurilor de lucru in vederea realizarii in mod colaborativ a proiectelor in toate fazele de proiectare. 

“Ne-am bucurat să împărtășim viziunea noastră cu studentii din anul 4 de la specializarea Constructii si Fortificatii”, a declarat, pentru CaleaEuropeana.ro, directorul general Leviatan Design, Cătălin Podaru.

“Din perspectiva Leviatan Design, companie cu experiență ca proiectant general pentru proiecte de infrastructură de apărare și NATO, colaborarea cu universitatile din domeniu are ca prim scop constientizarea studentilor asupra schimbarilor majore in domeniul ingineriei generate de adoptarea si implementarea solutiilor de automatizare. Digitizarea sectorului de constructii are o dinamică pe care încă de pe acum studenții trebuie să o adopte”, a completat el.

Prezentarea experților Leviatan Design s-a bazat pe exemple privind modalitățile de implementare concretă și activă a procesului de lucru folosind conceptul BIM. Spre deosebire de tehnologia tradițională CADD (Computer-Aided Design and Drafting), pe lângă obiectele grafice obtinute in urma modelarii 3D, abordarea Building Information Modeling permite gestionarea de date sau informații conexe si complexe, generarea automata de planse, de rapoarte si ulterior urmărirea clădirii în perioada de executie si exploatare.

“Pentru mine, ca absolvent al Academiei Tehnice Militare – specializarea Construcții și Fortificații,  este evidentă necesitatea ca tinerii viitori ofițeri de Geniu care studiază azi în acest domeniu să se acomodeze cu noile proceduri care le pot optimiza sistemul de gestionare a activităților. Setarea  instructiunilor de lucru, crearea fluxurilor de comunicare intre toti membrii echipei, investitiile majore in tehnologie, utilizarea de softuri si aplicatii specifice ingineriei in constructii si utilizarea unei platforme de stocare a tuturor datelor ne asigura coordonarea și colaborarea între membrii tuturor echipelor implicate în proiect (arhitecți, ingineri de specialitate, furnizori, executanți, beneficiari) pe tot parcursul acestuia de la autorizare, proiect tehnic si executie pana la AS Build, astfel se obtin proiecte integrate, livrate cu un nivel de calitate ridicat pentru clienții nostri”, a mai declarat Cătălin Podaru.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

eMAG decide să treacă permanent la modul de lucru hibrid, de acasă și de la birou, în urma studiilor desfășurate în ultimul an

Published

on

© eMAG

eMAG a decis că va trece permanent la un mod de lucru hibrid, care le va permite celor peste 3.000 de angajați din sediul central, hub-urile IT și centrele de Customer Care să lucreze cum li se potrivește cel mai bine în funcție de tipul de activitate, de acasă și de la birou, decizia fiind luată în urma studiilor despre modul de lucru, efectuate în ultimul an, conform unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Acum un an, când primele cazuri Covid-19 au fost confirmate pe teritoriul României, peste 3.000 de oameni din eMAG au început să lucreze de acasă. În toată această perioadă, compania a desfășurat mai multe studii interne, cantitative și calitative, prin care a analizat în detaliu care sunt principalele beneficii percepute de oameni legate de lucrul de acasă, care sunt provocările și ce poate fi îmbunătățit, dar și cum percep pe termen lung un mod de lucru permanent hibrid.   

Obiectivele acestor studii au fost înțelegerea nivelulului de conectare al oamenilor cu echipa din care fac parte, percepția despre productivitatea lor individuală și eficiența colaborării cu colegi sau parteneri, în contextul lucrului de acasă. În urma lor au reieșit mai multe date:

  • 96% au răspuns că în această perioadă în care au lucrat de acasă s-au simțit mai productivi
  • 78% dintre colegi au spus că s-au adaptat bine și foarte bine la munca exclusiv de acasă
  • Doar 37% dintre colegi au spus că se simt conectați cu echipa lor, de când lucrează de acasă
  • Când au fost întrebați cum își doresc să lucreze pe termen lung, cei mai mulți dintre ei, 97%, au spus că vor să îmbine munca de acasă cu cea de la birou

Concluziile principale demonstrează că modul de lucru de acasă funcționează excelent pentru activitățile clar definite, care necesită concentrare și muncă individuală, iar munca de la birou este foarte utilă pentru activitățile care presupun colaborare și creativitate, iar la nivel de organizație, măsurile luate rapid au fost o sursă de motivație, oamenii simțindu-se protejați. A fost apreciată flexibilitatea lucratului de acasă, în această perioadă de pandemie, mai ales în rândul părinților.

De asemenea, prin trecerea la colaborarea online, echipele au fost nevoite să se organizeze mai bine prin ritualuri comune (cum ar fi scurte ședințe zilnice sau săptămânale). Lucrând permanent de acasă, cel mai mult le lipsesc momentele de socializare cu colegii, iar spațiul informal de colaborare este dificil de recreat în mediul online. În starea de incertitudine generală, singurătatea și lipsa interacțiunii informale cu alte persoane sunt doi dintre principalii factori de insatisfacție.

După ce va trece pandemia, angajații eMAG vor decide, împreună cu managerul lor, cum vor să lucreze: câte zile vor lucra de acasă și câte de la birou, în funcție de nevoile fiecărei echipe. În prezent, ținând cont de restricțiile existente, peste 99% din angajații eMAG din sediile de birouri lucrează în continuare de acasă și vor continua astfel până când condițiile vor permite trecerea în noul mod permanent de lucru hibrid. 

„Noi ca echipă eram obișnuiți, la fel ca toți ceilalți, cu lucratul de la birou, care avea părțile lui bune și mai puțin bune. Odată cu pandemia am descoperit destul de brusc lucratul de acasă. La fel ca după orice inițiativă nouă, am vrut să înțelegem mai bine ce se întâmplă și am descoperit că are beneficiile lui, resimțite atât de colegi, vizibile și în rezultatele noastre ca organizație, dar și provocări. Acum, având la dispoziție toate informațiile, am decis să trecem la un mod de lucru în care să luăm ce e mai bun din ambele modele. Astfel le oferim colegilor noștri exact ceea ce își doresc, mai mult timp pentru familie și pasiuni, și, în același timp, mediul din care își pot face treaba foarte bine”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG. 

„În urma acestor studii ne-am dat seama că un lucru important ca modelul hibrid să funcționeze este partea de comunicare, de aceea am implementat deja mai multe proiecte noi care să îi ajute pe colegi să se simtă conectați la tot ce se întâmplă în organizație, indiferent de unde vor lucra. În același timp sediul nostru este în plin proces de reamenajare astfel încât să răspundă cât mai bine noului mod de lucru, în care colegii vor veni la birou pentru colaborare și creativitate, adică în acele zile în care munca lor va presupune mai multă interacțiune”, a afirmat Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG. 

eMAG își va păstra spațiile existente de birouri și va investi peste 1,5 milioane de euro pentru a reamenaja sediul central într-un spațiu colaborativ și pentru a implementa noi tehnologii care să susțină modul de lucru hibrid. Principala funcționalitate a sediilor va fi aceea de a ajuta oamenii să colaboreze mai bine, așa că numărul sălilor destinate întâlnirilor s-a dublat și vor fi dotate cu tehnologie de ultimă generație pentru a facilita întâlnirile mixte – online & offline- și cu un sistem de rezervare de la distanță a birourilor. Proiectul este realizat împreună cu o firmă de arhitectură, iar discuțiile au început imediat ce s-a conturat tot mai clar ideea că munca de la birou așa cum a fost până în martie 2020 se va schimba. 

Continue Reading

Facebook

Team2Share

ROMÂNIA20 mins ago

Klaus Iohannis afirmă susținerea României față de Ucraina într-o convorbire cu Volodimir Zelenski: România, pregătită să doneze vaccinuri și echipamente medicale

COMISIA EUROPEANA30 mins ago

Florin Cîțu, după întâlnirile cu vicepreședinții Comisiei Europene: Sunt recunoscător pentru sprijin și cooperare privind PNRR

COMISIA EUROPEANA4 hours ago

Premierul Florin Cîțu a purtat discuții ”detaliate” la Bruxelles cu comisarul european Adina Vălean despre proiectele de transport prevăzute de PNRR

COMISIA EUROPEANA4 hours ago

Ministrul Finanțelor Alexandru Nazare: Vești bune de la Comisia Europeană. România, pe locul trei în UE la creșterea economică în anul 2021

POLITICĂ5 hours ago

Mesajul PMP de Ziua Internațională a Asistenților Medicali: Am susținut întotdeauna reforma în sănătate, ca o componentă esențială a securității naționale

ROMÂNIA5 hours ago

Ministrul de externe Bogdan Aurescu va merge în Muntenegru la invitația omologului său, care a mulțumit României pentru asistența acordată în lupta cu COVID-19

INTERNAȚIONAL6 hours ago

MAE constituie un Task Force pentru monitorizarea situației din Israel și condamnă cu fermitate tirurile de rachetă lansate din Fâșia Gaza

COMISIA EUROPEANA6 hours ago

Previziunile economice de primăvară pentru România: Creştere PIB cu 5.1% în 2021 și 4.9% în 2022

NATO7 hours ago

Klaus Iohannis, la Centenarul Alianței defensive România-Polonia: Statele noastre își vor coagula forța pentru asigurarea securității comunității euro-atlantice

U.E.7 hours ago

Ibizagate: Cancelarul austriac Sebastian Kurz este anchetat pentru mărturie mincinoasă

Mircea Hava1 day ago

Mircea Hava regretă lipsa consultărilor cu eurodeputații români pe tema PNRR: Dacă nu ne ducem foarte bine pregătiți la sfârșitul lui mai, nu ne vom întoarce cu 29,2 mld. de euro

NATO2 days ago

Klaus Iohannis, către Joe Biden, la summitul B9: Pledez pentru o creștere a prezenței militare a SUA în România și sudul flancului estic al NATO

NATO2 days ago

Secretarul general al NATO: Participarea lui Joe Biden la Summitul “București 9” demonstrează angajamentul SUA de a întări Alianța Nord-Atlantică

NATO2 days ago

Klaus Iohannis: Prezența lui Joe Biden și a lui Jens Stoltenberg la summitul B9 arată că am reușit să creștem reziliența și postura de descurajare a NATO pe flancul estic

COMISIA EUROPEANA2 days ago

Comisarul european Adina Vălean anunță că trenul Connecting Europe Express își va începe călătoria de promovarea a transportului feroviar verde în toamnă. Pe 18 septembrie, trenul se va opri și la București

CONSILIUL EUROPEAN3 days ago

Moment istoric la Strasbourg. Emmanuel Macron și liderii instituțiilor UE au lansat Conferința privind viitorul Europei: Să ne scriem noi înșine noile noastre legende

COMISIA EUROPEANA3 days ago

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen: Conferința privind viitorul Europei reprezintă oportunitatea de a construi un nou scop comun

PARLAMENTUL EUROPEAN3 days ago

Președintele PE, la lansarea Conferinței privind Viitorul Europei: Dacă reflecțiile cetățenilor implică o actualizare a Tratatelor, să fim curajoși! Nu ar trebui să existe niciun tabu legat de modul în care funcționează UE

Dragoș Pîslaru3 days ago

Dragoș Pîslaru: Prima idee pentru viitorul Europei este legătura dintre economic și social. Europa nu este doar despre milioane de euro, ci despre milioane de cetățeni

Dragoș Pîslaru5 days ago

Dragoș Pîslaru, înaintea Summitului Social de la Porto: Dacă nu înțelegem că trebuie să integrăm categoriile vulnerabile, ne punem valorile democrației în pericol

Advertisement
Advertisement

Trending