EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Vom propune armonizarea regulamentelor de navigație pentru a fructifica potențialul coridorului Dunăre-Rin, care ar rezolva multe probleme de transport în Europa

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Grupul PPE din Parlamentul European va propune armonizarea regulamentelor de navigație, a standardelor tehnice și de personal, precum și coordonarea investițiilor, a anunțat eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) într-un mesaj pe Facebook.

”Pregătim în grupul PPE o serie de documente de poziție defalcate pe fiecare mod de transport în parte. La începutul lunii decembrie Comisia Europeană va comunica Strategia de mobilitate sustenabilă, care va fi urmată de celelalte propuneri referitoare la combustibilii alternativi și sistemele de comerț cu emisii pentru sectoarele maritim și rutier. Prin urmare, coagulăm acum un document de poziție pentru a avea o voce cât mai unită și mai puternică vizavi de propunerea Comisiei”, a precizat acesta.

Grupul Partidului Popular European din Parlamentul European a adoptat deja un document de poziție care înglobează toate modurile de transport, urmărind să detaliese o foaie de parcurs legislativă.

De altfel, au existat în prealabil consultări cu reprezentanții producătorilor de autovehicule, cu cei ai operatorilor fluviali, urmând ”să avem și cu operatorii din calea ferată și din domeniul maritim”.

”Ne preocupă în special cum se va face perioada de tranziție de la combustibili fosili la combustibili alternativi”, a completat eurodeputatul român, semnalând că ”pe căile fluviale, este evident că cel mai important coridor este Dunăre-Rhin, un coridor care ar rezolva foarte multe probleme de transport în Europa, fiind practic legătura dintre Marea Neagră și Marea Nordului trecând prin Europa Centrală”.

Marinescu a deplâns în același timp că, deocamdată, ”nici regulamentele și nici standardele tehnice nu sunt armonizate”.

”Vom propune armonizarea regulamentelor de navigație, a standardelor tehnice și de personal, precum și coordonarea investițiilor, pentru că dacă un stat nu investește, întregul canal navigabil este compromis”, a anunțat astfel europarlamentarul român.

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu: Parlamentul European cere o foaie de parcurs privind trecerea de la motoare cu combustie la cele bazate pe resurse nepoluante pentru a proteja producătorii și consumatorii
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Pentru reducerea emisiilor în UE cu 55% până în 2030, România va trebui să mute transportul de pe rutier pe Dunăre

Aceste documente de poziție ale Grupului PPE defalcate pe fiecare mod de transport în parte erau anunțate de Marian-Jean Marinescu încă de la începutul acestei luni.

La acel moment, Grupul Partidului Popular European (PPE) din Parlamentul European a adoptat un document conceput de europarlamentarul liberal Marian-Jean Marinescu care creionează o imagine foarte clară a eforturilor pe care transporturile le vor face pentru decarbonizare.

Potrivit mențiunilor eurodeputatului român de la acel moment, în această foaie de parcurcurs, care cuprinde propuneri concrete, nu se vor regăsi reduceri de 60% sau 70% a emisiilor cu efect de seră în Uniunea Europeană până în 2030 în raport cu nivelul din 1990.

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunţat la mijlocul lunii septembrie în cadrul primului său discurs privind Starea Uniunii, susținut în plenul reunit al Parlamentului European, o propunere de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră în Uniunea Europeană până în 2030 în raport cu nivelul din 1990, faţă de un obiectiv fixat în prezent la o diminuare cu 40%, cu scopul de a ajunge la o neutralitate în privinţa emisiilor de carbon până în 2050.

La acel moment, europarlamentarul Marian-Jean Marinescu i-a solicitat președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, să prezinte pașii pentru atingerea obiectivului de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030.

”Lucurile trebuie făcute cu echilibru. Vreau să văd și eu studiul de impact. Doresc să văd ce se întâmplă acolo în ceea ce privește locurile de muncă, situția socială, competitivitate economică față de alte zone economice din această lume”, a precizat Marian-Jean Marinescu în cadrul unei dezbateri organizate de CaleaEuropeană.ro în format de videoconferință privind Starea Uniunii Europene.

Europarlamentarii au fost mai ambițioși și au solicitat la 8 octombrie o reducere de 60% până în 2030, adăugând necesitatea ca obiectivele naționale să fie adaptate într-un mod eficient și corect.

Din punctul de vedere al lui Marinescu, pentru România, ținta de 60% reducere a emisiilor înseamnă pierdere de locuri de muncă. ”Susțin pe deplin decarbonizarea UE până în 2050, dar trebuie să o facem într-un mod înțelept, care să mențină competitivitatea economică, bunăstarea populației, și să creeze noi oportunități de angajare”, explica acesta la acel moment.

Astfel, eurodeputatul român a reluat solicitarea sa înaintată Comisiei Europene de a prezenta ”un studiu de impact, care să prezinte măsurile necesare pentru atingerea țintei de reducere cu 60% a emisiilor de carbon și impactul acestora”.

”Să spui 60% este simplu. Dar care sunt efectele unei eventuale reduceri de 60%? Nu cumva sunt mai grave decât incălzirea grobală? Când vine vorba de Pactul ecologic, toată lumea se concentrează pe ținta de reducere a emisiilor de carbon. S-a propus 50, 60, ba chiar 70%. E simplu să propui ținte. Mai complicat este să arăți cum ajungi acolo și impactul acestor ținte”, a explicat acesta.

Aceste noi ținte anunțate de Ursula von der Leyen se înscriu în ambițioasa inițiativă anunțată la 11 decembrie 2019, și anume Pactul Ecologic European, prin care Comisia Europeană dorește să transforme Europa în primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050.

Pactul Ecologic European oferă o foaie de parcurs care conține acțiuni menite să încurajeze utilizarea eficientă a resurselor prin trecerea la o economie circulară curată și să pună capăt schimbărilor climatice, să inverseze declinul biodiversității și să reducă poluarea. Acest pact prezintă investițiile necesare și instrumentele de finanțare disponibile și explică modul în care se va asigura o tranziție justă și favorabilă incluziunii.

Click to comment

Trending

Exit mobile version